PDA

View Full Version : Gramnegatieve folleculitis


Skybax
1 november 2004, 20:30
Hey allemaal,

ik ben een nieuw member sinds vandaag. :)

Ik ben 20j en kom uit Belgïe.
Ik heb sinds een jaar geleden heel veel haaruitval(vandaag nog maar een 400 a 500 haren,gewoon van men haar te wassen...). Ik kamp hier al een jaar mee en het begint werkelijk frustrerend te worden. (wsl zullen de meeste hier die haaruitval hebben die mening wel delen ;) ). Nu het zit zo: ik ben na enkele maanden zagen met men ouders naar de dokter geweest hiervoor. Die zei jah,tzal van een schimmelinfectie zijn... En ik kreeg NIZORAL...(zo'n anti-roos shampoo....). Dan heb ik nog gezaagd,dat men haaruitval niet overging en zijn we bij een dermatoloog gegaan.(voor mij was dat de eerste keer). En die zag ook niks,buiten roos (nu men kapper had me gezegd,da hij ontsekingen zag,zo gelijk van die kleine pukkelkes... op men hoofdhuid). Nu die dermatoloog zag dus niks. Ik kreeg nog 2 extra shampoos:sporanox en stieprox die ik moest gebruiken. (ook tegen roos...). Dan begin deze grote vakantie ga ik terug bij die dermatoloog,ik vertel hem dat ik nog altijd heel veel haar verlies. Hij prikt in men hoofdhuid en neemt stalen en deze stuurt hij dan naar het labo. Hij dacht aan gramnegatieve folleculitis(dan heeft hij 7 maanden verspild,door een verkeerde diagnose te stellen). En een week later bevestigt het labo dat ik gramnegatieve folleculitis heb. Nu ik krijg daarvoor een Isobetadineshampoo en een lotion (wsl om de haargroei te stimuleren denk ik). Nu deed dit niet veel uit vond ik. En aangezien die dermatoloog de eerste keer fout was besluit ik bij een andere te gaan. Deze onderzoekt me en zegt eerst dat ze nog ontstekingen ziet op men hoofdhuid. Ze schrijft me een antibiotia voor (Tetralysal -een lymecyclynum denk ik) en ik moest 2 pilletjes per dag gedurende 28 dagen innemen. Ik krijg ook een lotion om te helpen tegen die onstekingen.Ik ga terug na een maand en ze zegt:jah,ge zijt er vanaf. Nu ok,ik geloofde ze toen. Maar ik bleef haar verliezen,zelfs meer dan ervoren.(volgens mij heeft de zomer een positief effect,zeker als je in de zon loopt en je hebt ontstekingen op je kop). Nu toen ze zei da ik er vanaf was,voelde ik nogaltijd pijn aan men haren(jah als ik er door wrijf deed dat dus pijn).En ik kreeg ook weer een lotion mee.(Deze keer zogezegd om de haargroei te stimuleren)weet je wat ik ontdek? Ze heeft me de vorige keer identiek dezelfde voorgeschreven,dus wat bleek de eerste keer had ze iets verkeerds voorgeschreven. Na een maand ga ik terug en ik vertel ze dat ik nog altijd haaruitval heb en dat een week nadat ik door haar genezen verklaard was ik int midden van men haar,vanvoren een dikke pukkel had(met wit etter in),jah (er zijn ook andere,maar dat zijn kleine en dit was echt een heel grote...) Zij antwoord: volgens mij zit da bij u psychisch verkeerd,ge zijt geobsedeerd....enz... Ik heb ze dit laten zeggen en ik vroeg dan,kunt u me dan zeggen hoe het komt dat ik een week nadat u me genezen had verklaard ik een ontsteking op men hoofd had in het midden van men haar. Ze antwoordt: daar weiger ik commentaar op te geven. --> wat voor een rot mens is dit???
Je mag niet eens zeggen dat je nog haar verliest,want dan lieg je volgens haar... jeezes. En dan zegt ze,als ge nog haar verliest dan is het door uw hormonen.... (nu ik kan je zeggen dat ik niet echt veel mannelijke hormonen heb,ik heb niet eens echt een baard,mss 10 keer al geschoren en enkel aan de kin,ik heb ook geen borsthaar,heb wel ewa haar op men armen maar ook geen massa's,ook geen haar op men buik ofzo,dit is werkelijk dikke zever...). Nu ik merk zelf dat het nog pijn doet als ik door men haar wrijf en ik zie kleine ontstekingen,zo van die rode blaasjes op men hoofdhuid.Dat kan toch gewoon niet normaal zijn....
Trouwens ik had vroeger heel sterk haar,groeide automatisch recht(echt superrecht en het was hard,ik kon het door er met men hand op te drukken eigenlijk niet eens plat krijgen) en ik deed er nooit gel in,alhoewel mensen dat dachten dat ik er gel indeed omdat het anders niet zo recht zou kunnen staan. Nu is het gans uitgedund en is het slap.... in de hoeken ben ik al een beetje kwijt(elke hoek een 2 op 2 cm ongeveer,zelfsnminder mss,ik weet het dat dat nog niet veel is, maar als je kijkt hoeveel haar ik verloren heb is da niet logisch -het is niet plaatselijk in de hoeken dat het uitvalt natuurlijk,maar overal- ... men haar probeert terug te groeien blijkbaar maar de wortel geraakt dan telkens weer ontstoken blijkbaar...). Nu dat in de hoeken is normaal,want elke jongen heeft normaal minder haar in de hoeken dan ergens anders. Maar normaal dan naast die hoeken heeft zo'n persoon met inhammen,dan weer veel meer haar,bij mij is dit niet(meer) zo,ongeveer overal uitgedund. Dat viel me dan ook op toen ik men haar had kortgeschoren
(ik dacht dat dit ging helpen :-s),ook bij men bakkebaarden is dit zo... Anderen hebben dan mss meer inhammen,bij mij staat er gewoon algemeen nog maar weinig haar,je kan er zo doorzien.


