PDA

View Full Version : wat zijn jullie ervaringen met midoxidil ?


tamara
19 mei 2002, 13:24
hallo,

Ongeveer een maand geleden is bij mij alopecia androgenetica geconstateerd.
De dermatologen in het ziekenhuis konden niets vinden, en zeiden dat het hoogst waarschijnlijk stress was?!
Ik liet het er niet bij zitten en ben naar de polikliniek voor haar en nagel ziekten gegaan.
Deze arts ( Dr. plinck) zag haast meteen dat er iets niet in de haak was, en heeft toen een haarwortel onderzoek bij mij gedaan. 1mnd later moest ik terug komen en kreeg ik de uitslag en dat was wel even slikken , maar nu weet ik tenminste wat ik heb.
Ik gebruik nu sinds een maand midoxidil en ik dacht eerst dat het hielp, maar mijn haar begint alweer uit te vallen.
Dus vroeg ik mij eigenlijk af wat jullie ervaringen zijn met midoxidil.
(graag jullie reacties hierop)

Cindy
31 mei 2002, 11:16
Hallo Tamara,

Mij is hetzelfde overkomen en ben ook bij dr. Plinck terechtgekomen. Die stelde bij mij ook alopecia androgenetica vast. Ik gebruik minoxidil nu ongeveer anderhalve maand en de kwaal is tot nu toe alleen maar verergerd. Het valt nu meer uit dan voorheen. Ik heb daarom ook gelijk dr. Plinck gebeld en die vertelde mij dat het een logische reactie was op het gebruik van minoxidil. Het proces van groeien en uitvallen versneld, waardoor de haren die in hun laatste cyclus van hun groeifase zitten, eerder uitvallen. Ik moet zeggen dat ik daar wel veel moeite mee heb, mijn haaruitval begint steeds zichtbaarder te worden. Het lukt haast niet meer om het kaler worden te verbergen. Ook heb ik nu een soort van roos gekregen, daar weet ik eigenlijk niet zo goed de oorzaak van. Aan de ene kant zou ik nu het liefst willen stoppen, maar dat is ook geen oplossing, want dan begint het weer van voren af aan. En ik wil toch alles geprobeerd hebben. Dr. Plinck vertelde mij ook dat er pas na drie of vier maanden resultaat te zien is. Graag zou ik hierover meer reacties ontvangen. Van mensen die ervaring hebben met minoxidil. Tamara ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt...
groetjes Cindy

tamara
31 mei 2002, 17:53
Hoi cindy

Nu weet ik waarom mijn haaruitval erger wordt inplaats dat het minder wordt.
Ik was al aan het overwegen om te stoppen, omdat ik er behoorlijk gefrustreerd van werdt om al die haren in mijn borstel te vinden.
Maar ik ga er nu wel mee door en hoop dat er na een half jaar (zoals dr. plinck zei) verbetering komt.
Ik heb zeker iets aan je verhaal gehad!
Bedankt!

debbie
5 juni 2002, 13:31
Heb per ongeluk dit bericht naar een ander gestuurd maar is voor Tamara bestemd
Ik gebruik sinds 4 maanden minoxidil en de uitval is wel iets minder geworden. Maar nog steeds bij iedere wasbeurt verlies ik er wel zón 80 en dat vind ik nog steeds belachelijk veel.
Wist jij dat je dit je leven lang gebruiken moet???Lekker want ik wil nog wel ooit zwanger worden en dan mag je dit niet gebruiken.Dat wist DRs plinck maar hij heeft daar niks over verteld.
Ik moet je eerlijk zeggen dat na dit 8 maanden te hebben meegemaakt ik echt aan het eind van mijn latijn ben en mijn leven er niet vrolijker op wordt Zelfs mijn relatie lijdt eronder.
Groetjes Debbie

debbie
5 juni 2002, 13:34
Kun je mij misschien laten weten hoe je hier zo rustig onder blijft.
Is het misschien nog niet zo erg dat je niet meer over straat kan of ben je gewoon een type die er in kan berusten.Ik zou willen dat ik dat had maar ik zit al 8 maanden trillend als een riet op de bank
Groetjes Debbie

Chris
6 juni 2002, 11:57
Originally posted by Cindy
Graag zou ik hierover meer reacties ontvangen. Van mensen die ervaring hebben met minoxidil. groetjes Cindy

