PDA

View Full Version : Schakelaar


kabouterplop
22 oktober 2004, 16:00
ik weet het steeds meer zeker ,DHT is niet de hoofdreden (vandaar dat DUTA ook niet echt werkt ) , haar uitval is alsof er een soort (genetische)schakelaar in je lichaam is omgezet , haargroei is gewoon uitgezet , en daar valt vooralsnog niks tegen te doen , zolang men niet die lichaamsschakelaar weer aan kan zetten gaat het proces gewoon door , met of zonder 5ar inhibitors , bewijs Duta ------> werkt niet .

Tiuri
22 oktober 2004, 16:02
deze thread lijkt mij niet echt iets voor de rubriek M/H, meer voor AGA. Ik verplaats m daarom.

Haarmannetje
22 oktober 2004, 16:56
Kabouterplop, dat ben ik totaal niet met je eens. Ten eerste is het niet zo dat bij AGA haaruitval gewoon stopt. Ook op kale plekken groeit nog haar, alleen zijn die haren minimaal en worden direct weer afgestoten.

Ten tweede is het helemaal niet zo dat duta niet werkt. Ik heb verbluffende resultaten gezien. Kijk bijvoorbeeld maar een rond op de galleries van HairSite-leden.

kabouterplop
22 oktober 2004, 17:54
Kabouterplop, dat ben ik totaal niet met je eens. Ten eerste is het niet zo dat bij AGA haaruitval gewoon stopt. Ook op kale plekken groeit nog haar, alleen zijn die haren minimaal en worden direct weer afgestoten.

Ten tweede is het helemaal niet zo dat duta niet werkt. Ik heb verbluffende resultaten gezien. Kijk bijvoorbeeld maar een rond op de galleries van HairSite-leden.


Waarom lezen we( op hairsite b.v.) dat (na ruim 2jaar) geen geweldige reacties op Duta ? op internationale hairsites is iedereen het zo'n beetje over eens dat duta een soort noodrem kan zijn maar meer ook niet want die schakelaar dat je haar moet stoppen met groeien en uitvallen blijft aan en men zal daarom nooit geweldige hergroei verhalen lezen na gebruik van duta .
DHT is niet de hoofdreden maar een bijzaak , alles wijst er steeds meer op.
die genetische schakelaar moet gewoon uit .

Tiuri
22 oktober 2004, 18:02
die genetische schakelaar moet gewoon uit .
gentherapie is helaas nog niet mogelijk.
we zijn dus aangewezen op receptorblockers of DHT-remmers.

kabouterplop
22 oktober 2004, 18:05
gentherapie is helaas nog niet mogelijk.
we zijn dus aangewezen op receptorblockers of DHT-remmers.


Helaas wel Tiuri, je kan het eigenlijk vergelijken met alle genetische ziektes , er zijn wel middeltjes om het verloop te vertragen (denk aan Alzheimer parkingson etc.. ) maar de foute gen blijft zijn destructieve werk doen en dat is hetzelfde met MPB ... nog ff 15 jaar geduld hebben :crybaby:

Haarzoeker
23 oktober 2004, 03:18
Hoi Kabouterplop, ik heb geloof ik ergens in een andere thread gelezen dat jij de 30 al gepasseerd bent. Ik vraag me dan ook af, waarom je niet gewoon je hoofd scheermeskaal scheert. Ik bedoel, als niets meer helpt staat scheermeskaal vaak beter dan een dun hoopje haar bovenop of alleen een haarkransje. Ik hoop in ieder geval niet dat ik na m'n 30e nog zo met mijn haar[uitval] bezig ben.

Haarmannetje
23 oktober 2004, 10:02
Kabouter Plop, maar "what else is new"? We wisten allemaal toch al lang dat het een gen is? De wetenschappelijke naam, Alopecia Androgenetica, impliceert dat zelfs. Het gen bepaalt dat de haarfollikels gevoelig zijn voor DHT. Gentherapie is in principe niet nodig wanneer je ervoor kunt zorgen dat DHT totaal geen schade meer aan kan richten.

En hoe kan het dan dat ik vooral positieve zaken verneem van duta op onder andere HairSite. In feite breng je niets nieuws met dit topic, maar je praat een ander wel weer pessisme aan. Ik begrijp dat het soms erg frustrerend kan zijn allemaal, maar je moet de moet niet opgeven.

