PDA

View Full Version : chronische TE


sigur
5 oktober 2004, 12:21
Ik vroeg me af hoe lang cronische TE kan duren.
Betekent chronisch dat je er niet meer van af komt? Of duurt het op z'n max een aantal jaren?
Ik begrijp dat je met hetgeen moet stoppen wat de TE in de eerste plaats heeft veroorzaakt maar als hierna de haaruitval maar doorgaat en je haaruitval is chronisch geworden, stopt dit dan nog wel?


Liefs Sigur

Marsha
5 oktober 2004, 12:48
Hey,

Chronisch betekend dat je het je hele leven door blijft houden..er kunnen wel periodes zijn van verbetering en verslechtering.

gr. marsha

sigur
5 oktober 2004, 13:02
Hé Marscha,

Ik heb ook ergens gelezen dat je chronische TE kunt hebben die een paar jaar duurt. Ik hoop niet dat jou berichtje klopt, in die zin ga ik me wel zorgen maken!!!:crybaby:

Liefs

jennifer
5 oktober 2004, 13:02
Hoi, Sigur,

Chronisch betekend letterlijk: langdurig. Maar hoe lang is dan weer afhankelijk van hoe het betreffende fenomeen normaal gesproken zou duren. Bij onze haaruitval kun je dan wel spreken van jaren misschien.
In eerste instantie dacht ik ook dat het bij mij chronisch zou kunnen zijn, maar sinds ik de omschrijving van de Nioxin-fabrikant heb gelezen, waarin o.a diverse oorzaken worden genoemd voor haaruitval , heb ik mijn mening een beetje herzien. (Als hij gelijk heeft tenminste)
Daarin staat nl.: Androgenetische Alopecia
Omschrijving: Patroongebonden en diffus dunnend haar
Oorzaken: Hormoonschommelingen met als gevolg DHT- toxiciteit
Daarmee wordt dus bedoeld dat je door die hormoonschommelingen een DHT gevoeligheid hebt ontwikkeld. (of zie ik dat verkeerd?)
Eigenlijk precies waar ik bang voor ben nadat ik met de pil ben gestopt.
De vraag is nu vanzelf of je ooit weer van die gevoeligheid afkomt. En een gevoeligheid voor DHT duidt dan weer niet op chronische TE.Alhoewel het allemaal wel bij elkaar in de buurt komt. In ieder geval is het me wel duidelijk dat je hormonale schommelingen moet zien te voorkomen, wil dit ooit weer stabiliseren.
Ik ben bang dat ik je geen duidelijk antwoord heb gegeven, maar wou het toch even kwijt. Kijk maar eens onder Medicijnen en Haargroeimiddelen, onder Nioxin.

Liefs, Jennifer

sigur
5 oktober 2004, 13:39
Hé Jennifer,

bedankt voor je reactie. Zo raar als overgevoeligheid voor het DHT bij mij de oorzaak is zou je denken dat Androcur hier een positieve uitwerking op zou moeten hebben maar het veregerde het probleem juist.
Gelukkig merk ik wel heel erg veel teruggroei. Zie zelfs kleine (letterlijk) plukken haar door mijn haar heen groeien, wat me er natuurlijk ook weer op wijst dat er echt veel uitgevallen is. Boverop mijn haar is het dankzij de teruggroei nog steeds super dik. Hoe is de teruggroei bij jou Jennifer?

Liefs

jennifer
5 oktober 2004, 14:42
Hoi Sigur,

Bij mij ook nog steeds heel veel korte haren erdoorheen te zien. Er vallen ook veel korte haren uit. Ik heb wel vaag het idee dat de haren bovenop weer iets langer gaan worden. Maar ik vind het momenteel wel zo'n ingewikkelde materie, ik kan er soms echt geen touw meer aan vast knopen.
Je hebt mijn stukje onder Alopecia en jeuk misschien gelezen? Het stond voor mij vast dat het toch eigenlijk wel een telogene (misschien chronisch) haaruitval zou zijn omdat het overduidelijk een reactie is op het stoppen met de pil.
Alleen is het nu "slechts" die reactie daarop, of heeft zich daadwerkelijk een gevoeligheid voor DHT ontwikkeld? En zo ja, zou dat tijdelijk kunnen zijn (Hoewel dat een rekbaar begrip is) zodat je er misschien overheen "groeit" of zit je daar nu aan vast? Ik wordt hier echt wel zo moe van. M,n gedachten blijven soms dagen achtereen rond dit onderwerp draaien. Ik wil en ik zal hierop een antwoord vinden. Donderdag naar de endocrinoloog. Die ga ik vragen of je een gevoeligheid voor DHT kunt ontwikkelen door een hormoonverstoring. Als bevestiging van m,n eigen gedachten hierover. Ik hoop dat hij mij ongelijk zal geven...

Liefs, Jennifer.

P.s. Eigenlijk maakt het niet eens zoveel uit, we zullen hoe dan ook gewoon heeeel veel geduld moeten hebben voordat we op onze vragen een antwoord krijgen. En dat antwoord komt , jawel , van ons eigen haar.