PDA

View Full Version : Onacceptabele reclameteksten (o.a. Laser Aesthetic)


Haarmannetje
4 oktober 2004, 01:51
Ieder mens met een beetje gezond verstand weet dat haar wat uitgevallen is, nooit meer terug komt. Dit is onzin en dat zou ieder mens die zich enigszins verdiept in de materie onderhand ook moeten weten. Een handige manier om mensen de noodzaak van een haartransplantatie aan te praten; het haar komt immers anders nooit meer terug. Het is al lang een achterhaalde gedachte dat haarfollikels "dood" gaan. Wanneer ze maar de kans krijgen zullen ze langzaam aan weer haar produceren. Met bepaalde producten (experimenteel of niet) is dat al gerealiseerd.

Eminem
4 oktober 2004, 13:10
Hallo Diksy,

Ik heb even een vraag. Klopt het dat Hair Plus de haarkliniek is geweest die in een televisieprogramma over literatuur te zien was van Henk Spaan? Dat was in een aflevering over haaronderwerpen binnen de literatuur en daarin werd ook een haarkliniek bezocht en volgens mij was dat Hair Plus.

Dit plaatje...
http://www.hairplus.nl/art_cent/bedrijf_kliniek.gif
...komt mij ook bekend voor.

Als dit klopt, dan heb ik een vraag. Tijdens dat programma vroeg Henk Spaan aan één van jullie artsen, op een welliswaar niet serieuze manier, "heb ik het nodig?" Het antwoord luidde: "ja, u kunt het wel gebruiken voor uw aangezicht." (De exacte woorden weet ik zo niet meer.)

Ik weet nu niet of dit gewoon voor de grap (voor het programma) zo verteld werd, maar ik had er een wat naar gevoel bij. Is het al zo ver, dat Hair Plus mensen zelfs aan wil praten, dat een kaal/kalend hoofd niet om aan te zien is? Dat mensen uit zichzelf wat willen doen aan hun kaalheid ala, maar om mensen dan een minderwaardigheidscomplex aan te praten om ze over de streep te trekken, schiet bij mij toch wel even in het verkeerde keelgat. Uiteraard is Henk Spaan veel te nuchter om zich er ook maar iets van aan te trekken, maar er zullen wel degelijk wanhopige en onzekere mensen gekeken hebben die zich er absoluut niet beter door hebben gevoeld.

Als dit bij jou in Hair Plus was, kun je dit dan even uitleggen? Alvast bedankt.

Echt helemaal mee eens.
Ook ik erger me verschrikkelijk aan dit soort uitspraken.
Ik had op de site van Hairlase ook een behandelde patient gezien die in zijn verhaaltje vermelde dat hij het niet verzorgd er uit zag zien door er kaal bij rond te lopen, waardoor hij de behandeling heeft ondergaan.Ik heb nog gezocht naar deze patient op de site, maar staat er helaas niet meer bij.
Echt verschrikkelijk ergerlijk hoe dit bedrijf d.w.v dit soort verhalen mensen over proberen te halen.Ze willen mensen echt doen overkomen dat kaalheid lelijk is en dat het niet past in deze maatschappij.....GRRRRRRRR :mad:

bverotti
4 oktober 2004, 13:35
Wanneer ze maar de kans krijgen zullen ze langzaam aan weer haar produceren. Met bepaalde producten (experimenteel of niet) is dat al gerealiseerd.

Eindelijk dus een doorbraak !
Mogen wij weten over welke producten je het hebt ? Ik zal al eerste proberen mijn haarwortels weer te aktiveren want dat kost inderdaad minder dan een HT !

Als dit inderdaad het probleem van haarverlies oplost dan is dat probleem uit de wereld en heeft niemand nog een transplantie nodig !

BV

Haarmannetje
4 oktober 2004, 21:24
Echt helemaal mee eens.
Ook ik erger me verschrikkelijk aan dit soort uitspraken.
Ik had op de site van Hairlase ook een behandelde patient gezien die in zijn verhaaltje vermelde dat hij het niet verzorgd er uit zag zien door er kaal bij rond te lopen, waardoor hij de behandeling heeft ondergaan.Ik heb nog gezocht naar deze patient op de site, maar staat er helaas niet meer bij.
Echt verschrikkelijk ergerlijk hoe dit bedrijf d.w.v dit soort verhalen mensen over proberen te halen.Ze willen mensen echt doen overkomen dat kaalheid lelijk is en dat het niet past in deze maatschappij.....GRRRRRRRR :mad: Ja precies en dat soort mij dus ook enorm. Als je het doet, doe het dan voor jezelf. Ik vind het gewoon walgelijk dat klinieken (wat ook voorkomt binnen de plastische chirurgie) mensen een norm gaan aanpraten om op die manier die mensen te lokken. Kom zeg, zo wordt de samenleving natuurlijk wel goed om zeep geholpen. Acceptatie, tolerantie en respect zijn belangrijke ingredienten voor een prettige samenleving. Dat hebben dergelijke klinieken niet zo goed in de gaten. Of wel natuurlijk, maar hebben ze er schijt aan.

Over jouw voorbeeld. Wat zou er in niet verzorgd zijn aan een kaal/kalend hoofd? Ik zie genoeg kale/kalende heren die veel verzorgder ogen dan sommige heren met volle bossen haar.

Haarmannetje
4 oktober 2004, 21:27
Eindelijk dus een doorbraak !
Mogen wij weten over welke producten je het hebt ? Ik zal al eerste proberen mijn haarwortels weer te aktiveren want dat kost inderdaad minder dan een HT !

Als dit inderdaad het probleem van haarverlies oplost dan is dat probleem uit de wereld en heeft niemand nog een transplantie nodig !

BV Nou nee, ik bedoelde te zeggen dat de haarfollikels gewoon niet dood gaan. Tuurlijk zou het een doorbraak zijn, wanneer er een product echt weer haar zou kunnen laten groeien, maar tot op heden bestaat een wondermiddel niet. Minoxidil heeft de potentie, maar er zijn geen garanties bijvoorbeeld. Het is allemaal enorm beholpen.

Ik reageerde enkel op een uitspraak van AJvdBerg, dat eenmaal uitgevallen haar nooit meer terug komt. Alsof de follikels dood zijn.

Eminem
4 oktober 2004, 21:39
Ja precies en dat soort mij dus ook enorm. Als je het doet, doe het dan voor jezelf. Ik vind het gewoon walgelijk dat klinieken (wat ook voorkomt binnen de plastische chirurgie) mensen een norm gaan aanpraten om op die manier die mensen te lokken. Kom zeg, zo wordt de samenleving natuurlijk wel goed om zeep geholpen. Acceptatie, tolerantie en respect zijn belangrijke ingredienten voor een prettige samenleving. Dat hebben dergelijke klinieken niet zo goed in de gaten. Of wel natuurlijk, maar hebben ze er schijt aan.

