PDA

View Full Version : finasteride


cees
21 mei 2002, 19:18
Hoe zit het nou!!!!!!
Ik hoop dat een kenner of iemand met ervaring mij antwoord kan geven!
Wat is nou de werking van finasteride: Ik hoor namelijk verschillende dingen: dat het alleen maar werkt bij de kruin en dat voor de rest helemaal niet werkt. 2) dat het over de hele scalp verdere haaruitval voorkomt, zowel voor als bij de kruin(volgens boersma). 3) dat zekere hergroei plaatsvind over de hele scalp of allleen bij de kruin. en zo heb ik nog meer dingen gehoord.
ik hoop dat iemand mij nu een goed en eerlijk antwoord kan geven. zelf slik ik het 3/4 jaar, maar vind het nog te vroeg om conclusies te trekken. Ik heb no g wel haaruitval, maar omdat ik hier nu op let lijkt het veel, maar je mag (zoals gelezen) 80 tot 100 haren per dag verliezen. Ik heb ook geen last van bijv. haar op m'n kussen of bij kammen veel haaruitval, het is echt als ik met m'n hand door m'n haar schud of erdoor heen haal dat er af en toe een paar haartjes mee gaan, maar dat is normaal geloof ik.
zoals ik alzei hoop ik echt dat iemand mij een goed en uitgebreid antwoord kan geven
met vriendelijke groet
cees

Rocco
21 mei 2002, 23:54
Je moet even mijn stukjes hier lezen die ik geschreven heb over Fina. Ik spreek uit ervaring en kennis over Fina. Ik heb geprobeerd mijn kennis zo duidelijk mogelijk te formuleren voor iedereen.


Groetjes

cees
22 mei 2002, 18:14
he rocco, ja sorry dat ik mischien zo vervelend ben, maar ik heb dit hele forum (desbetreffende hoofdstukken) doorgelezen en inderdaad er staat veel over finas beschreven, maar er staan ook veel verschillende antwoorden over de werking.
Zou je mischien nog een keer jou ervaring en wetenschap kunnen vertellen over finas! Het meest over finas las ik dat het verdere overmatige haaruitval tegen gaat over de gehele scalp, en dat het bij/ vanaf de kruin mogelijk een kleine percentage terug groei kan zijn.
En het is toch zo dat je altijd wel haaruitval hebt ook mensen zonder aa, want je mag er naar gelezen te hebben zo'n 80 a 100 per dag verliezen, of niet?
M'n laatste vraag is: Ik heb net een flesje rooscure gehaald, maar kan je dit ook gebruiken als je helemaal geen last van roos hebt?
Ik hoop dat je me een antwoord wilt geven, want ik word echt gek van mezelf, ben er elke dag wel mee bezig en wil daarom graag weten wat ik ongeveer kan verwachten en waar ik aan toe ben, want ik wil echt nog niet kaal worden, ben pas 20!
met vriendelijke groet.
cees

Rocco
22 mei 2002, 19:13
Je bent zeker niet vervelend ! Ik weet precies hoe jij je voelt.

Finasteride stopt over je GEHELE hoofdhuid de haaruitval.

Vanaf het moment dat je Fina inneemt,wordt de DHT ONMIDDELLIJK in je bloed geblocked.Binnen een week is je DHT niveau +- 66% gedaalt.Alle haren op je hoofd worden vanaf dat moment beschermd tegen verdere beschadiging.Alle al reeds aangetaste haren laten los,het lijkt hierdoor alsof je door fina meer haaruitval hebt.Dit is een goed teken,Fina werkt dan dus.Maar omdat haren heel langzaam groeien duurt het maanden voordat die uitgevallen haren wederom gaan groeien.Hierdoor lijkt het alsof Fina de eerste 3 tot 6 maanden niets voor je doet.Maar integendeel het beschermt je haar. Na een jaar is de kans groot dat je hergroei zult zien, dunne plekken kunnen zich gaan invullen. Maar Fina eist veel geduld van je ! De bijwerkingen die je misschien zult ondervinden lossen zich vaak na enige weken weer op. Dit is per persoon verschillend

Het is normaal om +- 100 haren per dag te verliezen voor een persoon ZONDER AA. Bij een persoon die GEEN AA heeft groeien deze uitgevallen haren net zo gezond weer terug. Maar bij een persoon MET AA groeien deze haren met elke cyclus die ze ondergaan steeds dunner terug.

Als je merkt dat je haren uitvallen en van pigment veranderen, bijv. je ziet ze steeds vaker op je kussen of tijdens het douchen, dan is de kans groot dat je AA hebt. Immers denk es terug, voorheen toen je wat jonger was, had je toen ook in de gaten dat je haren uitvielen? Neen. Ze vielen dan wel uit, maar dat had je niet in de gaten, je zag ze nergens liggen of je zag ZO NU EN DAN een enkel haartje.

