PDA

View Full Version : androcur zonder de pil


michelle
7 november 2004, 13:59
wie heeft ervaring of neemt androcur zonder enige andere anticonceptiepillen?

Want ik zou graag willen weten hoe je androcur moet innemen?

1 strip andocur bestaat uit 15 tabletten.

nu is mijn vraag: nadat ik die inneem 15 dagen lang (te beginnen vanaf mijn eerste cyclus), hoeveel pauze moet ik nemen vooraleer ik met mijn volgende strip begin?

Kan er alstublieft mij iemand helpen, want ik zou het heel graag willen weten.


Alvast heel hard bedankt

michelle
11 november 2004, 11:31
wie klan mij alstublieft helpen met de bovenstaande vraag.

het enige wat ik wil weten is hoeveel pauze dat ik moet nemen vooraleer ik met mijn volgende strip mag beginnen?

Haarmannetje
11 november 2004, 12:32
Waarom vraag je je huisarts niet even :)?

michelle
16 november 2004, 16:42
omdat er niet te discussiëren valt met mijn endocrinoloog.

Wat voor zin heeft het om androcur in te nemen samen met de pil als ik de pil niet nodig heb.

Het zal alleen geldverspilling zijn.


Misschien dat iemand een website kent, waar ik dit kan vinden; Want ik vind echt niks.

HEIDIKEN
17 november 2004, 15:16
hey michelle!


ik heb 5 jaar aan één stuk androcur geslikt,maar ik nam het continu door!dus werd ik maandelijks ook niet meer ongesteld omdat ik dan weer tevéél ijzer verloor!ik hoop dat je heel goed heb nagedacht vooraleer je besloten hebt om met androcur te beginnen,want mij heeft het echt niet geholpen hoor!integendeel!ik verloor nog steeds massa's haren,ben nu 6 weken volledig gestopt met de andro,en sinsdien gaat het merkelijk beter!het is nog niet helemaal stabiel,maar ik verlies toch al minder dan voorheen!misschien dat het bij jou wel zal aanslaan,als je een hormonaal probleem zou hebben,maar bij mij is het nog steeds na 17 jaar een raadsel vanwaar mijn haarverlies komt!vraag misschien toch nog wat meer uitleg bij je arts,en verder hoop ik dat jij ermee geholpen zal worden!
groetjes,heidiken

michelle
20 november 2004, 12:09
ik zal androcur innemen, omdat ik teveel haren heb op voornamelijk mannelijke plaatsen. Dus als ik door het medicijn minder haar krijg is het juist positief in mijn geval.


Kun je me ook zeggen hoe je het innam ? En Hoeveel pauze je liet voordat je met je volgende strip begon?

michelle
20 november 2004, 22:03
hallo Heidiken,


Ik wil zo graag weten hoe je androcur inneemt zonder de pil.

ik geloof dat elke strip uit 10 tabletten bestaat en dat je het moet beginnen innemen bij je eerste cyclus.

MAAR hoelang moet je pauzeren (hoeveel dagen )vooraleer je met je volgende strip begint?

IK HOOP ECHT DAT JE ME KAN HELPEN


alvast hartelijk dank

HEIDIKEN
20 november 2004, 22:34
hey michelle,


zoals ik al eerder zei nam ik de androcur altijd door!ik had geen maandelijkse stop!dus,wanneer je juist moet stoppen weet ik ook niet!ik heb het 5 jaar na elkaar geslikt,en gebruikte elke dag 5Omg! als ik er nu aan terugdenk maakt het me wel wat bang,het kan niet echt gezond zijn vrees ik!niet dat ik er me heel slecht bij gevoeld heb,het enige wat vlug zichtbaar werd waren mijn borsten die in volume toenamen!verder heeft het mij ook niet echt geholpen voor mijn haaruitval!voor jou probleem kan het natuurlijk wel een oplossing zijn,want ik las op de bijsluiter dat het voor overbeharing bij vrouwen wel werkzaam was!spijtig dat ik je hier niet verder in kan helpen,maar mocht ik jou zijn dan zou ik eerst nog even naar mijn huisarts bellen,vooraleer ik met die androcur begon!
groetjes,heidiken

sigur
21 november 2004, 13:30
Hé Michelle,

Ik heb een vrouw gesproken die de Androcur 21 dagen inneemt en daarna een stopweek inlast van 7 dagen, net als de pil dus. Aleen deze vrouw zit wel in de overgang (of is deze inmiddels al gepasseerd dus er is geen gevaar meer dat ze zwanger word. Michelle kijk a,j,b uit hé wat betreft zwanger worden! Zo'n klein hummelke mag nooit de dupe worden van zo'n medicijn!

Liefs van Sigur

michelle
22 november 2004, 15:47
1 strip andrucur bestaat slechts uit 15 pillen.

Hoe kan ze die dan 21 dagen (= 21 tabletten) innemen ??

Of gaat ze misschien zo te werk;


begin van de cyclus 15 dagen lang een tablet innemen en dan 12 dagen pauze nemen (21 dagen -15 dagen = 6 dagen pauze + de normale 7 dagen pauze die je ook neemt als je de pil neemt) en dan met de volgende strip beginnen.

sigur
22 november 2004, 20:16
Heb jij een strip? Toen ik Androcur slikte kreeg ik ze in een klein medicijnen potje, daar zaten de pilletjes gewoon los in. Er zat een kleine vierkante kartonnen verpakking omheen waar Androcur opstond.

Andastra
10 december 2004, 16:41
Michelle, je moet androcur samen met de pil nemen, liefst de diane35 omdat je een vaste en regelmatige cyclus moet hebben. Je moet die androcur dan de eerste 15 dagen van je cyclus nemen, daarna 13 dagen enkel nog de pil, dan 7 dagen stoppen met beide en dan terug met beide beginnen.

Ik heb diezelfde androcur en dat is wat mijn dermatoloog me zei, maar ben nog niet zeker of ik ermee zal beginnen, vind het doodeng en ben vooral doodsbang om te verdikken, ben wel al 8 kg vermagerd sinds ik diane ben beginnen gebruiken terwijl ik aan 't dieten was, dus ik hoop dat androcur hier ook geen moeilijkheden zal leveren.

4roluca
10 december 2004, 19:18
[QUOTE=michelle]wie heeft ervaring of neemt androcur zonder enige andere anticonceptiepillen?

Want ik zou graag willen weten hoe je androcur moet innemen?

Hallo michelle,

Zeven jaar geleden schreef de endocrinoloog me een onderhoudsdossis 'androcur' voor. Het 1e jaar was dit 1 tablet p/dag - het 2e jaar was dit nog een half tablet p/dag. Androcur is wel zwaar voor de lever en voor iedereen verschillend wat inname betreft.
>- MOED moet -< ;) > --Lu--