PDA

View Full Version : het boek in Nederland!


bolleke
22 oktober 2004, 14:12
Beste noorderburen,

Heb zopas een mogelijke oplossing gevonden voor wie mijn boek alsnog graag wil kopen.
Op 27 november komt mijn schoonmoeder naar het Concertgebouw in Amsterdam (Joost mag weten wat ze dààr gaat doen! :D )
In elk geval, tussen 12u en 13u zit zij, met een stel bejaarde vrienden en vriendinnen, in een eethuis/snack schuin over het Concertgebouw: (SOLO: 'eten en drinken' Van Baerlestraat 35/37 1071 AP Amsterdam).
Zij zal daar een aantal boeken bij hebben en jullie hoeven je niet te schamen, je kan ze bij haar kopen, no problem, mijn schoonmoeder is op de hoogte van ttm, zal jullie dus geen vervelende vragen stellen ;) ...
Wie is geïnteresseerd? Dan kan ik voor het juiste aantal zorgen. De prijs is 16,95 euro (als ik ze per post moet opsturen kost het 20 euro).

Groetjes, Daniëla

marly
22 oktober 2004, 21:20
hoi bolleke,dat komt verdorie net niet mooi uit....de laatste week van november vieren wij een weekje vakantie,vanwege het 40-jarig huwelijk van mijn pap en mam. we zitten dan bij de rest van de familie in groningen...beetje te ver weg. wil je alsnog alsjeblieft het boek opsturen...please?? ik heb je al gegevens gestuurd maar mocht je nog wat willen weten..lees ik het wel he? ik wil je ook eerst het geld overmaken hoor,zeg het maar.

groetjes,marly

karinnetje
24 oktober 2004, 12:58
Ik wil heel erg graag je boek lezen, is het misschien te koop bij de boekhandel??

Ik woon in Amsterdam dus eventueel zou ik het boek bij je schoonmoeder kunnen halen bij Solo.

Maar waaraan is je schoonmoeder te herkennen?:rolleyes:

miriam26@wanado
25 oktober 2004, 23:59
Hoi Karinnetje,

Waarschijnlijk is de schoonmoeder van Daniela te herkennen aan een stapeltje boeken.

Hoi Daniela,

Hoewel ik je boek al eens bij de bibliotheek heb geleend, ben ik er toch wel in geinteresseerd om het zelf te hebben. Je kunt mij op de lijst zetten.

Bedankt voor de tip!

Groetjes,

Miriam

bolleke
26 oktober 2004, 22:50
Hoi,
Mijn schoonmoeder zal daar met een hele groep bejaarden samen zitten. Kan dus moeilijk vragen om een knalrode hoed op te zetten of zo (ze is 72) :D .
MAAR: ze zal aan de dienster(s) van de snackbar zeggen dat zij Aline heet, de groep heet 'De Melomanen', dus 'Aline van de Melomanen' en dat zij mensen verwacht die om haar zullen vragen. Wend je dus tot het dienstdoend personeel. Die zullen jullie doorverbinden... oké?
Groetjes, Bolleke (Daniëla)

karinnetje
27 oktober 2004, 08:23
Dank je wel Bolleke :worship:

marly
27 oktober 2004, 20:58
een tijdje geleden heb ik je een prive berichtje gestuurd,met de vraag hoe ik aan je boek kan komen. je stuurde me terug,dat je het eventueel op kan sturen maar dat het dan wel wat duurder word. daar heb ik op geantwoord,dat ik dat geen probleem vind en dat ik er heel blij mee ben als je dat zou willen doen.
enkele dagen geleden heb ik op de thread waarin je schrijft dat je moeder volgende maand in nl is,alsnog gevraagd of je het boek op wilt sturen. tot nu toe heb ik er niets meer over gehoord,niet op de thread en niet in een pb. kan je me iets laten weten alsjeblieft?
groetjes,marly

