PDA

View Full Version : nagels die echt heel erg kapot zijn??????


Assie
27 september 2004, 12:41
Wie heeeft hier ook last van en kan mij helpen?

Ik heb alopecia universalis, maar nu zijn ook al mijn nagels aan het afbrokkelen en inscheuren.(eigenlijk al een paar maanden) Ik hoef maar iets te stoten of ergens langs te gaan en de nagels scheuren diep in. En dat doet pijn.......!
Wie heeft dit ook en is er mee naar een dermatoloog geweest of heeft er zelf iets op gevonden. Ik draai momenteel tape om de meest pijnlijke nagels, maar het is geen gezicht.
Dus wie heeft de gouden tip voor mij?
Alvast dank je wel, groetjes Assie

sigur
27 september 2004, 12:46
Hoi Assie,

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar misschien ook wel!
Ik heb op zich geen problemen met mijn nagels maar merk wel dat ze sterker zijn als ik er doorzichtige nagellak op doe, zodra de nagellak er weer is afgesleten heb ik het idee dat ze dan ook weer kwetsbaarder zijn.

Liefs Sigur

Assie
27 september 2004, 12:50
helaas helpt dat niet, zelf niet als ik speciale lak op doe om je nagels te versterken.
maar bedankt.

sigur
27 september 2004, 12:53
O, jammer zeg! Ik wens je in elk geval succes!! Lijkt me inderdaad erg pijnlijk om ingescheurde nagels te hebben!!

Liefs, Sigur

Annelies
28 september 2004, 14:21
Hoi Assie,

Ik heb dat bij vlagen. Je zou (zul je waarschijnlijk al wel gedaan hebben) ze zo kort mogelijk kunnen knippen, en dan een dikke laag van Herome nailhardner extra hard (de rode versie) erop kunnen smeren..
Dan moeten ze iets beter tegen een stootje kunnen en mee voorkomen dat ze gaan splijten..

veel suc6,
grtz Annelies

Assie
28 september 2004, 20:56
tja, en dat helpt dus ook niet. Ze zijn al zo enorm afgebrokkeld dat ik er niets of heel weinig aan te knippen heb en die lak helpt niet, het scheurt gewoon verder...helaas.
Ik heb nu hele dure kloofpleisters gekocht en plak die over mijn nagels. Even uitproberen, wie weet?
Maar ...als er nog meer tips zijn....ik ben toch niet de enige met dit probleem?
Ik heb ergens op internet gelezen dat het erbij kan horen..
gr. Assie

pizzacat
29 september 2004, 00:01
veel MSM (een voedingssupplement, niet bij iedere drogist verkrijgbaar) slikken. is goed voor haar en nagels, gaan ze ook sneller van groeien. je kan wel 2-5 pillen per dag slikken, 2-5g is dat. Het is een zeer onschadelijke stof.

Anjo
29 september 2004, 11:37
Helaas heb ik ook geen oplossing voor je, misschien een kopje koffie samen? ;)
Tot gauw. Doei.

Assie
29 september 2004, 17:11
Hoi Anjo,
Ook weer eens op het web?
Voor eeen bakkie ben ik altijd in, ben je donderdagavond thuis?
Neem ik mijn echtgenoot ook mee.
We moeten vlak in de buurt zijn. (R.dam toch?)
gr. Assie

pizzacat
29 september 2004, 17:37
Hoi Anjo,
Ook weer eens op het web?
Voor eeen bakkie ben ik altijd in, ben je donderdagavond thuis?
Neem ik mijn echtgenoot ook mee.
We moeten vlak in de buurt zijn. (R.dam toch?)
gr. Assie

ja hallo...thee(koffie)kransje hier:P Assie, had je mn tip wel gezien?
groetjes

Assie
29 september 2004, 19:14
hoi pizzacat,

ja, sorry had nog niets teruggeschreven. Ik wilde je vragen hoe dat spul MSN dan heet. Ik slik nu al Mycoplex ook een voedingssupplement wat het immuunsysteem ondersteunt.
Wie weet gaat m'n haar ook sneller ervan groeien :P nog meer niks lijkt mij heel appart.
gr. Assie

pizzacat
29 september 2004, 19:33
hoi pizzacat,

ja, sorry had nog niets teruggeschreven. Ik wilde je vragen hoe dat spul MSN dan heet. Ik slik nu al Mycoplex ook een voedingssupplement wat het immuunsysteem ondersteunt.
Wie weet gaat m'n haar ook sneller ervan groeien :P nog meer niks lijkt mij heel appart.
gr. Assie

MSM (MethylSulfonylMethaan, bv van het merk NOVO) laat ook je haar sneller groeien, ik moet ook 2 keer zo snel mn nagels knippen.

Anjo
29 september 2004, 22:39
De koffie staat niet klaar zoals je weet, ik ben bij jou in de buurt..hahahahaaha. Ander keertje.

Tuurlijk nog steeds geen oplossing van je nagels, maar vandaag viel het blaadje van de vereniging in de bus. Staat er een artikel in over iemand met ervaringen van een iriscopist. Geen idee wat die precies doet, maar in het artikel staat dat die meid dus ook last had van afgebroken nagels. Zij kreeg silicea voorgeschreven. Dit is een homeopathisch middel, ik heb het voor de zomer zelf nog gekocht omdat ik dit middel voorgeschreven kreeg toen ik een jaar of 12 was. En wat blijkt? Bij haar blijkt het te helpen.

Ik stuur het artikel (na het weekend) nog wel even naar je toe. Of ga je nu eindelijk lid worden? Kies wel de goeie vereniging uit hè? AAPV. Hahaahaha. :P

Jammer van dat bakkie :crybaby: , maar het aanbod blijft gelden.. :)

Groet,

Anjo

Annelies
3 oktober 2004, 20:38
Misschien kan extra zink, magnesium en vooral calcium ook wel wat helpen?!!
Schijnt ook goed te zijn voor je haren en nagels...! Dus wat extra ijsjes, vla, melk enzo ;)

butterfly14
26 augustus 2011, 16:37
hey , ik zie dat deze vraag al een tijdje erop staat maar ik heb mischien een oplossing of toch een tijdelijke ik werk als nagelstyliste en er is iets nieuws op de markt namelijk fiberglass niemand kent het omdat het nieuw is maar het helpt heel goed tegen pijnlijke nagels en ziet er heel natuurlijk uit het is een soort kunstnagels die de echte nagel verstevigt maar je ziet niet dat het valse zijn het ziet er gwn als goed verzorgde nagels uit zoek het eens op zou ik zeggen ik hoop dat het helpt bij de meeste helpt het tot nu toe

grtjes

Hanna
26 augustus 2011, 17:38
hey , ik zie dat deze vraag al een tijdje erop staat maar ik heb mischien een oplossing of toch een tijdelijke ik werk als nagelstyliste en er is iets nieuws op de markt namelijk fiberglass niemand kent het omdat het nieuw is maar het helpt heel goed tegen pijnlijke nagels en ziet er heel natuurlijk uit het is een soort kunstnagels die de echte nagel verstevigt maar je ziet niet dat het valse zijn het ziet er gwn als goed verzorgde nagels uit zoek het eens op zou ik zeggen ik hoop dat het helpt bij de meeste helpt het tot nu toe
grtjes
Fiberglass, kunstnagels, gelnagels, e.d. helpen natuurlijk helemaal niet om de conditie van je eigen nagels te verbeteren.