PDA

View Full Version : Op de koffie...


trekdrop
24 oktober 2004, 09:09
Wij hebben ons eerder eens gevraagd of er mensen zijn die er behoefte aan zouden hebben om onze ervaringen eens in persoon te bespreken. Misschien kunnen we elkaar van tips voorzien, elkaar haarwerken aanschouwen en misschien is het ook wel gewoon gezellig.
Wij willen hiervoor een voorstel doen. Wij zouden het leuk vinden binnenkort met een groepje meiden af te spreken. Wij wilden dit eigenlijk op korte termijn doen, zeg half november. bv zaterdag 13 november. De lokatie is nog niet bekend. Misschien kunnen we een lokatie pakken, die voor ons allemaal makkelijk is. We zouden in de kroeg kunnen afspreken en als mensen zich daarbij ongemakkelijk voelen, misschien gewoon bij iemand thuis.

Natuurlijk zijn de mannen ook welkom!

Groetjes en hopelijk tot ziens!

Ariba en Trekdrop

Joney
24 oktober 2004, 14:02
Het lijkt me heel erg fijn om andere meiden met haarproblemen te ontmoeten!!
Liefs Joney.

Salvamia
24 oktober 2004, 14:08
zoals ik al melde ben ik voor mijn toekomstige bedrijfje (waar ik de naam niet van kan/mag noemen) nu al bezig om meer inzicht te krijgen in wat vrouwen willen.
Zodoende kan ik straks de vrouwen ook helpen aan kwalitatief top haarwerken voor een lage prijs.
De lage prijs is te danken aan het feit dat ik momenteel een contract aan het afsluiten ben met een fabrikant uit china en india (1 van de twee zal de uiteindelijke leverancier worden). Ook begin ik geen winkel maar een webwinkel wat ook weer aanzienlijk in kosten scheelt.
In eerste instantie wil ik me puur gaan toespitsen op maathaarwerken en de daarbij behorende produkten (ph-neutrale shampoo, een geschikte conditioner, een cleaner op alcoholbasis en een Desolver voor het losmaken van de haarwerken en later ook nog geschikte stylings artikelen en kleurshampoos). Omdat ik totaal niet op de hoogte ben van wat vrouwelijke haarwerkdraagsters willen en wensen stel ik voor om als jullie daar geen bezwaar tegen hebben bij mij op de koffie te komen (Eindhoven)?.

Ik ben er in iedergeval graag bij,

Salva :)

trekdrop
25 oktober 2004, 08:58
Ik vind het goed, er zou nog iemand kunnen meerijden met mij vanaf Utrecht. Zou zaterdag 13 november uitkomen voor iedereen?

Cloud
26 oktober 2004, 01:28
Interessant initiatief, Salvamia, en erg vriendelijk dat je je huis hiervoor ter beschikking wil stellen, maar misschien toch beter om het apart te organiseren als een namiddag die specifiek over haarwerken gaat? Misschien zijn niet alle vrouwen die naar zo'n lotgenotennamiddag komen geïnteresseerd in haarwerken, en willen sommigen het vooral over andere aspecten van haarverlies hebben, of komen ze vooral voor de gezelligheid.

Maar misschien zie ik dit verkeerd, en denken de meesten hier er anders over.
Wat vinden jullie van Salvamia's voorstel, dames?

Cloud

Salvamia
26 oktober 2004, 09:30
O je mag het hebben over koetjes en kalfjes wat mij befreft hoor :) , alleen wil ik hoofdzakelijk weten wat er bij de vrouwen speelt, en of ik iets in de toekomst kan gaan betekenen voor vrouwen die een haarwerk dragen.

Maar het lijkt mij niet dat we dit in een café willen doen, maar bij iemand thuis.
Daarom bied ik het aan om bij mij thuis te doen, maar ik wil ook wel bij iemand anders komen.

Groetjes,

Salvatore

trekdrop
26 oktober 2004, 10:03
Goedemorgen,

Ik ben juist wel geinteresseerd in haarwerken. Ik moet een nieuw haarwerk aanschaffen. Ik wilde ook juist niet iets als een officiele, algemene infodag met presentaties ofzo, maar, zoals ik al zei, gewoon gezellig met elkaar op de koffie en elkaars haarwerken bekijken en info uitwisselen. En waar of bij wie dat is, maakt wat mij betreft niets uit.

Birgit Jansen
26 oktober 2004, 12:07
Goed plan om eens af te spreken. Helaas kan ik 13 november niet erbij zijn maar de volgende keer als die er ook komt zou ik graag van de partij zijn.

Birgit Jansen


Wij hebben ons eerder eens gevraagd of er mensen zijn die er behoefte aan zouden hebben om onze ervaringen eens in persoon te bespreken. Misschien kunnen we elkaar van tips voorzien, elkaar haarwerken aanschouwen en misschien is het ook wel gewoon gezellig.
Wij willen hiervoor een voorstel doen. Wij zouden het leuk vinden binnenkort met een groepje meiden af te spreken. Wij wilden dit eigenlijk op korte termijn doen, zeg half november. bv zaterdag 13 november. De lokatie is nog niet bekend. Misschien kunnen we een lokatie pakken, die voor ons allemaal makkelijk is. We zouden in de kroeg kunnen afspreken en als mensen zich daarbij ongemakkelijk voelen, misschien gewoon bij iemand thuis.

Natuurlijk zijn de mannen ook welkom!

Groetjes en hopelijk tot ziens!

Ariba en Trekdrop

Ariba
26 oktober 2004, 19:23
Het lijkt mij gezellig om bij Salvamia op de koffie te gaan.

Ik ben net als Trekdorp voornamelijk geinteresseerd in haarwerken.
Een pruik is voor mij de enige uitweg om er als een gewone normale vrouw uit te zien.
Daarom wil ik graag andere vrouwen ontmoeten die ook een haarwerk dragen.

Anjo
26 oktober 2004, 21:46
Hé, wat leuk. Ik kom ook graag. Alleen komt de 13e mij erg slecht uit. Ik heb alopecia totalis en draag sinds ruim een jaar een synthetische pruik.

Ik laat nog wel weten of ik kom, anders kom ik heel graag een andere keer.

Doei,

Anjo

Salvamia
27 oktober 2004, 12:24
Laten we dan eens kijken of we de datum naar begin volgend jaar kunnen verplaatsen, dan zijn al die drukke maanden weer voorbij?.
Maar mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit hoor :)
Maar ik zag dat er ook amsterdamse dames bij zitten dus misschien is het handiger om een centralere plek af te spreken zoals utrecht (woont iemand daar??) ofzo.
O ik zie nu dat Trekdrop waarschijnlijk in Utrecht woont??

Ariba
28 oktober 2004, 20:48
Jammer dat Birgit en Anjo niet kunnen, zouden jullie wel een week eerder kunnen?
Dat is dan 6 november.

Mij maakt het niet uit waar, reizen is geen probleem voor mij.

Salvamia
28 oktober 2004, 21:25
Het maakt mij niet laat mij maar de uiteindelijke datum en tijd weten.

Anjo
28 oktober 2004, 22:40
Waarschijnlijk kan ik wel op 6 november, bij voorkeur in de middag, reizen geen probleem! Ik denk wel dat er meer meiden willen komen.. het is misschien kort dag.. aan de andere kant: wie er zin heeft kan dan gewoon komen! Ik wacht het even af, lijkt me zeker leuk om dit jaar nog iets met elkaar te ondernemen!

