PDA

View Full Version : Seborroïsch eczeem


Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7

vlaamse reus
11 november 2010, 19:32
Enkele weken geleden heb ik eens een andere dermatoloog opgezocht.
Eerst heb ik twee dagen de plaatsen in mijn gezicht (wenkbrauwen, rond neus en boven de bovenlip) behandeld met een tube nizoral waarin 0.33gr cortisonen vermengd is.
Daarna raadde hij me aan mijn dagelijks gezicht te wassen met :

URIAGE DS GEL NETTOYANT , dit is speciale gel voor seborroische huid.

Daarnaast smeer ik de plaatsen elke avond in met ELIDEL (1%) , hier zitten geen cortisonen in en is nieuw op de markt.

Mijn afspraak was op 14 oktober en heb sindsdien geen opflakkering meer gehad ,waar het daarvoor om de 14 dagen toch telkens weer de kop opstak.

Hopelijk kan het sommigen onder jullie helpen.

Veel succes.

Joellie
17 november 2010, 22:52
Hallo.. er is een poll die veel bezoekers gaat trekken. zo wil ik jullie graag ook uitnodigen om een kijkje te nemen . http://curezone.com/forums/fm.asp?i=1725171#i

groet!

jehan
18 november 2010, 20:40
Hallo.. er is een poll die veel bezoekers gaat trekken. zo wil ik jullie graag ook uitnodigen om een kijkje te nemen . http://curezone.com/forums/fm.asp?i=1725171#i

groet!

Bedankt Joellie voor de link, ik heb hem meteen ingevuld.
Overigens ben ik nu bijna 4 weken aan de pro-biotica. Ik was hier nogal kritisch over, maar ach een keer proberen kan geen kwaad. Ik realiseer me dat de problemen bij mij wel eens echt begonnen zouden kunnen zijn na een flinke obstipatie, bijna 10 jaar geleden (ik heb van kindsafaan al last van een moeilijke stoelgang). Het eczeem lijkt bij mij nu heel langzaam iets minder te worden, maar ik blijf kritisch.

groeten, Jehan

Strider
18 november 2010, 22:09
Bedankt Joellie voor de link, ik heb hem meteen ingevuld.
Overigens ben ik nu bijna 4 weken aan de pro-biotica. Ik was hier nogal kritisch over, maar ach een keer proberen kan geen kwaad. Ik realiseer me dat de problemen bij mij wel eens echt begonnen zouden kunnen zijn na een flinke obstipatie, bijna 10 jaar geleden (ik heb van kindsafaan al last van een moeilijke stoelgang). Het eczeem lijkt bij mij nu heel langzaam iets minder te worden, maar ik blijf kritisch.

groeten, Jehan

Ik heb een paar maanden probiotica geprobeerd, maar bij mij heeft het helaas niet geholpen.

Noob
22 november 2010, 15:07
Ik las dat Omega 3 goed zou helpen. Dit heb ik geprobeerd en volgens mij werkte het alleen negatief. Nu las ik het volgende over:
--------------------------------------
Seborrhoisch eczeem, adulte vorm

-Omdat de afwijking voorkomt op plaatsen waar zich veel talgklieren bevinden wordt verondersteld dat talg irriterend werkt op de huid van de betrokken persoon. Ook de samenstelling van de talg blijkt van belang. Talg bestaat uit zowel verzadigde als onverzadigde vetzuren. Bij seborrhoïsch eczeem is er een overmaat aan onverzadigde vetzuren in de talg. Hierdoor schilfert de (hoofd) huid snel af. De huid reageert daar ook nog bij met een ontstekingsreactie waardoor er roodheid en lichte zwelling ontstaat.----------------------------------------------------

Dit betekend dan dat je toch beter niet teveel onverzadigde vetzuren binnen kan krijgen?
Misschien neemt deze vorm van eczeem wel toe doordat iedereen denkt dat dat gezond is en overstapt naar light producten en olijfolie.

desperado26
22 november 2010, 22:52
Ik las dat Omega 3 goed zou helpen. Dit heb ik geprobeerd en volgens mij werkte het alleen negatief. Nu las ik het volgende over:
--------------------------------------
Seborrhoisch eczeem, adulte vorm

-Omdat de afwijking voorkomt op plaatsen waar zich veel talgklieren bevinden wordt verondersteld dat talg irriterend werkt op de huid van de betrokken persoon. Ook de samenstelling van de talg blijkt van belang. Talg bestaat uit zowel verzadigde als onverzadigde vetzuren. Bij seborrhoïsch eczeem is er een overmaat aan onverzadigde vetzuren in de talg. Hierdoor schilfert de (hoofd) huid snel af. De huid reageert daar ook nog bij met een ontstekingsreactie waardoor er roodheid en lichte zwelling ontstaat.----------------------------------------------------

Dit betekend dan dat je toch beter niet teveel onverzadigde vetzuren binnen kan krijgen?
Misschien neemt deze vorm van eczeem wel toe doordat iedereen denkt dat dat gezond is en overstapt naar light producten en olijfolie.

Hehe, ik gebruik iedere dag minarine van Alpro soya met veel onverzadigde vetzuren zo blijkt. Zal eens 2 weken met echte boter smeren:P Let's see what gives

Noob
23 november 2010, 13:06
Misschien eens met een aantal deze vetten en lightproducten links laten liggen, kijken of het wat doet!
Dus zeker geen halvarine olijfolie etc.

dundun
23 november 2010, 17:49
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de shampoo Euceril Urea 5% ?? Ik heb hem vandaag voor het eerst gebruikt, dus ik kan er nog niet veel over zeggen. Is voor de droge geirriteerde gevoelige hoofdhuid.

Daarvoor gebruikte ik Guhl Rozemarijn Antiroos. Opzich een prettige shampoo en doet zijn werk, echter doet het niets voor mijn hoofdhuid. Als deze nat is zie je een duidelijke witte gloed in zijn geheel.

Ik ben nu gaan testen met deze shampoo omdat ik het volgende nu een paar keer ben tegen gekomen;

Veel mensen denken bij hoofdhuidschilfers direct aan roosvorming. Dit is een groot misverstand. We leggen u uit hoe u het verschil herkent tussen roosvorming en hoofdhuidschilfers. Voor uw behandeling is dit verschil van groot belang, immers personen met een droge/gevoelige hoofdhuid dienen dit beslist niet met een anti roosproduct te behandelen. Een te droge/gevoelige hoofdhuid geeft ook schilfers, maar dan als gevolg van een vochtbalansstoornis.

Jadatdus
26 november 2010, 15:44
Hier ben ik ook wel eens de mist mee in gegaan. Ik heb in de winter een droge hoofdhuid met schilfers en jeuk. Van een antiroosshampoos werd het erger. Het is dus gewoon droog, geen roos. Een goede oplossing heb ik nog niet gevonden. Ik gebruik wel af en toe cremespoeling waar perzikolie in zit :P. Dan is het weer een paar dagen rustig.

Jojo76
30 november 2010, 13:58
Ik heb zojuist van L'Oréal een antiroos shampoo mee genomen met daarin pyrithionzink. Nu heb ik gehoord dat er een stofje in Head & Shoulders zit die iedere keer een laag van je hoofdhuid haalt en ben bang dat dit stofje ook in deze shampoo zit. Kan iemand mij vertellen of ik deze shampoo kan gebruiken voor mijn schilfertjes?? Ik hoop het wel want dan hoef ik hopelijk de Ketoshampoo niet meer te gebruiken.

Noob
1 december 2010, 16:25
jojo volgens mij is dat de bedoeling dat er een laagje af wordt gehaald nl het laagje dat irriteert en de schilvers veroorzaken. Ik zou btw niet overstappen op een dergelijk slecht en commercieel product. Als je van de Keto af wilt zou ik eerder Selsun overwegen.

Jojo76
1 december 2010, 16:39
jojo volgens mij is dat de bedoeling dat er een laagje af wordt gehaald nl het laagje dat irriteert en de schilvers veroorzaken. Ik zou btw niet overstappen op een dergelijk slecht en commercieel product. Als je van de Keto af wilt zou ik eerder Selsun overwegen.

Oké... bedankt voor je reactie. Dus ik kan dan beter de Keto blijven gebruiken 1x in de 2 weken voor de schilfertjes? :o Ik heb juist deze shampoo gekocht ook voor mijn gekleurde haar.

Joellie
4 december 2010, 23:39
Bedankt Joellie voor de link, ik heb hem meteen ingevuld.
Overigens ben ik nu bijna 4 weken aan de pro-biotica. Ik was hier nogal kritisch over, maar ach een keer proberen kan geen kwaad. Ik realiseer me dat de problemen bij mij wel eens echt begonnen zouden kunnen zijn na een flinke obstipatie, bijna 10 jaar geleden (ik heb van kindsafaan al last van een moeilijke stoelgang). Het eczeem lijkt bij mij nu heel langzaam iets minder te worden, maar ik blijf kritisch.

groeten, Jehan

Ha Jehan,

Ja wilde je wel vertellen dat de ene probiotica de andere niet is.. Ik heb zelf ook wat mindere effecten gehad met probiotica.. Degene die mij redelijk goed geholpen is van Lacto pro PURO.. zag dat op wikipedia onderaan het ook wordt aangeraden http://en.wikipedia.org/wiki/Seborrhoeic_dermatitis
fistulosa[43] (http://www.haarweb.nl/forum/#cite_note-42)
Supplements


Probiotics (http://www.haarweb.nl/wiki/Probiotics) Lactobacillus casei (http://www.haarweb.nl/wiki/Lactobacillus_casei)[44] (http://www.haarweb.nl/forum/#cite_note-43) and Lactobacillus paracasei (http://www.haarweb.nl/w/index.php?title=Lactobacillus_paracasei&action=edit&redlink=1)[45] (http://www.haarweb.nl/forum/#cite_note-44)




ik kreeg dit mailtje laatst door .. en dacht nu we het toch over supplementen hebben

Hello,

I understand your frustration. I have had an issue with this condition solely on my eyebrows for over a year. About 1 month ago, I researched that the cause of this issue is in the gut, and that probiotics can help, especially one called "Lactobacillius paracasei." I started taking "Vitamineral Green" by Healthforce and within a day I noticed a big difference. I was flaring up every few days and losing my eyebrows, it was very depressing. They would fall out and then take weeks, sometimes months to grow back, and then fall out again.

Since taking Vitamineral Green, my condition is about 90%-95% cured. Perhaps it is something you'd like to try. I really consider it miraculous. I take 8-10 capsules a day. This product is all natural, vegan (I am a vegetarian), and consists of all plant ingredients. It has also increased my energy and helped my mood. I am not affiliated with this company and I am not trying to sell anything, I just want to help.

http://www.healthforce.com/shop?page=shop.product_details&flypage=garden_flypage.tpl&product_id=6&category_id=1 (http://www.healthforce.com/shop?page=shop.product_details&flypage=garden_flypage.tpl&product_id=6&category_id=1)

Joellie
4 december 2010, 23:43
Zo nu en dan ben ik ff op het forum... en kwam nog een positief bericht tegen op een ander forum.. denk ik meld ze gewoon dan kunnen jullie zelf jullie conclusies trekken..

http://www.acne.org/messageboard/OFFICIAL-seborrheic-derm-t237402.html&st=520

Hello All,

I know what everyone is going through, I spent well over a decade fighting with not just Acne and seborrheic dermatitis, but Excema, warts, and abscess since my very early teens. I have been prescribed everything From Cortisol, Steroids, Retinols, Zincs, Antibiotics.

Accutane was the only thing that worked, but left me with nosebleeds, dry eyes, scaling skin, and constant liver tests, only to have Acne and everything come roaring back when I got off of it, but I still kept all the side effects of Accutane as well.

No Doctor ever helped me at all. Every doctor says that diet does not matter and there is no cure, I would just have to "wait it out" and take their prescriptions for the symptoms. Thanks Doc, y'all have been saying that since adolescence.

Now in my late 20s, and scarred, itchy, shivering, and anxious like a diseased dog scratching at it's afflictions, I decided to take a different approach.

Internal: 1 tbsp Olive Oil, Wormwood and black walnut hull tinctures, Oregano Oil, Psyllium Husks(fiber), Apple Cider Vinegar, lemon juice, pro-biotic pills, and water.

External: Tea Tree Oil

That's it, the OO, Wormwood, black walnut, Oregano oil, and Husk Fiber in the morning, and Apple Cider Vinegar 3 times a day. Squeeze one lemon and drink it once a day. Then Tea tree oil applied directly in the morning and after I showered at night. Take Pro-biotics before bed at night, and drink at least 1 gallon of water a day to flush everything out.

After one month, my SD was almost all cleared up and no longer itched, Warts were literally drying up and falling off, and my skin felt smooth all over like an Oiled Gladiator, instead of bumpy like an acne-scarred individual.

This was 3 years ago my friends. When I feel that my skin is beginning to become afflicted, I just buy and Use Colonix for 1 or 2 months every year, but it is expensive, and you can find the above ingredients much cheaper.

Now my afflictions only return when I am not taking good care of my health and diet.

I see many posts on the board saying that SD is not curable, and that there is no "Proof" that diet and internal conditions cause SD and Acne.

I will argue that there is no "Proof" that these irritative steroids and creams prescribed by these "Doctors" work at all. Ask any of these people who have gone decades with, at best, temporary relief from a cream they will have to apply for their entire lives.

The skin is a reflection of our internal makings. Our Liver, Kidneys, Intestines, and Blood. If our internal organs are not cleansing our blood of our wastes and parasites, then they will show in our skin. Seborrheic Dermatitis is an internal condition, it merely shows up on the surface. If you continue to suffer from this affliction after so many years, try and look inward. Cleanse yourself internally. Only then will you truly find the root of the cause.

I only wish that I would have found these truths so many years ago. If only these doctors could have steered me in the right direction.

Joellie
4 december 2010, 23:50
http://www.rosaceagroup.org/The_Rosacea_Forum/showthread.php?10092-seborrheic-dermatitis-gene-identified-by-Israeli-researchers/page2&highlight=seborrheic

All I can say for certain is that I used to have SD that fluctuated between mild and moderate but now I have no sign of it (for 6 months). I stopped eating dairy, reduced sugar and almost eliminated wheat in my diet. This is a common recommendation for SD so I’m sure you’ve all tried it but hopefully you gave it a good go because it took me 8 months. I also had 3 sessions of colonic irrigation about a month before I could say it was all gone.

Also, I strongly believe that my SD was triggered by a short period of eating those muscle gain protein powers and/or lots of yoghurt (protein and yoghurt shakes many times a day), but then again who knows. However whether or not this was the underlying reason for those sneaky SD genes to trigger that molecular pathway, I know that my GI tract and SD are strongly linked because of the consistent trials I did concerning what I put down it and what showed up on my nasolabial folds/face.

Joellie
4 december 2010, 23:56
Kijk naar Jeff..


http://www.rosaceagroup.org/The_Rosacea_Forum/showthread.php?21593-How-I-am-controlling-my-Seborrheic-Dermatitis-so-far.../page11&highlight=auburn


Nou.. mocht je er niet afkomen... Ik bid elke dag nu... het kan echt.. je kan echt genezing ontvangen.... Als ik genezen ben via King Jezus dan hoort iedereen dit natuurlijk want dan is dat het grootste wonder ever in mijn leven!

dundun
5 december 2010, 21:12
Iemand bekend met een goede olie voor de droge hoofdhuid? Is het beter om een plantaardige olie, zwitsal babyolie of een speciale haarolie te gebruiken. Ik wil dit 1x in de week gaan uit proberen naast mijn eucerin shampoo (heb het idee dat de schilfers verminderen, beter iig dan met anti roos shampoo).

Edit: frustrerend is dat de lijn tussen seb eczeem en droge hoofdhuid en de daarbijbehorende schilfers zo dicht bij elkaar ligt, maar dat er wel een wezenlijk verschil blijkbaar is qua aanpak. Er is daarom altijd twijfel aan het plan van aanpak. Bij seb eczeem probeer je de hoofdhuid naar mijn inziens te ontvetten en bij de droge hoofdhuid juist niet. Waarschijnlijk zal ik met een aantal maanden wel denken, waar was ik in godsnaam mee bezig en heb ik weer een nieuw plan... :(

Joellie
6 december 2010, 02:56
[QUOTE=dundun;267510]Iemand bekend met een goede olie

HI,

Op de volgende link kun je zien dat oleic acid voedzaam is en dus neg uitwerkt op SD http://www.rosaceans.com/sd.php. Het gaat er dan om dat je een olie gebruikt die laag is in oleic acid of oliezuur. Dat is mineral oil
Ik heb er geen ervaring mee anders moet je het ff googlen.

jehan
6 december 2010, 20:59
Iemand bekend met een goede olie voor de droge hoofdhuid? Is het beter om een plantaardige olie, zwitsal babyolie of een speciale haarolie te gebruiken. Ik wil dit 1x in de week gaan uit proberen naast mijn eucerin shampoo (heb het idee dat de schilfers verminderen, beter iig dan met anti roos shampoo).
Ik heb enige tijd geleden mijn huid regelmatig ingesmeerd en gemasseerd met plantaardige olie, eerst olijfolie, later amandelolie. Olijfolie is dikker en daarom minder geschikt. Het effect hiervan was dat de huid schoon wordt en zacht aanvoelt maar ook dat deze juist extra uitdroogt!!.
Als je net als ik last hebt van droge hoofdhuid, kan je het beste gebruik maken van een crème als Cardiflor. Ik gebruik het nu als enige zalf tegen SE, het geneest natuurlijk niet (want het eczeem komt van binnen uit), maar verzacht de huid en vermindert de ontstekingsreactie.
Daarnaast ben ik afgestapt van het dagelijks wassen van mijn haar met rozemarijnshampoo, ik probeer dit nu nog zo min mogelijk te doen, want zeep iriiteert mijn huid duidelijk.
Ik ben nu aan de laaste probiotoca pillen bezig (Solgar AMB Dophilus) en ben meer gaan letten op stress-vrij eten, dus meer tijd nemen en beter kauwen. Mijn stoelgang is nu echt beter, maar eczeem nog niet weg.

Jadatdus
7 december 2010, 11:41
Inderdaad is de grens tussen eczeem en een droge hoofdhuid moeilijk te trekken. Vorig jaar had ik last van eczeem en, zoals elke winter, een droge hoofdhuid. Ik heb het verschil duidelijk uitgelegd aan de huisarts maar kreeg voor mijn hoofdhuid doodleuk een ketoconazol shampoo mee (waardoor het alleen maar erger werd). Olie is lastig want dan zit je haar er ook onder.

desperado26
7 december 2010, 23:53
Misschien eens met een aantal deze vetten en lightproducten links laten liggen, kijken of het wat doet!
Dus zeker geen halvarine olijfolie etc.

Heb nu 2 weken zoveel mogelijk onverzadigde vetzuren-vrij proberen te eten en ik moet zeggen dat het helpt! De roos is echt verwaarloosbaar weinig geworden en jeuk heb ik niet meer:o

Ook mijd ik alle soyaproducten nu ik gehoord heb dat het talgproductie en zo dus DHT doet stijgen: http://www.youtube.com/watch?v=RjZs0DGW1Jk

Mss komt mijn wens uit en vier ik kerst en oudejaar zonder SE!

update binnen 2 weken:P

Noob
9 december 2010, 15:32
joellie dat verhaal over Apple Cider Vinegar 3 times a day heb ik vaker gelezen. Maar las ook dat ze de appelazijn op het hoofd aanbrachten ipv. het op te drinken. Ga jij het proberen?

Joellie
9 december 2010, 19:19
joellie dat verhaal over Apple Cider Vinegar 3 times a day heb ik vaker gelezen. Maar las ook dat ze de appelazijn op het hoofd aanbrachten ipv. het op te drinken. Ga jij het proberen?


Hi Noob,

Ja dat is echt geen sprookje en zeker heel effectief.. ik heb het jaren gebruikt op mijn hoofdhuid in combinatie met een selenium shampo zoals selsun en elvive groene rand witte fles van Loreal.. hierdoor had ik geen enkele schilfer meer op mijn kop.. nu doe ik het met H&S maar werkt minder.. maar vindt het niet altijd zo erg om een paar schilfers te hebben..
Dit niet op het gezicht proberen... ik heb het inderdaad een keer gepost maar sommige dachten dat ik gek was ofzo....

Nu wacht ik op Jezus.. om me helemaal te herstellen.. want naast dit heb ik ook minder goeie slaap en ben ik erg sloom en heb ik soms moeite met concentratie.... Ik laat het zeker weten wanneer ik genezen ben.. het gaat gebeuren!

Ambo
9 december 2010, 22:09
Hi Noob,

Ja dat is echt geen sprookje en zeker heel effectief.. ik heb het jaren gebruikt op mijn hoofdhuid in combinatie met een selenium shampo zoals selsun en elvive groene rand witte fles van Loreal.. hierdoor had ik geen enkele schilfer meer op mijn kop.. nu doe ik het met H&S maar werkt minder.. maar vindt het niet altijd zo erg om een paar schilfers te hebben..
Dit niet op het gezicht proberen... ik heb het inderdaad een keer gepost maar sommige dachten dat ik gek was ofzo....

Nu wacht ik op Jezus.. om me helemaal te herstellen.. want naast dit heb ik ook minder goeie slaap en ben ik erg sloom en heb ik soms moeite met concentratie.... Ik laat het zeker weten wanneer ik genezen ben.. het gaat gebeuren!

Waarom helpt Jezus je soms gelijk en moet je er soms een tijd op wachten?

jord-y
10 december 2010, 11:35
Hi Noob,

Ja dat is echt geen sprookje en zeker heel effectief.. ik heb het jaren gebruikt op mijn hoofdhuid in combinatie met een selenium shampo zoals selsun en elvive groene rand witte fles van Loreal.. hierdoor had ik geen enkele schilfer meer op mijn kop.. nu doe ik het met H&S maar werkt minder.. maar vindt het niet altijd zo erg om een paar schilfers te hebben..
Dit niet op het gezicht proberen... ik heb het inderdaad een keer gepost maar sommige dachten dat ik gek was ofzo....

Nu wacht ik op Jezus.. om me helemaal te herstellen.. want naast dit heb ik ook minder goeie slaap en ben ik erg sloom en heb ik soms moeite met concentratie.... Ik laat het zeker weten wanneer ik genezen ben.. het gaat gebeuren!


