PDA

View Full Version : 3% kans op impotentie?


alex
16 mei 2002, 18:52
hallo,

Ik ben net naar de dokter geweest om Proscar te vragen....Hij had nog nooit over finasteride gehoord maar toch heeft hij het mij
voorgeschreven.Hij zei wel dat de kans op impotentie 3 % was.Volgens mij is dit laatste gewoon om af te schrikken maar toch wil ik aan jullie vragen of dit echt waar is...3% is nl echt wel veel

Groetjes

Alex

Rocco
21 mei 2002, 11:43
Inderdaad,

er kan een kans bestaan op gehele of gedeeltelijke erectieproblemen.

Maar bekijk es zo : er is ook een kans van 97 % dat je GEEN erectieproblemen zult ondervinden ( volgens de statistieken ) :)


Groetjes

Alonso
21 mei 2002, 12:33
Ff ter info:

3 % kans op impotentie...Die 3% is maar heel betrekkelijk. Ikzelf gebruik Finasteride nu 4 jaren. Het laatste jaar heb ik een erectie probleem (minder snel een erectie en de erectie is maar van korte duur). Tijdens het vrijen met mijn vriendin heb ik daar zeker last van. Ik gebruik nu 0.6 mg Finasteride gemiddeld 4 dagen in de week ipv de gebruikelijke 1.2 mg per dag. Ik merk dat mijn erectieprobleem iets is verholpen. Ik vermoed dat het percentage van 3% veel hoger zal worden als men een onderzoek doet bij 5 jaar gebruik van Finasteride. Let dus goed op met het gebruik van Finasteride als de bijwerkingen echt gaan optreden en ga minder Finasteride gebruiken. Zie ook mijn thread 'stoppen met gebruik Finasteride' .

Alonso