PDA

View Full Version : wanneer inflammation?


bas739
27 oktober 2004, 23:50
Ik vroeg me af of de andere haarweb-lieden die inflammation ervaren,
er op willekeurige momenten last van hebben of bij specifieke handelingen.

Zoals ik al eerder vermelde krijg ik last van geïrriteerde hoofdhuid, zal begrip inflammation nog maar ff uitsluiten, wanneer ik me inspan. Dit kan zijn wanneer ik ga sporten, maar ook bij simpele handelingen bijv. als ik even wat zwaars moet tillen ofzo...

Tiuri
27 oktober 2004, 23:59
Thread verplaatst naar de juiste rubriek.

Haarmannetje
28 oktober 2004, 09:37
Oke Bas, hier maar even verder over de inflammation :). Inflammation voel je of je voelt het niet. De ene persoon met AGA voelt nooit wat, de ander voelt het wat jeuken of irriteren en weer een ander voelt zelfs stekene pijn. Maar als je dit voelt, dan voel je het op willekeurige momenten of altijd. Dus ook als je achter de televisie zit. Ik ben zelf helemaal niet zo actief met bewegen en ik voelde het ook gewoon als ik achter de computer zat of waar dan ook. (Ik zeg hier uitdrukkelijk "voelde" omdat ik er met mijn regime onderhand vanaf ben.)

Ik zou niet precies weten waarom je bij inspanning meer last zou krijgen van die inflammation. Ik zou eerder denken aan warmteontwikkeling en zweetafscheiding (ook al is het nog maar minimaal), dat gaat irriteren tussen je haren. Inflammation is namelijk het voelbare effect van de aanval van het immuumsysteem op je haarfollikels en dat gaat ook wel door als je niet beweegt.

Heb jij dan geen last van inflammation als je je niet beweegt?

bas739
28 oktober 2004, 11:27
yesss, bedankt haarman...
tot nog toe had ik blijkbaar geen enkele thread binnen het juistje gedeelte geplaatst, of een post die daadwerkelijk over het onderwerp ging.
Voelde me al bijna niet welkom hehe :cool:
Maar goed, ik heb inderdaad geen last van inflammation wanneer ik gewoon achter de pc redmiddelen voor mijn haar zit te zoeken, of een goeie cowboyfilm op tv kijk.
Lijkt dus bij mij getriggered te worden door zweet, maar dan is het ook wel heel heftig. Wil dan echt volop met mijn handen in het haar gaan krabben, maar dat ziet zo 'lekker' uit in gezelschap. Bovendien lost dit het probleem maar tijdelijk op.
Ga trouwens strax naar Eindhoven waar ik ook meteen die Weleda aanschaf, iedereen was daar indertijd zo lyrisch over...
En verder zou het misschien kunnen komen bij mij omdat ik mijn haar maar om de 2 dagen was. Het is hierdoor wat vettig, en misschien zelfs wat ?broeierig? wanneer ik begin met zweten door inspanning.
Moet denk ik eens proberen mijn haar dagelijks te wassen, wat ik al een hele poos niet meer doe, om eens te kijken of ik er zo geen last meer van heb.

Groeten, en thnx voor je reply, bas739

zucht
29 oktober 2004, 22:46
Het belangrijkste is zo lang mogelijk niet gaan krabben. Als ik dat doe (wat ergens op de dag onvermijdelijk wordt) dan breekt de hel helemaal los. Alsof ik geestelijk al niet genoeg te lijden heb onder die neerslag van haren en dat steeds dunner wordende haarmatje, krijg je nog eens die lichamelijke marteling cadeau. :crybaby: