PDA

View Full Version : haaruitval in samenhang met overgang


Marianne Milten
10 oktober 2004, 15:44
Zijn er ook vrouwen die - net als ik - rond de 50 jaar oud zijn en last van haaruitval hebben? Voor mezelf ben ik ervan overtuigd dat het 'em in de hormonen zit. Buiten de ernstige haaruitval die ik al heb, begint rond de menstruatieperiode mijn hoofdhuid te jeuken en durf ik bijna niet aan mijn haar te zitten, bang dat het de uitval nog erger maakt.
Via huisarts bij dermatoloog terechtgekomen; bloedonderzoek gedaan, schildklier onderzocht... Conclusie: het komt vaker voor bij vrouwen rond jouw leeftijd, maar er is weinig tegen te doen. Ik ga nu - op eigen initiatief - starten met een kuur aminexil capsules, want volgens een artikel in de Consumentengids nov. vorig jaar en berichten op het internet, zijn alleen aminexil en minoxidil middelen die zouden kunnen helpen. Dat extra vitamine B zou helpen is een hardnekkig fabeltje, volgens artsen.
Welke vrouw rond de 50 heeft dezelfde ervaringen als ik en heeft een andere oplossing?;)
Marianne

Cloud
10 oktober 2004, 19:10
Hoi Marianne,

Welkom op Haarweb !

Ik kan je aanraden eens rond te neuzen in de sectie Medicijnen/haargroeimiddelen.. en ook het Haarwoordenboekje (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4459) en de Medicijnen FAQ (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2903) eens te lezen. Er zijn heus nog andere middelen naast minoxidil en aminexil. Dat laatste middel staat op deze site trouwens niet hoog aangeschreven, de meeste gebruikers vinden dat het niet werkt.
Minoxidil is in elk geval wel een goed middel, en je zou ook de shampoo Rooscure of Nizoral kunnen gebruiken om de irritatie van je hoofdhuid tegen te gaan.

Hou ons op de hoogte :)
Cloud

ellyd
31 oktober 2004, 16:29
Hoi Marianne

Ook ik ben in de 50 en heb al jaren last van haaruitval. Bij mij is het een combinatie van aa en hormoonhuishouding. Het komt heel veel voor op onze leeftijd. Ik heb sinds 10 jaar een haarwerk. Als je iets wilt weten dan hoor ik het wel.
Groetjes Ellyd

Hanna
7 februari 2005, 00:10
Hallo ellyd,

Mag ik uit jouw verhaal concluderen,dat jij er in berust en geen medicijnen gebruikt?