bolleke
28 oktober 2004, 06:00
Lieve Marly,

Heb alsjeblief een beetje geduld.... Om het boek op te sturen moet ik naar de Post geraken. Niet dat dat zo ver is, maar die openingsuren zijn zo beperkt en ik heb het op dit moment nogal druk. Ben zelf niet zo goed (vanavond uitslag bloedonderzoek), ik val in slaap op de meest abnormale momenten (overdag) en word midden in de nacht wakker (gepaard met hevige nachtmerries). Ik probeer opnieuw mijn natuurlijk ritme te vinden, maar dat is niet gemakkelijk (zoals je ziet zit ik alweer op een onmenselijk uur achter de pc :crybaby: ).
Ik werk overdag in een gezin bij twee schatten van kinderen (2 en 3 jaar), maar ook dàt op de meest onregelmatige uren (moet morgen, straks dus, vb om 8 uur bij hen zijn om met allebei naar de kinderarts te gaan). Verder heb ik ook nog mijn eigen gezin én de studies...
Enfin, bla bla bla, is allemaal geen excuus... je boek staat op mijn 'to do-lijstje', maar heeft (had) geen prioriteit. Misschien vind ik vrijdag wel een gaatje. Ik doe mijn best ;) .
Maar, als er één ding is wat ik zéker weet, dan is dat dat 'in overdrive' gaan héél slecht is voor mensen met ttm (dus zowel voor jou als voor mij).
Dus, dat ik het boek nog niet opstuurde heeft ook dààr mee te maken. Maak jezelf niet zo ongeduldig, het komt, oké?.

marly
28 oktober 2004, 19:42
lieve bolleke,

het spijt dat het zo overkwam hoor! ik vind het rot om te horen dat het allemmal niet lekker loopt met en bij je. ik heb zeker geduld,het boek heeft geen haast. maar omdat ik niets meer gehoord had,dacht ik dat het berichtje misschien niet aangekomen was. doe het alsjeblieft op je eigen tempo...ik zie wel wanneer het boek er is ok? als ttm-er en hsp-er weet ik maar al te goed,dat je dingen in je eigen ritme en tempo moet doen om je het best te voelen...en het laatste wat ik wil is jou een opgejaagd gevoel geven..mijn excuses!!
liefs,marly

bolleke
28 oktober 2004, 21:21
Nou zeg, zó erg was het nu ook weer niet hoor! Je hoeft je niet te verontschuldigen ;) . Ik wil het (mijn leven) alleen een beetje op een 'normaal' tempo doen, da's alles... heb me meer 30 jaar lang laten opjagen door anderen (én ook door mezelf) en daar doe ik niet meer aan mee... goede raad voor alle ttm'ers ;) ...
Groetjes, Daniëla (Bolleke)

grietje
13 november 2004, 21:49
Hoi hoi.
Ik ben sinds een week lid hier en probeer een beetje mijn weg te vinden.
Nu las ik iets over een boek wat de moeder van bolleke op 27 nov. in amsterdanm bij zich heeft.
Wie kan me iets meer over dit boek vertellen?Ik woon nl in A'dam, en ben misschien wel geinteresseerd.

xxx grietje

bolleke
15 november 2004, 23:20
Grietje,

Je hebt geluk, ik heb nog net drie boeken! Die geef ik alledrie aan mijn schoonmoeder mee, oké?!
En dan zal ik morgen naar de uitgeverij bellen om mijn allerlaatste bestelling te plaatsen. Ik kan het maar niet over mijn hart krijgen om ze te laten vernietigen en ik heb zodoende beslist om zelf een voorraadje aan te leggen...

Groetjes, Daniëla (Bolleke)

miriam26@wanado
18 november 2004, 22:33
Hoi Daniela,

Hopelijk ben ik duidelijk geweest dat ik het boek ook wilde hebben en zit mijn bestelling bij de drie boeken die je meegeeft. Ik heb een paar weken geleden in één reply twee mensen tegelijk aangesproken, Karinnetje en jou. Ik zou het jammer vinden om voor niets naar Amsterdam te gaan, alhoewel ik me daar toch meestal wel amuseer.

