PDA

View Full Version : haaruitval vrouw...wat te doen?


Brenda34
27 september 2004, 13:35
Hi,

Ik ben 34 jaar en heb last van overmatig haaruitval > dan 100 haren per dag en zeker als ik mijn haar was. Ik voel dat mijn haar dunner word het laatste jaar. Ik ben sinds enkele maanden gestopt met de pil microgynon 30. Kan dat een oorzaak zijn? Wat kan ik er zelf aan doen? wat is jullie ervaring met Amonixil?

Tiuri
27 september 2004, 13:51
Hi,

Ik ben 34 jaar en heb last van overmatig haaruitval > dan 100 haren per dag en zeker als ik mijn haar was. Ik voel dat mijn haar dunner word het laatste jaar. Ik ben sinds enkele maanden gestopt met de pil microgynon 30. Kan dat een oorzaak zijn? Wat kan ik er zelf aan doen? wat is jullie ervaring met Amonixil?
Hallo Brenda!
Welkom op haarweb! Wat vervelend dat je constateert dat je haar verliest. Het is slim om even naar je huisarts te gaan. Hij/zij kan je doorverwijzen naar een dermatoloog, die dan weer kan vaststellen of het hier echt om alopecia androgenetica gaat. Het kan ook zijn dat je een bepaald tekort van iets hebt (kleine kans hoor, maar toch).

Haaruitval na het stoppen met een pil hoor je vaker! Kan goed de oorzaak zijn, doordat je hormoonhuishouding verandert.

Aminexil is een slecht product! Zie het haarwoordenboekje (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3819) voor meer info hierover. Niet kopen hoor!

Er zijn een heleboel betere oplossingen. Kijk gerust eens rond op dit forum. Te denken valt aan minoxidil, spironolactone of finasteride.

Succes!