Over jouw voorbeeld. Wat zou er in niet verzorgd zijn aan een kaal/kalend hoofd? Ik zie genoeg kale/kalende heren die veel verzorgder ogen dan sommige heren met volle bossen haar.

Ik zou ook bij god niet weten waarom een kaal/kalend persoon er onverzorgd uitziet, maar volgens deze patient bij Hairlase is dit wel het geval.
Trouwens, er staan meerdere verhalen van behandelde patienten op de site van Hairlase waar ik me aan erger.Bijna aan de gemene kant om kalende mensen te lokken......

Eminem
4 oktober 2004, 21:58
Hier nog een aantal voorbeelden van wat op de site van Hairlase staat.
Echt walgelijk en zwaar irriterend.Dat dit zomaar toegelaten is :mad: :mad:

"Er zijn ergere dingen dan de dood. Zoals kaalheid. Er zijn vast ook ergere dingen dan kaalheid, maar ik zou niet weten wat"

"Reeds op mijn 16de zette ik bij een spreekbeurt op school over 'Angsten' kaalheid op nummer drie van mijn toptien. Achter impotentie en de dood van mijn cavia, maar vóór hongersnood en oorlogsdreiging"

"Het lijden met een grote L kon beginnen"

"Maar wat is dit ongemak, vergeleken met de psychische pijn van een almaar kaler wordend mens"

"Uit de statistieken van de FBI: als terroristen bij een gijzeling een voorbeeld willen stellen en iemand executeren, is het slachtoffer in zeven van de tien gevallen een kale(nde) man"

"De wellicht onbewuste opvatting van de criminelen dat een kale door zijn beminden toch minder zal worden gemist dan iemand mét haar"

"Of was het je niet opgevallen dat er nog amper een kale presentator op tv te zien is"

"Vrouwen - "Joh, er is geen vrouw die daarop let. Het gaat ons bij een man om karakter, uitstraling, persoonlijkheid. Die geven de doorslag." Dat zal zonder twijfel waar zijn; alleen jammer dat tegen de tijd dat die vrouwen mijn sterke karakter en flamboyante persoonlijkheid ontdekken, ze meestal al hun tweede kind verwachten bij een ander. Een vrouw die zegt dat het uiterlijk van haar echtgenoot haar koud laat, heeft meestal een foto van Richard Gere onder haar kussen. Ze kunnen de pot op wat mij betreft"

"Ik heb de lichtste ziekte, kaalheid, maar in de zwaarst denkbare vorm. Het ergste is nog dat je er niet aan doodgaat. Die ontsnappingsmogelijkheid is MIJ niet gegund."

Eminem
4 oktober 2004, 22:00
Hier nog een aantal voorbeelden van wat op de site van Hairlase staat.
Echt walgelijk en zwaar irriterend.Dat dit zomaar toegelaten is :mad: :mad:

"Er zijn ergere dingen dan de dood. Zoals kaalheid. Er zijn vast ook ergere dingen dan kaalheid, maar ik zou niet weten wat"

"Reeds op mijn 16de zette ik bij een spreekbeurt op school over 'Angsten' kaalheid op nummer drie van mijn toptien. Achter impotentie en de dood van mijn cavia, maar vóór hongersnood en oorlogsdreiging"

"Het lijden met een grote L kon beginnen"

"Maar wat is dit ongemak, vergeleken met de psychische pijn van een almaar kaler wordend mens"

"Uit de statistieken van de FBI: als terroristen bij een gijzeling een voorbeeld willen stellen en iemand executeren, is het slachtoffer in zeven van de tien gevallen een kale(nde) man"

"De wellicht onbewuste opvatting van de criminelen dat een kale door zijn beminden toch minder zal worden gemist dan iemand mét haar"

"Of was het je niet opgevallen dat er nog amper een kale presentator op tv te zien is"

"Vrouwen - "Joh, er is geen vrouw die daarop let. Het gaat ons bij een man om karakter, uitstraling, persoonlijkheid. Die geven de doorslag." Dat zal zonder twijfel waar zijn; alleen jammer dat tegen de tijd dat die vrouwen mijn sterke karakter en flamboyante persoonlijkheid ontdekken, ze meestal al hun tweede kind verwachten bij een ander. Een vrouw die zegt dat het uiterlijk van haar echtgenoot haar koud laat, heeft meestal een foto van Richard Gere onder haar kussen. Ze kunnen de pot op wat mij betreft"

"Ik heb de lichtste ziekte, kaalheid, maar in de zwaarst denkbare vorm. Het ergste is nog dat je er niet aan doodgaat. Die ontsnappingsmogelijkheid is MIJ niet gegund."

Bron; http://www.hairlase.nl/adartikel.htm

Tiuri
4 oktober 2004, 22:04
goede post eminem!! dit is toch walgelijk mensen.

Mailman
5 oktober 2004, 01:16
De thread gaat nog steeds over de kliniek Hairplus en niet over Laser Aesthetic.

Die teksten zijn inderdaad niet te pruimen. Alsof deze opvattingen door iedereen gedeeld wordt.

Haarmannetje
5 oktober 2004, 08:43
Even een uitlichting van één van de punten van Eminem. Echt te ziek voor woorden dit. Ik sta op het punt om ze eens even te benaderen:

Uit de statistieken van de FBI: als terroristen bij een gijzeling een voorbeeld willen stellen en iemand executeren, is het slachtoffer in zeven van de tien gevallen een kale(nde) man. Aan een conclusie waagt de FBI zich niet; ik wel. De wellicht onbewuste opvatting van de criminelen dat een kale door zijn beminden toch minder zal worden gemist dan iemand mét haar.
Wat een stelletje idioten.

Haarmannetje
5 oktober 2004, 18:55
Daar kan je boos over worden maar het zijn feiten, maar waarom voelen jullie je aangesproken daar lach je toch om. Hoe bedoel je dat het feiten zijn? Feiten omdat het ervaringen zijn van die mensen zelf, of feiten omdat ze in het algemeen gelden?

Ja, wij kunnen er misschien om lachen ja, maar zoveel anderen niet. Wanhopige mannen die zich geen raad weten, die nergens van op de hoogte zijn en bij hun minderwaardigheidscomplex nog eens gevoed wordt, door zulke waardeloze berichten.

Volgens mij zou je met juridische stappen ze nog wel af kunnen dwingen om die teksten eraf te halen.

Eminem
5 oktober 2004, 19:09
Daar kan je boos over worden maar het zijn feiten, maar waarom voelen jullie je aangesproken daar lach je toch om.

Feiten??????......#@%$&%........ :mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Henk
5 oktober 2004, 20:20
Ik heb de thread gesplitst omdat het behoorlijk off-topic ging en ik vind dit onderwerp ook wel interessant genoeg om alleen door te laten gaan.
Ik vind die reclameteksten zeker ook heel ver gaan.
Maar zo gebeurd het toch veel in de cosmetische reclame.