Groetjes,

Miriam

bolleke
19 november 2004, 08:24
Jaja, Karinnetje, Myriam en Grietje... drie boeken komen naar Amsterdam volgende week. Het waren mijn drie laatste dus heb ik maar ineens een bestelling geplaatst bij de uitgeverij, vooraleer ze bij De Sleghte worden aangeboden of voor ze worden vernietigd... :(
Aan alles komt een eind, maar ik denk toch dat ik bereikt heb met het boek wat ik beoogde, namelijk dat veel mensen een teken van erkenning en herkenning hebben gevonden. We zijn niet alleen!

grietje
19 november 2004, 20:52
Toppie!!!

Ik zal er zijn volgende week, lijkt me leuk om een boek te lezen over dit onderwerp, er zal wel een heleboel herkenbaar zijn, denk/hoop ik.:cool:

marly
21 november 2004, 18:45
nou bolleke,zeker herkenbaar! er staan zoveel dingen in waarvan ik denk 'ja...inderdaad,dat heb ik ook' of dingen die ik nu ineens kan plaatsen. kortom...een aanrader hoor! bedankt voor het schrijven van dit boek bolleke!:D

liefs,marly

bolleke
23 november 2004, 14:52
Marly,
Ik heb blijkbaar problemen met mijn msn of hotmail. Telkens als ik daar naartoe ga slaat mijn pc tilt. Ik wou dus al een paar dagen op je mail antwoorden maar het lukt me niet. Dan maar via deze weg.
Wat je vraagt om een tweede boek op te sturen gaat nu nog niet om de simpele reden dat mijn eigen voorraad is uitgeput. Ik heb een bestelling (van 50 stuks) geplaatst bij de uitgeverij maar die zijn nog niet aangekomen.
Van zodra ik ze ontvang, stuur een berichtje door, oké?!
Groetjes, Bolleke (Daniëla)

Heidio
23 november 2004, 16:12
Hoi Daniela,

Ik lees nu pas je berichtje dat je boek nu tijdelijk te verkrijgen is in Amsterdam.
Ik woon in Amsterdam, en wil graag je boek. Ik hoop dus dat je nog een boek voor mij heb, die ik de 27ste bij je schoonmoeder kan kopen.

Groetjes Heidi

marly
23 november 2004, 18:23
das goed bolleke,ik merk het wel dan. morgen ga ik voor de rest zorgen!
liefs,marly

bolleke
23 november 2004, 22:41
Beste Heidio,

Zoals ik aan Marly reeds meldde, nu zaterdag komen de laatste drie exemplaren naar Amsterdam. Ik heb een nieuwe voorraad besteld bij de uitgeverij, maar die zijn nog niet aangekomen. Je mag me gerust jouw adres mailen, dan stuur ik er eentje op van zodra ik ze heb. En anders, eventjes geduld uitoefenen. Mijn schoonmoeder komt regelmatig naar Amsterdam.
Ik hou je op de hoogte!

Groetjes, Bolleke (Daniëla)

bolleke
25 november 2004, 12:11
Hallo Heidio en anderen...

De boeken zijn net gearriveerd! Dus, Heidio, in tegenstelling tot wat ik gisteren schreef... JA, ik zal er voor zorgen dat er een paar extra boeken mee naar Amsterdam gaan nu zaterdag. Om de exacte plaats en het uur te weten te komen, zie eerste posting in deze thread. Gelieve er wel stipt te zijn want om 13u verlaten alle bejaarden het eethuisje om zich naar het Concertgebouw te begeven.
Je vraagt dus best aan het dienstdoende personeel naar 'Aline van de Melomanen'. Mijn schoonmama is een kleine, nogal dikke dame met krulletjes en een bril... maar zo zien de meeste schoonmama's er uit zeker?
(ps: de prijs van het boek is 16,95 euro en gepast betalen zou makkelijk zijn voor mijn mammy :) )

Veel lees'plezier'... ;)
Bolleke (Daniëla)

miriam26@wanado
25 november 2004, 22:01
Hoi Bolleke,

Hartelijk dank voor de moeite die je voor ons gedaan hebt. Zoals ik al eerder had geschreven, heb ik het boek in februari al via de bibliotheek geleend, maar ik vind eigenlijk dat iedere TTMer hem in huis zou moeten hebben, om af en toe eens in te lezen, als het weer eens moeilijk wordt. Overigens heb ik vandaag weer de eerste trekvrije dag sinds weken (niet te vroeg juichen, het is pas 10 uur, maar toch...).

