PDA

View Full Version : Amalgaan vulling ?


lotsahair
25 september 2004, 09:54
Ik ben bezig om langzamerhand
al mijn grijze vullingen te laten
vervangen ,
iemand al positieve ervaringen
sinds ze af zijn van die amalgaan-troep?

Tiuri
25 september 2004, 10:39
dit is een haarforum, geen tandenforum! thread verplaatst naar "Van alles en nogwat".

lotsahair
25 september 2004, 10:49
er zijn verhalen dat de kwik
in amalgaan haaruitval
veroorzaakt,
dit is dus wel degelijk
een eventuele oplossing
voor haaruitval !

Haarmannetje
25 september 2004, 11:03
er zijn verhalen dat de kwik
in amalgaan haaruitval
veroorzaakt,
dit is dus wel degelijk
een eventuele oplossing
voor haaruitval !
Dat weet ik niet. Ik ken iemand die een ijzersterk gebid heeft; nog geen enkel gaatje gehad en die is nu op zijn 24ste al zo kaal als wat. Andersom net zo.

Verder om even ontopic te komen :). Ik heb toevallig vorige week ook een vulling gekregen. Ik vroeg om een witte vulling, maar de tandarts raadde mij dat af, omdat het gat te diep was (de zenuw lag bloot). Hij zei dat als je dat doet, die kies altijd gevoelig blijft en dat wanneer het te gevoelig wordt, die zenuw dusdanig geïrriteerd kan raken, dat het niet meer over gaat. Dan moet je alsnog een nieuwe vulling en mogelijk een zenuwbehandeling. Ik heb het aan een bevriende student tandheelkunde nagevraagd en die beaamde dat. Ik ben wat betreft artsen altijd wat achterdochtig in hoeverre ze nu werkelijk de waarheid spreken, maar dat terzijde.

In ieder geval heeft hij het netjes gedaan, want je ziet het gewoon praktisch niet. Het is de tweede onderkies van voren gezien, maar het valt totaal niet op. Ik vind het wel prima zo.

Tiuri
25 september 2004, 11:04
er zijn verhalen dat de kwik
in amalgaan haaruitval
veroorzaakt,
dit is dus wel degelijk
een eventuele oplossing
voor haaruitval !
oh ja dat kan ik toch niet ruiken! ;);)
naja ik heb in ieder geval geen rechten in dit deel van het forum dus kan m niet terugzetten. ik zal t even aan de webmaster vragen wat hij wil met deze thread.

doeg

lotsahair
25 september 2004, 11:08
geeft niks

pizzacat
25 september 2004, 22:35
ze gebruiken de amalgaan vullingen als het groot moet en als het uit het zicht is. ze zijn namelijk duurzamer dan de keramische (witte) vullingen.