Groetjes,

Anjo

ellyd
29 oktober 2004, 17:29
Hoi meiden

Graag zou ik erbij willen zijn. Het mag ook bij mij. Ik kom uit Brabant. Ben misschien wel iets ouder maar al jaren aan een haarwerk en dus een kenner. Laat het me weten wanner.
Groetjes Ellyd

trekdrop
29 oktober 2004, 17:31
Zullen we dan van 6 november uitgaan?

Ariba
29 oktober 2004, 20:27
Okay dan spreken we op 6 november af, dat is al over een week, maar ik kan wel.

Elly lijkt me leuk om jouw ervaringen te horen en natuurlijk die van de anderen ook.
Morgen ga ik naar een haarwerkcentrum, even kijken wat ze me daar adviseren.

Anjo
30 oktober 2004, 00:01
Ellyd, meteen gekeken hoe jong je nog was (ik ben nieuwsgierig!), heb je ook alopecia?

Oei, dat gaat heel snel 6 november. Nog even, in de middag? Bij wie of beter gezegd; welke plaats? Mag ik andere meiden mobiliseren?

Groetjes,

Anjo

Ariba
30 oktober 2004, 13:10
Welke plaats?
Of bij Salvamia in Eindhoven
Of bij Trekdrop in Houten
Of bij Elly in Brabant

Mij maakt het niet uit, mijn auto kan overal heen. Wel het liefst in de middag.

En hoe meer vrouwen er komen hoe gezelliger het word!

trekdrop
30 oktober 2004, 13:45
Lokatie maakt voor mij ook niet uit. Als iemand wel een voorkeur heeft... Zullen we dan rond 14.00 uur doen?

Ik heb wel een grote hond (die nog nooit iemand heeft opgegeten)!

Assie
30 oktober 2004, 23:52
Het lijkt mij super leuk, ik zou ook graag willen komen. Waar is het? Houten is voor mij lekker dichtbij, anders kunnen we misschien samen gaan?
Ik lees het deze week wel (als ik tenminste komen mag!? ;) )
groetjes Assie

CdK
31 oktober 2004, 00:11
Is het oké als ik ook kom? Ik ben voor mezelf aan het inventariseren of kaal door 't leven gaan iets voor mij is, maar ik wil ook graag ervaringen horen (en zien) van haarwerkdragers. Zelf heb ik Alopecia Androgenetica.
Graag hoor ik waar en hoe laat jullie bij elkaar willen komen.

Groetjes, Christa

ellyd
31 oktober 2004, 13:21
Hallo Meiden.

Zullen we die afspraak maar gelijk eens rond maken?
Ik ben denk ik veruit de oudste dus komen jullie maar lekker naar mij toe. Ik kan helaas pas vanaf 4 uur s middags. We kunnen eerst bij mij koffie drinken en onze ervaringen uitwisselen. Daarna kunnen we in Roosendaal een hapje met zijn allen gaan eten. Ik moet wel even weten met hoeveel, dan kan ik iets regelen.Het is de eerste keer dat ik anderen ontmoet met die problemen. Ik heb een combinatie van aa en hormoonproblemen.
Als jullie het niet erg vinden om naar Roosendaal te komen, dan heel graag

Groetjes en liefs Ellyd

trekdrop
31 oktober 2004, 15:59
Hoi Elly

Lief van je dat je je beschikbaar stelt om ons te ontvangen. Ik weet niet of Roosendaal niet te ver uit de richting is, ik woon vlakbij Utrecht en kan ook ontvangen (lijkt wel een priveclub :D )

Ariba
31 oktober 2004, 18:27
4 uur vind ik een beetje laat, dan zou ik niet zo lang kunnen blijven.

Het lijkt mij het makkelijkst om het op 2 uur te houden bij Trekdrop,
zij woont vrij centraal in Houten en dat is goed te bereiken voor de meesten.

Wat vind je ervan Trekdrop, zullen we het daarop houden?

ellyd
31 oktober 2004, 19:39
Hoi Trekdrop

Ik vind het leuk om er bij te zijn, als jullie het goed vinden.Graag zou ik de gegevens van je hebben,waar je precies woont.
groetjes Ellyd

Anjo
1 november 2004, 22:50
Sorry meiden, maar de drukte nekt me. :eek: Helaas kan ik er niet bij zijn :crybaby: maar hopelijk is het zo gezellig dat jullie nog een keer afspreken en dan zeg ik alles af! Ik ben errug druk met studie, werk, gezin enzo dus moet ik nu, helaas, even verstandig zijn. Alvast superveel plezier en houd mij op de hoogte hoor!

Groetjes,

Anjo

trekdrop
2 november 2004, 18:44
Is goed, ik heb nu niet zoveel tijd, zal later mijn adres via pm zenden.

iekje
2 november 2004, 19:24
Is goed, ik heb nu niet zoveel tijd, zal later mijn adres via pm zenden.
Hoi,

Ik las jullie berichtjes over 'op de koffie'. Ook mij lijkt het aardig om een lotgenoten te spreken en ervaringen uit te wisselen. Aangezien ik vlak bij Houten woon is het voor mij een mooie gelegenheid om te komen. Ik heb inmiddels al een jaar een haarwerk in de kast maar draag het (nog) niet. Uiteraard zal ik het meenemen..
Ik hoor graag van je..
groetjes iekje

trekdrop
4 november 2004, 07:58
Ik zal jullie vrijdag mij adres mailen via pm. Heb er tot noch toe geen tijd voor gehad.
Tot zaterdag!

trekdrop
5 november 2004, 08:21
Als het goed is heeft iedereen nu een berichtje gehad. Misschien kunnen jullie oude haarwerkjes ook meenemen. Salvamia, misschien kan jij ook wat voorbeeldjes meenemen.

Tot morgen!

Salvamia
5 november 2004, 11:02
He jammer,

Ik kan niet aangezien er een nieuwe motor in mijn auto moet (als het je wat zegt de distrubutieriem is stuk gegaan).
Maar ik weet zeker dat jullie een fijne dag zullen hebben en ik hoop dan ook dat er een vervolg komt.

Veel plezier meiden en kijk eens of iemand van jullie een oud haarwerk naar me wil opsturen die laat ik dan namaken en als je dan wil mag je hem van me overnemen voor inkoopsprijs als je dit tenminste wil.

CdK
6 november 2004, 22:02
Dacht toch ècht dat ik vannacht nog een berichtje had zitten typen, maar blijkbaar sliep ik al...

Hebben jullie het gezellig gehad vanmiddag? Lijkt me bijzonder om jullie te zien.
Zelf had ik er graag bij willen zijn, maar aangezien m'n dochter een wedstrijd moest spelen (later dan gepland), kon ik het niet redden.

Hoor graag jullie ervaringen!

Groetjes, Christa

trekdrop
7 november 2004, 09:54
Ik heb er zelf veel van opgestoken. ook vond ik het leuk om de ervaringen en tips van de anderen te horen. Ik heb gisteren nog geprobeerd bij Ko Bergwerff een afspraak te maken. Dit op aanraden van Assie die er goede ervaringen mee had.

Anjo
7 november 2004, 22:06
Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Is het druk geweest? Was het gezellig? Ik hoor het allemaal graag..

