PDA

View Full Version : Word je kaal van roken? (Nee, maar het versnelt het proces wel als je gevoelig bent!)


Pagina's : [1] 2

sigur
1 november 2004, 17:35
Hé mannen,

Ik ben vandaag bij de dermatoloog geweest en vertelde hem dat ik weer ben begonnen met roken, dit vooral doordat ik hier een beetje rust in vind als ik weer zo'n vervelende jeukaanval heb. Ik vroeg hem naar de mogelijke gevolgen op het haar van roken. Hij zei dat (ik ben een vrouw) het bij mannen het kaalwordingsproces versneld. Hij zei dat daar onderzoek naar was gedaan en dat de resultaten hierop neerkwamen. Dit onderzoek is niet verricht bij vrouwen alleen bij de mannen.
Maar ja, als het zo'n duidelijke uitwerking heeft op het mannelijke geslacht zal het toch ook voor een deel bij de vrouw gelden.

Dus mensen: STOPPEN MET ROKEN!!

Druifstuif
1 november 2004, 17:41
Vanaf vandaag ben ik officieel gestopt, nou alleen kijken of we het volhouden.

Tiuri
1 november 2004, 17:48
zie ook deze post:

http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=35241&postcount=52

dieseltje
2 november 2004, 23:50
Hé mannen,

Ik ben vandaag bij de dermatoloog geweest en vertelde hem dat ik weer ben begonnen met roken, dit vooral doordat ik hier een beetje rust in vind als ik weer zo'n vervelende jeukaanval heb. Ik vroeg hem naar de mogelijke gevolgen op het haar van roken. Hij zei dat (ik ben een vrouw) het bij mannen het kaalwordingsproces versneld. Hij zei dat daar onderzoek naar was gedaan en dat de resultaten hierop neerkwamen. Dit onderzoek is niet verricht bij vrouwen alleen bij de mannen.
Maar ja, als het zo'n duidelijke uitwerking heeft op het mannelijke geslacht zal het toch ook voor een deel bij de vrouw gelden.

Dus mensen: STOPPEN MET ROKEN!!
Ik rook zelf niet, maar ga wel veel uit. Heeft passief roken ook invloed op je haar?

sigur
3 november 2004, 10:52
Hé dieseltje!

Ik denk niet dat het erg is om 2 keer per week een paar uurtjes in de rook te zitten. Ik denk zelfs dat af en toe een sigaretje (bijvoorbeeld alleen in het weekend bij een borrel) ook niet veel kwaad kan.
Dit onderzoek is verricht bij mannen die echt roken, dus elke dag, de gehele dag door.
Ik heb nu al een paar dagen niets gerookt terwijl ik voorheen anderhalve dag deed met een pakje, dit zal dus wel wat uitmaken.

Groetjes

Tiuri
4 november 2004, 11:59
Ik denk niet dat het erg is om 2 keer per week een paar uurtjes in de rook te zitten. Ik denk zelfs dat af en toe een sigaretje (bijvoorbeeld alleen in het weekend bij een borrel) ook niet veel kwaad kan.
af en toe een sigaretje of eventjes in de rook zitten kan wel kwaad. dat heeft DIRECT schadelijke gevolgen voor je haar. Ook al rook je maar één sigaret per maand.

Eén sigaretje zorgt direct voor een inflammation-reactie in je lichaam. Sigaretten = instant inflammation en daarbij geeft het je DHT-waarden een enorme zwieperd.

als je AGA hebt en je de zekerheid wilt hebben dat je zo snel mogelijk al je haren kwijt bent, moet je roken. Succes gegarandeerd!

sigur
4 november 2004, 13:32
...Oeps....:o

pizzacat
4 november 2004, 13:35
als je AGA hebt en je de zekerheid wilt hebben dat je zo snel mogelijk al je haren kwijt bent, moet je roken. Succes gegarandeerd!


Thanks for the tip man! ;)

Haarmannetje
4 november 2004, 14:00
Misschien dat ze die boodschap op de pakjes kunnen plaatsen in plaats van "roken is dodelijk." Dat lijkt mij veel effectiever ;):

"Roken zorgt voor versnelde kaalheid!"

Reactie: :eek:

sigur
4 november 2004, 15:04
Hi, hi! Dat denk ik ook!!
Net als de tekst: Roken verouderd uw huid uw huid, die doet het ook goed!!

sigur
6 november 2004, 14:49
Jeetje mensen, ik heb al bijna een week niet gerookt!:)
Wel een paar keer op het punt gestaan, maar uiteindelijk lukte me het telkens die knop om te draaien. Het is ook maar een moment opname. Op het moment dat ik een sigaretje wilde roken (maar niet deed) dacht ik 5 min. erna: nou dat sigaretje zou nu ook alweer op gerookt zijn. Ik moet ook wel zeggen dat ik me heel erg gemotiveerd voel door de redenen waardoor ik wilde stoppen n.l:
(even die enge ziektes achterwege gelaten) slecht voor de haren, als je rookt krijg je 30% eerder en meer rimpels dan een niet roker, vieze adem, gele tanden, je weerstand wordt lager en ga zo maar door. Ik voel me nu ook energieker, echt waar, en ook ben ik van mijn ochtend misselijkheid af, waar ik last van had als ik veel had zitten paffen!
:) :) :) :) :) :) :) :)

Lies86
6 november 2004, 15:24
VOLHOUDEN HE!!!


Knap hoor dat je al zo'n end bent!!!!
we doen de wave voor sigur!!
:worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
Nog ff volhouden en je bent over het punt heen dat je toch nog wil gaan roken!

Succes ermee verder
Lies

sigur
6 november 2004, 15:26
Hé bedankt Lies!!

:D :D :D :D :D

Tiuri
6 november 2004, 16:40
Jeetje mensen, ik heb al bijna een week niet gerookt!:)
Wel een paar keer op het punt gestaan, maar uiteindelijk lukte me het telkens die knop om te draaien. Het is ook maar een moment opname. Op het moment dat ik een sigaretje wilde roken (maar niet deed) dacht ik 5 min. erna: nou dat sigaretje zou nu ook alweer op gerookt zijn. Ik moet ook wel zeggen dat ik me heel erg gemotiveerd voel door de redenen waardoor ik wilde stoppen n.l:
(even die enge ziektes achterwege gelaten) slecht voor de haren, als je rookt krijg je 30% eerder en meer rimpels dan een niet roker, vieze adem, gele tanden, je weerstand wordt lager en ga zo maar door. Ik voel me nu ook energieker, echt waar, en ook ben ik van mijn ochtend misselijkheid af, waar ik last van had als ik veel had zitten paffen!
:) :) :) :) :) :) :) :)
Klasse sigur! en onthouden he op het moment dat je er eentje wilt opsteken: INSTANT INFLAMMATION! :)

ga zo door.

sigur
6 november 2004, 18:20
Ik zal eraan denken Tiuri! Bedankt!:) Het is een goede stok achter de deur!!

Druifstuif
6 november 2004, 19:44
Ik heb mijn eerste 5 dagen ook overleefd zonder te roken. Wel flink wat aandrang gehad. Gisteren in de kroeg kon ik er ook goed vanaf blijven, terwijl ik normaal rookte als een ketter als ik gedronken had. Soms wel meer dan 2 pakjes op een avond...

sigur
7 november 2004, 14:42
Hé Druifschuit!
Harstikke goed van je!! Hopelijk houden we het vol!!!!! Op de moeilijke momenten moeten we maar denken aan de haren en vieze gele tanden etc.
Groetjes van Sigur

sigur
7 november 2004, 14:43
O, sorry Druifstuif, alhoewel druifschuit je ook wel past:P

Druifstuif
7 november 2004, 21:41
O, sorry Druifstuif, alhoewel druifschuit je ook wel past:P
Zuipschuit zou nog beter passen :D .

Gisteren nauwelijks moeite gehad om er van af te blijven, terwijl ik toch op een big party was en de alcohol rijkelijk vloeide.

sigur
8 november 2004, 23:42
Hé hartstikke goed van je druifje!!!:P

Druifstuif
9 november 2004, 11:34
Hé hartstikke goed van je druifje!!!:P
En jij? Rook je nou weer of blijf je er van af?

sigur
9 november 2004, 11:57
Ik heb nog steeds niets gerookt:) !!

Skybax
9 november 2004, 17:40
Dus als je veel weggaat en je dus natuurlijk in de rook zit,dan heeft dat ook schadelijke gevolgen voor je haar?(maar dan enkel van de buitenkant??)

koekjes
9 november 2004, 18:01
Ik heb ook besloten om te stoppen.
Merkwaardig trouwens dat ik mijn haar belangrijker vind dan een sterk vergrote kans op kanker.:P

Druifstuif
9 november 2004, 23:57
Ik heb ook besloten om te stoppen.
Merkwaardig trouwens dat ik mijn haar belangrijker vind dan een sterk vergrote kans op kanker.:P
Laat ik nou laatst nog een discussie gehad hebben met iemand die er niet bij kon dat mensen wel zouden stoppen met roken voor hun haar en niet voor de hogere kans op kanker :D .

Druifstuif
9 november 2004, 23:58
Ik heb nog steeds niets gerookt:) !!
Go Sigur! We gaan het gewoon keihard volhouden!

sigur
10 november 2004, 13:35
Go Sigur! We gaan het gewoon keihard volhouden!
Echt wel!!!:)

sigur
10 november 2004, 14:01
Ik heb ook besloten om te stoppen.
Merkwaardig trouwens dat ik mijn haar belangrijker vind dan een sterk vergrote kans op kanker.:P
Hé hartstikke goed van koekjes!!
Ik begrijp wat je bedoeld met dat voor je haar stoppen in plaats van te stoppen omdat je anders een verhoogde kans op kanker hebt. Mijn motivatie put ik uit het niet willen hebben van gele tanden, vervroegt rimpels en ook voor mijn haar.
Ik denk dat dit komt omdat kanker etc. op de lange termijn is en ik toch meer op korte termijn denk. Ik moet er wel bij zeggen dat ik, net voor het stoppen, zoveel rookte dat mijn keel er pijn van ging doen en ik zelfs moeite met slikken kreeg. Op dit moment dacht ik wel na over de mogelijke consequeties van veel roken in de toekomst. Ik denk dat we bezig zijn met de dingen die we nu willen beinvloeden. Ik denk dat mensen zoiets als kanker wel veel erger vinden maar daar nu gewoon niet bij stil staan omdat het zo ver weg lijkt.

Rookte je veel Koekjes? Veel sterkte he!!!!
Groetjes van Sigur

sigur
10 november 2004, 14:06
Dus als je veel weggaat en je dus natuurlijk in de rook zit,dan heeft dat ook schadelijke gevolgen voor je haar?(maar dan enkel van de buitenkant??)

Hé skybax

Hellaas is meeroken ook niet erg goed voor de haartjes!
Maar ja, niet meer de deur uit gaan is natuurlijk ook geen optie, want plezier hebben en maken in het leven dus gezelligheid zoeken/ uitgaan is op zekere hoogte natuurlijk ook goed voor de haartjes vanwege de positieve gevoelens.

Druifstuif
10 november 2004, 17:01
Hé hartstikke goed van koekjes!!
Mijn motivatie put ik uit het niet willen hebben van gele tanden, vervroegt rimpels en ook voor mijn haar.
Groetjes van Sigur
Speelde bij mij ook best een grote rol, een collega van mij heeft op zijn 45e echt zo'n "doorgerookte" kop. Daar wil je ook echt niet mee rondlopen...

sigur
16 november 2004, 17:05
:crybaby: :crybaby: :crybaby: Shit, schit ik heb er een paar gerookt.....

Ik had zo genoeg van alles, de jeuk, mijn haar, mijn leven echt alles!!! Heb me afgeleefd door middel van te roken! :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Op moeilijke momenten vind ik het zo moeilijk om er van af te blijven, het lijkt dan net een klein vriendje in moeilijke tijden. Dat is natuurlijk onzin want een vriendje rook je niet op.....

sigur
16 november 2004, 23:05
Vandaag trouwens (gelukkig) weer niets gerookt!!:) :) Hoe gaat het met Druifstuif en Koekjes?

Druifstuif
19 november 2004, 14:34
Vandaag trouwens (gelukkig) weer niets gerookt!!:) :) Hoe gaat het met Druifstuif en Koekjes?

Gisteren had ik het wel even heel moeilijk. Ik zat op mijn wekelijkse kaartavond met allemaal mensen om me heen die allemaal vrolijk zaten te paffen. Dat in combinatie met de nodige drank maakte het goed lastig. Op een gegeven moment merkte ik dat ik het hele stoppen overboord wou gooien en gewoon weer gaan roken.

Toch blij dat ik niks aangeraakt heb. Maar het was het moeilijkste moment tot nu toe.

Gewoon weer opnieuw beginnen met stoppen Sigur, laat de tabak het niet van je winnen! :)

koekjes
21 november 2004, 23:17
Sigur & druifstuif, echt heel knap van jullie beide!
Ik rookte voorheen niet echt heel erg veel, laat ik het maar houden op 2 a 3 pakjes in de week. Ik denkdat het ook niet zo zeer een lichamelijke verslaving van me is (geweest! haha), maar meer een geestelijke. Ik associeer inmiddels gewoon heeel veel dingen met een sigaret, en daar moet ik echt vanaf.

ik heb vier sigaretten in twee weken gerookt. :o

sigur
22 november 2004, 13:01
Hé Koekjes,

Dat herken ik, veel dingen aan een sigaretje 'vastplakken' zoals gezelligheid, een borreltje, verdriet, boosheid etc.
Ik heb het met name moeilijk als ik verdrietig ben of gezelligheid ervaar.

Liefs van Sigur

Druifstuif
22 november 2004, 21:08
Hé Koekjes,

Dat herken ik, veel dingen aan een sigaretje 'vastplakken' zoals gezelligheid, een borreltje, verdriet, boosheid etc.
Ik heb het met name moeilijk als ik verdrietig ben of gezelligheid ervaar.

Liefs van Sigur
Bij gezelligheid heb ik er ook het meeste last van.

En ik had vannacht bijna gerookt... In een droom!

high
23 november 2004, 10:47
he tof dat jullie ook proberen te stoppen met roken ik ben er ook hard mee bezig en ik kan jullie vertellen ik wordt er niet vrolijker op :( hopelijk gaat het gevoel weg en ben ik weer een gezonde jonge man hehe

greetz thomas

sigur
23 november 2004, 11:36
Hé Thomas!

Goed van je zeg, dat je probeert te stoppen! Ik hoop dat je zult volhouden. Als je een keer een zwak moment hebt, moet je maar aan al die dingen denken die het roken veroorzaakt.

Succes he!

Druifstuif
7 december 2004, 18:00
Moeiteloos de 1-maand-grens gepasseerd :) .

Colinhos
7 december 2004, 19:31
Ik rook heel af en toe, zeg 10 per week. Is het effect van 10 sigaretten hetzelfde als een pakje per dag? Waarschijnlijk niet, maar op welke manier dan?
Ik wil ook graag stoppen, maar die o zo bekende "gezelligheidsmomenten" kan ik toch niet weerstaan. Hoop op antwoord......

Druifstuif
8 december 2004, 21:04
Ik rook heel af en toe, zeg 10 per week. Is het effect van 10 sigaretten hetzelfde als een pakje per dag? Waarschijnlijk niet, maar op welke manier dan?
Ik wil ook graag stoppen, maar die o zo bekende "gezelligheidsmomenten" kan ik toch niet weerstaan. Hoop op antwoord......
Geen flauw idee, het kan zijn dat 10 sigaretten al genoeg zijn om het proces te "triggeren", misschien niet.

Overigens, rook je er écht maar 10 per week, ik heb ze nooit zo precies geteld namelijk :D .

pizzacat
8 december 2004, 21:46
helemaal stoppen is mooi, maar minder roken is altijd beter dan meer roken. Het is geen alles of niets.

Tiuri
8 december 2004, 21:51
Ik rook heel af en toe, zeg 10 per week. Is het effect van 10 sigaretten hetzelfde als een pakje per dag? Waarschijnlijk niet, maar op welke manier dan?
Ik wil ook graag stoppen, maar die o zo bekende "gezelligheidsmomenten" kan ik toch niet weerstaan. Hoop op antwoord......IEDERE sigaret is slecht. 10 roken is natuurlijk minder erg dan 90, maar het gaat erom dat IEDERE sigaret METEEN zorgt voor inflammation én verhoogd DHT. Dat heeft niets met hoeveelheid sigaretten of hoe lang je al rookt te maken.

Denk er iedere keer dat je er een opsteekt bij na dat dat directe gevolgen heeft op de agressiviteit waarop je haarzakjes worden aangevallen. Dat is gewoon echt zo. Eén sigaretje = direct een inflammation-reactie.

Roken is het slechtste wat je kan doen als je AGA hebt. Je verhoogt je DHT met een aanzienlijk percentage en je geeft de inflammation ook nog een flinke boost. Als je bijv. fina slikt en je rookt, zal de werking van fina voor een vrij aanzienlijk deel teniet worden gedaan.

Of je er nou tientallen of maar 1 per maand rookt: het is slecht voor je haar en dat zul je ook merken.

Mensen met AGA die roken moeten ook niet zeuren dat ze kaal worden vind ik: dan vraag je erom.

Druifstuif
9 december 2004, 18:07
IEDERE sigaret is slecht. 10 roken is natuurlijk minder erg
Mensen met AGA die roken moeten ook niet zeuren dat ze kaal worden vind ik: dan vraag je erom.
Dan moeten die mensen wel eerst weten dat het slecht voor hun haar is. Ik ken ook zat mensen die zich kapot roken maar een volle bos haar hebben.

jongen25
9 december 2004, 18:11
Maar het punt is juist dat mensen wiens haarzakjes niet DHT-gevoelig zijn, zich kapot kunnen roken zonder dat er iets met de haren gebeurt. Mensen zoals wij hebben pech, hoewel, stoppen met roken is natuurlijk een positief neveneffect van de strijd tegen AGA.

sonofsam
9 december 2004, 21:39
En dan die man, die zoveel slechte dingen had gelezen over roken, dat hij gestopt is met lezen...

Son of Sam

peter10
9 december 2004, 22:33
hahahahaha good one, ol' Sam

(even voor de duidelijkheid, geen cynisme hier ofzo, alleen pure humorwaardering)

sonofsam
9 december 2004, 22:49
ROKERS HEBBEN EEN 13% HOGERE TESTOSTERON-SPIEGEL!

Son of Sam

peter10
9 december 2004, 22:52
ROKERS HEBBEN EEN 13% HOGERE TESTOSTERON-SPIEGEL!

