PDA

View Full Version : Kleurpatroon haaruitval?


kevin
1 november 2004, 21:48
Is het zo dat haren die aan het uitvallen zijn, dus waar AGA op het moment mee bezig is, een andere kleur hebben dan haren die nog niet aangetast zijn? Ik bedoel, ik zie bovenop mijn hoofd duidelijk waar de haren uitvallen doordat het dunner is daarzo EN de kleur van het haar is daar lichter, het neigt meer naar grijs. Is dit een typisch patroon van AGA of is dit meer een tekort aan vitaminen of zoiets?

Skybax
1 november 2004, 21:58
ik heb enkel blondere haren(haren zonder of met weinig pigment) vooral in men hoeken meer...volgens mij zijn dit haren die proberen teruggroeien...

pizzacat
2 november 2004, 17:15
Is het zo dat haren die aan het uitvallen zijn, dus waar AGA op het moment mee bezig is, een andere kleur hebben dan haren die nog niet aangetast zijn? Ik bedoel, ik zie bovenop mijn hoofd duidelijk waar de haren uitvallen doordat het dunner is daarzo EN de kleur van het haar is daar lichter, het neigt meer naar grijs. Is dit een typisch patroon van AGA of is dit meer een tekort aan vitaminen of zoiets?

2 redenen:

De haar wordt dunner, dus doorschijnender.
De haarwortel produceert minder melatonine (kleurstof) voor de haar dus hij wordt ook daadwerkelijk lichter.

kevin
8 november 2004, 21:29
2 redenen:

De haar wordt dunner, dus doorschijnender.
De haarwortel produceert minder melatonine (kleurstof) voor de haar dus hij wordt ook daadwerkelijk lichter.
Het is wel zo als ik mijn haar naar achter borstel, wordt het gedeelte een een stuk donkerder, dus ik denk dan niet dat het dunner wordt? En wat kan de oorzaak zijn van minder melatonine? Het is ook nog eens zo dat ik veel echt grijze haren hebt, ook aan de zijkant van mijn haar waar aga niet aan komt. De kapster merkte dat laatst ook op :\ Hoe kan dat komen? Ik bedoel, ik kan toch niet al grijs worden op mijn 19e? :P

pizzacat
8 november 2004, 22:20
Het is wel zo als ik mijn haar naar achter borstel, wordt het gedeelte een een stuk donkerder, dus ik denk dan niet dat het dunner wordt? En wat kan de oorzaak zijn van minder melatonine? Het is ook nog eens zo dat ik veel echt grijze haren hebt, ook aan de zijkant van mijn haar waar aga niet aan komt. De kapster merkte dat laatst ook op :\ Hoe kan dat komen? Ik bedoel, ik kan toch niet al grijs worden op mijn 19e? :P

Kan wel, ken een aantal mensen die nu al een paar grijze haren hebben (begin 20).

kevin
8 november 2004, 22:24
Kan wel, ken een aantal mensen die nu al een paar grijze haren hebben (begin 20).
En wat is daar tegen te doen als je dat weet misschien?

jongen25
9 november 2004, 14:26
Verven!:P Of zoals Ravanelli doen, die was op zn 24ste al een echte grijsaard (misstond m niet)!

Haarmannetje
9 november 2004, 16:31
Kevinme, je kunt wel degelijk grijs worden op je 19de hoor. Ik zelf heb ook al een aantal grijze haartjes aan de zijkanten zitten. Eerst vond ik het behoorlijk vervelend, maar eigenlijk vind ik het nu wel mooi. Het komt in mijn familie veel voor (vroeg grijs worden). Als ik straks bijvoorbeeld op mijn 30ste aan de zijkanten volledig grijs zou zijn, dan zou ik daar totaal geen problemen mee hebben.

Maar goed, de reden waardoor je 'vroegtijdig' grijs wordt, heeft dus te maken met je genen (erfelijkheid).

Unknown
10 november 2004, 18:08
Ikke heb juist zwarte haartjes tussen mn bruine haren?...Is dit ook aga ?

thomas18b
2 december 2004, 11:32
Ik heb heel veel blonde plukken door mijn haren (niet geverfd), dit zit overal aan de voor en achterkant, terwijl het grootste deel van mijn haren donkerbruin (bijna zwart is). Aan de voorkant heb ik een paar grijze haartjes. Is dit AGA?

kevin
2 december 2004, 15:19
Ik hoorde gisteren zelfs me moeder hard lachen. "hahah je wordt grijs man, je hebt overal grijze haren aan de zijkant!" Dit kan 2 dingen betekenen, vellus haargroei dat doorzet :D of ik wordt nu al grijs :P

Tiuri
2 december 2004, 16:04
Ik hoorde gisteren zelfs me moeder hard lachen. "hahah je wordt grijs man, je hebt overal grijze haren aan de zijkant!" Dit kan 2 dingen betekenen, vellus haargroei dat doorzet :D of ik wordt nu al grijs :Poooohh ik ben jaloers! ik kan niet wachten tot de dag dat ik grijs ben. wat is er aantrekkelijker dan een man van middelbare leeftijd met een weelderige bos grijzend haar??

kevin
2 december 2004, 16:19
oooohh ik ben jaloers! ik kan niet wachten tot de dag dat ik grijs ben. wat is er aantrekkelijker dan een man van middelbare leeftijd met een weelderige bos grijzend haar??
dat meen je denk ik niet? :D

Tiuri
2 december 2004, 16:20
dat meen je denk ik niet? :D
ja wel echt! ik meen het serieus.

kevin
2 december 2004, 16:23
ja wel echt! ik meen het serieus.
Ik dacht dat je het sarcastisch bedoelde :P :o