PDA

View Full Version : newbee vraagjes


drumstick
31 oktober 2004, 23:16
Ben jongeman van begin 20. Heb vroeger altijdd heel dik donker en veel haar gehad.
Nu, sinds ongeveer een jaar wordt dit lichter van kleur,... bij mijn kruin veel en veel dunner, en valt ook meer uit.

Nu heb ik 6maanden propecia gehad + vitamine B. Maar weinig resultaat eigenlijk...

Ik merk dat ik me er erg over opwind. En een soort van , onprettig, adrealine gevoel van krijg als ik eraan denk en voor de spiegel sta....



dingen die ik doe en heb:

-vrij lang douchen, iedere dag...
-met uitgaan toch regelmatig drinken en af en toe een sigaretje
-drink geen koffie.
-redelijk veel stres met depressieve periodes
-lusteloosheid.
-gebruik gewone gel van kruidvat of waar ik het toevallig zie
-Sta steeds voor de spiegel en zit constant aan mijn kruin te voelen,...
-......


Wat kan ik doen, en moet ik zeker niet meer doen





Ook heb ik het gevoel dat mijn hoofdhuid strakker zit dan vroeger en dat er een kleine verandering is opgetreden in mijn schedel. Lijkt vanachter minder "plat"dan eerst. Dus iets "dikker"geworden...

Heb een klein beetje drukkend gevoel aan de achterzijde op de plek waar het haar dunner wordt,... Beetje geiriteerde huid denk ik,...

VOor de rest is dit alleen bovenop dunner aan het worden. Lager aan is het nog steeds even dik en even veel.

oh ja: mijn pa 50+ heeft nog veel haar, maar ze zijn wat dunner.
mijn ma, ook 50+ heeft nog een mege dikke bos haar.

grootvader aan moederszijde 70+ ook nog haren, maar uiteraard wat dunner,...
grootvader aan vaderszijde ook 70+ maar redelijk kalend. Beetje advocaatachtig.
Grootmoeders nog goed behaard,...





Help masseren van de hoofdhiud ook?


welke shampoo is goed? hoe vaak per week? bepaalde gel die goed is? Bepaald eten wat goed is, en wat helemaal NIET goed is,...

haren verloren door stress KUNNEN terug komen???

jongen25
1 november 2004, 10:40
Helaas helaas, het feit dat je vader nog veel haar heeft en je grootvader(s) ook, wil niet zeggen dat dit ook voor jou zal gelden. Kaalheid is tricky, je kunt het zelfs uit de tweede lijn overerven. Hoe zit het bv. met je ooms/ neven?
Volgens mij is de communis opinio dat je haar dat je ten gevolge van stress verliest, weer terugkrijgt. Kan echter wel lang duren, zo'n twee jaar.
Goede shampoo - die aantoonbaar iets tegen DHT in de hoofdhuid doet - is Rooscure. Zie de zoekthread op dit forum. Ik gebruik m drie keer per week, zonder veel resultaat nog overigens - maar dat is een ander verhaal.
Masseren van je hoofdhuid zou kunnen helpen, omdat je dan de doorbloeding verbetert. Aan de andere kant: DHT blijft zijn vernietigende werk doen. Een of andere geflipte Amerikaan (mijn bescheiden mening) beweert dat ie tot op hoge leefijd zijn haar heeft kunnen behouden omdat hij zijn hoofdhuid op een bepaalde manier masseerde.
Ik heb dat ook, dat gevoel dat mijn hoofdhuid op de plekken waar het haar dunner wordt, strakker is. Herinner me zelfs nog het moment waarop ik me daar van bewust werd. Het leek echt alsof ik VOELDE hoe de haarzakjes afgeknepen werden.
Succes met je strijd voor behoud van het haar!

drumstick
1 november 2004, 12:34
twee ooms aan vaders kant. Beiden nog dik, en veel haar. (40+)

een oom aan moeders zijde, Inhammen, Kalend....




Iemand nog raad? Ik zit mezelf alleen maar gek te maken, en dat schijnt nog erger te zijn,.. :S

jongen25
1 november 2004, 12:41
Tsja, dat heb ik ook... Probeer mezelf ervan te weerhouden om er elke dag uren mee bezig te zijn, maar dat is erg lastig.
Ikzelf dacht tot een a twee jaar geleden dat ik zeker tot aan mijn vijftigste gewoon dik haar zou blijven houden, zoals ik altijd had. Mijn vader is ruim in de vijftig en begint nu pas een dunnere kruin te krijgen. Maar helaas, zo werkt het niet. Je kunt die DHT-gevoeligheid net van die ene kalende oom hebben overgeerfd, om een voorbeeld te noemen.

drumstick
1 november 2004, 12:48
had ik dus ook. Had super veel en dik haar,.. Nu is dat toch al verminderd. Maar het doet me zo schrikken dat er zo'n ontzettend DUNNE haren tussen zitten. Heb nog dikke, maar op mijn kruin ontzettend veel heel dunne haren gekregen... Echt waarvan je denkt dat ze 10x zo dun zijn.