Son of Sam

"Voor de goede orde:

De hoeveelheid enzym 5-AR type I en II is VOLLEDIG ONAFHANKELIJK van de hoeveelheid DHT en testosteron...

Son of Sam""

Wat dus eigenlijk niks uitmaakt , toch ?

Eminem
14 december 2004, 00:29
Ik weet dat roken niet echt bevorderend werkt voor mijn haargroei, maar het lukt me niet hiermee te stoppen.......

Tiuri
14 december 2004, 09:09
ROKERS HEBBEN EEN 13% HOGERE TESTOSTERON-SPIEGEL!

Son of Sam
Rokers hebben een 14% hogere DHT-spiegel!
[bron (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=Abstract&list_uids=7962322)]

Hanna
25 december 2004, 16:48
O.K., roken is niet gezond, maar je kunt 't roken niet overal de schuld van geven!

Hoe verklaar je dan dat zeer bekende kettingrokers zoals Theo van Gogh,
Thomas Ros, Annie M.G. Schmit, Jan Mulder en ex-roker Maarten van Rossum
zulke weelderige haardossen hebben/hadden??????

Tiuri
25 december 2004, 17:40
O.K., roken is niet gezond, maar je kunt 't roken niet overal de schuld van geven!

Hoe verklaar je dan dat zeer bekende kettingrokers zoals Theo van Gogh,
Thomas Ros, Annie M.G. Schmit, Jan Mulder en ex-roker Maarten van Rossum
zulke weelderige haardossen hebben/hadden??????*zucht*
roken is alleen slecht voor het haar als je aanleg voor alopecia androgenetica hebt.

Als je haarzakjes geen androgeenreceptoren hebben (zoals bij Theo van Gogh, Ros, Van Rossum en de meeste vrouwen) kun je roken wat je wilt: het maakt dan geen zak uit hoeveel DHT langs de follikels giert.

Als je WEL aanleg voor AGA hebt zul je met roken je haar volledig ruïneren.

By the way: Jan Mulder een weelderige haarbos?? :confused: Heb je hem wel eens goed bekeken?

Druifstuif
26 december 2004, 20:53
Nog steeds gestopt :)

Tiuri
26 december 2004, 21:05
Nog steeds gestopt :)
:worship: :worship:

badman
27 december 2004, 00:44
Proficiat aan alle voornemers en geslaagden van stoppen met roken. Hou vooral vol! (en lees aub niet verder). Wou dat ik het ook kon. Maar de motivatie m.b.t. haarinvloed lijkt me in elk geval nog altijd niet overtuigend genoeg. Ik heb een heel grote familie, waar kaalheid troef is, en dus veel vergelijk mogelijk tussen rokers en niet-rokers, doch er is geen verschil waar te nemen.
Een verstokte roker zoekt uiteraard altijd uitvluchten om toch niet te hoeven stoppen, maar wat gedacht van het geval Joestjenko die zou vergiftigd zijn met dioxine (wat ook zoveel in sigarettenrook voorkomt); laat nou net één van de symptomen van dioxinevergiftiging een overdadige haargroei zijn, aldus de kranten?

japiejaap
27 december 2004, 12:20
Dan moeten die mensen wel eerst weten dat het slecht voor hun haar is. Ik ken ook zat mensen die zich kapot roken maar een volle bos haar hebben.
tja zolang je geen receptoren hebt die gevoellig zijn voor dht maakt het natuurlijk nix uit hoeveel je rookt.

Druifstuif
2 januari 2005, 14:20
Nou, de 2 maanden-grens gepaseerd. Ook al is mijn haarstiuatie niet verbeterd, het geeft toch wel een goed gevoel om te weten dat ik het nu niet door mijn eigen toedoen vererger.

cherifo
2 januari 2005, 17:30
hallo allen,

ik rook enkel in het weekend..en enkel als ik dan uitga..
nu was mijn vraag..al je nu een tijdje rookt en je stopt,word je huid automatisch hersteld (bv rimpels enzo)? of blijft je huid in de staat zoals ze nu is..?

Haarmannetje
2 januari 2005, 17:34
hallo allen,

ik rook enkel in het weekend..en enkel als ik dan uitga..
nu was mijn vraag..al je nu een tijdje rookt en je stopt,word je huid automatisch hersteld (bv rimpels enzo)? of blijft je huid in de staat zoals ze nu is..?
Dat ligt denk ik aan je leeftijd. Hoe ouder je wordt, hoe minder "kracht" zal je lichaam hebben om zich goed te herstellen.

sigur
7 januari 2005, 14:57
bNou, de 2 maanden-grens gepaseerd. Ook al is mijn haarstiuatie niet verbeterd, het geeft toch wel een goed gevoel om te weten dat ik het nu niet door mijn eigen toedoen vererger.


Goed van je Druifstuif!!!!!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik in de afgelopen maanden zo nu en dan toch een sigaretje heb opgestoken:confused: .
Dit voornamelijk op stress-momenten. Maar toch, ik ben van bijna een pakje per dag naar zo nu en dan gegaan. Nu alweer bijna een week niet gerookt, met oud en nieuw wel maar daarvoor ook een paar weken niet. Ik ben van een verstokte roker naar een gelegenheidsroker gegaan. Ik merk dat ik niet meer rook omdat ik moet, dus het volledig stoppen hoeft niet ver in het vooruitzicht te liggen.

Groetjes.

Druifstuif
7 januari 2005, 18:36
Ik zou zeker voor het volledig stoppen gaan Sigur. Het risico van jezelf als gelegenheidsroker zien is dat je geleidelijk aan vaak weer meer gaat roken.

Ik spreek uit ervaring, ik heb het meerdere keren meegemaakt. En ook bij anderen zien gebeuren overigens...

Succes!

Hanna
9 januari 2005, 18:36
hallo allen,

ik rook enkel in het weekend..en enkel als ik dan uitga..
nu was mijn vraag..al je nu een tijdje rookt en je stopt,word je huid automatisch hersteld (bv rimpels enzo)? of blijft je huid in de staat zoals ze nu is..?

Mijn moeder's gezicht zat vol rimpels, maar toen ze stierf op 77-jarige leeftijd, waren haar rimpels allemaal in één klap foetsie! En dat was géén truukje van de make-up-artieste/visagiste!
Het heeft kennelijk weinig te maken met leeftijd. Volkomen ontspannen, zou kunnen helpen.
Er is dus nog hoop.

cherifo
9 januari 2005, 22:48
Mijn moeder's gezicht zat vol rimpels, maar toen ze stierf op 77-jarige leeftijd, waren haar rimpels allemaal in één klap foetsie! En dat was géén truukje van de make-up-artieste/visagiste!
Het heeft kennelijk weinig te maken met leeftijd. Volkomen ontspannen, zou kunnen helpen.
Er is dus nog hoop.
hoe bedoel je Hanna?

was je grootmoeder een rookster en wanneer is ze dan gestopt met roken?

Hanna
11 januari 2005, 12:41
Ja Cherifo,
Mijn moeder(niet mijn grootmoeder zoals jij schrijft) rookte 1 pakje Stuyvesant per dag en is pas gestopt met roken toen ze in het ziekenhuis terecht kwam, want daar mag je immers niet roken.
't Klinkt gek, maar als je de kans krijgt een lijk van dichtbij te zien, moet je maar eens opletten hoe glad de huid is.
Rimpels kwijt door ontspannen, is trouwens niets nieuws: met Botox worden spieren verlamd, waardoor ze dus volledig ontspannen zijn. Botox-injecties kun je ook altijd nog laten doen, alhoewel je wel een heel ervaren chirurg moet kiezen.

cherifo
11 januari 2005, 15:45
Ja Cherifo,
Mijn moeder(niet mijn grootmoeder zoals jij schrijft) rookte 1 pakje Stuyvesant per dag en is pas gestopt met roken toen ze in het ziekenhuis terecht kwam, want daar mag je immers niet roken.
't Klinkt gek, maar als je de kans krijgt een lijk van dichtbij te zien, moet je maar eens opletten hoe glad de huid is.
Rimpels kwijt door ontspannen, is trouwens niets nieuws: met Botox worden spieren verlamd, waardoor ze dus volledig ontspannen zijn. Botox-injecties kun je ook altijd nog laten doen, alhoewel je wel een heel ervaren chirurg moet kiezen.
ja sorry hoor..maar toen mijn moeder overleden is is me dat persoonlijk niet het eerste ding die me opviel..maar dit ter zijde.
ja maar als je daarvoor moet sterven om je rimpels te zien verdwijnen vind ik ook niet zo prettig weet je.

de vraag was gewoon of de huid of je lichaam zou herstellen indien je stopt met roken?

Haarmannetje
11 januari 2005, 17:12
Rimpels horen bij het leven.

Georgie
11 januari 2005, 17:29
De meeste rimpels ontstaan onder invloed van zonlicht en expressie (bijv. de fronsrimpel en lachrimpeltjes). Altijd je huid insmeren dus, zelfs 's winters. En proberen geen standaard gezichtsuitdrukken te hebben: zoals kaken strak op elkaar, fronsen e.d.

Pas daarna komen dingen als erfelijke aanleg (huidstructuur e.d.),verzorging en leefgewoonten kijken.

Tiuri
11 januari 2005, 17:37
En proberen geen standaard gezichtsuitdrukken te hebben: zoals kaken strak op elkaar, fronsen e.d.dus mensen, onthouden: iedere keer op een andere manier lachen! :D :confused:

Georgie
11 januari 2005, 20:23
Je begrijpt me volkomen, Laurensj! :) :cool: :shiny:

i love hair
1 oktober 2005, 22:09
Is het mogelijk dat roken haaruitval versnelt,ik heb het ergens gelezen dat het wel zo is, maar ik wil graag jullie mening of er echt iemand daar last van heeft, ik ben zelf een fulltime roker en ik rook al 5 jaar en ben nu 22 en heb last van haaruitval kan het door roken komen of is het gewoon mannelijke kaalheid, ik weet het gewoon niet meer, maar ik ben wel begonnen met propecia ik gebruikt het al 9 maanden,mij haren waren behoorlijk aan het verdunnen maar dankzij propecia gaat het nu stuk beter meeste haren zijn wat dikker geworden heb geen hergroei ervaren, maar ben heel erg blij mee en wil het zo houden, maar ik zit nu met een gedachte ''roken en haaruitval'' :eek: :crybaby: :confused: hebben ze iets met elkaar te maken of niet, ik weet er geen raad mee, ik wordt gewoon niet goed van,ik kom er niet uit zit gewoon in een diepe kuil,als haaruitval echt door roken komt is het echt een grote probleem voor mij,want ik heb zo vaak geprobeerd om te stoppen met roken maar het gaat me zeker lukken als ik echt weet dat roken de oorzaak is,ik hoop dat jullie mij begrijpen en zou graag wat hulp verwachten dank je wel allemaal.

Rogier
1 oktober 2005, 23:46
Hoi,

Omdat je het forum record "buitengewoon lange zin plaatsen" hebt verbroken denk ik dat een antwoord op je bericht een passende prijs is... :D

Roken tast zowieso de gezondheid aan en is daarnaast ook nog es prijzig, dus dat is al een goede reden om zowieso te stoppen. Maar die had je vast nog niet gehoord ;) . Als je echt wilt stoppen dan kun je ook stoppen. Anders ben je te slap. (mag ik zeggen als ex-roker, definitief gestopt! ;) ) Maar ik begrijp wel waarom rokers liever wel roken dan niet roken ;).

Wat ik gelezen heb is dat roken de doorbloeding niet ten gunste komt, en dat daardoor gezonde haargroei beinvloedt kan worden. Ik persoonlijk denk dat het minimaal is, maar wellicht dat hier mensen zijn die zich hier enorm in verdiept hebben, ben zelf ook wel benieuwd naar medisch beter onderbouwde antwoorden.

Succes met stoppen, er is maar 1 regel: gewoon nooit in je mond stoppen, als je dat een jaar volhoudt dan ben je een heel eind.

Rogier

Guoy
2 oktober 2005, 02:52
Ja absoluut stoppen met roken. Het is slecht. Je gaat eraan dood. Het kost veel geld. Je stinkt uit je bek. Je kleren gaan stinken. Niemand vindt je gaaf.

En daarnaast ben je 22, en roken is slechts cool tot je 17e. Bovendien kan je van het geld dat je over houdt zoveel dingen kopen die goed zijn voor je haar. Propecia, keto shampoo en wat je ook maar nodig vind.

NightFlyer
2 oktober 2005, 04:38
Hoi,

Omdat je het forum record "buitengewoon lange zin plaatsen" hebt verbroken denk ik dat een antwoord op je bericht een passende prijs is... :D


lol

Tja ik denk dat roken niet echt een positieve werking zal hebben.
Ik ga over een maand een poging doen met een lasertechniek om te stoppen met roken, heb er zeer positieve verhalen over gehoord in nabije omgeving.

kevin
2 oktober 2005, 12:10
En daarnaast ben je 22, en roken is slechts cool tot je 17e

En waar haal jij die wijsheid vandaan? :confused:

rizla
2 oktober 2005, 13:21
lol

Tja ik denk dat roken niet echt een positieve werking zal hebben.
Ik ga over een maand een poging doen met een lasertechniek om te stoppen met roken, heb er zeer positieve verhalen over gehoord in nabije omgeving.

mn pa die 30 jaar rookte is dr ook in een keer mee gestopt met dat lasergebeuren. en hij geloofde er niet eens in:D.
en roken is idd slechts cool tot je 17e. ik noem het dan ook de littekens van de midelbare school. ik rook nu allang niet meer omdat ik het zo ontzettend lekker vind maar gewoon omdat ik anders helemaal gek word. heb al verschillende pogingen ondernomen maar het blijft me in de rug steken. stoppen met de hardrugs en ook stoppen met blowen wat ik zeker 5x per dag deed was allemaal een eitje maar roken das anderre koek. een taaie, smerige koek. en dat terwijl ik altijd zei van ach daar kan ik zo mee stoppen.:confused: jaja ik was te trots! there i've said it o.k.?:P

Guoy
2 oktober 2005, 13:41
En waar haal jij die wijsheid vandaan? :confused:

Ik bedoel het precies zoals Rizla zegt. Als je gaat roken begin je op de middelbare school, niet omdat het lekker is, maar omdat het stoer is. Maar na de middelbare school is het eigenlijk een beetje dom. Het kost veel geld, het stinkt, er is geen groepsdruk meer en niemand die je er nog cool om vindt. Het was gewoon een licht synische opmerking. Dus probeer gewoon te stoppen...... Om wat voor reden dan ook.

kevin
2 oktober 2005, 14:24
Ik bedoel het precies zoals Rizla zegt. Als je gaat roken begin je op de middelbare school, niet omdat het lekker is, maar omdat het stoer is. Maar na de middelbare school is het eigenlijk een beetje dom. Het kost veel geld, het stinkt, er is geen groepsdruk meer en niemand die je er nog cool om vindt. Het was gewoon een licht synische opmerking. Dus probeer gewoon te stoppen...... Om wat voor reden dan ook.

Zie je zelf niet wat voor onzin je schrijft?

1) Roken is niet leeftijdsgebonden
2) Niet iedereen rookt omdat het stoer is, maar omdat het rusgevend is.
3) Na de middelbare school is het pas dom? Oh? Ervoor niet dan?

Je bent een beetje simpel bezig zeg.

Guoy
2 oktober 2005, 14:32
Zie je zelf niet wat voor onzin je schrijft?

1) Roken is niet leeftijdsgebonden
2) Niet iedereen rookt omdat het stoer is, maar omdat het rusgevend is.
3) Na de middelbare school is het pas dom? Oh? Ervoor niet dan?

Je bent een beetje simpel bezig zeg.

1) Dat snap ik ook wel. Alleen vrijwel iedereen die gaat roken begint hiermee op de middelbare school door groepsdruk.
2) Denk je nu echt dat mensen gaan BEGINNEN met roken omdat ze er rustig van worden??? :eek::confused:
3) Zoals ik al zei: Ik was synisch.....

NightFlyer
2 oktober 2005, 15:02
Waarom probeer jij het niet met die laser techniek? of heb je het al geprobeerd?



mn pa die 30 jaar rookte is dr ook in een keer mee gestopt met dat lasergebeuren. en hij geloofde er niet eens in:D.
en roken is idd slechts cool tot je 17e. ik noem het dan ook de littekens van de midelbare school. ik rook nu allang niet meer omdat ik het zo ontzettend lekker vind maar gewoon omdat ik anders helemaal gek word. heb al verschillende pogingen ondernomen maar het blijft me in de rug steken. stoppen met de hardrugs en ook stoppen met blowen wat ik zeker 5x per dag deed was allemaal een eitje maar roken das anderre koek. een taaie, smerige koek. en dat terwijl ik altijd zei van ach daar kan ik zo mee stoppen.:confused: jaja ik was te trots! there i've said it o.k.?:P

kevin
2 oktober 2005, 15:47
1) Dat snap ik ook wel. Alleen vrijwel iedereen die gaat roken begint hiermee op de middelbare school door groepsdruk.
2) Denk je nu echt dat mensen gaan BEGINNEN met roken omdat ze er rustig van worden??? :eek::confused:
3) Zoals ik al zei: Ik was synisch.....

1) Nogmaals, hoe kom je daar bij?!? Alleen omdat jij dat zo meemaakt, hoeft dat ergens anders niet zo te zijn.

2) Waarom niet? Ken je de effecten van roken wel? Niet alle mensen bezwijken onder druk of zijn makkelijk beinvloedbaar. Ik heb altijd al rokende vrienden gehad, maar je ziet mij niet roken om erbij te horen.

3) Dan klopt je synische voor geen kant.

rizla
2 oktober 2005, 16:00
ik wil het nog wel gaan probeeren. alleen kan ik me niet voorstellen nooit meer te mogen roken. echt bizar. ik wil wel stoppen maar toch ook weer niet:confused:

Guoy
2 oktober 2005, 16:09
1) Nogmaals, hoe kom je daar bij?!? Alleen omdat jij dat zo meemaakt, hoeft dat ergens anders niet zo te zijn.

2) Waarom niet? Ken je de effecten van roken wel? Niet alle mensen bezwijken onder druk of zijn makkelijk beinvloedbaar. Ik heb altijd al rokende vrienden gehad, maar je ziet mij niet roken om erbij te horen.

3) Dan klopt je synische voor geen kant.

