PDA

View Full Version : Seborroïsch eczeem


Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7

Langhaartje
27 november 2011, 00:40
Hoi allemaal, misschien dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Ik ben een gozer van 23 en heb nu al een tijdje last van seborroïsch eczeem, op zich is het bij mij nog niet zo heel erg volgens mij maar heb er toch nog wel last van. Ik heb al verschillende shampoos, lotions en zalfjes gebruikt en ik heb nu niet meer zo'n last van schilfers. Ik moet nu nog wel elke dag mijn haar wassen omdat ik anders gek wordt van de jeuk en vaak is mijn hoofdhuid erg rood. Ik heb lang haar maar door het dagelijks wassen is mijn haar zo droog als maar kan en na een dag is het juist weer heel vettig en zo blijf ik dus bezig, hebben jullie misschien nog tips voor mij? Toch mijn haar eraf of misschien minder vaak wassen op de een op andere manier?

Noob
27 november 2011, 15:27
je haar elke dag wassen met een antiroos shampoo is niet goed. Deze haalt al het vet van je hoofdhuid/haar. Hierdoor wordt het uiteraard droog en gaan je talgklieren harder werken om je huid weer vettig te maken. Probeer die shampoo te minderen. Bv. dag 1 wassen, dag 2 sporten en zonder shampoo wassen. Dag 3 wassen met shampoo en dag 4 weer een dag niet. Als je alleen antiroos shampoo beruikt probeer die dan ook af te wisselen met een mildere shampoo die je haar niet zo droog maakt.

Noob
27 november 2011, 15:28
Ik heb alles geprobeerd wat ik tegen ben gekomen :)

Thanks voor je tip! Ik heb het eens bekeken en ik ben helaas geen ervaringen tegen gekomen in relatie met een eczeem, desondanks ga ik het misschien toch eens proberen :)
MSM wel dan? met goede resultaten, dit lijkt mij echt onmogelijk.

Langhaartje
27 november 2011, 19:52
je haar elke dag wassen met een antiroos shampoo is niet goed. Deze haalt al het vet van je hoofdhuid/haar. Hierdoor wordt het uiteraard droog en gaan je talgklieren harder werken om je huid weer vettig te maken. Probeer die shampoo te minderen. Bv. dag 1 wassen, dag 2 sporten en zonder shampoo wassen. Dag 3 wassen met shampoo en dag 4 weer een dag niet. Als je alleen antiroos shampoo beruikt probeer die dan ook af te wisselen met een mildere shampoo die je haar niet zo droog maakt.

Ja dat dacht ik zelf ook, ik probeer nu om de dag mijn haar te gaan wassen. Ik ben eigenlijk gestopt met de roosshampoo en was mijn haar nu om beurten met babyshampoo of " gewone" shampoo, ligt aan wat wij thuis hebben. Hoe reageert je hoofdhuid wanneer je alleen je haar wast met water? Kan ik de 2dag dan beter helemaal mijn haar droog houden of toch wassen met water maar zonder shampoo? Bedankt voor de tips in ieder geval, moeilijk om uit te vinden wat voor mij het beste werkt.

Noob
27 november 2011, 22:52
Bijv. eerst zweten door sporten zodat het talg vloeibaarder wordt en dan alleen afspoelen met water. Als je irritatie hebt door slechte shampoo's kan je proberen zo lang mogelijk zonder shampoo te wassen. Als je echt SE hebt ontkom je helaas niet aan shampoo om je huid mee schoon te maken (anders krijg je echt irritatie)

Langhaartje
27 november 2011, 23:11
Bijv. eerst zweten door sporten zodat het talg vloeibaarder wordt en dan alleen afspoelen met water. Als je irritatie hebt door slechte shampoo's kan je proberen zo lang mogelijk zonder shampoo te wassen. Als je echt SE hebt ontkom je helaas niet aan shampoo om je huid mee schoon te maken (anders krijg je echt irritatie)

Wat zouden jullie adviseren als "goede" shampoo? Ik gebruik nu vaak babyshampoo omdat dat volgens de dokter neutraal is voor de huid maar daar krijg ik dan weer heel droog haar van dus ik wissel ik het af met wat voor een shampoo die op dat moment thuis staat. Zijn er bepaalde soorten/merken die ik beter wel of niet kan gebruiken?

Strider
28 november 2011, 00:08
MSM wel dan? met goede resultaten, dit lijkt mij echt onmogelijk.

Ja, wel met hele hoge dosissen: 8000/10.000mg, maar daarmee ging het niet weg maar werd het wel wat dragelijker.

UVT
18 december 2011, 14:56
Ik heb dermovate voorgeschreven gekregen voor het bestrijden van mijn se. Dit voornamelijk omdat ik aan de minox wil beginnen en dit onmogelijk is met het eczeem dat ik nu heb. Ik weet dat dit niet een bepaald onschuldig middeltje is, vandaar dat ik het ook maar twee weken mag gebruiken. Het probleem is echter dat ik juist, na het opsmeren van de lotion, extra schilfers krijg. Is dit normaal/gebruikelijk? Het lijkt zo juist contraproductief, je krijgt juist het medicijn tegen de schilfering. Iemand die hier ook ervaring mee heeft? Ik begin aardig gek te worden van de weken dat ik zo 300 haren per dag verlies. Mijn dermatoloog ziet de oorzaak in een operatie (algehele anesthesie en tevens een operatie aan mijn kaakbot, dus dichtbij de haargrens), dit zou best kunnen kloppen, maar dit telogeen efflevium houdt al 8 weken aan. Het mag van mij nu toch wel stoppen aangezien de dikke bos die ik had langzaam aan toch een heel stuk dunner begint te worden.

Noob
23 december 2011, 00:00
Had je al Se voor de operatie? Het probleem is dat het vaak chronisch is, dus je kan nu wel een paar weken smeren met zalf, maar als je stopt begint het weer. Dus dan kan je nog geen minox gebruiken.

mark3
29 december 2011, 20:11
Stieprox shampoo werkt bij mij goed tegen SE, al moet ik het blijven gebruiken (1 tot 2 maal per week) om het weg te houden. Kreeg de tip van een dermatoloog. Ik merk bij mezelf dat als ik melk drink, de SE verergerd, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.

rabbit
31 december 2011, 00:17
Mmm, volgens mij is het onzin. Mensen die elkaar napraten met de gedachte dat vroeger alles beter was. Die bronnen wil ik wel eens zien. Mijn ouders vertellen nog verhalen uit de jaren 50 en 60, toen de was wit werd opgehangen en een uur later grauw werd binnengehaald.

Misschien ontstaat het eerder net als astma. Omdat alles juist te schoon is.

Pertinent fout.


Zeer veel individuen reageren slecht op de luchtvervuiling. Wie precies waarvoor hoe en wat, laat staan hoe vermijden, laat staan dat we zicht hebben op wat allemaal in de lucht zit en hoe dat allemaal met mekaar en stoffen in ons lichaam reageert, daar hebben we nog steeds het raden naar.

We weten echter dat veel mensen ziek worden door luchtvervuiling, met op de eerste plaats
- ademhalings en luchtweg problemen (keel en luchtweginfecties, bronchitis, longontsteking, COPD, CARA, ...)
- hart-en vaatziekten (clogging)
- kanker (allerlei)

Vraag is hoeveel mensen gaan (aanvankelijk) op een minder drastische manier op luchtvervuiling weten dan plots kanker ontwikkelen?
Kanker is zeker niet het eerste verschijnsel van luchtvervuiling, dus niet de eerste manier waarop luchtvervuiling zich in het lichaam manifesteert.
Daar moet iets aan voorafgaan waardoor het uiteindelijk compleet misloopt (kanker), maar ook daar hebben we momenteel nog het raden naar ...


Het is trouwens allicht of een gist of schimmel (malassezia furfur)
of een overgevoelige reactie op de eigen talgafscheiding

AnthonieH
31 december 2011, 08:19
Pertinent fout.Ik neem aan dat je doelt op mijn suggestie dat SE misschien net als astma veroorzaakt wordt door te schoon leven? Voor astma is dat toch iets dat steeds breder wordt aangenomen.

Want het is zeker niet fout als ik beweer dat dat de lucht nu veel schoner is dan in het verleden. Een verleden waarin eens in een paar weken tijd 12000 mensen in Londen dood gingen door 'the great smog (http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Smog)'? Ook hier merken we het, het aantal dagen met mist is sinds de jaren 80 meer dan gehalveerd.

En ook binnenshuis wordt de lucht schoner dankzij electriciteit (weg met walmende kaarsen en petroleumlampen), aardgas (weg met steenkool) en campagnes tegen roken.

rabbit
5 januari 2012, 16:00
Ik neem aan dat je doelt op mijn suggestie dat SE misschien net als astma veroorzaakt wordt door te schoon leven? Voor astma is dat toch iets dat steeds breder wordt aangenomen.

Want het is zeker niet fout als ik beweer dat dat de lucht nu veel schoner is dan in het verleden. Een verleden waarin eens in een paar weken tijd 12000 mensen in Londen dood gingen door 'the great smog (http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Smog)'? Ook hier merken we het, het aantal dagen met mist is sinds de jaren 80 meer dan gehalveerd.

En ook binnenshuis wordt de lucht schoner dankzij electriciteit (weg met walmende kaarsen en petroleumlampen), aardgas (weg met steenkool) en campagnes tegen roken.

Allereerst mijn excuses, mijn reactie was misschien wat crue en behoefde zeker wat meer uitleg.

Over jouw stelling:

Er zijn verschillende factoren die allergieën uitlokken, waarbij zowel de genen als de omgeving een rol spelen. Zoals bij alles. Men heeft vastgesteld dat het immuniteitssysteem zich vooral de eerste drie levensjaren ontwikkeld. Bovendien zouden kinderen op een boerderij, met huisdieren, ... minder kans op allergieën hebben dan hun leeftijdsgenootjes zonder deze 'allergenen' in de omgeving.

Let wel, dit geldt enkel voor de eerste drie levensjaren en voor allergieën! Dus niet specifiek voor astma, laat staan over de gehele levensloop.

Grote risicofactoren voor astma zelf zijn echt wel de blootstelling van luchtvervuiling bij het kind op jonge leeftijd of zelfs als ongeborene. Een zwangere vrouw die wordt blootgesteld aan sigarettenrook, laat staan dat ze zelf rookt, heeft een veel grotere kans op een kind met astma. Deze kans stijgt enkel maar indien je woont in de omgeving van autosnelwegen, in industrie- of vervuild gebied. Vooral dieseluitlaatgassen worden met de vinger gewezen.


Vervuiling vroeger vs. nu.

Vroeger wist men niet wat men deed om het kort door de bocht te zeggen. Al het begin met iets is experimenteel. Zo ook het begin van het autotijdperk en de industriële revolutie. Vandaag de dag hebben we godzijdank door dat voor bepaalde emissiestoffen van toen geldt dat we ze best niet te massaal uitscheiden. Daarom hebben onze beleidsmakers er ook voor gezorgd dat er normen zijn gekomen, etc.

Waar knelt dan het schoentje?
Op twee plaatsen. Een medeforummer hier gaf het al aan: de luchtvervuiling van vandaag de dag is veel intenser en massaler aanwezig.
U woont in Nederland neem ik aan, ik in België. Wij zijn goed voor de twee dichts bevolkte gebieden van Europa. Net zoals hier zullen alle gezinnen over een auto beschikken, vaak zelfs twee ... Veelal dieselwagens in België, want dat is of beter: was, goedkoper... Van ruimtelijke ordening hebben we nog nooit gehoord. Maak de optelsom maar zelf.
We wonen in slecht geventileerde huizen, of in nieuwe huizen waar het ook vol met polluenten zit (chemische behandelingen door de nieuwbouw, met de nieuwste stoffen en materialen, tegenwoordig uit China waardoor het nog wat erger is). Het gaat hier vaak om stoffen die voor de meeste mensen onbekend, maar daarom niet minder carcinoïd zijn.

Fabrieken, ja ze worden gecontroleerd vandaag de dag. Maar de lucht uit de schoorstenen gaat ergens naartoe. Ze waait, wie weet misschien door uw huis... Vanwaar komt de lucht die je binnenkrijgt? Je weet het niet, en het hangt maar af van de ... windrichting.
Vergeet daarbij niet dat het effect van vervuiling culumatief is. Onze lucht verschoont zichzelf niet iedere vijf minuten. Er wordt een hele cyclus afgelegd, tegen dat deze rond is en de lucht bij jou geraakt is ze weer opnieuw zwaar vervuild, sommige stoffen verdwijnen zelfs helemaal niet of nooit uit de cyclus enzovoort.

Dat is de enige en echte verklaring voor het feit dat astma zo massaal toeneemt en dit waarschijnlijk nog verder zal doen de 21e eeuw.

Als u nog twijfelt:

Per toename in concentratie van fijn stof met 3.2 µg/m3 was er een factor 1.28 (95% betrouwbaarheidsinterval: 1.10-1.49) hogere kans op het ontwikkelen van astma, een factor 1.26 (95% betrouwbaarheidsinterval: 1.04-1.51) hogere kans op het hebben van astma en een factor 1.15 (95% betrouwbaarheidsinterval: 1.02-1.28) hogere kans op het hebben van astma symptomen gedurende de eerste 8 levensjaren. En toename in fijn stof concentraties met 3.2 µg/m3 is vergelijkbaar met het verschil tussen een stadsachtergrond locatie en een verkeersbelaste locatie. Vergelijkbare associaties met gezondheidsresultaten zijn gevonden voor stikstofdioxide en roet.


http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=8341


Ik heb zelf heel veel klachten, ik woon dan ook nabij een zeer vervuild gebied. De mensen die er wonen en de artsen die er werken, weten dat alle mensen in deze regio veel vaker ziek zijn, van luchtwegproblemen tot kanker en uiteraard voortijdige dood.
Officieel wordt daar regelmatig het één en ander over gezegd. Maar geloof me, het grote potje blijft bedekt. En dat zal zo altijd blijven. Wetenschappers kunnen wel een studie uitvoeren die dit of dat aantoont, maar massaal er voor zorgen dat niemand meer langs een autosnelweg of nabij een industriegebied moet wonen of een zwaar roet uitstotende kachel ... dat kan niet.

rabbit
5 januari 2012, 17:09
Dank voor je uitgebreide post rabbit. Ik probeer zelf ook regelmatig nieuwe middelen uit en dankzij dit forum kom ik steeds weer nieuwe producten tegen :). Ik ben zelf nu weer bezig met een nieuw experiment, hierover later meer.

In mijn laatste post vertel ik over H&S shampoo, die voor mij tot nu toe het beste resultaat heeft opgeleverd (+/- 6 maanden werkzaam), maar uiteraard wil ik het liefst een middel dat voor een nog langere periode werkt, vandaar mijn nieuwe experiment.

Na de H&S heb ik geprobeerd een periode alleen met water te wassen, daarna met appelcider azijn aan de slag gegaan. Helaas niet werkzaam. Daarna ben ik nog maar eens een maand met goede hoop met Ketoconazole shampoo bezig geweest, helaas weer geen resultaat. Ik blijf me hier toch over verbazen omdat het enkele jaar geleden zeer goed hielp en ook in mijn gezicht is Ketoconazole crème zeer effectief.

Na de Ketoconazole ben ik overgestapt op Guhl Rozemarijn shampoo, tot nu (sinds 1 januari) loopt dat redelijk, maar het blijft afwachten.

@ Therra

Hoe weet je zeker dat het geen psoriasis betreft? Ik weet van psoriasis patiënten dat aanpassingen in het dieet kunnen leiden tot (soms sterke) verbetering van de symptomen.


De Ducray shampoo (die met eucalyptusgeur, doorschijnende fles) waarover ik me klaarblijkelijk vorig jaar zo positief uitliet en die toen ook werkelijk heel veelbelovend was, heeft het ergens halverwege het jaar laten afweten...
Geen enkele van de andere varianten die ik ook in huis heb, hielpen me nog degelijk. Al zou volgens de apotheker de D.S. variant één van de sterksten moeten zijn.
(Een grap van om en bij de 50 euro trouwens...).

Dan overgestopt naar eentje van La Roche-Posay, kerium DS. Mocht niet lang gebruikt worden zei de apothekeres, maar omdat niets anders hielp heb ik deze wel regelmatig gebruikt. In mijn geval betekent dat zowat om de andere dag, toch in de periodes waarin ik een normaal leven heb en dus moeten buiten komen.
Dit heeft iets of wat gewerkt, maar kon niet altijd opstoten onderdrukken.
Het gevolg was dat ik op de meest vervelende momenten wel nog met schilfertjes op het hoofd zat. Zei het dat het niet meer de grote, bijna vlokken of plakkaten waren die ik soms had.
(Ik weet niet meer wanneer ik het precies had, nog of ik het hier ooit vermeld heb, maar als extra grote rariteit heb ik meegemaakt dat ik plots op een dag iets voelde "uitsteken" doorheen mijn haardos, aan de zijkant van mijn hoofd. Ik wou het wegpakken, maar het bleek vast te zitten aan mijn hoofd .. Bij nadere inspectie bleek het zeer grote, ovale, bijzonder stugge en harde stukken lederhuid/gigantische schilfers te zijn. Ze "stukje voor stukje afbreken" deed pijn. Evenals ze lostrekken... dat was dus geen optie. Het was een groepje bij mekaar van vijf ofzo. :? Heel bizar.

Toen heb ik er maar cortisone op gedaan. Ik heb ze nooit meer teruggezien... Maar het was wel erg naar en vreemd. Zeker omdat ik toen verder weinig last had als ik me dat goed herinner.
(Voor mij betekent weinig last: trekkerige en gevoelige hoofdhuid die verbrandt lijkt en roze-rood oogt).

Gezien ik enkele periodes in het buitenland ben geweest waar de zon schroeide, heb ik mijn haar heel goed proberen verzorgen met de nodige conditioners en maskers. Hierbij heb ik min of meer dezelfde producten als altijd gebruikt: syoss, gliss kur, herbal essences, nivea, ... ik wissel dus nogal wel eens. Afhankelijk van wat er in huis is of wat ik goedkoop vind, of van hoe tevreden ik ben met het resultaat.

Op het einde van de zomer/in het najaar had ik plots last van allerlei ziektesymptomen. Gevolg is dat ik toen mijn haar noch de rest heel netjes zoals altijd heb kunnen onderhouden. Deze periode heeft heel lang voortgeduurd. Ik weet niet zeker of ze gestopt is. Enkele ziekenhuisopnames achter de rug, mijn gewicht zeer laag, kortademigheid, soit ... in deze periode ergens moet mijn onderste haar (dus ergens thv mijn schouders), ongeveer in het midden, ook een knoop zijn beginnen vormen waar ik toen op dat moment niet heel veel aandacht aan schonk omdat ik doodziek was en uiterlijk toen niet enorm meetelde.
Op de één of andere manier is die er niet uitgeraakt, ondanks conditioners en maskers (die ik toen ook niet altijd heb gebruikt, simpelweg omdat ik niet in de mogelijkheid was).
Om diezelfde reden (ziekenhuisshampoos gebruiken, de verkeerde shampoo meenemen, je haar minder kunnen wassen, ...) is mijn S.E. toen ook enorm kunnen opspelen.
Er werd een hele hoop radioactieve straling op me losgelaten (4 (!) CT's, RX'en, ...), een hele boel onderzoeken werden uitgevoerd, dat er stress mee gepaard ging is allicht vrij logisch als je weet wat allemaal op de 'uit te sluiten lijst' stond :-s en wat ik voelde...
Uiteindelijk werd er ook naar mijn huid gekeken, opnieuw kon men niet differentiëren tussen psoriaris of S.E. Inmiddels had ik overal uitslag (die zeker geen S.E. of psoriasis was maar niemand had een benul van wat het wel was dus daar werd verder niet moeilijk over gedaan :-/). Op mijn schouderbladen en in mijn nek heb ik ook een opstoot van geschilfer e.d. gehad ... althans toch heel erg veel jeuk waardoor ik vroeg om er naar te kijken. Maar niemand wist wat het echt was... (en niet iedereen heeft het gezien want het komt en gaat zeer vluchtig, ook zonder dat ik er iets aan doe).

Ergens tijdens deze periode is mijn haar massaal beginnen uitvallen ... in het begin niet heel hevig, maar later meer en meer. Ik heb ook nog gedacht dat het de "herfstrui" was. Tot het zeer zichtbaar werd (het haar dat werkelijk overal ligt en hangt, vanalles verstopt of onderstopt :-s), eerst in de omgeving en op mijn lichaam dus (alle kleren vol, op je haar continu ...) en je uiteindelijk merkt dat als je je haar wast, je meer haar in je handen hebt op den duur dan iets anders, en je kapsel dubbel zo lang is geworden omdat er heel veel haren die vanboven op je hoofd stonden plots overal hangen te bengelen ... verstrikt in je andere haren.
Heel veel knopen dus ook, die ik er met geen stokken noch kammen uitkrijg ... In het begin dus één grote achteraan onderaan, inmiddels zijn het er meerdere.
Nu gaat het zelfs zo ver dat er echt ganse plukken uitkomen bij het wassen... wat ik dan ook bijna niet meer durf.
Conditioners, maskers in alle geuren, kleuren, maten en soorten, ... henna plus hairwonder hair repair creme, gewoonweg olijfolie, ... mijn haar valt gewoonweg uit tot en met en het klitten/knopen onderaan lijkt er niet uit te gaan. Bovendien verlies ik zoveel haar met deze er proberen uit te doen dat ...ik niet verder durf gaan. :-s
Mijn moeder dacht laatst zelfs dat ik mijn haar had laten "uitdunnen" en raadde me aan dat in ieder geval nooit meer te doen. :rolleyes:
Om maar te zeggen dat het enorm opvalt dus ...

Doordat, als ik was, ik met een 'zachte shampoo', dus een gewone cosmetische shampoo die niets tegen S.E. doet, om mijn haar nog wat te sparen, is mijn S.E. nu in volle ornaat, zichtbaarder dan ooit gezien ik bijna kaal ben.

Bovendien kleurde ik mijn haar dus blond en heb ik dat nu al sinds begin oktober niet meer laten doen. Gezien ze er toen ook nog een niet-matchende kleur op hebben gedaan die mijn uitgroei helemaal niet zo bleek maakte als de bedoeling was/als mijn lengtes zijn (waar ze dan maar weer verf hebben opgezet, terwijl ik uitdrukkelijk vroeg daar vanaf te blijven :() loop ik dus nu redelijk hard rond voor schandaal ...

Ik hoop volgende week langs de haarkliniek te kunnen gaan ...
Maar ik weet dat de massale haaruitval waarschijnlijk niet door de S.E. komt omdat de haaruitval absoluut eerst was en ik erna pas de hevige heropflakkering van S.E. had.

Inmiddels is het wel zo dat ik ook met mijn S.E. zowat uitgeprocedeerd ben... Tips dus welkom.
Ik werk liever niet levenslang met cortisone ofzo namelijk. :-/



Bedankt!

rabbit
5 januari 2012, 17:20
Btw, ik ben vandaag langs de huisarts geweest. Ze heeft me een cortisone gegeven tegen de hevige S.E. en bloed getrokken om te zien of dit iets oplevert.
Gelukkig zijn er geen kale plekken, noch littekenweefsel op mijn hoofd ontdekt wat gunstig was zei ze.

Maar ik ben bang voor een straatje zonder einde gezien cortisone dan ook weer haaruitval geeft, en ik weet dat deze spullen zo moeilijk zijn om op te brengen. Altijd mis je wel een deel hoofd en door al dat gemanoevreer en gesmeer weet ik dat ik dan ook altijd een heel deel haren kwijtraakte ... Op dat moment vond ik dat geen ramp, alleen vervelend omdat je naderhand ook nog massa's "plukwerk" had ... Ondanks dat mijn kleding op zo'n momenten wel vol haren kon hangen, was het toen zeker niet zo dat je op mijn hoofd kon opmerken dat ik minder haar had.