Hoi,

Ookal ben ik geen vrouw ;)........ Ik heb 10 jaar geleden ook Minoxidil geprobeerd, op aanraden van de dermatoloog. Ook mijn broertje heeft dit geprobeerd: we hebben allebei helaas last van vroegtijdige mannelijke kaalheid (alopecia androgenetica). :(

Het gebruik van minoxidil heeft bij ons totaal NIETS geholpen. Ja, soms had ik het idee dat er iets 'donshaartjes' terugkwamen, maar dat was dan ook alles. Ik denk dat je ook niet al te veel hoop moet leggen in al die haargroeimiddelen. Het is moeilijk te bepalen wat nu werkt, aangezien een middel bij de een wel kan werken en bij de ander niet.

Ik hoop echt voor je dat het voor jou anders is. Wellicht is een haarstukje eventueel een oplossing als de medicijnen niet aanslaan?

Chris.

debbie
6 juni 2002, 12:17
Hai Chris,

Bedankt voor het uitwisselen van jouw ervaring.
Ik hoop inderdaad dat het bij mij wat meer zal doen(de minoxidil).Eerlijk gezegd kan ik er nog niet toe komen iets te ondernemen wat betreft een haarstukje. het klinkt zo onnatuurlijk en soms lees ik best veel negatieve berichten, maar ja op een gegeven moment zal het toch moeten.

groetjes Debbie

Do
6 juni 2002, 17:58
He Debbie,

Het is niet leuk om vast te moeten stellen dat je haar steeds dunner word, maar laat alsjeblieft je leven hierdoor niet vergallen meid dat is het NIET waard. Weet dat dit makkelijk is om te zeggen maar geloof me ik weet wat je voelt.

Zorg er alsjeblieft voor dat het geen obsessie word en dat je je leven en relaties hierdoor niet laat vergallen. Er zijn genoeg mogelijkheden, denk alleen dat je niet teveel moet verwachten van de z.g. haargroeimiddelen, er is helaas niets op de markt wat jou een volle gezonde haardos geeft.

Ook lijkt het me verstandig om te proberen de oorzaak te achterhalen van jou haarprobleem. Het hoeft niet altijd ernstig te zijn (b.v. Alopecia) het kan net zo goed een schildklierprobleem zijn, langdurig vitamine tekort of een reactie van je lichaam op iets externs (b.v. stress of overgevoeligheid). Zodra je weet waar het aan ligt kun je van hieruit verder gaan werken aan een oplossing.
Dus bezoek eens een dermatholoog (b.v. dhr Boersma dat moet een goede arts zijn), ook kun je aan je huisarts vragen of hij je kan doorverwijzen naar het ziekenhuis voor een bloedtest. Hierin kunnen ze onder andere zien of er iets mis is met je schildklier of een teveel aan testosteron (mannelijk hormoon). Laat ook je bloeddruk opmeten, het is bekend dat een te hoge bloeddruk niet echt stimulerend werkt voor de haargroei.

Dat je bij iedere wasbeurt 80 haren verliest is op zich niet abnormaal. Iedereen verliest elke dag ongeveer 100 haren dat is normaal.

Als je dunner wordende haar nog niet dun genoeg is voor b.v. het dragen van een haarwerk dan zou je b.v. aan Toppik kunnen denken (soort poederig beetje vettig goedje wat je eigen haar iets verdikt, zie het maar een beetje als mascara dat verdikt je wimpers ook).

HE KOP OP, HOUD MOED!!!!!

Groetjes en sterkte Do.