1) Ik spreek inderdaad uit eigen ervaring. Ik heb niet alle rapporten en cijfers doorgenomen toen ik hiermee kwam. Jij toch ook niet? Jij spreekt ook uit eigen ervaring. Ik zag gewoon om me heen dat toen ik nog op de middelbare school zat ineens heel veel leeftijdsgenoten for no reason begon te roken. De enige reden was groepsdruk. Ik kan me niet voorstellen dat je op je 14de al zowel stress hebt dat je van leeftijdsgenoten geloofd dat je er rustig van wordt. Naarmate je naar hogere klassen en niveau ging nam dit wel flink af, maar zo maak ik het mee. Misschien dat op jou middelbare school niemand rookte en nu je in de twintig bent ineens iedereen rookt omdat het zo relaxed is. Ik zou het niet weten. Ik spreek natuurlijk uit eigen ervaring.

2) Tuurlijk zal een effect van roken zijn dat je er rustig van wordt. Maar ik kan me niet voorstellen dat mensen elkaar gaan aanmoedigen om te roken omdat "ze er zo rustig van worden". Dit zal uiteindelijk wel een reden zijn voor verslaving, maar geen reden om te beginnen. En dat jij niet rookt: vet prachtig. Houden zo.

3) Waarom klopt m'n synischme van geen kant? Nou ja het is misschien ook sarcasme, maar dan nog. Als ik zeg "roken is slechts stoer tot je 17de" is dat inderdaad sarcasme of synischme hoe je het ook wilt zien. Ik kan niet zien hoe dat niet kan kloppen? Het is toch een feit dat dit mijn mening is? Het is sarcastisch omdat het inderdaad nooit stoer is om te roken. Wil je soms zeggen dat het ALTIJD stoer is om te roken??

Anyhow, ik weet niet wat je probeert te bereiken bij me. Is het erg dat ik zo over roken denk?

kevin
2 oktober 2005, 16:22
1) Ik spreek inderdaad uit eigen ervaring. Ik heb niet alle rapporten en cijfers doorgenomen toen ik hiermee kwam. Jij toch ook niet? Jij spreekt ook uit eigen ervaring. Ik zag gewoon om me heen dat toen ik nog op de middelbare school zat ineens heel veel leeftijdsgenoten for no reason begon te roken. De enige reden was groepsdruk. Ik kan me niet voorstellen dat je op je 14de al zowel stress hebt dat je van leeftijdsgenoten geloofd dat je er rustig van wordt. Naarmate je naar hogere klassen en niveau ging nam dit wel flink af, maar zo maak ik het mee. Misschien dat op jou middelbare school niemand rookte en nu je in de twintig bent ineens iedereen rookt omdat het zo relaxed is. Ik zou het niet weten. Ik spreek natuurlijk uit eigen ervaring.

2) Tuurlijk zal een effect van roken zijn dat je er rustig van wordt. Maar ik kan me niet voorstellen dat mensen elkaar gaan aanmoedigen om te roken omdat "ze er zo rustig van worden". Dit zal uiteindelijk wel een reden zijn voor verslaving, maar geen reden om te beginnen. En dat jij niet rookt: vet prachtig. Houden zo.

3) Waarom klopt m'n synischme van geen kant? Nou ja het is misschien ook sarcasme, maar dan nog. Als ik zeg "roken is slechts stoer tot je 17de" is dat inderdaad sarcasme of synischme hoe je het ook wilt zien. Ik kan niet zien hoe dat niet kan kloppen? Het is toch een feit dat dit mijn mening is? Het is sarcastisch omdat het inderdaad nooit stoer is om te roken. Wil je soms zeggen dat het ALTIJD stoer is om te roken??

Anyhow, ik weet niet wat je probeert te bereiken bij me. Is het erg dat ik zo over roken denk?

1) Omdat jij dat zo ervaart hoeft dat nog niet zo te zijn, that's all.

2) Voor mij was het wel een reden om eens te kijken hoe het was. Maar ik werd er niet rustig van, maar zenuwachtiger.

3) Ik probeer alleen te zeggen dat je teveel generaliseert. Omdat jij uit jou ogen iets ziet, wil nog niet zeggen dat het zo is.

rizla
2 oktober 2005, 16:26
waar gaat dit over? wat roken met je doet weet toch iedereen?
laten we ff wel wezen. roken is over het algemeen gewoon slecht. kinderen begin er niet aan:P

Deckard
2 oktober 2005, 16:37
Roken is een deetje dom, maar ja, alcohol drinken is dat ook en daar doen we minder hijgerig over...

En het is CYNISME...

Guoy
2 oktober 2005, 16:47
1) Omdat jij dat zo ervaart hoeft dat nog niet zo te zijn, that's all.

2) Voor mij was het wel een reden om eens te kijken hoe het was. Maar ik werd er niet rustig van, maar zenuwachtiger.

3) Ik probeer alleen te zeggen dat je teveel generaliseert. Omdat jij uit jou ogen iets ziet, wil nog niet zeggen dat het zo is.

Misschien generaliseer ik wel teveel, maar ja ik spreek gewoon uit eigen ervaring. Dat hoeft dus inderdaad niet zo te zijn dat dit altijd zo is. Ik wist niet dat dit zo bij je over kwam. Zoals ik al zei heb ik niet alle cijfers en rapporten over roken gelezen. Het was ook helemaal niet mijn bedoeling om dit te gaan nazoeken. Het is dus allemaal eigen ervaring en bij jou waarschijnlijk ook. Er zullen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn. Maar ik kom hier niet om ruzie te maken. Sorry als ik je beledigd heb. Maar ik blijf erbij dat er niets mis is met sarcasme, of je het er nou mee eens bent of niet. ;)

En deckard je hebt helemaal gelijk! Het is cynisme. Maar ik ben zo'n dyslectische hendrik dat ik blij ben dat dit m'n enige taalfout was! :P

NightFlyer
2 oktober 2005, 18:02
ik wil het nog wel gaan probeeren. alleen kan ik me niet voorstellen nooit meer te mogen roken. echt bizar. ik wil wel stoppen maar toch ook weer niet:confused:

Ik ken het, lijkt me echt kut om uit te gaan en dan niet te kunnen roken enzo

rizla
2 oktober 2005, 18:57
en dan ga je ook pas ruiken hoe lekker vooral marlboro ruikt ghehe. echt irritant.

Guoy
2 oktober 2005, 21:21
Is dit ook sarcastisch? :P

ray
3 oktober 2005, 20:05
OMG,

mensen jullie gaan wel heel erg off topic!

TS wil toch weten of roken schadelijk is voor je haar en in welke mate.
ikzelf ben hier als roker ook wel in geinterresseerd.
wat ik zelf gelezen ooit eens gelezen dacht te hebben is dat het wel schadelijk was maar of dit haaruitval lan veroorzaken of alleen een doffe kleur wet ik ook niet.

hopenlijk is hier een expert die het wel weet.
Het is iets waarvan ik aannam de rokende haarwebber zeer graag het antwoord wil weten.

voordelen, nadelen roken en coolheid lijkt me meer iets voor een apart topic...

kevin
3 oktober 2005, 21:45
OMG,

mensen jullie gaan wel heel erg off topic!

TS wil toch weten of roken schadelijk is voor je haar en in welke mate.
ikzelf ben hier als roker ook wel in geinterresseerd.
wat ik zelf gelezen ooit eens gelezen dacht te hebben is dat het wel schadelijk was maar of dit haaruitval lan veroorzaken of alleen een doffe kleur wet ik ook niet.

hopenlijk is hier een expert die het wel weet.
Het is iets waarvan ik aannam de rokende haarwebber zeer graag het antwoord wil weten.

voordelen, nadelen roken en coolheid lijkt me meer iets voor een apart topic...

Ja roken is DIRECT shadelijk voor je haar, omdat het een inflammation reactie terweeg brengt wat er voor zorgt dat je rond de 15-20% sneller kaal wordt dan zonder roken. Tiuri had hier een mooie post over ergens.

BiTemp
4 oktober 2005, 13:06
Er zitten veel ontstekingsbevorderende stoffen in tabak, stoffen die het immuunsysteem activeren. Of het met de ontsteking te maken heeft of niet weet ik niet, maar het versnelt ook de veroudering van de (hoofd)huid door bindweefselvorming. Waar bindweefsel zit, is geen plaats meer voor haar.

Van de andere kant waarschuwt men vaak voor de "vervrouwelijkings"effecten van sommige stoffen in tabak: er zit bv beta-sitosterol in, een uit planten afkomstig estrogeen, wat de vruchtbaarheid bij mannen zou verminderen, maar ook DHT zou remmen. Sommigen baseren het effect van saw palmetto op de aanwezigheid van deze stof.

Alles bij elkaar lijkt het effect toch negatief uit te pakken voor haargroei.
Ik ben vorige week voor de zoveelste keer gestopt. Het mooiste van roken is beginnen na lange tijd gestopt te zijn. Daar kan geen ander gevoel tegenop.
** dit is niet bedoeld als reclame voor roken **

Pantau
4 oktober 2005, 22:09
Onzinnige thread.

Roken is slecht voor je. Dus ook voor je haar. Maar om nou te stoppen voor die draaderige dingen op je hoofd? Misschien moet je eerder stoppen voor long problemen of keel problemen.

cees
5 oktober 2005, 18:11
Ik werk 1 keer per week in een kroeg en daar wordt natuurl;ijk ook volop gerookt, is het nu ook heel schadelijk als je meerookt, want als je uitgaat doe je dit natuurlijk ook!

Guoy
6 oktober 2005, 11:10
Mwah, dat zal wel meevallen. Ik denk niet dat je het gezond kan noemen, maar wat is tegenwoordig wel gezond? Volgens mij zijn alle uitlaatgassen van de stad ook niet supergezond, maar om daarnou voor naar de rimboe te gaan verhuizen? Ik zou gewoon lekker blijven werken bij je cafe! Om om meeroken nou ontslag om te nemen? Je moet ook een beetje lol hebben en natuurlijk ook geld verdienen! Ik denk persoonlijk dat het wel meevalt, maar weet geen cijfers hierover.

pipilover
6 oktober 2005, 11:32
En als je rookt heb je meer vitamine c nodig, dan iemand die niet rookt. Waarom dat is weet ik ff niet meer, maar ik heb het vaak gelezen.

pellen
30 oktober 2005, 18:31
Er wordt van alles en nog wat beweerd over roken en haaruitval.
Ik ben er zelf van overtuigd dat roken mijn haaruitval veroorzaakt heeft. Ik heb last van steeds dunner wordend haar, zowel op mijn hoofd als op mijn lichaam. Dit alles is heel geleidelijk gegaan, maar het is nu al 4 jaar gaande en het houdt niet op. Ik zie het als een vorm van chronische Telogen Effluvium.
Wat ik me afvraag is: zijn er mensen zijn die gestopt zijn met roken en vervolgens een verbetering in hun haargroei constateerden.
Ervaringen aub.........

Erik J
31 oktober 2005, 14:53
Hier een stukje tekst van het Leids Universitair Medisch Centrum

Omslag: Is een kaal hoofd gevaarlijk?

Mannen die op 45-jarige leeftijd een kaal achterhoofd hebben, lopen meer risico op hart- en vaatziekten dan de gemiddelde man. Dat is gebleken uit een Amerikaanse studie onder ruim 22.000 mannelijke (voormalige) artsen. Ze werden elf jaar lang gevolgd. De mate van kaalheid bij de onderzochte personen speelde ook een rol. Bij de kaalste groep bleek de kans op hartproblemen namelijk ruim eenderde hoger in vergelijking met leeftijdgenoten met een volle haardos.

Er was bovendien een verband met roken: hoe kaler de man, hoe groter de kans dat hij nooit gerookt had. Gaat roken haaruitval dus tegen? Of ontneemt kaalheid je de lust tot roken? Het is waarschijnlijker dat er een gemeenschappelijke oorzaak is die roken remt en haaruitval stimuleert. De verhoogde testosteronspiegel van kale mannen is daarvoor een serieuze kandidaat.

Ondanks 'braver' rookgedrag toch meer kans hebben op hartklachten, dat zou reden kunnen zijn voor gevoelens van bezorgdheid, woede en angst. En dat, zo is al lang bekend, vergroot de kans op hartklachten. Heren, maak je niet druk! Er is ook reden tot hoop: andere onderzoekers hebben bij dierproeven sterke aanwijzingen gevonden dat toediening van extra testosteron beschermt tegen de ziekte van Alzheimer. Of kale mannen dus ook minder kans op Alzheimer hebben is nu de vraag. Uit de grote artsenstudie kan die informatie niet komen, want het ging om een schriftelijke enquête. Wie vergeet het formulier terug te sturen, wordt uiteraard niet meegeteld.

Link:
http://www.lumc.nl/1080/archief/2000/20000310.html#Omslag:%20Is%20een%20kaal%20hoofd%20 gevaarlijk?

Op het internet zie ik desondanks wel veel resultaten die wel van mening zijn dat roken tot haaruitval kan leiden. Ik vraag me echter wel af of het effect niet zeer klein is.

Hieronder een stuk tekst van http://www.hairplus.nl/nieuws/rokers.htm


Rokers hebben meer last van haaruitval

Volgens een recente studie van The Harvard School of Public Health, kan roken het gehalte dihydrotestosteron (DHT), het hormoon dat in verband wordt gebracht met kaalheid, vergroten.

In een onderzoek onder 1.241 Amerikaanse mannen van middelbare leeftijd werden hormoongehaltes van rokers en niet-rokers met elkaar vergeleken.
Het onderzoek was zo opgezet, dat leeftijd en gewicht geen rol speelden in de resultaten. Ondanks het feit dat het onderzoek niet specifiek was gericht op kaalheid, toonde het wel aan dat het DHT-gehalte bij rokers 13% hoger ligt dan bij niet-rokers. En het is algemeen geaccepteerd dat DHT de hoeveelheid en de mate van haarverlies vergroot.
Een sigaret opsteken veroorzaakt niet direct haaruitval en stoppen met roken helpt dus ook niet om kaalheid te verminderen. Maar roken kan wel de mate waarmee het haar uitvalt, vergroten.

Bron: www.regrowth.com (http://www.regrowth.com/)
Datum: 15 juli 2003

kas
31 oktober 2005, 15:44
Mijn dermatoloog beweert heel stellig dat bewezen is roken het proces van aga bevordert, oftwel je wordt er sneller kaal door.

Kitty

Serious
1 november 2005, 00:25
hoeveel zou toegestaan zijn te roken??
5/10 of zelfs geen sigaretten??
wat wordt er onder rokers verstaan?!

Guoy
1 november 2005, 00:41
Onder rokers worden verstaan: mensen die roken. Lijkt me simpel. De hoeveelheid sigaretten per dag op nul zetten lijkt me de meest verstandige hoeveelheid. Als je het niet voor je haar doet, doe het dan voor je longen en je algemene gezondheid.

ray
1 november 2005, 09:48
omg, word weer tijd dat ik ga stoppen. na de tentamens. dus over 2 weken begin ik met stoppen.

iemand nog tips hoe je tijdens het uitgaan de verleiding weerstaat?

Druifstuif
1 november 2005, 14:34
Vandaag precies 1 jaar gestopt met roken!!!

echoes
1 november 2005, 16:09
En kan je het merken aan je haar? is het dikker, gezonder enz?>

Druifstuif
1 november 2005, 16:15
Hell no... Maar het was bij mij ook al echt ver heen. Vergeleken bij mij hebben de meeste mensen die ik hier op foto's zie nog een volle bos haar...

Toch heel blij dat ik gestopt ben :)

nicolekusters
1 november 2005, 20:39
Ben je mal,mijn zus rookt 2 pakjes per dag en heeft een haarbos als een touw!!
Het is allemaal hormonaal en helaas geen reet aan te doen dan extra vrouwelijke hormonen te slikken en maar hopen dat dit aanslaat maar je wordt er wel misselijk van hoor!!Hé mannen,

Ik ben vandaag bij de dermatoloog geweest en vertelde hem dat ik weer ben begonnen met roken, dit vooral doordat ik hier een beetje rust in vind als ik weer zo'n vervelende jeukaanval heb. Ik vroeg hem naar de mogelijke gevolgen op het haar van roken. Hij zei dat (ik ben een vrouw) het bij mannen het kaalwordingsproces versneld. Hij zei dat daar onderzoek naar was gedaan en dat de resultaten hierop neerkwamen. Dit onderzoek is niet verricht bij vrouwen alleen bij de mannen.
Maar ja, als het zo'n duidelijke uitwerking heeft op het mannelijke geslacht zal het toch ook voor een deel bij de vrouw gelden.

Dus mensen: STOPPEN MET ROKEN!!

Tiuri
2 november 2005, 00:25
Ben je mal,mijn zus rookt 2 pakjes per dag en heeft een haarbos als een touw!!
Het is allemaal hormonaal en helaas geen reet aan te doen dan extra vrouwelijke hormonen te slikken en maar hopen dat dit aanslaat maar je wordt er wel misselijk van hoor!!Beste Nicole,
We hebben het hier dan ook niet over jouw zus, maar over mensen met de erfelijke aanleg voor kaalheid. Voor die mensen is roken wel degelijk slecht voor het haar, onder andere juist omdat het de productie van het mannelijke hormoon DHT schijnt te stimuleren.
Groetjes,
Tiuri

Haarmannetje
2 november 2005, 06:54
Ben je mal,mijn zus rookt 2 pakjes per dag en heeft een haarbos als een touw!!
Het is allemaal hormonaal en helaas geen reet aan te doen dan extra vrouwelijke hormonen te slikken en maar hopen dat dit aanslaat maar je wordt er wel misselijk van hoor!!
Als er geen reet aan te doen is, waarom zouden extra vrouwelijke hormonen dan wel helpen ;)?

Nee, even zonder gekheid. Het is inderdaad allemaal gerelateerd aan hormonen en daarnaast is het genetisch. Vooral dit laatste is voor veel mensen een soort van argument om de overtuiging te hebben dat er niets tegen te doen is: "het is genetisch dus is er niets tegen te doen." Dat is niet helemaal juist. Bij een genetisch iets zijn er ook gewoon normale lichamelijke processen betrokken. Het is niet iets magisch ofzo wat onzichtbaar en ontastbaar is voor de mens. Dat er nog geen perfecte oplossingen zijn is een feit, maar de hoop hoeft daarentegen niet worden opgegeven omdat onze vorm van haaruitval genetisch is ofzo hoor.

Ontopic:
Ik sluit mij volledig bij Tiuri aan.

nicolekusters
9 november 2005, 09:46
Is er bewijs voor allemaal? Nee niet echt, over kaalheid bij vrouwen en de oplossing ervan is nog niet veel bekend. Artsen en dermatologen en gynaecologen doen er heel vaag en ongeinteresseerd over.Stoppen met roken dan een optie? Wie weet het antwoord? Wat ik wel voor me zelf heb uitgemaakt is dat ik al genoeg gezeik heb en als ik me zelf dan ook nog moet kwellen met het afkicken van roken, nee dank je. Ik ben ervan overtuigd dat bepaalde dingen in je leven gewoon je lot zijn, of je wilt of niet. Het enige wat je hoeft te doen is het te accepteren en dat is nu net waarmee we het allemaal zo moeilijlk hebben, toch?