Als deze dingen niets opleverden, zouden we verder kijken.

Ik weet niet waarom, maar ze raadde me net af om cosmetische shampoos te gebruiken en noemde H&S en Fructis ... Waarom weet ik niet?
Van Fructis heb ik al wel zeer erge dingen gehoord ... (film over je haar leggen, haar verstikken, ...) Maar ik heb een vriendin die er zeer tevreden over is. Bovendien zag ik op de shampoos dat er geen siliconen in zitten.
De aanwezigheid van siliconen en sulfaten in shampoos zou bij sommige mensen ook kunnen leiden tot haaruitval en hoofdhuidproblemen las ik op een andere website ...
Hoe dat dan weer zit?

H&S wordt vermoed ik afgeraden omdat anti-roos shampoos (ik neem aan dat zij die, en jij ook, bedoelde) bekend staan om hun agressiviteit, waardoor ze naar het schijnt in een extreem geval de hoofdheid kunnen irriteren of uitdrogen (die indruk geeft mijn hoofdhuid: uitgedroogd woestijngebied à la zoutvlaktes van Argentinië :?) met schilfering als gevolg ...

Bij de plaatselijke drogist wisten ze niet hoe me te helpen maar zeiden ze dat een shampoo van Elvive, met argentinine, enorm veel verkocht werd (een zwarte flacon met roze).
Daarna stuurde ze me door naar een zaak met gespecialiseerde kappersproducten, maar ik kan me niet voorstellen dat deze ook gespecialiseerd zullen zijn in mijn probleem (los van het haar en klitprobleem en het feit dat mijn haar er idd niet fantastisch uitziet: vette aan het begin/droge punten) van S.E., noch haaruitval?

Ik ben benieuwd wat het zal opleveren...
Ik heb iig al vaak moeten denken aan de reactie die hier iemand ooit gaf toen ik mijn probleem hier verkondigde: scheer je kaal.
Ik moet zeggen dat ik me al heb afgevraagd nu, of ik dat toen niet beter gedaan had. Misschien had het deze ellende voorkomen en had ik nu nog mijn prachtige volle haardos.


Wat ik alvast hoop is dat het zich kan herstellen en het niet om erfelijke haaruitval gaat waardoor ik permanent zo weinig haar zal hebben als nu ... :?


Weet iemand hoe het zit met de kosten en terugbetalingsregeling van transplantaties, haarwerken, pruiken, ... ?

rabbit
5 januari 2012, 17:36
Hallo allemaal!

Hopelijk is dit forum nog een beetje levend, want er reageren allerlei mensen die verstand van zaken lijken te hebben! Ik heb (erfelijk, schijnt) last van overmatige aanmaak van schilfers, of zoals de huidarts het me vertelde: ik ben gevoelig voor schimmels en gisten waar 'normale' mensen geen last van hebben.

Tot een maand geleden beperkte dit zich eigenlijk grotendeels tot een droge huid. Zichtbaar was dit op mijn voorhoofd en wenkbrauwen (als ik niet goed met een dagcreme smeerde, luilak dat ik 'r ben!), maar voor mezelf was het wel wat erger. Ik kan/kon bij wijze van spreken met mijn hoofd voorover een grote sneeuwbal aan schilfers op de vloer toveren door door m'n haar heen te gaan.

Anyway, hiermee kon ik redelijk dealen. Het was allemaal niet zo zichtbaar of hinderlijk, het jeukte ook vrijwel nooit echt. Geen probleem dus! Maar sinds een paar weken heb ik nu op de grens van mijn haar en mijn voorhoofd, ongeveer midden op mijn hoofd een rode plek ter grootte van een gulden. Nou ja, of een euro. En hierop 'groeit' een wittige korst.

Daarom ben ik na zo'n 2 weken gewone zalf smeren naar de huisarts gegaan. Die heeft me ketoconazol meegegeven in een tube en een shampoo. De zalf voor 2x per dag, de shampoo 2x per week. Ik merk hiervan eigenlijk, na zo'n drie weken smeren, nog niet heel veel.

Is dit gek? Moet ik langer wachten? Of adviseren jullie mij om naar de huisarts terug te gaan? Ze vertelde me namelijk dat 'als dit niet werkte, ze ook een cocktail had', zonder dat ik echt heb onthouden wat voor spul dit was en of dit sterker zou zijn of alleen een andere aanpak.

Daarnaast ben ik ook heel benieuwd wat mijn 'lotgenoten' verder zoal doen. Ik was mijn haar momenteel echt alleen maar 2 keer in de week, en probeer verder ook geen gel te gebruiken of iets anders. Smeer de zalf bij het wakker worden en voor het slapen gaan. De dokter zei dat ik het stevig in moest smeren, dus echt totdat het 'in de huid getrokken was'. Hoewel dat m'n coupe niet ten goede komt, en ik merk dat er soms wat van de korst afkomt hierdoor, doe ik dat vaak wel. Soms, in het weekend als ik de deur nog niet zo snel uitmoet, laat ik het er wat dikker op zitten..

Anyway, ik hoor graag advies!


Dat is, als ik me niet vergis, het actieve ingrediënt uit Nizoral.

Ook ik heb heel wat ervaring met deze zalven en shampoos. Ze zijn de eerste keuze van de meeste artsen om voor te schrijven.
Niet verbazend, want voor de meeste mensen werkt het ook perfect.

Voor mij is dat echter niet het geval... Voor jou blijkbaar ook niet. Waarmee ik niet wil zeggen dat je hem meteen in de vuilbak moet smijten, misschien dat het op termijn nog wel enig effect heeft (ik ben zelf niet de grootste doorzetter in die dingen).

Ik denk zelf dat S.E. of schilfers in welke geur, kleur of vorm dan ook vele oorzaken kunnen hebben. Bij vele mensen zal dat exact de schimmel of gist zijn waartegen Nizoral werkt.
Maar bij een deel mensen zal het ook anders zijn... Die zitten dan met de gebakken peren.

Wat ik hoop, is dat ik eens een dermatoloog zal treffen die het echt wil weten en die simpelweg een deeltje neemt en het onder de loep neemt om te weten wat het nu echt is.
Dat is de enige mogelijkheid volgens mij.
Mijn huisarts(en) willen het echt weten en hebben zelfs daarvoor al naar mijn vroegere dermatologe (die daar helaas weg is en nu heel veraf werkt :() gebeld... En nieuwe dermatologen (heb er een aantal gehad nu door die ziekteperiode etc) hebben meestal niet die nieuwsgierigheid.
Enfin, nu kan ik misschien wel eens hinten ... Maar meestal is het of dat, of cortisone, zeker in mijn geval gezien het zo erg is ...

Daartussen lijkt niet veel te bestaan. Misschien zijn de andere dingen gewoon niet zo behandelbaar of zeer slecht bekend?


Wat voor mij in mijn gezicht beter werkte dan Nizoral was een crème van Ducray. Bij de apotheker verkrijgbaar zonder voorschrift, kost iets van 11 euro.

Strider
5 januari 2012, 17:50
Rabbit, heb jij al ooit iets aan je voeding gedaan?

AnthonieH
5 januari 2012, 20:57
Dat is de enige en echte verklaring voor het feit dat astma zo massaal toeneemt en dit waarschijnlijk nog verder zal doen de 21e eeuw.

Als u nog twijfelt:

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=8341
Ja, ook na het lezen van die site twijfel ik nog. De site zelf begint met "Het is bekend dat blootstelling aan luchtvervuiling bestaand astma kan verergeren. De rol van blootstelling aan luchtvervuiling in het ontstaan van astma, allergieën en daar aan gerelateerde symptomen is echter onduidelijk.".

Belangrijkste reden is echt dat astma tegenwoordig veel en veel meer voorkomt dan vroeger terwijl de lucht die we inademen almaar schoner wordt.

Ik weet niet of je nog opa's of oma's hebt, maar vraag het ze eens. Hier in Nederland is men in de jaren 60 bijvoorbeeld overgegaan van stoken op kolen naar stoken op gas. Mijn ouders herinneren zich nog dat er daarvóór dagen waren dat men snel naar buiten moest rennen om de was te redden als de wind van richting veranderde. Deden ze dat niet dan weer de was in een mum van tijd grauw door het roet van kolen in de lucht.

En binnenshuis viezer? Toegegeven, het isoleren van huizen en de slechte ventilatie daarna is een negatieve factor. Maar hoe was de atmosfeer vroeger in huis? In tijden dat men kookte en stookte op kolen en licht kreeg van petroleumlampen en walmende kaarsen? Je zult er weinig statistieken over vinden, helaas, maar ik stel me voor dat dat niet bevorderlijk was voor astma. Maar dat hadden mensen toen nauwelijks.

Bovenstaande is reden dat men toch denkt dat in ieder geval allergiën getriggerd worden door opgroeien in een te steriele omgeving. Het immuunsysteem krijgt te weinig prikkels en slaat daardoor op hol. Er zijn zelfs wetenschappers die menen dat het immuunsysteem zo sterk van slag kan raken dat het al duimendraaiend het lichaam zelf ondermijnt en autoimmuun reacties veroorzaakt. SE en astma zouden heel wel door zoiets veroorzaakt kunnen worden. Om die reden wordt tegenwoordig aangeraden om niet overdreven te tutten met jonge kinderen. Let wel op wat ze doen, maar laat ze lekker in de bagger spelen.

Maar goed, geloof het of niet. Uiteindelijk doet het er niet toe wanneer je zoiets al hebt, want inderdaad, op dat moment kan ieder beetje vervuiling de situatie verergeren.

Verder ben ik het met Strider eens. Heb je al eens gekeken naar je voeding? Je zou kunnen kiezen voor een holistische benadering. Balansen herstellen.

rabbit
7 januari 2012, 19:09
Rabbit, heb jij al ooit iets aan je voeding gedaan?

Specifiek voor dat S.E. nooit.

Ooit wel een dieet moeten volgen wegens een candida-infectie, wat uiteraard nooit heeft geholpen. Suikervrij, geen gistende producten, geen vetten, enz.

Helaas ik weet niet of ik de tijd heb om echt op voeding te letten of of ik dat kan opbrengen. Hoe dan ook geloof ik er ook niet echt in.
Nooit heeft iets mijn hoofdhuid echt terug genormaliseerd. Misschien dat ene standvastige cortisonekuur het wel weg kan krijgen voor een tijdje, maar probleem is dat ik geen vrijwilliger heb om het product aan te brengen. En zelf bovenop je hoofd, laat staan achteraan, beginnen smeren is ook nogal lastig hé.
Nu met die haaruitval probeer ik ook zeker middelen met haaruitval als bijwerking te vermijden.

Ik ben ook vrij mager (zowat al lang dood volgens de BMI ;)) dus om nu echt te gaan diëten.

rabbit
7 januari 2012, 21:45
Ja, ook na het lezen van die site twijfel ik nog. De site zelf begint met "Het is bekend dat blootstelling aan luchtvervuiling bestaand astma kan verergeren. De rol van blootstelling aan luchtvervuiling in het ontstaan van astma, allergieën en daar aan gerelateerde symptomen is echter onduidelijk.".

Belangrijkste reden is echt dat astma tegenwoordig veel en veel meer voorkomt dan vroeger terwijl de lucht die we inademen almaar schoner wordt.

Ik weet niet of je nog opa's of oma's hebt, maar vraag het ze eens. Hier in Nederland is men in de jaren 60 bijvoorbeeld overgegaan van stoken op kolen naar stoken op gas. Mijn ouders herinneren zich nog dat er daarvóór dagen waren dat men snel naar buiten moest rennen om de was te redden als de wind van richting veranderde. Deden ze dat niet dan weer de was in een mum van tijd grauw door het roet van kolen in de lucht.

En binnenshuis viezer? Toegegeven, het isoleren van huizen en de slechte ventilatie daarna is een negatieve factor. Maar hoe was de atmosfeer vroeger in huis? In tijden dat men kookte en stookte op kolen en licht kreeg van petroleumlampen en walmende kaarsen? Je zult er weinig statistieken over vinden, helaas, maar ik stel me voor dat dat niet bevorderlijk was voor astma. Maar dat hadden mensen toen nauwelijks.

Bovenstaande is reden dat men toch denkt dat in ieder geval allergiën getriggerd worden door opgroeien in een te steriele omgeving. Het immuunsysteem krijgt te weinig prikkels en slaat daardoor op hol. Er zijn zelfs wetenschappers die menen dat het immuunsysteem zo sterk van slag kan raken dat het al duimendraaiend het lichaam zelf ondermijnt en autoimmuun reacties veroorzaakt. SE en astma zouden heel wel door zoiets veroorzaakt kunnen worden. Om die reden wordt tegenwoordig aangeraden om niet overdreven te tutten met jonge kinderen. Let wel op wat ze doen, maar laat ze lekker in de bagger spelen.

Maar goed, geloof het of niet. Uiteindelijk doet het er niet toe wanneer je zoiets al hebt, want inderdaad, op dat moment kan ieder beetje vervuiling de situatie verergeren.

Verder ben ik het met Strider eens. Heb je al eens gekeken naar je voeding? Je zou kunnen kiezen voor een holistische benadering. Balansen herstellen.

Het zou kunnen dat men vroeger onderdiagnosticeerde.

Je (groot)ouders hebben je allicht ook verteld dat er in de ziekenhuizen een huis-tuin en keuken dokter was die meteen alle specialisaties deed.

In Afrika is de toestand nog steeds zoals je beschrijft (stoken met kolen etc) maar uiteraard waren de huizen van vroeger ook een pak beter verlucht. Isolatiemateriaal kende men niet. En de lucht buiten was proper!

Clue is dat het hele leven toen zodanig anders was, dat dat ene puntje eruit halen weinig zinvol is om je betoog op te stoelen. Zeker als je niet met wetenschappelijke artikels afkomt. Maar geloof me op mijn woord (al moet dat uiteraard niet), al de chemische substanties die nu in alle materialen zitten die u en ik allicht in huis hebben, de pollutie die deze veroorzaken, daar val je van achterover. Gezondheidseffecten die bekend zijn, incluis. Het is niet omdat je de luchtvervuiling nu minder ziet in de vorm van gassen die opstijgen of hem minder ruikt, dat hij er niet is.
En het is ook iet omdat je de aanwezigheid van een stof niet merkt, dat hij daarom minder nefast voor je is.

Daarnaast staat het ook buiten kijf dat vervuiling cumulatief is. Wat je bed-overgrootouders hebben uitgestoten door destijds een mammoet ;) te garen, is nu niet plotsklaps verdwenen.


Ik prefereer alles dus te enten op de wetenschap, dat is ook de reden waarom ik niet te veel met hollistische benaderingen rondloopt. Ten einde raad wil ik dat echter wel overwegen, en als ik weet heb van arts x of y die het op die manier doet zal ik andere noodlijdende mensen deze info niet achterhouden omdat ik er zelf niet in geloof.
Vergeet niet dat die wetenschapstak ook in zijn context leeft: de samenleving. Een samenleving die het vooralsnog en helaas moet hebben van het reeds lang achterhaalde gebruik van ... olie. De olie lobby is de baas op deze planeet. Dat hebben ze afdoende bewezen. ;) Geld vinden om onderzoeken te financieren die niet met dat idee kunnen stroken, is moeilijk.

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/04/080409114631.htm

Als je het interessant vindt, kan je zelf eens zoeken op "fijnstof", "diesel" etc., dan kan je zien wat dit met onze cellen en het immuunsysteem doet. ;)

AnthonieH
7 januari 2012, 22:29
Laten we het er op houden dat ik niet behoor tot de kerk van vroeger-was-alles-beter ;)

Misschien is het ook wel zo dat je in de tijd van je betovergrootmoeder als kind zou zijn gestorven. Als genealoog zie ik veel kindersterfte. Wellicht werden zo de kindertjes met astma uitgewied.

Gelukkig heeft onze maatschappij olie, zonder olie waren er een paar miljard mensen minder op aarde. Over 30 jaar zullen we zien hoe het is zonder olie .... misschien moeten we dan alsnog een paar miljard mensen uitwieden ;)

Noob
8 januari 2012, 19:42
Deze discussie over vervuiling hebben we vaker gevoerd. Ik heb er hetzelfde idee over als rabbit. Vroeger waren de bronnen meer vervuilend, maar was het aantal heel weinig in vergelijking met nu.

Nu woon je achter een industrieterrein, een paar honderd meter van een energiecentrale naast een stadsweg waar 10000autos per dag voor je huis optrekken. Dit was vroeger niet denkbaar.

AnthonieH
8 januari 2012, 21:33
Deze discussie over vervuiling hebben we vaker gevoerd. Ik heb er hetzelfde idee over als rabbit. Vroeger waren de bronnen meer vervuilend, maar was het aantal heel weinig in vergelijking met nu.

Nu woon je achter een industrieterrein, een paar honderd meter van een energiecentrale naast een stadsweg waar 10000autos per dag voor je huis optrekken. Dit was vroeger niet denkbaar.Ik ben het daar gewoon niet mee eens. Vroeger hadden mensen de vervuilingsbronnen in huis. Om zich warm te houden, om te koken, om 's avonds gezellig spelletjes te kunnen spelen. Bovendien is de buitenlucht bewezen en aanwijsbaar veel schoner dan vroeger. En met vroeger wijs ik dan naar de jaren 50 en 60. Toen de 10 auto's die door de straat reden net zo veel vuil uitstootten als de 135 auto's nu. Toen iedereen nog op kolen stookte. Toen niemand nog van filters op fabrieksschoorstenen had gehoord.

Maar goed, als je je prettig voelt in het geloof dat het vroeger beter was en dat je daarom kampt met problemen, prima. Dan is dat bij deze jullie waarheid :)

Hier wat interessante links:
lucht in Rijnmond schoner dan in jaren 60 (http://www.ggdrotterdamrijnmond.nl/milieu-en-leefomgeving/luchtkwaliteit.html)
In Londen en ook in Nederland is de luchtkwaliteit de laatste tientallen jaren enorm verbeterd (interessante presentatie van GGD-kennisnet over fijnstof) (http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=luchtverontreiniging%20vroeger%20en%20nu&source=web&cd=6&ved=0CFQQFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.ggdkennisnet.nl%2F%3Ffile%3D2 414%26m%3D1311079038%26module%3Dfile%26action%3Ddo wnload&ei=AfcJT4qtI8ue-QaY-LDdBA&usg=AFQjCNFcwyL00dtUiWW4ykApim-_cMiBdw&sig2=wi6Ie_z_XNX7NwYRtVGIDg)

Grasshopper
9 januari 2012, 18:56
Kan iemand mij een cortisone shampoo aanraden die zonder voorschrift gekocht kan worden?

RAAFIE
10 januari 2012, 13:49
Idem Mark :)

Noob
10 januari 2012, 17:17
Hier nog even een duidelijke uitleg over SE:


http://www.exploreyourskin.com/clinical_conditions.aspx

RAAFIE
11 januari 2012, 15:34
Hey Mark is verdwenen :D

Noob
12 januari 2012, 12:34
Raafie, je hebt 1 pagina gemist. Je reageerde waarschijnlijk op het bericht van Mark over Stieprox. Die is niet verdwenen alleen er zit een pagina tussen, je hebt die waarschijnlijk niet gezien.

nata
22 januari 2012, 19:56
Hallo lotgenoten,

Ik heb al 3 maanden geen last meer van seborroisch eczeem (niet meer op gezicht en geen roos meer).
Ik denk dat dit is gekomen dankbaar wortelsap die ik elke dag drink.
De sap maak ik zelf van de biologische wortel (te koop bij supermarkt AH).
Verder is het van belang om eengoede sapmachine te hebben (niet een gewone sapcentrifuge). Ik heb amerikaanse model Champion 2000+, gekocht via internet bij UKjuicers. In vergelijking met centrifuge sap van deze machine heeft 5 keer meer vitamines en mineralen. Ik heb voor de aanschaf van sapper 3 dagen op internet gezeten om uit te komen. Ik drink namelijk meer groentensappen dan fruit. Ook doe ik een lepel van gepelde gekiemde tarwe aan de sap en soms hennepzaad of lijnzaad (te koop bij natuurwinkel). Ik vind het zelf wonderbaar dat met dit nat weer mijn huid al 3 maanden zo goed eruit zit. Ik laat zelfs mijn haar groeien omdat ze zo mooi zijn geworden en met een mooie hoofdhuid. Ik gebruik echter wel goede aurovedische biologische shampoo Aveda met roozmarijn en mint en als conditioner Rahua, ook biologisch, misschien dit allemaal bij elkaar heeft geholpen.
Wortelsap is bekend voor zijn goede invloed op de huid vanwege vit A.
Ik mix wortel ook vak met andere biologische groenten of soms fruit.
Met mijn niuwe sapmachine is het geen boete maar wel een plezier geworden om sappen voor te bereiden. Champion is ook makkelijk in schoonmaken na het sappen.
Dit wou ik ook met julli delen, misschien helpt het jullie ook.

groetjes
Nata:)

Noob
22 januari 2012, 20:09
Weet je zeker dat dit zo goed helpt? Je bent altijd iets te enthousiast over dingen die je gebruikt, terwijl je ze een tijdje later niet meer gebruikt (zoals grote kliss etc)

Ik snap niet waarom je een goede sap centrifuge moet hebben, de samenstelling van de worteltjes veranderen er niet door. Als je ze bv. gewoon opeet of in een blender stopt, zal het echt niet minder werken. (je krijgt hetzelfde binnen).

Je schrijft deze natte periode minder last. Dat is normaal, natte vochtige periode is gunstig voor SE. Droge lucht juist niet.

Giselle
29 januari 2012, 07:42
Ik heb geen last meer van SE sinds ik Yasmin gebruik. Mijn hoofdhuid is daardoor minder vet en ik heb minder jeuk. Blijkbaar hing de SE daarmee samen. Ik gebruik ook geen ketoconazole meer, wat mijn haar uitdroogde. Grote opluchting dat ik hier in elk geval van af ben.

Strider
29 januari 2012, 18:03
Yasmin? Heb je daar iets meer informatie over :)

DenDane
1 maart 2012, 16:58
Heb deze huidziekte sinds mijn 18de, en bij mij vooral rondom de neus streek. Het is zo erg geweest dat ik soms niet meer durfde buiten komen, en dan ik geen relatie meer gehad heb tot mijn 30ste. Mijn gezicht leek alsof ik gaan skieën was met een grote skibril en helemaal rondom deze bril verbrand was. Zoals de meeste hier had ik alles geprobeerd, en ben van de ene dermatoloog naar de andere gegaan zonder resultaat. Tot ik gewoon eens bij mijn huisarts ben langsgegaan. Deze schreef mij "Cutivate" voor, en nu reeds 2 jaar heb ik geen last meer gehad van deze aandoening.
Het is wel geen creme dat je elke dag mag gebruiken. Ik gebruik het nu misschien nog één keer om de 2-3 weken.
Dagelijks s'avonds na het douchen ( geen zeep, geen shampoo, gewoon warm water ) verwijder ik wel met een heel zachte handdoek heel langzaam de losse schilfertjes, en kijk dan of er al dan niet tekenen zijn van deze vorm van eczema.
De cutivate gebruik ik dan enkel als ik merk dat de huid zeer rood begint te worden.
Voor de rest natuurlijk meer buiten gaan, meer zon enzovoort.

Succes ! :)

Firebird
17 maart 2012, 23:38
Hi,

Ik heb sinds mijn 20ste SE (ben nu 27) en sinds een jaartje is het onder controle. De laatste paar jaren wreef ik om de drie dagen de schilfertjes (vooral rondom neus, voorhoofd) weg met wat water. 1 à 2 dagen daarna werd m'n huid erg droog en begon die opnieuw enorm te schilferen. Rinse and repeat :crybaby:.

