PDA

View Full Version : waarom een pluktest?


sigur
22 oktober 2004, 18:57
a.s maandag zal de dokter een pluktest bij mij verrichten.
Ik vroeg me af waarom ze dit doen omdat het toch wel duidelijk is dat ik overal haren verlies. En de hoeveelheid haarverlies per dag kan toch ook het antwoord geven en het feit dat ik over mijn gehele hoofd haren verlies en niet alleen maar bovenop?

Ik zit een beetje te twijfelen omdat ik weet dat het bij mij heel erg pijn gaat doen! Als iemand aan mijn haar zit dan doet het al pijn!

Kunnen ze doormiddel van een pluktest ook meer dan dit zien? Bijvoorbeeld dat je haarzakjes zijn ontstoken of iets dergelijks?

Liefs

Cloud
25 oktober 2004, 14:27
Ik dacht dat ze bij een pluktest enkel kunnen zien hoeveel haar er loskomt... en dat een biopsie nodig is om meer te kunnen zien, zoals de toestand van de haarzakjes e.d.

sigur
25 oktober 2004, 17:05
Hé meiden!!

Ik had vandaag nog gebeld naar de dermatoloog om het te vragen.
Hij vertelde me dat het een essentieel onderdeel was in de zoektocht naar de eventuele reden van de haaruitval.
Door de haren die hij eruit trekt kan hij o.a. zien: of de haar dunner word, of er beschadiging of aantasting te zien is , en kan hij kijken of het haarzakje is verschrompeld en nog een aantal dingen
Hij vertelde me dat het echt nodig is, dus heb ik toch maar weer een afspraak gemaakt om dit te laten verrichten voor a.s maandag.

Liefs

feb
25 oktober 2004, 17:07
He sigur, hoe laat moet je as maandag, ik heb dan namelijk ook een afspraak. Toevallig zeg

Feb

sigur
25 oktober 2004, 17:21
Om drie uur!! en jij? hi hi:D misschien zie ik je dan wel!!

sigur
25 oktober 2004, 17:41
Hi hi:D wat grappig zeg! Lijkt bijna geen toeval! Het lot brengt ons samen!!:P
Jeetje, hele grote kans dat we elkaar zullen ontmoeten! Aangezien ik iemand ben die altijd iets vroeger aan komt zetten omdat ik altijd bang ben om te laat te komen!

liefs

sigur
25 oktober 2004, 17:43
Spannend, word zelfs een beetje nerveus! :P ben best benieuwd!

sigur
25 oktober 2004, 17:44
Arme dokter Pasch!! :P

feb
25 oktober 2004, 17:55
ja ik ook, ik zie ons al zitten hahahaha