PDA

View Full Version : Alopecia Areate???


Marsha
7 oktober 2004, 17:24
Hey!

Ik heb een vraagje en ik weet niet of iemand me ermee kan helpen...Ik heb al een tijdje last van haaruitval en de dermatoloog zei dat het waarschijnlijk TE was. Ikzelf was tot nog toe overtuigt dat het alopecia androgenetica was, alleen nu heb ik dus ontdekt dat ik een kale (naja dun behaarde) plek heb vlak onder mijn kruin...Nu was mijn vraag of dit misschien een beginnende Alopecia Areate plek kan zijn..aangezien AGA zich vaak verspreid over een groter gebied...Het plekje is nog niet helemaal kaal, maar hoe snel wordt zo'n plekje helemala kaal als je AA hebt? In onze familie zitten ook andere autoimmuun ziekten maar geen AA..ik las dat dit ook een factor kan zijn of men wel of geen AA krijgt.

gr. Marsha

Marsha
7 oktober 2004, 17:27
Owja wat ik ook nog wilde zeggen...ik lees dat het vaak geactiveerd wordt door een bepaalde (traumatische), ik kan wel zeggen dat ik het een en ander heb meegemaakt waardoor dit dan zou kunnen zijn onstaan....Het idee maakt me zo bang dat ik wle eens AA zou kunnen hebben...:( :crybaby:

Janne
10 oktober 2004, 18:08
heey Marsha

Hoe snel je haar uitvalt is eigelijk niet te zeggen. Ik heb al eens gehoord dat iemand binnen 3 weken kaal was, en ik doe nu al bijna een jaar erover, en ben nog niet kaal. Dat van die auto-immuunziekten heeft er wel mee te maken. Ik heb ooit gelezen dat het ook iets met je schildklier te maken heeft. Volgens mij hebben we gewoon een grote kans op AA doordat ons auto-immuunsysteem niet helemaal in orde is.
Bij jou zal het wel afwachten zijn wat het plekje doet, wie weet is het loos alarm:)
succes
janneke

Lies86
11 oktober 2004, 09:52
Hoi hoi,

Ik was de eerste keer zelfs in 1 week tijd helemaal kaal,
en nu (de 3e keer) loop ik al meer dan 2 maanden rond met allemaal plekken en hier en daar wat kleine plekjes.
Misschien kan de dermo je wat meer vertellen?

Annelies

Marsha
11 oktober 2004, 11:06
Hey!

Bedankt voor jullie reactie. Hebben jullie ook dat bepaalde plekken heel erg jeuken? Ik heb soms jeuk op andere plekken maar op dat kalere gedeelte heb ik echt de hele dag door jeuk:S:S...echt heel vervelend. Eerst gebruikte ik rooscure en dat hielp wel tegen de jeuk maar ik heb ook medicijnen gehad en daarin stond een zinnetje over dat ketoconazol iets kon beinvloeden bij het gebruik ervan in combinatie met dat medicijn...Ik snapte verder niet waar dat over ging, want ik snapte de medische termen niet:crybaby: . Verder heb ik ook wel haaruitval op andere plekken op mijn hoofd, maar minder en ook niet echt zichtbaar, zoals bovenop mijn hoofd is wel wat hergroei zichtbaar. Maar niet op die plek die ik echt 'kaal' vindt beginnen te worden. Ik zal het in de gaten houden...meer valt er toch niet te doen.