Vorig jaar heb ik eindelijk de stap gezet naar een dermatoloog en heb ik Efalith Lipocreme (Louis Wildmer) voorgeschreven gekregen, wat ik nu een paar keer per week gebruik als 'onderhoud'. Sindsdien is m'n huid zo goed als normaal. Ik gebruik daarnaast Bioderma Sensibio DS+ (vrij verkrijgbaar) als shampoo, wat ook goed geholpen heeft voor mij.

Blij dus dat ik niets zwaarders nodig heb dan dit :). M'n huisarts had me Diprosone gegeven, wat wel werkt maar dat mag je niet lang gebruiken.

Als je dus geen al te zware vorm van SE hebt, kijk misschien eerst eens naar Efalith of vergelijkbare producten. Baat het niet, dan schaadt het in dit geval ook niet.

Hakuna
18 maart 2012, 02:36
Ik heb dat betreffende eczeem ook gehad en dacht dat de hardnekkige schilfers en korsten van de Minoxidil kwamen, maar bleek bij nader onderzoek SE te zijn..,

Ik heb het middel Betamethason gekregen van de huisarts , en dit kleine flesje van 30 ml bracht letterlijk rust op mijn hoofdhuid. Na een paar dagen was ik er al vanaf en gebruik ik nog maar 1 keer per dag een paar druppels als onderhoudsdosering tot het flesje op is.

jord-y
18 maart 2012, 14:30
Ik heb dat betreffende eczeem ook gehad en dacht dat de hardnekkige schilfers en korsten van de Minoxidil kwamen, maar bleek bij nader onderzoek SE te zijn..,

Ik heb het middel Betamethason gekregen van de huisarts , en dit kleine flesje van 30 ml bracht letterlijk rust op mijn hoofdhuid. Na een paar dagen was ik er al vanaf en gebruik ik nog maar 1 keer per dag een paar druppels als onderhoudsdosering tot het flesje op is.

Afijn voor jouw werkt het dus vrij doeltreffend, maar denk dat bij de meeste die een echte hardnekkige SE hebben of het nou door stres of door andere dingen komt het echt niet even weg is door simpelweg dat middeltje te gebruiken wat jij hebt gebruikt vaak is het chronisch oftewel het geneest niet.
Ikzelf merk dat ik door minder te douchen, dus ook niet teveel water op je hoofd [wat vaak ookt je hoofdhuid belast en uitdroogt] en in momenten dat ik een stuk minder stres heb het ook een stuk minder is.
Maar weg is het zeker niet:)
Heb btw ook al verschillende dingen geprobeert in voeding, 1 en 2% keto shampoo's, olieen etc etc.

Noob
18 maart 2012, 19:08
Hi,

Bioderma Sensibio DS+ (vrij verkrijgbaar) als shampoo, wat ook goed geholpen heeft voor mij.
Klopt die naam? ik kan die shampoo niet vinden!

Firebird
19 maart 2012, 20:39
Klopt die naam? ik kan die shampoo niet vinden!
Sorry, nee, ik was twee producten door elkaar aan het halen... ik besefte het wat later nog, maar had niet gedacht dat iemand er effectief ging naar kijken :o.

Dit is de shampoo: Bioderma Nodé DS+ (http://www.bioderma.com/en/nc/the-products/what-s-new/product/action/259.html).

Ik had het op Sensibio DS+, wat een huidcrème is :).

valentijn
20 maart 2012, 00:19
Mooi om te lezen dat mensen oplossing vinden. Volgens mij heb ik een ernstige vorm want niets lijkt echt te werken en dan met name op mijn hoofdhuid. Ik ben nu al een paar jaar verder en heb echt tig medicijnen en niet-medicijnen geprobeer maar nooit met blijvend resultaat. :mad:

Nu maar weer een bestelling gedaan voor 30 euro, hopen dat dat iets wordt. Denk dat ik wel honderden euro's verder ben inmiddels :P

Vind het ook wel opvallend dat ik bijna altijd na een douchebeurt er slechter uitkom, dwz aanzienlijk meer jeuk en steken. Ik steek de kop maar echt heel kort on de douche en dan lauw water. Straks ben ik allergisch voor het Nederlandse kraanwater...

Edy_Spaghetti
21 maart 2012, 03:59
Beste mensen,

Ben blij dat ik jullie gevonden heb, en waarbij nog gepost wordt tot de dag van vandaag. Hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Heb dit probleem al zeker 3 jaar. Snap in godsnaam niet hoe ik dit opeens heb gekregen.:crybaby: Ben naar huisarts geweest en heb allerlei middeltje gekregen, alleen weet ik niet precies meer wat. Maar dit hielp niet. Toen ben ik naar de dermatoloog gegaan. Ze hebben vastgesteld dat het SE is. Ik heb van hun toen ketaconazol shampoo, ketaconazol creme en triamcinolon creme gekregen. Dit 4 tot 6weken volgehouden en toen ermee gestopt. het hielp, maar later kwam het weer terug. Vervolgens ben ik teruggegaan naar de dermatoloog, en hun zeiden ja veel kunnen we niet doen, het is chronisch. En ze hebben me weer hetzelfde stront gegeven.

Heb dit voor lange tijd volgehouden en eerlijk gezegd krijg je er gewoon de schijt van SE. Als ik stop dan krijg ik rond mijn mond schilfers en langs me neusvleugels ook maar dit gaat gepaard met hardnekkige roodheid en branderigheid. Ook krijg ik nu vaker langs me neusvleugels harde rode bultjes die de dag erna puisten zijn. Pfffff gebruik tot de dag van vandaag elke dag een soort mix van ketaconazol creme en triamcinolon. Wil zo graag stoppen, maar durf het niet. Ik weet ook niet wat ik anders kan gebruiken wat effectiever werkt.:crybaby:

Heb een nieuwere versie zeg maar van die mix creme's omdat die oude al op is, maar toen ik opsmeerde gisteren kreeg ik de volgende dag van die rode bultjes rond me neusvleugels. En het probleem is ook dat de houdbaarheidsdatum al afgelopen is sinds oktober 2011, maar ben momenteel niet in Nederland..Pfff ik weet me echt geen raad, durf echt soms niet naar buiten door deze onzin.

Strider
21 maart 2012, 09:14
Als je gek wordt van de jeuk zou ik nog steeds de haarweb topical aanraden. Ik gebruik hem nog steeds iedere dag en ondanks de kleine hoeveelheid die ik gebruik merk ik altijd een vermindering in mijn jeuk:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=29745

Edy_Spaghetti
25 maart 2012, 07:35
Heb ook tussen borstkas zeg maar een schilferig plekje wat nooit weggaat....nu heb ik al een week niks gesmeerd op me gezicht..maar ik krijg langs neusvleugel overal kleine puistjes...heeft iemand dit ook en wat kan ik ertegen doen??? word er strontziek van:crybaby: Iemand???

Andrew123
26 maart 2012, 21:36
Heb je al eens geprobeerd met pure Aloe Vera Gel, rechtstreeks uit de plant? Ik heb ook al ong 15 jaar last van SE langs de neusvleugels, en sinds ik smeer met gel uit de Aloe Vera plant heb ik niks last meer (al ong 2 jaar). Ik smeer wel ong. om de 2 dagen een heel dun laagje.
Pas op met tubes Aloe Vera Gel. Ik heb verschillende merken geprobeerd en bijna allemaal deugen ze niet... Probeer het dus met de gel uit een plant.

Edy_Spaghetti
27 maart 2012, 11:22
Heb je al eens geprobeerd met pure Aloe Vera Gel, rechtstreeks uit de plant? Ik heb ook al ong 15 jaar last van SE langs de neusvleugels, en sinds ik smeer met gel uit de Aloe Vera plant heb ik niks last meer (al ong 2 jaar). Ik smeer wel ong. om de 2 dagen een heel dun laagje.
Pas op met tubes Aloe Vera Gel. Ik heb verschillende merken geprobeerd en bijna allemaal deugen ze niet... Probeer het dus met de gel uit een plant.

Welke soort plant is het beste dan, of maakt dat niet uit? Moet je het de hele nacht op je gezicht laten of 15 intrekken? Kun je die sap trouwens ook puur drinken?

Pure kokosolie kan dat ook helpen?

bnassen
29 maart 2012, 13:57
Beste 'lotgenoten',

Ook ik wil hier even mijn verhaal doen...
Ook ik heb ontzettend veel last van SE, dit vooral op de hoofdhuid met het gepaarde haarverlies, verlies van stukjes korst (soms wel 1 cm op 1 cm groot), roodheid en ontzettende jeuk. Deze fenomenen heb ik ook achter mijn oren...

In mijn aangezicht heb ik het ook, maar dit weet ik te onderdrukken door KERIUM crème aan te brengen en wanneer dit niet helpt breng ik een voor mij persoonlijk samengestelde cortisonencrème aan, maar dit heel uitzonderlijk.

Zoals bij vele mensen heb ook ik er bijna geen last van als ik in één of ander warm/zonnig land op vakantie ben. Zonnebanken weiger ik resoluut...
Ik sport ook zeer veel, namelijk 3 maal per week loop ik 15km, en zweet ik ontzettend hard. Ik heb een vettige huid...

Het probleem voor mij is dus vooral mijn hoofdhuid en de achterkant van mijn oren. Ik heb hiervoor al talloze champoo's gebruikt zoals Nizoral, Dermolin, etc... maar niets helpt...
Telkens ik mijn haren was (en ik probeer dit uit noodzaak te beperken tot 1 maal per week na het sporten + met koud water) verergert het, met het bekende gevolg, 'verkorsting' van mijn hoofdhuid.

In mijn situatie is dit zeer vervelend... Ik heb een managerfunctie en heb dagelijks meetings met klanten of potentiële klanten, ik vind dus dat ik niet zeer proper overkom naar andere mensen toe, alhoewel ik dus wel degelijk zeer proper en hygiënisch ben...

Mijn vraag is of er simpelweg gewoon geen lotion (dus geen shampoo) bestaat die je 's morgens aanbrengt en die de 'verkorsting' van mijn hoofdhuid tegenhoudt?

Ik heb vrijwel alle 87 pagina's van dit forum gelezen :D en volgende 'producten' heb ik er van onthouden, werken deze ook wel degelijk voor mijn hoofdhuid? :

rozemarijn GUHL, denorex, keto 2% gel, Betamethason, lithium gluconate 8%, stieprox, aloe vera, etc...

Bedankt voor jullie tips...

groeten

Noob
30 maart 2012, 22:48
Beste 'lotgenoten',

Het probleem voor mij is dus vooral mijn hoofdhuid en de achterkant van mijn oren. Ik heb hiervoor al talloze champoo's gebruikt zoals Nizoral, Dermolin, etc... maar niets helpt...

rozemarijn GUHL, denorex, keto 2% gel, Betamethason, lithium gluconate 8%, stieprox, aloe vera, etc...

Wat helpt is per persoon afhankelijk. Ik vind dat 1 keer wassen per week wel weinig is. Vaak moet je met SE juist geregeld wassen om je hoofdhuid schoon te krijgen. Jij zegt dat er na het wassen juist korstvorming ontstaat. Dan zou ik eerder wassen met een hele zachte neutrale shampoo.

Ik vind btw. wel dat je als manager de Nederlandse taal moet beheersen en dus niet champoo schrijft. Tenzij je een supermarkt managed ;)

Andrew123
2 april 2012, 13:43
Welke soort plant is het beste dan, of maakt dat niet uit? Moet je het de hele nacht op je gezicht laten of 15 intrekken? Kun je die sap trouwens ook puur drinken?

Pure kokosolie kan dat ook helpen?


Gewoon een Aloë Vera plant die je in de winkel koopt. Ik denk dat dit meestal Aloë Vera Barbadensis is... Een stukje afknippen en de gel uit het blad knijpen en naast de neus smeren. Het trekt er snel in hoor...
Van kokosolie weet ik niet of het helpt. Dat is natuurlijk iets heel anders dan Aloe Vera.

Edy_Spaghetti
4 april 2012, 16:11
Wat denken jullie van Elidel? Heb gekregen van de dermatoloog....kan het helpen?

valentijn
5 april 2012, 00:13
Wat denken jullie van Elidel? Heb gekregen van de dermatoloog....kan het helpen?

Zeker. de werkzame stof is al vaker wetenschappelijk bewezen effectief. Heb je dit voor je gezicht gekregen? Wist overigensn iet dat deze stof al beschikbaar was in Nederland voor seb. eczeem.

bnassen
5 april 2012, 15:21
Wat helpt is per persoon afhankelijk. Ik vind dat 1 keer wassen per week wel weinig is. Vaak moet je met SE juist geregeld wassen om je hoofdhuid schoon te krijgen. Jij zegt dat er na het wassen juist korstvorming ontstaat. Dan zou ik eerder wassen met een hele zachte neutrale shampoo.

Ik vind btw. wel dat je als manager de Nederlandse taal moet beheersen en dus niet champoo schrijft. Tenzij je een supermarkt managed ;)

Ik heb dus ondertussen de ROZEMARIJN GUHL shampoo geprobeerd en ik moet zeggen dat dit mij heel wat vooruit geholpen heeft. na 2 keer mijn hoofdhuid gewassen te hebben met dit product is de verkorsting al heel wat minder... me happy :D

@Noob: het siert je zo'n opmerking te maken!! Ik heb ondertussen zo'n tiental producten geprobeerd en er zitten wel degelijk champoos en shampoos tussen...

Noob
6 april 2012, 11:12
Ik heb ondertussen zo'n tiental producten geprobeerd en er zitten wel degelijk champoos en shampoos tussen...
Vandaar dat ze misschien niet werkten!:D want zo schrijf je dat gewoon niet, zoek anders maar eens op google.

MLa
11 april 2012, 00:06
Ik heb tropicorte gebruikt samen met pillen tegen de gist. Het is hierdoor helema weggeweest, maar helaas ook weer teruggekomen. Ht is nu 2 jaar later en ben net gestopt met topicorte met verhoogde zuurgraad. Ik ga binnenkort weernaar de dermatoloog. Waarschijnlijk zal ik topicorte morten blijven gebruiken, het gaat hierdoor bijna helemaal weg, zolang ne het maar genoeg gebruikt.. Ketocozanol shampoo gebruik ik ook, maar of het werkt.. Als k alleen die shampoo gebruik gebeurt er niks. Nu is me hoofdhuid weer helemaal rood het jeukt en prikt. Zonder lotion is het niet te doen. Ik denk dat ik die guhl shampoo ga proberen. Iemand ervaring met topicorte?

rabbit
14 april 2012, 00:13
Wat denken jullie van Elidel? Heb gekregen van de dermatoloog....kan het helpen?

Heb het ook gekregen, als zalf. (België hier)

Ik ben niet bepaald beter af met elidel dan met het ducray product van bij de apo.

Beide helpen mij matig. De strepen in de nasolabiale plooi en sommige vlekken naast mijn neus gaan eigenlijk nooit weg. Al sta ik op mijn hoofd.
In het beste geval zijn ze een dag of twee minder zichtbaar (ik ben zo een leuke die de zalf ook niet dagelijks gebruikt, en als je het vergeet... je kent het ... :-S)

Met de zon, zoals hier vaak wordt aangehaald, heb ik matige ervaringen en ik zou dan ook alle medepatiënten willen vragen hier niet te enthousiast mee om te springen.
Er zou een kleine groep van patiënten zijn, mn zij met een bleke huid (waaronder ikzelf) waarbij de zon net een averechts effect kan hebben en alles verergert.

Vakantie kan mogelijk ook vooral effect hebben omwille van de zee met zijn zouten, mineralen en sporenelementen in de lucht en minder omgevingsvervuiling (of andere vervuiling).


Bnassen, ik ben een tijdlang zeer tevreden geweest met een shampoo van Ducray Kerytol. Maar er zijn hier tal van producten van op de markt en er zijn er ook die bij mij totaal niets afdoen.

Voor mij een zeer dramatisch effect op mijn haar en allesbehalve aangenaam ruikend, maar ook Dercos van Vichy (de groene) voor vette schilfers heeft me jarenlang tevreden gehouden. (Erna ben ik naar de Ducray overgeschakeld)

Ik was stomverbaasd over de hulp van Guhl rozemarijn antiroos, ik ben er ongelofelijk content van geweest, voor ongeveer een maand lang ... Daarna is de roos door mijn schuld (vettig laten worden :-s) terug doorgebroken en hupakee, de guhl lijkt niets meer af te doen... (En ook met de andere medische shampoos ben ik uitgeprocedeerd. :-S).

rabbit
14 april 2012, 00:18
Ik heb tropicorte gebruikt samen met pillen tegen de gist. Het is hierdoor helema weggeweest, maar helaas ook weer teruggekomen. Ht is nu 2 jaar later en ben net gestopt met topicorte met verhoogde zuurgraad. Ik ga binnenkort weernaar de dermatoloog. Waarschijnlijk zal ik topicorte morten blijven gebruiken, het gaat hierdoor bijna helemaal weg, zolang ne het maar genoeg gebruikt.. Ketocozanol shampoo gebruik ik ook, maar of het werkt.. Als k alleen die shampoo gebruik gebeurt er niks. Nu is me hoofdhuid weer helemaal rood het jeukt en prikt. Zonder lotion is het niet te doen. Ik denk dat ik die guhl shampoo ga proberen. Iemand ervaring met topicorte?


Die GUHL is een echt wonderproduct... Ik vond hem beter dan tal van medische shampoos van de apotheker die ik heb geprobeerd.

Maar ik heb dus (zie mijn "help" topic) de grote stommiteit begaan om mijn haar opnieuw vettig te laten worden door omstandigheden (douche kapot ofzo :-s) waardoor de S.E. weer sterker is opgewakkerd.
Resultaat is dat de GUHL niets meer afdeed en dat nooit meer gedaan heeft ...
Erna verscheidene pogingen opnieuw gedaan. Waarvan momenteel één ... Vanmiddag haar gewassen en kan momenteel wel een ongeluk begaan van de jeuk op mijn hoofdhuid ...
De medische shampoos doen het niet weg, maar dat jeuken en irriteren gaan ze tenminste wel tegen dus ...


Mijn advies:

Koop GUHL Rozemarijn zeker, maar vermijd dan ook omgevingsfactoren die het weer doen opstoten.
Ik denk dat als dat niet bij mij gebeurd was, ik GUHL een ereplaats in mijn schap had gegeven en hem voor eeuwig en altijd had gebruikt, want eigenlijk werkte hij beter dan alle andere medische shampoos!... (Mijn SE was er effectief zo goed als mee verdwenen)... Straf eigenlijk ... maar het was wel zo... :-S
Ik hoop dat ik binnen korte tijd kan zeggen dat dit terug het geval is. Maar heden wil hij voor mij dus niets meer doen... Mijn S.E. is allicht gewend geraakt aan het werkzame bestanddeel door het een maal te overwinnen... en lacht het nu gewoon uit in zijn gezicht zo te voelen. :-s

rabbit
14 april 2012, 00:27
Heb deze huidziekte sinds mijn 18de, en bij mij vooral rondom de neus streek. Het is zo erg geweest dat ik soms niet meer durfde buiten komen, en dan ik geen relatie meer gehad heb tot mijn 30ste. Mijn gezicht leek alsof ik gaan skieën was met een grote skibril en helemaal rondom deze bril verbrand was. Zoals de meeste hier had ik alles geprobeerd, en ben van de ene dermatoloog naar de andere gegaan zonder resultaat. Tot ik gewoon eens bij mijn huisarts ben langsgegaan. Deze schreef mij "Cutivate" voor, en nu reeds 2 jaar heb ik geen last meer gehad van deze aandoening.
Het is wel geen creme dat je elke dag mag gebruiken. Ik gebruik het nu misschien nog één keer om de 2-3 weken.
Dagelijks s'avonds na het douchen ( geen zeep, geen shampoo, gewoon warm water ) verwijder ik wel met een heel zachte handdoek heel langzaam de losse schilfertjes, en kijk dan of er al dan niet tekenen zijn van deze vorm van eczema.
De cutivate gebruik ik dan enkel als ik merk dat de huid zeer rood begint te worden.
Voor de rest natuurlijk meer buiten gaan, meer zon enzovoort.

Succes ! :)

Hi,

Ik heb sinds mijn 20ste SE (ben nu 27) en sinds een jaartje is het onder controle. De laatste paar jaren wreef ik om de drie dagen de schilfertjes (vooral rondom neus, voorhoofd) weg met wat water. 1 à 2 dagen daarna werd m'n huid erg droog en begon die opnieuw enorm te schilferen. Rinse and repeat :crybaby:.

Vorig jaar heb ik eindelijk de stap gezet naar een dermatoloog en heb ik Efalith Lipocreme (Louis Wildmer) voorgeschreven gekregen, wat ik nu een paar keer per week gebruik als 'onderhoud'. Sindsdien is m'n huid zo goed als normaal. Ik gebruik daarnaast Bioderma Sensibio DS+ (vrij verkrijgbaar) als shampoo, wat ook goed geholpen heeft voor mij.

Blij dus dat ik niets zwaarders nodig heb dan dit :). M'n huisarts had me Diprosone gegeven, wat wel werkt maar dat mag je niet lang gebruiken.

Als je dus geen al te zware vorm van SE hebt, kijk misschien eerst eens naar Efalith of vergelijkbare producten. Baat het niet, dan schaadt het in dit geval ook niet.


Grote delen van jullie verhalen zijn ongelofelijk herkenbaar.

Het geeft me hoop dat jullie ervan af zijn geraakt.

Ik ben een meisje van 26 en de S.E. is bij momenten echt zeer ontsierend ... volledig weg is het nooit. Je ziet altijd waar het heeft gestaan / meestal ook snel wederkeert.
Ik moet wel toegeven dat ik geen heldin ben in onderhoudsbehandelingen.

En de S.E. op mijn scalp alsook achter de oren is een nog grotere ramp. Ik ga dus zeker eens informeren naar deze producten! Thanks!

boefie74
16 april 2012, 09:42
http://nl.picturepush.com/+XlmrHoi,

Ik loop al bijna 10 jaar met SE rond. In het begin had ik last van pigmentverschil bij mijn haargrens icm met jeuk/schilfers. In de loop der jaren is de jeuk verdwenen maar het pigmentprobleem is helaas niet verdwenen. Erg vervelend allemaal. Ik ben van origine Surinaams en heb een donkere huid. Tussen mijn haargrens en voorhoofd ontstaat (ongeveer 4 a 5 maanden per jaar) een "witte balk" van rond de 4 centimeter. Ik gebruik zelf Topicorte en denorex shampoo. Maar goed, ik blijf met het probleem zitten. Zijn er mensen die hetzelfde hebben en wat zijn de mogelijkheden? Zelf smeer (noodgedwongen) ik dagelijks make-up op mijn voorhoofd maar wordt daar heel erg ongelukkig van. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

http://nl.picturepush.com/+Xlmz http://nl.picturepush.com/+Xlmr
Alvast bedankt voor de reacties.

Boefie74

Noob
16 april 2012, 19:57
Het ziet er niet meer rood en geïrriteerd uit! Is de Se dus weg? maar heb je een kleurverschil als litteken over?

boefie74
16 april 2012, 22:34
Nee dat niet. Het pigmentverschil verdwijnt na ongeveer 5 a 6 maanden. soms nog langer. Ik heb ook erg mijn twijfels of het wel SE is. Diverse dermatologen zeggen van wel maar ik heb weinig tot geen last van schilfers. Vandaar ook mijn bericht hopende op andere lotgenoten. Wellicht dat zij of anderen weten wat het is en of er uberhaupt iets aan te doen is.

Noob
17 april 2012, 14:41
Lees dit maar eens.
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Selsun.aspx?mId=10704&rId=1236

boefie74
17 april 2012, 22:07
ik word daar niet echt wijzer van. Moet ik nu Selsun gaan gebruiken dan?