Eminem
5 oktober 2004, 23:25
Ik heb de thread gesplitst omdat het behoorlijk off-topic ging en ik vind dit onderwerp ook wel interessant genoeg om alleen door te laten gaan.
Ik vind die reclameteksten zeker ook heel ver gaan.
Maar zo gebeurd het toch veel in de cosmetische reclame.

Ja, het kan wel zijn dat dit gebeurd in de cosmetische wereld, maar dit is toch wel heel erg extreem !
Het is dat ik mijn kaalheid nu een beetje aan het verwerken ben, anders was ik geexplodeerd van woede.

Tiuri
6 oktober 2004, 09:35
Ja, het kan wel zijn dat dit gebeurd in de cosmetische wereld, maar dit is toch wel heel erg extreem !
Het is dat ik mijn kaalheid nu een beetje aan het verwerken ben, anders was ik geexplodeerd van woede.
Hahahah :D:D Ja helemaal mee eens eminem!

het valt me trouwens op hoe je gegroeid bent de afgelopen tijd, mijn complimenten!

Eminem
6 oktober 2004, 10:20
Hahahah :D:D Ja helemaal mee eens eminem!

het valt me trouwens op hoe je gegroeid bent de afgelopen tijd, mijn complimenten!

Bedankt...... ;)

Haarmannetje
6 oktober 2004, 14:12
Ik wil een mailtje sturen (vriendelijk uiteraard ;)) naar Laser Aesthetics over wat de reden is waarom ze dergelijke teksten op hun website plaatsen. Is het bijvoorbeeld wel sociaal verantwoord en creëer je daar niet onnodige wanhoop mee. Is dit een idee?

Tiuri
6 oktober 2004, 15:08
Ik wil een mailtje sturen (vriendelijk uiteraard ;)) naar Laser Aesthetics over wat de reden is waarom ze dergelijke teksten op hun website plaatsen. Is het bijvoorbeeld wel sociaal verantwoord en creëer je daar niet onnodige wanhoop mee. Is dit een idee?
Jaaaaaaaaaaaa!!!

Haarmannetje
6 oktober 2004, 15:11
Jaaaaaaaaaaaa!!!
Oke, ik ga een mailtje opstellen zo. Ik post het hier wel even voordat ik het verstuur :). Het gaat mij erom om ze ten eerste wat kritiek te leveren (ik vind het gewoon niet kunnen en dat mag ik ook zeggen lijkt mij) en ten tweede wil ik wel eens hun reactie weten; hoe kijken zij er nu tegen aan?

Tiuri
6 oktober 2004, 15:16
Oke, ik ga een mailtje opstellen zo. Ik post het hier wel even voordat ik het verstuur :). Het gaat mij erom om ze ten eerste wat kritiek te leveren (ik vind het gewoon niet kunnen en dat mag ik ook zeggen lijkt mij) en ten tweede wil ik wel eens hun reactie weten; hoe kijken zij er nu tegen aan?
ze moeten eens wagen om geen normaal antwoord te geven. Dan ga ik daar persoonlijk naartoe om de hele hut af te breken. ;)

Ik kan er gewoon niet over uit. Die FBI-passage is gewoon wanstaltig. Degene die deze teksten op die site heeft gezet moet echt levenslang krijgen vind ik.

Haarmannetje
6 oktober 2004, 15:19
ze moeten eens wagen om geen normaal antwoord te geven. Dan ga ik daar persoonlijk naartoe om de hele hut af te breken. ;)

Ik kan er gewoon niet over uit. Die FBI-passage is gewoon wanstaltig. Degene die deze teksten op die site heeft gezet moet echt levenslang krijgen vind ik.
Helemaal mee eens! Ik kan helaas geen e-mail adres vinden op hun site (dat zal vast niet zonder reden zijn ;)), maar ik denk dat ik de mail gewoon ga sturen naar mail@hairlase.com ofzo. Dan komt ie altijd wel ergens aan.

Edit:
Hier (http://www.kliniekeninfo.nl/handboeken/presentaties.php?onderdeel=wme&presentatieid=48) staat dat het adres de volgende is: laseraesthetic@kliniekeninfo.nl.

Tiuri
6 oktober 2004, 15:23
Helemaal mee eens! Ik kan helaas geen e-mail adres vinden op hun site (dat zal vast niet zonder reden zijn ;)), maar ik denk dat ik de mail gewoon ga sturen naar mail@hairlase.com ofzo. Dan komt ie altijd wel ergens aan.
je kunt misschien dit formpje invullen: http://www.hairlase.nl/consult.htm.

Haarmannetje
6 oktober 2004, 15:24
je kunt misschien dit formpje invullen: http://www.hairlase.nl/consult.htm.
Mja, misschien ben ik een schijterd, maar ik zou het liever anoniem doen ;). Niet dat ik iets zou zeggen wat niet door de beugel kan, maar je weet maar nooit.

peter10
6 oktober 2004, 15:35
Mja, misschien ben ik een schijterd, maar ik zou het liever anoniem doen ;). Niet dat ik iets zou zeggen wat niet door de beugel kan, maar je weet maar nooit.

kom op haarmannetje, stand up for your rights ! ;-)

Haarmannetje
6 oktober 2004, 16:18
Hier issie, de brief. Een lang end, maar ik denk dat hij wel overkomt ;).

Edit: toevoegingen heb ik cursief afgedrukt.

Geachte heer/mevrouw,

Deze e-mail stuur ik u aangaangde de persberichten over Hairlase, geschreven door Ton de Visser in het Algemeen Dagblad. (Pagina-adres: http://www.hairlase.com/adartikel.htm.) Ik kan niet anders zeggen, dan dat bepaalde passages mij behoorlijk irriteren en ik vraag mij daarom ten zeerste af, wat uw doel is met de publicatie ervan. Ik zal u een aantal passages geven met commentaar.


1. "Eén op de drie mannen wordt kaal en 80 procent van hen LIJDT daaronder."

U doet hier een statistische bewering zonder enige referentie naar een relevant wetenschappelijk onderzoek. Ik kan mij persoonlijk namelijk niet voor stellen dat 80 procent van alle kale/kalende mannen er werkelijk onder lijdt. Uiteraard zullen weinigen het leuk vinden, maar om te spreken van lijden gaat mij toch wel wat ver. Tenzij u mij aan kunt tonen dat een representatief wetenschappelijk onderzoek dit uitgewezen heeft.


2. "Er zijn ergere dingen dan de dood. Zoals kaalheid. Er zijn vast ook ergere dingen dan kaalheid, maar ik zou niet weten wat."