Beste Nicole,
We hebben het hier dan ook niet over jouw zus, maar over mensen met de erfelijke aanleg voor kaalheid. Voor die mensen is roken wel degelijk slecht voor het haar, onder andere juist omdat het de productie van het mannelijke hormoon DHT schijnt te stimuleren.
Groetjes,
Tiuri

pizzacat
9 november 2005, 10:13
Is er bewijs voor allemaal? Nee niet echt, over kaalheid bij vrouwen en de oplossing ervan is nog niet veel bekend. Artsen en dermatologen en gynaecologen doen er heel vaag en ongeinteresseerd over.Stoppen met roken dan een optie? Wie weet het antwoord? Wat ik wel voor me zelf heb uitgemaakt is dat ik al genoeg gezeik heb en als ik me zelf dan ook nog moet kwellen met het afkicken van roken, nee dank je. Ik ben ervan overtuigd dat bepaalde dingen in je leven gewoon je lot zijn, of je wilt of niet. Het enige wat je hoeft te doen is het te accepteren en dat is nu net waarmee we het allemaal zo moeilijlk hebben, toch?

Ik kan je nog wel een rijtje bekende nadelen van roken opnoemen. Beredeneer je nu dat roken nu je lot is of je haaruitval?
Stoppen met roken is geen optie, het is een must, op het moment dat er zich kennelijk een probleem voordoet in het lichaam dan is alle beschikbare energie in het lichaam nodig. Rook je daarbij dan gaat er energie verloren aan het wegwerken van giftige stoffen en aan het regeneratieproces van de longen.

Het is eigenlijk zo logisch, ik zou stoppen met roken ook vooral niet zo dramatiseren. Het is lastig, klopt, gewoon ff doorbijten, je hebt er alleen maar baat bijt.

Tiuri
9 november 2005, 10:26
Is er bewijs voor allemaal? Nee niet echt,Geen bewijs voor? Het is algemeen bekend dat het mannelijke hormoon DHT een sleutelrol speelt bij kaal worden, zowel bij mannen als bij vrouwen. Nu is er in 1994 een zeer grote en betrouwbare studie uitgevoerd door Harvard die heeft aangetoond dat rokers 14% meer DHT in hun bloed hebben dan niet-rokers [bron (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=7962322)].

Dat is dus een fikse stijging, en ik durf te garanderen dat dat voor iemand met erfelijke aanleg voor kaalheid dramatische gevolgen kan hebben voor de haartjes.

nicolekusters
9 november 2005, 11:07
Het valt me op dat jullie op deze site meer bezig zijn met elkaars commentaar te bekritiseren en te bekvechten over wie er gelijk heeft dan dat jullie bezig zijn met waar deze site eigenlijk voor bedoeld is, namelijk met elkaar troost en steun te bieden bij het feit dat we gewoon ons haar gedeeltelijk of helemaal kwijt raken.
Ik krijg hier nog meer stress van dan van mijn haaruitval zelf!
Als jullie toch allemaal de oplossing schijnen te weten, waarom vallen onze haren dan nog steeds uit?


Geen bewijs voor? Het is algemeen bekend dat het mannelijke hormoon DHT een sleutelrol speelt bij kaal worden, zowel bij mannen als bij vrouwen. Nu is er in 1994 een zeer grote en betrouwbare studie uitgevoerd door Harvard die heeft aangetoond dat rokers 14% meer DHT in hun bloed hebben dan niet-rokers [bron (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=7962322)].

Dat is dus een fikse stijging, en ik durf te garanderen dat dat voor iemand met erfelijke aanleg voor kaalheid dramatische gevolgen kan hebben voor de haartjes.

Tiuri
9 november 2005, 11:11
Het valt me op dat jullie op deze site meer bezig zijn met elkaars commentaar te bekritiseren en te bekvechten over wie er gelijk heeft dan dat jullie bezig zijn met waar deze site eigenlijk voor bedoeld is, namelijk met elkaar troost en steun te bieden bij het feit dat we gewoon ons haar gedeeltelijk of helemaal kwijt raken.
Ik krijg hier nog meer stress van dan van mijn haaruitval zelf!
Als jullie toch allemaal de oplossing schijnen te weten, waarom vallen onze haren dan nog steeds uit?Hee Nicole,
Ik krijg de indruk dat jij hier alleen bent om dingen te horen die je leuk vindt, en dat je je kop in het zand steekt voor de wat vervelendere berichten. Struisvogelgedrag noemen ze dat. :) Opzich vind ik dat niet zo erg, maar ik vind het wel jammer dat je zo negatief reageert op berichten van mensen die je juist proberen te helpen.
Hoe kom je er trouwens bij dat onze haren nog steeds uitvallen? Heel veel mensen op dit forum hebben stabilisatie of zelfs teruggroei van haren bereikt, o.a. door naar tips te luisteren die we elkaar geven (zoals stoppen met roken).
Groetjes,
Tiuri

nicolekusters
9 november 2005, 11:17
Kijk, dit is nu wat ik bedoel, ik krijg meteen weer een aanval op een uitspraak!
Ik denk dat ik juist net mijn kop niet in het zand steek en gewoon de harde waarheid onder ogen probeer te zien en dat is het feit dat er nog steeds geen effectief middel tegen haaruitval is uitgevonden.

Hee Nicole,
Ik krijg de indruk dat jij hier alleen bent om dingen te horen die je leuk vindt, en dat je je kop in het zand steekt voor de wat vervelendere berichten. Struisvogelgedrag noemen ze dat. :) Opzich vind ik dat niet zo erg, maar ik vind het wel jammer dat je zo negatief reageert op berichten van mensen die je juist proberen te helpen.
Hoe kom je er trouwens bij dat onze haren nog steeds uitvallen? Heel veel mensen op dit forum hebben stabilisatie of zelfs teruggroei van haren bereikt, o.a. door naar tips te luisteren die we elkaar geven (zoals stoppen met roken).
Groetjes,
Tiuri

Tiuri
9 november 2005, 11:23
Kijk, dit is nu wat ik bedoel, ik krijg meteen weer een aanval op een uitspraak!
Ik denk dat ik juist net mijn kop niet in het zand steek en gewoon de harde waarheid onder ogen probeer te zien en dat is het feit dat er nog steeds geen effectief middel tegen haaruitval is uitgevonden.Hoi Nicole,
Ik vind het vervelend dat je mijn post als een aanval zag, dat was niet mijn bedoeling.
Ik snap je frustratie trouwens heel goed hoor, het is inderdaad nog behelpen met de middelen tegen haaruitval. Een middel dat gegarandeerd bij iedereen aanslaat bestaat helaas (nog) niet.
Maar als je het van de positieve kant bekijkt zie je dat er de laatste tijd een hoop nieuwe middeltjes zijn bijgekomen en dat de kennis van de wetenschap over haaruitval steeds verder toeneemt. We beschikken momenteel over een enorme batterij aan mogelijke middeltjes, en ik denk dat een grote meerderheid van de mensen al in staat is om de haaruitval minimaal te stoppen door één of een combinatie van deze middeltjes te slikken of te smeren.
Heb je trouwens al eens in het Haarwoordenboekje gekeken? Daar vind je een duidelijk overzicht van de bekendste middelen van dit moment.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het vreselijk dat je je haar verliest en ik denk ook dat dit voor een vrouw vaak veel moeilijker te verwerken is dan voor een man. Maar als je een positieve instelling hebt en goed met lotgenoten praat, zul je zien dat haaruitval helemaal niet het einde van de wereld hoeft te betekenen.
Heel veel succes in ieder geval,
Groetjes,
Tiuri.

PS Jammer dat je je vorige posts hebt verwijderd, je bijdragen zijn in mijn ogen meer dan welkom.

nicolekusters
9 november 2005, 11:36
Ok, ok, ik ben ook de slechtste niet, hahaha. Hier dan weer een reactie. Ja inderdaad, de wetenschap is hard op weg naar een middel, maar is het dan niet voor iemand met aa al te laat omdat ik gelezen en gehoord heb van de dermatoloog dat "wat je kwijt bent, ben je kwijt en komt niet meer terug"? Of zijn ze bezig met het ontwikkelen van een middel waardoor zelf a.a patienten hun haargroei ook terug krijgen?
Bedankt voor je vriendelijke reactie, groetjes Nicole


Hoi Nicole,
Ik vind het vervelend dat je mijn post als een aanval zag, dat was niet mijn bedoeling.
Ik snap je frustratie trouwens heel goed hoor, het is inderdaad nog behelpen met de middelen tegen haaruitval. Een middel dat gegarandeerd bij iedereen aanslaat bestaat helaas (nog) niet.
Maar als je het van de positieve kant bekijkt zie je dat er de laatste tijd een hoop nieuwe middeltjes zijn bijgekomen en dat de kennis van de wetenschap over haaruitval steeds verder toeneemt. We beschikken momenteel over een enorme batterij aan mogelijke middeltjes, en ik denk dat een grote meerderheid van de mensen al in staat is om de haaruitval minimaal te stoppen door één of een combinatie van deze middeltjes te slikken of te smeren.
Heb je trouwens al eens in het Haarwoordenboekje gekeken? Daar vind je een duidelijk overzicht van de bekendste middelen van dit moment.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het vreselijk dat je je haar verliest en ik denk ook dat dit voor een vrouw vaak veel moeilijker te verwerken is dan voor een man. Maar als je een positieve instelling hebt en goed met lotgenoten praat, zul je zien dat haaruitval helemaal niet het einde van de wereld hoeft te betekenen.
Heel veel succes in ieder geval,
Groetjes,
Tiuri.

PS Jammer dat je je vorige posts hebt verwijderd, je bijdragen zijn in mijn ogen meer dan welkom.

Tiuri
9 november 2005, 11:47
Ok, ok, ik ben ook de slechtste niet, hahaha. Hier dan weer een reactie. Ja inderdaad, de wetenschap is hard op weg naar een middel, maar is het dan niet voor iemand met aa al te laat omdat ik gelezen en gehoord heb van de dermatoloog dat "wat je kwijt bent, ben je kwijt en komt niet meer terug"? Of zijn ze bezig met het ontwikkelen van een middel waardoor zelf a.a patienten hun haargroei ook terug krijgen?
Bedankt voor je vriendelijke reactie, groetjes NicoleHoi Nicole,
De opmerking "wat je kwijt bent, ben je kwijt" van je dermatoloog is realistisch, maar gaat toch niet altijd op. Ik vind het trouwens wel goed dat je dermatoloog het zegt, liever dat dan valse hoop geven door te zeggen dat stabilisatie makkelijk te bereiken is (zoals Dr. Boersma doet). Maar toch lopen er ook op dit forum vrouwen rond die hergroei hebben bereikt, bijvoorbeeld met minoxidil of de lasercomb.
Er wordt momenteel in Amerika ook gewerkt aan een veelbelovend middel dat in staat kan zijn om ook verloren gegane haren weer terug te toveren: Sonic Hedgehog. Dit middel zou in staat zijn om aangetaste/verzwakte haarzakjes weer opnieuw op te bouwen door informatie uit een bepaald gen te halen. Zie hier voor meer info.
Ook al is dit middel het niet, dan nog zal er vroeg of laat een goedwerkend middel op de markt komen. Opzich is het verstandig om je haar tot die tijd zo goed mogelijk te beschermen (bijv. met de huidige middeltjes en/of door te stoppen met roken), maar omdat het toch vaak behelpen blijft kan ik me ook voorstellen dat je er liever helemaal niet aan begint om frustratie tegen te gaan. Die afweging moet ieder voorzich maken, ik zou zelf ook niet durven zeggen wat de beste keuze is.
In ieder geval nogmaals veel sterkte toegewenst met dit vervelende probleem.
Groetjes,
Tiuri

Serious
9 november 2005, 18:15
Geen bewijs voor? Het is algemeen bekend dat het mannelijke hormoon DHT een sleutelrol speelt bij kaal worden, zowel bij mannen als bij vrouwen. Nu is er in 1994 een zeer grote en betrouwbare studie uitgevoerd door Harvard die heeft aangetoond dat rokers 14% meer DHT in hun bloed hebben dan niet-rokers [bron (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=7962322)].

Dat is dus een fikse stijging, en ik durf te garanderen dat dat voor iemand met erfelijke aanleg voor kaalheid dramatische gevolgen kan hebben voor de haartjes.


Jij kan wel overdrijven zeg..


Een sigaret opsteken veroorzaakt niet direct haaruitval en stoppen met roken helpt dus ook niet om kaalheid te verminderen. Maar roken kan wel de mate waarmee het haar uitvalt, vergroten.
bron: zie vorige bladzijde van dit topic

Dat die studie zeer groot en betrouwbaar is maak jij er van.
Ik vind 1241 deelnemers niet zeer groot. En zoiezo is die 13% niet 100% accuraat ivm significantie.

Tiuri
10 november 2005, 00:56
Serious, kerel, die hele post van jou is gewoon van a tot z kletskoek.

Steek er nog lekker een op zou ik zeggen. :)

Serious
10 november 2005, 12:24
Serious, kerel, die hele post van jou is gewoon van a tot z kletskoek.

Steek er nog lekker een op zou ik zeggen. :)

goede argumentatie ook

Guoy
10 november 2005, 12:37
Maar Serious, wat wil je nou dat we zeggen? Dat roken goed is voor je haar? :confused:

Serious
10 november 2005, 13:14
Maar Serious, wat wil je nou dat we zeggen? Dat roken goed is voor je haar? :confused:

nee..dat de gevolgen beperkt zijn.. en niet "drastisch"

Tiuri
10 november 2005, 15:27
goede argumentatie ookIk wil het best goed beargumenteren, maar dan wordt het zo technisch en ik denk dat de meeste leden daar niet op zitten te wachten. Maargoed, heel kort dan:

De 14% DHT-verhoging heeft een p-waarde van 0,004, wat wil zeggen dat de kans dat de uitslag toevallig tot stand is gekomen, 0,4% is. Met andere woorden is er een kans van 99,6% dat de uitslag geen toeval is. Een p-waarde van 0,004 is bij iedere vooraf gestelde alpha-waarde significant te noemen in de statistiek, waarmee de nulhypothese verworpen kan worden. Jouw opmerking "zoiezo is die 13% niet 100% accuraat ivm significantie" slaat dus nergens op.

Ook zeg je dat een onderzoek met 1.241 niet groot is. Dat klopt ook al niet, want dit is een erg groot aantal wat je niet vaak ziet bij medische onderzoeken. Verreweg de meeste onderzoeken werken met tussen de 20 en 100 proefpersonen. Dit is dus veel meer, maar Harvard heeft dan ook een zeer goede naam en die gaat niet zomaar wat flutonderzoekjes uitvoeren. ;)

Verder zei je dat een DHT-verhoging van 14% geen drastische gevolgen heeft voor het haar. Dat durf ik ten zeerste te bestrijden. :) Vergeet niet dat kalende mensen over het algemeen sowieso al een hoger DHT-gehalte hebben. Nog eens 14% daar bovenop is gewoon heel slecht nieuws voor de gevoelige androgeenreceptoren van je haarzakjes: het ligt voor de hand dat de haaruitval nog sneller en agressiever zal verlopen dan normaal.

Maar ik vind het razendinteressant dat er hier rokers zijn die zich zelfs verzetten tegen de meest evidente onderzoeksresultaten. :) Heel grappig om te zien dat de nicotineverslaving zelfs het verstand kan uitschakelen.

Serious
10 november 2005, 18:07
ik rook niet :cool:

Tiuri
11 november 2005, 08:55
ik rook niet :cool:Dat is ook altijd een terugkerend thema bij rokers: ontkennen dat ze roken. ;) :P

Je bent óók een roker als je maar een paar sigaretjes per week rookt, Serious! :)

pizzacat
11 november 2005, 21:51
Ik word een beetje ziek van het gejengel omtrent roken. Roken is slecht, punt!
Het is een aangeleerd verschijnsel met alleen nadelen. 'Ja maar het is niet zo heel erg voor mn haar', ja wat wil je nu dan? Horen dat het eigenlijk meevalt en dat een paar peuken geen kwaad kunnen? Ik heb 2 jaar een pakje per dag gerookt, en ben Cold Turkey gestopt, zwaar, jazeker, blij? Nou en of! Meer geld, meer conditie, niet dat rokers hoestje, en geen kans op allerlei roken-gerelateerde verschijnselen op latere leeftijd. Je moet alleen even voorbij die paar lastige weken denken.

Als je toch wilt roken, prima, bijna iedereen heeft wel een slechte gewoonte, maar kom dan niet in een thread met allerlei drogredenen aankakken om het goed te praten. Roken is slecht en dat weten juliie donders goed.


BTW, Serious, een onderzoek met 1000+ mensen is een groot onderzoek en een significantie van 0,004 is pure porno voor een statisticus.

jongen25
14 november 2005, 18:15
BTW, Serious, een onderzoek met 1000+ mensen is een groot onderzoek en een significantie van 0,004 is pure porno voor een statisticus.

:D Yep! Dat zeg je vrij raak.

Boris
15 november 2005, 00:14
Jij kan wel overdrijven zeg..



bron: zie vorige bladzijde van dit topic

Dat die studie zeer groot en betrouwbaar is maak jij er van.
Ik vind 1241 deelnemers niet zeer groot. En zoiezo is die 13% niet 100% accuraat ivm significantie.


1241 respondenten is wel veel, wijsneus!

Boris
15 november 2005, 00:17
ow, ik zie net dat dat al meermaals is geroepen..

Roland
20 januari 2006, 00:22
Terwijl ik zelf op dit moment (lekker??) een peuk opsteek, wil ik even iets vertellen over mijn personlijke ervaring met roken. Vroeger tot mijn 18e, toen ik niet rookte, was ik dikwijls lichtjes ziek en verkouden. Nu ik al 6 jaar rook ben ik nooit maar dan ook nooit meer ziek. Ik merk dit zelfs al op korte termijn, zodra ik stop met roken(wat ik al meermaals geprobeerd heb), ben ik binnen nu en 3 maanden gegarandeerd verkouden of gewoon echt keihard ziek.

Ik denk daarom ook dat roken mijn afweersysteem op een veel hoger level brengt. Net of mijn lichaam constant aan het vechten is tegen het roken en de giftige stoffen die ik hiermee in mijn lijf pomp. Ik weet ook dat ditzelfde afweersysteem je haarzakjes aanvalt. Zodra dit systeem wordt geboost, zal het neveneffect dus zijn dat je haarzakjes harder worden aangevallen.