Noob
18 april 2012, 21:17
Er staat wat over je probleem:

Schimmel- en gistinfecties van de huid

Pityriasis versicolor is een onschuldige huidaandoening die wordt veroorzaakt door een bepaalde gistsoort. Deze gist is normaal bij iedereen op de huid aanwezig, maar kan soms de bovenste huidlaag aantasten. Hierbij wordt de vorming van pigment verstoord. Er ontstaan kleine verkleurde vlekken op de huid. De vlekken zien er donkerder uit op een witte huid, en lichter op een gebruinde huid.

Door behandeling met seleensulfide wordt de gist gedood. De schilfers verdwijnen snel. De vlekjes blijven echter vrij lang zichtbaar. Het duurt namelijk een paar maanden voordat de vorming van pigment weer hersteld is. Zonlicht kan hierbij helpen.

boefie74
19 april 2012, 10:01
Hallo Noob,

Bedankt voor de informatie. ik ga me erin verdiepen.

Strider
19 april 2012, 10:16
Hi,

Ik heb sinds mijn 20ste SE (ben nu 27) en sinds een jaartje is het onder controle. De laatste paar jaren wreef ik om de drie dagen de schilfertjes (vooral rondom neus, voorhoofd) weg met wat water. 1 à 2 dagen daarna werd m'n huid erg droog en begon die opnieuw enorm te schilferen. Rinse and repeat :crybaby:.

Vorig jaar heb ik eindelijk de stap gezet naar een dermatoloog en heb ik Efalith Lipocreme (Louis Wildmer) voorgeschreven gekregen, wat ik nu een paar keer per week gebruik als 'onderhoud'. Sindsdien is m'n huid zo goed als normaal. Ik gebruik daarnaast Bioderma Sensibio DS+ (vrij verkrijgbaar) als shampoo, wat ook goed geholpen heeft voor mij.

Blij dus dat ik niets zwaarders nodig heb dan dit :). M'n huisarts had me Diprosone gegeven, wat wel werkt maar dat mag je niet lang gebruiken.

Als je dus geen al te zware vorm van SE hebt, kijk misschien eerst eens naar Efalith of vergelijkbare producten. Baat het niet, dan schaadt het in dit geval ook niet.

Is Efalith Lipocreme ook bedoelt voor de behaarde huid? Klinkt interessant, maar jammer dat er zo weinig over te vinden is.

Edy_Spaghetti
23 april 2012, 02:49
Aloe vera helpt bij mij niet echt...die Elidel ook 2 weken gebruikt elke dag twee keer opgesmeerd en dan gestopt...ben bang dat je er kanker van kan krijgen als je te lang gebruikt....maar nu begint het weer op te komen bah bah...weet me echt geen raad meer:crybaby:..wordt er echt kotsbeu van...durf ook geen hydrocortisones cremes meer aan te raken...

Edy_Spaghetti
26 april 2012, 18:15
Verhoogt de creme Elidel de kans op kanker?

Strider
9 mei 2012, 18:15
Zijn er al ooit SB mensen hier geweest die een tijdje geen lactose producten hebben gebruikt? Ik heb dit eigenlijk nog nooit gedaan, en ben wel benieuwt of dit effect heeft gehad :)

Strider
9 mei 2012, 19:39
Als je gek wordt van de jeuk zou ik nog steeds de haarweb topical aanraden. Ik gebruik hem nog steeds iedere dag en ondanks de kleine hoeveelheid die ik gebruik merk ik altijd een vermindering in mijn jeuk:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=29745

Ik blijf de haarweb topical spammen in dit topic. Ik ben zojuist toevallig op sciencedirect een onderzoek tegen gekomen waar EGCG is getest tegen Seborroïsch eczeem. En het verklaard waarom de HW topical een vermindering in jeuk en irritatie geeft:

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0190962208022640


Phase II management of seborrheic dermatitis with 2% analogue of green tea extract in a hydrophilic cream: A placebo-controlled, double-blind study

Objective: To evaluate the clinical efficacy, tolerability, and safety of 2% analogue of green tea extract (EGCg) in a hydrophilic cream to cure and manage patients with seborrheicdermatitis.

Methods: Subjects (n = 100; 52 males and 48 females) 18 to 70 years of age with clinically diagnosed seborrheicdermatitis were recruited by referrals from local clinics. They were sequentially randomized into two parallel groups. Each patient was allocated with an identical precoded tube containing 50 g (either active or placebo) with instructions on how to topically use the trial cream for two times a day for 6 weeks. Complete absence of clinical signs of treated inflammation, scaling, and itching was documented as cured. Dermatologic and photographic methods were used both at the baseline and on scheduled weekly clinic visits.

Results: By the end of the study, marked clinically beneficial improvement was observed in both the groups. Breaking the code disclosed that 2% analogue of EGCg hydrophilic cream contributed statistically significantly higher reduction in mean inflammatory lesion count than placebo. Considering the Investigator's Global Assessment, therapeutic success in terms of a clearing scalings, inflammation, and itching was recorded in 78% of the active group and 4% in placebo subjects (P < .0001).

Conclusion: The study demonstrates that 2% analogue of EGCg in a hydrophilic cream is safe, tolerable, and clinically more efficacious than placebo in reducing the severity of seborrheicdermatitis.


En het mooiste aan de topical is dat dit geen cremé is, dus veeeeel makkelijker aan te brengen dan cremé die gebruikt is in het onderzoek.

Noob
15 mei 2012, 23:38
EGCG: Is dat een stof die in groene thee zit? en gebruik je dit al tegen SE?

Strider
16 mei 2012, 10:37
EGCG: Is dat een stof die in groene thee zit? en gebruik je dit al tegen SE?

Jep dat is juist de werkzame stof in groene thee :)

Noob
19 mei 2012, 14:46
En die stof zit in jou haartopical?

Strider
19 mei 2012, 18:47
En die stof zit in jou haartopical?

Ja daar zit EGCG in verwerkt.

Noob
22 mei 2012, 15:25
Maar dit werkt? verminderd die stof de SE?

valentijn
26 mei 2012, 14:27
Heb nu een maandje Stieproxal in gebruik en ben voorzichtig enthousiast aan het worden. Voorzichtig omdat ik vaak teleurgesteld ben na aanvankelijke vooruitgang!

Stieprox werkt mogelijk ook, maar heeft een andere samenstelling.

Strider
7 juni 2012, 20:41
Heb nu een maandje Stieproxal in gebruik en ben voorzichtig enthousiast aan het worden. Voorzichtig omdat ik vaak teleurgesteld ben na aanvankelijke vooruitgang!

Stieprox werkt mogelijk ook, maar heeft een andere samenstelling.

Wat heb je ervaren met Stieproxal? Klinkt wel interessant namelijk :)

Strider
12 juni 2012, 11:27
Pff wat heeft het weer toch een grote invloed. De laatste week van mei was het mooi weer, en toen had ik praktisch geen last van mijn seb. eczeem, maar sinds de regen ellende weer is begonnen :(

Rikkerd
13 juni 2012, 07:12
waar kan ik shampoo vinden met ketoconazol, zonder dat ik hiervoor een recept van de huisarts nodig heb? Ik ben al bij de etos en kruidvat langs geweest met de vraag of ze rooscure verkochten, maar die is volgensmij uit de markt gehaad :/ Ik zie soms toch wel een paar schilfer in mijn huid zitten maar heb totaal geen jeuk. Kan dit seb. eczeem zijn?

VapoChill
23 juni 2012, 11:07
waar kan ik shampoo vinden met ketoconazol, zonder dat ik hiervoor een recept van de huisarts nodig heb? Ik ben al bij de etos en kruidvat langs geweest met de vraag of ze rooscure verkochten, maar die is volgensmij uit de markt gehaad :/ Ik zie soms toch wel een paar schilfer in mijn huid zitten maar heb totaal geen jeuk. Kan dit seb. eczeem zijn?

http://www.ebay.nl/itm/330385356379?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649#ht_500wt_1081

http://www.farmaline.nl/drogisterij/bestellen/nizoral-anti-roos-shampoo-100-ml/

Ik denk dat ik is ook Nizoral of Rivita is ga proberen, Selsun werkt bij mij erg goed, alleen de haaruitval wordt mij iets te veel van het goede.

Noob
24 juni 2012, 19:46
, Selsun werkt bij mij erg goed, alleen de haaruitval wordt mij iets te veel van het goede.
Krijg je meer haaruitval van selsun? Tijdens het wassen? of wanneer?

Strider
26 juni 2012, 11:26
Op aanraden van Valentijn, vandaag ook maar eens Stieproxal shampoo besteld. Ik ben benieuwt of het bij mij ook zo'n positief effect heeft, ik gebruik nu al weer maanden Guhl rozemarijn shampoo maar helaas doet het vrij weinig bij mij.

shawna
29 juni 2012, 19:01
Hallo,

Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest. Ik heb al vanaf mijn 23e seborroïsch eczeem
en enorm haaruitval. Inmiddels ben ik alweer 47 jaar en al die jaren heb ik dus last gehad
van een rode hoofdhuid, schilfers en jeuk.
Ik heb van alles geprobeerd zoals shampoo’s , zalfjes bezoekjes aan dermatologen enz. Niets hielp.
Ik veel geld uitgegeven om maar een product te vinden die mij zou helpen. Maar dit is nooit gelukt soms hielp iets een beetje maar vaak maar voor korte duur.
Nou kwam ik laatst op een website weer iets tegen wat zou helpen en wanhopig als ik was besloot ik het toch te proberen.
Het middel heet natural hair treatment mix en het zou goed werken tegen eczeem en haaruitval.
Na de eerste keer proberen verloor ik nog veel meer haar. Ik dacht dus dat ik weer geld voor niets had uitgegeven. Toch ben ik doorgegaan met de behandeling. Ook de tweede keer verloor ik veel haar.
Maar een dag of 5 erna zag ik dat er na het haren wassen bijna geen haren in het douche putje zaten.
Dit gebeurt nooit ik verlies altijd enorme plukken haar tijdens het wassen. Ook mijn hoofdhuid zag er een stuk rustiger uit.
Nu heb ik het inmiddels 3 keer gebruikt en ik verlies geen een haar meer, de jeuk op de hoofdhuid is ook weg. Ik was ervan overtuigd dat ik voor altijd met dit enorme probleem zou blijven zitten.

Ik vond dat ik dit moest melden op deze site. Ik weet als geen ander wat een vervelend probleem dit is. En hoe het je leven kan beïnvloeden.

Gr Shawna.

Strider
29 juni 2012, 19:45
Hallo,

Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest. Ik heb al vanaf mijn 23e seborroïsch eczeem
en enorm haaruitval. Inmiddels ben ik alweer 47 jaar en al die jaren heb ik dus last gehad
van een rode hoofdhuid, schilfers en jeuk.
Ik heb van alles geprobeerd zoals shampoo’s , zalfjes bezoekjes aan dermatologen enz. Niets hielp.
Ik veel geld uitgegeven om maar een product te vinden die mij zou helpen. Maar dit is nooit gelukt soms hielp iets een beetje maar vaak maar voor korte duur.
Nou kwam ik laatst op een website weer iets tegen wat zou helpen en wanhopig als ik was besloot ik het toch te proberen.
Het middel heet natural hair treatment mix en het zou goed werken tegen eczeem en haaruitval.
Na de eerste keer proberen verloor ik nog veel meer haar. Ik dacht dus dat ik weer geld voor niets had uitgegeven. Toch ben ik doorgegaan met de behandeling. Ook de tweede keer verloor ik veel haar.
Maar een dag of 5 erna zag ik dat er na het haren wassen bijna geen haren in het douche putje zaten.
Dit gebeurt nooit ik verlies altijd enorme plukken haar tijdens het wassen. Ook mijn hoofdhuid zag er een stuk rustiger uit.
Nu heb ik het inmiddels 3 keer gebruikt en ik verlies geen een haar meer, de jeuk op de hoofdhuid is ook weg. Ik was ervan overtuigd dat ik voor altijd met dit enorme probleem zou blijven zitten.

Ik vond dat ik dit moest melden op deze site. Ik weet als geen ander wat een vervelend probleem dit is. En hoe het je leven kan beïnvloeden.

Gr Shawna.




Zou je hier iets meer informatie over kunnen geven? Wat is het precies voor iets, hoe breng je het aan, wat merkte je aan je hoofdhuid tegenover de situatie eerst? In wat voor staat was je hoofdhuid in eerste instantie: rood, schilfers, jeuk, pijnlijke plekken etc?
En waar heb je het gekocht :)

Sorry voor de vele vragen, maar ik heb ook al een klein fortuin uit gegeven aan producten die voor mij niet werkte ;)

shawna
29 juni 2012, 20:40
Zou je hier iets meer informatie over kunnen geven? Wat is het precies voor iets, hoe breng je het aan, wat merkte je aan je hoofdhuid tegenover de situatie eerst? In wat voor staat was je hoofdhuid in eerste instantie: rood, schilfers, jeuk, pijnlijke plekken etc?
En waar heb je het gekocht :)

Sorry voor de vele vragen, maar ik heb ook al een klein fortuin uit gegeven aan producten die voor mij niet werkte ;)


Hier is de site dan kun je er wat meer over lezen. Veel mensen met kroeshaar schijnen het ook te gebruiken. Maar ik heb dat niet hoor en bij mij werkt het dus ook. De site is Ella-Jorden.nl.
Mijn hoofdhuid was vaak pijnlijk rood jeukte bijna altijd ik werd er echt gek van. Ook had ik lastvan schilfers.

jord-y
29 juni 2012, 21:44
Ik ga even weer de eikel uithangen hier:rolleyes:
2 berichten gepost en komt hier het wondermiddel even melden, omdat je zo om ons geeft wat aardig danku danku:rolleyes::rolleyes:
Geloof trouwens niet in sinterklaas jij wel? dus ook niet in middeltjes die even een hardnekkige zo niet chronisch probleem even oplossen zucht.....

shawna
30 juni 2012, 08:57
Ik ga even weer de eikel uithangen hier:rolleyes:
2 berichten gepost en komt hier het wondermiddel even melden, omdat je zo om ons geeft wat aardig danku danku:rolleyes::rolleyes:
Geloof trouwens niet in sinterklaas jij wel? dus ook niet in middeltjes die even een hardnekkige zo niet chronisch probleem even oplossen zucht.....

Dit soort reacties zijn ook de rede dat ik weinig post hier. Altijd maar zo negatief doen.
Maar niemand dwingt je om iets uit te proberen hoor. Maar misschien zijn er mensen die hier wel iets aan hebben en die net zo radeloos als ik zijn en wel open staan voor wat anderen zeggen of geprobeerd hebben. En daar is mijn post voor bedoelt.
Blijf jij maar lekker rondlopen met je kwaal jij wil duidelijk niet geholpen worden. Maar vergeet niet dat ook ik al 23 jaar met dit probleem te maken heb.
Volgens mij is dit forum er om elkaar te helpen en ervaringen uit te delen. En dat doe ik nu. Al die jaren he ik geen goede ervaringen gehad. En nu dus wel. Dus besloot ik dit te delen met andere lotgenoten maat dit wordt zoals ik al verwacht had door sommige niet gewaardeerd.
Het is dan ook bedoelt voor mensen die hier wel voor open staan en graag van hun eczeem en haaruitval willen afkomen.

jord-y
30 juni 2012, 11:05
:rolleyes:
Dat is het probleem we krijgen teveel berichtjes met posters die 1 a 2 berichten posten met hun super geweldige product die geholpen heeft met altijd hetzelfde verhaal.
Niet iedereen wil jouw portomonnee gaan vullen nee.
Succes ermee.

shawna
30 juni 2012, 13:23
:rolleyes:
Dat is het probleem we krijgen teveel berichtjes met posters die 1 a 2 berichten posten met hun super geweldige product die geholpen heeft met altijd hetzelfde verhaal.
Niet iedereen wil jouw portomonnee gaan vullen nee.
Succes ermee.

Je vult niet mijn portemonnee hoor. Maar ik ga niet verder in discussie met jou. Ik heb wat berichten van je gelezen en die waren meestal erg negatief en volop commentaar op een ander.
Mischien moet je je eens meer verdiepen in je spelling dat is hard nodig.:rolleyes:

jord-y
30 juni 2012, 15:02
Welke negatieve berichten?:rolleyes:
Je typt heel erg als iemand anders hier als die bekritiseert wordt van reclame zooi gelijk in de aanval schiet, zal me niks verbazen we hebben hier ook genoeg mensen onder meerdere accounts:rolleyes: het is maar waar je zin in hebt.
Keto shampoo of dergelijke is een bewezen middel wat enigzins kan werken, naar mijn weten zijn er weinig andere echt effectieve middelen.
Je hebt iemand hier die weleens emu olie en kokosolie gebruikt, maar denk dat het eerder verlichtend werkt.
Again a thumb down!

shawna
30 juni 2012, 15:46
Welke negatieve berichten?:rolleyes:
Je typt heel erg als iemand anders hier als die bekritiseert wordt van reclame zooi gelijk in de aanval schiet, zal me niks verbazen we hebben hier ook genoeg mensen onder meerdere accounts:rolleyes: het is maar waar je zin in hebt.
Keto shampoo of dergelijke is een bewezen middel wat enigzins kan werken, naar mijn weten zijn er weinig andere echt effectieve middelen.
Je hebt iemand hier die weleens emu olie en kokosolie gebruikt, maar denk dat het eerder verlichtend werkt.
Again a thumb down!


Ik heb zelf ook een hele tijd Ketoconazol gebruikt maar dit werkt voor mij in ieder geval niet. Maar het is het eerste middel dat de artsen voorschrijven. Langdurig gebruik is niet aan te raden het is allemaal rotzooi dat meer kwaad als goed doet is mijn ervaring.
Kokosolie en emu olie heb ik ook geprobeerd de kokosolie deed soms wel wat maar de emu olie niet.

Strider
30 juni 2012, 20:49
Hier is de site dan kun je er wat meer over lezen. Veel mensen met kroeshaar schijnen het ook te gebruiken. Maar ik heb dat niet hoor en bij mij werkt het dus ook. De site is Ella-Jorden.nl.
Mijn hoofdhuid was vaak pijnlijk rood jeukte bijna altijd ik werd er echt gek van. Ook had ik lastvan schilfers.

Maar hoe breng je het aan? En hoelang laat je het zitten, en hoelang is de periode die jij er tussen liet zitten?

Ik moet wel zeggen dat ik er licht skeptisch over ben, de site oogt en werkt onprofessioneel, het product is duur, het is totaal onbekend wat voor ingrediënten erin verwerkt zitten (exotische kruiden is te vaag) en je kunt er niets over terug vinden :)

shawna
1 juli 2012, 09:39
Maar hoe breng je het aan? En hoelang laat je het zitten, en hoelang is de periode die jij er tussen liet zitten?

Ik moet wel zeggen dat ik er licht skeptisch over ben, de site oogt en werkt onprofessioneel, het product is duur, het is totaal onbekend wat voor ingrediënten erin verwerkt zitten (exotische kruiden is te vaag) en je kunt er niets over terug vinden :)



Ik was er ook sceptisch over hoor en vond het belachelijk duur . Maar wanhopig als ik was
probeerde ik het toch.
Het is een soort mix wat je moet mengen. Ik smeerde het voornamelijk op mijn hoofdhuid en niet in
mijn haar want mijn probleem zit op de hoofdhuid. Daarna deed ik er folie om en liet het een uur inwerken. Daarna wassen met shampoo . ( resultaat veel haarverlies en verder geen veranderingen)
De 2e behandeling deed ik een week na de 1e. ( Ook toen veel haarverlies en geen veranderingen)
Maar een dag of 5 na de 2e behandeling begon ik verbeteringen te merken. ( Veel minder haarverlies
en de hoofdhuid voelde en zag er veel rustiger uit)
De 3e behandeling was 2 weken na de 2e . (Geen haarverlies en jeuk is verdwenen)
Ik vind het product ook erg duur en heb lang getwijfeld of ik het zou kopen. Maar ik had al zoveel geld uitgegeven aan allerlei producten die niet hielpen dat ik toch besloot om het te proberen.
Ik ben ook weleens naar een haarkliniek geweest en toen was ik al 200euro kwijt om alleen binnen te komen. En ook dat bezoek leverde totaal geen resultaat op.
Dit is het beste resultaat dat ik in al die jaren heb behaald. En het schijnt een natuurlijk product te zijn dus kwaad kan het niet.
Wat je van de artsen krijgt is allemaal gevaarlijk spul dat meer kwaad doet als goed is mijn ervaring.
Wat zijn jouw klachten? Jeuk, haaruitval?

jord-y
1 juli 2012, 11:41
Gevaarlijk spul hou toch op man:eek:
Gebruik je zuur op je hoofd ofzo.
Voor mij werkt keto shampoo best redelijk al lost het het probleem niet op, maar er is simpelweg geen oplossing [nog] voor dit probleem.
Dat het voor jouw niet werkt tja....nou strider succes met je portemonnee leeghalen hoor graag of dit product werkt...wacht ik weet het antwoord al:cool:
Je bent zo doorzichtig als gepoetst glas;)

Strider
1 juli 2012, 12:33
Staat er op de verpakking geen ingredienten lijstje? Met wat voor shampoo spoelde je het uit? Op de site staat dat het bedoelt is voor mensen met kroeshaar, wat zou die mix dan voor dat haar moeten doen? Wat voor producten heb je hiervoor gebruikt en in wat voor staat is jouw eczeem? Het probleem met deze mix is dat je gewoon niet weet wat je koopt, dat vind ik 'gevaarlijker' dan een shampoo waar de ingrediënten op vermeld staan en wat afkomstig is van een echt ontwikkelingsbedrijf.

@Jordy ik heb nog nergens gezegd dat ik het ga kopen :)

21reinier
1 juli 2012, 13:12
Zo irritant hoeveel mensen een slaatje proberen te slaan uit de problemen van andere mensen zonder een daadwerkelijke oplossing te bieden. Het is duidelijk dat de inhoud van de posts van shawna waarin hij/zij praat over het mysterieuze wondermiddel ergens van gekopieerd is, want de opmaak is duidelijk anders dan in de posts waarin hij/zij mensen afkraakt of zichzelf probeert te verdedigen.

@shawna: Er zijn echt wel genoeg andere manieren voor jou om je brood te verdienen. Voor oplichting ben je duidelijk niet goed genoeg. Trouwens, de website is gruwelijk lelijk, de inhoud klopt grammaticaal van geen kant en licht dubbelzinnig merk ik op dat de gebruiksvriendelijkheid van je website ook te wensen overlaat.

shawna
1 juli 2012, 15:51
Zo irritant hoeveel mensen een slaatje proberen te slaan uit de problemen van andere mensen zonder een daadwerkelijke oplossing te bieden. Het is duidelijk dat de inhoud van de posts van shawna waarin hij/zij praat over het mysterieuze wondermiddel ergens van gekopieerd is, want de opmaak is duidelijk anders dan in de posts waarin hij/zij mensen afkraakt of zichzelf probeert te verdedigen.

@shawna: Er zijn echt wel genoeg andere manieren voor jou om je brood te verdienen. Voor oplichting ben je duidelijk niet goed genoeg. Trouwens, de website is gruwelijk lelijk, de inhoud klopt grammaticaal van geen kant en licht dubbelzinnig merk ik op dat de gebruiksvriendelijkheid van je website ook te wensen overlaat.

Ik verdien hier mijn brood niet mee hoor was het maar waar.
Ik heb al vermogens uit gegeven aan allerlei middelen maar als dat niet gelooft wordt kan ik er ook niets aan doen.
Ik zoek altijd graag verder en wil niet geloven dat er voor dit probleem geen opplossing is.
Maar als jullie dat wel doen is dat jullie goed recht. Niemand wordt ergens toe gedwongen hoor.

shawna
1 juli 2012, 16:00
Staat er op de verpakking geen ingredienten lijstje? Met wat voor shampoo spoelde je het uit? Op de site staat dat het bedoelt is voor mensen met kroeshaar, wat zou die mix dan voor dat haar moeten doen? Wat voor producten heb je hiervoor gebruikt en in wat voor staat is jouw eczeem? Het probleem met deze mix is dat je gewoon niet weet wat je koopt, dat vind ik 'gevaarlijker' dan een shampoo waar de ingrediënten op vermeld staan en wat afkomstig is van een echt ontwikkelingsbedrijf.

