PDA

View Full Version : rustig ademhalen


ilseke
22 mei 2002, 19:33
hoi idereen,
ik heb een vraagje.
Ik merk bij mezelf dat ik het trekken kan doorbreken door o.a. eens rustig en diep adem te halen. Nu zou ik me graag wat meer verdiepen in ademhalingstechnieken. Daardoor ben ik aan het overwegen om yoga te volgen. Zijn er onder jullie die ooit yoga gevolgd hebben en wat zijn de ondervindingen?
Wat me eerlijk gezegd niet zo ligt is al het ZEN-gedoe errond. Is dit sterk aanwezig op yoga-sessies?
Graag jullie mening a.u.b.
groetjes,
Ilse:)

Grover
22 mei 2002, 19:44
Hoi Ilse,

Zijn er onder jullie die ooit yoga gevolgd hebben en wat zijn de ondervindingen? Ja, ik heb ooit Yoga gevolgd en dat is mij niet echt bevallen. Wat niet wil zeggen dat dat bij anderen ook zo moet zijn natuurlijk: iedereen is anders. Een goede vriendin van mij heeft er bijv. wel veel baat bij.

Wat me eerlijk gezegd niet zo ligt is al het ZEN-gedoe errond. Is dit sterk aanwezig op yoga-sessies? Wat bedoel je met 'Zen-gedoe'? De Yoga-groep waar ik in zat was een groep speciaal voor mensen met M.E. Er was niets zweverigs aan ofzo, als je dat bedoeld.

Wat ik trouwens ook nog gedaan heb is 'Rebirthing'. Dat heeft ook ALLES met je ademhaling te maken. Ik moet zeggen dat het mij niet van mijn ziekte heeft afgeholpen, maar ik heb er wèl hele bijzondere dingen door meegemaakt. Wellicht dat ik dit ooit nog ga oppakken.

Succes,
Grover.

ilseke
22 mei 2002, 20:36
Grover,
dank je voor je snelle reactie!!!
Inderdaad met ZEN-gedoe bedoel ik 'zweverig', ik kan me niet zo vinden in alles wat bovenaards is. Met alle respect voor mensen die daar wel geloof aan hechten, maar zo ben ik niet!

Wat is 'rebirthing'? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

groetjes,
Ilse

monique3
23 mei 2002, 13:56
Ja, ik moet zeggen dat als je je gespannen voelt, en dan even diep ademhaalt het een opluchting kan geven.
Ik heb zelf tijdens mijn interne opname in een kliniek voor gedragstherapie, daar ademhalingsoefeningen gehad, dat maakte deel uit van de therapie.
Ik zelf had daar veel baat bij.
Misschien iets voor de anderen om te proberen.
Baat het niet , dan schaad het ook niet!!
groetjes van monique3.

lotte
23 mei 2002, 23:05
ontspanning;
ik ben sinds kort begonnen met me te ontspannen door een zonnebank kuur te doen.Ik moet zeggen dat het wel prettig is om even wat tijd aan jezelf te geven.tipje?Het leuke eraan is dat je dan ook nog eens een leuk kleurtje krijgt,en ik hoop dat ik dan ook weer een beetje lekkerder in mijn vel ga zitten.
groetjes lotte.