Bij mij hielp appel cider vrijwel niet.....

Joellie
10 december 2010, 19:14
Bij mij hielp appel cider vrijwel niet.....

Hoi Jordy,

Appel cider of Appel azijn.. Hoe heb je het gebruikt.. en in combinatie met wat dat maakt nogal verschil... Heb je echt van die gele korsten gehad of van die mega grote witte stukken ?

anders nog een keer proberen.. in het begin elke dag en later om de dag of 1 keer in de drie of 4 dagen.

Joellie
10 december 2010, 22:31
Waarom helpt Jezus je soms gelijk en moet je er soms een tijd op wachten?


HI,

check http://www.volle-evangelie.nl/meer-onderwijs/237-oorzaken-waarom-mensen-niet-genezen.html

fragment van genezing door Jezus!
http://www.youtube.com/watch?v=0z5z7GlwvlQ&feature=related

Ambo
10 december 2010, 23:38
HI,

check http://www.volle-evangelie.nl/meer-onderwijs/237-oorzaken-waarom-mensen-niet-genezen.html

fragment van genezing door Jezus!
http://www.youtube.com/watch?v=0z5z7GlwvlQ&feature=related

Dat is me te uitgebreid allemaal... :confused:

Noob
11 december 2010, 00:36
Heb nu 2 weken zoveel mogelijk onverzadigde vetzuren-vrij proberen te eten en ik moet zeggen dat het helpt! De roos is echt verwaarloosbaar weinig geworden en jeuk heb ik niet meer:o

Ook mijd ik alle soyaproducten nu ik gehoord heb dat het talgproductie en zo dus DHT doet stijgen: http://www.youtube.com/watch?v=RjZs0DGW1Jk

Mss komt mijn wens uit en vier ik kerst en oudejaar zonder SE!

update binnen 2 weken:P
Dat zou wel heel goed nieuws zijn! denk je er nog steeds zo over?

Jadatdus
11 december 2010, 12:39
Kunnen we hier alsjeblieft alleen middelen bespreken waarvan de werking op zijn minst enigszins aannemelijk is? Dit is niet de plek voor een religieuze discussie. Ik vind het op een forum waar toch redelijk wanhopige mensen komen (al zijn ze niet ernstig ziek) niet gepast om te dwepen met kwakzalvers als Jan Zijlstra om zieltjes te winnen. Als je dat dan toch wilt start dan een nieuw topic zou ik zeggen.

Maar goed ik ben geen moderator ofzo, gewoon mijn mening.

desperado26
11 december 2010, 16:08
Dat zou wel heel goed nieuws zijn! denk je er nog steeds zo over?

Iedere dag gaat het beter dan de vorige, steeds minder last van SE:D

Aan allen die niet gebaat zijn bij shampoos en uitwendige middelen zou ik de raad geven om eens goed te kijken naar je dieet. Wat eet je dagelijks/waar eet je veel van. Probeer eens bepaalde voeding uit je dieet weg te laten voor een bepaalde periode en kijk of het invloed heeft op je SE.

Ik ben opgehouden met sojamelk te drinken, smeer niet meer met soja-boter en ook een bepaalde soort vegetarische paté heb ik weggelaten want daar zaten veel onverz. vetzuren in (bedankt Noob).

Heb die producten jarenlang genuttigd en ik geloof dat SE zich zo langzaam aan heeft ontwikkeld. Soja is volgens mij wel 'ok' als je het af en toe eet, maar te veel en te lang soja heeft schadelijke gevolgen op verschillende processen in je lichaam (oa hormonale problemen).

Strider
11 december 2010, 19:56
Iedere dag gaat het beter dan de vorige, steeds minder last van SE:D

Aan allen die niet gebaat zijn bij shampoos en uitwendige middelen zou ik de raad geven om eens goed te kijken naar je dieet. Wat eet je dagelijks/waar eet je veel van. Probeer eens bepaalde voeding uit je dieet weg te laten voor een bepaalde periode en kijk of het invloed heeft op je SE.

Ik ben opgehouden met sojamelk te drinken, smeer niet meer met soja-boter en ook een bepaalde soort vegetarische paté heb ik weggelaten want daar zaten veel onverz. vetzuren in (bedankt Noob).

Heb die producten jarenlang genuttigd en ik geloof dat SE zich zo langzaam aan heeft ontwikkeld. Soja is volgens mij wel 'ok' als je het af en toe eet, maar te veel en te lang soja heeft schadelijke gevolgen op verschillende processen in je lichaam (oa hormonale problemen).

Dieet is zeker belangrijk! Ik weiger altijd suiker producten (behalve brood & aardappels). Maar nog belangrijker, kijk uit met alcohol, alcohol heeft bij mij zo'n slecht effect op mijn eczeem.

Noob
11 december 2010, 20:18
Dieet is zeker belangrijk! Ik weiger altijd suiker producten (behalve brood & aardappels). Maar nog belangrijker, kijk uit met alcohol, alcohol heeft bij mij zo'n slecht effect op mijn eczeem.
Want in aardappels zit suiker? alcohol in het algemeen of bier?

dZinee
12 december 2010, 16:46
Want in aardappels zit suiker? alcohol in het algemeen of bier?

alcohol in het algemeen

Strider
16 december 2010, 21:09
Zijn er mensen die de reader op de onderstaande site hebben gekocht? Ben benieuwt wat er allemaal in staat.

http://www.seborroischeczeem.nl/

jord-y
16 december 2010, 22:36
Zijn er mensen die de reader op de onderstaande site hebben gekocht? Ben benieuwt wat er allemaal in staat.

http://www.seborroischeczeem.nl/

Ik zou er niet in trappen klinkt te mooi om waar te zijn en zo nep omschreven allemaal:cool:
Eerst zegt diegene dat het voorgoed verdwijnt en onderaan staat weer :
Het zal ook jouw probleem onder controle houden voor de rest van je leven.
Tja....

desperado26
17 december 2010, 02:31
Reader geschreven door...Valentijn?
Zou ik niet vertrouwen als zijn volledige naam en gegevens enzo er niet bijstaan.

Heb trouwens in het verleden vergelijkbare sites gevonden ivm diabetes waar ook veel praat verkocht wordt zonder iets concreets te vertellen.

jord-y
17 december 2010, 19:36
Reader geschreven door...Valentijn?
Zou ik niet vertrouwen als zijn volledige naam en gegevens enzo er niet bijstaan.

Heb trouwens in het verleden vergelijkbare sites gevonden ivm diabetes waar ook veel praat verkocht wordt zonder iets concreets te vertellen.

Ja en candida allemaal van een dezelfde soort of van dezelfde verkoper....en dezelfde schreeuwerige reclame ,nee dankje niet voor mij:cool:

Noob
17 december 2010, 23:41
Zijn er mensen die de reader op de onderstaande site hebben gekocht? Ben benieuwt wat er allemaal in staat.

http://www.seborroischeczeem.nl/

Ook al zou ik voorgoed verlost worden van mijn SB door deze informatie dan zal ik nog niet willen dat die 27 euro naar Valentijn gaat! De hele opzet van dit soort sites stoort mij enorm, ze proberen op een hele kinderlijke manier in te spelen op de negatieve gevoelens en angsten van mensen.

Easy_G
2 januari 2011, 15:56
Kunnen we hier alsjeblieft alleen middelen bespreken waarvan de werking op zijn minst enigszins aannemelijk is? Dit is niet de plek voor een religieuze discussie. Ik vind het op een forum waar toch redelijk wanhopige mensen komen (al zijn ze niet ernstig ziek) niet gepast om te dwepen met kwakzalvers als Jan Zijlstra om zieltjes te winnen. Als je dat dan toch wilt start dan een nieuw topic zou ik zeggen.

Maar goed ik ben geen moderator ofzo, gewoon mijn mening.
Ik stoor me ook verschrikkelijk aan de mensen die denken dat jezus ons geneest! We proberen elkaar hier te helpen, als mensen dit soort onzinnige berichten achter laten wordt het forum niet meer serieus genomen. Een goed forum over deze aandoening is erg belangrijk want medische deskundige komen echt niet met een goede behandeling. Er wordt bakken met geld verdiend aan mensen met eczeem.

De maker van de site http://www.seborroischeczeem.nl/ is een oplichter, hij heeft meerdere sites die op eenzelfde manier zijn opgezet. Dit is behandeld bij een consumentenprogramma, ik dacht radar of kassa.

Ik heb behoorlijk wat creme`s/olie`s geprobeerd om mijn huid te doen herstellen. Vaak was het resultaat minimaal. Ik gebruik nu sinds een dag of 5 een creme van Vichy, deze bevalt echt heel erg goed. De creme wordt heel goed door de huid opgenomen en de huid is merkbaar veel minder droog en stug. Zeker in de winter een hele fijne creme. De creme heet vichy nutrilogie. Er zijn verschillende varianten, nutrilogie 2 bevalt mij erg goed. Vraag altijd eerst een monstertje voordat je een dure creme koopt.

Groeten

Hanna
2 januari 2011, 23:27
De creme wordt heel goed door de huid opgenomen en de huid is merkbaar veel minder droog en stug.

Maar daarmee is de eczeem toch niet genezen? Er zijn heel wat goedkopere middeltjes die de huid minder droog en stug maken.

jehan
3 januari 2011, 16:08
Ten eerste: zoals nu zolangzamerhand wel duidelijk moge zijn is er geen enkele zalf die Seborroisch Eczeem kan genezen. De enige zalven die de huid lijken te repareren, zijn zalven met corticosteroïden, maar deze genezen niet. Het is slechts symptoombestrijding en langdurig gebruik is zelfs slecht voor de huid.
Mee eens: er zijn goedkopere zalven die de huid verzorgen en enigszins de ontsteking remmen.

Ten tweede: het veroordelen van iemand of de uitingen van iemand die steun zoekt bij het geloof is niet verstandig. Zoals de echte SE lijders allemaal weten kan het eczeem tot flinke frustraties lijden, het zoeken van steun is een logisch gevolg. Dat is tevens het bestaansrecht van dit forum, denk ik zo.

Ten derde: een vervolg op mijn eigen ervaringen. Na een kuur van 60 pillen probiotica is mijn stoelgang weer terug bij af. Mijn eczeem valt wel mee op het ogenblik. Af en toe stop ik met het smeren van Cardiflor (dun opsmeren na het douchen), binnen een paar dagen wordt de irritatie dan weer heftiger en begin ik weer te smeren. Ik gebruik nu zeepvrije shampoo (Dermolin) en dit blijkt eigenlijk de prettigste shampoo tot nu toe, het veroorzaakt de minste irritatie.

Groeten en nog een voorspoedig 2011 toegewenst,
Jehan

Easy_G
12 januari 2011, 11:58
Ten eerste: zoals nu zolangzamerhand wel duidelijk moge zijn is er geen enkele zalf die Seborroisch Eczeem kan genezen. De enige zalven die de huid lijken te repareren, zijn zalven met corticosteroïden, maar deze genezen niet. Het is slechts symptoombestrijding en langdurig gebruik is zelfs slecht voor de huid.
Mee eens: er zijn goedkopere zalven die de huid verzorgen en enigszins de ontsteking remmen.

Ten tweede: het veroordelen van iemand of de uitingen van iemand die steun zoekt bij het geloof is niet verstandig. Zoals de echte SE lijders allemaal weten kan het eczeem tot flinke frustraties lijden, het zoeken van steun is een logisch gevolg. Dat is tevens het bestaansrecht van dit forum, denk ik zo.

Ten derde: een vervolg op mijn eigen ervaringen. Na een kuur van 60 pillen probiotica is mijn stoelgang weer terug bij af. Mijn eczeem valt wel mee op het ogenblik. Af en toe stop ik met het smeren van Cardiflor (dun opsmeren na het douchen), binnen een paar dagen wordt de irritatie dan weer heftiger en begin ik weer te smeren. Ik gebruik nu zeepvrije shampoo (Dermolin) en dit blijkt eigenlijk de prettigste shampoo tot nu toe, het veroorzaakt de minste irritatie.

Groeten en nog een voorspoedig 2011 toegewenst,
Jehan
Ik beweer ook niet dat de creme van vichy het seborrhoisch eczeem geneest maar BIJ MIJ verminderd het de symptomen van seborrhoisch eczeem. De huid voelt voor mij veel prettiger aan en ik heb bijna geen last meer van schilfers, de huid blijft nog wel rood. Als een product voor mij goed doet laat ik dat op dit forum weten, het forum is opgericht om elkaar te helpen. Ik ga er wel vanuit dat de mensen die hier komen ook zelf nadenken en niet zomaar alles overnemen. Iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij/zij het de moeite waard vindt om een product te proberen.

Het is misschien niet verstandig van me om iemand die steun zoekt bij het geloof te veroordelen maar ik zou me er flink aan storen als zometeen 2 of 3 pagina s op dit forum gevuld zijn met reacties van mensen "die steun van god" of wie dan ook zoeken om met hun aandoening om te gaan. Dit omdat het de kwaliteit van het forum niet ten goede komt. De kwaliteit is drastisch omlaag gegaan als je het vergelijkt met de eerste pagina s. Iedereen mag van mij geloven in wie dan ook maar het zou wel fijn zijn om het binnen de geloofsgemeenschap zelf te houden. Ik hoef op dit forum niet overtuigd te worden van een geloof.

Als laatste hoop ik ook dit jaar weer dat de wetenschap eindelijk eens met een goede remedie tegen seborrhoisch eczeem komt, ook al verwacht ik er niet veel van.

Strider
12 januari 2011, 12:15
Volgens mij lopen er op dit moment helemaal geen wetenschappelijke onderzoeken op het gebied van SEB. Helaas. Ik vermoed dat dit komt omdat er al 'genoeg' middeltjes zijn die iets tegen de symptomen kunnen doen, en er daarom niet echt onderzoek gewenst is.

Jadatdus
16 januari 2011, 10:05
...

Ten tweede: het veroordelen van iemand of de uitingen van iemand die steun zoekt bij het geloof is niet verstandig. Zoals de echte SE lijders allemaal weten kan het eczeem tot flinke frustraties lijden, het zoeken van steun is een logisch gevolg. Dat is tevens het bestaansrecht van dit forum, denk ik zo.
...

Er wordt hier niemand veroordeeld om het steun zoeken bij het geloof. Ga vooral je gang. Er wordt geprotesteerd tegen het presenteren van een geloof (toevallig het Christelijke) als oplossing voor ons probleem, in de persoon van een 'erkend oplichter'. Dat je dat jezelf aandoet ok, maar als dit anderen wordt aangeraden lijkt wat kritiek me heel gezond. Net als op ieder ander 'wondermiddeltje' dat niet werkt. Helaas schieten mensen zodra het over geloof gaat in een soort kramp en is kritiek niet mogelijk.

Jorginho
16 januari 2011, 10:51
Waarom helpt Jezus je soms gelijk en moet je er soms een tijd op wachten?

Of zoals Hans Teeuwen zij: Jezus lijkt vooral wat te hebben met blanke, rijke mensen. In Afrika en bidden mensen zich ka-pot en krijgen AIDS, lepra, hongersnood, oorlogen, verkrachting etc te verduren.....

Ik weet niet precies wat de persoon hier bedoelde dat Jezus helpen zou, maar ik heb wel eens wat onderzoeken gelezen en die gebedsgenezingen houden het net zo lang vol als een placebo: een maand of 3 max. En dan is het hele effect weg. Wat overblijft zijn percentages die vergelijkbaar zijn met spontane genezingen die soms voorkomen. Maar dat terzijde.

jehan
16 januari 2011, 16:08
Mensen, dit is een topic over eczeem en niet om je persoonlijke frustraties af te reageren. Als je daaraan geen bijdrage levert, houd dan je mond.

boefie74
19 januari 2011, 22:41
Hoi,

Ik heb sinds enige jaar last van SB. Althans, dat is de diagnose van de dermatoloog. Ik heb namelijk last van pigmentering bij mijn haargrens. Zelf ben ik donker en het lijkt dat ik dan een soort "witte band" op mijn voorhoofd heb. Ik merk op dat het voornamelijk in het voorjaar het ergst is. Maar mijn vraag is: "Is het ook daadwerkelijk SB?" ik lees op dit forum allemaal klachten over jeuk en rode huid etc. Daar heb ik zelf geen last van alleen van iets meer roos en daarvoor gebruik ik denorex. Is een second opinion een oplossing?

gr.

boefie74

Hanna
20 januari 2011, 00:20
Boefie, jouw verhaal doet mij eerder denken aan psoriasis.
Een second opinion lijkt mij dan ook geen gek idee.

boefie74
20 januari 2011, 21:07
dank je wel, Anna. Ik ga zsm naar een ander specialist

rabbit
23 januari 2011, 22:16
Ik kom ook nog even melden hoe mijn situatie nu is:


- Hoofdhuid:
hetzelfde, eczeem (rode band vlak onder de haarlijn, over het hele hoofd (oren, hals en voorhoofd), relatief grote en dik op mekaar gepakte huidschilfers tussen de haren, over het hele hoofd, hevige jeuk en geïrriteerd/branderig gevoel
De hoofdhuid reageert amper op corticosteroïden, al zijn ze hevig.
Alles verergert door slaaptekort, alcoholgebruik, vettig worden van het haar (moet het om de andere dag wassen), zweet, stress, het niet gebruiken van een medische shampoo...

Ik gebruik nog steeds shampoos van het merk Ducray. Ondertussen heb ik al drie soorten shampoo hiervan ontdekt.

Als je deze lang laat inwerken, hangen al je schilfertjes in je haar. Dus niet doen vlak voor je weggaat ;)

http://www.ducray.de/produkte/haar-kopfhautpflege/schuppende-hautzustaende/kelual-ds-shampoo/productImage_preview


Onderstaande shampoo, met eucalyptusgeur, helpt mij momenteel zonder twijfel het beste

http://www.christophar.com/resize_detail.asp?h=210&folder=prodfotos/&file=2652345.jpg


2x wassen per beurt, een 5-tal minuten laten intrekken en warempel, mijn laatste S.E. opstoot was voor meer dan de helft verdwenen. De roodgele band onder de haargrens is volledig weg, de rest is voor 3/4e verdwenen. :)

De tube shampoo heb ik ook, maar deze maakt voor mij geen merkbaar verschil. Het verslechtert niet (wat het wel doet als ik geen behandelende shampoo meer gebruik), maar er is ook geen verbetering.

http://www.ducray.de/produkte/haar-kopfhautpflege/schuppende-hautzustaende/kertyol-s-shampoo/productImage_preview


Na het gebruik van die shampoo, doe ik een conditioner (Syoss, oil nutrition) of après-shampoo (John Frieda) of eentje van Herbal Essences op mijn haar. Ter afwerking doe ik dan meestal ook nog een masker, van Syoss of Gliss Kur met als doel het te verzorgen (het is blond geverfd) zodat het meer glanst en minder dof of droog wordt.
Dit werkt.
Ter afwerking gebruik ik nu en dan nog de tarwekiemolie van Guhl.
Dit laatste is misschien informatie die niet op dit forum past, maar mijn haarkwaliteit had sterk te leiden onder S.E., zeker onder mijn voormalige shampoo van Dercos van Vichy! Ik wil voorkomen dat mijn haar nog ooit zo ongezond oogt.

Dit product om je hoofdhuid mee in te smeren, hielp mij niet. Al moet ik zeggen dat ik de behandeling niet vol heb gehouden (stinkt ook erg).
http://www.ducray.de/produkte/haar-kopfhautpflege/schuppende-hautzustaende/kertyol-s-creme/productImage_preview


Op mijn gezicht heb ik S.E. die ik nooit wegkrijg, dit in de nasolabiale plooien en bovenaan mijn neus.
Nu het winter is, heb ik het ook terug in dat 'putje' onder mijn neus en twee vlekken op mijn kin.
Recent is er ook een zeer hardnekkig en extra rood plekje bijgekomen, waarvan ik eerst dacht dat het een super-sized zweer/puist in wording was. Tot het niet bleek te evolueren en er op een dag lichte schilfering op stond, toen viel mijn euro... Momenteel staat dit plekje wel bezaaid met allemaal piepkleine bultjes (die dus wel meer weghebben van opkomend acne).

Om mijn gezicht te verzorgen gebruik ik de tea-tree lijn van de body shop (lotion, soms scrub), voorafgegaan door een reinigende schuim van sebamed.


Ik herinner me op dit forum ooit eens een tip hebben gekregen ter behandeling van comodonen, acne en zijn littekens. Het was een soort peeling dacht ik, maar dat weet ik niet meer zeker.
Iemand een idee?


Bedankt, allen nog veel succes in de strijd en ik volg met aandacht jullie verhaal!

Hanna
24 januari 2011, 01:54
Ik herinner me op dit forum ooit eens een tip hebben gekregen ter behandeling van comodonen, acne en zijn littekens. Het was een soort peeling dacht ik, maar dat weet ik niet meer zeker.
Iemand een idee?

Ik zou geen (chemische) peeling laten doen, maar microdermabrasie (http://www.plastische-chirurgie-wijzer.nl/microdermabrasie.html).

therra
26 januari 2011, 10:56
Ik had het vanaf 4-12 maanden, daarna ging het over, en vanaf mijn 17e speelde het weer op, maar alleen op mijn benen in kleine plekjes, en in de liezen, ook had ik het vaak wel in mijn haar en achter mijn oren.

Maar nu zo`n 3 maanden terug, is het uitgebroken, en zat mijn hele lichaam onder. Onwijs gevoelig, Het deed zeer als iemand je vast pakte of als je bij wijze van spreken je broek alleen al aandeed.

Ik ben naar de huisarts geweest en die beweerde dat het van de stress kwam of dat het psoriasis was. Maar ik geloofde dit niet. Stress kon een rol spelen, maar Psoriasis kon het niet zijn naar mijn mening.

Toen ben ik rond gaan kijken en heb ik de balneum gevonden met een kalmerende werking, dit hielp wel qua kalmerend maar het ging er niet van weg, 17 januari had ik als tip en na veel speurwerk te horen gekregen dat ik op dieet moest.. Dat betekende: Geen Suiker, Zetmeel etc. Dus geen Koolhydraten.