@Jordy ik heb nog nergens gezegd dat ik het ga kopen :)

Strider ik zag dat er al eerder hier iets over geschreven is op het haarwebforum. Hier is dat stukje dus ik ben niet de enige die hierover begint.

verlies van het haar
Ik heb een nicht in Saodie Arabie wonen.Ze komt een paar keer per jaar op vakantie in Nederland. Wat ze altijd terug mee neemt is de Natural Hair Treatment Mix van Ella-Jorden.Ze had reeds jaren last van kale plekken waar er absoluut geen haar meer opgroeide.Door het gebruik van dit product ontdekte ze dat ze een donslaagje kreeg op de kale plekken.Het is een geweldig product voor elk haartype. Mijn dochters haaruitval heeft het na 3 behandelingen gestopt.
Het is geschreven door Sunnah zoek het maar op.

Op de ingedientenlijst komt in ieder geval blackseed oil voor. Op het internet kun je hier wel dingen over vinden. Er bestaat ook blackseed shampoo maar die moet ik nog uitproberen maar dat ga ik zeker doen.

jord-y
1 juli 2012, 16:58
Kan mij dat sinterklaas verhaaltje van het nichtje uit saoedi arabie nog wel herrineren ja haha:rolleyes:
Diegene die op kale plekken gewoon weer haar kreeg geweldig toch?!
Voor de finasteride gebruikers stop ermee en gebruik dit geweldige product!! want ja het is simpelweg gewoon een geweldig product vraag het maar aan het nichtje uit saoedi arabi:rolleyes::eek: tevens kan het ook nog eens seborroisch eczeem verhelpen!! kortom het wondermiddel hebben we gevonden.
Greetz

shawna
1 juli 2012, 17:29
Kan mij dat sinterklaas verhaaltje van het nichtje uit saoedi arabie nog wel herrineren ja haha:rolleyes:
Diegene die op kale plekken gewoon weer haar kreeg geweldig toch?!
Voor de finasteride gebruikers stop ermee en gebruik dit geweldige product!! want ja het is simpelweg gewoon een geweldig product vraag het maar aan het nichtje uit saoedi arabi:rolleyes::eek: tevens kan het ook nog eens seborroisch eczeem verhelpen!! kortom het wondermiddel hebben we gevonden.
Greetz

Bij werkt het tenminste wel ik ben eindeijk vrij van jeuk en mijn hoofdhuid ziet er na jaren heel rustig uit.
Je kunt je niet voorstellen hoe gelukkig ik me hierbij voel.:cool:

Strider
1 juli 2012, 17:54
Strider ik zag dat er al eerder hier iets over geschreven is op het haarwebforum. Hier is dat stukje dus ik ben niet de enige die hierover begint.

verlies van het haar
Ik heb een nicht in Saodie Arabie wonen.Ze komt een paar keer per jaar op vakantie in Nederland. Wat ze altijd terug mee neemt is de Natural Hair Treatment Mix van Ella-Jorden.Ze had reeds jaren last van kale plekken waar er absoluut geen haar meer opgroeide.Door het gebruik van dit product ontdekte ze dat ze een donslaagje kreeg op de kale plekken.Het is een geweldig product voor elk haartype. Mijn dochters haaruitval heeft het na 3 behandelingen gestopt.
Het is geschreven door Sunnah zoek het maar op.

Op de ingedientenlijst komt in ieder geval blackseed oil voor. Op het internet kun je hier wel dingen over vinden. Er bestaat ook blackseed shampoo maar die moet ik nog uitproberen maar dat ga ik zeker doen.

Zou je soms even kunnen kijken welke ingrediënten er nog meer op staan :) zou erg fijn zijn :)

shawna
1 juli 2012, 18:22
Zou je soms even kunnen kijken welke ingrediënten er nog meer op staan :) zou erg fijn zijn :)

o.a.brandnetel, salie,blackseed,, sennablad, kinabast. castor oil.

Strider
2 juli 2012, 21:49
o.a.brandnetel, salie,blackseed,, sennablad, kinabast. castor oil.

Kun je geen foto van de ingrediëntenlabel maken :)

De ingrediënten die je hebt opgenoemd kunnen wel een verlichting voor je eczeem bieden, maar ik geloof er niet in dat het Seborroïsch eczeem kan genezen. Daarvoor is de aandoening gewoon te complex. Desondanks ben ik toch benieuwt naar de rest van de ingrediënten.

shawna
2 juli 2012, 22:16
Kun je geen foto van de ingrediëntenlabel maken :)

De ingrediënten die je hebt opgenoemd kunnen wel een verlichting voor je eczeem bieden, maar ik geloof er niet in dat het Seborroïsch eczeem kan genezen. Daarvoor is de aandoening gewoon te complex. Desondanks ben ik toch benieuwt naar de rest van de ingrediënten.

Het staat zo klein geschreven op het potje het is amper te lezen. Maar de dingen die ik kon lezen heb ik hier vermeld.
Of het Seborroïsch eczeem kan genezen weet ik natuurlijk ook niet maar ik heb geen klachten nu en daar ben ik erg blij mee.
Ik heb in mijn jeugd nooit last van Seborroïsch eczeem gehad. Opeens kreeg ik het en ik geloof toch dat ik er op de een of andere manier ook weer vanaf moet kunnen komen.
Ik heb mijn zoektocht naar het juiste middel nooit opgegeven.
En tot nu toe werkt dit middel voor mij prima. Of dat zo blijft dat weet je natuurlijk nooit maar vooralsnog ben ik erg tevreden nu.
Heb jij je hele leven al last van Seborroïsch eczeem of is het ook pas later gekomen?

Strider
2 juli 2012, 22:28
Het staat zo klein geschreven op het potje het is amper te lezen. Maar de dingen die ik kon lezen heb ik hier vermeld.
Of het Seborroïsch eczeem kan genezen weet ik natuurlijk ook niet maar ik heb geen klachten nu en daar ben ik erg blij mee.
Ik heb in mijn jeugd nooit last van Seborroïsch eczeem gehad. Opeens kreeg ik het en ik geloof toch dat ik er op de een of andere manier ook weer vanaf moet kunnen komen.
Ik heb mijn zoektocht naar het juiste middel nooit opgegeven.
En tot nu toe werkt dit middel voor mij prima. Of dat zo blijft dat weet je natuurlijk nooit maar vooralsnog ben ik erg tevreden nu.
Heb jij je hele leven al last van Seborroïsch eczeem of is het ook pas later gekomen?

Seborroïsch eczeem verdwijnt alleen als je de oorzaak aanpakt, en die zit echt niet in de huid. Ik geloof er nog steeds in dat de oorzaak ergens anders in je lichaam plaats vind. Daarom vind ik het opmerking dat je eczeem als sneeuw voor de zon is verdwenen.

Ik heb nu 7 jaar last van dit eczeem, is tegelijk met mijn haaruitval gekomen.

Ik zou eigenlijk wel een sample van dit product willen uitproberen, als het werkt heeft ella-jorden er een vaste klant bij. Weet je of ze met zoiets willen meewerken? :)

shawna
2 juli 2012, 22:55
Seborroïsch eczeem verdwijnt alleen als je de oorzaak aanpakt, en die zit echt niet in de huid. Ik geloof er nog steeds in dat de oorzaak ergens anders in je lichaam plaats vind. Daarom vind ik het opmerking dat je eczeem als sneeuw voor de zon is verdwenen.

Ik heb nu 7 jaar last van dit eczeem, is tegelijk met mijn haaruitval gekomen.

Ik zou eigenlijk wel een sample van dit product willen uitproberen, als het werkt heeft ella-jorden er een vaste klant bij. Weet je of ze met zoiets willen meewerken? :)

Ik denk er precies zo over als jij Strider en denk ook dat de oorzaak dieper ligt. Ik hoor ook positieve dingen over de blackseed oil om in te nemen schijnt erg goed te werken bij huid en haar problemen maar hier heb ik nog geen ervaring mee (ben wel van plan het te gaan proberen)
Ik kreeg dit eczeem kort na de bevalling van mijn eerste kind.
Ik kreeg ook eczeem en tegelijkertijd haaruival.

Ik heb geen idee of ze samples willen opsturen ik zou het proberen als ik jou was. Ik heb er niet eens bij stil gestaan om dat te vragen. Als ze een beetje klantvriendelijk zijn zouden ze dat moeten doen toch.

Rikkerd
3 juli 2012, 17:17
Ik heb nu al een tijdje last van huidkorsten op mijn hoofdhuid. Als ik ze tussen mij haar probeer uit te halen gaan er meestal 1-2 haren mee, die vastzitten aan het korstje. Ik ben kort geleden ook begonnen met mijn haar om de dag te wassen met anti roos (kruidvat) en een anti-hairloss shampoo (Hairwonder). Daarvoor waste ik mijn haren om de 2-3 dagen. Kan het vaker wassen van mijn haar de oorzaak zijn?

Noob
3 juli 2012, 18:30
Kunnen de laatste 15 posts verwijderd worden? Dit is een forum om informatie te delen, niet om producten aan te smeren! Het is overgens een kapster dus als je echt informatie wil of wil weten of het wel of niet echt is dan bel je ze op!

jord-y
3 juli 2012, 22:20
Mijn post dan niet hea;) ikzelf vind het namelijk ook vrij verdacht!

VapoChill
12 juli 2012, 09:29
Krijg je meer haaruitval van selsun? Tijdens het wassen? of wanneer?

Nou, weet ik niet zeker.
Denk eerder door de eczeem zelf dan selsun.

Edy_Spaghetti
15 juli 2012, 22:52
Wie van jullie gebruikt nog elke dag zijn of haar wondermiddel? Zie niet veel reacties meer..jammer.

Wat kan ik het beste voor stappen volgen voor mijn hoofdhuid? een antiroos shampoo en dan ketaconazolgel? of kan ik ook gewoon normale shampoo voor haar gebruiken (zoals zwitsal)?en welke? en dan ketaconazolgel.

jord-y
15 juli 2012, 23:08
Ikzelf gebruik nu naast lange tijd keto shampoo 2% nu ook een olie topical.
Voordat ik ga douchen inmasseren met de olie [bestaande uit zie handtekening] halfuur a max uur laten intrekken en dan tijdens het douchen een goedkope shampoo gebruiken uitwassen en totslot keto shampoo 5min laten intrekken en uiteraard weer eruit wassen, voila:)

Edy_Spaghetti
16 juli 2012, 10:26
Ikzelf gebruik nu naast lange tijd keto shampoo 2% nu ook een olie topical.
Voordat ik ga douchen inmasseren met de olie [bestaande uit zie handtekening] halfuur a max uur laten intrekken en dan tijdens het douchen een goedkope shampoo gebruiken uitwassen en totslot keto shampoo 5min laten intrekken en uiteraard weer eruit wassen, voila:)

waar krijg je die olie? en hoe heet het?

en voor je gezicht dan? smeer je er niks op? of heb je in het gelaat niks?

jord-y
19 juli 2012, 09:46
Alleen de olie of alle ingredienten die ik gebruik? [zie handtekening]
In je gelaat zou ik het bij, alleen emu olie houden of eventueel andere huid/gezicht olien mee mixen dat zou ik zelf even googlen.
Mijn olie topical is vooral voor de hoofdhuid en haren lijkt mij niet handig voor in het gezicht.

jokeadema
23 juli 2012, 22:17
Ik Heb Seborroisch eczeem al vanaf mijn 16 de jaar (ben nu 41) , het is een onderschatte vreselijke ziekte , heb (had)het ook op mijn hoofdhuid en gebruikte jaren Nizoral shampoo , (hielp een beetje ) maar bleef toch kleine korstjes houden en schilfertjes , MAAR gebruik nu al zeker 8 maanden rozemarijn GUHL antiroos shampoo (dagelijks) ,en sindsdien ZERO eczeem op mijn hoofdhuid , nul schilfertjes , nul korstjes ,nul jeuk ,, 100 x wat zeg ik 1000 x beter dan die hele verdomde nizoral shampoo.
Ik raad daarom iedereen aan (en heb dat al eerder gedaan) die last van deze aandoening heeft om deze shampoo dagelijks te gebruiken.
echter de eczeem op mijn wangen en neus kan ik alleen maar onderdrukken met inderdaad ja Nizoral zalf (moet bijna dagelijks smeren).

hallo
ik heb al jaren zulke korsten op mijn hoofd en schilfers er werd gezegd door een kapster dat ik goed mijn hoofdhuid moest masseren tijdens haarwassen en jeuk op mijn hoofd
ik ga die shampoo begruiken al is het geen eczeem dan helpt het waarschijnlijk ook
heb erge haaruitval vind het dood irritant draag nu een wig voldoet heel erg goed
want mijn haar is sowieso veel te dun pom het lang te hebben en dat is wat ik wil dus een wig van minstens 60 cm

mvrgr joke adema

Prince77
8 augustus 2012, 03:00
Beste Haaweb-leden die lijden aan SE,

Hierbij mijn verhaal en ervaringen...

Ik ben 22 jaar en begon op mijn 18e te merken dat mijn hoofdhuid er niet meer gezond uitzag en ik voelde dit ook, dmv jeuk, roodhuid, schilfers. Kreeg van mijn huisarts ketoconazol shampoo en creme. Heb het 2 tot 3 maanden gebruikt en ben ermee gestopt na een periode van 2 weken hevige haaruitval. Intussen bleef ik langs mijn huisarts gaan voor advies etc. maar uiteindelijk ben ik ook daarmee gestopt, ik vond namelijk dat mijn huisarts mij niet echt kon helpen, hij gaf het ook zelf aan en zei; een eczeem blijft altijd bestaan, soms is het wat sterker aanwezig en soms wat minder...

Toen ik 18/19 jaar was had ik me geregistreerd als lid hier op Haarweb. Was toen hier een aantal maanden actief en heb toen ook heel veel geleerd over SE dankzij dit forum. Intussen bleef ik niet stil en wilde ik mijn SE tegengaan (logisch) dmv het achterhalen waardoor SE onstond. Ik ging regelmatig naar de kapper, om de 2/3 weken door mijn "snelle" haargroei en kreeg op een gegeven moment advies van mijn kapper om Kerastase Bain Vital Dermo Calm te gebruiken, wat volgens hem mijn hoofdhuid zou reinigen en verzorgen. Nadat ik hiermee was begonnen, merkte ik al snel dat mijn jeuk volledig was verdwenen en dat mijn hoofdhuid niet meer zo strak aanvoelde en ook niet mijn gezicht (vooral rondom mijn neus en voorhoofd). Na twee maanden ongeveer begon mijn haaruitval te stabiliseren (ong. tot 20 haartjes na kammen in de middag). Na ongeveer 5 maanden merkte ik dat het voor mijn SE veel moeilijker werd om zich te blijven ontwikkelen en heb ik al ongeveer 1 jaar geen last meer van SE, alleen droge huid rondom mijn neus en op mijn wangen wanneer ik tot 10 minuten onder de douche sta of wanneer ik heet water gebruik tijdens het douchen. Heb daar ook van geleerd en probeer maximaal 5 minuten onder lauw water te staan. Momenteel smeer ik mijn droge plekken rondom mijn neus in met Vaseline-cetomacrogolcreme FNA. Om te zorgen dat eczeem zich niet kan ontwikkelen en rondom mijn haren kan zitten vastplakken, houd ik mijn haren zo kort mogelijk en ga ik regelmatig om de anderhalve week naar de kapper om bij te laten knippen. Daarnaast droog ik mijn haren niet af met een handdoek of fohn maar laat ik het natuurlijk drogen, dit doe ik al ongeveer 1,5 jaar (wanneer ik een handdoek gebruikte, merkte ik dat het begon te jeuken etc.). Ik laat het shampoo voor ongeveer een minuut tot twee minuten inwerken en dan spoel ik het uit. Voor het slapen gaan masseer ik mijn hoodhuid en om de twee weken smeer ik het in met olijfolie voor het slapen gaan en was ik het uit in de ochtend dmv douchen. Ik merk ook dat regelmatig douchen, dus reinigen, heel belangrijk is. Momenteel heb ik soms haaruitval en soms helemaal niet (haaruitval; 10 tot 20 haartjes wat niet gepaard gaat met plotseling wakker worden met hevige zweet op hoofdhuid, wat eerder tijdens SE-tijden wel het geval kon zijn).

Waar ik momenteel last van heb is droge mond met een zure/bittere smaak wanneer ik wakker word. Ik ga er vanuit dat dit te maken heeft met melkzuur ontwikkeling door de spieren, voornamelijk beenspieren door overspanning etc. (maar dit gebeurt ook af en toe net als haaruitval).

Ik zal binnen paar dagen fotos hier op het forum zetten van mijn tijden voor SE en mijn situatie na het stabiliseren van mijn SE.

Strider
8 augustus 2012, 09:31
Beste Haaweb-leden die lijden aan SE,

Hierbij mijn verhaal en ervaringen...

Ik ben 22 jaar en begon op mijn 18e te merken dat mijn hoofdhuid er niet meer gezond uitzag en ik voelde dit ook, dmv jeuk, roodhuid, schilfers. Kreeg van mijn huisarts ketoconazol shampoo en creme. Heb het 2 tot 3 maanden gebruikt en ben ermee gestopt na een periode van 2 weken hevige haaruitval. Intussen bleef ik langs mijn huisarts gaan voor advies etc. maar uiteindelijk ben ik ook daarmee gestopt, ik vond namelijk dat mijn huisarts mij niet echt kon helpen, hij gaf het ook zelf aan en zei; een eczeem blijft altijd bestaan, soms is het wat sterker aanwezig en soms wat minder...

Toen ik 18/19 jaar was had ik me geregistreerd als lid hier op Haarweb. Was toen hier een aantal maanden actief en heb toen ook heel veel geleerd over SE dankzij dit forum. Intussen bleef ik niet stil en wilde ik mijn SE tegengaan (logisch) dmv het achterhalen waardoor SE onstond. Ik ging regelmatig naar de kapper, om de 2/3 weken door mijn "snelle" haargroei en kreeg op een gegeven moment advies van mijn kapper om Kerastase Bain Vital Dermo Calm te gebruiken, wat volgens hem mijn hoofdhuid zou reinigen en verzorgen. Nadat ik hiermee was begonnen, merkte ik al snel dat mijn jeuk volledig was verdwenen en dat mijn hoofdhuid niet meer zo strak aanvoelde en ook niet mijn gezicht (vooral rondom mijn neus en voorhoofd). Na twee maanden ongeveer begon mijn haaruitval te stabiliseren (ong. tot 20 haartjes na kammen in de middag). Na ongeveer 5 maanden merkte ik dat het voor mijn SE veel moeilijker werd om zich te blijven ontwikkelen en heb ik al ongeveer 1 jaar geen last meer van SE, alleen droge huid rondom mijn neus en op mijn wangen wanneer ik tot 10 minuten onder de douche sta of wanneer ik heet water gebruik tijdens het douchen. Heb daar ook van geleerd en probeer maximaal 5 minuten onder lauw water te staan. Momenteel smeer ik mijn droge plekken rondom mijn neus in met Vaseline-cetomacrogolcreme FNA. Om te zorgen dat eczeem zich niet kan ontwikkelen en rondom mijn haren kan zitten vastplakken, houd ik mijn haren zo kort mogelijk en ga ik regelmatig om de anderhalve week naar de kapper om bij te laten knippen. Daarnaast droog ik mijn haren niet af met een handdoek of fohn maar laat ik het natuurlijk drogen, dit doe ik al ongeveer 1,5 jaar (wanneer ik een handdoek gebruikte, merkte ik dat het begon te jeuken etc.). Ik laat het shampoo voor ongeveer een minuut tot twee minuten inwerken en dan spoel ik het uit. Voor het slapen gaan masseer ik mijn hoodhuid en om de twee weken smeer ik het in met olijfolie voor het slapen gaan en was ik het uit in de ochtend dmv douchen. Ik merk ook dat regelmatig douchen, dus reinigen, heel belangrijk is. Momenteel heb ik soms haaruitval en soms helemaal niet (haaruitval; 10 tot 20 haartjes wat niet gepaard gaat met plotseling wakker worden met hevige zweet op hoofdhuid, wat eerder tijdens SE-tijden wel het geval kon zijn).

Waar ik momenteel last van heb is droge mond met een zure/bittere smaak wanneer ik wakker word. Ik ga er vanuit dat dit te maken heeft met melkzuur ontwikkeling door de spieren, voornamelijk beenspieren door overspanning etc. (maar dit gebeurt ook af en toe net als haaruitval).

Ik zal binnen paar dagen fotos hier op het forum zetten van mijn tijden voor SE en mijn situatie na het stabiliseren van mijn SE.

Had jij voor je shampoo geen last van een vettige hoofdhuid?

Noob
8 augustus 2012, 22:54
Kerastase Bain Vital Dermo Calm.
Gebruik je dit al jaren met succes? Ik vind dit meestal van die dure Kappers-commerciele aansmeer producten. Waar koop je het? Ik zag dat het 17 euro kost.

Strider
8 augustus 2012, 23:31
Heeft er al ooit iemand Magnesium sulfate (Epsom salt) geprobeerd? Her en der zijn er wel wat positieve ervaringen over :)

Prince77
9 augustus 2012, 00:43
Had jij voor je shampoo geen last van een vettige hoofdhuid?

Ik had nauwelijks last van een vettige hoofdhuid voor het gebruik van Kerastase shampoo...

Dit kwam mede doordat ik toen per week 4 keer ging sporten en hierdoor ook vaak ging douchen (nu nog steeds, vind het relaxend werken) waardoor ik voorkwam dat ik een vettige hoofdhuid kreeg

Prince77
9 augustus 2012, 00:48
Gebruik je dit al jaren met succes? Ik vind dit meestal van die dure Kappers-commerciele aansmeer producten. Waar koop je het? Ik zag dat het 17 euro kost.

Ik gebruik het al 2/3 jaar en met succes. Je kan het kopen bij sommige kappers.. ik koop het bij de 'Knappe Kapper' in Alphen aan den Rijn (waar ik woon). Ik was mijn haren elke ochtend met deze shampoo en laat het zitten voor 2 minuten en dan was ik het uit. Het reinigt mijn hoofdhuid en werkt verzorgend.

anne2225
9 augustus 2012, 18:08
ik heb ook na lang zoeken (22 jaar) ontdekt dat ik seborroisch eczeem heb, eerst dacht ik dat het een chronische bacteriele infectie was.

ik wil graag reageren op alle posts dat het beter wordt door invloed van de zon, zelf woon ik in een erg warm klimaat, eigenlijk direct aan zee vlakbij cancun mexico, dus 365 dagen per jaar zon en gezonde zeelucht.

ik ben elke dag maar even met mijn gezicht in zon, zo een 5 minuten, maar merk toch dat het negatief de eczeem beinvloed, nu is het hier ook nog vochtig warm.

zeker is het dat stress een zeer negatieve invloed heeft

wat ik zoal gebruikt heb om het onder controle te krijgen:

- zeer goede ervaring met Oil of Olaz Total effects, is wel aan de dure kant
maar er zit iets in dat de symptomen als sneeuw voor de zon laat verdwijnen: maar......... na enige tijd of de schimmel resistent wordt hiervan weet ik niet, maar het komt toch na enkele maanden weer terug, ook heb ik bij erge uitslag Oil of Olaz gecombineerd met zinkcreme, wat ook heel goed helpt, daarbij wil ik toch Oil of Olaz aanbevelen omdat het
met een ander products af te wisselen zodat geen resistentie optreedt

- zelf heb ik ook wanneer ik last van jeuk krijg te deppen met gewone azijn, gisteravond kreeg ik weer een beetje jeuk en heb gelijk met een beetje azijn gedept, tot nu toe is mijn huid vrij rustig

- Lamisil werkt ook wel goed, ketaconazol werkt niet, het wordt zelfs slechter.

ik ben wel blij dat ik dit forum heb gevonden, ik ben aan het lezen vanaf het begin en ik hoop niet dat ik dubbel post, door mijn ervaringen te delen, maar eigenlijk heb ik nog niet gezien dat iemand anders over oil of olaz total effects heeft gepost. het is echt het proberen waard en als men alleen maar specifieke plekjes behandeld gaat het erg lang mee.

ook wil ik nog wat kwijt over azijn en chloor. ik heb hier 2 honden en die hebben al een paar keer een schimmel infectie gehad en ze kregen ook kale plekken hierdoor, ik heb ze behandeld met deppen met azijn 1 x per dag en als ik ze waste met Head and Shoulders, depte ik hun plekken met zeer verdund chloor. de schimmelinfectie was altijd heel hardnekkig, vooral door het klimaat? maar na 1 maand was het toch volledig onder controle en kregen ze ook weer hun vacht terug

Strider
9 augustus 2012, 18:54
Ik had nauwelijks last van een vettige hoofdhuid voor het gebruik van Kerastase shampoo...