Op dit moment heb ik nog steeds ontzettende haaruitval. Ik geloof ook echt dat dit mede door het roken komt.Misschien herkent iemand zijn of haar situatie hierin. Laat dit dan maar even horen. ik hoop snel overtuigd te zijn en mede hierdoor definitief met roken te stoppen..

Roland

ray
26 juni 2006, 20:38
schopje omhoog.

ben ondertussen nog steeds niet gestopt met roken :mad:
wel een paar serieuze pogingen gedaan maar dan vond ik wel weer een aanleiding om te beginnen (ja stom, ik weet het).

het allerergste is dat ik wil stoppen omdat ik mijn haar wil sparen. geld of andere gezondheid komt echt daaronder.

ik heb nog eens goed in mijn vriendengroep gekeken. van onze groep, 10 man, rook ik en nog een geregeld.
2 anderen roken slechts bij het uitgaan en dan weinig).
ik heb inhammen en de andere roker heeft dunner wordend haar frontaal.
qua andere leefgewoontes zijn we bijna allemaal identiek. gezond eten, sport en wel veel uitgaan en bier :rolleyes:.

toch vind ik het dan wel opvallend dat ik en de andere roker flinke haarproblemen hebben.

hoe zit het hier eigenlijk met de mensen. roken jullie, of hebben jullie in het verleden gerookt?

ik rook sinds mijn 14 en ben nu dus 24, 10 jaar teveel dus.

deze week zitten mijn tentamens erop. volgende week sensation black en die zondag erna wil ik gewoon echt stoppen!

Kretos
26 juni 2006, 21:01
volgende week sensation black en die zondag erna wil ik gewoon echt stoppen!

Dit is niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen wil ik zeggen dat ik het enorm stom vind klinken als mensen op deze manier dingen voor zich uitschuiven.

Ik weet uit ervaring dat het heel moeilijk is om te leven volgens wat je eigenlijk weet wat goed is. Zo vind ik het lastig om op tijd naar bed te gaan, ook al weet ik dat ik slaap tekort kom.

Maar 'die zondag na het uitgaan wil ik stoppen', 'na de vakantie wil echt gaan afvallen', 'als ik volgende week nog last heb ga ik maar naar de dokter'...

Waarom niet NU actie ondernemen? Wat wil je nou, op die dag stoppen, zodat je je die dag ervoor nog te pletter kunt roken? Kom op, zeg! Neem een ander in de maling...

ray
26 juni 2006, 21:35
Dit is niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen wil ik zeggen dat ik het enorm stom vind klinken als mensen op deze manier dingen voor zich uitschuiven.

Ik weet uit ervaring dat het heel moeilijk is om te leven volgens wat je eigenlijk weet wat goed is. Zo vind ik het lastig om op tijd naar bed te gaan, ook al weet ik dat ik slaap tekort kom.

Maar 'die zondag na het uitgaan wil ik stoppen', 'na de vakantie wil echt gaan afvallen', 'als ik volgende week nog last heb ga ik maar naar de dokter'...

Waarom niet NU actie ondernemen? Wat wil je nou, op die dag stoppen, zodat je je die dag ervoor nog te pletter kunt roken? Kom op, zeg! Neem een ander in de maling...

ik heb woensdag en donderdag nog tentamens. niet echt een goed moment om te stoppen aangezien die periode stressvol is en nicotine mij nu nog door zo'n periode heen helpt.

sensationblack is het laatste feest voordat ik op vakantie ga. ik ga op vakantie met alleen niet rokers dus na sensation is stoppen mijn inziens het beste moment.

Roland
26 juni 2006, 21:45
Stoppen met roken moet je wel degelijk plannen. Lees er de bundels stoppen-met-roken flyers maar op na. Twee goeie tips: Ga naar de dokter en haal een kuur Zyban, dit middel werkt echt geweldig en zorgt ervoor dat de neveneffecten van het stoppen nul zijn. En twee, zorg voor een gegarandeerd(!) rookvrije omgeving als je wilt stoppen. Ikzelf ben altijd weer opnieuw begonnen doordat er in mijn directe omgeving sigaretten voor handen waren :( En er niet teveel over nadenken, gewoon niet meer doen! Veel Succes!

Kretos
26 juni 2006, 22:28
ik heb woensdag en donderdag nog tentamens. niet echt een goed moment om te stoppen aangezien die periode stressvol is en nicotine mij nu nog door zo'n periode heen helpt.

sensationblack is het laatste feest voordat ik op vakantie ga. ik ga op vakantie met alleen niet rokers dus na sensation is stoppen mijn inziens het beste moment.

Stoppen met roken moet je wel degelijk plannen. Lees er de bundels stoppen-met-roken flyers maar op na. Twee goeie tips: Ga naar de dokter en haal een kuur Zyban, dit middel werkt echt geweldig en zorgt ervoor dat de neveneffecten van het stoppen nul zijn. En twee, zorg voor een gegarandeerd(!) rookvrije omgeving als je wilt stoppen. Ikzelf ben altijd weer opnieuw begonnen doordat er in mijn directe omgeving sigaretten voor handen waren :( En er niet teveel over nadenken, gewoon niet meer doen! Veel Succes!

Er zullen ongetwijfeld meerdere aspecten een rol spelen bij stoppen met roken. Ik wil niet zeggen dat ik daar ook maar iets vanaf weet, want dat is niet zo. Wat ik in m'n vorige post wilde zeggen had ook niets met roken op zich te maken en was ook geen persoonlijke aanval op darkster1981.

Maar ik heb al zo vaak mensen gezien die het ene willen maar het andere doen. Stoppen met roken, maar twee pakjes per dag opmaken; beter worden, maar pas wachten met naar de dokter gaan tot het erger wordt; afvallen, maar de hele zomer niet bewegen en je vol vreten. Om een paar voorbeelden van mijzelf te noemen: slaaptekort voorkomen, maar steeds om middernacht naar bed gaan; de toets halen, maar pas op het allerlaatste moment beginnen met leren.

In mijn reactie was ik slechts kritisch op het 'echt willen stoppen'. Mijn vraag was: Wil je dat echt en daar ook echt iets (zwaars) voor doen of neem je jezelf in de maling?

Als iemand weet dat hij echt wil stoppen met roken en daar ook alles aan gaat doen, dan ben ik heel blij voor diegene!

Roland
26 juni 2006, 23:51
Er zullen ongetwijfeld meerdere aspecten een rol spelen bij stoppen met roken. Ik wil niet zeggen dat ik daar ook maar iets vanaf weet, want dat is niet zo. Wat ik in m'n vorige post wilde zeggen had ook niets met roken op zich te maken en was ook geen persoonlijke aanval op darkster1981.

Maar ik heb al zo vaak mensen gezien die het ene willen maar het andere doen. Stoppen met roken, maar twee pakjes per dag opmaken; beter worden, maar pas wachten met naar de dokter gaan tot het erger wordt; afvallen, maar de hele zomer niet bewegen en je vol vreten. Om een paar voorbeelden van mijzelf te noemen: slaaptekort voorkomen, maar steeds om middernacht naar bed gaan; de toets halen, maar pas op het allerlaatste moment beginnen met leren.

In mijn reactie was ik slechts kritisch op het 'echt willen stoppen'. Mijn vraag was: Wil je dat echt en daar ook echt iets (zwaars) voor doen of neem je jezelf in de maling?

Als iemand weet dat hij echt wil stoppen met roken en daar ook alles aan gaat doen, dan ben ik heel blij voor diegene!

Ja, ik begrijp wel wat je bedoelt. 100% agreed

vrosjnivosj
27 juni 2006, 01:02
Ik heb een 3 tal maanden 5 sigaretten per dag gerookt en dervoor tijdens het uitgaan 2 of 3.
Het werd dan paasvakantie en ik heb bijna niemand gezien en had ik soms wel de behoefte om te roken maar heb ik niet gedaan. Dan heb ik gezegt ik stop ermee.
Maar na een tijdje ben ik tijdens het uitgaan weer een paar sigaretten gerookt en dan gezegt ik stop er helemaal mee dit hen ik dus gedaan.
Natuurlijk op een paar jointjes na :D .
Nu vind ik het bijzonder vervelend als ik thuiskom na het weggaan en ik stink naar de rook. En vuil moet hoesten smorgens.
Het gaat ook zeker niet tesamen met joggen. Dus als je rook en je wilt stoppen zorg dat je genoeg om handen hebt zoals sporten, geeft je ondertussen nog eens een goed gevoel.

Guoy
27 juni 2006, 02:26
omg, word weer tijd dat ik ga stoppen. na de tentamens. dus over 2 weken begin ik met stoppen.

iemand nog tips hoe je tijdens het uitgaan de verleiding weerstaat?

Darkster, dit was jij op 1 november 2005. :D Na sensation wel ECHT stoppen he! ;) Ga idd eerst even naar je huisarts om je zoveel mogelijk advies en hulp te geven. Plan het goed. :) Toen mijn ouders gingen stoppen met roken zijn ze gigantisch veel gaan sporten. Geen idee of dat helpt, maar misschien. :confused:

ray
27 juni 2006, 12:38
Darkster, dit was jij op 1 november 2005. :D Na sensation wel ECHT stoppen he! ;) Ga idd eerst even naar je huisarts om je zoveel mogelijk advies en hulp te geven. Plan het goed. :) Toen mijn ouders gingen stoppen met roken zijn ze gigantisch veel gaan sporten. Geen idee of dat helpt, maar misschien. :confused:

ja ik weet het. eigenlijk echt schandalig dat ik rook. mijn moeder heeft zelfs kanker gehad en die heeft me al ontelbare keren gesmeekt om te stoppen met roken, wil me zelfs complete auto's cadeau doen als ik stop :confused:

ik pleisters en middeltjes geloof ik niet zo, aangezien stoppen vanuit je eigen wilskracht moet gebeuren.

binnenkort ga ik weer een goede poging doen ook omdat het gewoon superslecht is voor mijn haar, net nu het zich aardig lijkt te herstellen.

13% DHT verhoging door roken is behoorlijk wat, misschien als ik stop krijgt mijn haar wel een extra impuls om nog beter te herstellen en aangezien ik nu op het punt zit waar fina topt is nu een goede periode...

vrosjnivosj
27 juni 2006, 15:32
Rokers hebben een 13% hogere DHT-spiegel!
[bron (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=Abstract&list_uids=7962322)]
Tiuri maakt reclame! :D
Voor een haartransplantatie bedrijf dan nog.

Tuurlijk stond er toen een stukje die er nu niet meer staat.:)

Hier een stukje die een beetje ontkracht dat roken wat aan androgenen zou doen. Maar het kan natuurlijk zijn dat er nog veel meer onderzoeken het tegendeel bewijzen...
Serum androgen and estrogen levels did not correlate with smoking, alcohol intake, serum cholesterol, serum uric acid and blood pressure
bron (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=Abstract&list_uids=1460479&query_hl=7&itool=pubmed_docsum)

Maar hier wordt het bevestigd.
Vergeleken met nonsmokers en onafhankelijke van relatief gewicht (de index van de lichaamsmassa) en leeftijd, hadden de sigaretrokers serumniveaus van DHEA (18% hoger, P = 0.0002), DHEAS (13% hoger, P = 0.0007), cortisol (5% hoger, P = 0.01), androstenedione (33% hoger, P = 0.0001), testosteron (9% hoger, P = 0.009), DHT (14% hoger, P = 0.004), en SHBG verhoogd (8% hoger, P = 0.004).
bron (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=Abstract&list_uids=7962322&query_hl=10&itool=pubmed_docsum)
Wat ik hier wel niet versta dat shbg verhoogt terwijl dht en t verhogen.

groet

Roland
29 juni 2006, 09:21
ik pleisters en middeltjes geloof ik niet zo, aangezien stoppen vanuit je eigen wilskracht moet gebeuren.



Eigenwijze herder...Stoppen met roken heeft ontelbare neveneffecten. Concentratiestoornissen, nerveuziteit, de lichamelijke verslaving aan nicotine, gevoelens van eenzaamheid. Al deze shit zorgen er dikwijls weer voor dat je weer begint. Als je je stoppen niet plant, is de kans statistisch gezien 96% dat je weer begint. Hier hoort ook een bezoek aan de huisarts bij. Die zal je veelkans de Zyban zelf aanraden. Stoppen met roken gaat niet vanzelf onthoud dat goed, een planning is onontbeerlijk(als je tenminste niet weer opnieuw wilt beginnen na een tijdje..) Probeer het gewoon en maak de kuur af. Hier staat ook een soort 'gids' in om je door de stop-periode heen te helpen én, om het naderhand vast te houden.

Bas6562
12 juli 2006, 12:57
Je verhoogt je DHT met een aanzienlijk percentage en je geeft de inflammation ook nog een flinke boost. Als je bijv. fina slikt en je rookt, zal de werking van fina voor een vrij aanzienlijk deel teniet worden gedaan.

Ik las dit hier ineens van jou Tiuri... Ik weet natuurlijk wel dat roken niet goed is voor je haar maar is t dan idd ook zo dat roken de werking van fina danig vermindert, zoals jij zegt? Ik slik nl ook fina maar ik rook ook ongeveer 10 sigaretten per dag.

Roken is dus slecht voor je haar maar zijn er ook bewijzen dat fina zijn werking dan minder kan doen?

Bas6562
12 juli 2006, 19:19
Ik las dit hier ineens van jou Tiuri... Ik weet natuurlijk wel dat roken niet goed is voor je haar maar is t dan idd ook zo dat roken de werking van fina danig vermindert, zoals jij zegt? Ik slik nl ook fina maar ik rook ook ongeveer 10 sigaretten per dag.

Roken is dus slecht voor je haar maar zijn er ook bewijzen dat fina zijn werking dan minder kan doen?

Iemand antwoord hierop? Jij Tiuri?

Tiuri
12 juli 2006, 22:13
Iemand antwoord hierop? Jij Tiuri?
Ja Bas, da's heel simpel. Fina verlaagt DHT met 70%. Roken verhoogt DHT met 14% (zie studie eerder in deze thread). Dus door te roken doe je een aanzienlijk deel van het DHT-verlagende werk van fina teniet, 20% om precies te zijn (14% van 70%).

Roken is sowieso slecht, maar voor AGA al helemaal in allerlei opzichten. Ik heb altijd gezegd dat mensen die roken geen recht hebben om te klagen over haaruitval, want je doet het jezelf aan dan.

Bas6562
12 juli 2006, 22:26
Hmm ja...is wel logisch allemaal. Tijd om te stoppen dus..:rolleyes:

ray
12 juli 2006, 22:41
Ja Bas, da's heel simpel. Fina verlaagt DHT met 70%. Roken verhoogt DHT met 14% (zie studie eerder in deze thread). Dus door te roken doe je een aanzienlijk deel van het DHT-verlagende werk van fina teniet, 20% om precies te zijn (14% van 70%).

Roken is sowieso slecht, maar voor AGA al helemaal in allerlei opzichten. Ik heb altijd gezegd dat mensen die roken geen recht hebben om te klagen over haaruitval, want je doet het jezelf aan dan.

nou doe je het klinken alsof roken de oorzaak van haaruitval is.
roken is op alle fronten slecht maar een rokende fina slikker onderdrukt dus nog 56% van zijn DHT terwijl een niet rokende en niet fina slikker dus 0% onderdrukt.

heb de laatste tijd eens rond gekeken bij vrienden, kenissen en op het werk maar het valt me wel op dat veel kalenden ook wel roken tov niet kalenden.
is er eigenlijk geen onderzoek gedaan naar roken en haaruitval (of verergerde aahruitval in combinatie met AGA)

kon ik de tijd maar 10 jaar terugdraaien :rolleyes:

vrosjnivosj
13 juli 2006, 19:22
Ja Bas, da's heel simpel. Fina verlaagt DHT met 70%. Roken verhoogt DHT met 14% (zie studie eerder in deze thread). Dus door te roken doe je een aanzienlijk deel van het DHT-verlagende werk van fina teniet, 20% om precies te zijn (14% van 70%).

Ik denk dat je door die studie geen conclusies kan trekken. Want finasteride is niet bij de studie gebruik...

ray
7 augustus 2006, 17:18
Hmm ja...is wel logisch allemaal. Tijd om te stoppen dus..:rolleyes:

en al gestopt :P

ik nu bijna een maand. moet zeggen dat het echt zwaar was/is en dat ik de eerste 2 weken echt cold turkey ging.
voel me nu beter.
het eerste lichamelijke dat ik merk is dat ik een gezondere huid krijg, nu hopen dat mijn haar ook meeprofiteerd :P

Guoy
7 augustus 2006, 17:21
en al gestopt :P

ik nu bijna een maand. moet zeggen dat het echt zwaar was/is en dat ik de eerste 2 weken echt cold turkey ging.
voel me nu beter.
het eerste lichamelijke dat ik merk is dat ik een gezondere huid krijg, nu hopen dat mijn haar ook meeprofiteerd :P

HOERA!!! En nu volhouden meneer! :)

another
7 augustus 2006, 19:00
heb de laatste tijd eens rond gekeken bij vrienden, kenissen en op het werk maar het valt me wel op dat veel kalenden ook wel roken tov niet kalenden.
is er eigenlijk geen onderzoek gedaan naar roken en haaruitval (of verergerde aahruitval in combinatie met AGA)


hmm, raar, zelf rook ik niet, en ik heb wel aga.

Daarnaast, (het stereotype:P) kunstacademie student, heeft lang dik haar, en rookt als een ketter (komt echt veel voor)...

dat ontkracht het argument misschien?

ray
7 augustus 2006, 19:10
hmm, raar, zelf rook ik niet, en ik heb wel aga.

Daarnaast, (het stereotype:P) kunstacademie student, heeft lang dik haar, en rookt als een ketter (komt echt veel voor)...

dat ontkracht het argument misschien?

naja, om zoiets te onderzoeken moet je een goed onderzoek doen. wat wel zo is dat je met lang haar dat je gewoon laat vallen je je inhammen retegoed kan verbergen. ik had tot 2 jaar geleden een chanpignon-kapsel. droog, zonder gel, kon je geen spaar van AGA zien bij mij, echter nat of met gel zag je het direct.

er is een kans dat roken niet slecht is voor je haar, maar goed is het iig niet.
(de reden dat ik ben gestopt is voor mijn haar en de rest van mijn lichaam)

vrosjnivosj
7 augustus 2006, 20:14
Respect,
En hoe zit het als je op café gaat? of op andere gelegenheden waar mensen roken?

ray
7 augustus 2006, 20:27
Respect,
En hoe zit het als je op café gaat? of op andere gelegenheden waar mensen roken?

als ik een avond ga stappen dan heb ik vaak een paar maal zin in een cigaret, niet heel vaak, en het wordt steeds minder.
ik drink dan een biertje extra of een kauwgom of ff pissen. ff ergens anders mee bezig en dan gaat het wel weer.
voordeel is ook dat je niet bang meer hoeft te zijn dat je stinkt als je met een meisje praat

vrosjnivosj
8 augustus 2006, 18:27
Kauwgom(nicotine?)
Ik heb jammer genoeg wat last van een goeie adem :confused:.
Endat zonder te roken.:D

ray
8 augustus 2006, 18:34
Kauwgom(nicotine?)
Ik heb jammer genoeg wat last van een goeie adem :confused:.
Endat zonder te roken.:D

nee gewone kauwgom.
nicotinekauwgom is ranzig.

slechte adem?
moet je zo'n schraapding voor je tong halen bij de drogist.