tamara
6 juni 2002, 18:02
Hoi Debbie

Ik zal je vertellen dat ik er helemaal niet zo rustig onder blijf als ik me misschien wel voor doe.
Zoals je hebt kunnen lezen gebruik ik minoxidil nu bijna 1½ mnd en het werdt alleen maar erger inplaats dat het minder zou moeten worden.
Toen ik merkte dat het erger werdt wou ik er meteen mee stoppen, maar toen dacht ik, laat ik eens een berichtje op het forum zetten en misschien dat ik er dan reacties op krijg.
En die heb ik gekregen, en ook nog wat aan gehad.
Maar wat je zei dat je minoxidil niet mag gebruiken als je zwanger bent wist ik ook niet. Goed dat je het zei want Dr. Plinck heeft dat ook niet tegen mij gezegt.
Mijn haar ziet er nog best goed uit, je ziet niet dat ik erg last heb van haaruitval.
Maar ik heb ook wel eens van die baaldagen dat ik het ook niet meer zie zitten en het liefst in mijn bed wil kruipen om vervolgens daar de hele dag te blijven.
Maar dat kan natuurlijk niet, ik moet door.
Ik heb mijn school mijn stage ( waar ze het trouwens wel weten).
Ik train paarden en ga zo maar door.
Ik denk dat als je bij de pakken neer gaat zitten, er niet veel mee opschiet toch?!.
Het idee dat alopecia androgenetica niet over gaat, zit ik wel mee, en dat ik voor zover ik weet de enige in de familie ben die het heeft vreemd hé.
Ik vind het leuk dat er mensen op mijn berichtje hebben gereageerd omdat je af en toe toch de behoefte hebt om er met mensen over te praten die ook A.A. hebben.
Want je kunt er ook wel met iemand over praten die het niet heeft, maar die kan wel naar je luisteren, maar die voelt niet hoe jij er mee zit, en dat is soms wel moeilijk. want dat is bij mij het geval ik ken niemand die het heeft (behalve hier op het forum dan) en dan lucht het wel op als je erover kan praten en begrijpen waar je het over hebt.

ik hoop dat ik je vraag heb beantwoord, maar als je nog meer vragen hebt stuur me dan maar een berichtje.

Groetjes Tamara

tamara
6 juni 2002, 18:18
Hoi
Ik ben vergeten om er bij te zetten dat als je er over wilt praten mag je me (als je er behoefte aan hebt) altijd mailen!

Afz. tamara

Do
6 juni 2002, 18:59
Voor diegene die AA hebben.

De Diane pil (anticonceptie) draagt ook een steentje bij in het terugdringen van het mannelijke hormoon testosteron.

Het teveel aan Testosteron is n.l. de oorzaak van AA.

Natuurlijk moet je er geen wonderen van verwachten maar alle kleine beetjes (net als minoxidil) helpen.

Voor eventuele andere middeltjes (b.v. voor schilfers, roodheid, irritatie etc.), vraag het eens aan Rocco (forum medicijnen, haargroeimid., haarproblemen bij mannen). Hij weet ONTZETTEND veel over allerlei producten.

Gr.Do.

debbie
7 juni 2002, 07:54
Hai Do
Bedankt voor je lieve reactie.Doet me goed dat er mensen zijn die met je meeleven en weten wat je voelt.Je hebt helemaal gelijk dat het geen zin heeft bij de pakken neer te gaan zitten,ik ga dat ook zeker weer proberen te voorkomen maar het lukt me soms niet echt.
Zou je me kunnen laten weten waar ik dat "goedje" waardoor je eigen haar dikker lijkt kan kopen???Of bestellen???
Nogmaals hartstikke bedankt voor je oppeppende woorden.
Groetjes Debbie

debbie
7 juni 2002, 07:57
Hai Tamara

Ook jij heel erg bedankt voor je lieve reactie.Ik ben echt blij dat ik het internet ben opgegaan want deze reacties geven je toch weer kracht.Je moet het wel alleen doen maar het is fijn deze lieve mails te lezen.
Eigenlijk wil ik er de hele dag wel over praten maar ook dat is niet goed.
Bedankt Tamara
Groetjes Debbie

Do
7 juni 2002, 12:42
Hai Debbie,

Het is begrijpelijk dat je er de hele dag over wil praten, daar is niets mis mee en moet je vooral doen als je denkt dat jou dit helpt. Niet opkroppen maar praten en dan het best met lotgenoten, die begrijpen hoe jij je voelt.

Toppik is te verkrijgen/bestellen op internet en bij verschillende kapperszaken. Zal een dezer dagen even voor je kijken waar en bij wie je het kunt bestellen oke?

Gr. Do.

tamara
7 juni 2002, 19:23
Hoi allemaal

Ik ben vorige week maandag bij de huisarts geweest om de diane 35 anticinceptie pil te vragen.
Ik heb de huisarts mijn verhaal voorgelegt dat ik naar Rotterdam ben geweest voor mijn haaruitval en wat bleek, Dr.Plick heeft helemaal geen bericht naar mijn huisarts gestuurd wat normaal gesproken wel moet.
Ook heeft de huisarts opgezocht of minoxidil echt zo effectief is als Dr. plinck zegt.
Hij heeft twee medische boeken erbij gepakt en in de
één stond dat minoxidil helpt bij haaruitval nogal twijfelachtig is bij de een helpt het misschien wel en bij de ander niet.
En in het andere boek stond dat minoxidil helemaal niet geschikt is voor vrouwen!
De huisarts heeft het hardop voorgelezen, en zei tegen mij dat ik de diane pil maar eens moest gaan proberen, en dat ga ik zeker doen!
Debbie misschien dat de diane 35 anticonceptie pil bij jou ook wel helpt.