Dit kwam mede doordat ik toen per week 4 keer ging sporten en hierdoor ook vaak ging douchen (nu nog steeds, vind het relaxend werken) waardoor ik voorkwam dat ik een vettige hoofdhuid kreeg

Hmmm ik heb daar juist wel erg veel last van, en dat is ook 1 van de symptomen van seb. eczeem.

Maargoed, misschien dat ik je shampoo ook eens ga proberen.

Strider
17 augustus 2012, 07:09
Zijn er nog mensen die de Kerastase shampoo hebben uitgeprobeerd? :)

Joellie
4 september 2012, 23:58
[QUOTE=Prince77;311475]Beste Haaweb-leden die lijden aan SE,
Hi Prince,

Dat is een fantastisch verhaal.. Ik ben al lang niet meer op haarweb geweest. Kun je iets meer vertellen over hoe en hoevaak je je gezicht behandeld met Kerastase Bain Vital Dermo Calm.. en welke andere reinigingsproducten je gebruikt?

Hoe uit jouwn droogheid zich als je je huid op die plekken van dichtbij zou bekijken? Kun je dan ook lichte witte schilfering waarnemen?

thanks dude!

Joellie
5 september 2012, 00:06
Hi anne.. ja dat ben ik vaker tegengekomen dat Olaz goed werkt.
zelf heb ik zeker Regenerist met dove zeep een half jaar met succes gebruikt. Ook deed ik er om de dag honing op voor 20 min en dan afspoelen. Heel af en toe had ik van die stukjes / bolletjes huid zoals een splinter die dan uit de huid omhoog kwamen.. Ik heb helaas nooit iets gevonden om dat tegen te gaan anders zou ik het nu nog steeds gebruiken. MOcht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag

Welke cleanser gebruik jij? doe je olaz am en pm?

Met zon heb ik de ervaring dat het niet te warm of te droog of te vochtig is dat die eczeem helemaal stopt echter heb ik wel een paar dagen voor nodig. Ik ben benieuwd of je ook een wat mindere vochtige periode daar hebt.. Moet je maar eens op letten of het dan beter gaat.





[QUOTE=anne2225;311797]ik heb ook na lang zoeken (22 jaar) ontdekt dat ik seborroisch eczeem heb, eerst dacht ik dat het een chronische bacteriele infectie was.

jehan
4 oktober 2012, 21:36
Even een update van mijn kant.
Van de zomer is mijn eczeem weer aardig minder geworden. Zon (met mate) en zee is voor mij echt top. Het eczeem is nog steeds niet op het oude niveau, na twee maanden.

Sinds twee weken ben ik gestopt met het eten van margarine en smeer nu roomboter, ook vermijd ik koekjes en gebak zoveel mogelijk. Ik vermoed namelijk dat transvetten wel eens een belangrijke rol zouden kunnen spelen bij het eczeem. Transvetten komen vooral veel voor in margarines en in gebak dat niet met roomboter is bereid. Als je op wikipedia leest over transvetten word je echt niet vrolijk en zou het een mogelijke verklaring voor het eczeem kunnen zijn.
Twee weken is nog kort, maar ik ben toch gematigd positief. Na 40 jaar margarine verwacht ik niet dat mel stel en sprong mijn eczeem verdwijnt. Hoe dan ook transvetten zoveel mogelijk vermijden kan in ieder geval absoluut geen kwaad!

Noob
9 oktober 2012, 22:30
Jehan, goed teken! Transvetten zijn erg slecht, het schijnt connectie te hebben met je talgsamenstelling op je hoofd.

Als zee veel voor je doet, kan je ook eens proberen af en toe je haar met zout water na te spoelen en dan afdrogen.

oempie
13 oktober 2012, 00:47
Heb sinds 2 jaar last van SE. Ben nu 37 jaar. Moet zeggen dat ik geen last van schilfers heb op mijn hoofdhuid wel wat jeuk.
Het probleem zijn mijn wenkbrauwen die uitvallen, ben er depri van geworden. De huisarts heeft mij ketoconazol voorgeschreven maar helpt niet, heb gewoon kale plekken in mijn wenkbrauwen. Mijn vraag is kan het ook zo zijn dat ze voorgoed wegblijven, en niet meer teruggroeien.
Als ik naar buiten ga gebruik ik een wenkbrauwpotlood, daarna na het wegvegen van de potlood merk ik dat ik meer last heb van wenkbrauwuitval.

Noob
14 oktober 2012, 13:09
Is er op die plekken waar je geen wenkbrauw meer hebt een heftige ontsteking geweest? Want normaal gesproken komen je wenkbrauwen altijd terug tenzij er verlittekening is waardoor geen haar meer kan groeien.

Die zalf moet normaal gesproken tegen SE aangezicht goed helpen. Als dit niet het geval is kan er ook mogelijk een andere oorzaak zijn. Laat er eens een Dermatoloog over oordelen.

koekenbakker
17 oktober 2012, 11:02
Mensen probeer eens accupunctuur. Ook zal je wel eens ergens allergisch voor kunnen zijn.

Noob
17 oktober 2012, 17:04
Helpt dat bij jou dan koekenbakker?

koekenbakker
19 oktober 2012, 18:39
Bij mij werd een jaar of 5 geleden seborroisch eczeem vastgesteld. Paar keer bij een chinese elektrische accupuncturist geweest, die ook een koemelk allergie heeft vastgesteld. Sindsdien nergens meer last van en verdraag zelfs koemelk met mate.

Noob
20 oktober 2012, 17:40
Na een paar keer acupunctuur is het helemaal weg? en komt ook niet af en toe opzetten?

koekenbakker
20 oktober 2012, 17:47
Na een paar keer acupunctuur is het helemaal weg? en komt ook niet af en toe opzetten?

Ja, gebruik ook nivea dagcreme dat is ook heel goed als je last hebt van in je gezicht.

Maar ik heb echt nergens last meer van, mijn hele hoofdhuid is ook normaal.

Noob
21 oktober 2012, 11:14
Waar had je last van bij je hoofdhuid dan?

koekenbakker
21 oktober 2012, 19:02
Misschien waar dit topic over gaat?

maikee
21 oktober 2012, 21:46
Misschien waar dit topic over gaat?

@koekenbakker bij welke acupuncturist ben u geweest (in welke stad)? Het Chinese Idee in Amsterdam beschrijft wel SE en hen oplossing d'r voor: http://www.hetchineseidee.nl/acupunctuur/Seborrhoisch-eczeem
Mss iemand ervaring er mee..
En had u ook Seborrisch eczeem gepaard met haaruitval?

Bij voorbaat dank.

Noob
21 oktober 2012, 23:13
Koekenbakker ik vraag het omdat ik denk dat jij wellicht geen echte SE had. Dit is een chronische aandoening waarbij jij de eerste bent bij wie het is genezen na enkel een paar behandelingen.

koekenbakker
22 oktober 2012, 02:43
De dermatoloog zei toch echt dat ik se had op mijn haarhuid en de t zone. Maarre sinds ik bij die chinees geweest ben voor elek accupunc en hij mijn lactose allergie heeft verminderd heb ik nergens meer last van. Kan zelfs prima lactose met mate innemen. Hoofdhuid is kerngezond alsmede mijn t zone. Geloof het of niet, maar het heeft mij geholpen. Ook moet je je rust vinden dat helpt ook, probeer maar eens een paar keer per dag met gesloten ogen je voor 10 of meer minuten te concentreren op een geluid.

koekenbakker
22 oktober 2012, 02:46
Naam van die chinees schiet mij niet zo 123 te binnen. Hij was ook werkzaam als anestesist in een ziekenhuis en had heel veel studies gedaan, dus zeker geen kwakzalver.

deborahdc
11 december 2012, 18:57
Ik ben een vrouw van 26 jaar. Ik heb heel lang enkele huidproblemen waaronder dan seborroisch eczeem. Dit werd paar jaar ook vastgesteld door dermatoloog. De vele zalfjes en lotions mee gekregen maar niets hielp. Af en toe was het wel beetje minder maar ik bleef dikke korsten hebben op hoofdhuid en aangezicht. Vooral dan voorhoofd en wenkbrauwen.

Een tijdje geleden was het me nu echt beu en ben ik zelf beginnen googlen. Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen heb maar ik dacht zelf dat het op dit forum was. Er raadde iemand shampoo van guhl aan. Ik gebruikte dit merk shampoo al omdat ik op ander forum had gelezen dat dit goede shampoo was voor droog en breekbaar haar. Je hebt verschillende soorten van deze shampoo. Je kan hier gerust eens over opzoeken. De shampoo die echter werd aangeraden was Guhl anti-roos voor alle huidtypen met rozemarijn. Ik koop deze in het kruidvat, essenza,.. voor +-7 euro. Het lijkt een klein flesje maar je moet heel weinig gebruiken want het schuimt goed. Na enkele weken kon ik toch echt wel verschil merken. Mijn man moest regelmatig mijn hoofdhuid behandelen met locoid crelo lotion maar de plekken op mijn hoofd werden minder en minder.

Wat doe ik nu voor mijn aangezicht??
Ik scrub eerst mijn probleemplaatsen met vrij ruwe scrub . Ik heb ook nog couperose op mijn wangen (rode, brandende wangen). Hier mag ik dus niet te veel scrubben aangezien de huid hier heel dun en fragiel is. Na het scrubben spoel ik alles goed af. Dan was ik mijn haar met de guhl shampoo en terwijl was ik mijn gezicht ook met de shampoo. Ik merk dat mijn gezicht heel zacht is en voorlopig heb ik geen vlekjes of korstjes. Ik moet het wel onderhouden want als ik een week niet gescrubd heb dan voel ik terug schubberig en heb ik terug schilfers. Na het wassen wrijf ik gezicht in met la roche-posay toleriane ultra. Ik koop deze bij apotheker of newpharma. Dit is de enige creme die ik kan gebruiken want alle andere die ik tot nu toe geprobeerd heb brandt echt. Na het inwrijven heb ik echt glad velletje.

Even herhalen:
kruidvat scrubcrème abrikozen
guhl anti-roos met rozemarijn
la roche-posay toleriane ultra

Ik ben wel benieuwd of anderen hier ook mee geholpen zijn...

groetjes

Lime
12 december 2012, 14:55
Hallo allemaal, deze website vond ik erg verhelderend: http://www.huidinfo.nl/tinea%20amiantacea.html
Schalp noemen ze dus die dikke schilfers waar ik helemaal gek van wordt!

Sinds een week was ik m'n haar twee keer per week met Selsun en smeer ik elke avond Topicorte (voor cutaan gebruik) op m'n hoofdhuid. Dat is een combinatie die bij mij kennelijk goed werkt want de schilfers zijn nu weg en ik heb geen noemenswaardige haaruitval meer! Hoera!
Heb nu nog wel een droge hoofdhuid en lichte jeuk en de plekjes waar de schilfers zaten voelen nog ruw/kwetsbaar.

Herkent iemand deze fase?
Hoe nu verder? Heeft iemand al een oplossing voor het bestrijden van de droge, jeukerige hoofdhuid? Vroeger had ik gewoon eczeem en hielp zwemmen in de zee en (kunstmatige) zon maar in dit geval helpt het niet.
Ik dacht aan een olie maar wil de hoofdhuid niet dichtsmeren...
En dan wil ik een gistdodende shampoo gaan gebruiken om de eczeem te gaan bestrijden..ik pluis dit forum al uit maar alle concrete tips zijn welkom.

iann
13 december 2012, 20:10
Beste mensen,

Ik heb ongeveer 2 maanden last van jeuk bij mijn haarlijn. Dat kwam door het gebruiken van wax, ik plakte mijn haren op mijn huid m.b.v. Wax. En daardoor voelde ik het erg branden, en erg jeuken. Ik heb er nu nog af en toe last van. Hoe kan ik dit het beste behandelen. Die plekken zijn wat lichter van kleur, en een beetje rood. Als ik er op druk, of knijp. Dan word het wat minder.

De ingriedenten van het product die ik gebruik: Aqua, CETERATH, GLYCERIN, PEG-40, HYGROGENATED, CASTOR OIL, CLAY, PANTHENOL, METHYLISOTHIAZOLINONE, IODOPROPYNYL, BUTYLCARBAMATE, PERFUME.

Wat kan ik het beste doen mensen?

yillie
16 december 2012, 23:49
ik heb meer dan 11 jaar Sebo. het is een nare chronische aandoening. als je mij je email mailt, dan mail ik je de info wat kan helpen

Noob
23 december 2012, 17:29
Lime dit is de info over SE:
http://www.huidinfo.nl/seborecz.html


"opvlamming van het eczeem bij geestelijke stress, ziekte en wisseling van de seizoenen."

21reinier
23 december 2012, 19:36
ik heb meer dan 11 jaar Sebo. het is een nare chronische aandoening. als je mij je email mailt, dan mail ik je de info wat kan helpen
Waarom plaats je de info niet gewoon hier in deze discussie? Een groot gedeelte van de bezoekers die in deze discussie terechtkomen heeft namelijk last van seborroïsch eczeem en zou baat hebben bij informatie over ervaringen en oplossingen van andere gebruikers. Daar is deze website dan ook voor bedoeld.

Jan90
11 januari 2013, 13:25
Het is bij mij sinds deze ook vastgesteld. Eigenlijk een beetje raar, want ik ga naar de dokter vanwege mijn oneven inhammen (links vrijwel niks, rechts behoorlijk). Hij keek even en stelde meteen vast dat ik SE had. Nu heb ik af en toe wel eens last van jeuk en schilfertjes, maar ik kan nu niet zeggen dat ik een enorm rode hoofdhuid heb of wat dan ook.

Ik heb dus ook ketoconazol shampoo meegekregen, 2 x per week gebruiken. Nu staat er in de bijsluiter dat je behalve die 2 x wassen met ketoconazol, je niet tussentijds nog moet wassen, anders moet je het proces herhalen. Persoonlijk vind ik het wel altijd lekker om mijn haren uit te spoelen tijdens het douchen (ivm gel enzo), ik neem aan dat alleen met water afspoelen dan ook niet mag? Verder wou ik weten of iemand ook vervelende ervaringen heeft met ketoconazol?

Bedankt!

Noob
11 januari 2013, 16:03
Je moet eigenlijk ook minderen met gel. Met water tussentijds spoelen mag wel.

DannyBoy
8 februari 2013, 13:09
Beste allen,

Excuses als ik niet iets bijzonder nutigs aan dit forum toevoeg, maar ik ben een jongen van 21 jaar die gewoon even van zich af wil schrijven.
Ik zit nu in een suffig kantoor achter de computer te tikken, met een droge airconditioning lucht, en VOEL gewoon mijn hoofdhuid gisten.
In de spiegel van de felverlichte toiletten kan ik mijn hoofdhuid zien, helemaal rood en irriterend. Om de paar minuten voel ik dat markante gevoel van een dun haartje wat dan weer ergens op mijn gezicht zit, of op mijn bureau valt. Ik pak het dan op, zie een wit bolletje aan het uiteinde zitten, en mij humeur is weer iets slechter.
Ik ben al 3 keer naar de dermatoloog geweest, twee keer naar Bergman Clinics in Amsterdam, één keer naar het Medisch Centrum Amsterdam West, uiteraard 3 keer hetzelfde flesje ketoconazol meegekregen. Dat, plus een fles chemisch stinkende Locoid Scalp Lotion. Dit helpt eventjes, een halve dag misschien na het gebruikt te hebben, maar dan keert de jeuk, roodheid, en vooral pijn(dat trekkende gevoel dat iedereen hier wel kent) weer terug.
Ik kreeg de eczeem precies volgens het boekje na de puberteit, merkte dat mijn normaal zo krullende haar futlozer werd, en heb sinds een jaar nu haaruitval. Heb ik het idee dan. Als ik mijn ouders erover vertel zeggen ze niets te kunnen zien en komt mijn moeder met allemaal natuurlijke bio-middeltjes op de proppen waarmee ze beweert mij te kunnen helpen.
Inmiddels erger ik me zo aan alles dat ik er wel om de minuut even aan denk. Ook iets bekends wat ik op dit forum lees.
Ik heb inmiddels geprobeerd:

-niets: Ik lees op dit forum verhalen van mensen die het ene na het andere middel gebruiken zonder effect, ik dacht als ik nou een tijd mijn haar met alleen maar lauw WATER ga wassen, misschien helpt het. Niet dus, het bleef jeuken en uitvallen.
-ketoconazol: helpt dus eventjes, een paar weken heeft het me een goed gevoel gegeven, maar daarna kwam het steeds weer terug en vooral: mijn haar werd er dunner van.
-Weleda anti-roosshampoo: Hielp één keer, daarna niet meer.
-Resdan: hielp helemaal niet.
-Wella shampoo voor de gevoelige hoofdhuid: Een duur middel dat de kapper me aansmeerde, wat één dagje(omdat ik erin geloofde natuurlijk) hielp maar daarna niet meer.
-Selsun: dit gebruik ik nu, de eerste keer hielp het goed, maar een paar dagen geleden de tweede keer had al geen effect meer.
-Kokosolie: dit smeerde ik in mijn hoofdhuid, had idd één keer een paar dagen effect, maar nu ook niet meer.

enzovoorts.

Onnodig om te zeggen dat ik bijna ten einde raad ben, vooral omdat ik dus 21 ben, een mooie bos haar heb, en NIET de vorm schedel heb die het makkelijk kan hebben kaal te worden(lang en dun).

Ik word gek van alle tintelingetjes de hele dag en die permanente eindeloos slepende irritatie.

Ik ben geboren met een atopische gezondheid, dus heb ook vrij veel andere kwaaltjes, ook dit lees ik hier een paar keer terug op dit forum.
Astma, allergieen, andere vormen van eczeem, het lijkt wel alsof sommige mensen alle kwaaltjes op zich gestort krijgen.

Mijn idee is om misschien met zijn allen nog eens dit forum goed door te spitten en tot een soort van voorlopige conclusie te komen van welke middelen echt voor de meesten goed werken. Ik lees een paar titels steeds terug, maar als we nou een soort vote doen van wat goed helpt? Mijn insteek is: als er een probleem is, eliminate it.
Dit was een lange post, maar shit, 50 pagina's doorspitten en dan tot de conclusie komen dat er gewoon geen fucking oplossing is: het moest gewoon even.

Kuit
8 februari 2013, 14:29
3x dermatoloog, heb je je bloed laten testen?

koekenbakker
8 februari 2013, 17:20
Zie mijn foto's in mijn topic. Ik had dit dus ook jaren geleden, nu is mijn hoofdhuid goed. Gelukkig ben ik er af.

Traangas
8 februari 2013, 17:34
Toch ook maar even mijn verhaal neerzetten hier:

Ik heb dus ook al een aantal jaren SE op mijn hoofdhuid. De jeuk en schilfering verschilt van tijd tot tijd maar wat mij het meeste stoort is dat mijn haar zoveel dunner is geworden dat ik mijn hoofdhuid gewoon kan zien.

Ik ben al verschillende keren bij verschillende dermatologen in het UMC geweest. Zij constateerden allemaal SE en ik heb verschillende medicijnen gekregen. Selsun, 2 verschillende ketoconazol shampoos, teershampoo en topicorte lotion. Dit had allemaal vrij weinig effect en de jeuk bleef.

Vandaag weer naar de dermatoloog geweest en na overleg met haar supervisor heeft ze besloten om nu een clobetasol shampoo te geven aan mij. Iemand ervaring hier mee? Verder gaf ze wel aan dat het heel goed kan dat mijn haar weer voller wordt als de hoofdhuid hersteld. Over vier weken mag ik weer terug komen om te kijken of dit product effect heeft.

Ik word echt moe van deze aandoening en dan vooral dat mijn haar er zo onder leidt.

Strider
8 februari 2013, 18:21
Toch ook maar even mijn verhaal neerzetten hier:

Ik heb dus ook al een aantal jaren SE op mijn hoofdhuid. De jeuk en schilfering verschilt van tijd tot tijd maar wat mij het meeste stoort is dat mijn haar zoveel dunner is geworden dat ik mijn hoofdhuid gewoon kan zien.

Ik ben al verschillende keren bij verschillende dermatologen in het UMC geweest. Zij constateerden allemaal SE en ik heb verschillende medicijnen gekregen. Selsun, 2 verschillende ketoconazol shampoos, teershampoo en topicorte lotion. Dit had allemaal vrij weinig effect en de jeuk bleef.

Vandaag weer naar de dermatoloog geweest en na overleg met haar supervisor heeft ze besloten om nu een clobetasol shampoo te geven aan mij. Iemand ervaring hier mee? Verder gaf ze wel aan dat het heel goed kan dat mijn haar weer voller wordt als de hoofdhuid hersteld. Over vier weken mag ik weer terug komen om te kijken of dit product effect heeft.

Ik word echt moe van deze aandoening en dan vooral dat mijn haar er zo onder leidt.

Ik heb precies hetzelfde, ik heb ook die producten voorgeschreven gekregen zonder resultaat. Clobetasol is mij niet bekend. Ik ben benieuwt :)

Kuit
8 februari 2013, 18:24
Clobetasol is beter dan teershampoo, had ik gelezen. Ik gebruik nu teershampoo.

Noob
12 februari 2013, 20:43
Zie mijn foto's in mijn topic. Ik had dit dus ook jaren geleden, nu is mijn hoofdhuid goed. Gelukkig ben ik er af. Welk topic? Hoe ben je er vanaf gekomen?

TylerDurden
13 februari 2013, 04:40
Beste allen,


...


Vandaag ben ik lekker vroeg op, ff trainen en dan aan het werk.

Probeer eens om s'ochtends en s'avonds de talg van je hoofdhuid/eczeem plekjes te verwijderen. In het begin kan het pijn doen, daarom is het verstandig om dit op het laatst van je douchesessie te doen, dus wanneer je huid al een beetje 'week' is. Het is belangrijk dat je de talg er met een wasmiddel afwast en daarna dus met de ketoconazolshampoo. Deze laat je intrekken, terwijl je dan ondertussen bijvoorbeeld je tanden poetst. De 10 minuten duren dan niet zo lang.

Daarna droog je je af en laat je het helemaal vanzelf opdrogen (kan idd. trekken). Wanneer dit helemaal droog is, dan pas de creme/corticosteroid opbrengen (liefst niet te dik, want hoe minder 'vet' hoe beter). Het is belangrijk dat je 2x per dag wast met een wasemulsie/zeep/shampoo die al het talg eraf wast. De talg is namelijk de boosdoener. En goed laten opdrogen.

