PDA

View Full Version : Scheren hoe doen jullie dat?


Lies86
13 oktober 2004, 15:50
Hey mede forum gebruikers!!

Vraagje,
Er zijn vast nog wel meerdere forumgebruikers die hun hele hoofd kaal scheren.
HOE doen jullie dat??
Wat voor scheermesjes gebruiken jullie, en wat voor schuim?
Of doen jullie het elektrisch? zo ja, met welk scheerapparaat??

Ik heb het jaren elektrisch gedaan, maar die koppen van die scheerapparaten begeven het heel snel bij mij!! dan slijt er een tandje uit, waardoor het mesje rechtstreeks op je hoofd zit. hele krassen op mijn hoofd. ook niet echt een mooi gezicht, en het gevoel erbij is al helemaal niet fijn!!!

Van de week had ik het voor het eerst zelf met de hand gedaan.
Maar nu stonden er nog allemaal borstels op mijn hoofd!
Vind het zo lastig als ik iedere keer aan iemand anders moet vragen of hij/zij me wil helpen met scheren.
Hebben jullie tips???

Lies

ingie
13 oktober 2004, 19:17
Hey Annelies,

Misschien een gekke vraag...maar heb je het wel eens met een milde ontharingscreme geprobeerd??? Lijkt mij persoonlijk fijner (en veiliger) dan met een scheermes/apparaat.

Groetjes
Ing

Lies86
14 oktober 2004, 10:38
Nee nog nooit geprobeerd.


Heeft iemand hier ervaring mee??
Welke moet ik dan hebben???


Annelies

lanne
16 oktober 2004, 21:42
Nee nog nooit geprobeerd.


Heeft iemand hier ervaring mee??
Welke moet ik dan hebben???


Annelies


Hoi Lies,

Ik heb bewondering voor je moed Lies. Want jij bent toch die vrouw die zonder haarwerk door het leven wilde gaan?
Ik scheer mijn hoofdhaar niet af.
Ik heb nog haar op mijn hoofd, gelukkig. Voor hoe lang weet ik niet.
Maar misschien heb ik een tip voor je waar je wat aan hebt.
Omdat ik een hele gevoelige huid heb, eczeem enzo, scheer ik mijn benen met een combinatie van een milde natuurlijke zeep en vooral olie.
Ik gebruik vaak wat etherische rozemarijnolie omdat het lekker ruikt.
Het stimuleert ook de doorbloeding.
Maar gebruik het niet voordat je gaat slapen, want dan slaap je namelijk echt niet. Te opwekkend.
Maar je kan in principe elke olie gebruiken die je zelf lekker vindt.
Ik gebruik het liefst een scheermesje van gillette women met meerdere mesjes achter elkaar met aloe vera strips erop.

P.S. Het verse sap van een aloe vera plant, bij de intratuin te halen bijv.
kun je gebruiken samen met een creme om de schrammen op je hoofdhuid sneller en goed te laten herstellen. Met creme trekt het beter in.
Watch out voor vlekken op je beddegoed. Maar het werkt supergoed.

Good luck.

Lanne

Lies86
17 oktober 2004, 10:46
Hey!!

JA ik ben het meisje (18) die zonder haarwerk door het leven gaat.
Zo kaal als de emoticoons op dit forum,:D
En kan echt zeggen dat ik er gelukkig mee ben zo!!

Bedankt voor je tips, ik ga het maandag meteen halen en uit proberen!!

Knuffel
Annelies

lanne
22 oktober 2004, 09:18
Hey!!

JA ik ben het meisje (18) die zonder haarwerk door het leven gaat.
Zo kaal als de emoticoons op dit forum,:D
En kan echt zeggen dat ik er gelukkig mee ben zo!!

Bedankt voor je tips, ik ga het maandag meteen halen en uit proberen!!

Knuffel
Annelies


Hi Annelies,

Ooh, je bent 18.
Nou, dan vindt het helemaal knap.
Zo ver ben ik niet hoor dat ik me gelukkig kan voelen onafhankelijk van mijn haar.

Fijn dat je er wat aan had.

Ik ben benieuwed of het je gaat bevallen of niet.

De creme waar je de aloe-vera mee mengt moet je gewoon even uitproberen welke je goed bevalt en welke niet. Het kan nl. zijn dat de ene heel goed bevalt en de andere niet.
Ik weet nl. nog dat ik bij eentje een keer jeuk kreeg.
Maar bij alle andere niet.


P.S. Info, in case of jeuk:
Pepermunt olie, wel te mengen met een creme of een andere basisolie zoals jojoba-olie, bijvoorbeeld te halen in de biowinkel, helpt goed tegen de jeuk.

Goodluck, Lanne.

Lies86
27 oktober 2004, 16:20
Thanks!!


Ik ga het allemaal maar eens proberen!

aloe vera door mijn sanexcreme (heb een hele gevoelige huid en verdraag alleen parfum vrije producten, make-up en dat soort dingen gaat dan ook echt niet)
Werkt best wel goed!!! We gaan gewoon nog even door met smeren!!

Enne Dat ik gelukkig kan zijn zonder haar is doordat ik het geaccepteert heb.
Heeft een maand of 3 geduurd maar ben er nu wel helemaal overheen.
Tuurlijk heb ik ook wel eens inzinkers, en heb ik ff geen zin meer om me groot te houden, maar ben nu intotaal 6 jaar kaal geweest, waarvan ik er 4 zonder pruik loop. Denk juist doordat ik nog vrij jong ben dat het wat makkelijker is voro me. Heb inmiddels een leuke baan, en een goede opleiding, dat scheelt ook wel allemaal. de mensen daar accepteren me zoals ik ben. en dan kan je ook jezelf zijn

Knuffel
Lies

Mattie
13 november 2004, 19:38
Hey Lanne,
als ik zo je berichtjes lees, weet je veel af van etherische oliën. Heb je dat mengsel al geprobeerd wat verder op deze site staat? Zoek eens op essentiële oliën. Zou graag van je horen wat je ervan denkt. Groetjes, Mattie

Saar
13 november 2004, 22:55
Ik heb wel eens mn benen met een ontharingscrme gedaan maar vond het en hel. Branden dan dat spul deed, en dan had ik nog de mildste ook. Heb al niet zo'n beste huid en dat was dus ene grote fout. Mn haartjes op mn hoofd deed mn vriend eerst met de tondeuze zo kort mogelijk (of je moet het al hebben bijgehouden en het is kort) en daarna gewoon met een scheermes en scheerschuim. Eerst ff zelf aanmodderen en daarna vroeg ik mn vriend om nog ff te kijken of alles weg was en het bij te werken evt.

In de winter liet ik altijd ene klein vachtje staan van ong. 0,5 cm. kaal is ook zo koud afentoe...Brrr!