PDA

View Full Version : Wat heb ik..?


Moon
4 oktober 2004, 23:40
Hallo allemaal,

Heb al een aantal keren hier rondgekeken, maar wist niet goed of ik iets moest posten. Maar het moet me toch echt van het hart, want ik zit hier erg mee. En ik hoop dat jullie me van elk advies kunnen voorzien.

Sinds enkele maanden, merk ik dat mijn haren erg dun van structuur is en dat kleurpigment bijna verdwenen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik normaal gesproken zwart haar heb, maar de kleur nu bruin is. Ik heb al sinds een jaar te kampen met extreem haarverlies, maar haardikte bleef gewoon hetzelfde...en ik ben echt bang voor elke nieuwe dag..Ik weet niet of er verband bestaat tussen het feit dat ik binnen een jaar veel gewicht ben verloren (gewicht is 44 kilo bij een lengte van 1.64m) en daardoor onregelmatig menstueer..Ben nu enkele maanden begonnen met het slikken van vitamine B-complex, extra ijzer en zink tabletten en speciale haarpillen. Morgen ga ik naar drogisterij voor MSM..Maar ik heb niet het idee, dat mijn haarkwaliteit door het slikken van deze vitamines verbeterd is...

Wat kan ik het beste nog meer gebruiken?

Ik zal graag willen weten of iemand hier weet wat ik precies mankeer..Ik wacht nog even met het maken van een afspraak bij de dokter, want ik ben daar toch wel wat huiverig over. Omdat ik bang ben, dat te horen wat ik niet wil horen..

Op mijn hele hoofd is mijn haar over het algemeen verminderd. Maar vooral bij mijn voorhoofd, zijkanten en aan de onderkant van achterhoofd. Vooral als ik een vlecht maak, is het maar een zielige sliert. Ik ben echt radeloos en ben bang als het in dit tempo doorgaat, over een maand kaal te zijn...:(
Ik heb trouwens een beetje last van jeuk noch schilfers...Maar wel veel baby-haartjes bij voorhoofd..Het haar is overigens wel dof, zacht en futloos...

Ik hoop dat jullie snel replyen, zodat ik het restje haar, dat ik nog heb, kan behouden..

Alvast bedankt voor jullie antwoord..:)

Assie
5 oktober 2004, 08:25
Hoi Moon,
Heb je altijd al dit gewicht gehad, of ben je de laatste tijd veel afgevallen?
Het kan er mee te maken hebben.
gr. Assie

Assie
5 oktober 2004, 08:28
Hoi,
ik vergeet te vragen of het afvallen is gekomen door lijnen of val je zomaar af.
Dit is heel belangrijk en zal ook en arts als eerste vragen?!

Moon
5 oktober 2004, 11:08
Hallo Assie,

Bedankt voor je reactie..Nee, heb niet altijd dit gewicht gehad, maar ben wel altijd dun geweest. Mijn normale gewicht is 48/49 kilo. Door stress, spanning en slecht eetstijl ben ik afgevallen.
Zal het baat hebben als ik bv. diane-35 zal slikken?

Cloud
5 oktober 2004, 11:42
Hoi Moon,
Ik denk toch dat je beter eens een afspraak maakt met een dermatoloog. Niemand hier zal kunnen zeggen wat je precies hebt, en je kan pas de juiste middeltjes nemen als je eerst een diagnose hebt.

Het gewichtverlies, onregelmatige menstruatie, stress... doet me denken aan Telogeen Effluvium eerder dan aan AGA. Als dat klopt zou de Diane pil voor jou niet veel uithalen. Het patroon van je haarverlies lijkt me ook helemaal niet typisch voor AGA... maar dat is gewoon mijn mening op basis van wat je schrijft, wat jij nodig hebt is toch echt een dokter.

Veel succes!
Cloud

Assie
5 oktober 2004, 17:47
Hoi Moon,
Toch eerst maar eens even langs je huisarts lijkt mij. Waar ben je bang voor?
Ik heb het idee dat je zelf eigenlijk wel weet wat er is, of heb ik het mis?
Je moet nog een heel leven met je lijf, wees er dus zuinig op en ga naar de dokter!! Nooit zomaar zelf gaan expirimenteren met medicijnen voordat er via bloedonderzoek en gesprek met de arts andere oorzaken zijn uitgesloten!
Dus.... moed verzamelen en gaan. Wij zullen aan je denken....!
gr. Assie

Lies86
5 oktober 2004, 18:34
Ook ik zou eerst naar de dokter gaan,

Hij kan je waarschijnlijk ook het beste zeggen of diane 35 jou zou kunnen helpen!
Hou je taai!!!!

Lies