Nu 8 dagen later en ik ben voor zeker 40 % schoon! Dan te bedenken dat het in een zeer zwaar stadium was. Alles is nu oppervlakkig, en mijn huid wordt weer glad.
Ook schrub ik licht om eventuele dode schilfers te verwijderen, ik heb alleen last van schilfers op mijn voorhoofd dus niet in mijn gezicht.

We hebben de hele Balneum kalmerende lijn aangekocht, dit houdt in, badolie, bodylotion, creme, en douchegel.

Ik ben nu 18 en hoop naar verdere tips, en ervaringen...
Groetjes, Therra

Strider
26 januari 2011, 13:04
Therra, wat heb je in die 8 dagen gegeten?

valentijn
26 januari 2011, 13:49
Dank voor je uitgebreide post rabbit. Ik probeer zelf ook regelmatig nieuwe middelen uit en dankzij dit forum kom ik steeds weer nieuwe producten tegen :). Ik ben zelf nu weer bezig met een nieuw experiment, hierover later meer.

In mijn laatste post vertel ik over H&S shampoo, die voor mij tot nu toe het beste resultaat heeft opgeleverd (+/- 6 maanden werkzaam), maar uiteraard wil ik het liefst een middel dat voor een nog langere periode werkt, vandaar mijn nieuwe experiment.

Na de H&S heb ik geprobeerd een periode alleen met water te wassen, daarna met appelcider azijn aan de slag gegaan. Helaas niet werkzaam. Daarna ben ik nog maar eens een maand met goede hoop met Ketoconazole shampoo bezig geweest, helaas weer geen resultaat. Ik blijf me hier toch over verbazen omdat het enkele jaar geleden zeer goed hielp en ook in mijn gezicht is Ketoconazole crème zeer effectief.

Na de Ketoconazole ben ik overgestapt op Guhl Rozemarijn shampoo, tot nu (sinds 1 januari) loopt dat redelijk, maar het blijft afwachten.

@ Therra

Hoe weet je zeker dat het geen psoriasis betreft? Ik weet van psoriasis patiënten dat aanpassingen in het dieet kunnen leiden tot (soms sterke) verbetering van de symptomen.

therra
27 januari 2011, 13:29
Ik heb geprobeerd om de suikers, zetmeel en koolhydraten zo laag mogelijk te houden,

Optimelkwark, Veldsla, Gewone Sla, met Feta en tomaat, komkommr etc, je eigen dressing maken!! ik deed dit zelf met azijn, olijfolie en zoetstof. Gebakken, gekookt of een roerei, met eventueel kaas of tomaat erop.
Heel soms kleine beetjes mayonaise. 2 tot 4 tenen verse knoflook per dag in je eten verwerken, het liefst
1 rauw, deze liggen in het koelvak bij de Albert Heijn. Verse oregano kan je bij de groentenboer kopen... Knoflook en oregano zijn veel sterker dan caprylzuur (maar die biowinkels kunnen dat niet verkopen)

We maken ook zelf kwark, Omdat er in de optimelkwark ook koolhydraten zitten, dit doen we met; magere naturel kwark, en slagroom van de super de boer (zelf opkloppen en waar het minst inzit) cereal siroop (naar eigen smaak), en zoetstof.

Qua tussendoortje; Aardbeien met slagroom (zelf opkloppen; die van de super de boer) en een beetje zoetstof, of droge worst (goed kijken naar samenstelling etc.), plakje met schouderham of rosbief etc.
Of natuurlijk een kleine komkommersalade etc. Noten (maar geen cashew en pinda's , en als je een koortslip hebt ook geen
amandelen en/of walnoten)


Als vlees; Biefstuk (ook wel eens met Hutenkase), schouder of haaskarbonade, liefst geen varkensvlees! Maar zo af en toe eet ik dan wel een speklapje, alle vis mag je! En natuurlijk ook kip, maar zeker geen gepaneerde of gekruide vleeswaren! Vanwege de zetmeel.

Ik ben zojuist begonnen met 1 cracker op een dag, maar dit is per cracker al 5,4 koolhydraten en 0,5 g suikers, dus dit is heftig. En die cracker eet ik ook echt niet elke dag maar heb ik wel een beetje nodig voor mijn vezels.

Qua drinken is het water, crystal clear, cola light en 7uplight.

Je brandstof haal je binnen uit volkoren producten, volkoren spaghetti, en zilvervliesrijst...
Dit moet je goed eten want anders val je echt heel snel af.

Wat mag ik nou niet?:
- Geen suiker en vooral geen alcohol (ook geen alcoholvrij bier)
- Weinig fruit, en als je fruit eet alleen in de ochtend
- Geen melkproducten behalve yoghurt en kwark, een beetje geitenkaas kan...
- Geen vruchtensappen en frisdranken
- Geen witbrood, fastfood of snacks
- Weinig vlees en het liefst geen varkensvlees...

Seborroisch eczeem komt vaak op de leeftijd van een paar maanden voor tot 1 jaar, psoriasis heeft ook andere symptomen.
Bij mij leken het een soort van irriterende pukkeltjes, die later open gingen, en schilferden, met een rode basis eromheen, ruw oppervlak. Mijn buurman heeft psoriasis vandaar dat we dit nu qua verschil wel goed kunnen zien..
De fase begint anders bij psoriasis. En wordt anders behandeld geloof ik ook, Ik heb het vaak alleen in de winter, en mijn buurman heeft het het hele seizoen door.

Hanna
27 januari 2011, 18:02
Therra,
-Als je geen melkprodukten mag, waarom zou je dan wel slagroom mogen?
-Geen varkensvlees betekent dus ook géén schouderham, geen schouderkarbonade en geen haaskarbonade.
-Speklapjes lijken mij altijd héél erg fout.
-En verse knoflook ligt toch gewoon bij de uien? Bij mijn AH wel.
-Als je geen fruit mag eten, mag je dus ook geen tomaat, komkommer, courgettes, aubergines, e.d., want dat zijn allemaal vruchten.
-Wat bedoel je met 'geen gekruide vleeswaren'? Mag je het vlees niet kruiden met zout, peper, etc.?

Eet broccoli, vanwege het hoge gehalte aan vitamine C. Of mag je dat ook niet?

Strider
27 januari 2011, 23:36
Ik denk dat je fruit moet vermijden, omdat hier vaak veel suikers inzitten.

Wat ik niet snap is dat je koolhydraten wilt vermijden? Terwijl je dit weer aanvult met volkoren pasta/spaghetti?

therra
28 januari 2011, 00:00
Ik heb van de week ook broccoli gegeten ja, en vanavond iets heel anders; lasagna. 12 koolhydraten, ipv spaghetti dat is 90 tot 120 koolhydraten en dat durf ik toch nog niet helemaal aan..

Naja dit is me opgedragen en het werkt, dus ben al lang blij! Ik snap er ook bij lange na niet alles van, daarom vroeg ik een beetje hulp

thomasvd
31 januari 2011, 15:52
Hallo allemaal!

Hopelijk is dit forum nog een beetje levend, want er reageren allerlei mensen die verstand van zaken lijken te hebben! Ik heb (erfelijk, schijnt) last van overmatige aanmaak van schilfers, of zoals de huidarts het me vertelde: ik ben gevoelig voor schimmels en gisten waar 'normale' mensen geen last van hebben.

Tot een maand geleden beperkte dit zich eigenlijk grotendeels tot een droge huid. Zichtbaar was dit op mijn voorhoofd en wenkbrauwen (als ik niet goed met een dagcreme smeerde, luilak dat ik 'r ben!), maar voor mezelf was het wel wat erger. Ik kan/kon bij wijze van spreken met mijn hoofd voorover een grote sneeuwbal aan schilfers op de vloer toveren door door m'n haar heen te gaan.

Anyway, hiermee kon ik redelijk dealen. Het was allemaal niet zo zichtbaar of hinderlijk, het jeukte ook vrijwel nooit echt. Geen probleem dus! Maar sinds een paar weken heb ik nu op de grens van mijn haar en mijn voorhoofd, ongeveer midden op mijn hoofd een rode plek ter grootte van een gulden. Nou ja, of een euro. En hierop 'groeit' een wittige korst.

Daarom ben ik na zo'n 2 weken gewone zalf smeren naar de huisarts gegaan. Die heeft me ketoconazol meegegeven in een tube en een shampoo. De zalf voor 2x per dag, de shampoo 2x per week. Ik merk hiervan eigenlijk, na zo'n drie weken smeren, nog niet heel veel.

Is dit gek? Moet ik langer wachten? Of adviseren jullie mij om naar de huisarts terug te gaan? Ze vertelde me namelijk dat 'als dit niet werkte, ze ook een cocktail had', zonder dat ik echt heb onthouden wat voor spul dit was en of dit sterker zou zijn of alleen een andere aanpak.

Daarnaast ben ik ook heel benieuwd wat mijn 'lotgenoten' verder zoal doen. Ik was mijn haar momenteel echt alleen maar 2 keer in de week, en probeer verder ook geen gel te gebruiken of iets anders. Smeer de zalf bij het wakker worden en voor het slapen gaan. De dokter zei dat ik het stevig in moest smeren, dus echt totdat het 'in de huid getrokken was'. Hoewel dat m'n coupe niet ten goede komt, en ik merk dat er soms wat van de korst afkomt hierdoor, doe ik dat vaak wel. Soms, in het weekend als ik de deur nog niet zo snel uitmoet, laat ik het er wat dikker op zitten..

Anyway, ik hoor graag advies!

valentijn
4 februari 2011, 00:51
Thomas:

Mijn ervaring met keto creme voor het gelaat is dat ik binnen 1 week (elke dag smeren, 1x per dag) al sterke verbetering zie.

Momenteel bestaat mijn behandeling uit Guhl Rozemarijn shampoo 3x per week + elke dag keto. crème voor het gezicht.

Als ik last heb van korsten dan smeer ik het in met vaseline en laat ik het enkele uren zitten. Beter werkt eigenlijk een zalf met salicylzuur maar daarvoor is een recept benodigd. Voordat ik op deze manier behandel scheer ik wel al mijn haar weg met tondeuse, met een beetje haar is het al heel lastig om korsten te verwijderen en iets aan te brengen.

thomasvd
4 februari 2011, 08:16
Valentijn:

bedankt voor je reactie! Zelf smeer ik nu Keto eigenlijk alleen op dat ene plekje op m'n hoofd (en iets eromheen, maar goed), Als ik merk dat mijn voorhoofd erg droog is, neem ik dat gelijk mee. Op m'n voorhoofd werkt het prima, maar op dat plekje zie ik echt geen verschil met drie/vier weken geleden. Ik klim straks even in de telefoon naar de huisarts voor raad.

Jouw reactie riep bij mij overigens de vraag op, of het wel verstandig is om die korsten eraf te halen? Bij mij gebeurt het soms tijdens het smeren/douchen/afdrogen, maar anders probeer ik het maar te laten zitten. Weet jij hier meer over?

Ik begrijp je opmerking over het scheren trouwens perfect. Zelf heb ik het nog niet gedaan (heb m'n haar wel erg kort, maar zou nu eigenlijk naar de kapper moeten...) maar merk wel dat het smeren lastig is (haar blijft plakken) en dat het allemaal moeilijker gaat....

Merk je dat het zonder haar sneller (want misschien schoner) 'geneest'?

Edit: zojuist even gebeld met de assistent van de huisarts, en hij vertelde me dat ik waarschijnlijk hydrocortison (??) zal krijgen als vervanger van de Ketoconazol. Ben erg benieuwd..!

jehan
5 februari 2011, 13:17
Hallo thomasvd,
Bij mij begon het op dezelfde manier, een plek op mijn voorhoofd net onder de haarlijn. Mijn huisarts schreef me in het begin Nizoral voor, maar toen dit niet echt hielp stapte hij over naar Diprosalic, een creme die corticosteroïden (hydrocortison) bevat.
Zoals je hier waarschijnlijk al gelezen hebt is dat voor de meesten geen echte oplossing gebleken.
Ik denk dat je zelf maar moet experimenteren met wat voor jou het beste werkt. Net als Valentijn gebruik ik een milde shampoo (Rozemarijn van Gühl of zeepvrije shampoo). In feite is SEB eczeem een terugkerende ontsteking die je - zoals ik ervaren heb - als beste maar zo mild mogelijk kan proberen te behandelen. 's-Ochtends heb ik eigenlijk de meeste last van irritatie, een lange nachtrust doet bij mij absoluut geen goed, ik denk dat dit vooral komt omdat je 's-nachts veel vocht verliest. Een goedkope, milde crème smeer ik alleen aan het begin van de dag na het douchen (om de ontsteking te remmen, maar ook ter camouflage), 's-avonds was ik mijn gezicht met lauw tot koud water.
Volgens mij moet de oorzaak ergens gezocht worden in het niet goed functioneren van de darmen, hier kan ook een erfelijke aanleg een rol spelen.

Groeten, Jehan

Fallen Dreams
6 februari 2011, 02:15
Hallo mag ik vragen waar het over gaat dit dieet? :P Sorry ben iets te lui om het precies uit te zoeken.

cop
6 februari 2011, 13:40
ik was er geruime tijd vanaf..maar sinds ik minoxidil weer gebruik heb ik het weer zitten...heb al opgemerkt dat telkens ik minoxidil gebruik het patat is...grrr..kzal diene foam is moeten testen...

thomasvd
8 februari 2011, 10:57
Hoi Jehan,

Naar die shampoo van Guhl zal ik zeker eens op zoek gaan. Ik hoor dat dit bij verschillende mensen goede resultaten oplevert. Wel moet je hierbij dan denk ik opletten het haar niet te vaak en niet te warm te wassen? Dat schijnt als ik zo lees ook nog een risico te zijn...

Waarom denk je trouwens dat het iets met de darmen te maken zou hebben? Ben benieuwd!

Ik ben vandaag in ieder geval naar de huisarts geweest. Ze vond dat het overall een goed effect had (klopt ook wel, want m'n hoofdhuid is een stuk rustiger) behalve dat ene plekje op m'n hoofd. Nou is dat plekje voor mij natuurlijk het belangrijkst, maar goed. Ik hou nog even vol met Keto om te zien of het niet toch gewoon iets hardnekkiger is. Ik blijf het bovendien lastig vinden om in te schatten of het plekje kleiner wordt of...

Daarnaast heeft ze wel een kweekje gemaakt (hopelijk goed gegaan) om te zien of het toevallig niet een combinatie van een schimmel en een bacterie oid is. Daar kan ik over een dag of 10-12 even over terugbellen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik verwacht er niet te veel van...

jehan
9 februari 2011, 22:04
Mijn ervaring is dat wassen met lauw water het beste werkt. Ik probeer mijn haar zo weinig mogelijk te wassen. Bij mij komt dat neer op eens in de 2 tot 3 dagen, ik heb namelijk dik haar en als ik dat minder vaak was, verstikt mijn haar en wordt het eczeem ook erger. Lang haar verergert ook mijn problemen. Ik wrijf mijn huid niet in met shampoo, integendeel ik probeer zoveel mogelijk alleen mijn haar te wassen.
Ik denk dat de hygiene in de huidige tijd overdreven is, maar aan de andere kant woon ik in de randstad waar niet de zuiverste lucht is, waardoor je haar relatief snel vet wordt.
Ik heb ook wel eens op andere plaatsen last van andere vormen van eczeem. Zo heb ik wel eens een plek aan de binnenkant van mijn hand met een soort kleine blaasjes, een plek onder mijn nagel of sterk jeukend eczeem aan de bovenkant van mijn handen bij mijn vingers, vooral in de zomer. Niet met zeep wassen, goed - maar voorzichtig - afdrogen was de beste remedie. Al die plekken zijn dan binnen een paar weken weer verdwenen, maar dat waren duidelijk andere vormen dan die langs de haarlijn en bij mijn neus en wenkbrauwen.

Het lijkt duidelijk dat SEB eczeem een overreactie is van het immuunsysteem. Bij mij is het pas begonnen op latere leeftijd alhoewel ik altijd last heb gehad van roos. Het is moeilijk uit te leggen waarom ik denk dat de oorzaak in de darmen is te zoeken, maar SEB lijkt in de tegenwoordige tijd een groter probleem dan vroeger. Met name in de voedselindustrie is de afgelopen decennia veel veranderd, alles wordt tegenwoordig onder veel hygienischere omstandigheden bereid en aangeleverd dan vroeger. Aangezien bacteriën een hele grote invloed hebben op de werking van de darmen en de afbraak en opname van voedingsstoffen, lijkt het me gewoon de meest logische verklaring.

Noob
15 februari 2011, 17:17
Het is moeilijk uit te leggen waarom ik denk dat de oorzaak in de darmen is te zoeken, maar SEB lijkt in de tegenwoordige tijd een groter probleem dan vroeger. kan ook door luchtvervuiling komen

AnthonieH
15 februari 2011, 22:21
kan ook door luchtvervuiling komenGeloof ik niks van, hoe ging dat vroeger in op kolen gestookte huizen met petroleumlampen? :)

Hanna
15 februari 2011, 23:11
Seb. eczeem komt van binnenuit, is waarschijnlijk een hormonenkwestie.
Baby's hebben 't ook vaak en die zijn echt niet lang aan luchtvervuiling blootgesteld, maar wel aan de hormonen van de moeder.

valentijn
16 februari 2011, 03:40
Gevoeligheid voor de gist dan wel zijn afvalproducten lijkt mij idd van binnen te komen en aangeboren. Externe factoren die bijv ervoor zorgen dat een gist zich makkelijker in stand kan houden en zich uitbreiden spelen ook een rol.

Het is net als bij brand een driehoek waardoor seb. eczeem ontstaat volgens enkele onderzoekers.

1. aangeboren gevoeligheid / afwijking immuunsysteem (zie ook hoge prevalentie bij o.a. aids patiënten
2. aanwezigheid van talg (met de juiste samenstelling)
3. de gist

Ze vermoeden idd de invloed van hormonen: bij berg pas na de geboorte idd overgebleven moederlijke hormonen en tijdens / na de puberteit door op gang komen van eigen hormoonproductie. Mogelijk zijn deze hormonen van invloed vanwege de werking op het talgsysteem.

Ik lees regelmatig wetenschappelijke literatuur via de universiteit waar je normaal voor moet betalen. Gelukkig wordt bijna elke maand wel een nieuw onderzoek gepubliceerd over de werkzaamheid van nieuwe dan wel bestaande medicijnen of waarom seb. eczeem ontstaat. Reden is waarschijnlijk dat relatief veel mensen aan seb. eczeem lijden waardoor bij uitvinding van een werkzaam medicijn veel geld te verdienen valt.

Bij interesse kan ik wel eens wat artikelen plaatsen. Hoop dat dit mag ivm copyright. (nb artikelen zijn wel in Engels)
---

Ben ook op zoek naar personen die DHT-remmers gebruiken. Merken jullie dat talgproductie vermindert en dat jullie minder last krijgen van seb. eczeem?

thomasvd
16 februari 2011, 11:42
Hey allemaal!

Ik weet niet of ik deze vraag aan jullie kan stellen, maar: onlangs had ik een gesprekje met een bekende, die dokter is. Dit gesprek was eigenlijk heel oppervlakkig, maar toen ik hem vertelde van mijn 'klachten' wierp hij de suggestie dat ik wellicht artritis psoriatica zou kunnen hebben. Naast mijn huidklachten heb ik namelijk sinds een jaar een dikke, paarsige teen. Hiervoor loop ik sinds kort (omdat hij maar dik blijft en wat branderig voelt zo af en toe) bij de arts. Deze kan tot nu toe echter nog geen diagnose stellen. Binnenkort ga ik daarom voor het eerst langs bij de reumatoloog.

Zelf denk ik dat deze diagnose nergens op slaat, want bij bloedprikken kwamen geen ontstekingen naar voren en ook een kuurtje diclofenac deed niets. En ik neem aan dat je bij artritis gewrichtsontstekingen hebt. Maar ik vraag me hierdoor wel af hoe je precies het verschil tussen psoriasis en seb. eczeem kunt zien. Misschien weet een van jullie dit?!

Hanna
16 februari 2011, 14:02
Maar ik vraag me hierdoor wel af hoe je precies het verschil tussen psoriasis en seb. eczeem kunt zien.

Hier wordt uitleg met plaatjes gegeven:
http://www.huidinfo.nl/psoriasis.htm
http://www.huidinfo.nl/seborecz.html

Noob
16 februari 2011, 21:04
Geloof ik niks van, hoe ging dat vroeger in op kolen gestookte huizen met petroleumlampen? :)
Het is niet de hoofdoorzaak, maar kan het verergeren (net als stress of alc)

Het staat echt in de literatuur. De vervuiling/fijnstof van tegenwoordig is vele malen erger dan vroeger. Je leest ook dat je van vervuiling eczeem kan krijgen, SE is een soort eczeem.

De bronnen zijn wel minder vervuilend geworden maar het aantal is verveelvoudigt. Had je bv vroeger 1 vervuilende auto, dan heb je daar tegenover tegenwoordig 165 auto's + nog 15 vrachtwagens + nog ik weet niet hoeveel industrieterreinen en afvalverbranders metaal en chemische industrie.

AnthonieH
16 februari 2011, 21:10
Het is niet de hoofdoorzaak, maar kan het verergeren (net als stress of alc)

Het staat echt in de literatuur. De vervuiling/fijnstof van tegenwoordig is vele malen erger dan vroeger. Je leest ook dat je van vervuiling eczeem kan krijgen, SE is een soort eczeem.

De bronnen zijn wel minder vervuilend geworden maar het aantal is verveelvoudigt. Had je bv vroeger 1 vervuilende auto, dan heb je daar tegenover tegenwoordig 165 auto's + nog 15 vrachtwagens + nog ik weet niet hoeveel industrieterreinen en afvalverbranders metaal en chemische industrie.Mmm, volgens mij is het onzin. Mensen die elkaar napraten met de gedachte dat vroeger alles beter was. Die bronnen wil ik wel eens zien. Mijn ouders vertellen nog verhalen uit de jaren 50 en 60, toen de was wit werd opgehangen en een uur later grauw werd binnengehaald.

Misschien ontstaat het eerder net als astma. Omdat alles juist te schoon is.

jehan
16 februari 2011, 22:05
Mmm, volgens mij is het onzin. Mensen die elkaar napraten met de gedachte dat vroeger alles beter was. Die bronnen wil ik wel eens zien. Mijn ouders vertellen nog verhalen uit de jaren 50 en 60, toen de was wit werd opgehangen en een uur later grauw werd binnengehaald.

