PDA

View Full Version : Bolleke: vraag over een boek


Jente
5 november 2004, 10:25
Beste Bolleke
Je had het in het weggaan zondag over een boek over TTM en seksualiteit, en wat je erover vertelde leek me wel interessant. Kun je de auteur (Myriam ofzo) en titel hier posten? Waar is het boek te verkrijgen, zou een gewone bib het hebben?
Groetjes
j

bolleke
5 november 2004, 10:49
Dag Janika,

Ik heb blijkbaar zelf twee boeken door elkaar gehaald.
Het eerste boek is van Myriam Van Moffaert (neuro-psychiater) en van Marleen Finoulst (arts en medisch directeur van een aantal medische vakbladen). Het heet: 'Vrouwen, humeuren en hormonen' en is zeker te vinden in de bib. In dit boek wordt de link gelegd tussen ttm (zij noemen het zelfverminking) en sado-masochistische neigingen. (Dit stukje heb ik trouwens zelf opgenomen in mijn boek zie p.49/50) Ik vind het een vreselijk stukje en voor mij staat het heel ver van ons normaal menselijk beleven.

Het tweede boek heet 'De vrouw die haar meubels met suiker bestrooide' van Judith L. Rapoport. Dit boek gaat meer over dwanghandelingen en daar wordt de link gelegd tussen ttm en seksuele castratie. Maar veel meer dan die ene zin komt er ook niet in voor. Enfin, je ziet maar... ik weet niet of dit boek in de bib te vinden is. Heb er zelf maar een stukje copie van (ooit eens uitgedeeld op een of andere vorige ttm-bijeenkomst door Madeliefje! Waarvoor dank ;) )

Groetjes!
Daniëla

Jente
5 november 2004, 10:54
OK bedankt, ik ga eens kijken wat ik kan vinden.
Die tweede titel doet wel een belletje rinkelen, da's geloof ik wel een vrij bekend boek.
En inderdaad nu herinner ik me dat fragmentje in jouw boek ook weer.
merci en de groeten!