Morehair
8 augustus 2006, 19:58
als ik een avond ga stappen dan heb ik vaak een paar maal zin in een cigaret, niet heel vaak, en het wordt steeds minder.
ik drink dan een biertje extra of een kauwgom of ff pissen. ff ergens anders mee bezig en dan gaat het wel weer.
voordeel is ook dat je niet bang meer hoeft te zijn dat je stinkt als je met een meisje praat


Als je ergens wel van uit je bek gaat meuren dan is dat wel van bier.....

Maar tis wel lekker.;)

vrosjnivosj
8 augustus 2006, 20:15
slechte adem?
moet je zo'n schraapding voor je tong halen bij de drogist.
Bedankt voor de tip.
Ik heb het al eens eerder gezien maar helpt het eigenlijk wel?
Is toch hetzelfde als je tong 'poetsen'.
groet

ray
8 augustus 2006, 22:18
Bedankt voor de tip.
Ik heb het al eens eerder gezien maar helpt het eigenlijk wel?
Is toch hetzelfde als je tong 'poetsen'.
groet

medische naam is halitose.
komt wel veel voor bij mensen en kan ook wel verschillende oorzaken hebben.

hier staat wel meer info:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1171

of googlen op halitose.
ikzelf poets 3 keer daags tanden en eet vaak kauwgom. en maak af en toe mijn tong schoon.

Guoy
11 augustus 2006, 15:24
hmm, raar, zelf rook ik niet, en ik heb wel aga.

Daarnaast, (het stereotype:P) kunstacademie student, heeft lang dik haar, en rookt als een ketter (komt echt veel voor)...

dat ontkracht het argument misschien?

Dit meen je toch niet serieus?

another
11 augustus 2006, 18:14
gedeeltelijk grap, maar ik ken wel wat lui van de kunstacademie die dik haar hebben en veel roken

het ging mij er dus om dat dik haar + roken geen uitzondering zijn

ray
20 augustus 2006, 13:03
gedeeltelijk grap, maar ik ken wel wat lui van de kunstacademie die dik haar hebben en veel roken

het ging mij er dus om dat dik haar + roken geen uitzondering zijn

naja, Tiuri zegt dat mensen die AGA hebben hun situatie verslechteren door te roken. en ik geloof hem ook wel daarin.
ik ben iig gestopt en het bevalt me nog steeds. ik voel me fitter en zie er ook gewoon beter uit.
ik heb ook meer energie en voel meook niet zo depressief.
en op de een of andere manier kom ik ook meer voor mezelf op.
als ik vroeger "genaaid" werd dan stak ik een peuk op. nu ga ik er keihard tegenin (geeft wel trammelant soms).


en heb al weer een nieuwe passie erbij :P

pleetje
9 oktober 2006, 12:36
bedankt voor de tip .ik wist niet dat roken (een beetje) zo n enorme invloed heeft op je haar ik voelde wel inflammation toen voelde ik wel aan dat het niet goed zat .

heb hier trouwens wel nieuwe woorden geleerd zoals inflammation

kevin
9 oktober 2006, 13:05
Trouwens, er wordt wel gezegd dat roken slecht is voor je haar, maar ik heb het nog nergens in een studie gezien. Alleen Tiuri heeft er wat over gezegd ZONDER BRON.

Rokers hebben gemiddeld 17% meer DHT dan niet-rokers. DHT valt haarzakjes aan bij kalende mannen.

Roken zorgt voor slechte doorbloeding. Slechte doorbloeding zorgt voor haaruitval.

Conclusie: van roken word je (sneller) kaal.

Mensen die een DHT-remmer gebruiken en daarbij ook roken vind ik dus dom, omdat de werking van de DHT-remmer deels wordt opgeheven door het roken.

BiTemp
9 oktober 2006, 13:17
De bewuste bron is hier (http://bmj.bmjjournals.com/cgi/content/full/313/7072/1616) full-text te vinden.

kevin
9 oktober 2006, 13:20
Kijk eens aan, een studie (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=7962322&query_hl=1&itool=pubmed_docsum) gevonden die zegt dat:

-Cigarette smokers had increased serum levels of DHEA (18% higher, P = 0.0002), DHEAS (13% higher, P = 0.0007), cortisol (5% higher, P = 0.01), androstenedione (33% higher, P = 0.0001), testosterone (9% higher, P = 0.009), DHT (14% higher, P = 0.004), and SHBG (8% higher, P = 0.004).

Erg slecht idee voor mensen met haaruitval om te roken. Het verhoogt zelfs het stresshormoon, wat slecht is voor je haar. Dus als je rookt, zorgt dan dat Fina. goed zijn werk doet. Wat wel goed kan zijn is dat roken SHBG verhoogt zoals Groene thee ook doet.

ray
9 oktober 2006, 13:38
opmerkelijk trouwens dat na je 40ste jaar de rokers zo extreem snel kaal worden.
het onderzoek is btw niet helemaal 100% betrouwbaar maar dat geven ze zelf ook al aan.
ze kunnen niet een direct causaal verband aantonen tussen roken en haaruitval aangezien er elementen als ouder worden ook mee speelt.

ik denk dat de westerse levensstijl het kaalworden proeces verergert en versneld.
zo zijn bepaalde landen in azie aan het verwesteren en daar zie je nu ook opeens typische westerse ziekten opduiken als hart en vaatziekten en volgensmij ook aziaten die opeens kaal worden.


ik ben nu 3 maanden gestopt bijna.
mijn lichamelijke gesteldheid is verbeterd. het begint mensen op te vallen dat ik een gezondere huid heb en ikzelf merk het vooral bij sporten. mijn lichaam kan veel meer aan.

sigur
9 oktober 2006, 14:05
hmm, raar, zelf rook ik niet, en ik heb wel aga.

Daarnaast, (het stereotype:P) kunstacademie student, heeft lang dik haar, en rookt als een ketter (komt echt veel voor)...

dat ontkracht het argument misschien?




Er is dan ook veelvuldig gezegt: Mensen die AGA gevoelig zijn, die versnellen het kaalwordings proces. Die mensen die jij bedoeld, hebben waarschijnlijk geen last van AGA.
Daarnaast zei je het raar te vinden dat je ondanks dat je niet rookt wel AGA hebt. Dat is natuurlijk raar om te zeggen aangezien het roken AGA niet kan veroorzaken, maar wel degelijk kan versnellen!

Dus nee, het ontkracht het 'argument' in geen enkel opzicht. Bovendien wordt een argument een feit als het middels wetenschappelijk onderzoek is bevestigd.

cees
21 oktober 2006, 17:09
Ik heb vannacht na weer veel te veel gedronken te hebben weer echt sinds 2 jaar gerookt en gelijk een stuk of 6 over de avond! Kan dit kwaad of is het als je het 1 keer doet niet schadelijk?

Roland
21 oktober 2006, 18:13
Ik heb vannacht na weer veel te veel gedronken te hebben weer echt sinds 2 jaar gerookt en gelijk een stuk of 6 over de avond! Kan dit kwaad of is het als je het 1 keer doet niet schadelijk?


Ik denk het niet echt, maar je weet zelf ook verdraaid goed dat het 'vaste' roken hier weer mee begint he.

asdfg
22 oktober 2006, 11:36
Ik heb vannacht na weer veel te veel gedronken te hebben weer echt sinds 2 jaar gerookt en gelijk een stuk of 6 over de avond! Kan dit kwaad of is het als je het 1 keer doet niet schadelijk?

------------------------------------mongool

AnaganSkywalker
22 oktober 2006, 14:02
Ik vroeg me af aangezien ik meer een gelegenheidsroker ben,of het niet mogelijk is om ter opheffing van die vrije radicalen en andere shit die je door roken binnenkrijgt,een supplement te nemen van super anti-oxidanten ofzo zodat t minder schadelijk word.Zou dit kunnen,denken jullie?
Ohja,iemand voor mongool uitmaken heb je zelf toch ook niks aan?

Henk
22 oktober 2006, 17:54
Ohja,iemand voor mongool uitmaken heb je zelf toch ook niks aan?

Inderdaad. Asdfg, wil je wel een beetje op je woordkeuze letten hier op ons forum.

ray
22 oktober 2006, 18:11
Ik vroeg me af aangezien ik meer een gelegenheidsroker ben,of het niet mogelijk is om ter opheffing van die vrije radicalen en andere shit die je door roken binnenkrijgt,een supplement te nemen van super anti-oxidanten ofzo zodat t minder schadelijk word.Zou dit kunnen,denken jullie?
Ohja,iemand voor mongool uitmaken heb je zelf toch ook niks aan?

wat versta je onder gelegendheidsroker?

ik ken heel weinig mensen die enkel en alleen op zaterdag roken tijdens het uitgaan.
als je echt de discipline hebt om slechts 1 avond per week te roken en dan nog weinig lijkt het me mij niet dat je je echt zorgen hoeft te maken.

helaas bestaat er geen medicatie anders dan stoppen voor de schadelijke effecten van roken.

en zo moeilijk is het niet hoor

Three months, one week, one day, 9 hours, 8 minutes and 30 seconds. 1706 cigarettes not smoked, saving $341.29. Life saved: 5 days, 22 hours, 10 minutes.


schiet trouwens aardig op met het aantal cigaretten niet gerookt (ik schrik er zelf van).

bovendoen bespaar ik extra geld omdat ik het wisselgeld van de peuken ook niet direct uitgeef aan bijvoorbeeld snoep of andere onzinnige dingen.

wat ik al wel heb:
motorhelm, motorhandschoenen , laarzen en bijna mijn A-rijbewijs :D
en ik kan nu wat duurdere uitgaven ernaast doen als ik wil. maar spaar momenteel voor een motor en dat alles doordat ik niet meer rook :cool:

(mis het heel heel af en toe nog wel hoor)

Guoy
22 oktober 2006, 18:58
Laat ik Asdfg even steunen hier. Ik ben het niet eens met zijn woordkeuze, maar wel met de "inhoud" hiervan. Cees komt hier van alle mensen, op de webmaster na, het langste. Toch komt hij met stomme vragen waar hij zelf natuurlijk ook wel het antwoord op weet. En dit is niet de eerste keer.

simbah
23 oktober 2006, 02:05
Ik heb vannacht na weer veel te veel gedronken te hebben weer echt sinds 2 jaar gerookt en gelijk een stuk of 6 over de avond! Kan dit kwaad of is het als je het 1 keer doet niet schadelijk?

ahwahwahwahwahw:crybaby:

simbah
23 oktober 2006, 02:07
Kan geen kwaad;) . Na lang geworstel met mezelf roken en dan weer paar maanden stoppen en ga zo maar door. Sinds paar maanden rook ik 1 sigaretje per dag na het avondeten;) . ik ben trots opmezelf...wil het even hier en aan de wereld laten zien dat ik nu maar 1 sigaretje per dag rook

kap ermee Cees !!!

dfasd
23 oktober 2006, 02:09
Ik heb vannacht na weer veel te veel gedronken te hebben weer echt sinds 2 jaar gerookt en gelijk een stuk of 6 over de avond! Kan dit kwaad of is het als je het 1 keer doet niet schadelijk?


ik denk persoonlijk dat je nu meteen longkanker heb...

ff serieus, Chill man :) , maak er gewoon geen gewoonte van

AnaganSkywalker
25 oktober 2006, 15:01
Ik ben nu al bijna 2jaar gestopt met roken,maar heb af en toe ook wel zin in n peukje.Heb het gevoel dat ik er nooit echt aan verslaafd ben geweest.Zou bij wijze v spreken nu een pakje kunnen roken en dan weer 2jaar kappe,als ik wil.
Maar tijdens uitgaan vind ik t wel relax om af en toe n smoke te hebben,drom dacht ik dat ik miss op zo n ''rookdag''extra anti-oxidanten zou kunnen slikken ter opheffing,leek best wel n goed idee.

FearTheHair
26 oktober 2006, 00:00
Roken is echt stom....


en waarom ik het nog altijd doe.....?


Ik wil echt weer meer sporten en stoppen met Roken.

En dan niet bepaald voor mij haar, puur voor de conditie en het geld....

Ik denk dat ik binnenkort eens een dagje een test houd over hoe het is om een hele dag niet te roken. Want dat is alweer 10 jaar geleden.

dfasd
26 oktober 2006, 00:39
Roken is echt stom....


en waarom ik het nog altijd doe.....?


Ik wil echt weer meer sporten en stoppen met Roken.

En dan niet bepaald voor mij haar, puur voor de conditie en het geld....

Ik denk dat ik binnenkort eens een dagje een test houd over hoe het is om een hele dag niet te roken. Want dat is alweer 10 jaar geleden.

hehe, de woorden uit mijn mond :d

ray
26 oktober 2006, 01:06
Roken is echt stom....


en waarom ik het nog altijd doe.....?


Ik wil echt weer meer sporten en stoppen met Roken.

En dan niet bepaald voor mij haar, puur voor de conditie en het geld....

Ik denk dat ik binnenkort eens een dagje een test houd over hoe het is om een hele dag niet te roken. Want dat is alweer 10 jaar geleden.

een dagje (vaak 3) hield ik ook wel vol. alleen daarna word het pas moeilijk.
als je de eerste maand maar hebt gehad dan word het makkelijker.

ik heb ook vaak een stoppoging gewaagd maar je me er zelf echt 100% achter staan en zelf de vele voordelen van stoppen inzien voordat het je gaat lukken.

als roken gezond is en niet zou stinken dan zou ik vandaag nog weer beginnen, maar helaas.

Kniekous
1 november 2006, 08:16
Veel rokers krijgen een kale kruin rond hun 40e. Ik vermoed zelf dat dit als volgt in elkaar zit:

2 feiten:
-Rokers hebben een constante verhoging van het DHT niveau (14%)
-Roken veroudert de huid en het haar

Daaruit kun je het volgende afleiden:
-Mensen die gevoelig zijn voor DHT krijgen een extra stoot van 14% te verduren. Dat betekent dan letterlijk ook 14% meer haarverlies. Roken geeft je een onmiddelijke stoot van vrije radicalen en inflammation door je hele lijf. --(Ik begrijp zelf (geen feit dus) uit een aantal artikelen dat roken direct inflmamation veroorzaakt. Misschien is dat zelfs een proces dat voorbijgata aan DHT gevoeligheid en dat roken neit indirect maar direct inflamation veroorzaakt!)
-Kaalheid wordt getriggered op een bepaalde leeftijd. Het hoort bij het natuurlijke ouderworden evenals rimpels krijgen en allerlei hormonale veranderingen. Dit begint normaliter langzamerhand als je midden dertig/begin veertig bent. Roken veroudert de huid, en werkelijk alles in je lichaam, dus ook de scalp. Mensen die niet roken krijgen eerder te maken met verkorte haarcycli en verliezen dus sneller hun haar.
-Roken maakt je volgens onderzoek 25 tot 40% ouder. In het gunstigste geval is iemand die veertig wordt qua huidstatus vergelijkbaar met iemand van 50. Aangezien haaruitval met leeftijd samenhangt (als je 30 bent heb je ongeveer 30% kans, ben je veertig heb je 40% kans, enzovoort) zorgt roken direct voor vervroegde kaalheid. Zou iemand met een normale levensstijl 60 worden zonder te kalen bestaat de kans dat je door roken al op je 44e al begint.


he mechanisms by which smoking causes hair loss are multifactorial and are probably related to effects of cigarette smoke on the microvasculature of the dermal hair papilla, smoke genotoxicants causing damage to DNA of the hair follicle, smoke-induced imbalance in the follicular protease/antiprotease systems controlling tissue remodeling during the hair growth cycle, pro-oxidant effects of smoking leading to the release of pro-inflammatory cytokines resulting in follicular micro-inflammation and fibrosis and finally increased hydroxylation of oestradiol as well as inhibition of the enzyme aromatase creating a relative hypo-oestrogenic state

Waarschijnlijk raakt roken hiermee eveneens de meest gevoelige plaatsen (die DHT gevoelig zijn) zoals de haren op het achterhoofd en inhammen.

(Anecdotaal, niet feitelijk. Mijn vader is 55, haaruitval lijk mij voornamelijk getriggered door medicijngebruik (ik dacht dat dit AGA triggerde) en hij heeft een klein kaal kruintje en vooraan een NW1. Hij heeft echter ook 45 jaar lang gerookt. Van zijn broers zijn er drie niet kalend, die roken allemaal niet!
(Kan ook een verschillend x chromosoom zijn, maar als hij echt AGA gevoelig was geweest was hij waarschijnlijk eerder kalend geweest dan na zijn 50e).)


Nog twee dingen:
-Overgewicht/slecht eetpatroon kan je ook acht jaar verouderingen opleveren.
-What about alcohol? (Dat is ook chemische troep die je flink ouder kan maken, onderzoek op muzien suggereert directe haaruitval ten gevolge van consumptie van alcoholische dranken!)

Kniekous
1 november 2006, 17:00
http://www.blackwell-synergy.com/links/doi/10.1111/j.1365-2133.2003.05565.x/abs/

simbah
2 november 2006, 01:13
Ik zal eraan denken Tiuri! Bedankt!:) Het is een goede stok achter de deur!!

Hoe lang rookte je al?

Gerrit1984
7 november 2006, 23:44
-What about alcohol? (Dat is ook chemische troep die je flink ouder kan maken, onderzoek op muzien suggereert directe haaruitval ten gevolge van consumptie van alcoholische dranken!)

kennen we Herman Brood nog? Flesje Whiskey per dag?:D

Kniekous
8 november 2006, 00:14
Leuk voorbeeldje, maar die is ook maar net midden vijftig geworden.

