PDA

View Full Version : 's nachts...als ik de slaap niet kan vatten


Oilily
28 mei 2002, 14:05
Hebben jullie soms een truukje om tijdens nachten, waarin ik moeilijk de slaap kan vatten mijn aandacht elders op te vestigen dan op mijn haar. Je ligt dan in je bed, je komt er normaalgezien niet uit omdat je wel moet slapen maar de slaap blijkbaar niet kan vatten. Op den duur raak je zo vermoeid van het wachten en het trachten in te slapen dat ja automatisch er mee begint. Op die momenten kan ik het echt niet stoppen. Als ik het gevoel heb van 'niet weg te kunnen'. Zo 's nachts of ook wel een in de file. Suggesties zijn altijd welkom!

groetjes

Kim:confused:

bolleke
28 mei 2002, 21:38
Hoi Oilily!

Het gebeurt mij zelden, maar deze nacht was het prijs! Niet kunnen slapen dus.... Nu ja, gisteren hadden Monique en onze Webmaster en ik een samenkomst ivm de nieuwe TTM-website. Dat was dus in Den Bosch, en dat is toch 120 km rijden. Normaal gezien drink ik nooit (meer) koffie, maar omdat ik een beetje bang was om alleen in de auto in slaap te vallen, had ik dus een kop koffie gevraagd aan Monique. Je raadt het al, ik voelde me steendood, maar kon écht niet slapen... niet alleen door de koffie hoor, alles was zo verward in mijn hoofd, ik hoorde alle woorden opnieuw, er ís ook zo veel gezegd...Je ligt dan in je bed, je komt er normaalgezien niet uit omdat je wel moet slapen maar de slaap blijkbaar niet kan vatten. En dààr ligt dus de fout, je komt er niet uit omdat je jezelf verplicht om daar te blijven liggen omdat je MOET slapen. Kom er gerust uit, je weet dat je anders tóch trekt! Ik ben deze nacht zelfs twee keer opgestaan, de eerste keer heb ik een tas kamillethee gemaakt en een beetje tv gekeken, dan ben ik terug in bed gaan liggen... het lukte nog niet, ik heb NIET getrokken (had er gisteren trouwens helemaal geen behoefte aan), na een half uurtje ben ik dan terug opgestaan, ik heb dan de pc opgezet en heb een beetje gelezen en geschreven, ik heb ook nog een kop warme chocolademelk gemaakt en dan om 1.30u ben ik het nog eens gaan proberen... slapen dus... deze keer lukte het wel.
Vroeger zou ik me ontzettend druk gemaakt hebben omdat ik wist dat ik om 5.30u moest opstaan en dus ontzettend moe zou zijn. Nu niet meer... 5.30u is het probleem voor wanneer ik wakker wordt. Ik heb het dus vandaag gevoeld... ben een beetje méér moe dan anders, maar ook niet meer dan dat. Ik kruip er vandaag maar wat vroeger in, probleem opgelost.
Beste Oilily, soms is het probleem zo simpel. Je moet gewoon naar jezelf luisteren, NIEMAND verplicht jou om in bed te blijven liggen, sta op en doe iets leuk! Schrijf een beetje op dit forum!! Haha...
In de auto in de file is natuurlijk iets anders, maar misschien heb je zelf wel suggesties... ben benieuwd!

Succes! Bolleke