groetjes tamara

tamara
7 juni 2002, 19:26
Ik en mijn nedelandse taal soms, ik moest mij schamen.
in de eerste zin moet het anticonceptie zijn in plaats anticinceptie.
sorry!!
afz. Tamara

debbie
10 juni 2002, 09:35
HAI TAMARA

NU IK AL DEZE BERICHTEN HEB GEHOORD OVER MINOXIDIL ...IK HEB GELOOF IK SPIJT DAT IK ERAAN BEGONNEN BEN.OOK IK BEN NET BIJ MIJN HUISARTS GEWEEST EN DIE BENADRUKTE NOG EENS DAT WANNEER JE ERMEE STOPT JE WEER TERUG BENT BIJ AF....NU DURF IK ER DUS OOK NIET MEER MEE TE STOPPEN MAAR ALS JE ZWANGER WILT WORDEN????EN JIJ TAMARA WAT GA JIJ NU DOEN NA DIE BERICHTEN VAN JOUW HUISARTS?????THANKS VOOR DE TIP VAN DE DIANA PIL GA HET DIRECT VRAGEN.

GROETJES DEBBIE

tamara
10 juni 2002, 19:47
Hai Debbie

Toen ik bij de huisarts weg ging, liep ik met allemaal vraagtekens rond.
Ik wist eigenlijk niet wie ik nu moet geloven mijn huisarts of dr.plinck.
Ik gebruik minoxidil nog steeds, maar met het idee dat het toch niet veel helpt.
Ik ben nog niet met de diane pil begonnen, omdat je pas kunt beginnen op de eerste dag dat je ongesteld bent.
Maar zou het wel goed zijn om alle twee tegelijk te gebruiken (minoxidil en de diane pil).
Want als je die tegelijk gebruikt weet je eigenlijk niet welke nu wel werkt en welke niet.
Of denk ik nu weer te moeilijk ?:confused:
Ga jij nog wel naar dr. plinck toe voor de z.g halfjaarlijkse controle? Ik moet pas in oktober dus ik heb nog genoeg bedenktijd om daar goed over na te denken.

Groetjes Tamara

debbie
11 juni 2002, 07:33
Hi Tamara,

Inderdaad op een gegeven moment weet je inderdaad niet meer wat er nu werkt of niet ,met dat probleem zit ik ook.Heb al zoveel dingen uitgeprobeerd maar ik heb zo iet s van als er maar iets werkt.......
Merk jij al iets door het gebruik van minoxidil???Wordt de uitval minder of zie je nieuwe haren????Bij mij wordt het wel iets minder maar ik zou een miljoen geven als iemand er voor kon zorgen dat het stopte......
Ik moet in augustus weer terug naar Plinck.Eerlijk gezegd durf ik niet zo goed meer omdat ik een paar keer een aanvaring met die lui (die naar mijn mening zo gevoelloos zijn) heb gehad.Vooral die vrouw aan de balie heeft me al een paar keer zo afgesnauwd terwijl ik gewoon wat normale vragen had n.a.v de minoxidil.He tamara heb jij trouwens lang of kort haar???Ik heb nml altijd lang haar gehad maar ben bang dat ik het binnenkort moet afknippen om dat het er niet meer uitziet snikkk
He als ik geweest ben bij plinck laat ik het je weten maar we mailen elkaar vast nog wel eerder!!!
Groetjes Debbie

Chris
11 juni 2002, 09:55
Originally posted by debbie
Ik moet in augustus weer terug naar Plinck.Eerlijk gezegd durf ik niet zo goed meer omdat ik een paar keer een aanvaring met die lui (die naar mijn mening zo gevoelloos zijn) heb gehad.Vooral die vrouw aan de balie heeft me al een paar keer zo afgesnauwd terwijl ik gewoon wat normale vragen had n.a.v de minoxidil.
Nou! Waarom ga je dan niet weg bij die lui? Je kampt met zo'n ingrijpend -emotioneel- probleem en als je dan merkt dat je zo gevoelloos behandelt wordt, dan zou ik zeggen: barst maar! Er zijn zat dermatologen die dezelfde diagnose kunnen stellen, die gewoon werken bij een regulier ziekenhuis!