Misschien ontstaat het eerder net als astma. Omdat alles juist te schoon is.

Het blijft gissen, de luchtvervuiling van nu is anders dan die van vroeger. Voor de ontdekking van Slochteren (1959) werd veel kolen gestookt, maar er reden nog maar heel weinig auto's. In ieder geval merk ik dat mijn haar gauw vet wordt en dat lijkt me niet te komen omdat de lucht zo schoon is. Als je eens een weekje of langer naar één van de waddeneilanden gaat en terug komt, merk je pas hoezeer de lucht in de Randstad stinkt.

AnthonieH
16 februari 2011, 22:43
Het blijft gissen, de luchtvervuiling van nu is anders dan die van vroeger. Voor de ontdekking van Slochteren (1959) werd veel kolen gestookt, maar er reden nog maar heel weinig auto's. In ieder geval merk ik dat mijn haar gauw vet wordt en dat lijkt me niet te komen omdat de lucht zo schoon is. Als je eens een weekje of langer naar één van de waddeneilanden gaat en terug komt, merk je pas hoezeer de lucht in de Randstad stinkt.Wil je zeggen dat de lucht vet is?!?

Ik geloof niet zo in persoonlijke waarnemingen als de RIVM meetstations een andere werkelijkheid laten zien. De gedachte dat alles vroeger beter was is heel diep geworteld en op heel veel fronten aantoonbaar onjuist. Alleen het gevoel zegt iets anders.

Het lijkt me trouwens eerder een hormonale kwestie, die vette hoofdhuid. Hebben vooral mannen vaak last van.

jehan
18 februari 2011, 22:03
Wil je zeggen dat de lucht vet is?!?

Ik geloof niet zo in persoonlijke waarnemingen als de RIVM meetstations een andere werkelijkheid laten zien. De gedachte dat alles vroeger beter was is heel diep geworteld en op heel veel fronten aantoonbaar onjuist. Alleen het gevoel zegt iets anders.

Het lijkt me trouwens eerder een hormonale kwestie, die vette hoofdhuid. Hebben vooral mannen vaak last van.

Het bevalt me niet dat je me aanvalt door te zeggen dat het onzin is. Dat is geen argument. Kijk maar eens op:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fijnstof
allemaal onzin natuurlijk...
Bovendien heb ik geen zin om hier verder uitgebreid op in te gaan, dat lijkt me niet passen binnen dit topic.
Ik begrijp überhaupt niet dat je me hierover aanvalt, want ik heb nooit beweerd dat dit de hoofdoorzaak van seb.eczeem is en dat is waar dit topic over gaat.

Voor mij geldt juist dat mijn huid droog is, en veel minder vet dan bijv. in mijn pubertijd, terwijl ik toen helemaal geen last had van eczeem.

Het merkwaardige van seb.eczeem is dat het op alle leeftijden lijkt te kunnen beginnen, dit lijkt dan ook niet samen te hangen met hormonen. Ook zijn hormoonniveau's aan schommelingen onderhevig, dan zou je daarvan ook een weerslag moeten zien in de mate van het eczeem. Bij mij is het al jaren behoorlijk stabiel, alleen de combinatie van zonlicht, ontspanning en zwemmen in zee heeft een duidelijk positief effect.

AnthonieH
18 februari 2011, 22:34
Sorry, ik werd gewoon weer een beetje moe van het 'vroeger was alles beter'-verhaal. Het is echt onzin. Daarmee val ik jou persoonlijk niet aan, maar de hele emotie die achter dat concept zit.

Je link over fijnstof zegt trouwens niks. In steden is de grootste bron voor fijnstof na verkeer de open haard. Daar had je er vroeger veel meer van. En al die kolenkachels. Probleem met fijnstof is dat het tegenwoordig voor het eerst gemeten kan worden, dus zou je kunnen denken dat het er vroeger niet was ....

Maar goed, ik begrijp de zoektocht naar mogelijke oorzaken.

valentijn
19 februari 2011, 02:03
Het merkwaardige van seb.eczeem is dat het op alle leeftijden lijkt te kunnen beginnen, dit lijkt dan ook niet samen te hangen met hormonen. Ook zijn hormoonniveau's aan schommelingen onderhevig, dan zou je daarvan ook een weerslag moeten zien in de mate van het eczeem. Bij mij is het al jaren behoorlijk stabiel, alleen de combinatie van zonlicht, ontspanning en zwemmen in zee heeft een duidelijk positief effect.

Wat je zegt over hormonen, daar ben ik niet zo zeker van. Ik citeer een willekeurige bron

http://www.skincarephysicians.com/eczemanet/seborrheic_dermatitis.html

Tends to begin during infancy (newborn to 6 months), puberty, or between 40 and 70 years of age.
Gender: Males tend to develop more often and have more severe cases

Het lijkt mij dat er juist wel een samenhang is met hormonen, omdat op deze leeftijden verandering optreden in de hormoonspiegel. Dat ook mannen er meer last van hebben doet vermoeden dat een mannelijk hormoon een rol speelt, vermoedelijk via de talgproductie. Ik heb daarnaast gelezen dat in moeilijke gevallen dokters soms Roaccutane voorschrijven om talgklieren stil te leggen, waarna verbetering optreedt.

Ik ben het met je eens dat externe factoren (zoals zo vaak) samenspelen met genetische aanleg. Ik zou graag van jou literatuur zien waarin wordt gesproken over het verband tussen luchtvervuiling en eczeem. Helaas is het zo dat indien dit verband bestaat je er weinig mee opschiet omdat je niet veel aan die vervuiling kunt doen.

jehan
19 februari 2011, 14:54
Het lijkt mij dat er juist wel een samenhang is met hormonen, omdat op deze leeftijden verandering optreden in de hormoonspiegel. Dat ook mannen er meer last van hebben doet vermoeden dat een mannelijk hormoon een rol speelt, vermoedelijk via de talgproductie.

Hormonen spelen een rol in de talgproductie, dat lijkt me duidelijk en indirect zal het dan ook wel een rol spelen bij seb.eczeem, maar het is niet de talgproductie zelf die de ontsteking veroorzaakt.
Ik denk ook dat we het er over eens kunnen zijn dat factoren als stress, luchtvervuiling niet bevorderlijk zijn. Ook merk ik bij mezelf dat zeep geen goed doet. Daarnaast is aanleg natuurlijk heel belangrijk. Ik constateer dat mijn huid heel snel op verstoringen reageert in de vorm van eczeem.
De verklaring dat seb.eczeem een auto-immuunziekte is, dus een overreactie van het afweersysteem tegen de aanwezigheid van onschuldige, natuurlijk aanwezige schimmels en/of bacteriën is tot nu toe voor mij de meest voor de hand liggende verklaring.

Toevallig is dat ik vandaag weer in de krant lees dat er een verband gelegd wordt tussen de aanwezigheid van resistente bacteriën in ons lichaam en kippenvlees:
Kippen (maar niet alleen kippen) worden in de voedingsindustrie rijkelijk voorzien van antibiotica om maar zo snel mogelijk te kunnen groeien. Door overvloedig gebruik van antibiotica worden bacteriën resistent. Door kippenvlees te eten krijgen we ook die antibiotica in ons lichaam en worden ook de in ons lichaam aanwezige bacteriën resistent.
In dit forum is al eerder een verband gelegd tussen antibiotica en seb.eczeem, maar ik dacht omdat ik maar één keer in mijn leven antibiotica toegediend heb gekregen, dat dit voor mij niet een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn. Maar als we die antibiotica nu via de voeding binnen krijgen...
Zoiets lijkt mij een heel plausibele reden.

Ik merk dat veel mensen op dit forum diverse middelen proberen om te kijken of dit effect heeft. Dat lijkt me heel goed, want uiteindelijk zal dit misschien wel leiden tot het vinden van een oplossing. Zelf ben ik nu bezig met het slikken van Davitamon D50+, dus extra vitamine D. Bovendien is mijn vrouw al een tijdje bezig met een koolhydraatarm dieet (om af te vallen) en heb ik besloten mee te doen. Ik eet nog wel brood - een paar boterhammen per dag - maar geen pasta's, rijst en aardappelen meer. Het helpt vooralsnog niet veel, ik ben wel een paar kilo afgevallen, ;).

Hanna
19 februari 2011, 17:56
Psoriasis en seb. eczeem schijnen aanzienlijk te verbeteren door zon en zeewater.
Een kennis van ons met psoriasis gaat iedere zomer 2 maanden naar Corsica, komt volledig genezen terug, en heeft daar dan nog zeker een half jaar profijt van.
Dus ik zou zeggen: was de aangedane plekken met zout water en ga regelmatig onder de hoogtezon (geen zonnebank)

jehan
19 februari 2011, 19:47
Psoriasis en seb. eczeem schijnen aanzienlijk te verbeteren door zon en zeewater.
Een kennis van ons met psoriasis gaat iedere zomer 2 maanden naar Corsica, komt volledig genezen terug, en heeft daar dan nog zeker een half jaar profijt van.
Dus ik zou zeggen: was de aangedane plekken met zout water en ga regelmatig onder de hoogtezon (geen zonnebank)

Typisch is dat als ik even zoek op UV-straling en bacterie-sterfte ik direct de link vind:
http://www.snijderfiltertechniek.nl/?page=wyckomar
met als quote:
"Om besmettingskansen te verkleinen zijn er diverse drinkwaterzuiveringssystemen in de handel. Een absolute "killer" voor de Legionella is UV-straling. De DNA-structuur van bacteriën, virussen en sporen wordt door bestraling met dit licht dermate aangetast dat deze zich niet meer kunnen vermenigvuldigen. Ultraviolet licht kan de meeste materialen, waaronder glas, niet doordringen, wel door water en door kwarts."
Dit sluit toch wel een beetje aan op wat ik hiervoor noemde, als ons afweersysteem geen effect meer heeft op de bacteriën, dan blijkt UV straling dat altijd nog wel te kunnen.
Inderdaad lijkt dit geen gek idee, Hanna. Al eerder in dit forum heb ik gelezen dat zeewater de huid dunner en daardoor ontvankelijker maakt voor UV straling, dus de combinatie van beide lijkt het best te werken. Overigens is UV straling natuurlijk ook schadelijk voor de huid, dus voorzichtigheid is geboden.

Noob
19 februari 2011, 20:52
Wil je zeggen dat de lucht vet is?!?

Ik geloof niet zo in persoonlijke waarnemingen als de RIVM meetstations een andere werkelijkheid laten zien. De gedachte dat alles vroeger beter was is heel diep geworteld en op heel veel fronten aantoonbaar onjuist. Alleen het gevoel zegt iets anders.

Het lijkt me trouwens eerder een hormonale kwestie, die vette hoofdhuid. Hebben vooral mannen vaak last van.
Ik heb juist van het RIVM geen hoge pet op, ze maken zich steeds ongeloofwaardiger. Met bv die inentingen tegen mexicaanse griep en dat er bij die brand in moerdijk niks schadelijks te meten was, geloof jij dit? Het kan nl nooit met zulke chemicalien, ze meten iets daar komt wat uit, waarschijnlijk dat mensen er niet direct bij doodvallen en vervolgens wordt er bericht: er is niks aan de hand om onrust te voorkomen. (met fijnstof etc hetzelfde, onderschat het belang vd economie niet)
Exceem en astma zijn in de geneeskunde ook verbonden. En met die was, ik weet niet waar jij vandaan komt. Maar bv waar ik woon komen ik gok meer dan 5000 autos per dag op nog geen meter van mijn gevel voorbij. Ik denk dat dit in de jaren 50/60 ong 3 tractoren waren en 10 autos. Er is daarnaast ook een onderzoek dat mensen in vervuilde gebieden sneller kaal worden. ivm deeltjes die voor verstopping zorgen.

AnthonieH
19 februari 2011, 21:16
Ik heb juist van het RIVM geen hoge pet op, ze maken zich steeds ongeloofwaardiger. Met bv die inentingen tegen mexicaanse griep en dat er bij die brand in moerdijk niks schadelijks te meten was, geloof jij dit? Het kan nl nooit met zulke chemicalien, ze meten iets daar komt wat uit, waarschijnlijk dat mensen er niet direct bij doodvallen en vervolgens wordt er bericht: er is niks aan de hand om onrust te voorkomen. (met fijnstof etc hetzelfde, onderschat het belang vd economie niet)
Exceem en astma zijn in de geneeskunde ook verbonden. En met die was, ik weet niet waar jij vandaan komt. Maar bv waar ik woon komen ik gok meer dan 5000 autos per dag op nog geen meter van mijn gevel voorbij. Ik denk dat dit in de jaren 50/60 ong 3 tractoren waren en 10 autos. Er is daarnaast ook een onderzoek dat mensen in vervuilde gebieden sneller kaal worden. ivm deeltjes die voor verstopping zorgen.Sorry Noob, maar als je in complottheoriën gelooft, dan zie ik geen heil in discussie. Maar goed.

Van astma wordt ondertussen aangenomen dat het een soort auto-immuunreactie is die in belangrijke mate wordt veroorzaakt door gebrek aan vuiligheid in het leven. Omdat je afweersysteem een beetje met de duimen zit te draaien in onze onnatuurlijk hyperhygiënische omgeving, gaat het zelf activiteiten verzinnen.

Wellicht geldt voor eczeem iets soortgelijks en moet je vooral dus niet veel wassen met zeep en ontsmetten met alcohol.

Wat dat betreft zou ik zelf eerst eens probiotica proberen. Een yakultje of zo. Je darmen bestoken met vreemde onschadelijke bacteriën om je afweersysteem wat afleiding te bezorgen.

jehan
20 februari 2011, 11:59
Van astma wordt ondertussen aangenomen dat het een soort auto-immuunreactie is die in belangrijke mate wordt veroorzaakt door gebrek aan vuiligheid in het leven. Omdat je afweersysteem een beetje met de duimen zit te draaien in onze onnatuurlijk hyperhygiënische omgeving, gaat het zelf activiteiten verzinnen.

Is het niet omdat de taken van het afweersysteem te veel worden overgenomen door overdreven hygiëne en het heel snel grijpen naar antibiotica ipv het lichaam het zelf op laten lossen?
Dat staat dan dus los van of onze leefomgeving zo schoon is.

Probiotica dient niet om bacterie verontreining te introduceren, maar om goede bacteriën te introduceren die een positieve rol spelen, vooral bij de spijsvertering. Die goede bacteriën zijn helaas ook het slachtoffer van antibiotica.

AnthonieH
20 februari 2011, 12:11
Is het niet omdat de taken van het afweersysteem te veel worden overgenomen door overdreven hygiëne en het heel snel grijpen naar antibiotica ipv het lichaam het zelf op laten lossen?
Dat staat dan dus los van of onze leefomgeving zo schoon is.

Probiotica dient niet om bacterie verontreining te introduceren, maar om goede bacteriën te introduceren die een positieve rol spelen, vooral bij de spijsvertering. Die goede bacteriën zijn helaas ook het slachtoffer van antibiotica.Hygiëne en antibiotica nemen geen taken van je afweersysteem over. Ze zorgen ervoor dat dat afweersysteem gewoon bijna nooit meer serieus in actie hoeft te komen. Beetje als een vaatwasmachine en wasdroogcombinatie voor je werkster. Ze blijft de boel wel schoon maken en ze doet nog steeds de vaat en de was, maar ze is er lang zoveel tijd niet mee kwijt. Als je niet oppast gaat ze uit verveling je verzameling oude munten poetsen met koperpoets.

Antibiotica moet je ook zo min mogelijk gebruiken. Dat vernietigt je hele darmflora, goed en kwaad.

En probiotica heeft twee doelen. Inderdaad een overmaat aan 'goede' bacteriën te introduceren die 'slechte' kunnen wegconcurreren, maar tegelijkertijd ook om je afweersysteem op een positieve manier te prikkelen. Want ook tegen goede bacteriën komt je afweer in actie, ze zijn lichaamsvreemd.

desperado26
20 februari 2011, 15:55
Mijn excuses om de discussie even te onderbreken met iets helemaal anders, maar ik wou nog even terugkomen op mijn post (op pg 69) over het belang van het dieet in Seborroisch eczeem.

In mijn bijna dagelijkse zoektocht op het internet naar (neven)effecten van bepaalde producten stootte ik op de kunstmatige zoetstof Aspartaam, misschien bekend voor enkelen van jullie. Aspartaam, ongeveer 200 keer zo zoet als gewone suiker, wordt gebruikt in producten zoals kauwgom, verschillende soorten chips (zoals Dorito's), light-dranken en voedsel, soms bij koffie, maar vooral in Cola Light.

Hoewel de meningen over de zoetstof uiteenlopen, schrijven velen huid- en haarkwalen aan Aspartaam toe. Als fervent kauwgomfanaat (soms 10 per dag) ben ik dan ook een week geleden gestopt met die verslaving. Sinds ik vorig jaar SE kreeg, had ik ook steeds meer last van acné, die nu na een week bijna helemaal verdwenen is!

Hopelijk zijn hier mensen met gebaat, baat het niet dan schaadt het niet.

Hanna
20 februari 2011, 18:00
Hoewel de meningen over de zoetstof uiteenlopen, schrijven velen huid- en haarkwalen aan Aspartaam toe. Als fervent kauwgomfanaat (soms 10 per dag) ben ik dan ook een week geleden gestopt met die verslaving. Sinds ik vorig jaar SE kreeg, had ik ook steeds meer last van acné, die nu na een week bijna helemaal verdwenen is!

Acné door aspartaam, lijkt me stug, maar ondanks dat vertrouw ik aspartaam niet.
Je kunt kauwgom met xylitol nemen, dat schijnt ook goed te zijn voor je tanden.

Noob
20 februari 2011, 22:12
Sorry Noob, maar als je in complottheoriën gelooft, dan zie ik geen heil in discussie. Maar goed.

Ik heb met mijn werk hiermee te maken dus weet dat dit zijn geen complot theorieën zijn, ik denk dat iedereen die voor zichzelf kan nadenken en niet alles maar zo aanneemt dit wel begrijpt. (even als dat auto's al lang niet meer op benzine/olie hoeven te rijden maar het wel al die jaren in stand gehouden wordt- geloof jij zeker ook niet in?)

Ik heb ook nog even een artikel (dermatologisch) opgezocht als je mij niet gelooft dan misschien dit wel.

werd er een relatie vastgesteld tussen LUCHTVERVUILING en ECZEEM (Lee et al (http://www.nature.com/jid/journal/v128/n10/abs/jid2008110a.html), 170808). Vooral met verkeersgerelateerde luchtvervuiling.

Metingen worden niet te nauw genomen zeker niet als het voor inperking vd economie gaat. In bv. Utrecht is er genoeg over te doen geweest (op politiek gebied)
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/natuur-milieu/publicaties/artikelen/archief/2008/2008-2469-wm.htm

De nieuwe strenge EU gezondheidsnorm voor fijnstof in de lucht bedraagt 50 microgram, wat in veel gebieden een onhaalbare kaart is. Helaas voor astma- hart- en bloedvatpatiënten...

AnthonieH
20 februari 2011, 22:34
Het probleem met complottheoriën is dat je gelovigen toch nooit kunt overtuigen, Noob. Dat is het nadeel van geloof, geloof schept een eigen waarheid ;)

Hanna
21 februari 2011, 02:35
Exceem en astma zijn in de geneeskunde ook verbonden.

We hebben 't hier over seborroïsch eczeem van de behaarde hoofdhuid en soms tevens het gezicht, maar voor zover ik weet heeft niemand van de Haarwebbers met deze aandoening ooit gemeld tegelijkertijd aan astma te lijden.

jehan
21 februari 2011, 10:34
Sorry Noob, maar als je in complottheoriën gelooft, dan zie ik geen heil in discussie. Maar goed.

De term complottheorie komt mij een tikkeltje overdreven over. Laten we de discussie zuiver houden in plaats van emotioneel.
Bovendien zou het misschien zinvoller zijn om wat meer ervaringen te communiceren.

Strider
21 februari 2011, 11:02
Psoriasis en seb. eczeem schijnen aanzienlijk te verbeteren door zon en zeewater.
Een kennis van ons met psoriasis gaat iedere zomer 2 maanden naar Corsica, komt volledig genezen terug, en heeft daar dan nog zeker een half jaar profijt van.
Dus ik zou zeggen: was de aangedane plekken met zout water en ga regelmatig onder de hoogtezon (geen zonnebank)

Zout water alleen helpt helaas niet, ik heb het maanden geprobeerd maar het gaf helaas geen enkele verlichting.

Psoriasis en seb. eczeem schijnen aanzienlijk te verbeteren door zon en zeewater.
Een kennis van ons met psoriasis gaat iedere zomer 2 maanden naar Corsica, komt volledig genezen terug, en heeft daar dan nog zeker een half jaar profijt van.
Dus ik zou zeggen: was de aangedane plekken met zout water en ga regelmatig onder de hoogtezon (geen zonnebank)

Wat moet dit voor hem een heerlijk gevoel zijn!

Noob
21 februari 2011, 13:05
Het probleem met complottheoriën is dat je gelovigen toch nooit kunt overtuigen, Noob. Dat is het nadeel van geloof, geloof schept een eigen waarheid ;)
Dat snap ik, maar zoals je ziet verzin ik het niet ter plekke, of is het iets waar ik zomaar in geloof het is een conclusie van bevindingen en wetenschappelijk bewijs. Dat artikel is geschreven door dermatologen, niet door mij? Tevens heb ik die fijnstof metingen niet zelf gedaan of bedacht.

Noob
21 februari 2011, 13:10
Zout water alleen helpt helaas niet, ik heb het maanden geprobeerd maar het gaf helaas geen enkele verlichting.
!
Vooral werkzaam in deze is het warme vochtige klimaat, dit is niet hier in nederland te faken met zoutwater en een zonnebank.
Vooral het weer van nu is heel nadelig voor SE (droge koude lucht- veel stoken> nog drogere lucht)

Je merkt ook als het goed is dat je in de zomer veel minder last hebt van SE (als je niet de hele dagen in de airco zit althans)

Hanna
21 februari 2011, 14:54
Vooral werkzaam in deze is het warme vochtige klimaat, dit is niet hier in nederland te faken met zoutwater en een zonnebank.
Ik schreef juist: géén zonnebank.
Bij een zonnebank worden veel van de vitamine D producerende UV-B stralen eruit gefilterd. Bij een hoogtezon of voor lichttherapie gebruikte lamp vindt een dergelijke filtering van UV-B straling niet plaats.