Groetjes,

Nieuwsgierig (maar druk) aagje...

iekje
8 november 2004, 20:27
Hoi allemaal,

Trekdrop, nog bedankt voor je gastvrijheid van afgelopen zaterdagmiddag. Met zijn vieren hebben we uitgebreid gesproken oa. over de haarwerken die over de tafel vlogen. Prettig hoor om ongeneerd te kijken en voelen aan andermans haar(werk)! Uiteraard ook uitgebreid gehad over hoe jezelf ( vaak te spastisch) omgaat met je haar(probleem). Dat het een enorme inpact op een ieder heeft is duidelijk, maar ook wel de les van deze middag; hoe ga er voor jezelf mee om. Kortom een middagje met 4 verschillende vrouwen met uiteenlopende haarproblemen. Maar het gehalte herkenning was zeker hoog te noemen!
Zelf ben ik benieuwd naar de mogelijkheden van extensions, ik zal een nieuw bericht posten om te horen wat ervaringen hiermee zijn.

Groetjes Iekje

trekdrop
12 november 2004, 00:06
Ik heb inmiddels voor donderdag een afspraak gemaakt bij bergwerff. alleen was monique er niet en zal ik het met ene annemiek ofzo moeten doen.

Assie
12 november 2004, 10:13
hoi trekdrop,

Annemiek is een leuke meid die heel goed kan adviseren. Succes, ik ben heel benieuwd.
gr. Assie

Annelies
14 november 2004, 13:24
sjitttttt waarom heb ik dit nou moeten missen....?? :confused:
snif snuf :crybaby:

Assie
14 november 2004, 20:39
Wel opletten Annelies, je kan nog mee naar de sauna! Kijk even onder het kopje bloot in de sauna.
gr. Assie

Mattie
15 november 2004, 16:54
:mad: balen dat ik deze thread vandaag pas ontdek. Wanneer is de volgende bijeenkomst?

Ik ben nog niet helemaal kaal, maar je kan al goed de contouren van mijn schedel zien op m'n achterhoofd. As woensdag heb ik een presentatie en ben me er erg bewust van. Je komt er niet onderuit dat mensen het zien als je zo onder die tl lampen staat...dus ik wil wel alvast kijken naar haarwerken in de praktijk enzo...dus de volgende keer ben ik er graag bij!

Overigens woon ik ook in brabant, dus dat komt goed uit. ;) Nou meiden en Salva, fijn dat het zo een geslaagde middag is geweest. Groetjes, Mattie

Assie
19 november 2004, 10:14
Ben je wat wijzer geworden gisteren? of viel het tegen? Ik ben erg beniewd.
Laat het even horen.
Groetjes Assie

trekdrop
19 november 2004, 21:28
Gisteren geweest. Kennelijk moest ik achteraf toch bij Monique terecht komen. Die was echter druk met een klant. Ik ga volgende week dinsdag terug (of was het nu donderdag), dan wordt er eea aangemeten. Ik ben nieuwsgierig....

trekdrop
19 november 2004, 21:30
O ja, en degene die me nu hielp raadde me aan om iets te nemen wat je kan plakken. Dan moest er wel geschoren worden. Maar dat gaat mooi niet gebeuren. Ik was net gewend aan het idee met de klemmetjes!

Groetjes!!!

Ariba
20 november 2004, 19:31
:mad: balen dat ik deze thread vandaag pas ontdek. Wanneer is de volgende bijeenkomst?
ik wil wel alvast kijken naar haarwerken in de praktijk enzo...dus de volgende keer ben ik er graag bij!
Overigens woon ik ook in brabant, dus dat komt goed uit. ;) Nou meiden en Salva, fijn dat het zo een geslaagde middag is geweest. Groetjes, MattieMisschien kunnen we weer een haarwerk-bijeenkomst plannen in bijvoorbeeld Januari als er genoeg belanstelling is :cool:

Volgende maand heb ik een afspraak bij Hair Consultancy, even kijken wat ze me daar adviseren.

Assie
1 december 2004, 20:07
Ben je nu al verder? laat even weten of je wat gevonden hebt en of het beter is.
gr. Assie

trekdrop
2 december 2004, 17:07
Hoi As,

Ik ben toevallig gisteren geweest. Bij Monique. Ik heb nog even getwijfeld om inderdaad zo'n plakhaarwerk te nemen, maar heb toch de ander besteld. Ik weet alleen niet of ik er goed aan heb gedaan. Ik heb hem wel iets zwaarder laten knopen dan normaal, zodat je minder 'hoofdhuid' ziet. Ik ben erg nieuwsgierig. Ik zal zo ongeveer 1325 euro kwijt zijn. Ik ben weer netjes geholpen door Monique. Nu een kleine twee maanden wachten. Bedankt nog voor de tip!

Groetjes

trekdrop
2 december 2004, 17:08
Ariba, heb jij nog nieuws? Waarom ben je toch niet met Bergwerff in zee gegaan, of ben je nog om je heen aan het kijken?

Assie
2 december 2004, 19:26
grappig, ik was er gisteren ook, laat in de middag. Ik heb je niet gezien, of je moet in zo'n hokkie gezeten hebben. hahaha had ik even kunnen meegluren.
Ik hoop dat dit je gaat bevallen. Is het nu met klemmetjes? of wordt het er in geknoopt?
Mijn haar moet bijgestopt worden en heeft een kleurtje nodig. Ben ik voor de feestdagen weer strak!
Wat een geld trouwens weer! da's toch jammer, kan je zoveel leuke dingen voor doen ;)

Ik ben benieuwd of Ariba al wat gevonden heeft.
groetjes Assie

trekdrop
2 december 2004, 20:03
Ik werd inderdaad in zo'n hokje gemanouvreerd, ha ha. Maar dat was in de ochtend. Krijg inderdaad klemmetjes!

Ariba
3 december 2004, 00:14
Hoi,

Ik heb volgend week nog een afspraak bij Hair Consultancy,
deze heb ik gemaakt omdat ik het haarwerk van Iekje er mooi en natuurlijk vond uitzien.
En dat wil ik ook, dat het er zo echt mogelijk uitziet.
Even kijken wat ze me adviseren en wat de kosten zijn.
Bij Bergwerff zou ik 925 moeten betalen voor een gemengd(echt/synthetisch) haarwerk.

Misschien kunnen we volgend jaar nog een bijeenkomst houden om het resultaat te zien.
Ben altijd nieuwsgierig naar de haarwerken van andere vrouwen.

jolinda
3 december 2004, 22:21
;) ;) Hoi Ariba,

Ben je inmiddels al bij hairconsutancy geweest?

Ik heb nl ook een haarwerk besteld.

Ik ben benieuwd hoe jou ervaringen zijn.

groetjes jolinda

Ariba
5 december 2004, 00:31
Hoi Jolinda,

Ik heb vrijdag een afspraak.
Ik ben benieuwd wat voor een haarwerk jij hebt besteld?
Dan bedoel ik het haartype, bevestigingmethode en materiaal binnenzijde.
Ik heb nu cyberhair met klemmetjes en aan de voorkant een dicht netje
en het overige een netje met gaten waar je haar doorheen kan, maar dat doe ik nooit.
Ik wil graag iets anders, mooi geknipt en natuurlijk uitziend en geen glimmend vol bos haar.
Hoe lang zou de bestelling bij jou duren?

Ariba
10 december 2004, 22:35
Ben vandaag bij Hair Consultancy geweest.
Het zag er allemaal goed uit, behalve de prijs die vind ik toch iets te hoog.
Daarom ga ik volgende week een haarwerk bestellen bij Kor Bergwerff.
Wel nog steeds met klemmetjes, behalve aan de voorzijde, daar ga ik nu voor eerst tape voor gebruiken.
En ook voor het eerst echt haar, kost wel wat maar ik wil graag iets dat er natuurlijk en echt uitziet.

jolinda
11 december 2004, 22:08
:P Die van mij kost ruim 1800 euro,ik schrok ook van de prijs.
Toch maar besteld.
Ik heb een bovenstukje met klemmetjes,lang haar.
Echt europees mensenhaar,maar ja,hoe kan ik ooit contoleren of dat echt zo is?
Ik heb hem gisteren (na 8 weken) opgehaald.
Wat me wel opvalt is dat er bovenaan allemaal korte haartjes zitten van ongeveer een centimeter.

is dat normaal?

hope
13 december 2004, 10:21
Dit is de eerste keer dat ik reageer op de berichten op het forum. Ik bezoek het forum echter al geruime tijd.
Sinds een jaar of 10 heb ik alop.adrog. Het haar op de kruin van mijn hoofd werd steeds dunner.
In 2000 een haarwerk besteld (bij Theo Zantman en helaas zonder eerst verder te informeren).
In eerste instantie bevestigd met ringen, daarna met klemmetjes. Echt tevreden was ik niet; het zag er niet echt natuurlijk uit. Ik voelde me er ook niet echt happy mee; een beetje wind en iedereen zag de bevestigingen.
Bovendien waren die klemmetjes een ware hel voor mij; ik ging ze steeds strakker zetten omdat ik me onzeker voelde en daardoor braken mijn eigen haren steeds verder af en liep ik iedere dag met hoofdpijn rond.
Toen de stap gezet om haartransplantatie te proberen; emotioneel en financieel een hele opgave en wat nog erger is, na twee ht nog geen bevredigend resultaat.
Eindresultaat: zeer teleurstellend. Ik kon nog steeds niet zonder haarwerk en was wel vreselijk veel geld kwijt!

Hopende dat mijn eigen haar weer terug zou komen, maar wetende dat dit (waarschijnlijk) nooit meer het geval zal zijn, ben ik gaan zoeken naar een betere oplossing.
Veel op internet gezocht en de reacties op het forum bekeken.
Ik heb bij zeer veel bedrijven informatie opgevraagd voor m.n. vrouwen, maar wat me opviel was dat ik of helemaal geen reactie kreeg, of gewoon foldertjes met haarwerkmogelijkheden voor mannen ontving.

Slechts twee bedrijven hebben persoonlijk gereageerd op mijn verzoek om informatie en dat waren Hair Consultancy in Bussum en Hairconcept in Dronten.
Uiteindelijk heb ik bij deze bedrijven een afspraak gemaakt om me verder te laten informeren.
En ik moet zeggen dat ik bij alle twee op een zeer vriendelijke manier behandeld ben. Ik heb ook eerlijk gezegd dat ik bij alle twee de bedrijven ging kijken en dat vonden ze alleen maar positief.
Het grote verschil tussen deze bedrijven is, dat ik in Bussum weer zat met een los haarwerk dat met ringen of klemmetjes bevestigd zou worden, wat voor mij te veel beperkingen geeft.
De oplossing die mij in Dronten geboden werd, leek mij veel leefbaarder maar was ook heel rigoreus; een deel van mijn eigen haar zou weggeschoren worden en d.m.v. lijm zou er een haarwerkje bevestigd worden.
Tijdens mijn vakantie heb ik alles goed overdacht en heb ik een beslissing genomen, waar ik tot nu toe nog geen minuut spijt van heb!!

Omdat het voor mij heel belangrijk was dat ik weer van alles zou kunnen doen zonder me beperkt te voelen door mijn haarwerk (fietsen, sporten, in de wind wandelen, in de regen lopen enz.) heb ik (toen nog met buikpijn van de zenuwen omdat ik bang was dat het toch weer tegen zou vallen) gekozen voor een haarwerk van Hairconcept in Dronten.
En toen ik ongeveer 7 weken later mijn 1e haarwerk (van 4) kon ophalen, ging er een wereld voor mij open.
Het verwijderen van mijn eigen haar was even slikken, maar ik zou nu niets anders meer willen (behalve uiteraard weer mijn eigen haar terug).
Ik kan er echt alles mee en NIEMAND ziet er iets van. Miriam zorgt bij ieder haarwerk voor een leuk model waar je iedere dag wat anders mee kunt. Ik kan het wassen, föhnen, krullen en zelfs strak naar achteren dragen. Ik slaap er heerlijk mee. Ik zwem en durf dan ook rustig een keer kopje onder te gaan. Het is allemaal geen probleem.
Zelf ben ik heel erg blij met deze oplossing; ik heb het idee dat mijn leven nu weer heel wat leuker is geworden; ik hoef niet steeds zo krampachtig meer na te denken over wat ik doe: IK DOE HET NU GEWOON!
Het is geen goedkope oplossing, maar zoals mijn man zei; dan maar wat minder vaak op vakantie, tenslotte is het nu iedere dag vakantie voor je.
En omdat ik zo vaak teleurgesteld ben geweest en nu zo blij met deze oplossing, heb ik nu eindelijk (na jaren alleen maar lezen) ook een reactie op het forum gezet.
Ik hoop dat iemand er iets aan heeft.

Ik ben er in ieder geval heel blij mee en dat mag dan ook eens gezegd worden.

Hope.

jolinda
13 december 2004, 18:52
Hope, wat geweldig voor je|
Maar wat gebeurd er als je eigen haren weer gaan groeien,, moet het dan opnieuw bevestigd worden,en doet het afhalen dan geen erge pijn?

Maar helemaal geweldig dat je er zo blij mee bent|

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik kan controleren of het werkelijk echt europees haar is???????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????????????????????? :confused: :) :) :) :) :) :)

ThePhantasm
13 december 2004, 21:47
Wat me wel opvalt is dat er bovenaan allemaal korte haartjes zitten van ongeveer een centimeter.

is dat normaal?

Hallo Jolinda,

Voor zover ik weet, dienen die korte haartjes normaal gezien om een basis te vormen voor de lange haren die erboven komen te liggen. Zo krijg je meer volume in de lange haren die boven op de kortjes rusten.

groeten,

Phan

Salvamia
13 december 2004, 22:08
Als die korte haartje voor bij de haarlijn zitten dan zijn het "baby hairs" dit is de term die de fabrieken gebruiken voor die kleine haartjes.

deze zitten er om een natuurlijke haarlijn te creëren.

jolinda
14 december 2004, 15:15
O, ik dacht al,nou bedankt voor jullie antwoord.

Maar weet iemand misschien hoe je kan controleren of het werkelijk echt europees mensenhaar is,in plaats van gespleten haar van chinezen,want als het eenmaal gespleten en gebleekt is,schijnt dat geen goede kwaliteit te zijn.

Maar hoe kunnen wij ooit zien of het echt europees haar is? :D

Salvamia
14 december 2004, 16:14
Zover is echt europees niet te krijgen, en wat ik van de mensen met fabrieken mag geloven kan het ooit zo zijn dat er haar uit Rusland wordt verkocht onder de naam europees!.

Chinees haar is inderdaad te dik voor de meeste europeanen, maar Remy haar uit India is perfect voor ons europeanen en dit wordt dan ook het meeste gebruikt door de fabrieken.