Wat je nog beter kan doen is je haar millimeteren en de stappen zoals hierboven beschreven doen. Zeg nou zelf wat is nou 3 maanden met een kaal koppie lopen, maar wel van de problemen af zijn.

Probeer het eens 1 maand, bij de meeste mensen die SE hadden die ik ken heeft het geholpen. Zelfs in de tropen, waar schimmels beter gedijen.

Daarnaast denk ik dat vitamine B5 ook zou kunnen werken. Vitamine B5 (in de juiste dosering) verlaagt je talgproductie.

DannyBoy
14 februari 2013, 11:28
Ja een complete test bij Check-U, niks aan het handje volgens de uitslag.

DannyBoy
14 februari 2013, 11:41
TylerDurden, paar vraagjes:

je zegt dat het belangrijk is de talg er met een wasmiddel af te wasse, bedoel je daarmee een shampoo of...? Talg was je eraf met de ketoconazol toch?

Dat over het millimeteren ben ik met je eens, misschien is dat een optie.

Wel ben ik benieuwd naar jouw verhaal, heb jij SE en ben je er op deze manier vanaf gekomen?
Overigens heb ik nu een keer of 3 de Selsun geprobeerd, het hielp erg goed ongeveer 3 daagjes, bijna geen haaruitval, mijn hoofdhuid voelde prima aan. Nu voel ik het sinds gisteren weer langzaam terugkomen. Ik besloot net wat Locoid lotion op te smeren om de irritatie te onderdrukken; nu ga ik 10 minuten later even door mijn haar heen en heb ik echt een schokkende haaruitval. Handen vol haren. Dus dat spul gebruik ik eigenlijk liever niet, ik voel het nu ook niet echt helpen en het ruikt zwaar chemisch. Alsof ik terpentine op mijn kop aan het smeren ben.

Ook eet ik meer dan voldoende groente, tarwes enzo, dus aan vitamine B5 hoor ik echt geen gebrek te hebben. Bedankt voor je verhaal, ik ga zeker wat proberen.

DannyBoy
14 februari 2013, 11:58
Overigens (altijd goed om een beetje verbanden proberen te trekken) ben ik vandaag bijzonder ontspannen, goed geslapen, geen enkele stressfactor op dit moment. En toch is de jeuk en irritatie nu weer heel erg. Het voelt echt als een spontane aanval bij mij meestal.

koekenbakker
16 februari 2013, 12:51
Probeer elek. Accupunctuur....

En check op allergieën, miss lactose etc.

Noob
16 februari 2013, 14:47
Hoe kun je op allergieën checken, is dat mogelijk, hoe gaat dat dan??? en waar staan je foto's waar je het over had koekenbakker?

koekenbakker
16 februari 2013, 15:03
Hoe kun je op allergieën checken, is dat mogelijk, hoe gaat dat dan??? en waar staan je foto's waar je het over had koekenbakker?

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=31268&page=7

Had ook se jaren geleden, vastgesteld door dermatoloog in ziekenh.

Op allergieen kan de doctor testen, bloedonderzoek. Ook met huidprikken. Zo was ik ook allergisch voor lactose. Dmv elek. Accupunctuur kan ik het nu ook met mate eten..

JLL
16 februari 2013, 16:15
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=29578

Gaat nog steeds goed, het fijnste is Aloe Vera conditioner van Cruydhof maar die is best duur, meng het nu met het Duitse spul.

Kuit
16 februari 2013, 17:44
Hoe kun je op allergieën checken, is dat mogelijk, hoe gaat dat dan??? en waar staan je foto's waar je het over had koekenbakker?

Prik test. Maken ze 11/12 minigaatjes op je arm en daar doen ze 11/12 verschillende stofjes op. Er word gekeken naar de reactie van de huid na +- 20 minuten. Zo word bepaald waar je allergisch voor bent. Ze vertellen waar je voor moet oppassen enz.

Noob
16 februari 2013, 19:06
Kuit, wat voor arts doet dit? een reguliere?
Dat topic gaat over een transplantatie?
Op welke dingen wordt er dan bloedgeprikt? Heb je een paar accupunctuur behandelingen gehad, of nu nog steeds?

TylerDurden
18 februari 2013, 00:11
TylerDurden, paar vraagjes:

je zegt dat het belangrijk is de talg er met een wasmiddel af te wasse, bedoel je daarmee een shampoo of...? Talg was je eraf met de ketoconazol toch?

Dat over het millimeteren ben ik met je eens, misschien is dat een optie.

Wel ben ik benieuwd naar jouw verhaal, heb jij SE en ben je er op deze manier vanaf gekomen?
Overigens heb ik nu een keer of 3 de Selsun geprobeerd, het hielp erg goed ongeveer 3 daagjes, bijna geen haaruitval, mijn hoofdhuid voelde prima aan. Nu voel ik het sinds gisteren weer langzaam terugkomen. Ik besloot net wat Locoid lotion op te smeren om de irritatie te onderdrukken; nu ga ik 10 minuten later even door mijn haar heen en heb ik echt een schokkende haaruitval. Handen vol haren. Dus dat spul gebruik ik eigenlijk liever niet, ik voel het nu ook niet echt helpen en het ruikt zwaar chemisch. Alsof ik terpentine op mijn kop aan het smeren ben.

Ook eet ik meer dan voldoende groente, tarwes enzo, dus aan vitamine B5 hoor ik echt geen gebrek te hebben. Bedankt voor je verhaal, ik ga zeker wat proberen.

Nee je moet je haar eerst wassen met een shampoo voor 'normaal haar' of 'vet haar' en uitspoelen dus. Vervolgens de ketoconazolshampoo gebruiken en 5-10 minuten laten intrekken. Doe dit op je gehele hoofdhuid, zodat de schimmel overal verdwijnt, ook op plekken waar je geen uitslag hebt. Waarschijnlijk moet je in het begin sowieso 1 x per dag je haar wassen en dus ook elke dag met ketoconazol behandelen. Als het eczeem minder wordt of je merkt dat je hoofdhuid niet zo goed tegen de ketoconazol kan (nog meer irritatie/roodheid) dan 3 maal (om de 2 dagen) per week wassen.

Bij SE is de talg de boosdoener. De schimmel irriteert de huid en zorgt er op die manier voor dat de huid meer talg uitscheidt. Je zit dus in een soort van circel. Je moet dus:

- De talg verminderen (dus vaak wassen)
- De huid kalmeren, door het niet te laten reageren op irritantia (de schimmel in dit geval. Dit doe je door ontstekingremmers zoals corticosteroiden. Soms helpt salicylzuur, wat in clearasil, zit ook een beetje. Het is ontstekingremmend en maakt de huid week, zodat de stukjes huid makkelijker loslaten. Maar pas op, het kan irriterend zijn bij mensen met een gevoelige huid. (dus als het extreem is liever niet)

Ketoconazol werkt tevens als anti-androgeen, wat weer de talgproductie remt (al kan het in het begin toenemen, raar maar waar, misschien als 'mechanische' reactie op de drogende werking van de wasgel?). En het doodt natuurlijk de schimmel.

Vitamines uit voeding zal alleen leiden tot geen tekorten. Ik heb juist begrepen dat een iets verhoogde vit. B5 (wat niet natuurlijk is) de talgproductie kan remmen.

Belangrijk is dat je elke dag wast. Niet cheaten door sommige dagen niet te wassen etc. Gewoon disciplinair 6 weken 1 a 2 x per dag wassen en gedurende die tijd niets in je haar doen/smeren. Vergeet niet achter je oren en in je oren te wassen.

Zelf had ik een neefje van 4 die het had. Hij logeerde vaak bij ons en is er door 'mijn' methode vanaf (geen vitamine b5 overigens).

TylerDurden
18 februari 2013, 07:00
Ja, gebruik ook nivea dagcreme dat is ook heel goed als je last hebt van in je gezicht.

Maar ik heb echt nergens last meer van, mijn hele hoofdhuid is ook normaal.

Dus als ik het goed begrijp ga jij vet toevoegen aan een aandoening waar vet/talg de oorzaak is?

Waarschijnlijk is het bij jou weggegaan omdat je er aandacht aan geschonken hebt. SE gaat niet weg, maar kan juist verergeren, door vet toe te voegen (behalve als het natuurlijk een vet is met een geneesmiddel: ketoconazolCREME)

Acupunctuur bij ketoconazol? Dat noem ik geldklopperij. Of wacht misschien het placeboeffect -->

speld --> patient DENKT dat het werkt en heeft minder stress --> minder stress is goed voor SE (maar lang niet de hoofdoorzaak) (dit is natuurlijk sarcastisch he mensen! :p)

VOOR DE MENSEN MET SE:

http://www.henw.org/archief/volledig/id3366-seborrosch-eczeem.html

"liever 4 weken met een 'droog trekgezicht' en van je probleem af, dan je probleem maskeren met dagcremes (om de schilfers te maskeren) en je leven er mee blijven rond lopen"

Noob
18 februari 2013, 14:18
SE gaat niet weg, maar kan juist verergeren, door vet toe te voegen

Hoeveel mensen zijn met jou methode genezen van SE? Ben je een arts?

Ik begrijp namelijk dat de schimmel uitgebannen moet worden, als deze aanwezig is. (als het een echte schimmel op je hoofdhuid betreft ziet het er meestal erg uit, kale kringen etc)

Je zegt het zelf al: SE gaat niet weg. Wellicht in de jaren door veranderingen in je lichaam maar niet in een paar weken door je haar te wassen.

Je gaat wat dat betreft tegen de wetenschap in. SE irriteert de hoofdhuid namelijk door de samenstelling van het talg. Waardoor je een geïrriteerde hoofdhuid krijgt en gisting in dit milieu krijgen schimmels en bacteriën meer kans. Het is een auto immuun reactie.

De samenstelling van het talg komt van binnenuit. Dus als alles eraf gewassen is krijg je minder irritatie, totdat je een tijdje niet wast en de talg weer op je hoofdhuid komt. Keto is dus ook zoals de medici zeggen een oplossing die structureel gebruikt dient te worden.

cop
19 februari 2013, 12:21
ben wat nieuwsgierig om te weten hoeveel mensen minoxidil gebruiken en SE hebben...heb zo het gevoel dat het bij mij verergert (in het gelaat) als ik minoxidil gebruik

Harbour
20 februari 2013, 17:51
ben wat nieuwsgierig om te weten hoeveel mensen minoxidil gebruiken en SE hebben...heb zo het gevoel dat het bij mij verergert (in het gelaat) als ik minoxidil gebruik


Gebruik je Minoxidil mét of zonder PG?
Ik heb ook SE en net de versie zonder PG besteld

DannyBoy
21 februari 2013, 09:41
Klinkt als een goed verhaal TylerDurden, maar in die link die je bijvoegde staat zelf: " Bij kinderen treedt het in de eerste levensweken op en verdwijnt weer voor het zesde levensjaar. "

Ik had hier als kind ook last van, toen is het weggegaan, nooit vermoed dat het terug zou komen, en precies na de pubertijd kwam het weer.

Overigens ben ik het roerend met je eens wat betreft acupunctuur; ik las op dit forum koekenbakker's advies en heb toen één behandeling gevolgd bij "dr." Debby de Haas in Amsterdam.
Ik ben nog nooit zo keihard opgelicht. Enige dokter die ik ooit gezien heb waar een pinapparaat op haar bureau stond. Mocht ik 65 euro vooraf gaan dokken, zei ze "nou laten we even gaan prikken", ramde ze iets van 8 naaldjes in me, ik stelde haar één vraag over hoe het nou precies werkte, zei ze dat ze geen tijd had omdat er andere patienten op haar wachtten. Mocht ik een halfuur stil gaan liggen en daarna oprotten. Ze wilde me vervolgens erbij ook nog eens een oosters kruidenmengsel meegeven, want "alleen het prikken helpt niet, het moet met die kruiden". Zo'n pot was iets van 90 euro(kon je een maand mee doen)en een behandeling per keer 65 euro.
Misschien moet ik zelf ook maar een acupunctuurpraktijk beginnen, kan ik gaan rentenieren.
Tis dat het vergoed werd, maar dit kan ik dus echt niemand aanraden.

cop
23 februari 2013, 14:49
ik heb momenteel de foam 5% van foligain en daar zit PG in...zal eens één moeten testen van 5% zonder PG

koekenbakker
25 februari 2013, 11:13
Klinkt als een goed verhaal TylerDurden, maar in die link die je bijvoegde staat zelf: " Bij kinderen treedt het in de eerste levensweken op en verdwijnt weer voor het zesde levensjaar. "

Ik had hier als kind ook last van, toen is het weggegaan, nooit vermoed dat het terug zou komen, en precies na de pubertijd kwam het weer.

Overigens ben ik het roerend met je eens wat betreft acupunctuur; ik las op dit forum koekenbakker's advies en heb toen één behandeling gevolgd bij "dr." Debby de Haas in Amsterdam.
Ik ben nog nooit zo keihard opgelicht. Enige dokter die ik ooit gezien heb waar een pinapparaat op haar bureau stond. Mocht ik 65 euro vooraf gaan dokken, zei ze "nou laten we even gaan prikken", ramde ze iets van 8 naaldjes in me, ik stelde haar één vraag over hoe het nou precies werkte, zei ze dat ze geen tijd had omdat er andere patienten op haar wachtten. Mocht ik een halfuur stil gaan liggen en daarna oprotten. Ze wilde me vervolgens erbij ook nog eens een oosters kruidenmengsel meegeven, want "alleen het prikken helpt niet, het moet met die kruiden". Zo'n pot was iets van 90 euro(kon je een maand mee doen)en een behandeling per keer 65 euro.
Misschien moet ik zelf ook maar een acupunctuurpraktijk beginnen, kan ik gaan rentenieren.
Tis dat het vergoed werd, maar dit kan ik dus echt niemand aanraden.

Elektrische acupunctuur is zonder naalden. Dus voordat je begint af te geven, zorg eerst dat je de juiste behandeling ondergaat.

Verder zit ik hier slechts te verkondigen wat mij heeft geholpen, dus doe ermee wat je wilt.

koekenbakker
25 februari 2013, 11:22
Dus als ik het goed begrijp ga jij vet toevoegen aan een aandoening waar vet/talg de oorzaak is?

Waarschijnlijk is het bij jou weggegaan omdat je er aandacht aan geschonken hebt. SE gaat niet weg, maar kan juist verergeren, door vet toe te voegen (behalve als het natuurlijk een vet is met een geneesmiddel: ketoconazolCREME)

Acupunctuur bij ketoconazol? Dat noem ik geldklopperij. Of wacht misschien het placeboeffect -->

speld --> patient DENKT dat het werkt en heeft minder stress --> minder stress is goed voor SE (maar lang niet de hoofdoorzaak) (dit is natuurlijk sarcastisch he mensen! :p)

VOOR DE MENSEN MET SE:

http://www.henw.org/archief/volledig/id3366-seborrosch-eczeem.html

"liever 4 weken met een 'droog trekgezicht' en van je probleem af, dan je probleem maskeren met dagcremes (om de schilfers te maskeren) en je leven er mee blijven rond lopen"

Derma had keto voorgeschreven, maar aangezien dat niet goed hielp en een slecht product is (verdunt de huid), ben ik naar een andere geneeswijze gaan zoeken. Verder denk niet de wijsheid in pacht te hebben, want je weet nergens wat van. De derma heeft vastgesteld se, en sinds mijn elek acupunctuur is mijn hoofdhuid goed, ik weet dus wel beter. Keto werkt slechts op korte termijn en dan komt het gewoon weer terug..

Jouw methode is leuk gevonden, maar gaat niet werken. Waarom denk jij dat er anders zoveel mensen met deze kwaal rondlopen. Veel wassen etc. Haha dan wordt je hoofdhuid tevens heel erg droog en ben je helemaal niet meer toonbaar. Maar ga vooral door met je huis tuin en keuken ideetjes.

Strider
25 februari 2013, 17:02
Hebben jullie 's ochtends ook het meeste last van jeuk etc?

Mijn hoofdhuid voelt direct na het opstaan altijd jeukerig en broeierig aan.

Noob
25 februari 2013, 22:24
Elektrische acupunctuur is zonder naalden.
Hoe ging die behandeling bij jou dan, want doorgaans is het wel met naalden.
Punctuur betekend namelijk insteken.

qofbored
26 februari 2013, 16:12
Hebben jullie 's ochtends ook het meeste last van jeuk etc?

Mijn hoofdhuid voelt direct na het opstaan altijd jeukerig en broeierig aan.

Heb ik ook, zelfs tijdens slapen. Ik probeer niet met nagels te krabben, het lukt niet om niet te krabben.

Een paar algemene vragen voor het forum:
Ik gebruikte vroeger Topicorte (desoximetason 2,5mg/g) en naar mijn mening verminderden de klachten maar zijn nooit volledig weg geweest. Zijn hier andere ervaringen mee? Ik weet eigenlijk niet precies wat dit middel verder doet op biologisch of chemisch niveau.

Nu heb ik van dermatoloog twee dingen gekregen,
Eerst een hoofdzalf ontschilfering, Salicylzuur (5%, TCA 0,1%) (voelt stroperig en vettig aan, schilfers zijn inderdaad minder na gebruik)
Tweede is lotion Betamethason (1mg/g) voor gebruik na ontschilfering (zo ver ben ik nog niet)

Zijn er dingen bekend over de bovengenoemde middelen? Met name de laatste 2. Ik vertrouw artsen voor geen meter en vind ze onbekwaam in hun eigen vak.
Ik heb zelf ook nog niet de stappen genomen mezelf te onderwijzen en te genezen middels andere wegen. Ik denk dat het meepraten op dit forum daarin een eerste stap is. Ik kan mij er niet bij neerleggen om met deze klachten verder te moeten leven. Het moet toch mogelijk zijn om de oorzaak (ja, ook al staat overal dat het niet bekend is) van het probleem te achterhalen?! Hoe moeilijk kan dit nou zijn, werkelijk?
Als ik weet dat het een combinatie is van vitaminen tekort en stress, bijvoorbeeld, nou daar kan ik tenminste proberen rekening mee te houden in het dagelijkse leven. Maar het "we weten niet" irriteert mij bijna net zo veel als de huid irritatie zelf, en ik word er langzamerhand gek van.

cop
27 februari 2013, 13:30
ik had vroeger ook veel last van SE op de hoofdhuid maar daar ben ik al enkele jaren vanaf : op een dag heb ik mijn haren zwart geverfd en ik voelde de verf zo branden op mijn hoofdhuid..nadien kwamen de schilfers gewoon los en sindsdien is de SE op mijn hoofdhuid weg doordat ik regelmatig mijn haren verf...

Strider
28 februari 2013, 14:41
ik had vroeger ook veel last van SE op de hoofdhuid maar daar ben ik al enkele jaren vanaf : op een dag heb ik mijn haren zwart geverfd en ik voelde de verf zo branden op mijn hoofdhuid..nadien kwamen de schilfers gewoon los en sindsdien is de SE op mijn hoofdhuid weg doordat ik regelmatig mijn haren verf...

Dat heb je wel eens vaker verteld, blijf het opmerking vinden :)
Als ik mijn hoofdhuid grondig ontsmet met shampoo's, dan wordt ik de dag erop wakker met allemaal kleine ontstekingen op mijn hoofdhuid.

Noob
1 maart 2013, 19:47
Tegen SE kan zoals cop zegt haren verven helpen. Door verven gaan je haarschubben open staan, waardoor het vet opneemt. Vet/talg op je hoofdhuid = SE.

Maar ik zou het niet doen op het moment dat je huid geïrriteerd is.

geted
2 maart 2013, 11:58
Heeft er iemand al eens iemand een infraroodcabine bezocht.
Dit zou erg goed zijn tegen eczeem en psoiraris.
Is dat waar?

Traangas
8 maart 2013, 19:00
Vandaag weer naar de dermatoloog geweest. Ze zij dat het er veel beter uit ziet en dat er bijna geen schilfering/roodheid meer te zien is.

Persoonlijk ben ik ook van de jeuk en irritatie af :)! Ik hoop enkel nog dat mijn haar weer wat terugkomt want nu is het gewoon erg dun :(.

Het medicijn dat ik gebruikt heb is Clobetasol shampoo
http://nl.wikipedia.org/wiki/Clobetasol

Ik heb dit 4 weken elke dag gebruikt. 10 minuten laten intrekken en daarna afspoelen. Nu moet ik gaan afbouwen dus vanaf vandaag ga ik het om de dag gebruiken.

Strider
8 maart 2013, 19:31
Vandaag weer naar de dermatoloog geweest. Ze zij dat het er veel beter uit ziet en dat er bijna geen schilfering/roodheid meer te zien is.

Persoonlijk ben ik ook van de jeuk en irritatie af :)! Ik hoop enkel nog dat mijn haar weer wat terugkomt want nu is het gewoon erg dun :(.

Het medicijn dat ik gebruikt heb is Clobetasol shampoo
http://nl.wikipedia.org/wiki/Clobetasol

Ik heb dit 4 weken elke dag gebruikt. 10 minuten laten intrekken en daarna afspoelen. Nu moet ik gaan afbouwen dus vanaf vandaag ga ik het om de dag gebruiken.

Top resultaat zeg! Wat voor klachten had je hiervoor precies?
Ik hoor meer positieve dingen over deze shampoo, ik ga het ook eens aan mijn huisarts vragen :)

Traangas
9 maart 2013, 15:12
Top resultaat zeg! Wat voor klachten had je hiervoor precies?
Ik hoor meer positieve dingen over deze shampoo, ik ga het ook eens aan mijn huisarts vragen :)

Klachten waren: Erge jeuk en het werd nog erger als ik ging sporten en er zweet bij kwam, schilfering, roodheid, pijnlijke plekken, haaruitval/dunner wordend haar en korstjes op het hoofd.

Verschillende medicaties gehad: Ketaconazol shampoos, teer shampoo's, topicorte lotions en tot slot eentje die werkt clobetasol shampoo.

Volgens mij mag de huisarts dit medicijn niet voorschrijven en moet je dan bij de dermatoloog wezen.

Strider
21 maart 2013, 22:56
Klachten waren: Erge jeuk en het werd nog erger als ik ging sporten en er zweet bij kwam, schilfering, roodheid, pijnlijke plekken, haaruitval/dunner wordend haar en korstjes op het hoofd.

Verschillende medicaties gehad: Ketaconazol shampoos, teer shampoo's, topicorte lotions en tot slot eentje die werkt clobetasol shampoo.

Volgens mij mag de huisarts dit medicijn niet voorschrijven en moet je dan bij de dermatoloog wezen.

Je bent nu aan het afbouwen, merk je verslechtering, of betering, of merk je geen verandering?

Traangas
24 maart 2013, 21:03
Spijtig genoeg merk ik toch een kleine verslechtering. De schilfering op de hoofdhuid is toegenomen. Verder ben ik nog positief. Ik gebruik de shampoo nu om de week.

21reinier
28 maart 2013, 19:04
Spijtig genoeg merk ik toch een kleine verslechtering. De schilfering op de hoofdhuid is toegenomen. Verder ben ik nog positief. Ik gebruik de shampoo nu om de week.
Bedoel je om de week elke keer dat je je haar wast, of slechts éénmaal per twee weken? Ik gebruik diezelfde shampoo, voorgeschreven door de huisarts. De huisarts vertelde mij dat SE een langdurige behandeling is waarvan de oorzaak niet vaststaat en daardoor ook nog niet behandeld kan worden (wat de meesten van jullie wel zullen weten) en symptoombestrijding door middel van corticosteroïden tot op heden de enige wetenschappelijk bewezen manier is om SE toch te onderdrukken.

Ik gebruik nu de shampoo een paar dagen echter elkaar als het eczeem optreedt, en de rest van de dagen gebruik ik elke twee dagen een shampoo met ketoconazol om de schimmels te onderdrukken die rol spelen in de ontwikkeling van het eczeem (zelf gebruik ik regenepure, omdat ik ook last heb van AGA en hoop dat dat een beetje helpt). Op deze manier lukt het mij om het SE en de daarmee gepaard gaande jeuk goed te onderdrukken, tot op heden zonder bijwerkingen. Ik heb ook het gevoel dat ik minder haar verlies sinds ik het eczeem meer onder controle heb.