Wederom een keiharde bewering zonder enig fundament. Dit zal wel geschreven zijn vanuit het perspectief van een persoon, maar ik moet mij sterk vergissen, wanneer dit geen enorme emotionele impact zal hebben op hen, die sowieso al zeer wanhopig zijn vanwege hun haaruitval. De opmerking wordt indirect gegeneraliseerd tot de gehele populatie met kaalheid en dat is niet acceptabel.


3. "Uit de statistieken van de FBI: als terroristen bij een gijzeling een voorbeeld willen stellen en iemand executeren, is het slachtoffer in zeven van de tien gevallen een kale(nde) man. Aan een conclusie waagt de FBI zich niet; ik wel. De wellicht onbewuste opvatting van de criminelen dat een kale door zijn beminden toch minder zal worden gemist dan iemand mét haar."

En hier dan een passage die ik ronduit te asociaal voor woorden vind. Hier wordt een ontzettende dubieuze conclusie verbonden aan statistieken die helemaal niets zeggen. Een conclusie die juist de wanhopig instabiele kalende een bevestiging van zijn (of haar) negatieve gevoelens kan geven. U heeft kennelijk geen kaas gegeten van relatiepsychologie waarbij beminden juist beminden zijn omdat ze een zelfgekozen emotionele band hebben opgebouwd, ongeacht de eventuele bijkomende "negatieve trekjes". Het is toch te absurd voor woorden, dat het eventueel wel of niet hebben van haar daar ook maar iets mee te maken heeft! Daarom ook hier de vraag: heeft u hier bewijs voor? Zo nee, wilt u dergelijke uitlatingen dan achterwege laten? Liefde voor je beminden reikt vele malen verder dan de oppervlakkigheden van uiterlijke kenmerken.


4. "Nee, serieus. Het is een keuze: wat heb je liever: een tweedehands Lada of eersteklas haar. En je kunt gespreid betalen. In de praktijk komt het neer op een biertje per dag of zo."

Er wordt hier een keuze geopperd, maar het is natuurlijk overduidelijk dat het vanzelfsprekend zou moeten zijn, om te kiezen voor eersteklas haar (waarvan we de eigenschap "eersteklas" nog zouden kunnen betwijfelen, maar dat terzijde). Mensen weten zelf ook wel dat ze een keuze hebben en kunnen voor zichzelf prima bepalen welke prioriteiten zij stellen aan hun uitgaven en of ze uberhaupt geld uit zouden willen geven aan een haartransplantatie.


5."Een vrouw die zegt dat het uiterlijk van haar echtgenoot haar koud laat, heeft meestal een foto van Richard Gere onder haar kussen."

Dit is een passage uit het stuk dat de vijand in vele gedaanten voorkomt; in dit geval de vrouw. Deze specifieke passage trekt dus een vrouw in twijfel die beweert dat het uiterlijk van haar man haar koud laat. Dit slaat natuurlijk nergens op. Waarop wordt gebaseerd dat een gemiddelde vrouw dit zou doen, afgezien van het feit dat er ongetwijfeld wel dergelijke vrouwen zullen zijn? Dit is weer de zoveelste poging om het negatieve gevoel van de reeds instabiele kalende/kale te bevestigen.


6. "Feiten: Op Nederlandse verjaardagen gaat één op de vier gesprekken tussen mannen over kaalheid. Alleen over sport, werk en vrouwen wordt vaker gepraat."

Feit? Waarop is dit feit gebaseerd? In mijn eigen omgeving vind ik dit bijvoorbeeld niet terug. Sterker nog, kaalheid is nog nooit ter sprake geweest. Er zijn wel leukere en belangrijkere gespreksonderwerpen. Hier wordt slechts wederom een poging gewaagd om het belang dat de instabiele emotionele kale/kalende hecht aan kaalheid te versterken.


7. Een citaat van Casals: "U boft. Ik heb de lichtste ziekte, kaalheid, maar in de zwaarst denkbare vorm. Het ergste is nog dat je er niet aan doodgaat. Die ontsnappingsmogelijkheid is MIJ niet gegund."

Ook weer een indirecte manier om angsten te ontwikkelen bij kale/kalende mensen en vooral zij, die er reeds onder lijden.


Tot zover de passages die toch redelijk wat kwaad bloed bij mij hebben gezet. Ik weet niet wat u met dergelijke teksten beoogt, maar ik kan mij niet voorstellen dat het niet een primair commercieel doel is. Met andere woorden: u probeert klanten te trekken door ze angsten en onzekerheden aan te praten met betrekking tot de gevolgen van kaalheid. Volstrekt immoreel naar mijn mening en zeker gezien het hoog fictiegehalte.

U zult ongetwijfeld weten dat mensen die vanwege bepaalde lichamelijke kenmerken, zoals kaalheid, onzeker zijn of zich zelfs in een emotioneel dal begeven, niet geholpen zullen worden met dergelijke teksten. Ja, wanneer ze zichzelf bij u laten behandelen zeker? Oh oh oh.

U benadrukt in één passage zelf dat mensen een keuze hebben; probeer die keuze dan ook niet te beïnvloeden en zeker niet op zo'n immorele manier zoals u doet via de teksten.

Nogmaals, ik heb mij enorm gestoord aan de genoemde passages (en daardoor aan uw website als geheel). Ik snap niet waarom u niet gewoon zakelijk kunt zijn zonder mensen emotioneel proberen te raken om klanten te winnen. Ik zou graag willen weten wat de motivatie is achter het publiceren van deze tekst en hoe u kunt verantwoorden, dat u niet meer schade aanricht dan al aangericht is bij een beperkte groep mannen (en vrouwen) door hun kaalheid.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Haarmannetje
6 oktober 2004, 16:25
Oh ja, de vraag: is dit wat :)?

Eminem
6 oktober 2004, 16:32
Oh ja, de vraag: is dit wat :)?

Wow !!!!!!!
Jij bent echt een meester in brieven schrijven zeg.
Ik denk dat met deze brief de boodschap overduidelijk is, geen twijfel ;)

Super....... ;););)

Eminem
6 oktober 2004, 16:33
Oh ja, de vraag: is dit wat :)?

Voor ik het vergeet, zou je het antwoord van Hairlase op deze brief ook op dit forum willen plaatsen??Hier ben ik erg benieuwd naar :D

Alvast bedankt!

Cloud
6 oktober 2004, 16:36
Hele goeie brief! Als ik ooit een ghostwriter nodig heb... ;)

Onder punt 7 staat wel een taalfoutje (beoogd ipv beoogt)

Haarmannetje
6 oktober 2004, 16:41
Wow !!!!!!!
Jij bent echt een meester in brieven schrijven zeg.
Ik denk dat met deze brief de boodschap overduidelijk is, geen twijfel ;)

Super....... ;););)
Dank je :D. Ik ben erg benieuwd wat hun antwoord zal zijn.