Ik raad dan ook iedereen aan dit te bestellen omdat europees haar als het al te krijgen is te duur is en ook dit haar wordt gebleekt en op kleur gebracht dus bespaar je de centen en ga voor Remy Indian Hair.

In mijn geval zou zelfs chinees haar voldoen, omdat het indische haar dat ik nu heb zelfs fijner is dan mijn eigen haar!

hope
14 december 2004, 19:03
Jolinda,

Ik stelde me van te voren ook de vreselijkste dingen voor bij het verwijderen van mijn haarwerk (zag me zelf al gescalpeerd worden), maar dat stelt dus echt helemaal niets voor! Dat werd me trouwens ook meteen verzekerd toen ik vroeg of dat niet pijnlijk was.
Er wordt een vloeistof (lijmoplosser) aangebracht en dan wordt het haarwerk zachtjes losgemaakt. Mijn eigen haren, die in die tijd inderdaad al weer tot stekeltjes gegroeid zijn, blijven gewoon netjes op mijn hoofdhuid staan. Echt, ik merk er niets van.
Ik heb 4 haarwerkjes die ongeveer om de 7 weken verwisseld worden.
Mijn eigen haar wordt verzorgd en een volgend haarwerkje wordt daarna aangebracht. Het gedragen haarwerkje blijft bij Hairconcept en wordt daar schoongemaakt en blijft daar dan liggen tot het weer aan de beurt is om gedragen te worden.

Hope

jolinda
14 december 2004, 21:00
Voor jou is dit dus ideaal.
Ik vind het wel gaaf dat e er zo heel tevreden over bent>
Alleen het kost denk ik wel veel,als je dat elke 7 weken moet laten doen.
En lijd je hoofdhuid er niet onder?
Ik bedoel,er zit toch altijd een lijmlaag over je hoofdhuid.

Voor mij is dit sowiezo niks,omdat ik nog best veel haar heb,het is alleen lang niet meer het mooie volle haar wat het eens was.

Tja,en wat de kwaliteit betreft, ik denk dat je geluk hebt als je zwart haar van jezelf hebt.
Dan kun je dat chinese haar goed gebruiken,mooi dik stevig haar.

Maar ik hoorde juist dat als dat gebleekt word,dat het dan heel broos en breekbaar word.
Vooral als het ok nog gespleten en met silecnen behandelt word.

Ik heb bijna witblond haar,dus voor mij moet het helemaal gebleekt worden.

Nou ja,bij haarconsulting werd mij verzekerd dat het echt europees haar is,daarom is het ook zo vreselijk duur.

Maar ik vind de kwaliteit toch niet zo super als ik het zo bekijk.
Het haar is best fijn en breekbaar.

Nou ja,ik hoop dat ik er een jaar of 3 mee door kan. ;)

ThePhantasm
14 december 2004, 23:21
Ja, ze wuiven graag met de term "Europees haar". En wat Salva zegt heb ik ook al gehoord. Plattelandsmensen in de Baltische staten en zo sparen hun haar en verkopen het dan voor wat voor hen veel geld is. En tegenwoordig, met de uitbreiding van de Europese Unie, is de term nu eigenlijk ook politiek correct. What's in a name, he...

Phan

Salvamia
15 december 2004, 09:55
Ik heb hier een een haaraanvulling liggen met het mooiste indiaans haar, het is superzacht klit niet en is toch stevig, deze fabriek kreeg dan ook meteen mijn voorkeur!.

Geloof me mensen laat je niet opjutten, en ga gewoon voor het haar uit India.
Of je nu europees, baltisch, chinees of haar uit india neemt het wordt allemaal gebleekt en ondergaat dus hetzelfde proces.

Ik zal het zelfs nog sterker vertellen ook remy hair heeft geen nut tenzij je een Poly skin basis neemt waar de haren in geinjecteerd worden!

Ik zal je vertellen waarom;

Zodra het haartje in de basis wordt geknoopt, zitten de haren weer te wringen.
Remy hair betekend dat zodra het haar wordt afgeknipt de het begin en het einde bij elkaar wordt gehouden zodat het haar niet zal gaan klitten doordat de schubben allemaal de zelfde richting uitgaan.

Ariba
21 december 2004, 20:06
zoals ik al melde ben ik voor mijn toekomstige bedrijfje (waar ik de naam niet van kan/mag noemen) nu al bezig om meer inzicht te krijgen in wat vrouwen willen.
Zodoende kan ik straks de vrouwen ook helpen aan kwalitatief top haarwerken voor een lage prijs.
De lage prijs is te danken aan het feit dat ik momenteel een contract aan het afsluiten ben met een fabrikant uit china en india (1 van de twee zal de uiteindelijke leverancier worden). Ook begin ik geen winkel maar een webwinkel wat ook weer aanzienlijk in kosten scheelt.
In eerste instantie wil ik me puur gaan toespitsen op maathaarwerken en de daarbij behorende produkten (ph-neutrale shampoo, een geschikte conditioner, een cleaner op alcoholbasis en een Desolver voor het losmaken van de haarwerken en later ook nog geschikte stylings artikelen en kleurshampoos). Omdat ik totaal niet op de hoogte ben van wat vrouwelijke haarwerkdraagsters willen en wensen stel ik voor om als jullie daar geen bezwaar tegen hebben bij mij op de koffie te komen (Eindhoven)?.

Ik ben er in iedergeval graag bij,

Salva :)Hoi Salva,

Misschien een idee om volgend jaar een bijeenkomst voor haarwerkdragers bij jou te houden?!
Ik ben altijd geinteresseerd in lotgenotencontact en wil graag zien wie wat draagt en natuurlijk wat jij voor moois gaat verkopen.

Salvamia
21 december 2004, 20:57
Beste Ariba,

Ik vindt het best hoor, ik hoop binnenkort met een dame die ook een haarwerk draagt te kunnen afspreken. Dit zodat ik met haar informatie, de fabriek kan laten weten wat de dames hier in nederland verwachten van een goed haarwerk.

Ik sta altijd open voor advies en ideetjes en mijn deur staat dan ook voor iedereen die wil helpen of geholpen wil worden inzake haarwerken open.

Als er meer geintreseerde zijn voor bijeenkomst laat het dan maar weten.

Mvg,

Salva

trekdrop
22 december 2004, 18:05
Ik zou het leuk vinden weer bijeen te komen, hoorde alleen dat mijn nieuwe haarwerk verm pas eind feb ipv eind jan klaar is. En ik ga ook nog op vak in jan/feb. Ik ben ook erg nieuwsgierig naar jouw haarwerken salva!

Salvamia
22 december 2004, 18:35
He Trekdrop,

Uiteindelijk kan ik altijd je bestaande haarwerk laten kopieren voor een scherpe prijs.
Mocht je niet tevreden zijn over je bestaande haarwerk dan hoop ik binnenkort mijn eigen standaarden te kunnen leveren die gebaseerd zijn op jullie wensen.

Groetjes,

Salva

jolinda
22 december 2004, 22:02
He Trekdrop,

Uiteindelijk kan ik altijd je bestaande haarwerk laten kopieren voor een scherpe prijs.
Mocht je niet tevreden zijn over je bestaande haarwerk dan hoop ik binnenkort mijn eigen standaarden te kunnen leveren die gebaseerd zijn op jullie wensen.