Chris.

debbie
11 juni 2002, 10:08
Ergens heb je wel gelijk maar dan moet ik dadelijk weer heel die molen door. ja ik ben dan zón onzeker kipje die denkt dat hun de enige zijn die me kunnen helpen, maar dat is natuurlijk niet zo....
Goed punt ik ga erover nadenken
Thanks groetjes Debbie

Do
11 juni 2002, 11:23
Hai Debbie,

Dat je de hele malle molen weer door zou moeten hoeft niet hoor.

Je vraagt gewoon of ze jou dossier doorsturen naar een andere dermatholoog of je neemt je dossier zelf mee. Hier staan alle gegevens en onderzoeksresultaten van jou persoontje in, dus de afgeronde onderzoeken hoef je niet nogmaals te ondergaan, zij kunnen gewoon verder gaan waar die ander gestopt is.

Meid GA NAAR EEN ANDER, zijn ze nou helemaal BEDONDERD!!!!! Zoals Chris al zei, je zit met een probleem wat erg gevoelig ligt en daar hebben ze maar rekening mee te houden!!!!! Laat niet over je heenlopen en accepteer dit niet!!.
Zodra jij iemand anders hebt gevonden die jou probleem wel serieus neemt, zul je jezelf veel fijner voelen bij die persoon. En voel je je echt onzeker, neem dan iemand mee die een beetje voor jou op kan komen en die wat zekerder in zijn/haar schoenen staat. (goede vriendin, kennis, familie etc.)

He meid sterkte en koppie op hoor.

Groetjes Do.

debbie
11 juni 2002, 11:30
Ok fijn dat te weten dat ze dat dan doorsturen degegevens dan he!!Dan ga ik vanaf nu naar een ander op zoek!!!
Op een of andere manier merken ze aan je dat je onzeker bent en snel te overrompelen en daar maken ze misbruik van....
Ik heb nog wel een mondige vriendin die ik ga vragen of ze mee wil.

Bedankt Do en Chris
Ik laat jullie de afloop nog weten

Groetjes Debbie

tamara
11 juni 2002, 13:31
Hé Debbie

Veel verandering heb ik heb nog niet gemerkt.
Het wordt wel minder, maar nog te veel na mijn gevoel.
Ik heb half lang haar net iets over de schouders.
Ik laat het steeds weer een stukje afknippen anders gaat het pluizen en dan ziet het er na mijn gevoel niet meer uit.
Maar soms zit ik er wel over na te denken om het eraf te laten knippen, maar dat is ook weer zo definitief.

Ik ga ook een andere dermatoloog opzoeken die bij mij in de buurt in het ziekenhuis zit, dan hoef ik ook niet steeds op en neer naar Rotterdam.
Ik hoop dat ik terecht kan bij de dermatoloog die mij eerder dit jaar ook in behandeling had.

Ik vindt ook dat dr. plinck misbruik maakt van de situatie waar wij in zitten. Toen ik in zijn kantoor zat, was ik zo gespannen vanwege de uitslag dat ik begon te huilen, hij keek me aan met zo'n blik van; doe toch normaal.
Toen ik bij de bali kwam waar zijn secretaresse zat was ik nog niet uitgehuild, en heeft ze een glas water gehaald.
Met haar heb ik nog geen slechte ervaring gehad.
Wel toen ik daar naartoe had gebeld met de mededeling dat die lotion(minoxidil) die dr.plinck heeft voor geschreven niet helpt.
Ik was zo kort door de bocht dat zei ook bot begon te doen en zei;Nou mevrouw als u wilt stoppen dan doet u dat maar!
Ik weet toen niet wie ik aan de lijn had maar dat maakte mij op dat moment niets uit. Ik wou gewoon zekerheid en die kunnen ze je volgens mij helemaal niet geven.

Misschien een rare vraag, maar wat voor shampoo gebruik jij, die van dr.plinck of gewone shampoo uit de winkel.