Groetjes,

Miriam

karinnetje
26 november 2004, 11:51
harstikke bedankt bolleke :D , stomme uitgever :confused:

misschien nog een rare vraag.......

zou je het boek willen signeren...:o

groetjes karin

bolleke
26 november 2004, 20:56
Signeren...is reeds lang gebeurd... ;)
Er zijn ook een paar extra boeken bij, men weet nooit... mijn mamy is een prima pr!

grietje
27 november 2004, 15:01
Nou zeg!!
Ik was om 12.15 op de van Baerlestraat 35, eethuis Solo.
Alles dicht, donker en niemand te zien!!:sad:
Jammer hoor, je moeder is met haar Harem vast ergens anders een hapje gaar eten, Alleen ikke niet weten waar naar toe....
Dussss, zou je mij je boek willen toesturen alsnog??? Please???

bolleke
27 november 2004, 21:35
Oei oei oei... de Nederlandse wegen... :(
De bus heeft anderhalf uur in de file gestaan, met als gevolg dat de hele afspraak mislopen is. Mijn schoonmama heeft zonet gebeld maar hier waren vijf kinderen in huis en mijn man heeft de telefoon opgenomen. Dus hoe en wat er juist mislopen is weet ik zelf ook niet, weet alleen dat mammy het heel jammer vond en ik en jullie ook natuurlijk :crybaby:
In januari komt ze terug naar Amsterdam. Maar wie niet kan wachten, ik zal graag de boeken opsturen als jullie me jullie juiste adres geven. Goed zo?
En nogmaals, sorry, maar niemand heeft hier fout aan.

Groetjes, Daniëla (Bolleke)

grietje
27 november 2004, 22:49
haha, eeuwig en altijd die file's:rolleyes:
Nou ja, voor jou en voor je moeder ook erg vervelend.
Maar eeeh, ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar je boek hoor, ik stuur je wel mijn adresgegevens.

karinnetje
28 november 2004, 15:20
Ik stond dus ook voor een dichte solo :confused:
Al was er geen file geweest ,
was de afspraak nog misgelopen omdat de solo op zaterdag dicht is overdag en doordeweeks,
alleen op zondag hebben ze een lunch om 12.00...................

had me zeer op het boek verheugd :crybaby:

miriam26@wanado
28 november 2004, 22:38
Hoi Bolleke,

Alles verliep nogal hectisch gisteren in Amsterdam, maar uiteindelijk is alles nog op zijn pootjes terecht gekomen en heb ik het boek op het allerlaatste nippertje toch nog kunnen bemachtigen. Alleen jammer dat ik Grietje en Karinnetje niet heb kunnen zien.
Allereerst bleek dat Solo op zaterdag gesloten is :mad: . In eerste instantie was ik nogal pissig en vond ik het suf van een restaurants waar ze ook lunches serveren, dat ze uitgerekend op zaterdag gesloten zijn. In een café iets verderop (Concertje of Orkestje), dat alleen maar geopend was voor besloten gezelschappen, reageerden ze nogal denigrerend, zo van: tja, die zijn op zaterdag gesloten, dat staat op hun website! Weet ik veel welk café of restaurant er een website hebben. Bovendien, als iemand mij heeft geinformeerd over een ontmoeting op de betreffende plek zo en zo laat, dan ga ik er vanuit dat ze open zijn.
Enfin, vijf café's en restaurants later, zonder ook maar een groepje bejaarden gezien te hebben, en een hoop gegrom en gemor verder liep het tegen één uur en heb ik een half uurtje langs het Concertgebouw lopen ijsberen, af en toe aan wat bejaarde mensen vragend: bent u van de Melomanen? Nee dus. Inmiddels kon ik er ook de humor ook wel weer van inzien. :) Om half twee gaf ik de moed maar op en liep ik in de voor mij verkeerde richting om nog wat boodschappen te gaan doen, zodat ik weer terug moest lopen. Daarbij kwam ik weer langs het Concertje/Orkestje, zag daar een paar bejaarden, die ik Vlaams hoorde praten en stelde weer de vraag: bent u van de Melomanen? Jaaaa, dat waren zij. Ik legde mijn verhaal uit en een van die dames zei dat ze een uur in de file hadden gestaan, dat Aline al in het Concertgebouw was en dat ze daar op de hoek had staan wachten met de boeken. Ik ben haar dus gewoon misgelopen! :D Ik liep met ze mee en die ene vriendin van je schoonmoeder heeft haar na enige minuten, de deur ging al bijna dicht, nog uit de zaal weten te plukken, driewerf hoera voor haar! Overigens herkende ik je schoonmoeder niet van het half uur dat ik daar had gelopen.
De verkoop verliep lekker chaotisch, maar ik kon met een tevreden gevoel Amsterdam weer en (en later uit).
Doe ze allemaal de hartelijke groeten,

Miriam

p.s.: gaat het met jou overigens alweer een beetje beter?

miriam26@wanado
28 november 2004, 22:49
Hoi,

Voor ik mijn verhaal opschreef, had ik nog geen reactie van de anderen gezien :confused: Die zag ik pas staan toen ik hem gepost had (terwijl ze toch al van vanmiddag dateerden).

Jammer Grietje, dat ik je net misgelopen ben, ik was misschien een minuut later dan jij bij Solo, ik had precies dezelfde reactie als jij, hadden we samen kunnen mokken :D
We zien elkaar in ieder geval op 15 januari bij Lies.

Bolleke, het is inderdaad niemands fout, dus trek het je vooral niet aan ;) . Een file kan niemand iets aan doen (wat zullen ze op hete kolen gezeten hebben) en jullie wisten waarschijnlijk ook niet dat Solo gesloten was (of was er misschien speciaal voor hen gereserveerd?).

Groetjes,

Miriam

miriam26@wanado
28 november 2004, 22:58
.......nu weet ik waarom ik in eerste instantie geen reactie van de anderen had gezien: ik had eerst op pagina 1 gekeken. Ben er nu pas achter dat er meerdere pagina's per thread kunnen zijn. Een cursusje webforum zou voor mij ook niet gek zijn, mede gezien mijn eerdere blunders... :D

Heidio
2 december 2004, 16:27
Ha Miriam, je bent niet de enige die er nu pas achter is dat deze tread uit meerdere pagina's bestaat.

Daniela, ik heb je berichtje dus gelezen. Ik wacht rustig af tot je moeke weer naar Amsterdam komt.
Groetjes Heidi

Leen3
3 december 2004, 10:20
Aan diegenen die het boek willen lezen of aanschaffen: DOEN !!!!
Ik heb het boek gelezen, gelezen en....gelezen.
Ik vind het alleen jammer dat mijn dochter nog niet zo ver is. Ik heb gezegd waar ze het kan vinden en laat haar verder vrij in de keuze of ze er al aan toe is of niet. 'k Vermoed wel dat ze het al stiekem is gaan inzien.
Veel leesgenot !!! Liefs, Leen

grietje
7 januari 2005, 22:42
Ik wil wel graag het boek aanschaffen en heb daarover een berichtje naar Daniela gestuurd, maar er moet iets fout gegaan zijn aangezienik geen reaktie terug krijg.
Dus Daniela, als je dit leest, please, please reageer even, mag ook naar mijn mailadres: gwtiersma@hotmail.com

grietje