Groetjes,

Salva


Mmmmmmmmm. klinkt goed!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Annelies
24 december 2004, 23:45
Hoi Mensen,

Over dat Europees/Aziatisch/Remy haar. Ik had lang blond haar voor het uitviel. Toen kreeg ik mijn tweede pruik en die zaak heeft mij afgezet. Verschrikkelijk. Zou echt mooi blond haar krijgen tot over de schouder.

Het was dood, onhandelbaar en het zag er niet uit. Geen glans, zo stijf dat het niet in model was te brengen en dat het dus ook pruikerig zat. Die man zei dat het Remy haar was geen Aziatisch. Maar ja die zaak vertrouw ik voor geen ct dus wat het was: in ieder geval geen Europees.
Mensen zeiden later tegen me het leek wel het haar van een oude vrouw.. Tegen het dode grijze aan..

Over dat plakken, ik heb nu een lekker (in verhouding tot echt haar) goedkoop kort trendy (synthetisch) kapsel waarvan je dat echt niet kunt zien of het nu synthetisch is of echt. (want dat is toch waar het om draait??)

Scheelt stukken geld, en kunt ook eens vaker afwisselen. Ieder haarwerk heeft zijn voor en nadeel. En ja er is synthetisch en synthetisch: ik bedoel daarmee dus ook prijs/kwaliteitverhouding.

Plakken doe ik op het moment niet, houd wel mijn eigen haar heel kort daaronder omdat ik dat fijner vind zitten. Maar als ik thuis ben gaat ie op de kast!

In het begin wilde ik alleen maar echt haar, koste wat het kost, maar daar ben ik bestwel van teruggekomen. Zolang je een kort kapsel niet erg vindt!
Je moet nemen waar je je prettig bij voelt en je niet in je dagelijkse activiteiten laten belemmeren, (Hope zo moet het!) maar ik probeer maar te zeggen dat je je niet moet blindstaren op echt haar!

groetjes Annelies

Salvamia
25 december 2004, 10:57
Natuurlijk kan synthetisch haar aan de wensen voldoen.
Begin volgend jaar komt er een complete uitleg over de verschillen tussen synthetisch haar en echt haar, op mijn website te staan.
Hier de ruwe tekst,

Mensen haar vs. Synthetisch haar.?

Mensen haar,
Op dit moment zijn er drie soorten haar die gebruikt worden voor haaraanvullingen, dit zijn Europees, Aziatisch of Indisch mensen haar.

Van deze drie heeft Europees haar de fijnste textuur, deze past dan ook het beste bij de gemiddelde blanke mens.
Aziatisch haar is het haar met de dikste textuur en is vaak stug. Dan hebben we nog het haar uit India en dit is dan ook het meest populaire haar en wordt dan ook het meest gebruikt voor de haarsystemen van vandaag.

Het haar uit India is dikker dan Europees haar. Maar zodra het haar ontschubt wordt, komt de textuur dicht in de buurt van Europees haar.
Let op er zijn te veel bedrijven die dit haar als peperduur Europees haar verkopen!!!!!

Waarom wordt het haar ontschubt?

Elk type haarwerk dat gebruik maakt van geknoopt haar, zal in problemen komen door de schubben.
Deze schubben zullen namelijk in tegengestelde richting lopen.
Hierdoor zal het haar gaan klitten als het nat wordt en weer opdroogt.
Dus om dit te voorkomen zal het haar van deze schubben worden ontdaan.

Daarom is het haar uit India de meest ideale voor Europeanen, omdat nadat dit haar ontschubt is het dan qua textuur het meest overeenkomt met Europees haar.

Aan de andere kant is Europees haar, juist niet geschikt voor Europeanen. Dit omdat wanneer dit haar zal worden ontschubt het te dun wordt en al zijn elastische eigenschappen zal verliezen.
Het is zelfs zo dat Europees haar dat niet ontschubt is, alleen op een Poly (soort doorzichtig rubber met een siliconenlaag) nut zal hebben. Dit omdat hier de haren in de basis worden geïnjecteerd, zo zullen de schubben allemaal dezelfde richting opgaan en zal het haar niet gaan klitten.

Synthetisch haar,

Net als bij mensen haar hebben we ook onder het synthetisch haar drie soorten, Polyester, Nylon and Modacrylic
In de jaren 70 en 80 was synthetisch haar zeer populair onder de haarwerk dragers, dit was mede te danken aan een perfecte marketing.

Vandaag de dag is echt mensen haar de meest populaire omdat synthetisch haar toch een paar onvermijdelijke nadelen had.

Het grootste nadeel is waarschijnlijk dat synthetisch haar niet goed tegen wrijving en hitte kan.
Dit maakt het dagelijks dragen lastig omdat je het zal moeten afnemen als je gaat slapen (wrijving) of gaat douchen (heet water).
Het hete water onder de douche (vooral het fohnen) kan namelijk er voor zorgen dat het model en de krullen in het haar zal veranderen.

De wrijving van een kussen, het kammen of van het dragen van een pet of helm, zal er voor zorgen dat het haar zal gaan vervilten. En als laatste zal iedereen die al eens synthetisch haar heeft gezien of gedragen weten dat het synthetische haar het licht anders reflecteert dan mensen haar. (het glanst namelijk meer, ik persoonlijk vond het er dan altijd super gezond uitzien.)

Waarom zou je dus kiezen voor synthetisch haar?

Synthetisch haar heeft ook een paar voordelen. Het zal niet oxideren door de zon!. Echt mensen haar kan schade oplopen door UV licht. Mensen haar zal in tegenstelling tot synthetisch haar na verloop van tijd gaan verkleuren en er zal een rode gloed optreden door de oxidatie van het UV licht.
Synthetisch haar neemt geen haarverf op, dus het is ideaal voor grijs haar en high-lights.
Wanneer je deze namelijk mixed met mensen haar, dan zal je deze dus niet mee kleuren wanneer je het haarwerk verft.

Dus bent u iemand die veel in de zon komt of vaak buiten bent dan is de keuze voor synthetisch haar voor u het beste, maar alleen maar omdat het synthetische haar niet verkleurt.

TIP. Neem een synthetisch haarwerk voor als u op vakantie gaat naar een warm land of gaat zonnen in de zomer.

Een haarwerk met de juiste density, geïnjecteerde synthetische haren op een poly thin skin (doorzichtig rubber met siliconen laag) kan voor de meeste vrouwen of voor sommige mannen een zeer natuurlijk resultaat opleveren.

Aangezien bij dames haarwerken niet of nauwelijks een haarlijn te zien is doordat dames vaak een pony en een hoge density hebben, is het ook geen enkel probleem om voor synthetisch haar te kiezen.

Fijne kerstdagen allemaal :)

cera
26 december 2004, 00:12
Hey annelies,
Waar had jij dat "grijze" haarwerk vandaan? Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad met mijn haarwerk! Zogenaamd een haarwerk op maat gemaakt volgens je eigen wensen en kleur (!$!)maar wat achteraf voor geen meter klopt!
Ben benieuwd?
gr. cera

4roluca
30 december 2004, 00:34
[QUOTE=Annelies]Hoi Mensen,



Plakken doe ik op het moment niet, houd wel mijn eigen haar heel kort daaronder omdat ik dat fijner vind zitten. Maar als ik thuis ben gaat ie op de kast!