Ook lijken ze veel minder diep in m'n hoofdhuid te zitten. Als ik kijk naar tot hoe ver en diep ze gezeten hebben.

drumstick
1 november 2004, 12:49
En is het mogelijk om eens goed vast te stellen wat de oorzaak is???

-DHT
-Erfelijk
-Stress (wat ik zelf denk)
-strakkere hoofdhuid,..
-....

Haarmannetje
1 november 2004, 12:58
En is het mogelijk om eens goed vast te stellen wat de oorzaak is???

-DHT
-Erfelijk
-Stress (wat ik zelf denk)
-strakkere hoofdhuid,..
-.... Als je kalend bent door DHT is dat een erfelijkheidskwestie, wat betreft je eerste twee punten.

Verder kan stress niet de oorzaak zijn, wanneer je het enkel ervaart bij de inhammen of op de kruin. Dat zijn de plaatsen waar de klassieke mannelijke kaalheid zich als eerste openbaart. Als het door stress zou komen, dan zou het diffuus zijn.

Strakkere hoofdhuid hetzelfde, maar dat is een gevolg van stress. Door veel stress gaat je hoofdhuid strakker staan. Bovendien moet je dan wel ontzettend veel stress hebben en voor lange duur. Doorgaans valt het allemaal wel mee.

Ik ben toch bang, op basis van wat je nu allemaal geschreven hebt, dat het AGA is.

drumstick
1 november 2004, 13:17
en bij AGA is er geen uitzicht meer op een positieve verandering? ":s


Wat me ook opvalt is dat de haren bij de owrtelstjes dunner lijken dan op het uiteinde,...




Zal ik propacia weer beginnen te nemen? of eens wat anders proberen?


Sorry dat ik alles door mekaar post, maar valt me steeds weer vanalles in,... En ben hierdoor best zenuwachtig om het eens allemaal neer te schrijven,...

Valt me nog wat in,..

Heb redelijk behaarde benen, en redelijk wat borsthaar,... Ook staan op de billen heel wat haren. Rug niet. Armen licht behaard Maar dat valt niet uit,...

kan ik hier ook iets uit halen? Oorzaken of wat dan ook?

drumstick
1 november 2004, 13:49
en na zo mijn relaas een beetje bekeken te hebben, waar zou ik dan misschien toch baat bij kunnen hebben?


-Rooscure
-Finasteride
-RK19
-Minoxidil
-Fluridil
-Duta

En heeft iemand door dit soort middelen al echt eens een deel van zijn haardos terug gekregen of vooruitgang geboekt?

:crybaby:

Haarmannetje
1 november 2004, 14:03
Drumstick, ik begrijp heel goed dat het kloten is. Ik zelf heb mijzelf in het begin altijd willen wijsmaken dat het door stress kwam en het wel weer terug zou komen. Nou ja, als je inhammen ontwikkeld, dan weet je gewoon dat het dus het AGA patroon is. Dat en het feit dat aan zowel mijn moeders als aan mijn vaders kant iedere man (die mijn genen deelt) kaal is en ook de meeste neven al in een vergevorderd stadium zitten, dan is er ook geen ontkomen aan. Belangrijk is wel om je niet gek te laten maken, daar heb je helemaal niets aan. Kijk om je heen en zie het grote aantal kale/kalende jongemannen. Het is niet iets engs of zeldzaams. Het is vervelend, maar accepteer de dingen zoals ze zijn.

Je vraagt of er geen uitzicht meer is op positieve veranderingen. Nou kijk, dit forum houdt zich voor een groot gedeelte bezig met precies die positieve veranderingen. Het probleem is, dat er wel degelijk manieren zijn om er iets aan te doen, maar of ze werken niet volledig, of ze werken bij de één wel en bij de ander niet... enzovoort. Het is passen en meten wat bij jou het beste werkt, maar dan nog; een wondermiddel bestaat helaas nog niet.



Valt me nog wat in,..