Haarmannetje
6 oktober 2004, 16:42
Hele goeie brief! Als ik ooit een ghostwriter nodig heb... ;)

Onder punt 7 staat wel een taalfoutje (beoogd ipv beoogt)
Dank je Cloud, ik heb de taalfout aangepast ;).

Haarmannetje
6 oktober 2004, 16:44
Voor ik het vergeet, zou je het antwoord van Hairlase op deze brief ook op dit forum willen plaatsen??Hier ben ik erg benieuwd naar :D

Alvast bedankt!
Uiteraard :). Maar misschien is het dan een idee om in de brief te vermelden dat het initiatief komt vanuit HaarWEB (als dat mag van Webmaster?), zodat het direct ook sterker overkomt en ze daarmee ook indirect weten dat de reactie hier geplaatst zal worden. Kijk, het is dus niet mijn bedoeling om ze even lekker uit te schelden ofzo, ik wil gewoon wel eens weten hoe ze zo'n tekst (doordrengt met ziekmakende passages) verantwoorden :).

Webmaster
6 oktober 2004, 17:26
Uiteraard :). Maar misschien is het dan een idee om in de brief te vermelden dat het initiatief komt vanuit HaarWEB (als dat mag van Webmaster?), zodat het direct ook sterker overkomt en ze daarmee ook indirect weten dat de reactie hier geplaatst zal worden. Kijk, het is dus niet mijn bedoeling om ze even lekker uit te schelden ofzo, ik wil gewoon wel eens weten hoe ze zo'n tekst (doordrengt met ziekmakende passages) verantwoorden :).

Beste Haarmannetje,

Je bent vrij om welke mening dan ook in welke brief dan ook op papier te zetten uiteraard, zolang het een persoonlijk initiatief blijft. Als je zou vermelden dat je initiatief vanuit HaarWeb komt, dan impliceert dat, dat je brief is opgesteld door of in nauw overleg met het HaarWeb Management en dat is niet het geval.

Wat je natuurlijk wèl kan doen is vermelden dat het initiatief komt vanuit (een groep) lotgenoten op HaarWeb. Dat zal je brief inderdaad meer gewicht meegeven dan zonder een dergelijke vermelding, denk ik.

Ik heb met veel interesse deze discussie gevolgd en wens je veel succes toe met je initiatief!

Haarmannetje
6 oktober 2004, 17:32
Webmaster, toevallig heb ik je net een PM gestuurd met de vraag die je nu gelukkig al hebt beantwoord :D. Ik begrijp dat ik HaarWeb zelf niet kan noemen, zoals je hebt uitgelegd.

Bij deze dus de vraag aan anderen:

Is het een idee om te besluiten met bijvoorbeeld

Met vriendelijke groet,

Haarmannetje (mijn gebruikersnaam op het HaarWeb-forum)
en ook namens een aantal leden (lotgenoten) van het HaarWeb-forum

en te beginnen met

Ook namens een aantal leden (lotgenoten) van het HaarWeb-forum (www.haarweb.nl) ... bla bla

Ik gebruik hier dan Haarmannetje om twee redenen: anonimiteit (;)) en ook de kans dat iemand van hen zich hier registreert en dat de communicatie met de schrijver van de brief (ik, hier bekend als Haarmannetje) bevordert, omdat ze dan weten wie ik ben.

Tiuri
6 oktober 2004, 18:17
goeie brief haarman! noem idd maar dat het uit het hart van vele haarweb-leden is gegrepen.

we krijgen die schoften wel van al die HT-klinieken! blij dat er eindelijk wat tegenwicht is tegen deze praktijken.

Iedere keer dat ik die passages lees van de LA-site gaat mn bloed weer borrelen...

pizzacat
6 oktober 2004, 18:42
Ik kan niet anders zeggen, dan dat bepaalde passages mij behoorlijk irriteren en ik vraag mij daarom ten zeerste af, wat uw doel is met de publicatie ervan
hier nog ff 2 zinnen van maken, dan kan die laatste komma ook weg. die hoort daar niet maar dan wordt de zin wat lang.

Of is ie al onderweg?
groeten

Haarmannetje
6 oktober 2004, 19:07
Oke, de mail is verstuurd :D. Pizzacat, ik heb jouw verbeterpunt nog meegenomen hoor ;).

Ik heb de mail verstuurd naar hairlase@hairlase.nl. De catch-all van de mailserver zal er voor zorgen dat het mailtje wel ergens aankomt. Ik ben benieuwd :).

Eminem
6 oktober 2004, 19:16
Haarmannetje,

Ik denk dat je niet goed hebt gekeken..........
Onder deze link vind je genoeg contactformulieren http://www.hairlase.nl/adressen.htm#netherlands

Succes!

Haarmannetje
6 oktober 2004, 19:19
Haarmannetje,

Ik denk dat je niet goed hebt gekeken..........
Onder deze link vind je genoeg contactformulieren http://www.hairlase.nl/adressen.htm#netherlands

Succes!
Jawel, dat weet ik, maar daar moet je je voor- en achternaam invoeren. Ik wacht wel even af wat er komt. Zo'n formmailer mailt ook gewoon naar een adres op de server verwacht ik, dus dan moet ie wel aankomen.

Druifstuif
6 oktober 2004, 20:45
Ben benieuwd :) .

Haarmannetje
7 oktober 2004, 16:56
Helaas nog geen e-mail terug. Even afwachten nog maar...

Haarmannetje
13 oktober 2004, 15:36
Nog steeds geen e-mail, terwijl je een reactie mocht verwachten binnen 48 uur als ik mij goed herinner. Ik heb de e-mail ook nog eens via het contactformulier gestuurd trouwens, die dag nadat ik de mail had gestuurd, dus ze moeten hem ontvangen hebben. Kennelijk zijn ze te beroerd om te reageren.

Haarmannetje
18 oktober 2004, 17:36
Ik erger me weer kapot aan Hairlase. Nog steeds geen bericht, dus ik heb ze nogmaals een bericht gestuurd:

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb u een aantal dagen geleden een e-mail gestuurd met mijn ergenissen omtrent de verhalen op de pers-pagina, waarmee ik u vroeg om een reactie. Boven het webformulier waarmee ik dit bericht heb verstuurd, staat dat ik binnen 48 uur een reactie van u kan verwachten. Waarom is dat tot op heden nog niet gebeurd? Of bent u alleen bereid om op positieve berichten te reageren?

Met vriendelijke groet,

Haarmannetje
mede namens een aantal alopecia androgenetica lotgenoten op het HaarWeb forum (www.haarweb.nl (http://www.haarweb.nl))

Eminem
18 oktober 2004, 17:55
Ik erger me weer kapot aan Hairlase. Nog steeds geen bericht, dus ik heb ze nogmaals een bericht gestuurd:

Zie het maar zo.........ze hebben geen antwoorden op je vragen.
Stelletje laffaarts...... :mad:

Haarmannetje
18 oktober 2004, 18:42
Zie het maar zo.........ze hebben geen antwoorden op je vragen.
Stelletje laffaarts...... :mad: Ja, inderdaad een stel laffe idioten. Anders moet ik, als ik nog geen antwoord krijg, maar eens wat brutaler gaan worden ;).

Haarmannetje
19 oktober 2004, 18:52
Eindelijk reactie :D!!!

Geacht haarmannetje,

Het artikel is uit eigen ervaring geschreven door journalist Ton de
Visser van het A.D. Laser Aesthetic heeft geen invloed gehad op de
inhoud. Wij hebben inmiddels een aanpassing gemaakt op internet.

Vriendelijke groet,
Laser Aesthetic

Erwin Kettmann

Ze hebben een aanpassing gemaakt. Ik ga nu kijken, ik ben reuze benieuwd!

Haarmannetje
19 oktober 2004, 18:56
Hmmm, dit is dan de aanpassing hoor:

Laser Aesthetic® heeft geen invloed gehad op de inhoud van de artikelen. De artikelen zijn ongecensureerd, zoals ze in het Algemeen Dagblad verschenen, op deze pagina weergegeven.

Ik ben hier niet helemaal tevreden mee. Op deze manier schuiven ze de "schuld" wel van zich af (in deze context wel terecht, zij hebben het immers niet geschreven), maar aan de strekking verandert niets. Het psychologisch effect verandert hierdoor niet.

Zal ik eisen dat ze het artikel eraf halen ;)?

Edit:
Het argument zal ongetwijfeld zijn dat ze simpelweg een artikel plaatsen, maar je hoeft niet debiel te zijn om te weten dat een dagblad en in het bijzonder een column van een cynische publicist een totaal andere context is dan een commercieel bedrijf met commerciële belangen.

Tiuri
19 oktober 2004, 19:11
dat ze deze aanpassing maken wil zeggen dat ze ook inzien dat er iets niet aan deugt. Complimenten haarmannetje, dat je dit al hebt bereikt!

ik vind zo'n opmerking van hun echter niet genoeg. Als zij het artikel publiceren impliceren ze daarmee dat ze het ermee eens zijn, of dat ze er affiniteit mee hebben. Ik vind dat het artikel verwijderd moet worden.

Haarmannetje
19 oktober 2004, 19:19
dat ze deze aanpassing maken wil zeggen dat ze ook inzien dat er iets niet aan deugt. Complimenten haarmannetje, dat je dit al hebt bereikt!

ik vind zo'n opmerking van hun echter niet genoeg. Als zij het artikel publiceren impliceren ze daarmee dat ze het ermee eens zijn, of dat ze er affiniteit mee hebben. Ik vind dat het artikel verwijderd moet worden. Helemaal mee eens. Op deze manier bereiken ze nog steeds hetzelfde effect. En bovendien vind ik hun reactie sowieso karig. Ik bedoel, ik had een ontzettend uitgebreide mail gestuurd, die vervolgens niet werd beantwoord. Ik stuur een herinnering en ik word afgescheept met zo'n flutantwoord! Ik had op zijn minst hun beschouwingen willen weten. Maar nee, als het hen geen geld oplevert interesseert het ze niet. Weg met dat artikel! :D

Haarmannetje
20 oktober 2004, 13:42
Ik heb weer een reactie klaarliggen. Wat vinden jullie er van, kan deze op "de bus"?

Geachte heer Kettmann,

Allereerst wil ik u danken voor uw reactie. Ik heb de aanpassing gezien, maar ik kan deze niet goed begrijpen om eerlijk te zijn. Wat u daarmee doet, is Laser Aesthetic loskoppelen van het artikel om op die manier niet de verantwoording te hoeven dragen voor de inhoud. Echter, u zult net zo goed weten als ik, dat het psychologisch effect van het artikel daardoor niet verandert. Enerzijds biedt u - en dat is uiteraard uw goed recht als commerciele onderneming zijnde - via uw website veel informatie (behandeling, kosten, resultaten enzovoort) omtrent datgene waarin u gespecialeerd bent, namelijk haartransplantaties. Anderzijds publiceert u echter een artikel op uw website, dat een enorme impact kan hebben op een bepaalde groep potentiele klanten; zij die psychisch lijden onder hun kaalheid. Ik vind het ethisch (en ik vraag mij eveneens af in hoeverre het wettelijk toegestaan is) niet acceptabel dat een bedrijf met commerciele belangen haar doelgroep onbewust dan wel bewust probeert te beïnvloeden met allerlei angst en onzekerheid inboezemende teksten.

Ik zie verder het nut totaal niet in van een dergelijk artikel, wat doorspekt is met subjectieve uitlatingen. Zoiets doet eerder kwaad dan goed. Gaarne zou ik uw reactie hierop willen, want ik stoor mij er enorm aan en velen met mij.

Met vriendelijke groet,

Haarmannetje
tevens namens een aantal lotgenoten op HaarWeb

Haarmannetje
20 oktober 2004, 13:46
Sorry, ik heb de mail al verstuurd. Ik kon niet wachten ;). Het lijkt mij een nette mail verder met als afsluitende vraag een verantwoording. Ik had gehoopt dat ik die zou krijgen na mijn eerste mail, maar nee, daar waren ze te beroerd voor kennelijk :(.

Eminem
21 oktober 2004, 00:17
Eindelijk reactie :D!!!
Ze hebben een aanpassing gemaakt. Ik ga nu kijken, ik ben reuze benieuwd!

Haarmannetje, mijn complimenten !!!........ ;)
Hier zat ik nou op te wachten.......geweldig.

De nieuwe opgestelde brief als reactie ziet er ook goed uit.......... :)

pizzacat
21 oktober 2004, 00:21
Goed bezig HairMan! aanpakken die hap!

Haarmannetje
21 oktober 2004, 17:13
Weer reactie van de heer Kettmann:

Geacht haarmannetje,

Het artikel blijft zo op onze site staan en daar veranderen wij niets
aan.
Ik hoop dat u begrijpt dat ik niet met u in discussie ga zolang ik niet
weet met wie ik mail.
Daarom nodig ik u en uw lotgenoten heel graag uit voor een bezoek in
een van onze klinieken om te beoordelen of wij iets voor elkaar kunnen
betekenen. Een discussie zal ik dan zeker niet uit de weg gaan.

Vriendelijke groet,
Laser Aesthetic,

Erwin Kettmann

Ik begrijp dat hij wil weten met wie hij aan het praten is, maar voor dit onderwerp maakt dat in principe niet uit lijkt mij.

Eminem
21 oktober 2004, 17:29
Weer reactie van de heer Kettmann:
Ik begrijp dat hij wil weten met wie hij aan het praten is, maar voor dit onderwerp maakt dat in principe niet uit lijkt mij.