Das net als Elvis, die was 44 toen hij stierf, misschienw as hij ook wel kaal geworden als zestiger.

ray
8 november 2006, 01:12
-What about alcohol? (Dat is ook chemische troep die je flink ouder kan maken, onderzoek op muzien suggereert directe haaruitval ten gevolge van consumptie van alcoholische dranken!)

kennen we Herman Brood nog? Flesje Whiskey per dag?:D

haaruitval door het nuttigen van alcohol?
van zoiets heb ik nog nooit gehoord! bronnetje?

ik weet wel dat de top-alcohollisten, zwervers, haaruitval kunnen hebben als gevolg van geen gezonde voeding (een alcoholist heeft nauwelijks voedsel nodig).

Hanna
22 december 2006, 22:15
(een alcoholist heeft nauwelijks voedsel nodig).

Een alcoholist neemt weinig voedsel tot zich, maar hij heeft dat juist WEL nodig.

En, darkster, nu je zoveel maanden niet meer gerookt hebt, hoe is het nu met de haaruitval e.d.?

Want daarover ging deze topic eigenlijk. Heeft roken/niet roken wel of geen merkbare invloed op de jouw haarconditie/AGA?

Roeltje
23 december 2006, 14:21
haaruitval door het nuttigen van alcohol?
van zoiets heb ik nog nooit gehoord! bronnetje?

ik weet wel dat de top-alcohollisten, zwervers, haaruitval kunnen hebben als gevolg van geen gezonde voeding (een alcoholist heeft nauwelijks voedsel nodig).

ja dat kan zeker. alcohol werkt verzurend. en verzuring van het lichaam kan als gevolg haaruitval hebben als de mineralen uit je haarbodem worden getrokken om die verzurende stoffen te neutraliseren.
verzuring word vaak onderschat. het speelt een grote rol bij haaruitval. doe wat research of lees een boek erover, dan zul je alles snappen. qua eten eten en drinken leef ik volledig anders als 1 maand geleden. en niet alleen voor me haar maar ook door andere gevolgen van verzuring. en dat is niet leuk kan ik je zeggen

Hanna
23 december 2006, 15:13
Ik ken een persoon die nu 66 jaar is en graatmager, al 30 jaar lang een echt hele zware alcoholist die nauwelijks iets eet. Deze persoon heeft echter een heerlijk dikke bos haar (van zichzelf)!
Ja, ongelooflijk dat die persoon überhaupt nog leeft, maar toch is het zo.

Ik wil geen alcoholgebruik promoten, maar dat je haar erdoor uitvalt, is dus echt niet waar.

echoes
23 december 2006, 15:39
Sommige mensen die geen erfelijke aga, kunnen roken, drinken en kunnen alles doen/gebruiken wat slecht is voor je haar. Voor mensen met AGA geldt dit niet, en volgens mij is alcohol (niet overdreven) helemaal niet slecht voor je haar, alcohol zorgt namelijk voor een goede doorbloeding van de haarzakjes!

echoes
23 december 2006, 16:14
Mijn situatie: ik ben al ongeveer anderhalve maand gestopt met roken, ik neem afentoe een paar trekkies van een stick.. Mijn haarstatus lijkt nu duidelijk beter, ik heb minder jeuk enz. Steeds als ik veel rookte, dan kreeg in veel irritante jeuk op mijn hoofd! Ik ben er heilig van overtuigd dat roken héél slecht is voor je haarstatus.. Succes voor de potentiële stoppers!


Groeten Ron

Roeltje
23 december 2006, 19:03
klopt. als j eAGA hebt en je doet ongezond, dan vererger je je haaruitval alleen maar. heb je geen AGA en trekt je lichaam de mineralen uit andere delen van je lichaam (is ernstiger, dus wees eig btj eblij). dan kan je je haar gwn blijven behouden

Hanna
23 december 2006, 21:48
Darkster1981,

Hoe is nu jouw haarstatus na zoveel maanden niet meer te hebben gerookt?

ray
24 december 2006, 12:44
Darkster1981,

Hoe is nu jouw haarstatus na zoveel maanden niet meer te hebben gerookt?

ik kan niet zeggen wat het stoppen met roken met mijn haar heeft gedaan.
in dezelfde periode dat ik ben gestopt ben ik namelijk ook extreem gezond gaan leven.

veel groente en fruit, veel bewegen etc.

ik krijg wel veel complimenten van mensen dat ik er fris en gezond uit zie nu ik gestopt ben :cool:
was vroeger soms een wandelend lijk doordat ik rookte.

Hanna
24 december 2006, 15:22
was vroeger soms een wandelend lijk doordat ik rookte.

Of was je een wandelend lijk omdat je niet gezond at zonder voldoende beweging ?

Is bij jou de haaruitval nu wel of niet gestopt?
En begint er hergroei op te treden?

Haarem
16 mei 2007, 00:03
Ik heb onderstaande eerder in deze thread gelezen:

"roken draagt op twee manieren bij aan een snel en agressief verloop van je haaruitval.

ten eerste verhoogt het de DHT-waarden in het bloed met iets van 17%. Dit DHT koppelt zich vervolgens lekker aan de AR van de haarcellen en je afweersysteem gaat in de aanval (inflammation).

Deze inflammation krijgt nog een extra trigger door het roken, want sigaretten zorgen in het gehele lichaam voor het agressiever worden van de inflammation. Vandaar ook groter risico op hartkwalen en longkanker etc, en dus een extra sneller/agressiever verloop van AGA".

Ik gebruik zelf sinds geruime tijd Dutasteride (en sinds recentelijk minoxilyl). Roken verhoogt zoals te lezen de DHT-waarden. Kan ik echter concluderen dat rokers die Duta gebruiken, géén last hebben van haaruitval ten gevolg het roken ???

Dundee
16 mei 2007, 00:24
Mijn (ex) schoonvader is 71 , rookt al heel zijn leven als een turk , en heeft nog een kop haar als Elvis ....die heeft zelf nog haast geen inhammen ...is ongelooflijk :rolleyes: .
Geloof ik niet in (stress is het slechtste wat er is voor haaruitval) en roken verminderd stress ...dus zal je ook minder haaruitval hebben ook dan ...

ray
16 mei 2007, 00:29
Mijn (ex) schoonvader is 71 , rookt al heel zijn leven als een turk , en heeft nog een kop haar als Elvis ....die heeft zelf nog haast geen inhammen ...is ongelooflijk :rolleyes: .
Geloof ik niet in (stress is het slechtste wat er is voor haaruitval) en roken verminderd stress ...dus zal je ook minder haaruitval hebben ook dan ...

een vriend van mij heeft zijn hele leven nog zonder condoom gerotzooit met heel wat meiden.
bij een recente bloedtest had hij geen ziekte.

conclusie: neuken zonder condoom moet je gewoon doen want als 1 persoon geen aids krijgt dan de rest ook niet :cool:

denk dat roken, slechte voeding, weinig beweging, stress, etc allemaal kleine factoren zijn die bijdragen aan het verergeren van de haaruitval bij DHT gevoelige personen.

ben gelukkig al 10 maanden gestopt, kan niet zeggen dat dat mijn haaruitval heeft gestopt maar het was wel verstandig voor mijn alghele gezondheid ;)

Hanna
16 mei 2007, 00:39
ben gelukkig al 10 maanden gestopt, kan niet zeggen dat dat mijn haaruitval heeft gestopt maar het was wel verstandig voor mijn alghele gezondheid ;)


Maar haaruitval heeft dus niets te maken met wel of niet roken.;) :) :D

Dundee
16 mei 2007, 01:04
een vriend van mij heeft zijn hele leven nog zonder condoom gerotzooit met heel wat meiden.
bij een recente bloedtest had hij geen ziekte.

conclusie: neuken zonder condoom moet je gewoon doen want als 1 persoon geen aids krijgt dan de rest ook niet :cool:

denk dat roken, slechte voeding, weinig beweging, stress, etc allemaal kleine factoren zijn die bijdragen aan het verergeren van de haaruitval bij DHT gevoelige personen.

ben gelukkig al 10 maanden gestopt, kan niet zeggen dat dat mijn haaruitval heeft gestopt maar het was wel verstandig voor mijn alghele gezondheid ;)


Ja dat is zeker een verstandige beslissing ....kon ik dat maar ,want het lukt voorlopig niet :crybaby: . Roken is voor veel dingen slecht ,als roker besef je dat ,maar toch geeft het je niet genoeg karakter om er definitief een kruis over te maken . Slecht voor de huid (vlugger oud uitzien).... slecht voor longen (lonkanker)....slecht voor algemene conditie , hart en bloedvaten ,omdat nicotine de wanden van de bloedvaten vernauwd (meestal blijvend) , en wat veel mannen niet beseffen , is dat het heel slecht is voor hun erectie ,heel veel mannen krijgen vermindering van of erectieproblemen > oorzaak roken > slechte doorbloeding door vernauwing van de bloedvaten die naar zwellichamen van de P lopen ....zijn heel veel rokers met dit probleem te vinden op internet :rolleyes:

Hanna
16 mei 2007, 01:16
, en wat veel mannen niet beseffen , is dat het heel slecht is voor hun erectie ,heel veel mannen krijgen vermindering van of erectieproblemen > oorzaak roken > slechte doorbloeding door vernauwing van de bloedvaten die naar zwellichamen van de P lopen ....zijn heel veel rokers met dit probleem te vinden op internet :rolleyes:

er zijn ook heel veel fina/duta-slikkers met dit probleem op internet :rolleyes:
Mannen hebben meestal toch al zoveel meer libido dan vrouwen, dat 't mij voor hetero's geen enkel probleem lijkt, integendeel. ;)

Dundee
16 mei 2007, 02:21
er zijn ook heel veel fina/duta-slikkers met dit probleem op internet :rolleyes:
Mannen hebben meestal toch al zoveel meer libido dan vrouwen, dat 't mij voor hetero's geen enkel probleem lijkt, integendeel. ;)

Ja dat klopt....en velen willen het gewoon niet toegeven ook ;) .
Ik kreeg/had er ook last van destijds toen ik antidepressiva moest nemen (ook een bekende bijwerking ervan ) ,gelukkig is dat verdwenen nadat ik 6 maand van die pillen af was ,want die troep blijft wel redelijk lang in je lichaam zitten hoor. Als man loop je daar dan wel erg mee bezig en heb je het er moeilijk mee...iets wat wel een beetje normaal is denk . Toen ik op internet dan zocht ,of er meerdere waren met dit probleem door antidepressiva , kwam ik op deze site terecht : http://www.erectiestoornis.nl/default.asp

Jaja net als haarweb ,heb je ook hier een website voor ....en kijk maar eens hoeveel 'Lotgenoten' er zijn ,van jong tot oud ....je zou verschieten whahaha :D

Haarem
18 mei 2007, 12:18
Is er überhaupt enige wetenschappelijke onderbouwing of onderzoek geweest wat aantoont dat roken de DHT waarden in het bloed doet toenemen en lijdt tot haaruitval ???

Dundee
18 mei 2007, 18:10
Is er überhaupt enige wetenschappelijk onderbouwing of onderzoek geweest wat aantoont dat roken de DHT waarden in het bloed doet toenemen en lijdt tot haaruitval ???

Roken en kaalheid
Roken is slecht voor de huid en leidt tot veroudering van de huid, dat is bekend. Maar volgens Amerikaans onderzoek kan roken eveneens leiden tot vervroegde kaalheid. De onderzoekers denken dat de rook de bloedvaten in de huidpapil en het DNA van de haarfollikel beschadigd. Ook wordt door het roken de haargroeicyclus verstoord, zoals dat ook gebeurt bij een tekort aan oestrogeen, wat tot haarverlies leidt.

Georgie
19 mei 2007, 12:07
Smokers often ask if smoking can cause brain damage or hair loss, experts always reply that it does because smoke is a poison and generates a huge quantity of free radicals. A study led by the Harvard School of Public Health shows that smoking increases almost all main hormones such as; androgens hormones, including DHEA, androstenedione, testosterone and di-hydro-testosterone (DHT), i.e. the hormone responsible for baldness in men.

The study investigates 1241 men of medium age and compared hormone levels between smokers and non-smokers. In the study one can see that DHEA is 18% higher in smokers and that DHEAS is 13% higher, androstenedione 33% higher, testosterone 9% higher and DHT 13% higher. It is well known that higher testosterone and DHT levels are associated with high hair loss rates.

Smoking won’t cause loss of hair in those who are not genetically predisposed to it but stopping smoking will prevent hair loss in those who are predisposed. Besides, smoking can worsen baldness in men when already present.

muizje
19 mei 2007, 12:53
Smokers often ask if smoking can cause brain damage or hair loss, experts always reply that it does because smoke is a poison and generates a huge quantity of free radicals. A study led by the Harvard School of Public Health shows that smoking increases almost all main hormones such as; androgens hormones, including DHEA, androstenedione, testosterone and di-hydro-testosterone (DHT), i.e. the hormone responsible for baldness in men.

The study investigates 1241 men of medium age and compared hormone levels between smokers and non-smokers. In the study one can see that DHEA is 18% higher in smokers and that DHEAS is 13% higher, androstenedione 33% higher, testosterone 9% higher and DHT 13% higher. It is well known that higher testosterone and DHT levels are associated with high hair loss rates.

Smoking won’t cause loss of hair in those who are not genetically predisposed to it but stopping smoking will prevent hair loss in those who are predisposed. Besides, smoking can worsen baldness in men when already present.
Wat betekent dat ?? als je stopt met roken dan krijg je dus meer haarverlies ?

Dundee
19 mei 2007, 14:43
Wat betekent dat ?? als je stopt met roken dan krijg je dus meer haarverlies ?

Toch niet , bij mensen met genetische haaruitval (erfelijk) versneld roken het proces ,omdat het de DHT levels etc...verhoogt .Bij mensen 'zonder' haaruitval /erfelijke haaruitval ....doet het weinig tot niets. Dat is toch wat er staat volgens mij :P ;)

Georgie
19 mei 2007, 15:48
Toch niet , bij mensen met genetische haaruitval (erfelijk) versneld roken het proces ,omdat het de DHT levels etc...verhoogt .Bij mensen 'zonder' haaruitval /erfelijke haaruitval ....doet het weinig tot niets. Dat is toch wat er staat volgens mij :P ;)

Yep!

Haarem
21 mei 2007, 23:52
Roken verhoogt zoals te lezen de DHT-waarden. Kan ik echter concluderen dat rokers die Duta gebruiken, géén (of aanzienlijk minder) last hebben van haaruitval ???

PS. Niet om het roken of het gebruik van Duta te stimuleren, maar "just for the record".

blizzard
27 mei 2007, 01:16
Hé mannen,

Ik ben vandaag bij de dermatoloog geweest en vertelde hem dat ik weer ben begonnen met roken, dit vooral doordat ik hier een beetje rust in vind als ik weer zo'n vervelende jeukaanval heb. Ik vroeg hem naar de mogelijke gevolgen op het haar van roken. Hij zei dat (ik ben een vrouw) het bij mannen het kaalwordingsproces versneld. Hij zei dat daar onderzoek naar was gedaan en dat de resultaten hierop neerkwamen. Dit onderzoek is niet verricht bij vrouwen alleen bij de mannen.
Maar ja, als het zo'n duidelijke uitwerking heeft op het mannelijke geslacht zal het toch ook voor een deel bij de vrouw gelden.

Dus mensen: STOPPEN MET ROKEN!!


NIETS VAN WAAR !!! mijn broer heeft nog nooit een sigaret aangeraakt laat staan gerookt te hebben en die ziet er nu uit ( 48 jr) als een badmuts , ikzelf rook al vanaf mijn 15e en heb nog zeer veel haar en ik denk dat mijn broer heel graag mijn haar zou willen hebben ..(en ik zijn vrouw ) :)

Hanna
27 mei 2007, 02:28
De anti-rokerslobby is gigantisch fanatiek en als ze straks zeggen dat je door roken ook nierstenen, wratten en kalknagels krijgt en dan gelooft ook iedereen dat, als ze 't maar vaak genoeg herhalen. ;)

Georgie
27 mei 2007, 10:59
NIETS VAN WAAR !!! mijn broer heeft nog nooit een sigaret aangeraakt laat staan gerookt te hebben en die ziet er nu uit ( 48 jr) als een badmuts , ikzelf rook al vanaf mijn 15e en heb nog zeer veel haar en ik denk dat mijn broer heel graag mijn haar zou willen hebben ..(en ik zijn vrouw ) :)

Uit onderzoek is gebleken dat het haaruitval bij mensen die de genetische aanleg al hebben, wel degelijk versnelt.
Als je de aanleg niet hebt, maakt het niets uit (behalve voor de rest van je gezondheid, natuurlijk).

Dundee
28 mei 2007, 05:10
Uit onderzoek is gebleken dat het haaruitval bij mensen die de genetische aanleg al hebben, wel degelijk versnelt.
Als je de aanleg niet hebt, maakt het niets uit (behalve voor de rest van je gezondheid, natuurlijk).

Yep ....als je AGA hebt versneld roken het proces....als je geen AGA hebt ,maakt het gewoon niks uit ..roken of niet ...;)

blizzard
29 mei 2007, 18:34
Leuk voorbeeldje, maar die is ook maar net midden vijftig geworden.

Das net als Elvis, die was 44 toen hij stierf, misschienw as hij ook wel kaal geworden als zestiger.

Een Gouden regel is dit : als met je 50 levensjaar nog al je haren hebt word je nooit van je leven kaal !!!

Dus Herman Brood was dus nooit kaal geworden en Elvis had ook een prachtige haardos dus ik betwijfel dat die ooit kaal zou zijn geworden :)

Tiuri
16 augustus 2007, 15:23
Hier nog een studietje over roken & haaruitval:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=12673073

Association between smoking and hair loss: another opportunity for health education against smoking?
Trüeb RM.

Besides being the single most preventable cause of significant morbidity and an important cause of death in the general population, tobacco smoking has been associated with adverse effects on the skin. Smoke-induced premature skin ageing has attracted the attention of the medical community, while only recently an observational study has indicated a significant relationship between smoking and baldness. The mechanisms by which smoking causes hair loss are multifactorial and are probably related to effects of cigarette smoke on the microvasculature of the dermal hair papilla, smoke genotoxicants causing damage to DNA of the hair follicle, smoke-induced imbalance in the follicular protease/antiprotease systems controlling tissue remodeling during the hair growth cycle, pro-oxidant effects of smoking leading to the release of pro-inflammatory cytokines resulting in follicular micro-inflammation and fibrosis and finally increased hydroxylation of oestradiol as well as inhibition of the enzyme aromatase creating a relative hypo-oestrogenic state. In view of the psychological impact of androgenetic alopecia on affected men and women, increasing public awareness of the association between smoking and hair loss offers an opportunity for health education against smoking that may be more effective than the link between smoking and facial wrinkles or grey hair, since the latter can be effectively counteracted by current aesthetic dermatologic procedures, while treatment options for androgenetic alopecia are limited.
Copyright 2003 S. Karger AG, Basel

Hanna
16 augustus 2007, 16:00
O, houdt R. Trueb zich daar tegenwoordig mee bezig.....
Ik zou willen dat hij 't onderzoek met 2,5mg-5mg finasteride bij postmenopauzale vrouwen 's een keer ging voortzetten.:crybaby:

Ray rookt al meer dan een jaar niet meer en naar zijn huidige regime te oordelen heeft 't geen bal geholpen wat betreft zijn haaruitval. :(

BiTemp
16 augustus 2007, 21:56
Ray rookt al meer dan een jaar niet meer en naar zijn huidige regime te oordelen heeft 't geen bal geholpen wat betreft zijn haaruitval. :(

Dan is hij misschien vergeten zijn cystine/vitB6 (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=17374475&ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_RVDocSum) op tijd te nemen.