AnthonieH
21 februari 2011, 18:55
Dat snap ik, maar zoals je ziet verzin ik het niet ter plekke, of is het iets waar ik zomaar in geloof het is een conclusie van bevindingen en wetenschappelijk bewijs. Dat artikel is geschreven door dermatologen, niet door mij? Tevens heb ik die fijnstof metingen niet zelf gedaan of bedacht.Het is ook mijn werk, Noob. Met fijnstof moet je wat mij betreft gewoon niet aankomen als onderdeel van het geloof dat vroeger alles beter was. Dat is iets dat we pas sinds kort kunnen meten, dus conclusies trekken over 'nu' en 'vroeger' is onmogelijk.

Met complottheoriën bedoelde ik meer je verhalen over het RIVM. Als je wil geloven dat het RIVM niet te vertrouwen is of zaken verzwijgt, dan is er niks wat ik kan tikken om je geloof te veranderen.

Maar het is voor deze discussie totaal niet relevant. Net zo goed als ik verwacht dat luchtverontreiniging in het algemeen voor SE niet relevant zal zijn. Tenzij je misschien pal langs een drukke rijksweg woont of ergens in hartje Pernis.

Dus hou ik er over op :)

valentijn
22 februari 2011, 14:24
Ik vind het op zich wel een interessante wending waar ik zelf niet eerder over nagedacht heb, het verband tussen luchtkwaliteit en eczeem. Ik ga zelf ook maar eens op zoek of ik hier literatuur over kan vinden. Wel is het zo dat zoals ik eerder heb gezegd, het voor mij nuttiger is om mij bezig te houden met lapmiddelen omdat ik daar iets mee kan bereiken itt luchtkwaliteit waar ik geen invloed op heb.

Wel opvallend is dat bij mij het eczeem is ontstaan nadat ik verhuisd ben. Van een flat van 3 hoog naar een benedenwoning, naast jawel, een busbaan. Het "vervelende" is dat ik rond mijn verhuizing 18 jaar was en er sowieso wat lichamelijke veranderingen gaande waren. Wat ik echter nog steeds niet begrijp is dat ik zo rond mijn 15e last kreeg van lichte acne en wat lichte roos. Ik zou verwachten dat vanwege de veranderingen in de hormoonspiegel en de daaraan gekoppelde talgproductie, dat het eczeem zo ook rond mijn 15e had moeten ontstaan. Iemand hier nog een idee over?

Noob
22 februari 2011, 16:08
Het is ook mijn werk, Noob. Met fijnstof moet je wat mij betreft gewoon niet aankomen als onderdeel van het geloof dat vroeger alles beter was. Dat is iets dat we pas sinds kort kunnen meten, dus conclusies trekken over 'nu' en 'vroeger' is onmogelijk.

Met complottheoriën bedoelde ik meer je verhalen over het RIVM. Als je wil geloven dat het RIVM niet te vertrouwen is of zaken verzwijgt, dan is er niks wat ik kan tikken om je geloof te veranderen.

Maar het is voor deze discussie totaal niet relevant. Net zo goed als ik verwacht dat luchtverontreiniging in het algemeen voor SE niet relevant zal zijn. Tenzij je misschien pal langs een drukke rijksweg woont of ergens in hartje Pernis.

Dus hou ik er over op :)
Het lijkt me nogal logisch dat het RIVM dingen verzwijgt, als ze alles naar buiten zouden brengen ontstaat er een erg zorgwekkende situatie, (hetzelfde over kernwapenopslag in ned enzv) wat niet weet, wat niet deert.

Daarnaast vind ik dat het best eens aangekaart mag worden dat luchtvervuiling van invloed is op eczeem/astma. Het is alleen maar bruikbare informatie voor die gene die het wel interessant vinden, of misschien tot een oplossing kan leiden. Ik zeg zeker niet dat het de hoofdoorzaak is, dat zal ongetwijfeld met je hormonen of een allergie te maken hebben.
maar goed genoeg hierover idd.

Hanna
22 februari 2011, 16:35
Wat ik echter nog steeds niet begrijp is dat ik zo rond mijn 15e last kreeg van lichte acne en wat lichte roos. Ik zou verwachten dat vanwege de veranderingen in de hormoonspiegel en de daaraan gekoppelde talgproductie, dat het eczeem zo ook rond mijn 15e had moeten ontstaan. Iemand hier nog een idee over?

Dat is niet altijd het geval, er zijn genoeg mensen met acné, maar zonder seb. eczeem. In jouw geval was er ook al roos (=lichte vorm van seb. eczeem), waarbij de roos zich langzaam verder heeft kunnen ontwikkelen tot echte seb. eczeem, denk ik.

Hanna
22 februari 2011, 16:56
Daarnaast vind ik dat het best eens aangekaart mag worden dat luchtvervuiling van invloed is op eczeem/astma.

Dit topic gaat over seborroïsch eczeem, niet over alle andere soorten eczeem (http://nl.wikipedia.org/wiki/Eczeem) met allerlei verschillende oorzaken.

AnthonieH
22 februari 2011, 21:41
Het lijkt me nogal logisch dat het RIVM dingen verzwijgt, als ze alles naar buiten zouden brengen ontstaat er een erg zorgwekkende situatie, (hetzelfde over kernwapenopslag in ned enzv) wat niet weet, wat niet deert.Sorry, Noob, maar op die manier lijkt het me dus ook logisch dat we feitelijk geregeerd worden door buitenaardse wezens. Want als onze regeringen zouden toegeven dat ze in feite marionetten van marsmannetjes zijn, dan zou er een erg zorgwekkende situatie ontstaan ;)

Maar goed, SE en luchtvervuiling. Als je meent dat het een bijdrage levert, dan kun je natuurlijk piepen en mopperen op het RIVM, maar daar verdwijnt geen microgram verontreiniging uit de lucht. Span je dus in om zoveel mogelijk in schone lucht te verblijven. Check je huis, zorg dat de lucht vooral vanaf de achterzijde en niet vanaf de straatzijde binnenkomt. Ventileer de kruipruimte goed om ophoping van radioactieve gassen te voorkomen. Ga geen kaarsen of wierookstokjes branden in huis. Zorg voor goede afzuiging in je keuken en als je nog geizers of zo in huis hebt, zorg voor een afvoer naar het dak. Zoek op de fiets een goede route naar je werk. Dus niet langs hoofdwegen en busbanen (tenzij je in een stad woont waar bussen op aardgas rijden), ook al is dat een stukje om. Bekijk eens of je in de luchtinvoer van je auto extra filters kunt laten installeren en ga bewust om met het recirculatieknopje. Dus geen lucht van buiten halen als je in de file achter een 10 jaar oude vrachtwagen staat. En blijf uit de buurt van rokers!

Hanna
23 februari 2011, 03:33
En blijf uit de buurt van rokers!

Ja, dat vooral! Ook op het perron en bij de bushalte uit de buurt blijven van rokers!

Maar zoals vandaag weer officieel werd medegedeeld, kunnen dit soort rookwolken geen kwaad:

5619

:)

AnthonieH
23 februari 2011, 07:35
Ja, dat vooral! Ook op het perron en bij de bushalte uit de buurt blijven van rokers!

Maar zoals vandaag weer officieel werd medegedeeld, kunnen dit soort rookwolken geen kwaad:

:)Hanna toch, weer een jij-bak? Piep niet over roken want zo'n brand gooit er meer troep uit in één dag dan ik in mijn hele leven? :)

Het was brandend rubber, begreep ik. Die vieze zwarte rook bestond dus waarschijnlijk voornamelijk uit koolstofdeeltjes en zwaveloxides. Vooral leuk als je er onder staat met regen, dan regent het zwavelzuur en dat is pas leuk voor je haar :p

Enne, volgens mij joeg de wind het via de kortste lijn naar zee. Daar had die brand mooi rekening mee gehouden. Rokers doen dat nooit, die gaan staan paffen op plekken aan de bovenwindse kant van perrons, zodat er geen ontkomen aan is om hun rommel in te ademen ;)

Noob
23 februari 2011, 12:25
Sorry, Noob, maar op die manier lijkt het me dus ook logisch dat we feitelijk geregeerd worden door buitenaardse wezens. Want als onze regeringen zouden toegeven dat ze in feite marionetten van marsmannetjes zijn, dan zou er een erg zorgwekkende situatie ontstaan ;)

Maar goed, SE en luchtvervuiling. Als je meent dat het een bijdrage levert, dan kun je natuurlijk piepen en mopperen op het RIVM, maar daar verdwijnt geen microgram verontreiniging uit de lucht. Span je dus in om zoveel mogelijk in schone lucht te verblijven. Check je huis, zorg dat de lucht vooral vanaf de achterzijde en niet vanaf de straatzijde binnenkomt. Ventileer de kruipruimte goed om ophoping van radioactieve gassen te voorkomen. Ga geen kaarsen of wierookstokjes branden in huis. Zorg voor goede afzuiging in je keuken en als je nog geizers of zo in huis hebt, zorg voor een afvoer naar het dak. Zoek op de fiets een goede route naar je werk. Dus niet langs hoofdwegen en busbanen (tenzij je in een stad woont waar bussen op aardgas rijden), ook al is dat een stukje om. Bekijk eens of je in de luchtinvoer van je auto extra filters kunt laten installeren en ga bewust om met het recirculatieknopje. Dus geen lucht van buiten halen als je in de file achter een 10 jaar oude vrachtwagen staat. En blijf uit de buurt van rokers!

Hahah AnthonieH, kom op~! Ik heb het toch niet over vermoedens en spookverhalen (buitenaardse wezens) maar over feiten. Laten we dit onderscheid wel in ons achterhoofd houden. Over kernwapens bv, dat is verzwegen (met opzet niet verteld aan het volk) maar komt het aan het licht:
http://www.depers.nl/binnenland/223082/Opslag-kernwapens-niet-gevaarlijk.html
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/39320/2008/01/24/Minister-verraadt-opslag-kernwapens.dhtml
http://www.ad.nl/ad/nl/3302/WikiLeaks/article/detail/563732/2011/01/18/Verhagen-Er-liggen-kernwapens-in-Nederland.dhtml

Dan veroorzaakt dat onrust. Of vind je deze nieuwsbronnen ook niet betrouwbaar. Ik probeerde dus te zeggen dat het volk in veel gevallen gewoon dom gehouden wordt, omdat dit het beste is (in hun ogen).

Dat laatste stuk lijkt mij een beetje overdreven, je kunt je hele leven er niet op inrichten. Anders kun je beter in Zwitserland in de bergen gaan wonen, en je eigen groente etc verbouwen.

Strider
23 februari 2011, 13:21
Hanna toch, weer een jij-bak? Piep niet over roken want zo'n brand gooit er meer troep uit in één dag dan ik in mijn hele leven? :)

Het was brandend rubber, begreep ik. Die vieze zwarte rook bestond dus waarschijnlijk voornamelijk uit koolstofdeeltjes en zwaveloxides. Vooral leuk als je er onder staat met regen, dan regent het zwavelzuur en dat is pas leuk voor je haar :p

Enne, volgens mij joeg de wind het via de kortste lijn naar zee. Daar had die brand mooi rekening mee gehouden. Rokers doen dat nooit, die gaan staan paffen op plekken aan de bovenwindse kant van perrons, zodat er geen ontkomen aan is om hun rommel in te ademen ;)

Ik meende ooit gelezen te hebben dat Hanna rookte, dat verklaard :P

Hanna
23 februari 2011, 13:26
Rokers doen dat nooit, die gaan staan paffen op plekken aan de bovenwindse kant van perrons, zodat er geen ontkomen aan is om hun rommel in te ademen ;)

Tja jôh, als er niemand in je omgeving ooit gerookt had, was je nu een Einstein in plaats van een wrak. :P

AnthonieH
23 februari 2011, 15:48
Hahah AnthonieH, kom op~! Ik heb het toch niet over vermoedens en spookverhalen (buitenaardse wezens) maar over feiten. Laten we dit onderscheid wel in ons achterhoofd houden. Over kernwapens bv, dat is verzwegen (met opzet niet verteld aan het volk) maar komt het aan het licht:
http://www.depers.nl/binnenland/223082/Opslag-kernwapens-niet-gevaarlijk.html
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/39320/2008/01/24/Minister-verraadt-opslag-kernwapens.dhtml
http://www.ad.nl/ad/nl/3302/WikiLeaks/article/detail/563732/2011/01/18/Verhagen-Er-liggen-kernwapens-in-Nederland.dhtml

Dan veroorzaakt dat onrust. Of vind je deze nieuwsbronnen ook niet betrouwbaar. Ik probeerde dus te zeggen dat het volk in veel gevallen gewoon dom gehouden wordt, omdat dit het beste is (in hun ogen).Ik zie in die stukken uitspraken van de media. Dat maakt het nog geen waarheid. Als de minister zegt dat veiligheid geen issue is en de media suggereren van wel, waarom zou dan automatisch de minister een leugenaar zijn? Omdat ie minister is en omdat de overheid per definitie dingen verborgen houdt en liegt? .... dan mag ik gerust van complottheoriën spreken :)
Dat laatste stuk lijkt mij een beetje overdreven, je kunt je hele leven er niet op inrichten. Anders kun je beter in Zwitserland in de bergen gaan wonen, en je eigen groente etc verbouwen.Toch, als je serieus meent dat luchtvervuiling een rol kan spelen, dan moet je aan dat soort acties denken. Of naar Vuurland verhuizen (Zwitserland is ook niet schoon). Je zou ook als wijlen Michael Jackson in een zuurstoftentje kunnen gaan slapen :)

Maar ga je eens verdiepen in de zaken die ik noem. Je zult zien dat de vervuiling die daar vanaf komt ernstiger is dan wat je buiten tegen komt. Tenzij je midden op de weg gaat snuiven ... maar als je daar problemen mee hebt, dan moet je ook serieus gaan overwegen om je auto te verkopen en voortaan te gaan fietsen.

Noob
23 februari 2011, 21:01
Ik zie in die stukken uitspraken van de media. Dat maakt het nog geen waarheid. Als de minister zegt dat veiligheid geen issue is en de media suggereren van wel, waarom zou dan automatisch de minister een leugenaar zijn? Omdat ie minister is en omdat de overheid per definitie dingen verborgen houdt en liegt? .... dan mag ik gerust van complottheoriën spreken :)

Maar ga je eens verdiepen in de zaken die ik noem. Je zult zien dat de vervuiling die daar vanaf komt ernstiger is dan wat je buiten tegen komt.
1) Ik twijfel er niet aan dat het veilig is, ik probeer alleen aan te geven dat er wel degelijk zaken verzwegen worden om onrust te voorkomen. Eerder hoorde je nl bijna niks over kernwapens> het lekt> en ineens de vragen en overal in de media of het wel veilig is. Maar dit is erg offtopic.

2) welke zaken noemde je? de olielamp?

AnthonieH
23 februari 2011, 21:05
2) welke zaken noemde je? de olielamp?Kaarsen, wierook, keukendampen. En wat ik natuurlijk vergeten was, de open haard en de barbeque.

Hanna
24 februari 2011, 15:58
Met de voeding krijgen we al fyto-oestrogenen binnen en dagelijks worden wij tegenwoordig getorpedeerd met xeno-oestrogenen, waardoor we allemaal een oestrogenendominantie zouden moeten hebben i.p.v. androgenendominantie.

Ik snap er niets van. Wie heeft daarvoor een zinnige verklaring?

AnthonieH
24 februari 2011, 17:01
Met de voeding krijgen we al fyto-oestrogenen binnen en dagelijks worden wij tegenwoordig getorpedeerd met xeno-oestrogenen, waardoor we allemaal een oestrogenendominantie zouden moeten hebben i.p.v. androgenendominantie.

Ik snap er niets van. Wie heeft daarvoor een zinnige verklaring?Waarschijnlijk gaat het om zulke kleine hoeveelheden dat het geen zoden aan de dijk zet. Wat dat betreft is het heel mooi dat we steeds meer kunnen meten, maar daardoor gaan we ons ook steeds makkelijker zorgen maken.

Tegenwoordig kunnen ze rotsblokken op de maan aanwijzen die elk moment kunnen omvallen ... maar ik ga daarvoor nog geen valhelm dragen ;)

Easy_G
24 maart 2011, 11:08
Beste mensen,

De zon doet gelukkig al weer behoorlijk zijn best. Welke zonnebrandcreme/olie gebruiken jullie? Vooral de mensen die last hebben seborrhoisch eczeem in het gezicht.

Hanna
24 maart 2011, 12:59
Veel mensen werken en leven voornamelijk binnen. Zodra men buitenkomt bedekt men de huid of gebruikt men een zonnebrandcrème uit angst voor huidkanker. Mensen die zon vermijden lopen zelfs in de zomer kans op vitamine D deficiëntie. In Miami komt onverwacht veel vitamine D deficiëntie voor, ondanks het zonnige weer en gunstige breedtegraad.

Zonnebrandcrèmes of -lotions bevatten chemische stoffen die bedoeld zijn om juist UV-B stralen te blokkeren, aangezien dit deel van het UV-spectrum (naast vitamine D produceren) de huid rood kan doen kleuren of verbranden. Het aanbrengen van een zonnebrandcrème met beschermingsfactor 8 doet de vitamine D3 productie met 97,5% afnemen. Beschermingsfactor 15 remt de vitamine D productie met 99%.

Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D

valentijn
24 maart 2011, 13:08
Ik gebruik eigenlijk zelden zonnebrandolie. Ik probeer zeker zomers niet van 12 tot 3 buiten te zijn en niet langer dan 20 minuten in de volle zon te zijn.

Als ik kijk naar wat er allemaal in zo'n zonnebrandolie zit dan ben ik bang dat het weinig goeds zal opleveren voor mijn gevoelige huid ;).

Easy_G
29 maart 2011, 12:01
Zijn er mensen hier die elidel of protopic hebben gebruikt? Wat zijn jullie bevindingen?

Verder ben ik erg benieuwd hoe vaak jullie je gezicht wassen en met welk middel jullie je gezicht wassen.
Volgens mij is dit wel van essentiel belang bij seborrhoisch eczeem i.v.m. olie achtige huid.

valentijn
30 maart 2011, 01:05
Ik was t gezicht eigenlijk alleen met water onder de douche dagelijks. Ik experimenteer vanaf vandaag met een nieuw middel, hierover later mijn bevindingen (ook ivm wat onzuivere huid).

Ik heb ooit eens een paar dagen mijn gezicht niet gewassen om te zien wat hier het effect van was. Gezicht werd vettig en meer last van seb. eczeem.

Hanna
30 maart 2011, 02:11
Verder ben ik erg benieuwd hoe vaak jullie je gezicht wassen en met welk middel jullie je gezicht wassen.
Volgens mij is dit wel van essentiel belang bij seborrhoisch eczeem i.v.m. olie achtige huid.
Ik denk dat je daar ketoconazol-shampoo voor kunt gebruiken.

Jojo76
15 april 2011, 14:44
Ik ben al een hele tijd SE-vrij. Ik was mijn haar 2x per week met Dermolin en verder niks bijzonders. Ik vraag me dan ook af of het wel echt SE is geweest wat ik heb gehad bijna 2 jaar geleden. Ik heb nog wel een paar droge schilfertjes (roos) maar verder helemaal niets en daar ben ik toch wel blij om. Ik was vreselijk onzeker over mijn hoofdhuid maar nu totaal niet meer. Zelfs de Ketoconazol heb ik al een geruime tijd niet meer aangeraakt. :D

instinct
17 april 2011, 20:30
Ik ben al aardig bezig mijn AGA te bestrijden met fina en minoxidil, maar ik begin zo langzamerhand toch te twijfelen of het toevallig ook seborroïsch eczeem kan zijn.

Mijn behaarde hoofdhuid is redelijk rood, jeukt en heeft veel schilfers. Hoewel dit wat verergerd is met de minoxidil die ik sinds kort gebruik, had ik het ervoor ook al. Daarnaast heb ik ook soms bij mijn neusplooien talg dingen wat dan een beetje jeukt, net of het van die mini puistjes zijn? En uiteraard heb ik ook haaruitval, waarbij de implant bovenop inmiddels toch minder is dan aan de zij- en achterkant...

Wat denken jullie, zou ik seborroïsch eczeem kunnen hebben en kan het dan kwaad om eens te proberen om een shampoo ertegen te gebruiken (als die uberhaupt bestaat) wanneer ik het niet zeker weet? Ik gebruik op dit moment al 1 keer per week ketoconazol shampoo, maar om nou te zeggen of dat de boel onderdrukt...?

Hanna
18 april 2011, 02:34
Twee keer per week ketoconazol-shampoo 3 minuten laten inwerken, zou moeten helpen na een paar weken; die shampoo wordt namelijk juist bij seb. eczeem voorgeschreven. Helpt 't niet, dan zul je je hoofdhuid eens moeten laten inspecteren door een arts.

valentijn
21 april 2011, 12:38
Ik ben al een hele tijd SE-vrij. Ik was mijn haar 2x per week met Dermolin en verder niks bijzonders. Ik vraag me dan ook af of het wel echt SE is geweest wat ik heb gehad bijna 2 jaar geleden. Ik heb nog wel een paar droge schilfertjes (roos) maar verder helemaal niets en daar ben ik toch wel blij om. Ik was vreselijk onzeker over mijn hoofdhuid maar nu totaal niet meer. Zelfs de Ketoconazol heb ik al een geruime tijd niet meer aangeraakt. :D


Goed nieuws voor jou, maar had je destijds ook in je gezicht last?

Noob
26 april 2011, 22:10
op mijn gezicht is het nu door het weer, zo goed als weg!@

Strider
29 april 2011, 10:40
Ik ben al een hele tijd SE-vrij. Ik was mijn haar 2x per week met Dermolin en verder niks bijzonders. Ik vraag me dan ook af of het wel echt SE is geweest wat ik heb gehad bijna 2 jaar geleden. Ik heb nog wel een paar droge schilfertjes (roos) maar verder helemaal niets en daar ben ik toch wel blij om. Ik was vreselijk onzeker over mijn hoofdhuid maar nu totaal niet meer. Zelfs de Ketoconazol heb ik al een geruime tijd niet meer aangeraakt. :D

Fijn zeg, zijn er bepaalde dingen in je leven die je hebt verandert? Misschien je voeding?

Ik zelf blijf er last van houden, die pijnlijke jeukende hoofdhuid begint soms toch flink irritant te worden.

desperado26
29 april 2011, 13:41
Fijn zeg, zijn er bepaalde dingen in je leven die je hebt verandert? Misschien je voeding?

Ik zelf blijf er last van houden, die pijnlijke jeukende hoofdhuid begint soms toch flink irritant te worden.

Misschien kun je dit eens proberen Strider:

http://www.vetvrij.com/bloedgroepdieet.html

hamlet
2 juni 2011, 11:51
Hallo allemaal,

Heb sinds mijn 13de last van deze huidziekte. Het begon redelijk onschuldig bij de neus, maar inmiddels heeft het zich uitgebreid naar andere delen van mijn gezicht. Ik heb al veel geprobeerd, maar niks lijkt echt te helpen. Nu las ik laatst iets over sebocalm. Heeft iemand ervaring met dit product of weet iemand meer erover?

http://www.israelcosmedics.com/pd-sebocalm-seborrhea-treatment-moisturizer-cream.cfm

Mvg,

Hanna
2 juni 2011, 12:30
Ik vermoed dat er dezelfde ingrediënten in zitten als in de capsules:

http://www.israelcosmedics.com/pd-sebocalm.cfm

valentijn
3 juni 2011, 18:22
Hallo allemaal,

Heb sinds mijn 13de last van deze huidziekte. Het begon redelijk onschuldig bij de neus, maar inmiddels heeft het zich uitgebreid naar andere delen van mijn gezicht. Ik heb al veel geprobeerd, maar niks lijkt echt te helpen. Nu las ik laatst iets over sebocalm. Heeft iemand ervaring met dit product of weet iemand meer erover?

http://www.israelcosmedics.com/pd-sebocalm-seborrhea-treatment-moisturizer-cream.cfm

Mvg,

Ben nu zon maand aan het experimenteren met baking soda. Op mn hoofdhuid lijkt het helaas niet te werken maar in mijn gezicht is het resultaat goed te nemen en vergelijkbaar of zelfs beter dat keto. Positieve bijwerking is ook dat ik veel minder last heb van puistjes + dat het product vele malen goedkoper is dan keto creme.

Ik zou dit zeker proberen maar het gebruik kent wel wat nadelen waarvoor ik je graag even waarschuw :p. Gelijk na aanbrengen kan je huid brandering aan voelen, na afspoelen voelt mn huid zeer droog en zie je ook nog wat baking soda zitten op je huid. Als je de volgende ochtend opsta heb je hier helemaal geen last meer van.

zandrover
8 juni 2011, 11:54
hallo,
ik heb ook SB sinds mijn 21, eerst ook naast de neus daarna wenkbrauwen, voorhoofd, kaken etc. heb na een aantal moeilijke jaren een beetje gevonden hoe ik het het best kan 'onderdrukken'.
- relaxed leven: stress vermijden, rustiger werken.
- niet aan mijn gezicht komen: zeker bij stress, durf ik tijdens het werken nog al eens mijn gezicht komen. ik heb gemerkt dat ik stresssiutauaties waarbij ik minder aan mijn gezicht (kan) komen bv lange werkmeetings etc mijn huid veel beter blijft.
- veel buiten komen, regelmatig zonnen of zonnebank. zonnebank geeft 9/10 direct resultaat (3 minuten onder sterke zonnebank, 12-15 minuten onder de lichtste zonnebank, ik ben licht van huid (rossig)) maar overdaad schaadt
- elidel smeren maar niet te veel ineens, kans geven om te laten werken (1x dag bij plekken)
- als het echt zwaar nodig is Advantan, dit werkt zeer goed, maar ook matig te gebruiken, zeer licht smeren! ik doe nu al bijna 2 jaar met dezelfde tube
- haar om de 2-3 dagen wassen met head en shoulders - heb diverse speciale shampoo's gebruikt maar deze geetf (momenteel!) het beste resultaat

verder doe ik ook meer sport, met achteraan sauna/stoombad (3x week), eet ik minder suiker en onverzadigde vetten om er beter uit te zien (lichaamsbouw), maar denk dat vooral bovenstaande punten het grootste effect geven.

iedereen veel succes!

Strider
8 juni 2011, 20:47
Misschien kun je dit eens proberen Strider:

http://www.vetvrij.com/bloedgroepdieet.html

Bedankt, maar ik heb al vaak met mijn voeding geklooid, wat vrijwel nooit een beter resultaat gaf.

hallo,
ik heb ook SB sinds mijn 21, eerst ook naast de neus daarna wenkbrauwen, voorhoofd, kaken etc. heb na een aantal moeilijke jaren een beetje gevonden hoe ik het het best kan 'onderdrukken'.
- relaxed leven: stress vermijden, rustiger werken.
- niet aan mijn gezicht komen: zeker bij stress, durf ik tijdens het werken nog al eens mijn gezicht komen. ik heb gemerkt dat ik stresssiutauaties waarbij ik minder aan mijn gezicht (kan) komen bv lange werkmeetings etc mijn huid veel beter blijft.
- veel buiten komen, regelmatig zonnen of zonnebank. zonnebank geeft 9/10 direct resultaat (3 minuten onder sterke zonnebank, 12-15 minuten onder de lichtste zonnebank, ik ben licht van huid (rossig)) maar overdaad schaadt
- elidel smeren maar niet te veel ineens, kans geven om te laten werken (1x dag bij plekken)
- als het echt zwaar nodig is Advantan, dit werkt zeer goed, maar ook matig te gebruiken, zeer licht smeren! ik doe nu al bijna 2 jaar met dezelfde tube
- haar om de 2-3 dagen wassen met head en shoulders - heb diverse speciale shampoo's gebruikt maar deze geetf (momenteel!) het beste resultaat

verder doe ik ook meer sport, met achteraan sauna/stoombad (3x week), eet ik minder suiker en onverzadigde vetten om er beter uit te zien (lichaamsbouw), maar denk dat vooral bovenstaande punten het grootste effect geven.

iedereen veel succes
bij vragen: jonathan_h@live.nl

mvg
Jonathan

Phoe, mooi dat bij jou shampoo zo'n goed effect heeft, bij mij heeft shampoo vaak alleen een positief effect op de dag dat ik het heb gebruikt. Op de dagen erna voelt mijn hoofdhuid meestal heel erg gevoelig.

Het enigste wat bij mij echt een verlichting heeft gegeven is het slikken van itraconazol capsules, alleen de verlichting verdwijnt bij het stoppen van het slikken van deze capsules plus het is ook nog eens een zware belasting voor je lever.

hamlet
9 juni 2011, 17:07
Kan seborroisch eczeem eigenlijk vanzelf weggaan? Ik bedoel na de puberteit of iets dergelijks.

desperado26
9 juni 2011, 18:39
Het schijnt van wel, alhoewel ik nog nooit zelfs maar één persoon heb ontmoet bij wie dat het geval is.

Oh ja nog een tip voor mensen die last hebben van roos en acné: toen ik een paar weken terug weer wat last had van jeugdpuistjes gebruikte ik dat rotmiddel Roaccutane weer es (met alle bijwerkingen erbij: vermoeid, neerslachtig..). Het viel mij op dat het ook een goede invloed had op mijn hoofdhuid: elastischer, geen roos, het zag er gezond uit.

In de bijsluiter las ik dat het actieve bestandsdeel in roaccutane Vitamine A is. Ben gelijk aan de Vitamine A supplementen gegaan (in combinatie met vit D, want die zijn complementair ofzo) en het doet wonderen voor huid en haar, zonder té agressief te zijn met veel bijwerkingen zoals roaccute.

zwaarzonderhaar
10 juni 2011, 13:58
Ik ben ook op een kruistocht om beter te worden en te genezen van mijn eeuwige immuunsysteem problemen.Mijn dokter schiet gauw in de verdediging en ik heb al vroeg gemerkt dat als ik een theorie heb dat ik die sterk moet onderbouwen en met kracht moet presenteren aan hem. Wat ik op zich belachelijk vind.

Ik zit ook tussen wal en schip, mijn klachten zijn te onduidelijk voor de medische wereld maar te intens voor de natuur genezing wereld. Ik denk persoonlijk dat het iets heeft te maken met verkeerd afwerken van afval in het bloed. Of dat een allergie is of een genetische afwijking, het kan veel dingen kan verklaren.

Andrew123
28 juli 2011, 19:56
Hallo,

Ik heb ook last van Seborroïsch eczeem, vooral dan aan weerszijden van de neus. Ik heb door de jaren al vanalles geprobeerd en ik heb een (voor mij althans) wondermiddel gevonden. Ik wil dat even delen in de hoop dat sommigen van jullie er ook mee geholpen zijn.
Dat produkt is 'Aloe Vera Gelly' van het merk 'Forever Living'. Dit is het enige produkt dat ik tot hiertoe heb gevonden waarmee ik het onder controle kan houden.
Omdat het nogal duur is heb ik met andere merken van Aloe Vera gels geprobeerd, maar zonder positief resultaat. Ik denk dat er in de meeste produkten toevoegingen zitten die een negatief effekt hebben.
Ik denk trouwens dat je die produkten van Forever Living niet in de normale handel kan kopen. Ik koop het van iemand die deze produkten deur-aan-deur verkoopt... Online zal je die ook wel kunnen kopen denk ik.
Wij hebben hier ook een Aloe Vera plant staan, maar ik heb nog niet met de gel reht uit de plant geprobeerd... Ik denk dat dat evengoed werkt, maar is lastiger qua houdbaarheid dan een tube.

Groetjes,

Andrew

theo sluis
28 juli 2011, 20:08
Hallo,

Ik heb ook last van Seborroïsch eczeem, vooral dan aan weerszijden van de neus. Ik heb door de jaren al vanalles geprobeerd en ik heb een (voor mij althans) wondermiddel gevonden. Ik wil dat even delen in de hoop dat sommigen van jullie er ook mee geholpen zijn.
Dat produkt is 'Aloe Vera Gelly' van het merk 'Forever Living'. Mensen die in hun eerste bericht op een forum een wondermiddel aanraden, hebben daar soms commerciële belangen bij, maar niet altijd.

Hanna
28 juli 2011, 21:24
Wij hebben hier ook een Aloe Vera plant staan, maar ik heb nog niet met de gel reht uit de plant geprobeerd... Ik denk dat dat evengoed werkt, maar is lastiger qua houdbaarheid dan een tube.
Regelrecht uit de bladeren is makkelijk en zonder toevoegingen van een fabrikant. Bovendien kosten de planten haast niks, eisen geen onderhoud en hebben voldoende aan af en toe een heel klein beetje water. Ze maken ook jonkies.
Het sap/de gel is zeer beperkt houdbaar en kan dus niet in een flesje of tube verkocht worden zonder conserveermiddelen.
Gebruik gewoon zoveel als je nodig hebt en smeer de rest op armen of benen, maakt niet uit, het is goed voor de huid.

Andrew123
29 juli 2011, 20:40
Mensen die in hun eerste bericht op een forum een wondermiddel aanraden, hebben daar soms commerciële belangen bij, maar niet altijd.


Hallo,

Ik kan me inbeelden dat je dat denkt omdat ik het merk erbij vermeld, maar ik heb hier absoluut geen belang bij. Ik vermeld het merk alleen maar omdat ik met Aloe Vera gels van andere merken ook heb geëxperimenteerd, zonder positief resultaat. Zoals ik al zei: met het sap rechtstreeks van de plant gaat het waarschijnlijk even goed, maar is lastiger vanwege beperkt houdbaar. Zoals in vorige post ook aangehaald.

Andrew

Andrew123
30 juli 2011, 11:55
Ik ben vandaag bij wijze van test begonnen met het gebruik van het sap rechtstreeks van de Aloe Vera plant. Ik laat jullie spoedig het resultaat weten.
Ik heb SE al ong. 15 jaar. Ik heb last van roos en aan weerzijden vd neus uitslag. Voor de haarschilfertjes werkt gewone Head & Schoulders bij mij prima. Ik mag wel enkel dit gebruiken want als ik mijn haar 2x na elkaar met een andere shampoo was heb ik het direct terug. :(
Voor het gezicht eerst op aanraden van dermatoloog een creme laten maken met cortisone in. Helpte wel maar mijn huid werd er erg afhankelijk van en ik wou daarvan verlost zijn. Dan geëxperimenteerd met verschillende cremes tot ik een 6-tal jaar geleden toevallig die Aloe Vera probeerde, met direct resultaat. Als ik me goed herinner op enkele dagen niks last meer. Ik moet wel dagelijks smeren, wel in heel kleine hoeveelheden. Soms komt het terug wat op en schilfert het nog een beetje, maar niks in vergelijking met vroeger.
Bij mij helpt een goede nachtrust ook veel, en zoals al aangehaald is stress te vermijden! Als ik op reis ben en veel in de zon kom heb ik een paar dagen erg veel last (zweet en/of zonnecremes) maar na een aantal dagen verdwijnt de SE dan volledig. Zonnebank heeft ook een goed resultaat. Met die keto-en-nog-wat zalf heb ik nog niet geprobeerd.

hamlet
1 augustus 2011, 12:46
Kan seb. eczeem bij het scrotum voorkomen? Ik heb sinds een paar dagen namelijk ook daar een droge schilferige huid.. Moet denk ik toch maar een keer langs de dermatoloog ook al is er geen werkend medicijn voor dit eczeem :(

AnthonieH
1 augustus 2011, 18:24
Kan seb. eczeem bij het scrotum voorkomen? Ik heb sinds een paar dagen namelijk ook daar een droge schilferige huid.. Moet denk ik toch maar een keer langs de dermatoloog ook al is er geen werkend medicijn voor dit eczeem :(Het kan ook heel goed gewoon een schimmel zijn, Hamlet. Dan is het meestal ook een beetje rood en als je er lang mee rond blijft lopen ook plakkerig/vochtig. Bij de apotheek kun je miconazolnitraat 20mg/g om het aan te pakken. Goed doorsmeren, ook een poos nadat het over lijkt.

Strider
4 augustus 2011, 21:17
Aloe vera lijkt me wel interessant om een keer te proberen, maar ik moet het op een behaarde hoofdhuid aanbrengen, dus ik zoek eigenlijk iets op waterbasis (geen olie).

Iemand een idee? :)

Hanna
4 augustus 2011, 22:54
Het sap van aloë vera is zeer beperkt houdbaar en die aloë-vera-spullen in de winkel bevatten dus allemaal conserveermiddelen met misschien ook nog wel parfum.
Koop gewoon een paar van die planten, zoek diegene uit met dikke bladeren(aloë vera arborescens), snij er iedere dag een blad af, en dan stroomt er al meteen veel sap uit, puur natuur en helemaal niet vettig.
De rest knijp je eruit en daarna schrap je er nog meer uit met een lepel (ofzo).

Strider
5 augustus 2011, 13:17
Oke, binnenkort maar eens gaan kijken voor zo'n plant.

Lossen de druppels op in het water? Zou wel erg ideaal zijn.

Zijn er overigens meer mensen die dit hebben geprobeerd?

Hanna
5 augustus 2011, 15:45
Waarom zou je het sap oplossen in water? Nee, gewoon puur gebruiken.
Het trekt snel in de huid en daarna kun je er nog een laag overheen doen.

Ik wrijf wondjes in met wel 10 laagjes en dan zijn ze de volgende ochtend helemaal foetsie, zonder littekentje.

Strider
5 augustus 2011, 21:39
Waarom zou je het sap oplossen in water? Nee, gewoon puur gebruiken.
Het trekt snel in de huid en daarna kun je er nog een laag overheen doen.

Ik wrijf wondjes in met wel 10 laagjes en dan zijn ze de volgende ochtend helemaal foetsie, zonder littekentje.

Omdat ik het met een pipetje wil aanbrengen, om het vervolgens in te masseren :)

Maar goed, waar verkopen ze zo'n plant?

Hanna
5 augustus 2011, 23:30
Het sap is zo dun als water, dus met een pipet makkelijk op te zuigen. En als je een blad in de lengte doorsnijdt, zie je wat ze bedoelen met "gel"... dat is hetzelfde sap, maar dan een beetje glibberig als kikkerdril.
Het is trouwens ook goed voor je haar, dus je zou alles erin kunnen smeren en dan later met een kam eventuele groene stukjes "gel" er weer uitkammen.
Aloë's vera verkopen ze in ieder tuincentrum, in allerlei soorten en maten. Alle aloë's vera zijn bruikbaar, maar kies er een paar met dikke bladeren. Is in mediterrane landen eigenlijk gewoon 'onkruid'.
Hij groeit een beetje als een boom: de onderste bladeren verdorren en vallen af, zodat er een stammetje ontstaat.
In Spanje heb ik jaren geleden een stekkie genomen van een Aloë vera arborescens:
http://i53.tinypic.com/2duw31s.jpg

Andrew123
8 augustus 2011, 21:28
Ik heb het nu gedurende een dikke week uitgetest: Met pure Aloe Vera blijft de SE op mijn gezicht ook helemaal weg! :D
Ik smeer dagelijks een dun laagje.
Pas op met produkten in de winkel waar Aloe Vera inzit: ik heb er verschillende geprobeerd, zonder succes. Bij eentje werd mijn SE zelfs veel erger. :( Ik heb weet van 1 merk (zoals al vernoemd) waar hetzelfde resultaat als recht vd plant bekomen wordt. Test het best uit met de plant, dat is veruit het goedkoopste.

Groetjes,

Andrew

Hanna
8 augustus 2011, 22:11
Ik heb het nu gedurende een dikke week uitgetest: Met pure Aloe Vera blijft de SE op mijn gezicht ook helemaal weg! :D
Ik smeer dagelijks een dun laagje.
Dagelijks één dun laagje sap is voldoende?

Andrew123
9 augustus 2011, 21:00
Dagelijks één dun laagje sap is voldoende?


Ja, voor mij meestal wel. Sommige dagen als het nodig is doe ik 2x per dag een dun laagje, maar dat gebeurt niet veel.

Nog iets dat ik nog niet vermeld had: Om mijn gezicht te reinigen gebruik ik Head & Shoulders shampoo. :confused:

Hanna
10 augustus 2011, 00:05
Nu weet je dus niet of het goede resultaat te danken is aan Aloë vera of aan Head & Shoulders?

Andrew123
10 augustus 2011, 19:52
Nu weet je dus niet of het goede resultaat te danken is aan Aloë vera of aan Head & Shoulders?

Jawel, want de Aloë Vera gebruik ik nu al een 2-tal jaar (de tube dan) en mijn gezicht wassen met H&S doe ik nog maar 2 weken. Ik had dit op een ander forum gelezen.
Daarvoor waste ik mijn gezicht met een produkt van Kneipp, wat ook goed was, maar nu staat mijn douche iets minder vol met verschillende produkten :rolleyes:

RAAFIE
10 augustus 2011, 22:27
Mensen die last hebben van SE,

Probeer is het product "stieprox" als shampoo.
En Loprox Creme voor je gezicht.

In de meeste gevallen is het een schimmel je moet het alleen wel bestrijden met juiste middel die, die schimmel dood.
Proberen is het waard...

Bij mij werkt het.

Ik hoor graag jullie bevindingen.

Strider
10 augustus 2011, 23:07
Jawel, want de Aloë Vera gebruik ik nu al een 2-tal jaar (de tube dan) en mijn gezicht wassen met H&S doe ik nog maar 2 weken. Ik had dit op een ander forum gelezen.
Daarvoor waste ik mijn gezicht met een produkt van Kneipp, wat ook goed was, maar nu staat mijn douche iets minder vol met verschillende produkten :rolleyes:

Gebruik dan eens pure Aloë Vera voor een maand zonder andere bijproducten.

Ik ga morgen kijken voor een Aloë Vera plant :)

Strider
11 augustus 2011, 12:22
Hanna, is het ook mogelijk om de helft van een blad af te snijden, ipv een heel blad. Of verrot het halve blad dan meteen?

Hanna
11 augustus 2011, 12:41
Het sap zal eruit druipen, zonde dus. Kies dan liever een kleiner blad.

Andrew123
11 augustus 2011, 12:45
Hanna, is het ook mogelijk om de helft van een blad af te snijden, ipv een heel blad. Of verrot het het halve blad dan meteen?

Ja hoor, het verrot enkel aan de afgesneden uiteinden. Je kan dus een tipje van 2 à 3cm (afhankelijk van hoeveel per dag je gaat smeren) van een blad afsnijden en een paar dagen gebruiken door het sap eruit duwen. Na enkele dagen wordt het afgesneden stukje bruin maar heb je de inhoud daarvan toch al opgebruikt... Dan snij je gewoon een nieuw stukje af.
Je zal het wel zien: het wijst zichzelf gauw uit als je een plant hebt.

Andrew123
11 augustus 2011, 12:55
Gebruik dan eens pure Aloë Vera voor een maand zonder andere bijproducten.


Dus ik reinig mijn gezicht gedurende een maand helemaal niet? :confused:

Geloof me: Na jaren dagelijks de SE onder controle proberen te houden weet ik precies welke van de gebruikte produkten welk effect hebben. Ik heb enkele produkten gevonden die nuttig zijn om mijn gezicht mee te wassen. Die hebben geen negatief effect (is ook al heel wat), maar ook geen uitgesproken positief effect... Aloë Vera wel.

Hanna
11 augustus 2011, 13:15
Ik snij een blad van de aloë altijd in zijn geheel af, snij 'm vervolgens in de lengte open, krab met een lepel de inhoud in een schaaltje en verbruik de hele inhoud; smeer het overal, want 't is ook goed tegen droge huid, rimpeltjes, en voor je hoofdharen.
Maar misschien hebben jullie hele grote aloës met enorm grote dikke bladeren.

Strider
11 augustus 2011, 13:30
Oke bedankt voor de reacties. De bladeren aan mijn plant zijn vrij groot, vandaar dat ik er maar een stukje van wil gebruiken, zodat ik langer over 1 blad kan doen.

Strider
11 augustus 2011, 23:12
Ik heb het vanavond een keertje aangebracht, maar het heeft tot nu helemaal niet het kalmerende effect waar ik op hoopte.

Hanna
11 augustus 2011, 23:38
Misschien moet je steeds een nieuwe laag opbrengen. Jij hebt volgens mij een extreem moeilijke huid.