Wat een eikel zeg............
Ik durf te zweren dat zelfs als je persoonlijk een discussie komt voeren dat ze het artikel op de site laten staan..... :mad:

Van alle HT klinieken hoop ik dat zij als eerste failliet gaan ;)

Henk
21 oktober 2004, 18:01
Weer reactie van de heer Kettmann:



Ik begrijp dat hij wil weten met wie hij aan het praten is, maar voor dit onderwerp maakt dat in principe niet uit lijkt mij.


Je kunt hem erop attent maken dat wij hier over dit onderwerp aan het discussiëren zijn, en hem uitnodigen hier aan mee te doen.

Mailman
21 oktober 2004, 18:12
Wellicht dat Erwin Kettman er rekening mee houdt dat een (indirecte) concurrent zijn bedrijf probeert onderuit te halen. Z'n reactie vind ik wat dat betreft niet ongepast.

Hij had echter wat mij betreft wel wat dieper kunnen ingaan op de 'aannames' van Haarmannetje. Op deze manier kan het juist lijken alsof hij een discussie uit de weg gaat. Je stapt natuurlijk niet 1-2-3 op een bedrijf of af om face-to-face in discussie te gaan.

Haarmannetje
21 oktober 2004, 18:35
Je kunt hem erop attent maken dat wij hier over dit onderwerp aan het discussiëren zijn, en hem uitnodigen hier aan mee te doen.
Dit vind ik wel een goed idee. Dat zal ik hem in ieder geval voorstellen.

Haarmannetje
21 oktober 2004, 18:36
Wellicht dat Erwin Kettman er rekening mee houdt dat een (indirecte) concurrent zijn bedrijf probeert onderuit te halen. Z'n reactie vind ik wat dat betreft niet ongepast.
Ja inderdaad, het is natuurlijk anoniem allemaal en hij is gewoon voorzichtig.

Hij had echter wat mij betreft wel wat dieper kunnen ingaan op de 'aannames' van Haarmannetje. Op deze manier kan het juist lijken alsof hij een discussie uit de weg gaat. Je stapt natuurlijk niet 1-2-3 op een bedrijf of af om face-to-face in discussie te gaan.
Aannames? Volgens mij zijn veel van die aannames wel psychologische feiten onderhand.

Mailman
22 oktober 2004, 12:44
Aannames? Volgens mij zijn veel van die aannames wel psychologische feiten onderhand.Maar voor Erwin Kettman niet...

Haarmannetje
23 oktober 2004, 10:06
Ik wil deze e-mail sturen, kan dit?

Geachte heer Kettmann,

Nee, dat begrijp ik eerlijk gezegd niet. Het maakt voor deze discussie in principe niet uit wie met het verhaal komt. Ik wijs u simpelweg op een aantal gevolgen die onderbouwd kunnen worden op basis van de psychologisch wetenschappelijke theorie. Het is aan u om die verantwoordelijkheid te willen dragen.

Ik ben niet van mening dat zo'n discussie in één van uw klinieken noodzakelijk is voor iets eenvoudigs als dit. Ik wijs er alleen op dat er veel ergenis is ontstaan en dat heeft mede te maken met het feit dat er op HaarWeb niet bepaald een positief beeld bestaat van de haartransplantatie. Veel HaarWeb-leden met een HT hebben er enorm veel spijt (in het algemeen, niet bij uw kliniek in het bijzonder, dat weet ik namelijk niet). De zaak ligt dus zeer gevoelig en in het bijzonder de commerciele tactieken die mooi weer beloven zoals die van u: het plaatsen van een subjectief en op het gevoel van de wanhopige en onzekere inspelend artikel.

HaarWeb is een groeiende gemeenschap en wordt steeds professioneler. Het begint onderhand een ware gebruikersgroep te worden met gedeelde kennis en ervaringen en eigenlijk een beginnende vorm van een soort consumentenbond. Ik denk dat het voor een man in uw vak zeer interessant kan zijn om daar eens een kijkje te nemen. U zult daar overigens ook de berichten kunnen lezen omtrent de ergenissen aangaande het artikel op uw website. (webadres: www.haarweb.nl)

Met vriendelijke groet,

Haarmannetje

Henk
23 oktober 2004, 10:10
Ik vind het een goed onderbouwde en nette reactie.
Ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.

Haarmannetje
23 oktober 2004, 10:20
Ik vind het een goed onderbouwde en nette reactie.
Ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen. Oke Henk, bedankt! De reactie is verstuurd :D. Ik denk dat ik ze met die e-mailtjes wel behoorlijk irriteer onderhand, maar ja, je moet wat :).

Mailman
23 oktober 2004, 11:39
Heldere mail Haarmannetje. Kettman zal wel helemaal geen zin hebben om deze discussie verder aan te zwengelen :D

Haarmannetje
23 oktober 2004, 12:22
Heldere mail Haarmannetje. Kettman zal wel helemaal geen zin hebben om deze discussie verder aan te zwengelen :D
Ik denk het ook, maar ik zal strijden tot het bittere einde ;).

Haarmannetje
25 oktober 2004, 15:38
Reactie van de heer Kettmann. Hij probeert het onderwerp te verschuiven.


Geacht haarmannetje,

Indien er personen zijn die problemen hebben en/of niet tevreden zijn
over hun haartransplantatie, waar dan ook ter wereld uitgevoerd, dan
dienen deze problemen opgelost te worden.

Daarom nodig ik graag iedere ontevreden persoon uit in onze kliniek om
te beoordelen of deze ontevredenheid terecht is en om te bekijken of
dit resultaat te herstellen/corrigeren/verbeteren is.

Personen die ontevreden (zouden) zijn over hun behandeling (of
resultaat) bij/van Laser Aesthetic dienen zowiezo langs te komen omdat
zij een levenslange garantie van ons hebben gekregen en een kosteloze
nabehandeling krijgen indien er inderdaad iets niet in orde zou zijn.

Ontevreden personen die niet bij Laser Aesthetic behandeld zijn kunnen
tegen gereduceerd tarief een correctie behandeling laten uitvoeren mits
medisch en estetisch verantwoord.

Ik ben benieuwd.

Vriendelijke groet,
Laser Aesthetic,

Erwin Kettmann

Haarmannetje
25 oktober 2004, 15:45
Mijn reactie:

Geachte heer Kettmann,

Hoewel u hiermee een nobel gebaar maakt richting de personen die niet tevreden zijn over hun haartransplantatie, richt u zich op een volstrekt ander doel. Het onderwerp is het subjectieve artikel op uw website die de wanhopige en onzekerer persoon met haaruitval op een negatieve manier kan raken. Ik zou graag willen weten hoe u dat verantwoordt en wat eigenlijk de reden is, waarom u een dergelijk artikel op uw website plaatst. Op dit moment heerst bij mij sterk de indruk, dat het een marketingtruc is die in mijn ogen in moreel opzicht nogal onacceptabel is.