Ik vroeg me af of iemand al van dit Gramnegatieve folleculitis heeft gehoord of heeft gehad en of hij of zij er vanaf is geraakt en hoe?

En heeft iemand al zo een isobetadineshampoo gebruikt?

Groeten,
Skybax

ps:Gramnegatieve folleculitis wordt veroorzaakt door gramnegatieve bacterïen die je hoofdhuid onsteken en daarmee ook je haarwortel die dan er voor zorgt dat je haar uitvalt....

pizzacat
2 november 2004, 17:10
wat zijn gramnegatieve bacterien?

ff wat opgezocht:
link (http://www.achmeahealth.nl/mednet/mednet.php?type=showdoc&id=4194)

1e alinea

Skybax
6 november 2004, 13:42
hey,thx maar nu vraag ik me af of die antibiotica(tetralysal,een lynecyclinum) wel kon helpen,aangezien die antibiotica op die site enkel voor grampostieve bactierien was.

Is er echt niemand die ooik gramnegatieve folleculitis heeft of had?

Skybax
16 november 2004, 12:02
ik ben zojuist bij een andere dermatologe geweest,die schudde al toen ze hoorde dat ik tetralysal gebruikt had. Dit werkt niet tegen gramnegatieve bacterïen.... :( Ik vind eht erg dat die andere dermatologe dus haar werk niet kan... :mad:

sigur
16 november 2004, 17:00
Hé Skybax,

Vervelend voor je, en vervelend dat we in dat opzicht zo afhankelijk zijn van de behandelend dermatoloog. Heeft deze dermatoloog wel een goede oplossing voor je? Zo ja, wat heb je voorgeschreven gekregen?

Groetjes Sigur

Skybax
16 november 2004, 21:46
Nog niet,ik moet vrijdag terugbellen,ze heeft stalen genomen en naar het labo gestuurd. Maar ze zei wel dat het een complexprobleem is omda die moeilijk te bestrijden zijn(die soort bacterien )

sigur
16 november 2004, 22:34
Hé Skybax, succes vrijdag! Hoop dat ze een oplossing weet! Laat het ons even weten als je wilt.

Groetjes van Sigur

Marcjacobs
17 november 2004, 11:09
Nu het zit zo: ik ben na enkele maanden zagen met men ouders naar de dokter geweest hiervoor. Die zei jah,tzal van een schimmelinfectie zijn... En ik kreeg NIZORAL...(zo'n anti-roos shampoo....). Dan heb ik nog gezaagd,dat men haaruitval niet overging en zijn we bij een dermatoloog gegaan.(voor mij was dat de eerste keer). En die zag ook niks,buiten roos (nu men kapper had me gezegd,da hij ontsekingen zag,zo gelijk van die kleine pukkelkes... op men hoofdhuid).
Doet mij toch verdacht veel denken aan inflammtion hoor

Skybax
19 november 2004, 15:25
Doet mij toch verdacht veel denken aan inflammtion hoor

wat is inflammation???

Kheb gebeld,uit de kweek(vanachter aan men hoofd) die ze heeft genomen bleek dat ik geen gramnegatieve meer zou hebben maar gewoon folleculitis.(verbaast me eigenlijk wel want hoe kan ik er dan vanaf geraakt zijn als het vorige niet kon gewerkt hebben, maja..) Allejah,acne maar dan waar men haar groeit. Ze heeft me een lotion ,clynamicine, voorgeschreven. Hopelijk doet het uit. We zien wel :)

Heeft er nog iemand precies acne onder zen haar?
Groetjes

Tiuri
19 november 2004, 20:43
wat is inflammation???
Zie Haarwoordenboekje (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4459)

sigur
20 november 2004, 10:55
Hé Skybax,

Ik heb ook acné gehad op mijn hoofdhuid, dit door de shampoo die ik toen gebruikte namelijk de denorex RX. Mijn dermatoloog vertelde me dat veel veel Denorex gebruikers dit ervaren, ben door deze bijwerking dan ook gestopt met het gebruik van de Denorex RX.
Wat jij hebt is dus een ontsteking van je haarzakjes, misschien dat je ook kunt proberen om te wisselen met de shampoo die je gebruikt, soms kan namelijk de shampoo (niet altijd) de boosdoener zijn van de acné op de hoofdhuid.

Groetjes van Sigur