PDA

View Full Version : zou het er wat mee te maken hebben?


Saar
21 oktober 2004, 11:06
Ik gebruik sinds een tijdje medicijnen waar veel hormonen inzitten (i.v.m. kinderwens) rond diezelfde tijd dat ik die begon te slikken is ook mn haar weer terug gekomen. M'n haar kwam wel vaker terug maar nu blijft het dus al bijna 4 maand groeien terwijl het normaal na hooguit ene maand weer uitviel. Zouden die medicijnen er iets mee te maken hebben?

FF voor de duielijkheid ik heb AA (vastgesteld door de dermatoloog) maar ben ook 2x overal kaal geweest.

Joney
21 oktober 2004, 14:19
Ik heb geen idee of het daardoor kan komen maar ben eerlijk gezegt benieuwd welke medicijnen je slikt,

Kus Joney.

sigur
21 oktober 2004, 21:16
Hé Saar fijn voor je!!

Vertel ons eens om welke medicijnen het gaat!

liefs

Saar
22 oktober 2004, 19:04
Ik slik van cyclusdag 5 t/m 9 Clomid om een eisprong op te wekken en daarnaast elke dag Metformine (nog expirimenteel)

Assie
22 oktober 2004, 22:11
Grappig, mijn AA begon na de geboorte van mijn kind, toen ik aan het 'ontzwangeren' was (wat een raar woord ;) ). De zwangerschap was overigens wel met heel veel extra hormonen tot stand gekomen. Voor die zwangerschap heb ik nog nooit problemen gehad, had eigenlijk te veel haar en moest altijd 'bijwerken'.
Ik denk dat je altijd op zoek blijft naar een oorzaak, maar dat het voor iedereen verschillend zal zijn. In ieder geval is het voor jou prettig dat je haar weer groeit, wat de oorzaak daarvan ook mag zijn. Ik wacht zelf met smart op de dag dat mijn eerste haartje of donsje zal doorbreken :cool: .
Gr. Assie

Joney
24 oktober 2004, 08:44
Ik loop bij een gynae omdat ik er dus achter gekomen ben dat mijn haaruitval te maken heeft met pcos. En toen ik me daar in ging verdiepen las ik dat er nu vaak metformine gegeven word aan vrouwen die pcos hebben dit zou ook iets te maken hebben met de mannelijke hormonen enz.
groetjes Joney.

Saar
24 oktober 2004, 09:22
Dat klopt idd Joney alleen heb ik geen PCOS. Bij mij is het gewoon als ondersteunend middel voor de Clomid en het werkt! Ik heb genoeg aan 2x 50 mg. 5 dagen lang. Metformine heb ik voorgeschreven gekregen omdat het de cellen in mn lichaam gevoeliger zou maken voor de Clomid. Ze gebruiken het vooral als je ook wat te zwaar bent.

Tilly
27 april 2006, 22:29
hallo

ik ben 23 jaar en heb alopecia androgenetica
wat ik zoal genomen heb zie je hieronder
nu zijn er onderzoeken bezig en alles wijst erop dat ik ook PCOS heb
en de eventuele behandeling daarvoor zou zijn
Aldactone en Metformine
heeft iemand hier ervaring mee????
gezien mijn situatie nu (gestopt met androcur en diane en depressief van al die vuiligheid in lichaam) wil ik zo weinig mogelijk pillen nemen:confused:
ik neem nu momenteel nog prozac
voor de rest enkel vitamines en haarsupplementen
ik wil alleen niet terug ziek worden van al die troep!!!!
de reden van de metformine is waarschijnlijk mijn zwaarlijvigheid, maar wat het juist doet, ik zie dat dat medicament is voor diabetici of zo..

kent iemand hier iets van?????

muriel
28 april 2006, 17:47
Ook ik ben maar zwanger geworden (1990) na intense behandeling met Clomid. Op de dag van theoretische eisprong kreeg ik een injectie (maar weet uiteraard niet meer waarmee). Mijn haarproblemen zijn ook maar ontstaan na de zwangerschappen, het is nooit meer goed gekomen. Met jullie ervaring te lezen, begin ik me ook vragen te stellen....
Tijdens mijn zwangerschap had ik ook nog prachtig haar. daarna is het beginnen uitvallen en nooit meer teruggekomen.
hoewel, mijn verhaal klopt niet met dat van Saar. Ik had mooi haar voor ik kinderen kreeg. die zijn er gekomen met Clomid. En daarna had ik niets dan haarproblemen...

heleen65
28 april 2006, 23:29
Haalo,
Misschien een domme vraag maar wat is psos???

Gr Heleen

Georgie
29 april 2006, 11:04
Haalo,
Misschien een domme vraag maar wat is psos???

Gr Heleen

Het PolyCysteus Ovarium Syndroom (PCOS) werd voor het eerst beschreven in 1935 door de artsen Stein en Leventhal en gedurende vele jaren stond het dan ook bekend als het syndroom van Stein en Leventhal.
Normaal ontwikkelen zich in de eerste helft van de menstruatiecyclus enkele follikels (ook wel eiblaasjes genoemd) in de eierstokken, waarvan er meestal maar één verder groeit en tot ovulatie (eisprong) komt. Bij vrouwen die aan PCOS lijden worden in de eierstok meerdere kleine follikels gevormd, die moeilijk tot groei en ovulatie komen. Dit wordt veroorzaakt door een verstoring in de natuurlijke hormoonbalans. De onderontwikkelde vochtblaasjes die zo ontstaan, worden cysten genoemd.
Naar schatting heeft 5 tot 10% van de vrouwen een meer of minder ernstige vorm van PCOS en daarmee is dit de meest voorkomende hormonale afwijking bij vrouwen. PCOS is geen ziekte maar een syndroom. Dit houdt in dat er meerdere symptomen aan verbonden zijn die niet allemaal tot uiting hoeven te komen bij elke vrouw. Het beeld van dit syndroom verschilt dus per individu.

Kijk voor meer info even hier:

http://www.freya.nl/folder18.htm

heleen65
29 april 2006, 23:14
oww ok thnx

Gr heleen