PDA

View Full Version : Testen op hormonen.. Mannelijk etc..


Ganescha
29 september 2004, 12:27
Hier was nog even een tread van mij. Want ik moet 5 oktober weer naar de huidarts. aangezien ik ook erg veel last had van haarklachten en mijn moeder megadun haar heeft en je haar op haar hoofd kan kijken, ben ik standvastig dat ik net zolang doorga tot ik weet wat we allebei hebben.

Nu hoor ik van veel mensen op het forum dat je je op hormonen moet laten testen. Wat houd dit precies in.. wat kan ik zeg maar doorgeven aande huidarts, want aan die man heb ik zelf niks. Ik moet hem alles voorkouwen. Hij heeft me nu alleen laten testen op mijn schildklier. ondertussen loop ik al maanden met jeuk en haaruitval..

wie van jullie weet wat ik precies door kan geven aan huidarts qua het onderzoeken van hormonen. Waar moet ie me op laten testen.. Teveel mannelijk hormoon zou dus kunnen, maar wat nog meer?

Alvast bedankt :)

XX Ganescha

jennifer
29 september 2004, 12:34
Hoi Ganescha,

Laat je huisarts een verwijsbrief schrijven voor een dermatoloog.
Deze kan een bloedtest( Algemeen, voor schildklier, suiker, ferritine, enz, enz,)
laten doen, en een hormoontest (ook in het bloed te zien) waaruit je kan opmaken of de hormoonhuishouding in evenwicht is.
Na de uitslag kun je dan met deze dermatoloog verder afspreken. Niet met de huisarts, die heeft er geen verstand van.

Sterkte,

Jennifer

Cloud
29 september 2004, 17:35
Hoi Ganescha,

Je kan inderdaad beter een afspraak maken met een dermatoloog.

Op deze pagina (http://www.heralopecia.com/guide/part3.php) kan je een lijstje vinden van de zaken die je best kan laten onderzoeken in je bloed.

Cloud