Heb redelijk behaarde benen, en redelijk wat borsthaar,... Ook staan op de billen heel wat haren. Rug niet. Armen licht behaard Maar dat valt niet uit,...

kan ik hier ook iets uit halen? Oorzaken of wat dan ook? Nee, in principe niet. Je hebt kale mannen zonder lichaamshaar, je hebt kale mannen met veel lichaamshaar. Je hebt mannen zonder AGA met lichaamshaar en je hebt mannen zonder AGA zonder lichaamshaar. Of je kaal wordt of niet ligt genetisch vastgelegd. Je lichaamshaargroei is weer een ander genetisch aspect.

Je zegt dat je lichaamshaar (armhaar) niet uitvalt. Dat is niet waar. Juist lichaamshaar valt veel vaker uit, daarom blijft het ook zo kort.

Haarmannetje
1 november 2004, 14:10
Even mijn beeld over de middelen:

-Rooscure
Een must-have voor iedereen met AGA :). Het is een relatief goedkope shampoo (aanschaf is duur, 8 EURO, maar je doet er heel lang mee). Het heeft een bewezen werking in de strijd met AGA. Het zal AGA niet volledig aankunnen, maar het is wel een echte aanrader.

-Finasteride
Wetenschappelijk onderbouwd middel, maar de resultaten zijn echt zeer uiteenlopend. Recentelijk is hier het idee ontstaan dat finasteride wellicht niet de beste oplossing is voor jonge mannen met een hevige vorm van haaruitval.

-RK19
Omstreden product dat veel belooft, maar volgens mij vallen de resultaten wat tegen bij de mensen die het hier gebruiken.

-Minoxidil
Een bewezen middel, hoewel ook niet 100% perfect. Minox pakt de oorzaak niet aan. Het stimuleert alleen de groeifase van het haar. Als je niets aan de oorzaak doet, gaat AGA gewoon verder, ook al gebruik je dus minox.

-Fluridil
Het middel dat ik gebruik. Ook dit middel heeft een wetenschappelijke ondergrond en wordt door een aantal long-term gebruikers zeer goed ontvangen. Het probleem is alleen dat het een relatief nieuw product is en er eigenlijk nog niet veel over bekend is.

-Duta
Een zwaar medicijn in het verlengde van finasteride. Hier zijn al wel hele goede resultaten mee behaald, maar veel weet ik er niet van.

Ik zou je aanraden om de desbetreffende topics in het medicijnensubforum te bekijken :).

drumstick
1 november 2004, 18:56
Alvast Hartelijk bedankt!

Die shampoo ga ik meteen bestellen! Iemand al een goede link via internet? Dan doe ik dat vanavond nog.

Zal me eens goed gaan verdiepen dan maar.


haarmannetje, alvast hartelijk bedankt!!

dieseltje
2 november 2004, 23:44
Alvast Hartelijk bedankt!

Die shampoo ga ik meteen bestellen! Iemand al een goede link via internet? Dan doe ik dat vanavond nog.

Zal me eens goed gaan verdiepen dan maar.


haarmannetje, alvast hartelijk bedankt!!
http://www.drogisterij.net/ Niet altijd de goedkoopste, maar komt op mij wel betrouwbaar over.

dieseltje
2 november 2004, 23:46
-Fluridil
Het middel dat ik gebruik. Ook dit middel heeft een wetenschappelijke ondergrond en wordt door een aantal long-term gebruikers zeer goed ontvangen. Het probleem is alleen dat het een relatief nieuw product is en er eigenlijk nog niet veel over bekend is.

Kan je hier wat meer over vertellen???
Werking? Dosering? Prijs? Leverancier? Jouw ervaring etc.

bouli
13 november 2004, 23:15
zit nu nog geen uur op dit forum maar heb al hoop geleerdt , ik gooi me er bij neer er is geen medicein kaal wordt ik toch (en snel opeens) ik ben gelukkig niet de enigste! als er echt groote kaalen plekken worden gaat alles eraf en ik zie wel hoe mijn omgeving erop reageert. opmerkingen als het wordt wel dun op je agterhoofd of zit kaalzijn in je familie ben ik dan igg kwijt. voorlopig zie ik me eigen achterhoofd alleen als ik in de dubbele spiegel kijk dus kap ik daar als eerste mee :D

Skybax
19 november 2004, 15:28
drumstick het beste dat je kan doen als je je er over opwindt(als je vb haren op je kusse ziet liggen of in je hand als je je haar wast...),is gewoon je haar kortschreven(3mm bij mij),dan valt het je minder op... ;)