Met vriendelijke groet,

Haarmannetje

Tiuri
25 oktober 2004, 21:26
Reactie van de heer Kettmann. Hij probeert het onderwerp te verschuiven.
goeie mail terug haarman!
heel raar hoe deze heer totaal niet inhoudelijk ingaat op jouw vragen/opmerkingen maar gewoon zn eigen plaatje afdraait :confused:

Haarmannetje
25 oktober 2004, 21:34
Nieuwe reactie van Kettmann:

Alle onzekere en wanhopige personen zijn ook welkom in onze kliniek.
Consult is gratis en vrijblijvend.

Het artikel in het A.D. is met een knipoog geschreven.
Ik en onze medewerkers, stoor mij er niet aan terwijl ik vroeger ook
haarproblemen had, wanhopig en onzeker was.
Het is geen marketingtruc. Marketing doen we anders zoals u weet.

Vriendelijke groet,
Laser Aesthetic

Erwin Kettmann

pizzacat
25 oktober 2004, 21:47
Nieuwe reactie van Kettmann:

Die kerel is niet helemaal bien!

De vraag is toch redelijk simpel te destilleren uit de mail van Haarmannetje; vanwaar die belachelijke teksten op de site?

Kettmann doet PR en externe contacten? Tijd voor een nieuwe baan, peuters voorlezen en verhaaltjes uitleggen, voorzichtig onderaan de ladder beginnen.

Haarmannetje
25 oktober 2004, 22:02
Ik heb zojuist een directe mail terug gestuurd met een wat hardere lading! :D

Haarmannetje
25 oktober 2004, 22:04
Mijn mail:

Geachte heer Kettmann,

Ik merk dat wij er niet uit zullen komen. Mijn verzoek is simpel: het verwijderen van het artikel van uw website op gronden van misleiding, valse informatie, manipulatie van hen die er gevoelig voor zijn en dat alles in een commerciele context. Dat vind ik en veel mensen met mij ronduit ethisch onacceptabel en zeker binnen uw sector, waar mensen hun vertrouwen en problemen leggen in uw handen. U kunt wel eenvoudig beweren dat het artikel met een knipoog geschreven is en dat u en uw medewerkers er geen last van hebben, maar dat is natuurlijk totaal niet relevant. U spreekt ten eerste vanuit een commercieel perspectief (u heeft er uiteraard belang bij, dat mensen over de streep getrokken worden tot uw bedrijf) en ten tweede bent u en uw medewerkers zijn niet representatief.

U heeft geen enkel gegrond argument kunnen geven voor het feit waarom u het artikel publiceert op uw website. Ik zie het wel degelijk als een marketingtruc die neigt naar perversie. Ik ben van plan dit te bespreken met een bevriende advocaat van mij, om te kijken wat de mogelijkheden zijn, want dit kan echt niet!

Verder wil ik ten zeerste benadrukken dat HaarWeb een groeiende gebruikersgroep is en uiteraard ook steeds meer bekendheid geniet. Het is een collectief waarbij kennis en ervaring gedeeld wordt. HaarWeb herbergt ook potentiele klanten voor haartransplantaties en ik zou als ik u was, mij ten zeerste afvragen op welke manier u te boek staat bij een dergelijk collectief.

Ik vertrouw erop dat u naar alle professionaliteit (die u claimt te bezitten) zult handelen.

Met vriendelijke groet,

Haarmannetje

pizzacat
25 oktober 2004, 22:19
Geachte heer Kettmann,

Ik merk dat wij er niet uit zullen komen. Mijn verzoek is simpel: het verwijderen van het artikel van uw website op gronden van misleiding, valse informatie, manipulatie van hen die er gevoelig voor zijn en dat alles in een commerciele context. Dat vind ik en veel mensen met mij ronduit ethisch onacceptabel en zeker binnen uw sector, waar mensen hun vertrouwen en problemen leggen in uw handen. U kunt wel eenvoudig beweren dat het artikel met een knipoog geschreven is en dat u en uw medewerkers er geen last van hebben, maar dat is natuurlijk totaal niet relevant. U spreekt ten eerste vanuit een commercieel perspectief (u heeft er uiteraard belang bij, dat mensen over de streep getrokken worden tot uw bedrijf) en ten tweede bent u en uw medewerkers zijn niet representatief.

U heeft geen enkel gegrond argument kunnen geven voor het feit waarom u het artikel publiceert op uw website. Ik zie het wel degelijk als een marketingtruc die neigt naar perversie. Ik ben van plan dit te bespreken met een bevriende advocaat van mij, om te kijken wat de mogelijkheden zijn, want dit kan echt niet!

Verder wil ik ten zeerste benadrukken dat HaarWeb een groeiende gebruikersgroep is en uiteraard ook steeds meer bekendheid geniet. Het is een collectief waarbij kennis en ervaring gedeeld wordt. HaarWeb herbergt ook potentiele klanten voor haartransplantaties en ik zou als ik u was, mij ten zeerste afvragen op welke manier u te boek staat bij een dergelijk collectief.

Ik vertrouw erop dat u naar alle professionaliteit (die u claimt te bezitten) zult handelen.

Met vriendelijke groet,

Haarmannetje




goede tekst, kijk alleen uit met het stukje...en veel mensen met mij...., het klopt gedeeltelijk wel maar het heet in goed nederlands een drogreden en dat is doorgaans niet netjes

Verder is het toppie joppie!!!


zo...eindelijk uitgeedit.

Tiuri
25 oktober 2004, 22:42
Nieuwe reactie van Kettmann:

Alle onzekere en wanhopige personen zijn ook welkom in onze kliniek.
Consult is gratis en vrijblijvend.

Het artikel in het A.D. is met een knipoog geschreven.
Ik en onze medewerkers, stoor mij er niet aan terwijl ik vroeger ook
haarproblemen had, wanhopig en onzeker was.
Het is geen marketingtruc. Marketing doen we anders zoals u weet.

Vriendelijke groet,
Laser Aesthetic

Erwin Kettmann
wat een koekebakker! :confused: zoiemand wil je toch niet voor je bedrijf hebben werken bij de PR of wel... da's dan het visitekaartje van je bedrijf! kan me niet voorstellen dat er nu nog weldenkende mensen zijn die bij LA een behandeling laten doen na deze mailtjes van deheer kettmann te hebben gelezen.

hairry
6 maart 2005, 20:04
wat een koekebakker! :confused: zoiemand wil je toch niet voor je bedrijf hebben werken bij de PR of wel... da's dan het visitekaartje van je bedrijf! kan me niet voorstellen dat er nu nog weldenkende mensen zijn die bij LA een behandeling laten doen na deze mailtjes van deheer kettmann te hebben gelezen.

NEE!! je kunt beter naar Transhair gaan