Groetjea Tamara

debbie
11 juni 2002, 13:53
Hai Tamara,

Ja ik vind dat die Plinck totaal gevoelloos is.En dan heb je nog geluk gehad met die secretaresseTjonge jonge hoe durven ze het te zeggen joh dan stopt u toch ze weten echt niet wat ze met zulke antwoorden bij je teweegbrengen.Ik heb de shampoo sebamed daar zitten geen chemische stoffen in en die is mild en ik heb wel de lotion van Plinck want er is nergens een goede milde niet chemiscvh bevattende lotion te vinden.Ik ben ook van plan het straks te gaan knippen , er zullen dan aardig wat traantjes gaan vloeien.
Goed van je dat je naar een andere dermatoloog gaat,ik ga nml ook op aanraden van Do en Chris
Groetjes Debbie

Do
11 juni 2002, 14:34
He Deb,

Knip nou niet in een impuls je haar af, als je een stuk eraf knipt daar word het echt niet dikker van, zoals je in je mail schreef zit jou probleem aan de zij en voorkant, dus het heeft geen nut om in te gaan korten op de lengte.

Lees even je mail door wat je zou kunnen doen om je haar te verdikken en probeer dit eerst voordat je je superlange haar gaat knippen.

Groetjes Do.

debbie
11 juni 2002, 14:51
Hai Do

Nee ik knip het ook niet helemaal af maar eerlijk gezegd kijk je een beetje door die slierten heen omdat er zoveel is uitgevallen.Het is niet echt mooi meer niet vol.Misschien als ik het zou krullen dat het wat voller lijkt maar durf er eigenlijk amper aan te raken.
Dan toch nog maar even in een veilige knot, die zit toch al 8 maanden in mijn nek dus daar kunnen nog wel wat maanden bij.Maar inderdaad het ergste is de zijkanten en bovenop.Ok ga het niet overhaasten .Thanks Do
Groetjes van een impulsieveling

Do
11 juni 2002, 15:55
Debbie,

Pak de carmenset er eens bij, dan weet je niet wat je ziet!! Als je dit niet hebt, maak je haar eens vochtig en vlecht je haar in, laat het opdrogen en dan eruit halen. Of flink veel mousse erin of gel, je haar voorover gooien en flink knedend droogfohnen

Ook cremevoeding maakt je haar "dikker" (legt een laag over iedere haar).

Gina
23 juli 2002, 12:21
Diana,

Ik heb een tijdje Diana35 met Androcur20 gebruikt. Dit lijkt te helpen. Mijn haaruitval is in die mate dat ik het nu aandurf om alleen Diana35 met midoxidil te gebruiken. Als dit goed gaat wil ik stoppen met de Diana35 omdat we aan kinderen denken.
Dit is op advies van de Dermatoloog. Het lijkt me dus sterk dat je met midoxidil niet zwanger mag worden?!?

Het is in ieder geval een idee om Androcur te gebruiken en te weten of dit aanslaat...

Het nadeel van Androcur is dat je hormoonhuishouding helemaal in de war is. Ik heb er nogal last van gehad, en dit was bij mij blijvend.

bouman60
5 augustus 2002, 12:24
Hoi,

Weet iemand van jullie of Aminexil gelijk is aan Minoxidil?

groetjes

anoniem20
7 november 2002, 13:35
Hallo

Ik gebruik nu al ongeveer 1,5 jaar aminexil maar heb er eigenlijk geen baat bij. Nu wil ik overstappen op minoxidil omdat ik tijdens de lotgenotencontactdag heb gehoord dat de meesten dit gebruiken. Zal dit verstandig zijn en zal dit middel beter helpen dan aminexil. Dr. Boersma heeft het met mij nooit over minoxidil gehad en ik dacht ook altijd dat dit alleen voor mannen was. Is dus niet zo??

Graag iemands reactie hierover

groetjes Anoniem;)

ikke
8 november 2002, 14:51
Originally posted by Do


Ook lijkt het me verstandig om te proberen de oorzaak te achterhalen van jou haarprobleem. Het hoeft niet altijd ernstig te zijn (b.v. Alopecia) het kan net zo goed een schildklierprobleem zijn, langdurig vitamine tekort of een reactie van je lichaam op iets externs (b.v. stress of overgevoeligheid). Zodra je weet waar het aan ligt kun je van hieruit verder gaan werken aan een oplossing.
Dus bezoek eens een dermatholoog (b.v. dhr Boersma dat moet een goede arts zijn), ook kun je aan je huisarts vragen of hij je kan doorverwijzen naar het ziekenhuis voor een bloedtest. Hierin kunnen ze onder andere zien of er iets mis is met je schildklier of een teveel aan testosteron (mannelijk hormoon). Laat ook je bloeddruk opmeten, het is bekend dat een te hoge bloeddruk niet echt stimulerend werkt voor de haargroei.

