PDA

View Full Version : Gister afspraak dermatoloog


Eefje
5 oktober 2004, 16:20
Gister ben ik met mijn moeder naar een dermatoloog geweest in het ziekenhuis.
Er werd me vanalles gevraagd, hoelang ik al last heb van dun haar, of ik gezond ben, regelmatig ongesteld etc etc.
Toen heeft die Man naar mijn haren en hoofdhuid gekeken.
Met mijn hoofdhuid is niks aan de hand, het zit echt binnenin.
Ik en mijn moeder hebben het erover gehad over de haarkliniek in Geldermalsen waar we naartoe zijn geweest en waar we geen vertrouwen in hebben. In Geldermalsen werden close ups gemaakt van onze haren, die hebben we meegenomen naar de dermatoloog. Hij vertelde dat die foto's eigenlijk nergens voor nodig zijn, omdat we al spreken van Alopecia Androgenetica. Er kwam een andere dermatoloog in het gesprek en die vertelde dat ik eigenlijk wel kan stoppen met het slikken van finasteride.
De dunne plekken die ik nu hebt, blijft zo en door het slikken van finasteride worden die plekken niet beter. (wat Boersma dus wel vertelde).
De dermatoloog vertelde dat er bij de man misschien 10 haartjes terug komen met het gebruik van finasteride, niet veel dus.
Ook vroeg de dermatoloog hoeveel wij betaalde voor finasteride. De dermatollog zou het du goedkoper voor kunnen schrijven, ook al schrijven ze niet veel finasteride voor.
Nou ik heb dus een bloedtest moeten laten doen: cholesterol, hormonen en nog wat. Het waren in ieder geval 6 buisjes :mad:
Over 2 weken krijg ik de uitslag en moeten we weer terug komen in het ziekenhuis. Dan wordt er verteld of er nog iets aan te doen is.
Zelf denk ik van niet maar ik wacht wel af.
Ik blijf nog wel finasteride slikken, zelf heb ik nog geen resultaat en ik gebruik het vanaf februari 2004. Maar misschien heeft het bij mij gewoon langere tijd nodig...

Eefje
7 oktober 2004, 17:45
ik zal nog is een keer iets typen
jezus zeg

The Dude
7 oktober 2004, 17:56
Wat kunnen we erop zeggen eigenlijk??Je doet gewoon je verhaal.

Lucky
7 oktober 2004, 18:09
Wat lult die dermatoloog nou, dat er bij de man MISSCHIEN 10 haartjes terug komen. "Misschien", dus volgens hem vind er eigenlijk helemaal geen hergroei plaats. Ik wil niet zeggen dat iedereen die finasteride gebruikt zijn volle haarbos terug krijgt, zeer zeker niet, maar er zijn toch genoeg gevallen bekend van mensen die meer dan 10 haren terug krijgen. Alleen al door die uitspraak zou ik mijn vertrouwen in die man verloren hebben. Gewoon volhouden Eefje, slikken die handel en afwachten, succes.

Iemand
7 oktober 2004, 18:31
Lucky met Fina komt er in principe geen haar terug..hooruit uit haarzakjes die pas sinds korte tijd geen haar meer produceren. Fina is er in principe voor behoud.

Lucky
7 oktober 2004, 18:40
Wacht effe. Propecia is toch ook fina, of haal ik de boel nu doorelkaar ? Dat werkt toch op de kruin ?

Boris
7 oktober 2004, 19:24
hee eefje wat waren de resultaten van dat onderzoek??

ingie
7 oktober 2004, 20:58
ik zal nog is een keer iets typen
jezus zegongeduldig eef???? :P ....of gewoon sjaggie? :mad: hihihihihi

sonofsam
7 oktober 2004, 21:05
ik zal nog is een keer iets typen
jezus zeg
Iemand is met het verkeerde been uit bed gestapt...:D

Eefje
8 oktober 2004, 17:00
hee eefje wat waren de resultaten van dat onderzoek??

dat hoor ik over 2 weken

Eefje
8 oktober 2004, 17:02
ongeduldig eef???? :P ....of gewoon sjaggie? :mad: hihihihihi

alletwee :P

oo mijn bericht was te kort dus dan moet ik er dit maar bij typen :confused:
dom!

Eefje
8 oktober 2004, 17:03
Wat lult die dermatoloog nou, dat er bij de man MISSCHIEN 10 haartjes terug komen. "Misschien", dus volgens hem vind er eigenlijk helemaal geen hergroei plaats. Ik wil niet zeggen dat iedereen die finasteride gebruikt zijn volle haarbos terug krijgt, zeer zeker niet, maar er zijn toch genoeg gevallen bekend van mensen die meer dan 10 haren terug krijgen. Alleen al door die uitspraak zou ik mijn vertrouwen in die man verloren hebben. Gewoon volhouden Eefje, slikken die handel en afwachten, succes.

ik blijf het zelf ook gewoon gebruiken, maar als hun me iets anders voor schrijven ga ik dat proberen

Janne
19 oktober 2004, 15:49
hou vol eeffie :)

Eefje
23 oktober 2004, 20:48
hou vol eeffie :)

jij ook he meisje :)
maandag krijg ik uitslagen bloedtesten :confused:

Eefje
25 oktober 2004, 14:16
jij ook he meisje :)
maandag krijg ik uitslagen bloedtesten :confused:

Zomenteen dus om 14:00

lanne
26 oktober 2004, 00:02
Hoi Eefje,


Als je vanaf februari slikt is het nog veel te vroeg om te kunnen beoordelen of het aanslaat, die finasteride.
Ik denk dat het jammer is als je voortijdig stopt. Dan weet je niet of het je kon helpen of niet.
Of het helpt kan ik ook nog niet zeggen. Ik slik het nu een jaar.
Maar het kan inderdaad wel zijn dat het langer tijd nodig heeft.
Mijn haar om te zien is dunnen geworden maar ik heb wel minder haaruitval.
Dus ik wacht nog even af om te zien of mijn haar er uiteindelijk er dus toch weer beter uit komt te zien.

Dus die dermatoloog wilde jou wel finasteride voorschrijven.
Cool.
Ik begreep destijds van dr. Boersema, ik weet niet of ik het nu verkeerd heb begrepen dan, dat artsen dit niet mogen voorschrijven aan vrouwen omdat ze anders gepakt kunnen worden door een of andere Raad.
Welke dermatoloog was dat die wel wilde voorschrijven en weet je hoe dat zit met het bovenstaande verhaal?

Lanne