PDA

View Full Version : Levensgevaarlijk


Anjo
30 oktober 2004, 00:02
Tja, hoe zal ik beginnen. Gisteren was er even paniek in de tent. Ik was een dagje op cursus: herhaling bedrijfshulpverlening. Verbandjes aanleggen, reanimeren, ontruimen en brandjes blussen. Ging allemaal prima. Toen moesten we een keet in waar een brand gesimuleerd werd, met een (nep)slachtoffer. Ik was aan de beurt, met een ploegje de keet in en binnen 5 seconden, met slachtoffer weer buiten. Mijn collega's schrokken zich rot en riepen: JE HAAR!!!

Je voelt het al: MIJN HAAR WAS VERSCHROEID!!!! HELP!! Dat heb ik weer! Het bleek veel te heet in de keet (leuke slogan, niet?) en zonder dat ik er erg in had, schroeide mijn synthetische pruik. Tuurlijk heb ik altijd erg in vuur, steekvlammen enzo, maar nooit gedacht dat hitte ook effect zou hebben. Je kunt me dom vinden, gelukkig vonden mijn collega's dat niet. Ik schrok me echt dood. Ik gilde naar de rest van de groep (onbekenden, die ook schrokken) dat ik een pruik had en rende naar het toilet/spiegel.

Oke, ik stond niet in de fik, maar die pruik kan ik weggooien. Oh, wat heb ik staan brullen... wel lekker, hoor. Gelukkig heb ik de liefste collega's van de hele wereld, eentje stond zelfs met me mee te janken. Ze waren echt superlief voor me, terwijl ik me gewoon alleen maar super-ongemakkelijk voelde. Ik zag er natuurlijk niet uit... Toen snel naar huis gegaan, direct mijn haarwerkzaak gebeld die als een speer voor mij aan het werk gaat, mijn ventje gebeld hoe zielig ik wel niet was en toen weer terug naar cursus met een andere (oude) pruik op mijn koppie. Onderweg schoten mijn gedachten naar de brand; als ik ooit met een brand te maken heb (of hitte van een brand), MOET IK MIJN PRUIK AFGOOIEN, anders smelt-ie op mijn hoofd!! Dat is toch levensgevaarlijk!

Een dagje later is alles bekoeld... maar heeft iemand ooit ervaring hiermee gehad? Of leven die niet meer? Ik ben er supererg van geschrokken..

Groetjes,

Anjo

Lies86
30 oktober 2004, 09:53
Hey Anjo,

Wat zul jij geschrokken zijn zeg!!
Inderdaad, syntetische materialen smelten bij warmte bronnen.
Echt super gevaarlijk! Daar mogen ze wel eens waarschuwingen bij gaan geven.
Of gewoon afschaffen, en de verzekering iedereen een pruik van echt haar laten vergoeden!!!

Is het nog een beetje goed gekomen met je pruik??
Of wordt t een nieuwe?
Wel fijn dat je collega's zo lief voor je waren.
Dat is dan altijd wel weer een goed gevoel. Toch???

Sterkte ermee!
Spreek je snel weer!
Lies

AE3
30 oktober 2004, 13:21
Hoi Anjo,

Dat lijkt me echt heel eng! Ben je al een beetje bijgekomen?
Je collega's zullen ook wel flink geschrokken zijn, fijn dat ze zo lief reageerden.
Ik had er niet zo bij stil gestaan, maar een synthetische pruik smelt natuurlijk, en dat moet niet op je hoofd.
Ik zal het in ieder geval onthouden voor als het zover is!
Lekker bijkomen dit weekend hoor! (of ga je misschien shoppen om je nieuwe pruik op te halen?)

groetjes Annemarie

Joney
30 oktober 2004, 13:23
Ik wou even zeggen dat ik het heel verveldend voor je vind wat er gebeurde!! Wat moet je geschrokken zijn zeg !!
Wel fijn dat je zulke lieve collega`s heb zeg.
Sterkte! Kus Joney.

trekdrop
30 oktober 2004, 13:47
Inderdaad erg gevaarlijk! Ik wist ook niet dat het zou schroeien. Gelukkig is het bij de schrik gebleven. Fijn weekend gewenst!

Anjo
30 oktober 2004, 21:17
Bedankt voor al die lieve reacties. Alles hier onder controle. De pruik is absoluut niet meer te herstellen, dus maandag heb ik een afspraak voor een nieuwe! Ik hou jullie wel op de hoogte!

Groetjes,

Anjo