PDA

View Full Version : beste haargroeimiddel voor vrouwen


hanne
29 september 2004, 20:59
Kan iemand mij vertellen wat het beste haargroeimiddel is voor vrouwen zonder bijwerkingen.
Ik heb nl. al in het haarwoordenboekje gekeken, maar de meeste medicijen hebben nogal wat bijwerkingen of hebben geen effect.

Iemand
29 september 2004, 21:08
Hangt af van de oorzaak van haaruitval maar de aanpak voor vrouwen verschilt vaak niet erg veel van die van mannen.

Tiuri
29 september 2004, 21:10
nou luister, vrouwen hebben ook het grote voordeel dat ze gewoon flinke sterke antiandrogenen kunnen innemen zonder ernstige bijwerkingen. Orale spironolactone bijvoorbeeld kan goed werken tegen AGA bij vrouwen.

Maar Cloud, onze expert van haaruitval bij vrouwen, kan je vast verder helpen! Cloud, hoe denk jij hierover?

pizzacat
29 september 2004, 21:11
haargroeimiddelen, medicijnen dus eigenlijk, hebben nu eenmaal het risico van bijwerkingen. Minox heeft relatief weinig bijwerkingen, bijna niks. Het is daarentegen ook maar een mediocre middel.

Cloud
29 september 2004, 23:42
Expert, moi?? :o Verre van, hoor. :)

Wat voor soort haarverlies heb je Hanne, en voor welke bijwerkingen ben je bang?

Mocht je bang zijn voor het innemen van middelen die met je hormonen knoeien (Diane, Androcur, Finasteride) of die bloeddrukverlagend werken (Spironolactone), dan kan je altijd nog producten gebruiken die je op de hoofdhuid aanbrengt. Die hebben de minste bijwerkingen.
Door minoxidil krijg je wel wat extra ongewenste haargroei (donshaartjes in je hals en op je gezicht), maar het is wel een goed middel.
Middelen zonder enige negatieve bijwerkingen: als anti-androgene middelen kan je spironolactone lotion gebruiken, of Revivogen. En dan heb je ook nog de zogenaamde copper peptides (Folligen, Tricomin).
En zelf ben ik een grote fan van de Lasercomb... die is wel redelijk duur, maar ik vind hem wel waar voor je geld.

Middels de zoekfunctie kan je meer informatie vinden over al deze producten.
Er is ook een gidsje hier (http://www.heralopecia.com/treatments/index.php)

Groetjes
Cloud

Leeneke
30 november 2009, 21:33
Hey!

Kan er mij iemand meer uitleg geven over msm ?
Als je dit pakt groeit dan echt al je haar dan sneller ? :D

xxx

Hanna
30 november 2009, 21:42
Nee, echt niet. Het gekke is dat je nagels er wel sneller van gaan groeien.

Leeneke
1 december 2009, 18:14
Oh ...
Iedereen zegt toch dat van msm je haar sneller groeit ?

Hanna
2 december 2009, 17:57
Als je mij niet gelooft, dan ga je 't gewoon zelf uitproberen.
Waarom zou je trouwens je haar sneller willen laten groeien? Des te sneller is het weer in de uitvalfase.

Evita
2 januari 2010, 17:30
MSM werkt bij mij uitstekend. En er zijn velen met mij. Mijn haart groeit stuken sneller, mijn nagels ook, mijn huid ziet er mooier uit en ik heb geen last meer van die vervelende spierpijnen. Ik wil niet meer zonder! Dus ik zou het gewoon zelf uitproberen in plaats van naar mensen te luisteren bij wie het - misschien toevallig - niet werkt. Ik denk dat het ook te maken heeft met de dosis die je inneemt: te weinig schijnt weinig effect te hebben. Succes!

Josie
10 januari 2010, 20:24
HI Evita,

Welke dosis raad je aan? Ik gebruik ook MSM (vooral ter ondersteuning eigenlijk van nagels). Ik gebruik nu 750 mg per dag.

Jessica D.
11 januari 2010, 18:00
Iemand al gehoord van D-Chiro Inositol? Een natuurlijk voedingssupplement om verhoogde niveaus van mannelijke hormonen te verlagen in het geval van PCO-syndroom. (70-80% van haaruitval en overbeharing bij vrouwen wordt veroorzaakt door dit syndroom!)

Heeft bij mij mijn testosteron omlaag gehaald naar een normaal niveau. Zonder bijwerkingen :)

Groetjes,
Jessica

Georgie
11 januari 2010, 20:55
Dubbel

Georgie
11 januari 2010, 21:00
Mijn ervaring hier op Haarweb en op buitenlandse fora is, dat bij de meeste vrouwen met alleen haaruitval geen sprake is van een verhoogd testosteronniveau.
Ik zie dat je dit middel overal aanprijst, maar dat bij 70-80% van de vrouwen een verhoogd testeronniveau de oorzaak zou zijn, kan ik niet geloven. Dat weerspreekt ook de uitspraken van mijn dermatoloog.

Heb je overigens referenties naar onderzoek e.d.?

minoes43
2 september 2010, 17:37
ik gebruik morgens 10 druppels silicum. en avonds na het warme eten. bio msm. 2 tabletten van pharma nord. ik kan merken dat mijn haar er gezonder van is geworden en dikker. maar het groeit me niet hart genoeg. ik heb zojuist saini herbal hair olie gekregen. www.amazon.de het spul komt uit Duitsland. het is wel duur maar ik heb er goede ervaringen mee. betalen gaat daar het makkelijks met visa. met een week heb je het in huis. het is van inprove your look. elke avond masseer je de hoofdhuid in met die olie. en je beklopt een minuut lang je hoofdhuid met je vingertoppen. let op vlak voor je gaat slapen. de volgende dag je haar wassen. met je favo shampoo. en stylen zoals je het gewent bent. het is puur natuurlijk. dus geen bijwerkingen. gebruik het een maand en je zult zien. er komen haarstoppels bij. nieuwe haargroei dus. ik zou zeggen. probeer het eens.

Edvanvliet
16 november 2011, 10:19
Ik heb als laatste haargroeimiddel Hair fusion geprobeerd, was weer geen succes... heb jullie een idee van andere producten?? Ik wil nog geen transplantatie beginnen want het is heel erg duur en dat geld heb ik niet..
Via amazon.de heb ik nog gezocht naar de producten die jullie voorstelden, maar niks gevonden...
Nu zit ik er zelfs over na te denken om mezelf helemaal kaal te scheren, :(