Ik begin het idee te krijgen dat mijn haaruitval veroorzaakt wordt door een van deze problemen. Ik zit nog maar in de beginfase van het hele verhaal. Zit nu aan de Vitamine B Complex :rolleyes: Ik heb de dokter verteld wat ik hierover gelezen heb, hij stond erop dat ik Vitamine B ging slikken..

Ach ja..nog een paar weken en dan is het potje leeg, kan ik weer terug. En dan vraag ik hem om een bloedtest. Schildklierprobleem, langdurig vitaminetekort of te lage bloeddruk lijkt me bij mij heel waarschijnlijk.

Ik moet zeggen dat ik aan dit forum veel heb! Als ik m'n haren weer eens sta te fatsoeneren krijg ik toch altijd weer een rotgevoel en dan kom ik hier ff lezen. Voel ik me altijd een tikkeltje beter :D

tamara
13 november 2002, 18:25
hoi

Ik gebruik nu ongeveer 7 mnd. minoxidil, en omdat ik mijn afspraak bij de kliniek steeds moest verzetten, heb ik voor nood andere minoxidil gekocht. Ik dacht ik dat het geen kwaad kon.
Volgens de apotheker waar ik het vandaan heb, was deze minoxidil precies hetzelfde, het kon wezen dat er iets meer alcohol of iets meer van dat andere stof inzit, maar verder was het precies gelijk. O,ja er zit ook bergamotolie in ??
Maar ik vertrouw het eigenlijk niet echt, omdat het een beetje begint te branden als ik het aan heb gebracht op mijn hoofd.
Is dat normaal??
En ik heb meer haaruitval dan normaal, waar ik niet zo blij mee ben!. Ik gebruik deze andere minoxidil nu ongeveer 3 wk.
Wie o wie kan mij hiermee uit de brand helpen, want ik zit hier echt mee!

Groetjes Tamara

Lola
13 oktober 2004, 16:22
Hoi,

Ik heb deze tip van een drieentachtig jarige vrouw die zelfs nu op dat leeftijd
een vollere bos haar heeft dan menigeen.

Deze mevrouw heeft sinds haar kinderjaren altijd elke ochtend een theelepel gist ingenomen. Hierdoor voorkwam ze ook allerlei ziektevormen maar het bracht zijn bijdrage ook voor haar haren.

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen.
Als aanvulling kunnen jullie elke week voordat je je haren gaan wassen zoete amandelolie op je hoofdhiud insmeren, goed inmasseren en minstens een uur laten intrekken. Daarna kun je het gewoon wassen met shampoo. Wanneer je shampoo op je haar doet of eigenlijk voordat je dat gaat doen. Maak eerst je haren goed nat. Verdeel de shampoo evenredig en breng er wat water bij aan zodat het niet te aggressief wordt voor je hoofdhuid.

Dit is al wat ik jullie kan adviseren. Ik las jullie berichten en hoop dat ik jullie op deze manier kan helpen.

Onthoudt! geen biergist maar bakkersgist! Elke dag innemen. En als aanvullig eventueel vitamine B innemen.

Lola
14 oktober 2004, 09:50
Hoi,

Ik heb deze tip van een drieentachtig jarige vrouw die zelfs nu op dat leeftijd
een vollere bos haar heeft dan menigeen.

Deze mevrouw heeft sinds haar kinderjaren altijd elke ochtend een theelepel gist ingenomen. Hierdoor voorkwam ze ook allerlei ziektevormen maar het bracht zijn bijdrage ook voor haar haren.

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen.
Als aanvulling kunnen jullie elke week voordat je je haren gaan wassen zoete amandelolie op je hoofdhiud insmeren, goed inmasseren en minstens een uur laten intrekken. Daarna kun je het gewoon wassen met shampoo. Wanneer je shampoo op je haar doet of eigenlijk voordat je dat gaat doen. Maak eerst je haren goed nat. Verdeel de shampoo evenredig en breng er wat water bij aan zodat het niet te aggressief wordt voor je hoofdhuid.

Dit is al wat ik jullie kan adviseren. Ik las jullie berichten en hoop dat ik jullie op deze manier kan helpen.

Onthoudt! geen biergist maar bakkersgist! Elke dag innemen. En als aanvullig eventueel vitamine B innemen.