PDA

View Full Version : silidyn - silicium (kiezelaarde)


bouman60
2 oktober 2004, 23:38
Beste allemaal,

Ik lees in de DA-gids iets over Silicium, het vergeten mineraal. Dit mineraal zou wonderen verrichten voor je haar. Met de zoekmachine kan ik er hier niks over vinden. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

groetjes van bouman60

Iemand
2 oktober 2004, 23:42
zoek in google eens op zand ...je vind er genoeg over.. :D
Ook op Silicium is er meer dan genoeg te vinden hoor..dat het wonderen voor je haar doet betwijfel ik nogal...
"het vergeten mineraal" is trouwens zo'n ranzige slogan van silidyn :)

Volgens dat reclametekstje komt het nog maar weinig voor blabla in de dagelijkse voeding en in de grond.. nou sorry maar sillicium is het op 1 na meest voorkomende element op deze aardbol.

Eet je brood en fruit dan krijg je wel genoeg silicium binnen :)

Newt0n
2 oktober 2004, 23:48
vind je dat niet terug in ajuin en appels?

Iemand
2 oktober 2004, 23:50
hm lees toch hier en daar dat Si niet meer zoveel in de voeding voorkomt..
Zal wel gelden voor mensen die 24/7 vet eten ... ? :D

naja het zit ook nog eens in me Multivitamine dus...het zal allemaal wel :)

bouman60
4 oktober 2004, 13:26
Ik had niet zo slim gezocht, namelijk met een spelfout. Er is inderdaad een hoop te vinden over silicium. Ik ga het maar eens proberen. Je weet maar nooit. Ik heb vandaag ook een potje omega 3 vetzuren gehaald. Zo breidt mijn pillenverzameling zich aardig uit!

Fo sho
4 november 2007, 20:35
Hallo mensen,

Ik ben relatief nieuw hier. Ik lees al een tijdje in stilte mee, maar had me vooralsnog niet aangemeld. Echter gebruik ik momenteel een middel en ik weet nog niet of het echt veel doet, maar ik wil het toch met jullie delen. Ik heb de zoekfunctie meermaals geraadpleegd en heb geen hits gevonden, vandaar dat ik dit topic heb geopend. Bijvoorbaat mijn excuses als ik er toch nog overheen heb gekeken.

Dan nu het middel waarover ik het wilde hebben. Ik was onlangs in mijn reformhuis om MSM te halen en Weleda Rozemarijn shampoo (ik had hier gelezen dat mensen daar baat bij hadden gehad). Toen ik de meneer in de winkel om deze twee producten vroeg, vroeg hij mij waar ik het voor wilde gebruiken, waarop ik hem vertelde over mijn haarproblemen. Hij bevestigde dat deze twee een goede keuze waren, maar wilde mij ook graag op een ander product wijzen, te weten: kiezelaarde poeder. Ik had er nooit van gehoord en was aanvankelijk "bang" dat hij me iets wilde aansmeren, maar het bleek het goedkoopste product uit zijn assortiment te zijn. Ik heb een zak gekocht met de poeder waarvan ik 2x daags 1 theelepel vemeng met wat water en dat drink ik dan op. En de zak kostte mij €4,95 dus hierover kun je niet echt een buil vallen. Ik heb een beetje gegoogled om meer info te vinden over dit produkt maar ik kom helaas alleen op reclames terecht en niet op concrete informatie. Wel zie ik bij iedere reclame staan dat het goed is voor huid, haar en nagels (dus dat zou wel logisch kunnen zijn lijkt mij).

Zoals ik al eerder zei weet ik niet of ik resultaat zie. Ik ben begonnen met dit preparaat op dezelfde dag dat ik ben begonnen met MSM, Propecia, Witte -en Groene thee en de Rozemarijn shampoo. Ik heb de indruk dat mijn haar wel wat steviger begint te worden (het voelt in ieder geval stugger aan op mijn kruin) maar met deze combinatie van middeltjes is het moeilijk te zeggen welke van de reeks dit veroorzaakt. Hierbij opgeteld ben ik ook op de dag dat ik begon te slikken gestopt met roken en ik denk dat ook dit mijn haar en huid goed doet.

Anyway wilde ik jullie deze informatie niet onthouden, dus ik hoop dat iemand hier zijn voordeel mee kan doen.

Vriendelijke groeten,
Een beginnend kalende, bekend onder de naam Fo Sho :cool:

vito85
4 november 2007, 21:00
Kiezelaarde poeder is onder de "normale" mensen bekend als sillicum (de mineraal) waarschijnlijk kan je nu met deze term meer informatie krijgen over deze mineraal. Waarschijnlijk zal er zelfs in dit forum genoeg over staan.

Hanna
4 november 2007, 21:08
Ja, ook op dit forum is al veel geschreven over silicea, silicium:
o.a. deze:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=8153&highlight=silicea

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=9417&highlight=silicea

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=10726&highlight=silicea

Fo sho
5 november 2007, 00:15
Oow... Sorry dan voor dit topic. :frusty:
Opvallend vind ik trouwens, nu ik de 3 aangewezen topics even heb doorgelezen, dat vooral vrouwen dit lijken te gebruiken. Ik ben geen vrouw, even voor de duidelijkheid.

Hanna
5 november 2007, 01:58
Op de potjes staat echt niet dat 't alleen voor vrouwen is. Wees maar niet bang dat je er borsten ofzo van krijgt. ;)

Jammer trouwens dat je met zoveel middelen tegelijkertijd bent gestart, want als je straks succes hebt, weet je niet aan welk produkt je dat te danken hebt.

€4,95 is lekker goedkoop, welk merk staat er op de zak kiezelaarde?



*

Fo sho
6 november 2007, 13:42
Ik zal dat van de week even voor je gaan opzoeken. Op de zak staat niets namelijk. De zak zat in een doos en de doos heb ik al weggegooid. Vrijdagmiddag ben ik voreg vrij, dus dan zal ik ff langs het reformhuis kwakkelen.

Ps. Wie zegt dat ik geen borsten wil hebben..? :D