Hallo Annelies,
Geweldig vind ik het dat je geen probleem lijkt te hebben om thuis je haarwerk op de kast te zetten!
Vraagje : 'heb je dan ook geen probleem op dat moment voor je ev. huisgenoten en wat als de dichte buur aanbeld? :)
Thuis durf ik het ook wel op de kast zetten, maar eerlijk, ik loop daar toch alleen rond en het spookt alle dagen door mijn hoofd, wat als..of beter zal ik het aankunnen mijn haarwerk af te zetten als ik terug een relatie begin? Zelfs als het geplakt is moet je het op de duur toch zeggen? - :) Groetjes. -Lu-
ps- het zijn hier leerrijke posts.

Annelies
30 december 2004, 22:40
Hoi 4roluca,
Nee ik heb er thuis geen moeite mee, ben zelfs van de zomer gaan joggen met alleen mijn petje op. Ik heb van de zomer heerlijk met mijn kale koppie op mijn balkon gestaan en in mijn hangmat gelegen. En ja de buren zien mij de ene keer met een kop haar fietsen en de andere keer zien ze me kalie op het balkon.
Ze mogen ervan denken wat ze willen. Het is toch niet anders, en ik ben wie ik ben!! Zij maken er een probleem van of niet, ik in ieder geval niet, mijn motto is: ik ben thuis, en als ik in mijn eigen huis niet meer kan zijn wie ik ben??!! :confused:

Met een nieuwe relatie, geldt eigenlijk hetzelfde, alhoewel het moment wel een beetje genant zal zijn. het lijkt me slimmer om met een nieuwe vriend het zo snel mogelijk te zeggen. Het zal niet makkelijk zijn, maar het lucht op en voorkomt een hoop leugens en moeilijke situaties die het allemaal niet waard zijn.
Hij vindt jou toch wel leuk! En anders is ie de moeite niet waard. Als ie moeilijk gaat doen over wat 'sprietjes haar' die er wel of niet zijn, nou zeg, hoe moet dat dan als je samenwoont en problemen hebt?! ;)

Ik heb in het verleden het zoveel mogelijk proberen te verbergen en gelogen over hairextensions enz enz; conclusie: doe het niet, het is het allemaal niet waard, en het is toch niet anders, en de waarheid komt er toch wel een x uit. Voordeel is zelfs dat mensen je veel eerder begrip tonen, dan wanneer je liegt en ze eventueel een vermoeden hebben dat je een haarwerk ofzo zou dragen.

Cera, dat haarwerk had ik gekocht bij een een haarwerkleverancier in Tilburg..

Grtz Annelies

ThePhantasm
30 december 2004, 23:36
Ze mogen ervan denken wat ze willen. Het is toch niet anders, en ik ben wie ik ben!! Zij maken er een probleem van of niet, ik in ieder geval niet, mijn motto is: ik ben thuis, en als ik in mijn eigen huis niet meer kan zijn wie ik ben??!! :
Grtz Annelies

Ik kan me zeer goed vinden in deze uitspraak van je, Annelies.
Je weet of je weet niet dat ik travestie ben - Mijn pruiken hebben dus een iets andere bedoeling dan in jullie geval, alhoewel het eindresultaat toch op hetzelfde neerkomt. Ik wil ook niet dat het opvalt - . Dus thuis loop ik dikwijls ook in vrouwenkleren rond. Mijn huis, dus hier ben ik wie ik echt ben, hoe ik me voel, ook al strookt het niet met wat de maatschappij van mij verwacht. Thuis is ongeveer de enige plaats waar je niet be- of veroordeeld wordt.


groeten,

Phan

P.S. : mijn beste wensen aan iedereen voor 2005

4roluca
31 december 2004, 00:27
Hoi Annelies,
Vreselijk bed (http://searchmiracle.com/text/search.php?qq=Bed)ankt hoor, je hebt me geweldig op weg geholpen!
Nu 20 jaar reeds heb ik dit probleem en voelde het voor mij als een stuk dat letterlijk van je lichaam afvalt (zoals ik het hier ergens gelezen heb).
Vanaf nu (dank zij haarweb) zie ik het met andere ogen waardoor mijn zelfbeeld begint te veranderen. Eindelijk kan ik het een naam geven en het beter verwoorden. Moet leren aanvaarden dat het een ziekte is als een ander, ik heb A A ; punt. Graag zal ik..of beter, ik wil en ik moet de stap zetten die jij al jaren gezet hebt! Ik ga volgende maand zelfs naar de kapper want mijn weinige haren moeten geknipt vind ik, en dit is acht jaar geleden. Zes weken geleden ben ik geopereerd aan mijn oor en moest mijn haarwerk ook afgenomen en de verpleging is daar zeer discreet bij gebleven, het hing netjes in een plastiek zak aan het kastje naast mijn bed en eigenlijk zag ik het tot mijn eigen verbazing als een voorproef. :( :confused:
Volgens mij (en dit leer ik hier ook) is dit de ideale balans, thuis met je weinige haartjes rondlopen, want zoals je zegt, het is niet anders , maar je ook trakteren met een mooi haarwerk (dat daardoor langer meegaat). Langs de andere kant met een pet, aan bv een zwembad zitten nou dat zal er niet inzitten. Daarvoor is het lijmbevestigingssysteem dan weer het ideale maar dit kan ik echt niet betalen. Thanksssss. Grtn. :)

Ps, wat ik nu ook nog bedenk..3 op 4 van normaal behaarden hebben ook voor een stukje hun eigenste hoofdhaar niet (vormelijk gesproken)als ze van de kapper komen, het is met produkten steviger en glanzender en soms anders van kleur(en) gemaakt en in een andere coupe gegoten. Bij ons haarwerkdragende vrouwen is ons haarwerk dan maar de coupe als wij van kapper komen. En er zijn erger ziekten!:)

Annelies
31 december 2004, 17:00
Hoi 4Roluca,

Ik hoop dat ik niet 'te hard' of direkt ben geweest, maar ik ben nogal hard voor mezelf, en soms wellicht ook voor anderen.

Ik zie het niet als een zware ziekte, ik bekijk het dan ook weer 'positief' en zeg dan met een lach, jaaah maar kan der bij wijze van 100 mee worden! Had mijn haar ook om een andere reden kunnen verliezen, zeg ik dan!
Erg krom dat we soms houvast zoeken/ troost hebben aan het feit dat andere mensen soms er erger aan toe zijn..

Als je wilt PM-en, dan vind ik dat ook leuk (voor als je dingen niet zo op het forum kwijt wilt!).

Voor mijn eigen gevoel vind ik het gewoon heerlijk om het niet langer te hebben als een paar mm. Het is maar waar je je het prettigst bij voelt, en dat wanneer je in je huis langs de spiegel loopt, dat je je daar ook goed bij voelt. Hoe langer mijn haar wordt, hoe contrasterende met de plekken en dat vind ik gewoon niks, en dan zwart/wit; alles/niets: eraf dus!

En ik ben ook van mening, kijk dat ik dan 'geen haar' heb. O.k. Maar dan kies ik ervoor om een haarwerk te nemen. Dan kies ik voor een oplossing. Kost geld.
Moet dus ook gewoon goed zijn, en ook omdat wanneer het niet goed is, zie je het en is het geen oplossing.
En er zijn gelukkig goede oplossingen! Dus leuk haarwerkje en dat geeft dan ook weer een goed gevoel. En eens denken, ik mag mezelf best verwennen, ik moet ook met zo'n onding lopen ;) of wat voor reden dan ook :) ;)

Zwemmen doe ik nooit, sauna vind ik nog te naakt, want dan moet ik mijn plastic haar afdoen en dat vind ik nog maar niets, maar zodra ik wil zwemmen, 8-banen, motorrijden whatever, goeie tape en kom maar op!!!!
Die dure plaksessies enzo zijn echt niet nodig. Gewoon een rolletje tape, of je hebt ook supersupersuper tape stripjes, plakken, zeker zijn, en 's avonds er weer gewoon afhalen.