Strider
12 augustus 2011, 10:16
Nou ik had een behoorlijke dikke laag aangebracht, maar ik denk dat aloe vera bij mij geen positief effect zal hebben. Het lijkt mijn irritatie eerder te verergeren, dan te verminderen.

Ik heb gemerkt dat ik inderdaad een vreselijk lastige huid heb.

Hanna
12 augustus 2011, 11:07
Wat vervelend dat niets wil werken bij jou. Kun je even een lijstje maken van de produkten die bij jou de irritatie alleen maar verergeren? Had je ook rozemarijnshampoo geprobeerd?

AnthonieH
12 augustus 2011, 14:47
Had je eigenlijk al eens geprobeerd het te bestrijden door te letten op wat je eet, Strider? Vaak hoor je dat het weren van snelle suikers en (te) veel eiwitten gunstig kunnen uitpakken.

Met googlen kwam ik op deze pagina (http://www.natuurarts.com/eczeemdieet.htm) met tips voor je dieet.

Andrew123
13 augustus 2011, 08:32
Nou ik had een behoorlijke dikke laag aangebracht, maar ik denk dat aloe vera bij mij geen positief effect zal hebben. Het lijkt mijn irritatie eerder te verergeren, dan te verminderen.



Als het mogelijk is zou ik toch aanraden van het een paar dagen te proberen... Misschien moet je huid er even aan wennen.

jehan
13 augustus 2011, 13:05
Vandaag ben ik ook begonnen met het smeren van sap van Aloë Vera op een zeer hardnekkige plek in mijn nek. Eens kijken of het werkt.
Ik ben nu 2 weken terug van vakantie op Terschelling. Voor de vakantie had ik mijn haar kort laten knippen en ondanks het minder mooie weer dit jaar was mijn eczeem langs de haarlijn en op mijn behaarde hoofdhuid binnen 10 dagen helemaal verdwenen. Terwijl het toch helemaal niet mooi weer is geweest.
Nu is het bijna weer op het oude niveau en heb ook heel veel last van jeuk.
Als shampoo zal ik eens Stieprox gaan proberen.

Hanna
13 augustus 2011, 13:17
Tijdens de vakantie had je waarschijnlijk geen stress. :)

def
13 augustus 2011, 14:23
Mooi topic dit met alle ervaringen

De ervaring van SE daarentegen....

Heb in ieder geval iets gevonden wat bij mij werkt.
Jarenlang lotion voor mijn haar gebruikt en zalf voor neusvlegels en gebied rond de neus
Dit hielp redelijk mits ik het goed bijhield: elke dag gebruiken, een dag overslaan was al funest.
Lotion: Dermovate Lotion 0,05% g/g clobetasol-17-propionaat
Zalf: Miconazolnitraat 20 mg/g benzoezuur

Totdat ik een keer al mijn hoofdhaar eraf scheerde, eczeem verdween als sneeuw voor de zon...en bleef weg, bijna 2 jaar...

Nu wilde ik toch weer eens mijn haar laten groeien, wat denk je...kwam spontaan weer terug. Gelijk weer gekortwiekt en eczeem verdwijnt weer zo snel als het gekomen is.
Daarnaast heb ik altijd gemerkt dat sporten (door het zweten?) ook goed is om het te verminderen

Nooit meer een haardos of geen eczeem, makkelijke keus.

Strider
15 augustus 2011, 10:05
Wat vervelend dat niets wil werken bij jou. Kun je even een lijstje maken van de produkten die bij jou de irritatie alleen maar verergeren? Had je ook rozemarijnshampoo geprobeerd?

Rozemarijnshampoo heb ik hier nog staan, wel ooit geprobeerd maar ik heb geen idee meer waarom ik er mee gestopt ben. iig shampoo's zoals revita, rooscure, keta, denorex werken vaak alleen maar tijdelijk goed. En met tijdelijk bedoel ik alleen diezelfde avond, de dag erna heb ik er vrijwel altijd meer last van.

Ik kan binnenkort wel eens een lijstje maken :)

Had je eigenlijk al eens geprobeerd het te bestrijden door te letten op wat je eet, Strider? Vaak hoor je dat het weren van snelle suikers en (te) veel eiwitten gunstig kunnen uitpakken.

Met googlen kwam ik op deze pagina (http://www.natuurarts.com/eczeemdieet.htm) met tips voor je dieet.

Ik let sowieso erg op wat ik eet, ik beperk fastfood en suikers. Eiwitten heb ik nooit beperkt, maar ik heb ook niet het idee dat daar het probleem zit, ik neem nu bijvoorbeeld veel meer eiwitten dan 5 jaar geleden, en het eczeem is er niet door verergert. Ik wil nog wel een keertje brood uit mijn dieet halen, maar dat is zo lastig om te vervangen.

Noob
16 augustus 2011, 14:47
Mooi topic dit met alle ervaringen

De ervaring van SE daarentegen....

Lotion: Dermovate Lotion 0,05% g/g clobetasol-17-propionaat
Zalf: Miconazolnitraat 20 mg/g benzoezuur

Totdat ik een keer al mijn hoofdhaar eraf scheerde, eczeem verdween als sneeuw voor de zon...en bleef weg, bijna 2 jaar...

Daarnaast heb ik altijd gemerkt dat sporten (door het zweten?) ook goed is om het te verminderen

Dit zijn bruikbare tips. Miconazol schijnt in het gezicht goed te helpen (omdat er een schimmel kan meespelen)

Zweten bij sporten maakt de talg zacht en vloeit in combi met zout de porien uit, dit reinigt dus. Uitgaande van het feit dat SE veroorzaakt wordt doordat je huid niet tegen je eigen talg kan.

Wat betreft dat korte haar, vraag ik mij af hoe dit kan. Het zal waarschijnlijk te maken hebben dat je dan meer ventilatie en (zon) licht op je hoofdhuid krijgt (werkt pos. tegen schimmelvorming)

def
16 augustus 2011, 22:06
Dit zijn bruikbare tips. Miconazol schijnt in het gezicht goed te helpen (omdat er een schimmel kan meespelen)

Zweten bij sporten maakt de talg zacht en vloeit in combi met zout de porien uit, dit reinigt dus. Uitgaande van het feit dat SE veroorzaakt wordt doordat je huid niet tegen je eigen talg kan.

Wat betreft dat korte haar, vraag ik mij af hoe dit kan. Het zal waarschijnlijk te maken hebben dat je dan meer ventilatie en (zon) licht op je hoofdhuid krijgt (werkt pos. tegen schimmelvorming)

Geen idee maar het werkt wel heel goed bij mij een dag na kort scheren (1mm) was de volgende dag al duidelijk resultaat, de volgende dagen werd het schilferen en de roodheid minder. nu ongeveer een week later is alles weg.

wellicht dat het met ventilatie te maken heeft, wat bovenop zit beïnvloed blijkbaar de rest van je gezichtshuid....
Sowieso is het ook goed om buiten te zijn en het is mooi meegenomen als de zon ook nog schijnt.

Ik zal niet de enige zijn bij wie dit een positief effect heeft dus als er heren zijn die nog nooit een (bijna) kaal hoofd hebben gehad, probeer het eens en kijk of je op die manier van het eczeem afkomt!

siplip
17 augustus 2011, 18:42
Hoi Allemaal,
Ik heb sinds 4 jaar sebboroisch eczeem op mijn hoofdhuid..Op het moment is het best vrij heftig met veel haaruitval..heb alle middeltjes van ketoconazol( verergerde haaruitval), denorex,clobex shampoo,xamiol,bethametason etc geprobeerd..alles helpt een beetje..Nu ga ik over 4 weken heerlijk naar Gran Canaria met een stel vrienden. Ik weet dat airco mijn hoofdhuid nog meer irriteert.In het vliegtuig( 4 en half uur vliegen) en in het hotel is airco aanwezig..Als ik mijn hoofd wil beschermen moet ik een pet of buff dragen ..Daar heb ik op zich geen moeite mee maar ze zeggen dat je juist niets op je hoofd moet dragen met sebboroisch eczeem..Dus met hoofd zo in airco erge jeuk en met bescherming van hoofddeksel waarschijnlijk ook irritatie..Heeft iemand van jullie hier ervaring mee??Misschien nog tips wat ik kan doen om mijn hoofd te beschermen???Ik hoop echt van jullie te horen want hoe erg ik ook zin heb in mijn vakantie ben wel heel bang wat mijn eczeem onder deze omstandigeheden gaat doen...
Groetjes debora

siplip
18 augustus 2011, 08:36
Hoi allemaal,

Zoals ik al eerder schreef heb ik al 4 jaar sebboroisch eczeem met daarbij veel haaruitval..Ik wordt er hele bang van en zie het soms niet meer zitten..Ik heb al heel veel middleen geprobeerd en ben nu sinds paar weken met clobex shampoo bezig...Ik heb na iedere wasbeurt met clobex nog meer haaruitval dan normaal..Komt dit door de clobex of gewoon door het eczeem???Heeft iemand hier ervaring mee????

Groetjes Siplip

freek771
19 augustus 2011, 08:20
Wat althans bij mij (ervaringsdeskudige al 42 jaar).de klachten (vn jeuk) met meer dan de helft heeft verminderd (is naast het gebruik van de bekende al hiervoor genoemde shampoos, nizoral en de hormonen; je hoofdhuid (overal) ieder ochtend en avond schoonmaken met gezichtschoonmaakdoekjes waar je 3 etherische oliën hebt gedruppeld (niet teveel) nl tea tree, rozemarijn olie en calendula olie.

Noob
20 augustus 2011, 16:58
Siplip, maak je niet te druk om de airco, en geniet van je vakantie. Airco is niet goed voor het exceem, maar heel erg is het ook niet, vooral niet die paar uurtjes van jou. Wat denk je anders van mensen die in winkelcentra en kantoren werken waar de airco de hele zomer aanstaat?
Zet bv op je hotelkamer voor het slapen gaan de airco uit, en het raam iets open. Een pet dragen helpt niet, want de schadelijke factor is de droge lucht en die komt natuurlijk ook onder je pet. Het heeft ook voordelen zo'n vakantie, want ontspanning zeewater en zon zijn goed tegen SE ;)

siplip
22 augustus 2011, 15:45
Hoi Noob,

Dank voor je reactie! Fijn dat je aangeeft dat de airco wel niet goed is voor eczeem maar ook niet zo erg als je er een paar uurtjes inzit..Ja ik vroeg me dat al af hoe mensen met sebboroisch eczeem reageren op airco op hun werk..Die moeten dan toch helemaal last hebben??Tegenwoordig zijn bijna alle panden van airco voorzien je kunt er bijna niet omheen..Wat je zegt zon zee en ontspanning zijn dan weer wel goed voor het eczeem dus dat heft de airco uurtjes dan wel weer op...Hopenlijk gaat de haaruitval ook eens stoppen want daar wordt ik letterlijk gek van..Mijn haarbos is zo uitgedund heb nog een zielig staartje over..Vooral in mijn nek komen de plekken maar niet onder controle wat ik ook smeer..Maar wie weet doet de zon straks wonderen

Nogmaals bedankt en groetjes van Siplip

siplip
23 augustus 2011, 16:53
Hoi Noob,

Ik wist trouwens niet dat zeewater ook goed is voor sebboroisch eczeem..Maar zout op je huid droogt de huid toch ook uit???Of ben ik daarin niet goed geinformeerd??

Groetjes Debbie

Hanna
23 augustus 2011, 17:31
Bij SE heb je een dikke laag talg op de hoofdhuid. Uitdroging is dan geen punt.
Overigens moet die dikke laag talg eerst losgeweekt en verwijderd worden, anders kunnen medicinale stoffen er niet doorheen komen.

AnthonieH
23 augustus 2011, 19:27
Ik wist trouwens niet dat zeewater ook goed is voor sebboroisch eczeem..Maar zout op je huid droogt de huid toch ook uit???Of ben ik daarin niet goed geinformeerd??Zoals Hanna schrijft, probleem is eerder dat je huid te veel vet produceert. Zolang de huid uit balans is, zal uitdrogen niet snel een probleem zijn.

Zout ontsmet en ontvet. UV stralen werken ook bacteriedodend. En sterk direct zonlicht kan ook de huid zelf sterker maken (beetje vergelijkbaar met zo'n haarlaser) en celdeling bevorderen. Daarom is een zon/zee vakantie vaak zo heilzaam bij huidproblemen (Acné, exzeem, huidschimmels). Alleen als de huid al te zeer verzwakt is, is het wel oppassen. Maar dat merk je snel genoeg.

En ook bij zonnen geldt, altijd met mate!

siplip
23 augustus 2011, 21:24
Hoi Hanna en Anthonieh,

Dank voor jullie reactie..Klinkt logisch, ik had het zo nog niet bekeken..Lijkt me heerlijk eens een week van exceem klachten verlost te zijn..Ga er flink van genieten!

Bedankt!

Groetjes Siplip

Strider
25 augustus 2011, 23:16
Zoals Hanna schrijft, probleem is eerder dat je huid te veel vet produceert. Zolang de huid uit balans is, zal uitdrogen niet snel een probleem zijn.

Zout ontsmet en ontvet. UV stralen werken ook bacteriedodend. En sterk direct zonlicht kan ook de huid zelf sterker maken (beetje vergelijkbaar met zo'n haarlaser) en celdeling bevorderen. Daarom is een zon/zee vakantie vaak zo heilzaam bij huidproblemen (Acné, exzeem, huidschimmels). Alleen als de huid al te zeer verzwakt is, is het wel oppassen. Maar dat merk je snel genoeg.

En ook bij zonnen geldt, altijd met mate!

Ik ben 8 dagen naar Tunesië geweest, en daar heb ik eigenlijk helemaal geen last van mijn jeuk gehad, totdat ik weer in Nederland terugkwam...

Hanna
26 augustus 2011, 01:04
Ik ben 8 dagen naar Tunesië geweest, en daar heb ik eigenlijk helemaal geen last van mijn jeuk gehad, totdat ik weer in Nederland terugkwam...

En waar ligt dat dan aan volgens jou?

Strider
26 augustus 2011, 13:09
De eerste dag nam ik gelijk een duik in de zee, en ik merkte meteen een prikkend gevoel op mijn hoofdhuid. Dat effect op het zeewater verdween na een paar dagen, maar ik kreeg hierbij wel heel erg veel last van haarpijn. Het pijnlijke gevoel als je met je handen door je haren gaat. Maar gelukkig werd ook dat langzaam minder.

Ik denk dat de zon het beste effect op mijn huid heeft gehad, misschien dat de zee hier ook een toegevoegde waarde aan had, maar dat zal minimaal zijn geweest.

Het was eigenlijk weer een aparte ervaring, ik heb normaal iedere dag wel wat jeuk, maar in Tunesië was de jeuk gewoon helemaal weg. Heerlijk :)

Hanna
26 augustus 2011, 17:23
Dan zou dagelijks eventjes onder de hoogtezon ook moeten helpen (liever geen zonnebank, want die schijnt UV-B te filteren)

siplip
27 augustus 2011, 14:50
Zo dat biedt heel veel goeds voor mijn vakantie, lijkt me zo heerlijk als je jeukvrij kan zijn al is het maar een paar dagen..Ze zeggen dat alcohol ook slecht is voor sebboroisch eczeem op hoofdhuid..Is dit echt zo??Zal dat met 1 of twee drankjes ook al het geval zijn??Niet dat ik me 7 dagen ga bezatten helemaal de bedoeling niet , maar best gezellig een wijntje of roseetje op zijn tijd...zeker nu we all inclusie hebben..Maar als het echt slecht is kan ik het misschien beter niet doen???

Groetjes Siplip

Hanna
27 augustus 2011, 15:58
Laat je vakantie niet verpesten en neem af en toe gewoon lekker een wijntje. :)

siplip
27 augustus 2011, 17:07
Je hebt helemaal gelijk dat dacht ik ook!!Ga ik dan ook zeker doen!
groetjes Siplip

Strider
27 augustus 2011, 18:55
Zo dat biedt heel veel goeds voor mijn vakantie, lijkt me zo heerlijk als je jeukvrij kan zijn al is het maar een paar dagen..Ze zeggen dat alcohol ook slecht is voor sebboroisch eczeem op hoofdhuid..Is dit echt zo??Zal dat met 1 of twee drankjes ook al het geval zijn??Niet dat ik me 7 dagen ga bezatten helemaal de bedoeling niet , maar best gezellig een wijntje of roseetje op zijn tijd...zeker nu we all inclusie hebben..Maar als het echt slecht is kan ik het misschien beter niet doen???

Groetjes Siplip

Ik heb alles gegeten en gedronken wat ik normaal niet zou doen en het werd er helemaal niet erger door, wat normaal wel zou zijn.

Ik denk dat ik idd eens ga kijken naar een hoogtezon.

siplip
28 augustus 2011, 11:26
Das goed nieuws strider !!Ik ga er dan ook lekker van genieten!!

Beetje stomme vraag misschien maar wat is verschil tussen hoogtezon en zonnebank???Wordt je van hoogtezon ook bruin??Is zonnenbank dan niet goed voor eczeem??

Groetjes Debbie

cop
28 augustus 2011, 12:57
volgens mij helpt de zon/zonnebank doordat de huid droger wordt en minder sebum maakt....telkens als ik veel sebum aanmaak...late en nachtshiften steekt het de kop op....

AnthonieH
28 augustus 2011, 12:59
Een hoogtezon (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogtezon)zendt veel UV uit. UV is dodelijk voor bacteriën en zo.

Hanna
28 augustus 2011, 14:03
Beetje stomme vraag misschien maar wat is verschil tussen hoogtezon en zonnebank???Wordt je van hoogtezon ook bruin??Is zonnenbank dan niet goed voor eczeem??
Van een hoogtezon kun je zelfs donkerbruin worden, maar dat is niet de bedoeling.
Bij een zonnebank worden veel van de vitamine D producerende UV-B stralen eruit gefilterd, aangezien dat deel van het UV-spectrum (dat voor vitamine D3 productie verantwoordelijk is) Bij een hoogtezon of voor lichttherapie gebruikte lamp vindt een dergelijke filtering van UV-B straling niet plaats.
Lees dit (http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D) verhaal ook maar eens.

siplip
28 augustus 2011, 16:04
Bedankt voor jullie reacties!!Interessant artikel Hanna !!Ga het straks helemaal op mijn gemak lezen..En wellicht wel een hoogtezon aanschaffen..Wil alles proberen om van dat roteczeem af te komen!
Groetjes Siplip

siplip
28 augustus 2011, 16:16
Nog even een vraagje..ik las meerdere positieve berichten op het forum dat inname vit D3 ook kan helepen tegen haaruitval..Ik slik Multivitamine van lucovitaal met daarin vit d3 5 ug..Dit zal niet voldoende zijn..Kun je die vit D3 alleen online kopen of ook bij de drogist?
Ben benieuwd..
Groetjes siplip

Strider
30 augustus 2011, 06:31
Als iemand nog een hoogtezon in de aanbieding ziet, ik hoor het graag :)

Zou een gezichtsbruiner hetzelfde effect hebben? Die kosten niet zoveel :)

Hanna
30 augustus 2011, 14:27
Dan zou je even moeten uitzoeken of zo'n gezichtsbruiner wel of niet UV-B filtert. En hoe kun je zo'n ding op je schedel richten? Dan moet je met je gezicht op tafel gaan liggen? :cool:

Ik heb ook even gezocht op internet, maar 't lijkt alsof alle hoogtezonnen hebben plaatsgemaakt voor zonnebanken. Ik heb zelf een hoogtezon (http://www.extralight.info/sun-gallery/combined-armatures/images/Sonnenkind_455-Riviera-de-Luxe_COQ_hn.jpg) met infrarood lamp, op een hoge inklapbare standaard, die vastgemaakt kan worden aan de rand van een tafel, bureau, nachtkastje, enz.
Het zou mij niet verbazen als die oude hoogtezonnen regelmatig in kringloopwinkels terechtkomen.

Strider
30 augustus 2011, 16:22
Dan zou je even moeten uitzoeken of zo'n gezichtsbruiner wel of niet UV-B filtert. En hoe kun je zo'n ding op je schedel richten? Dan moet je met je gezicht op tafel gaan liggen? :cool:

Ik heb ook even gezocht op internet, maar 't lijkt alsof alle hoogtezonnen hebben plaatsgemaakt voor zonnebanken. Ik heb zelf een hoogtezon (http://www.extralight.info/sun-gallery/combined-armatures/images/Sonnenkind_455-Riviera-de-Luxe_COQ_hn.jpg) met infrarood lamp, op een hoge inklapbare standaard, die vastgemaakt kan worden aan de rand van een tafel, bureau, nachtkastje, enz.
Het zou mij niet verbazen als die oude hoogtezonnen regelmatig in kringloopwinkels terechtkomen.

Inderdaad, die gezichtsbruiners hebben UVA lampen. Hoe ik zo'n apparaat op mijn schedel ga richten weet ik nog niet, misschien dat ik daarvoor op bed kan gaan liggen.

Waar gebruik jij je hoogtezon eigenlijk voor? En is die anders niet te koop?

Hanna
30 augustus 2011, 21:57
Waar gebruik jij je hoogtezon eigenlijk voor? En is die anders niet te koop?
Nee, sorry, niet te koop. Mr. Hanna gebruikt 'm regelmatig, anders is hij zo'n bleekscheet. :)

Strider
6 september 2011, 22:11
Wat denk jij ervan Hanna, zal een gezichtsbruiner niet zo'n geweldig effect hebben omdat hij de UVB filtert? De vitamine D maakt me in dit geval eigenlijk nog niet zo heel veel uit.

Hanna
7 september 2011, 01:41
Een gezichtsbruiner lijkt me in ieder geval beter dan niets. Maar misschien hebben je ouders, grootouders of andere familieleden nog wel ergens een hoogtezon op zolder liggen.

Noob
11 september 2011, 22:42
laten we hier geen hoogtezon topic van maken! Strider denk logisch, en probeer het eerst bij bv een studio voor je er een aanschaft, of als je opzoek bent naar een goedkope is er altijd nog marktplaats. En ps. dit kan wellicht een klein beetje helpen maar verwacht geen wonderen.