DHTkiller
23 oktober 2004, 12:47
Hormonen, zoals testosteron en hun metabolieten, binden zich aan receptoren, dit is voor iedereen al langzamerhand bekend. Elk hormoon heeft, of het nu gaat om geslachtshormonen of niet, een specifieke funtie in het lichaam. Elk hormoon werkt als een een soort sleutel, dus DHT of T kan zich niet binden aan een oestrogeen-receptor (ER) om daar bepaalde genen te activeren, het moet zich binden waar zijn 'sleutel' past. Het is algemeen bekend dat DHT de juiste sleutel heeft om in de celkernen de foute genen te activeren die kaalheid tot gevolg hebben. Duta is momenteel het beste medicijn om deze foute genen inactief te maken/houden. Genen alleen doen NIETS, het moet geactiveerd worden door hormonen.

kabouterplop
24 oktober 2004, 21:31
Hormonen, zoals testosteron en hun metabolieten, binden zich aan receptoren, dit is voor iedereen al langzamerhand bekend. Elk hormoon heeft, of het nu gaat om geslachtshormonen of niet, een specifieke funtie in het lichaam. Elk hormoon werkt als een een soort sleutel, dus DHT of T kan zich niet binden aan een oestrogeen-receptor (ER) om daar bepaalde genen te activeren, het moet zich binden waar zijn 'sleutel' past. Het is algemeen bekend dat DHT de juiste sleutel heeft om in de celkernen de foute genen te activeren die kaalheid tot gevolg hebben. Duta is momenteel het beste medicijn om deze foute genen inactief te maken/houden. Genen alleen doen NIETS, het moet geactiveerd worden door hormonen.


DHT Killer , je geeft het antwoord eigenlijk al een beetje in je betoog , zowel DHT als T hebben de sleutel om zich te binden aan androgeen receptoren ,
wat gebeurd er nou met DUTA ,, je vermindert hiermee je overhaul DHT , prima maar er blijft zoiezo nog genoeg DHT over in je scalp om je Ag receptoren nog steeds aan te pakken , en als DHT het niet meer kan dan neemt de zwakkere Testosteron het wel over , m.a.w wil je het haaruitval inderdaad op hormonaal niveau aan pakken (wat een veel gecompliceerdere manier is ) dan zal je alle DHT en Alle testosteron uit je lichaam moeten halen , en dat kan niet want dan ga je dood , dus is het via de hormonale weg een verloren zaak.
de gen blokeren of receptoren lijkt mij een makkelijkere weg , helaas is het MPB onderzoek daar om een of andere reden minder op gefocust (te kostbaar waarschijnlijk)

DHTkiller
25 oktober 2004, 19:01
DHT Killer , je geeft het antwoord eigenlijk al een beetje in je betoog , zowel DHT als T hebben de sleutel om zich te binden aan androgeen receptoren ,
wat gebeurd er nou met DUTA ,, je vermindert hiermee je overhaul DHT , prima maar er blijft zoiezo nog genoeg DHT over in je scalp om je Ag receptoren nog steeds aan te pakken , en als DHT het niet meer kan dan neemt de zwakkere Testosteron het wel over , m.a.w wil je het haaruitval inderdaad op hormonaal niveau aan pakken (wat een veel gecompliceerdere manier is ) dan zal je alle DHT en Alle testosteron uit je lichaam moeten halen , en dat kan niet want dan ga je dood , dus is het via de hormonale weg een verloren zaak.
de gen blokeren of receptoren lijkt mij een makkelijkere weg , helaas is het MPB onderzoek daar om een of andere reden minder op gefocust (te kostbaar waarschijnlijk)DHT is schadelijk voor de haarwortels, of T dat ook is weet ik niet. Het is wel zo dat bloedbaan- en scalp testosteron méér toeneemt bij dutagebruikers dan finagebruikers, en bij de Glaxo phase II studie is naar voren gekomen dat duta aanzienlijk meer haren laat hergroeien dan fina in zes maanden tijd, dus zo slecht kan testosteron niet zijn. Er blijft nog wel altijd een heleboel DHT actief in de hoofdhuid bij fina en dutagebruikers, maar het gaat erom waar die DHT zich bevindt. De haarwortelkern mag niet getroffen worden door DHT, bindt het zich éénmaal aan die receptor daar, dan wordt AGA geactiveerd. Nu is ook bekend dat het enzym 5-ar type II erg actief is in de haarwortelkernen, het aanwezige testosteron zal zich gelijk gaan binden aan het enzym en dan zal de ellende beginnen. DHT heeft toegang en licentie tot het activeren van bepaalde genen in de haarwortels, wat Haarmannetje ook terecht opmerkte, androgenetic alopecia veroorzaakt door toename van androgenen.