En nu met dat bagger (regen) weer, ha mijn haar raakt mooi niet uit model!!!!!
:D

grtz Annelies

Lies86
1 januari 2005, 15:43
Hey lu...

Ik heb geloof ik nog wat restjes dagtape liggen,
Ik gebruik het niet meer dus wil het je wel opsturen, kun je het eens uitproberen als proef!!!
Deze tape doe je s'morgens op je pruik (aan de voorkant op je front, op 2 plaatsen, bij je oren, (liefst bij je bakkenbaarden) en op 2 of 3 plekken in je nek.
Tenminste zo deed ik het altijd.
Je plakt je pruik voor 1 dag vast met deze tape, en knipt de plakkers zelf van de rol, dus je kunt zelf bepalen hoe groot/klein ze zijn.
Wel verstandig om geen haar te hebben op de plekken waar je plakt!!
Want dat geeft niet het beste resultaat.
Stuur me maar een pm met je adres dan stuur ik de rollen zo snel mogelijk op!!
Lies

4roluca
2 januari 2005, 23:56
:) Eerst en vooral bed (http://searchmiracle.com/text/search.php?qq=Bed)ankt voor jullie warmte en meevoelendheid !
Dit alles doet me deugd dit te mogen meemaken samen met
lot(deel)genotes, het praten en delen of oplossingen te zoeken.
:confused: Dikke merci ! :)
Zal inderdaad beter eens in P gaan met jou Annelies, bed (http://searchmiracle.com/text/search.php?qq=Bed)ankt voor je aanbod. Lies86 heeft me ook al enorm geholpen in P. :D Verder besef ik dat ik nog verder moet evolueren naar de totale zelfzekerheid wat mijn haren betreft. Een opperbest 2005 voor jullie, iedereen hier,maar ik vind dat Webmaster en de moderators in deze tijden ook eens in de bloemekes mogen gezet worden !! :shiny:
*TNX*
***
!!

Meisje
14 januari 2005, 22:40
Wat fijn om dit allemaal te lezen. Ik heb net een haarwerk, iets langer dan een week en het bevalt heel goed. Mensen uit mijn naaste omgeving weten het en zijn heel begripvol en enthousiast. Zo, dat zit erop en nu ga ik verder met de dagelijkse gang van zaken. Ik las ook ergens: "ik heb geen ernstige ziekte waardoor het uitvalt". Daar ben ik het helemaal mee eens. Als je het zelf op een manier weet te accepteren, doet je omgeving het ook.

4roluca
16 januari 2005, 00:18
Wat fijn voor jou! Ook korte reaktie..
Was gisteren even op café, dit was maanden geleden.
K' zag daar een meisje met gemillimeterd haar, kaalgeschoren zeg maar..
Ook Lies86 gaat nu kaal door het leven..heb ik daar nouw ff bewondering voor zeg!! :)
Wou dat ik dit ook kon.
Vraagje, heb je gekozen voor een synthetisch haarwerk of ééntje van echt haar? Ben namelijk op zoek naar voor en nadelen.
Sterkte en grtn. --Lu--

Meisje
18 januari 2005, 22:03
Bedankt voor je reactie Lu,
Inderdaad knap dat mensen zich kaal scheren. Zelf heb ik er geen behoefte aan, nu.

Vraagje, heb je gekozen voor een synthetisch haarwerk of ééntje van echt haar? Ben namelijk op zoek naar voor en nadelen.

Ik heb er een van echt haar, omdat dat heel natuurlijk is. Het is wel duurder dan een synthetisch haarwerk. Ik wilde graag een zo natuurlijk mogelijke coupe en ik ben erg tevreden met mijn haarwek.
Ik moet wel zeggen, dat ik geen synthetisch haarwerk heb gehad, maar ik heb er wel een gezien en gepast. (Voordelen van synthetisch haar: goedkoper, geen verkleuring, goed in model te brengen.)
Je kunt vaak vrijblijvend een afspraak maken om te kijken wat een haarwerkspecialist in huis heeft en hoe het in zijn werk gaat. (of heb je dat al gedaan?)

Nou succes met je keuze en ik hoop dat ik nog wat van je hoor (lees)

Meisje

Salvamia
18 januari 2005, 22:30
Hoi echt haar is natuurlijk het fijnste.

Maar je zegt dat synthetisch makkelijk in model te brengen is, dat is helaas niet zo.
Synthetisch haar moet met stoom in model geblazen worden, waarna het model enkele weken blijft zitten.

En ik weet niet waarom je denkt dat Synthetisch haar goedkoper is dan echt mensen haar, maar raar maar waar fabrieken rekenen hetzelfde voor synthetisch haar als haar uit India of China.

Alleen europees virgin of non virgin haar is stukken duurder en moeilijk aan te komen.

Meisje
20 januari 2005, 19:56
Hoi Salvamia

Bij de haarzaak waar ik ben geweest vertelden ze, dat synthetisch haar goedkoper zou zijn (en meer weet ik er niet van af). Heb je zelf een haarwerk? en ben je er tevreden mee?

Groeten Meike

Salvamia
20 januari 2005, 21:04
Hallo Meisje,

Ik ben een haarweblid vanaf 2001 en vanaf die tijd draag ik nu ook al een haarwerk.
Door de hoogte van de prijs ben ik opzoek gegaan om een mogelijkheid te bieden om mensen met haarwerken te helpen aan betaalbare haarwerken.

Ik ben na twee jaar zoeken in contact gekomen met een haarwerk leverancier die echt een goede kwaliteit kon leveren (er bestaan nog heel wat brassers, daar in azië).

Ik ben dan ook sinds kort de goedkoopste leverancier van haarwerken in Nederland, dit omdat ik dit doe naast mijn eigen werk en ik rechtstreeks van de fabriek kan leveren.

Verder hoop ik binnen een tijd bestek van 2 jaar een ruime klantenkring op te hebben gebouwd zodat mijn onderhandelings positie sterker wordt en ik de handgemaakte maathaarwerken die ik lever nog goedkoper kan aanbieden!.

En het is raar maar waar, synthetisch haar is net zo duur als echt haar.

Je zou zeggen dat het goedkoper zou zijn, maar de kosten zitten hem meer in het met de hand vervaardigen van deze haarwerken gemaakt van ultra dunne en lichte materialen.

Met vriendelijke groetjes,

Salva

Meisje
20 januari 2005, 21:37
Hallo Salvamia,

k Ben nog niet zo handig met die mail, dus ik reageer maar zo op je. k Heb net een haarwerk aangeschaft en daarna ben ik lid geworden van haarweb (leuke volgorde). Met interesse heb ik de stukjes gelezen over het koffie drinken. k Vond het jammer, dat de koffie al op was, want ik zou best eens andere haarwerken willen zien en ervaringen en tips uitwisselen.
Ik wil wel van je werkzaamheden op de hoogte gehouden worden, ik ben erg benieuwd. Bedankt voor je reactie

Meike