Tiuri
19 augustus 2007, 09:46
Dan is hij misschien vergeten zijn cystine/vitB6 (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=17374475&ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_RVDocSum) op tijd te nemen.Nah ik vraag me af of dat wel werkt. De muizen in deze studie hebben bij mijn weten geen androgenetisch haarverlies maar hebben al zonder die aandoening hun haar verloren door sigarettenrook. De vraag is dus of cystine/vitB6 wel zou werken tegen androgenetisch haarverlies.

Rokers die het erg vinden om kaal te worden kunnen maar beter zorgen dat ze zo snel mogelijk stoppen. Ik weet zeker dat roken funeste gevolgen heeft voor haarverlies, het zal me niets verbazen als je daarmee de snelheid van kaal worden verdubbelt. In ieder geval werkt het de werking van haargroeimiddelen tegen. Niet alleen zorgt roken voor meer DHT in je bloed, ook het aantal schadelijke cytokines neemt flink toe. Beide heel slecht voor de androgeengevoelige haarzakjes.

Stoppen dus! ;)

Ray rookt al meer dan een jaar niet meer en naar zijn huidige regime te oordelen heeft 't geen bal geholpen wat betreft zijn haaruitval. :(Het verwijzen naar een specifiek geval is geen overtuigende manier om een algemeen punt te maken.

ray
19 augustus 2007, 20:50
O, houdt R. Trueb zich daar tegenwoordig mee bezig.....
Ik zou willen dat hij 't onderzoek met 2,5mg-5mg finasteride bij postmenopauzale vrouwen 's een keer ging voortzetten.:crybaby:

Ray rookt al meer dan een jaar niet meer en naar zijn huidige regime te oordelen heeft 't geen bal geholpen wat betreft zijn haaruitval. :(

ik zie er iig gezonder en frisser uit.
bij de meeste haarwebbers kun je succes niet aan een middel toeschrijven omdat iedereen hier wel meerdere dingen gebruikt of doet om zijn haat te bhouden.

ik voel me niet alleen gezonder maar ben het ook, laatst nog wel een cigaret gerookt maar de volgende dag voel ik me dan ellendig, soort kater.
en het stinkt gewoon.

Dundee
20 augustus 2007, 00:48
ik zie er iig gezonder en frisser uit.
bij de meeste haarwebbers kun je succes niet aan een middel toeschrijven omdat iedereen hier wel meerdere dingen gebruikt of doet om zijn haat te bhouden.

ik voel me niet alleen gezonder maar ben het ook, laatst nog wel een cigaret gerookt maar de volgende dag voel ik me dan ellendig, soort kater.
en het stinkt gewoon.

Kan ik heel goed geloven ...de 'nadelen' wegen niet op tegen de 'voordelen' ...want dat is een lange lijst..

Stumpie
27 september 2007, 17:19
Ik vroeg me af of het roken van kruiden ook invloed heeft op AGA ! of enkel het roken van tabak ?!

Ed1
30 september 2007, 02:38
Vast wel... Een joint schijnt al 4x sterker te zijn dan een sigaret..

Maar dat zegt nog niet zoveel..

Bovendien rook je een joint niet dagenlijks (kan wel, lekker 's avonds na het werken b.v...) dus het is niet iets om rekening mee te moeten houden.

Verder vind ik sommige mensen wat ver gaan in dit topic... Ik begrijp goed dat allen hier hun haar behouden willen, maar je moet toch een beetje plezier maken... Enja, dat kan d.m.v. alcohol en canabis of sigaretten ook. Het is best triest als je dit allemaal niet gebruikt alleen voor het behoud van je, waarschijnlijk toch al dun, futloos en doorzichtige, haar.

Balou
1 oktober 2007, 16:53
Vast wel... Een joint schijnt al 4x sterker te zijn dan een sigaret..

Maar dat zegt nog niet zoveel..

Bovendien rook je een joint niet dagenlijks (kan wel, lekker 's avonds na het werken b.v...) dus het is niet iets om rekening mee te moeten houden.

Verder vind ik sommige mensen wat ver gaan in dit topic... Ik begrijp goed dat allen hier hun haar behouden willen, maar je moet toch een beetje plezier maken... Enja, dat kan d.m.v. alcohol en canabis of sigaretten ook. Het is best triest als je dit allemaal niet gebruikt alleen voor het behoud van je, waarschijnlijk toch al dun, futloos en doorzichtige, haar.

Ik vind het eerder triest als je cannabis (met dubbel n ja) nodig hebt om plezier te maken.

kevin
1 oktober 2007, 17:23
Ik vind het eerder triest als je cannabis (met dubbel n ja) nodig hebt om plezier te maken.

Het gaat er niet om dat je cannabis nodig hebt om plezier te hebben, want dat is niet zo. Heb jij je proscar ook nodig om te overleven? Dacht het niet, maar toch gebruik je het. Het is ook echt de standaard zin van elke anti-drugs persoon die denkt dat hij beter is dan iemand die gebruikt. Dat is triest.

Balou
1 oktober 2007, 18:10
Waar hoor je mij zeggen dat ik anti-drug ben? Wie zegt dat ik nooit geblowd heb? Wie zeg dat ik me beter voel dan iemand die soft- dan wel harddrug gebruikt?

Hou je insinuaties a.u.b. voor je en beperk je tot wat ik wel gezegd heb. Ik vind het triest als je die drug nodig hebt om plezier te maken, aangezien het mind-vertroebelend werkt en er genoeg op deze wereld is om op een andere manier plezier te maken.

Edit: Beter ga je gewoon weer even je thread van de haarweb topical bumpen (wellicht verkoop je er ook nog wat), discussieren is aan jou toch niet besteed aangezien je puur en alleen redetwist om je gelijk te behalen.

Hanna
1 oktober 2007, 18:18
.....en er genoeg op deze wereld is om op een andere manier plezier te maken.

Glaasje appelsap? :cool:

Jouw laatste Edit kun je beter direct verwijderen, anders maak ik er een BadPost van.

kevin
1 oktober 2007, 18:23
Waar hoor je mij zeggen dat ik anti-drug ben? Wie zegt dat ik nooit geblowd heb? Wie zeg dat ik me beter voel dan iemand die soft- dan wel harddrug gebruikt?

Hou je insinuaties a.u.b. voor je en beperk je tot wat ik wel gezegd heb. Ik vind het triest als je die drug nodig hebt om plezier te maken, aangezien het mind-vertroebelend werkt en er genoeg op deze wereld is om op een andere manier plezier te maken.

Edit: Beter ga je gewoon weer even je thread van de haarweb topical bumpen (wellicht verkoop je er ook nog wat), discussieren is aan jou toch niet besteed aangezien je puur en alleen redetwist om je gelijk te behalen.

Oh nu komt het naar boven. Ga eerst maar eens antwoorden op de antwoorden die ik jou hebt gegeven in de HW topical thread. En vanwaar deze laffe opmerking?

Anti-cannabis hoorde ik te zeggen trouwens. En je snapt zelf ook wel dat je (slechte) verdediging nergens op slaat.

Balou
1 oktober 2007, 18:33
Glaasje appelsap? :cool:

Jouw laatste Edit kun je beter direct verwijderen, anders maak ik er een BadPost van.

Prima. Als je hem toch al gelezen hebt, hoef ik hem toch niet meer weg te halen?! Of vond je soms ook dat Theo van Gogh maar gewoon zijn mond had moeten houden? Zolang ik hier toch niemand beledig, doe ik toch niks verkeerd. Ik geef alleen mijn mening, net als jij en kevin ook zo vaak doen...

En tegenover kevin, deze reactie was misschien een beetje overtrokken, maar als ik even eerlijk mag zijn, vind ik het soms een beetje een vervelende eigenschap van je dat in veel van je postings je alleen maar tegen dingen in gaat. Ik krijg soms het idee dat niks goed is, behalve wat jij zegt.

En over die topical, ik ben heel eerlijk. Ik heb niet zo veel verstand van alle zaken die jij er in stopt. Dus daar moet ik ook niet over oordelen. Maar ik heb wel het idee dat je die flesjes koste wat kost wil slijten. Want elk mogelijk ingredient dat aangedragen wordt en er niet in zit is bij voorbaat al fout. Misschien zit ik wel verkeerd, mijn excuses dan bij voorbaat.

Maar deze thread gaat over heel iets anders, dus laten we het hier maar bij houden. Mijn reactie was overdreven.

kevin
1 oktober 2007, 18:45
Prima. Als je hem toch al gelezen hebt, hoef ik hem toch niet meer weg te halen?!

En tegenover kevin, deze reactie was misschien een beetje overtrokken, maar als ik even eerlijk mag zijn, vind ik het soms een beetje een vervelende eigenschap van je dat in veel van je postings je alleen maar tegen dingen in gaat. Ik krijg soms het idee dat niks goed is, behalve wat jij zegt.

En over die topical, ik ben heel eerlijk. Ik heb niet zo veel verstand van alle zaken die jij er in stopt. Dus daar moet ik ook niet over oordelen. Maar ik heb wel het idee dat je die flesjes koste wat kost wil slijten. Want elk mogelijk ingredient dat aangedragen wordt en er niet in zit is bij voorbaat al fout. Misschien zit ik wel verkeerd, mijn excuses dan bij voorbaat.

Maar deze thread gaat over heel iets anders, dus laten we het hier maar bij houden. Mijn reactie was overdreven.

Moet ik dan doen alsof het goed is? Tuurlijk ga ik er tegen als dat het juiste is om te doen en dat kan ik ook doen doordat ik er zoveel vanaf weet. Dat jij dat vervelend vind ligt aan jezelf. Objectief blijven is erg belangrijk en als een ingredient nadelig is, ga ik niet zeggen dat het voordelig is. Ik heb er erg veel tijd in gestoken en ik probeer jullie duidelijk te maken dat de topical erg de moeite waard is. Maar kennelijk werkt dit averechts bij sommige mensen :confused:. Maar wees niet getreurd, de thread gaat binnenkort toch op slot door gebrek aan interesse.

Balou
1 oktober 2007, 18:49
Het gaat me niet echt om dat soort dingen. Maar meer zoals in die discussie over keto. Als iemand zegt nieuwe haren te hebben, wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet kan?

Maar laten we er maar over op houden. Wat mij betreft is het klaar, overeenstemming zullen we toch nooit krijgen ;)! Succes met je HW topical in ieder geval, en dit bedoel ik niet cynisch! Ik vind het initiatief zeker goed namelijk.

kevin
1 oktober 2007, 18:55
Het gaat me niet echt om dat soort dingen. Maar meer zoals in die discussie over keto. Als iemand zegt nieuwe haren te hebben, wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet kan?

Maar laten we er maar over op houden. Wat mij betreft is het klaar, overeenstemming zullen we toch nooit krijgen ;)! Succes met je HW topical in ieder geval, en dit bedoel ik niet cynisch! Ik vind het initiatief zeker goed namelijk.

Als iemand hier claimt dat hij een triootje hebt gehad met Katie Holmes, Jennifer Lopez en Britney Spears geloof jij het toch ook niet. Ik ga alleen maar uit van bewijs. Maar prima, over en uit.

bcool
12 oktober 2007, 15:50
Ik ben nu een jaar gestopt met roken, maar ik moet zeggen dat mijn haarlijn verder achteruit is gegaan. dus ik denk dat het een combinatie van dingen zijn die ervoor zorgen dat je haaruitval hebt. Ongezond eten, sex & shampoo zijn denk ik de grootste boosdoeners (roken misschien ook maar dat durf ik niet te zeggen)

Ed1
12 oktober 2007, 19:54
Van roken word je wel rustig (ik althans)... En rustig zijn is natuurlijk goed voor je haar ;)

Hanna
13 oktober 2007, 00:23
Ongezond eten, sex & shampoo zijn denk ik de grootste boosdoeners (roken misschien ook maar dat durf ik niet te zeggen)

Echt niet. De grootste boosdoeners zijn je genen.

kas
13 oktober 2007, 10:11
Ik ben nu een jaar gestopt met roken, maar ik moet zeggen dat mijn haarlijn verder achteruit is gegaan. dus ik denk dat het een combinatie van dingen zijn die ervoor zorgen dat je haaruitval hebt. Ongezond eten, sex & shampoo zijn denk ik de grootste boosdoeners (roken misschien ook maar dat durf ik niet te zeggen)


Volgens mijn dermatoloog, versnelt roken het androgenetisch bepaalde kaalwordingsproces wel.

Ohnee
13 oktober 2007, 18:55
Daarom ben ik dus ook gestopt met roken! Maar helaas zette het kaalwordingsproces zich gestaag verder!

Maar kom het zal wel goed zijn voor andere dingen, en ik stink nu niet meer!

Tiuri
14 oktober 2007, 14:28
Omdat ik merk dat er nog wat verwarring is over het verband tussen roken en haaruitval heb ik er een stukje over opgenomen in het Haarwoordenboekje.

vito85
23 oktober 2007, 20:23
Ik denk niet dat je kaal van roken kan worden, er zijn zat mensen die roken en die niet kaal zijn...
ik denk dat wanneer je rookt je maar zorgen moet maken om vele ergere dingen dan kaalheid...

kas
23 oktober 2007, 22:27
Ik denk niet dat je kaal van roken kan worden, er zijn zat mensen die roken en die niet kaal zijn...
ik denk dat wanneer je rookt je maar zorgen moet maken om vele ergere dingen dan kaalheid...

Is waar, maar roken verhoogt wel het dht-gehalte in het bloed, bij mensen die dus gevoelig hiervoor zijn versnelt dit dus wel het aga-kalingsproces.

vrosjnivosj
22 november 2007, 14:34
OBJECTIVES: To evaluate the association of androgenetic alopecia (AGA) with smoking and to estimate its prevalence among Asian men. DESIGN: Population-based cross-sectional survey. SETTING: Tainan County, Taiwan. PARTICIPANTS: The eligible population consisted of all male residents 40 years or older in Tainan County. A total of 740 subjects aged 40 to 91 years participated in the survey between April 10, 2005, and June 12, 2005. MAIN OUTCOME MEASURES: Norwood and Ludwig classifications were used to assess the degree of hair loss. Information on smoking, together with other possible risk factors and age at onset of AGA, was collected using a questionnaire interview. RESULTS: After controlling for age and family history, statistically significant positive associations were noted between moderate or severe AGA (Norwood types > or =IV) and smoking status (odds ratio [OR], 1.77; 95% confidence interval [CI], 1.14-2.76), current cigarette smoking of 20 cigarettes or more per day (OR, 2.34; 95% CI, 1.19-4.59), and smoking intensity (OR, 1.78; 95% CI, 1.03-3.07). The OR of early-onset history for AGA grades increased in a dose-response pattern. Risk for moderate or severe AGA increased for family history of first-degree and second-degree relatives, as well as for paternal relatives. CONCLUSIONS: The age-specific prevalence of AGA in Taiwan was compatible to that among Korean men but was lower than that among persons of white race/ethnicity. Smoking status, current amount of cigarette smoking, and smoking intensity were statistically significant factors responsible for AGA after controlling for age and family history. Patients with early-onset AGA should receive advice early to prevent more advanced progression.bron (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=18025364&ordinalpos=2&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_RVDocSum)

vrosjnivosj
22 november 2007, 14:34
Misschien goed om te linken in het haarwoordenboekje.

Tiuri
25 november 2007, 10:56
Dank je Vrosjni, ik heb het opgenomen in het HWBje.

thewongandonly
23 januari 2008, 17:38
Iemand hier al ervaringen met het nieuwe fenomeen: e-sigaret. Schijnt geen schadelijke stoffen te hebben, alleen nicotine.

Zal dit voor "ons" ook een oplossing zijn? Want ik neem aan..... dat de haaruitval juist wordt veroorzaakt door de schadelijke stoffen en niet door de nicotine... of heb ik 't nu aan het verkeerde eind.

Hanna
23 januari 2008, 18:17
Of nicotine wel of niet schadelijk is, weet ik niet, maar Vitamine B3 bevat nicotinezuren en minoxidil ook, zoals elders op Haarweb vermeld staat:
Minoxidil ( nicotinic acid N-Oxide)

Het lijkt erop dat de e-sigaretten verboden gaan worden of alleen nog maar in apotheken verkrijgbaar zullen zijn....:confused:

Ryan R
23 januari 2008, 19:19
Hoezeer wordt het nou versneld door roken?
Dat het het proces van AGA kan versnellen/versneld ok, maar is et heel ernstig of niet?

Josie
30 januari 2008, 22:01
En nicotine is niet schadelijk?? Het is in elk geval mega verslavend!

Mensen: houd toch eens op met die alternatieven voor het roken: daar wordt je toch niet blij van! Stop gewoon met die rotzooi!

Ik heb zelf ook flink aantal jaren heeeel stevig gerookt (zelfs shag en dat voor een meisje;-). Ben van de ene op de andere dag gestopt en dat was een van de beste beslissingen in mijn leven.

Zo, dat luchtte even op:-)

Guoy
30 januari 2008, 22:31
Hoezeer wordt het nou versneld door roken?
Dat het het proces van AGA kan versnellen/versneld ok, maar is et heel ernstig of niet?

Het verhoogd DHT met een bepaalt percentage. 15% ofzo? :confused: Je moet zelf maar bepalen of dat ernstig is of niet. Het staat ergens in deze thread hoeveel precies, maar die is nogal lang. Maar ik zal je vast niet hoeven uitleggen dat hoe meer DHT je hebt hoe kutter het voor je haar is.

EDIT: 14%. Check het haarwoordenboekje onder 'Roken'. ;)

Hanna
30 januari 2008, 22:34
Ik heb zelf ook flink aantal jaren heeeel stevig gerookt (zelfs shag en dat voor een meisje;-). Ben van de ene op de andere dag gestopt en dat was een van de beste beslissingen in mijn leven.

En is je haarstatus daarna verbeterd?