PDA

View Full Version : haren krabben of masseren?????


herman
15 oktober 2004, 02:38
is het nou beter voor je haar om het te krabben of te masseren als je je haar wast? Bij het krabben krab ik wel de hoofdschilfers mee maar naar mijn gevoel ook meerder haar maar heb het ooit gehoord dat het zo beter is voor je haar en de ander zegt weer dat masseren beter is.
Iemand enig idee wat beter is???

sigur
1 november 2004, 23:32
Nooit krabben! dan beschadig je je hoofdhuid . Je kunt het wel zachtjes masseren.

Groetjes van Sigur

nithu
7 augustus 2009, 22:33
dat doet ik vaak krabben met nagels op mij hoofdhuid tijdens mij haar wassen:S
omdat ik echt veel last heb van vet haar probeer ik soms soiets uit
k ben ook een keer gaan kamme door mijn hoofdhuid tijdens mijn haar wassen:S met shampoo voor vet haar met een dunne kam :S

maar het beschadigd je haar dus.. blijkbaar is mijn haar heel erg beschadigd:confused:
wat kan ik heer aan doen om mijn haar te herstelle zeg maar??

Woutergm
10 augustus 2009, 21:07
Een goede vraag inderdaad, is er een goede 'haarwas-techniek' ?

Aan de ene kant is het belangrijk de shampoo goed in het haar te masseren, aan de andere kant wil je door bewegingen door het haar niet te veel haren verliezen.

Ik merk zelf dat bij zachtjes masseren er zelfs nog wat haren meekomen.

Iemand suggesties?

Hanna
11 augustus 2009, 00:08
Was je haren zo min mogelijk met shampoo en gebruik lauw water. Onder de douche is het water al snel te warm, daarom kun je je hoofd beter apart onder een kraan wassen. De laatste spoelbeurt met zo koud mogelijk water, is het beste.
Lichtjes inmasseren is niet kwalijk voor het haar, maar je kunt daarmee wel de haren in de knoop krijgen, zoals ook gebeurt bij droogwrijven met een handdoek. Deppen met een handdoek, mag wel. Wanneer je daarna ook nog tamelijk onbenullig alle klitten er met een kam uit probeert te trekken, breken er veel haren af.

Woutergm
11 augustus 2009, 21:59
Was je haren zo min mogelijk met shampoo

Zou je dit ook adviseren wanneer iemand een 'speciale' shampoo gebruikt, een die het haar voedt/ verstevigd?

Hanna
11 augustus 2009, 23:44
Ja. Je haren dien je in het algemeen zo min mogelijk met shampoo (en warm water) te wassen, want de hoofdhuid droogt te ver uit door de chemicaliën die bovendien ook alle goede bacteriën verwijderen; voor eczeem- en psoriasispatiënten gelden andere regels.

Je kunt uitwendig het haar verstevigen door er wat conditioner, gel of wax in te wrijven en van binnenuit door gezond voedsel en/of voedingssupplementen.

X-Zeem
12 augustus 2009, 02:05
Maar stel je hebt AGA en je gaat masseren, dan maakt DHT toch ook de haarzakjes dood die nou net niet goed te bereiken was, maar door het masseren nou net wel? :o

Je zou dus eigenlijk moeten masseren wanneer je geen AGA hebt? (of finas gebruikt).