Het is inderdaad goed van je dat je Rooscure hebt gehaald.

Rooscure moet je om de dag gebruiken en 5 minuten laten inwerken. Wat de verpakking aangeeft is alleen voor mensen die last hebben van roos. In Rooscure zit een bestandsdeel nm. KETOCONAZOLE, deze is wetenschappelijk bewezen DHT tegen te gaan op moleculair niveau in je hoofdhuid, rondom je wortels. Het is ook bewezen dat KETOCONAZOLE je haren dikker maakt met liefst 8 %. Iedereen die wat wil doen tegen zijn haaruitval hoort ZEKER Rooscure in zijn pakket te hebben.

Slik zo snel mogelijk Fina ! Cees jij ZULT niet kaal worden ! Maak je geen zorgen. Let niet op de haren die uitvallen. Het is niet belangrijk hoeveel haren je per dag verliest. Het gaat erom dat deze haren ook weer teruggroeien.

Binnenkort komt een hele krachtige medicijn op de markt, die kan veel van je haren doen hergroeien, verlies niet je hoop.


Mocht je nog vragen hebben Cees, dan hoor ik dat graag van je !


Groetjes

cees
22 mei 2002, 20:51
he rocco ik wou je onwijs bedanken voor je uitgebreide en snelle reactie! en als ik nog vragen heb zal ik die zeker aan je stellen.
thanx. cees

hans
22 mei 2002, 21:06
Hey Rocco,
Hoe weet je dat die Rooscure tegen haaruitval is? Ik ben gisteren bij het Kruidvat langs geweest en heb het product gezien, maar er staat nergens dat het tegen haaruitval is. Iets wat elke beetje commercieel denkende fabrikant wel op zijn shampoo zou zetten als dit van toepassing is, lijkt me. Zijn er trouwens geen andere shampoo's met Ketoconazole bevatten?
Groetjes

Rocco
22 mei 2002, 21:57
Het is niet belangrijk hoe je een medicijn noemt, zolang de actieve stof er maar in zit.

De actieve stof waar het hier om gaat is, zoals je ook weet, Ketoconazole. Ketoconazole is bewezen dat het de haren dikker maakt ( met +-8 % ) en dat het een ( lichte ) anti-androgenetische werking heeft. Dit wil dus zeggen dat het DHT bestrijdt in je hoofdhuid.

Bron : http://www.hairlosstalk.com/download/nizoral.pdf

Voorheen kon je Keto alleen maar krijgen via je huisarts. Dit is de sterkere variant van 20 mg/g. Nu kun je het lichtere variant 10mg/g kopen als een anti-roos shampoo .

Een producent kan en mag niet ZOMAAR op zijn shampoo schrijven dat het haaruitval tegengaat of hergroei stimuleert. Hierbij moet zijn product dan heel veel testprocudures hebben ondergaan. Dit kost zoveel geld, dat het soms de moeite niet loont om al dat geld uit te geven om alleen maar dat tekstje " stimuleert haargroei " op de product te vermelden.

Onthou wel dat het een bijwerking van Keto is dat het DHT tegengaat. Keto is met de intentie gemaakt om hoofdhuid problemen tegen te gaan, problemen als roodheid, jeuk, schilfering enzo ( dus een anti-bacteriele werking ). NIET met de intentie om DHT te blocken. Dit kwam als een positieve bijwerking kijken op het eind .


Groetjes

hans
24 mei 2002, 17:32
Zeg Rocco,
De shampoo Kerestase van L’oreal is blijkbaar door die zware keuring heen gekomen. Er staat in ieder geval op dat het een kalmerende en normaliserende werking heeft om het risico van haaruitval te voorkomen. Heb jij enige ervaring met dit product? Ik weet in ieder geval dat Aminexil niet goed bevallen is door de meesten op dit forum.
Groeten, Hans

Rocco
24 mei 2002, 18:27
Er staat in ieder geval op dat het een kalmerende en normaliserende werking heeft om het risico van haaruitval te voorkomen.

Dit zegt niets, zoiets kun je ook op een babyshampoo bij de aldi vermelden. Ik bedoel echte zaken als " bestrijdt haaruitval en staat garant voor verdikking en hergroei"

Ik weet niet hoe dit bij wet is geregeld in NL maar in grote landen als de VS mag een producent niet ZOMAAR dit soort vermeldingen op zijn product zetten . Als een producent zonder enige tests met dit soort labels gaat strijken, hoort hij normaal strafbaar te zijn. Want dit is bedrog voor de consument.

Lees es wat op de ( propecia ) Minoxidil / Rogaine verpakking staat, ik bedoel dat soort dingen.


Groetjes.