Hanna
12 september 2011, 02:17
laten we hier geen hoogtezon topic van maken! Strider denk logisch, en probeer het eerst bij bv een studio voor je er een aanschaft, of als je opzoek bent naar een goedkope is er altijd nog marktplaats. En ps. dit kan wellicht een klein beetje helpen maar verwacht geen wonderen.
Zon en zee helpen geweldig bij seb. eczeem en psoriasis, dat is algemeen bekend. Tegelijkertijd zal meespelen dat stress tijdens vakantie meestal afwezig is.

Strider
12 september 2011, 11:10
laten we hier geen hoogtezon topic van maken! Strider denk logisch, en probeer het eerst bij bv een studio voor je er een aanschaft, of als je opzoek bent naar een goedkope is er altijd nog marktplaats. En ps. dit kan wellicht een klein beetje helpen maar verwacht geen wonderen.

Ik wil de gezichtsbruiner iedere dag gaan gebruiken, vandaar dat een studio geen optie is. Daarnaast heb ik ook geen zin om mijn gehele huid te verpesten in een studio.

Ik ben sowieso van plan om er eentje van marktplaats te kopen, ze zijn daar gelukkig niet zo prijzig.

cop
12 september 2011, 12:40
je kan misschien combineren met je huid te wassen met een licht gezouten oplossing (fysiologisch water- 1 liter water en 9 gram zout)...

Noob
25 oktober 2011, 15:09
Tussen mijn uitgevallen haren zitten soms ook haren met een wit stukje talg? aan het uiteinde. Ik denk dat ik meer uitval heb doordat het talg/SE de haarzakjes verstopt (het droogt op) zodat er geen voedingsstoffen/zuurstof meer toegereikt kunnen worden en ze afsterven/uitvallen.

Hebben meer mensen hier last van en komt dit door de SE? Of komt dit ook voor bij alleen Aga?

Voorbeelden:


Brokje opgedroogd talg aan uiteinde haar.
http://i51.tinypic.com/vx19c5.jpg
http://i51.tinypic.com/2ilmypi.jpg

Brokje opgedroogd talg aan uiteinde haar en iets lager nog een stukje.
http://i52.tinypic.com/28v7k2w.jpg

AnthonieH
25 oktober 2011, 15:37
Dat haren zouden afsterven door gebrek aan zuurstof of voeding omdat haarschachten verstopt raken met talg is een oud verhaal dat gewoon niet klopt. Haarwortels worden gevoed vanuit het bloed en daar halen ze ook de zuurstof vandaan. Niet vanuit de lucht.

Maar ....

Talg is wel een goed groeimedium voor schimmels en bacteriën. En die kunnen mogelijk wel schade aanrichten. Ze produceren afvalstoffen en ze kunnen infecties veroorzaken.

Talg is dus niet de oorzaak, maar wel een serieus onderdeel van het probleem. En ook een mogelijk onderdeel van de oplossing. Je kunt het wegwassen met een shampoo en je kunt middelen gebruiken om schimmels en bacteriën te doden. Of je kunt misschien proberen om overmatige talgproductie terug te brengen op een normaal niveau.

haarbalans
26 oktober 2011, 19:04
Hallo,

Ik heb laatst een opleiding gevolgd Dermatologie voor kappers.
Hun gaven aan dat je het beste teershampoos, menthol, seleniumdisulfide (zink), ketoconazolgel (recept) kon gebruiken.

lenora
26 oktober 2011, 19:15
hey Noob, jouw uitgevallen haren zien er precies zo uit, zoals ze bij mij maanden terug er ook uit zagen! (volgens mij heb ik zelfs nog foto's hiervan geplaatst in het topic wat ik een tijd terug zelf gestart ben) Tegenwoordig verlies ik geen haren meer met deze dikke stukken met talg. Het enige wat ik heb gedaan is mijn haar een hele tijd gewassen met alleen maar Dermolin shampoo (dus geen crèmespoeling hierna), plus een lagere temperatuur van het water (30-36C). Verder gebruik ik enorm weinig shampoo (niet meer dan een knikker), ondanks dat ik heel lang haar heb. Sinds ik geen haaruitval meer heb met dikke stukken talg er aan is mijn haaruitval ook veel minder. Ik hoop dat je hier iets aan hebt:)

desperado26
26 oktober 2011, 19:41
Noob, ziet jouw haar er erg droog en warrig uit? En heb je een jeukende hoofdhuid? Dan kan stress misschien de oorzaak zijn van die bolletjes, heb ik ook soms in stressvolle periodes. Een vochtinbrengende shampoo doet wonderen, Tea tree oil shampoo bv.

Noob
26 oktober 2011, 21:13
Bedankt voor de tips:
@lenora: Ik gebruik ook alleen maar dermolin maar mijn haar wordt daar heel droog van. (het heeft een soort van antiroos werking)

@Desperado: Het klopt dat ik een stressvol persoon ben met warrig haar. Maar het is niet droog, het wordt juist snel vet en doordat ik het om de dag met bv dermolin/of een antiroos shampoo was wordt het idd droog. Het ziet er dan droog uit, maar een paar dagen later is het weer heel vet.

Ik heb net als jij (SE lijder) SE. Ook last van schilfering en een geïrriteerde huid.

Wat kan ik het beste doen?

desperado26
26 oktober 2011, 22:23
tja, iedereen persoon is anders, maar bij helpt het als ik slechts om de 2 dagen was met een weinig shampoo, geen antiroosshampoo

*Stress belemmert de circulatie van bloed met het nodige zuurstof naar de uiterste punten van je hoofdhuid (vooral kruin en inhammen), dat zorgt ervoor dat die punten het eerst uitdrogen en dus een ideale voedingsbodem worden voor roosvorming. Ik zou dus niet meteen antiroosshampoo's gaan gebruiken want dat droogt doorgaans nog meer uit, maar eerder een shampoo die zorgt voor een vochtinbrengend effect, mss zelfs een shampoo op basis van olie? om toch je hoofdhuid vochtig/'vettig' te houden. Het valt te proberen.

*Ook: geniet van het leven, erger je niet teveel aan kleine dingen, denk niet teveel na over alles, lach dagelijks, er zijn miljoenen mensen die het erger hebben dan jij, what doesn't kill you makes you stronger :D

personal motivator signing off

Noob
26 oktober 2011, 22:35
Maar de Talg is toch de hoofdoorzaak van SE (de talg is zo samengesteld dat deze de huid irriteert) dan is de huid toch vet ipv droog. De roos en schilfering komt doordat de huid in snel tempo nieuwe cellen aanmaakt en de oude afstoot?

lenora
26 oktober 2011, 23:43
Ik weet niet precies welke shampoo je pakt van Dermolin (je hebt flacons met anti-roos werking en 'normale' shampoo). Als je kijkt naar de ingrediënten zit er wel een verschil tussen deze twee. Ik gebruik de versie zonder anti-roos, die met anti-roos werking is volgens mij ook wel iets agressiever.

Zoals desperado26 al zei idd weinig shampoo gebruiken, als ik een keer uitschiet met de hoeveelheid heb ik gelijk een bos met stro;)

Noob
27 oktober 2011, 13:09
Lenora ik gebruik de "normale" Dermolin. Maar deze verwijderd ook schilfers en maakt het haar droog. Ik denk dat ik de tea tree oil shampoo ga proberen. Gebruik jij deze nog steeds Desperado?

Hanna
27 oktober 2011, 13:44
Maar de Talg is toch de hoofdoorzaak van SE...

Nee, de hoofdoorzaak is een schimmel/gist die bij mensen met SE in veel hogere mate schijnt voor te komen dan bij anderen.

Strider
29 oktober 2011, 19:46
Ik ben op dit moment al 3 weken gestopt met finasteride, ik wil nu voor eens en altijd weten of finasteride invloed heeft op het ontstaan van Seborrisch eczeem.

Hoelang denken jullie dat ik hiermee door zou kunnen gaan? Resultaat tot nu toe is dat het erop lijkt dat het iets minder is geworden, maar het kan ook zijn dat ik nu een wat betere periode heb.

AnthonieH
29 oktober 2011, 20:30
Ik ben op dit moment al 3 weken gestopt met finasteride, ik wil nu voor eens en altijd weten of finasteride invloed heeft op het ontstaan van Seborrisch eczeem.

Hoelang denken jullie dat ik hiermee door zou kunnen gaan? Resultaat tot nu toe is dat het erop lijkt dat het iets minder is geworden, maar het kan ook zijn dat ik nu een wat betere periode heb.Ze zeggen dat het effect van fina nog een hele tijd naijlt. Weken. Ik zou gewoon geen finasteride gebruiken zolang je het idee blijft hebben dat het minder is geworden. Op het moment dat je toch het gevoel krijgt dat het amper wat uitmaakte, dan zou je weer kunnen beginnen.

Dat finasteride enig effect kan hebben op SE lijkt me zeker niet ondenkbaar. Je lichaam produceert als tegenwicht voor het wegvangen van DHT meer testosteron. En testosteron is een factor bij een vette huid. En vet (talg) is een belangrijke factor bij SE.

Maar ik denk niet dat stoppen met finasteride je SE-probleem echt gaat oplossen. Het is een factor die mogelijk bijdraagt aan de heftigheid, maar of het in jouw geval de oorzaak is voor je gevoeligheid voor huidschimmels lijkt me onwaarschijnlijk. Toch kan het je wel rust geven als je weet hoe belangrijk (of onbelangrijk) finasteride is als factor naast zaken als algemene gezondheid, stress en seizoenswisselingen.

Noob
30 oktober 2011, 00:41
Ik ben op dit moment al 3 weken gestopt met finasteride, ik wil nu voor eens en altijd weten of finasteride invloed heeft op het ontstaan van Seborrisch eczeem.

Had je voordat je finasteride gebruikte geen SE dan?

Strider
31 oktober 2011, 11:43
Had je voordat je finasteride gebruikte geen SE dan?

Dat weet ik niet meer, toen ik last van SE kreeg, wist ik in eerste instantie ook niet dat ik SE had. Daar ben ik later pas door een dermatoloog achter gekomen.


Maar goed, mijn SE is sinds vanmorgen weer als vanouds, dus ik denk dat ik de laatste weken een betere periode heb gehad.

Noob
31 oktober 2011, 11:53
Heb je gefeest dit weekend? (weinig slaap en veel bier) want dit werkt ook altijd negatief!

valentijn
1 november 2011, 14:09
Op welke manier verwijderen jullie eigenlijk de schilfers van de hoofdhuid?

Als t kort is doe ik t met vaseline maar als t wat langer is gaat dat echt heel moeilijk. Gebruik nu olijfolie, laat het intrekken en dan onder de douche met een kam, maar dat is nog best lastig.

Hanna
1 november 2011, 17:10
Gebruik nu olijfolie, laat het intrekken en dan onder de douche met een kam, maar dat is nog best lastig.

Wonderolie is de dikste soort. Olijfolie is ook te lastig. Amandelolie (van de drogist) is makkelijker en babyolie is geloof ik de makkelijkste.
Hoe dikker de laag schilfers, des te langer moet je de olie laten intrekken, echt uren lang; in extreme gevallen zelfs de hele nacht.

Noob
2 november 2011, 19:54
Zijn dikke schilfers niet te voorkomen door het regelmatig te wassen met een shampoo die het laagje niet op laat dikken. (zodat er geen ophoping en dikke schilfers ontstaan?)

Hanna
3 november 2011, 02:07
Zijn dikke schilfers niet te voorkomen door het regelmatig te wassen met een shampoo die het laagje niet op laat dikken. (zodat er geen ophoping en dikke schilfers ontstaan?)

Het schijnt nog beter te zijn om alleen olie te gebruiken om de schilfers los te weken en het liefst helemaal geen shampoo meer te gebruiken.
Lees ook even de ervaring van AnthonieH:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=293710#post293710

Noob
5 november 2011, 18:27
Ik denk dat het alleen geldt voor lichte schilfering en irritatie van de hoofdhuid (mogelijk door slechte shampoos) maar niet voor een echte vorm van SE.

AnthonieH
5 november 2011, 19:05
Ik denk dat het alleen geldt voor lichte schilfering en irritatie van de hoofdhuid (mogelijk door slechte shampoos) maar niet voor een echte vorm van SE.Ik zou mijn 'situatie' inderdaad niet vergelijken met SE. Ik heb gewoon een erg vette huid en in lichte mate roos.

Hanna
5 november 2011, 19:24
Ik denk dat het alleen geldt voor lichte schilfering en irritatie van de hoofdhuid (mogelijk door slechte shampoos) maar niet voor een echte vorm van SE.

Als mensen schrijven over korsten, dikke plakkaten of vlokken, dan lijkt me dat toch serieuze S.E.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=135396#post135396

Strider
7 november 2011, 10:35
Ze zeggen dat het effect van fina nog een hele tijd naijlt. Weken. Ik zou gewoon geen finasteride gebruiken zolang je het idee blijft hebben dat het minder is geworden. Op het moment dat je toch het gevoel krijgt dat het amper wat uitmaakte, dan zou je weer kunnen beginnen.

Dat finasteride enig effect kan hebben op SE lijkt me zeker niet ondenkbaar. Je lichaam produceert als tegenwicht voor het wegvangen van DHT meer testosteron. En testosteron is een factor bij een vette huid. En vet (talg) is een belangrijke factor bij SE.

Maar ik denk niet dat stoppen met finasteride je SE-probleem echt gaat oplossen. Het is een factor die mogelijk bijdraagt aan de heftigheid, maar of het in jouw geval de oorzaak is voor je gevoeligheid voor huidschimmels lijkt me onwaarschijnlijk. Toch kan het je wel rust geven als je weet hoe belangrijk (of onbelangrijk) finasteride is als factor naast zaken als algemene gezondheid, stress en seizoenswisselingen.

Ik ben weer een week verder, en ik merk eigenlijk 0.0 verschil, ik kijk het nog 1 a 2 weken aan en daarna ga ik denk weer aan de finasteride :)

Noob
7 november 2011, 15:45
Misschien toch eens proberen. Wat voor olie moet je toepassen? gewoon de baby olie van Zwitsal of een olie speciaal voor in je haren?

cop
11 november 2011, 16:42
had indertijd erge last van schilfers,korsten...dat ik op een dag mijn haar heb geverft....resultaat..alle schilfers weg...hoofdhuid SE vrij.....al enkele jaren nu

Hanna
11 november 2011, 18:29
had indertijd erge last van schilfers,korsten...dat ik op een dag mijn haar heb geverft....resultaat..alle schilfers weg...hoofdhuid SE vrij.....al enkele jaren nu

:cool:

Welke haarverf was dat? Met ammonia of waterstofperoxide?

cop
19 november 2011, 19:00
met waterstofperoxide

cop
19 november 2011, 19:05
had het ook erg in het aangezicht...na 3 dagen cortisone (hydrocortisone + niroral) op mijn huid was het minder ontstoken...maar het kwam steeds terug
Nu ben ik al maanden SE vrij : slik dagelijks visolie capsules, borage-olie 500mg en een compleet vitaminecomplex (zink, vit A), af en toe smeer ik lipikarcrème op mijn gezicht.... neem ik een bad met dode zee zout en doe ik een zonnebankje (max 15 min)

Hanna
20 november 2011, 03:10
met waterstofperoxide

Waarschijnlijk een semi-permanente kleurshampoo, zoals Just For Men?
Maak maar even reclame voor het produkt dat jij gebruikt hebt, daar zouden anderen ook profijt van kunnen hebben.

AnthonieH
20 november 2011, 11:28
Waarschijnlijk een semi-permanente kleurshampoo, zoals Just For Men?
Maak maar even reclame voor het produkt dat jij gebruikt hebt, daar zouden anderen ook profijt van kunnen hebben.Waterstofperoxide is een sterk ontsmettend middel he. Mogelijk heeft Cop enorme bof gehad dat hij de schimmel die zijn SE veroorzaakte een dusdanig harde klap heeft toegediend dat zijn huid kon herstellen.

Maar voor hetzelfde geld had zijn huid ook een enorme opdonder gehad en was de schimmel juist sneller hersteld dan de huid, met een omgekeerd effect. Ik weet niet of ik de gok zou wagen hoe het bij mij uit zo pakken, maar ik ben ook benieuwd naar het middel. Misschien zit er nog iets anders in wat kon helpen en wat de balans de goed kant deed uitslaan.

cop
20 november 2011, 15:20
Schwarzkopf live deep black....na de eerste toepassing vielen mijn schilfers van mijn hoofd..nadien foetsie..geen schilfers meer...en dit al meerdere jaren

Hanna
20 november 2011, 17:08
Waterstofperoxide is een sterk ontsmettend middel he. Mogelijk heeft Cop enorme bof gehad dat hij de schimmel die zijn SE veroorzaakte een dusdanig harde klap heeft toegediend dat zijn huid kon herstellen.
Dat dacht ik ook. Voor degenen met een lichte vorm van SE is het wassen met waterstofperoxide 1½ % of 3 % misschien al voldoende om de schimmel kwijt te raken.

Strider
21 november 2011, 09:28
Heeft er ooit iemand van jullie een hoge MSM dosis kuur geprobeerd? Het eczeem is bij mij de laatste weken ontzettend erg geworden, aangezien MSM goed voor je huid zou zijn ga ik denk dat eens proberen in een hoge dosis.

Noob
21 november 2011, 16:46
Schwarzkopf live deep black....na de eerste toepassing vielen mijn schilfers van mijn hoofd..nadien foetsie..geen schilfers meer...en dit al meerdere jaren

en in je aangezicht was het ook weg? dat is wel raar dan, want daar is de verf niet geweest?
waterstofperoxide is toch juist een chemische stof? Ik denk dat het niet goed is om beschadigde huid met zwarte verf te gaan behandelen. Op de verpakking staat ook niet aanbrengen op beschadigde of geïrriteerde huid.

AnthonieH
21 november 2011, 18:56
en in je aangezicht was het ook weg? dat is wel raar dan, want daar is de verf niet geweest?
waterstofperoxide is toch juist een chemische stof? Ik denk dat het niet goed is om beschadigde huid met zwarte verf te gaan behandelen. Op de verpakking staat ook niet aanbrengen op beschadigde of geïrriteerde huid.Alle stoffen zijn chemisch ;)

Maar mij lijkt het ook een risico om met middelen die de huid mogelijk nog verder irriteren te werken.

Ik ben benieuwd hoe het Strider zal vergaan met MSM. Ga je een mega-dosis slikken of maak je er een topical van?

Strider
21 november 2011, 19:39
Alle stoffen zijn chemisch ;)

Maar mij lijkt het ook een risico om met middelen die de huid mogelijk nog verder irriteren te werken.

Ik ben benieuwd hoe het Strider zal vergaan met MSM. Ga je een mega-dosis slikken of maak je er een topical van?

Ik ben vandaag begonnen met 4 capsules van 750mg = 3000mg (slikken). Dit wil ik omhoog gaan schroeven naar 8.000/10.000mg, maar daarvoor wil ik poeder gaan gebruiken aangezien het anders wel heel erg duur gaat worden.
Alleen daarvoor moet ik eerst nog een winkel vinden :P

cop
22 november 2011, 13:03
noob...door mijn haren te verven was mijn SE op mijn hoofdhuid weg..niet in mijn aangezicht...momenteel heb ik het onder controle terwijl ik mijn lichaam tot het uiterste drijf (veel stress en lange werkuren in ploegverband)

Noob
22 november 2011, 20:17
noob...door mijn haren te verven was mijn SE op mijn hoofdhuid weg..niet in mijn aangezicht...momenteel heb ik het onder controle terwijl ik mijn lichaam tot het uiterste drijf (veel stress en lange werkuren in ploegverband)
Ging het na 1 keer verven weg? of verf je het constant.
Want de theorie erachter zou kunnen zijn dat door verven de haarschubben open gaan staan waardoor het meer vet/talg op kan nemen. Dit is dan in mindere mate op de hoofdhuid aanwezig en irriteert hierdoor ook minder.

Noob
22 november 2011, 20:21
Heeft er ooit iemand van jullie een hoge MSM dosis kuur geprobeerd? Het eczeem is bij mij de laatste weken ontzettend erg geworden, aangezien MSM goed voor je huid zou zijn ga ik denk dat eens proberen in een hoge dosis.
Dit kan komen door het weer! Jij hebt echt alles al geprobeerd volgens mij? Dit zou ik niet proberen vanwege de wel hele kleine kans. Probeer dan iets antibacterieel of zoiets http://static.mijnwebwinkel.nl/winke...ull6349721.jpg (http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/VitexNatura/full6349721.jpg)

cop
23 november 2011, 20:41
mijn SE op de hoofdhuid was weg na de EERSTE behandeling met de verf.....natuurlijk verf ik soms op regelmatige basis mijn haren...

UVT
24 november 2011, 21:02
Ik heb nu twee avonden lang mijn hoofdhuid flink ingesmeerd met amandelolie en ben vervolgens gaan slapen om de volgende ochtend alles uit te spoelen met ketaconazol shampoo. Nu moet ik zeggen dat de schilferlaag minder is geworden, verdwenen is hij echter nog niet. Is het de bedoeling dat ik doorzet met amandelolie opsmeren totdat de schilferlaag daadwerkelijk verdwenen is? Het lijkt mij logisch dat de ketaconazol ook niet optimaal functioneert met een dikke schilferlaag. Weet Hanna dit misschien?

Noob
24 november 2011, 23:10
Is andersom geen beter idee? eerst je haar wassen met keta, zodat deze schilfer vrij is, en vervolgens behandelen met olie, zodat de huid zich kan herstellen en geen schilfer vorming optreed.

Hanna
25 november 2011, 13:20
Is het de bedoeling dat ik doorzet met amandelolie opsmeren totdat de schilferlaag daadwerkelijk verdwenen is?
Inderdaad. Hoe vaak de behandeling herhaald moeten worden, is afhankelijk van de mate van SE.

Strider
25 november 2011, 21:49
Dit kan komen door het weer! Jij hebt echt alles al geprobeerd volgens mij? Dit zou ik niet proberen vanwege de wel hele kleine kans. Probeer dan iets antibacterieel of zoiets http://static.mijnwebwinkel.nl/winke...ull6349721.jpg (http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/VitexNatura/full6349721.jpg)

Ik heb alles geprobeerd wat ik tegen ben gekomen :)

Thanks voor je tip! Ik heb het eens bekeken en ik ben helaas geen ervaringen tegen gekomen in relatie met een eczeem, desondanks ga ik het misschien toch eens proberen :)