Traangas
30 maart 2013, 19:52
Bedoel je om de week elke keer dat je je haar wast, of slechts éénmaal per twee weken? Ik gebruik diezelfde shampoo, voorgeschreven door de huisarts. De huisarts vertelde mij dat SE een langdurige behandeling is waarvan de oorzaak niet vaststaat en daardoor ook nog niet behandeld kan worden (wat de meesten van jullie wel zullen weten) en symptoombestrijding door middel van corticosteroïden tot op heden de enige wetenschappelijk bewezen manier is om SE toch te onderdrukken.

Ik gebruik nu de shampoo een paar dagen echter elkaar als het eczeem optreedt, en de rest van de dagen gebruik ik elke twee dagen een shampoo met ketoconazol om de schimmels te onderdrukken die rol spelen in de ontwikkeling van het eczeem (zelf gebruik ik regenepure, omdat ik ook last heb van AGA en hoop dat dat een beetje helpt). Op deze manier lukt het mij om het SE en de daarmee gepaard gaande jeuk goed te onderdrukken, tot op heden zonder bijwerkingen. Ik heb ook het gevoel dat ik minder haar verlies sinds ik het eczeem meer onder controle heb.

Foutje, ik gebruik de shampoo om de dag. Dit onderdrukt de SE redelijk.

Washethaarwaar
14 april 2013, 15:22
Hee iedereen! Ik heb een vraagje aan mensen met SE op hun hoofdhuid, en dan voornamelijk aan de vrouwen: begon jullie SE aan het begin van jullie puberteit, wanneer jullie hormoonhuishouding veranderde? Ik heb namelijk nog niet zolang SE en het is ongeveer begonnen toen ik de pil begon te slikken.. toen mijn puberteit begon jaren geleden had ik nog nergens last van, dus ik vermoed dat de pil doordat het mijn hormoonhuishouding door de war schopt mijn hoofdhuid flink op hol doet slaan. Denken jullie dat het SE weg zal gaan wanneer ik stop met de pil slikken? Ik zou namelijk geen andere oorzaak voor mijn SE kunnen aanwijzen dan de pil, en nu ik in mijn stopweek zit, heb ik dan ook totaal geen last van jeuk/roos etc...

Washethaarwaar
18 april 2013, 16:03
'In women, levels of progesterone are relatively on the lower side before ovulation. The level increases after ovulation and remain elevated during the second half of the menstrual cycle after ovulation. If pregnancy occurs the elevated levels are maintained for some time and later rise even further to support pregnancy. Progesterone has numerous physiological effects. High progesterone levels interfere with the corticosteroid produced by the adrenal cortex for regulating salt and water balance. This may lead to a condition known as natriuresis or presence of excess sodium in urine. Elevated levels of progesterone stimulate sebaceous glands and increase sebum production. This can potentially trigger a flare up of seborrhea and eventually to seborrheic dermatitis.
Seborrhea a condition in which over-activity of the sebaceous glands causes the skin to become oily. Sebum production usually starts at puberty and triggered by a circulating testosterone metabolite. Since progesterone in males is produced during production of testosterone and by ovaries in women, elevated progesterone level can trigger seborrheic dermatitis.'


Hee, ik denk dat ik wat interessants gevonden heb! Dit zou wel kunnen verklaren waarom in mijn stopweek mijn eczeem minder was, en waarom mijn eczeem wanneer ik de pil niet slik zo goed als afwezig lijkt te zijn tot nu toe (ik ben maar uit mezelf gestopt voor de zekerheid). In mijn pil, net als in iedere andere anticonceptiepil, zit namelijk een progestageen. Vreemd alleen dat ik als bijwerking geen eczeem in de bijsluiter tegengekomen ben.. misschien tijd om daar maar eens iets aan te doen!

Traangas
9 mei 2013, 00:00
Even een korte update:

Ik gebruik nu zo'n week of 3 clobex shampoo en Ketaconazol shampoo. De ene dag clobex en de andere dag ketaconazol, dus om de dag. Dit werkt prima bij mij. Ik ben nu al enkele weken ''clean''.

Strider
9 mei 2013, 00:30
Even een korte update:

Ik gebruik nu zo'n week of 3 clobex shampoo en Ketaconazol shampoo. De ene dag clobex en de andere dag ketaconazol, dus om de dag. Dit werkt prima bij mij. Ik ben nu al enkele weken ''clean''.

Wat voor verschil merk je dan?

Traangas
9 mei 2013, 13:33
Wat voor verschil merk je dan?

Geen jeukende hoofdhuid meer en niet meer die vieze schilfers in mijn haar.

Noob
15 mei 2013, 21:10
Haargroei dmv clobetasol shampoo???

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0190962203007795

boefie74
23 mei 2013, 22:27
Hi,

Ik heb al ruim 10 jaar last van SE.
De bijbehorende symptonen heb ik inderdaad maar niet zo erg al de meeste beschrijven. Ja, soms heb ik last van schilfering aan de hoofdhuid maar dat valt redelijk mee. Mijn probleem zit 'm in het volgende:
Ik heb een donkere huid (Surinaams) maar exact bij mijn haargrens heb ik pigmentverlies. Het lijkt dan alsof ik een dag lang in de zon heb gezeten met een hoofdband op. Persoonlijk vind het er echt niet uitzien en ga dan ook niet met een prettig gevoel de straat op. Ik vind het uitermate storend dat ik geprobeerd heb informatie hierover te vinden maar kom er niet uit. De combinatie van SE en tijdelijk pigmentverlies is mij niet bekend. Hebben jullie ervaring mee? En is er wellicht een remedie hiervoor.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

alvast bedankt.

AnthonieH
24 mei 2013, 07:52
Van schimmels en gisten is bekend dat ze lichte pigmentenvlekken kunnen veroorzaken. In combinatie met SE lijkt me dat een heel waarschijnlijke hoek om de 'schuldige' te zoeken.

tsahin
24 mei 2013, 10:24
ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook jeuk heb op mijn voorhoofd, het is altijd op het zelfde gebied en dat is bij mijn scheidingsgebied en dan vanaf het begin ( haarlijn ) tot middengebied.

waar ik dus last van heb is plakkerige vet/talg op mijn hoofdhuid. als ik met mijn nagels lichtjes mijn hoofdhuid strijk, dan voel ik soms korreltjes maar meestal zacht plakkerig vet onder mijn nagels (wit) en het gaat soms gepaard met haartjes.

hoofdhuid is daar dan ook een beetje rood en je ziet soms ook kleine wondjes.

ik heb geen pigment vlekjes.

heb ik nu ook SE?

Noob
24 mei 2013, 20:59
waar ik dus last van heb is plakkerige vet/talg op mijn hoofdhuid. als ik met mijn nagels lichtjes mijn hoofdhuid strijk, dan voel ik soms korreltjes maar meestal zacht plakkerig vet onder mijn nagels (wit) en het gaat soms gepaard met haartjes.
heb ik nu ook SE?

Ja een lichte vorm, ik heb dat ook. Hoe is dat bij jou ontstaan? gebruik je middelen?

tsahin
26 mei 2013, 12:01
dat is bijmij ontstaan nadat ik gestopt was iedere dag mijn haren te wassen.

ik ben weer begonnen met iedere dag haren wassen en hopelijk gaat het binnenkort weg.

silverheart
12 juli 2013, 19:34
Ik heb al jaren last van seb. eczeem en ook van alles geprobeerd. Zodra ik rode (branderige) vlekjes krijg smeer ik het in met een speciaal op aanvraag bereide creme, namelijk: Zinci Oxidum (90) 5.940 G/ Triamcinolon Aceton 1=10 600.000 MG/ Cetomacrogolcr/Vasel 20% FG 53.460 G. Dit doe ik voordat ik ga slapen en de volgende dag verwijder ik de witte creme met parafifinum. Geloof me dit verzacht en helpt. Toch blijft de een oplossing voor de buitenkant maar de gist wordt nog niet gedood zal ik maar zeggen dus seb.eczeem blijft optreden. Naar mijn gevoel heeft het te maken met talgproductie en een gist die op ieder zijn huid aanwezig is maar bij seb.eczeem reageert men heftig op deze gist zodra hij zijn behoeft doe op je huid zal ik maar zeggen. Mijn vraag is dan ook is seb.eczeem niet te bestrijden door de juiste voeding en door visolie te nemen zodat van binnenuit talgprodcutie minder wordt? Vraag 2 welk middel zou je kunnen nemen om die fucking gist te doden. Ik had voorheen tabletten gekregen met goed resultaat van de dermatoloog, maar om nou mijn hele leven tabletten te slikken lijkt me niet bevoordelijk voor lever en nieren..Enfin is er iemand die zou kunnen vertellen hoe je permanent die Gist zou kunnen doden en of visolie helpt om de juiste zuren in het lichaam te krijgen waardoor talg productie soepeler verloopt en niet koekt op de huid. Zodra ik in de zon ben en zweet gaan mijn porieen opstaan en verbeterd mijn huid overigens. Enfin veel info ik weet het maar dit is mijn gevoel en ervaring. Het beinvloed mijn leven heel erg zit nu zonder werk omdat ik me rotschaam met rode vlekken en werken op kantoor met airco,stof en vloerbedekking en verwarming alles erger maakt en ik nu ander werk moet zoeken. Ook heb ik zoveel haar verloren dat ik het nu helemaal gaat mm ok kaal gaat scheren, ben het gewoon zat zeg maar.

Anton Nonymous
17 juli 2013, 09:39
Hallo allemaal,

Ik loop al een paar jaar rond met jeukende plekken op mijn gezicht,
volgens de huisarts is er niets aan te doen en gaat het vanzelf over.

Er zijn een paar plekken die eigenlijk constant geirriteerd aanvoelen,
vaak jeukt het, het schilfert regelmatig, het is eigenlijk altijd wel wat.

Inmiddels heb ik van alles op mijn huid gesmeerd met weinig resultaat.

Onlangs merkte ik dat mijn voorhoofd ineens VEEL rustiger aanvoelde,
vervolgens ben ik gaan testen welke factoren er een invloed op hebben.

Nu vermoed ik dat het rustig wordt door de zonnebrand die ik gebruik,
mogelijk in combinatie met andere (momenteel onbekende) factoren.

Mijn bevindingen tot nu toe:

Toen ik onlangs opstond en gekriebel voelde, verdween de jeuk
vrijwel direct na het opsprayen van de zonnebrand... Opvallend!

Op geirriteerde delen van de huid voelde ik het heel even prikkelen,
waarschijnlijk doordat het hoofdingredient van de spray alcohol is.

Vervolgens heb ik het een paar dagen bij het opstaan en voor het
slapen opgesprayed en voorzichtig over mijn gezicht uitgesmeerd.

Momenteel ziet mijn voorhoofd er weer bijna helemaal normaal uit,
het lijkt symptoombestrijding (!) de oorzaak van de klacht is er nog.

Een paar opmerkingen / disclaimer:

* Ik ben geen arts of medisch persoon.
* Ik heb er geen specialist bij betrokken.
* Ik heb geen aandelen Nivea en werk er niet.
* Zonnebrand spray lijkt mij een onschuldige test.
* Ik weet niet hoe lang je dit product mag gebruiken.
* Ik kan alleen maar hopen dat het bij anderen werkt.

De spray die ik gebruik:

Nivea sun factor 20 invisible protection transparante spray 200ml
http://www.baroness.co/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/n/i/nivea_sun_invisible_protection_transparent_spray_s pf20_200ml.jpg

Ik hoop heel erg dat ik nu iets heb dat werkt,
ik hoor graag de ervaring van andere personen!

Noob
17 juli 2013, 15:20
Hallo Anton,
Je hebt last van SE. Dit wordt veroorzaakt door een verkeerde samenstelling van je talg (huidvet) hierdoor irriteert een gist/schimmel je huid.

Waarom helpt dit middel voor jou:

Ontvetters/ontsmetters als citroen(zuur) - alcohol

titaniumdioxide en zinkoxide en uv (zonlicht) - werkt tegen schimmel

Een ideale combi dus tegen SE. Maar je kan ook
Miconazolnitraat/Hydrocortison zalf voor je gezicht gebruiken.

Anton Nonymous
18 juli 2013, 09:08
Hallo Noob!

De huisarts had me 2 producten voorgeschreven:

Ketoconazol shampoo 20 mg/g (PCH)
Hydrocortison creme 10 mg/g (FNA Fagron)

Die tube met creme heb ik gebruikt tot het op was,
jammer genoeg had deze weinig tot geen resultaat.

Die shampoo heeft me ook niet verder geholpen,
ik heb ook het schuim in mijn gezicht gesmeerd
maar daar leken de plekken erger van te worden...

Van Miconazolnitraat zalf had ik nog niet gehoord,
als de vlekken terugkomen ga ik daar naar vragen!

UV is ook een goeie, ik moet meer naar buiten...

Noob
18 juli 2013, 14:02
Je moet Miconazolnitraat/Hydrocortison creme proberen. Dus met deze 2 bestandsdelen in 1.

jehan
14 augustus 2013, 20:40
Er wordt wel eens een verband gelegd tussen eczeem en kalkrijk water (of de hardheid van water), daarom ben ik maar eens gestopt met leidingwater drinken en overgestapt naar het drinken van Calcium-arm mineraalwater.
Ik ben nu nog maar een paar dagen bezig, drink zo'n 2 liter mineraalwater per dag (in het verleden dronk ik ongeveer net zoveel leidingwater) en ik moet zeggen de resultaten zijn hoopvol. Mijn eczeem is niet meteen weg, maar het lijkt wel iets minder te worden en de huid wordt in ieder geval soepeler.

Hebben anderen wel eens iets dergelijks geprobeerd?

cop
15 augustus 2013, 16:03
aljaren heb ik last van SE..op mijn hoodhuid heb ik het weggekregen door mijne haren te verven. In mijn aangezicht kwam het op en dan weer weg..wa succes geboekt met om de drie dagen selsun shampoo op te wrijven..maar als ik het vergat kwam het na enkele dagen terug. Had via internet protopic besteld en wou het eens testen..na 2 dagen zijn de rode vlekken weg...hopelijk is dit mijn oplossing...fuck die cortisonenzalven

birguus
16 augustus 2013, 10:01
Jarenlang heb ik veel last gehad van seborroisch eczeem. In mijn gezicht, achter de oren en rondom mijn ogen en neus. Ook midden op de borst.
Ook heb ik regelmatig last van roos. In een vakblad las ik iets over de nauwe relatie tussen roos en vormen van eczeem.
Inmiddels gebruik ik al bijna een jaar de shampoo van Alpecin " Schuppen Killer " Dat is duits voor " roos uitroeier " . Ik was mijn haar met deze shampoo en neem daarna wat extra shampoo om mijn gezicht en borst ermee in te smeren.
En dan laat ik het precies 5 minuten inwerken (niet korter!!). Ik begon met 3 keer in de week en het resultaat was verbluffend. Ik moet het wel bijhouden. Dat wil zeggen, dat ik nu 2x per week op deze manier mijn haren, gezicht en borst verzorg. Heel af en toe (met name bij veel stress) gebruik ik nog weleens cortisonzalf (0,5%). Ik ben erg blij, dat ik nu een manier gevonden heb om het eczeem onder controle te krijgen.
De shampoo is in Duitsland gewoon in de supermarkt verkrijgbaar. In Nederland heb ik deze nog niet gezien. De shampoo mag dagelijks gebruikt worden. Let wel op de ogen. Het prikt enorm!

)Remco
16 augustus 2013, 11:45
Helpt haarverven er dan ook tegen?

En hoe kom je er vanaf? Wat moet ik dan kopen?

cop
16 augustus 2013, 12:35
het verhaal van birguus en het mijne is bijna hetzelfde..men kan goede resultaten boeken met een shampoo om de 3 dagen te gebruiken en het schuim op andere plaatsen van het lichaam te gebruiken...af en toe zal er toch nog wat cortisonezalf aan te pas komen maar veel minder indien men deze handeling volgt.
Wat betreft haarverven : mijn haren werden wat te grijs dus heb ik besloten om enkele jaren geleden mijn haren weer zwart te maken met verf uit kruidvat (schwartzkopf). Tot mijn verbazing was mijn hoodroos compleet weg . Ben al enkele jaren hoofdroosvrij. Enkel in het aangezicht krijg ik soms opflakkeringen vooral als het weer verandert en ik veel binnenzit en centrale verwaring staat aan. Ik ben nu protopic aan het testen en ben vrij positief na 2 dagen gebruik..de roodheid van mijn huid vermindert fel...

SC456
20 augustus 2013, 12:39
Hey, ik ben nieuw hier dus ik zal even vlug mijn verhaal doen ivm SE.

Ik vecht hier nu al 3 jaar tegen en het is eerst begonnen bij mijn neusvleugels en sindsdien heeft het zich alleen maar meer verspreidt naar de kaken, kin, wenkbrauwen/voorhoofd, borst, ..

Op aanraden van de dermatoloog heb ik toen 2 van zo'n zalfjes gekregen genaamd "Efalith Lipocreme" (die overigens alleen maar verkrijgbaar is op voorschrift) en Sensibio DS+ van het merk Bioderma. Ze hebben enigszins iet wat geholpen/verminderd maar dat heeft het eczeem niet doen stoppen integendeel het is toen ook naar mijn wenkbrauwen gegaan en andere plaatsen op m'n gezicht en borst.

Het is een zeer venijnige huidziekte die je aangezicht echt kan verminken. Zijn er al onderzoeken gedaan hoe je hier vanaf kunt geraken of methodes die effectiever werken dan die bovengenoemde zalfjes?

Traangas
20 augustus 2013, 23:25
Vervelend dat je hier ook last van hebt SC456.

Ik heb ook last van SE op mijn gezicht en vooral op mijn hoofdhuid. Gelukkig heb ik het na vele jaren eindelijk onder controle en heb ik er geen last meer van.

Voor mijn gezicht heb ik een tijd ketoconazol zalf gebruikt. Hierna is het overgegaan en gebruik ik enkel nog een vaseline creme omdat mijn huid vrij droog is.

Voor de hoofdhuid was een Clobetasol shampoo het wondermiddel voor mij. Nu onderhoud ik mijn hoofdhuid nog door Ketoconazol shampoo te gebruiken.

Succes.

cop
21 augustus 2013, 10:01
Efalith werkte absoluut niet bij mij.

M_H
17 oktober 2013, 21:14
Ik weet sinds kort dat ik met seb. eczeem ben opgezadeld, dit lag voor de hand, maar is onlangs door mijn huisarts bevestigd. Ik heb last van hooikoorts en heb in 't verleden Selsun gebruikt voor witte vlekken op mijn rug, 't cirkeltje rond. Sinds enkele jaren worden mijn haren bovenop dunner, dit stagneert (en verbetert zelfs) tijdens de lente- en zomermaanden, maar verergert in herfst en winter.

Op dit moment gebruik ik wederom ketoshampoo. Overigens stelde de huisarts dat ik deze shampoo maar beter het gehele jaar kon gebruiken.

Om een lang verhaal kort te maken, is er een verband tussen AGA en SE? Loont het de moeite om Minox etc. te gebruiken icm SE?

Hoor graag jullie meningen!

Traangas
18 oktober 2013, 01:34
Ik denk dat er zeker een verband tussen zit. Toen SE op mijn hoofd kwam begonnen mijn haren ook dunner te worden.

koekenbakker
21 oktober 2013, 13:54
Ik had dit vroeger ook, heb er geen last meer van.

Alleen als ik heb gesport en ik was daarna het zweet niet van mn kop heb ik later een wat rode huid.

Sindskort gebruik ik Welenda creme, ook goed spulletje.

casa
4 november 2013, 20:32
hee mensen iemand hier toevallig ervaring met puistjes en rodevlekken door de topicorte?

WanhoopNabij
21 november 2013, 17:31
Hallo,

ik ben nieuw hier en kwam hier terecht omdat ik om de zoveel tijd informatie zoek over de aandoening waar ik al heel wat jaartjes mee te kampen heb: Seboroïsch ecxeem.

Het komt en gaat, maar is nooit helemaal weg. Het varïeert van kleine plekjes tot extreme uitbraken die soms weken aan een stuk duren.
Er zijn in het verleden erg heftige uitbraken geweest die me bijna mijn gezonde verstand hebben gekost. Ik heb het hier over zo ernstige aanvallen die me op het randje van -ja, ik ga het uitspreken- zelfmoord hebben gebracht.

Het wordt, naar mijn mening nog steeds te vaak als "onschuldig" bestempeld.
Prima, het is niet levensbedreigend en ook zeker vele malen minder erg dan bijvoorbeeld Psoriasis. Maar "onschuldig" kan ik het helaas niet noemen. Het heeft mijn levenskwaliteit namelijk dusdanig beïnvloed dat er van een "onschuldige aandoening" geen sprake kan zijn.
Het is rond mijn 16/ 17de jaar begonnen. Ik ben inmiddels 37 en leef er dus al ruim 20 jaar mee. Natuurlijk ga je naar een huisarts wanneer je plotseling extreme roos op je hoofd krijgt die zelfs met de duurste, meest krachtige antiroosshampoo die je kunt vinden, niet weg gaat. Niet veel later begint het tot overmaat van ramp ook nog in de wenkbrauwen en verdere gezichtsbeharing. Gepaard met rode, pijnlijke plekken die je door de jeuk tot complete waanzin drijven.. niks "onschuldig" dus.
Het is namelijk niet alleen maar ontsierend, het kan ook behoorlijk pijnlijk zijn.
Pijnlijk in de meest brede zin van het woord: Je schaamt je kapot. Om van de vreselijke jeuk maar niet te spreken.
Dan nog even daargelaten hoe moeilijk het is wanneer je met mensen te maken krijgt die het nodig vinden er gemene opmerkingen over te maken.
Dit alles heeft mij als jonge mens in ontwikkeling dus nogal in de weg gestaan. En is dus ook zeer zeker van invloed geweest op wie ik nu ben. Zelfs op de momenten dat er bijna geen klachten zijn, heb ik nu moeite mensen aan te kijken..
Geloof me maar, het heeft een enorme impact op je zelfbeeld en zelfvertrouwen. Ik denk niet dat ik uit hoef te leggen hoe onbeschrijflijk wreed mensen kunnen zijn in hun opmerkingen. Men krijgt het heel gemakkelijk voor elkaar, je als "vies" en "ziek" volledig buiten spel te zetten.
Deze "onschuldige aandoening" heeft mijn zelfvertrouwen zozeer gesloopt dat het niet alleen mijn sociale leven en de daarbij behorende vaardigheden maar ook het beeld dat ik zie wanneer ik in de spiegel kijk, heeft vernietigd. Ik heb jaren als een soort kluizenaar geleefd.
Een baan hebben en houden is nagenoeg onmogelijk als je te vaak een extreme uitbraak van deze vorm ecxeem krijgt.
Werkgevers hebben doorgaans geen begrip voor deze ziekte. Ook het UWV is totaal ongevoelig voor dit soort zaken. En dat is de laatste jaren alleen maar erger geworden. Probeer een werkgever of een verzekeringsarts maar eens aan verstand te krijgen dat je met zo'n extreme uitbraak van ecxeem ECHT NIET vrolijk over de werkvloer loopt te fluiten.. Succes ermee, mij is het in 20 jaar niet gelukt...

Door de jaren heen heb ik dus eigenlijk alles al wel voorgeschreven gekregen, inclusief middelen die me mijn hoofdhaar hebben gekost. (Kijk dus uit met Bethametason!)
Ik heb de eerste jaren ook nog eens met een huisarts te maken gehad, die zo vol van zijn eigen overtuiging, mij middelen voorschreef die ik "nooit had mogen gebruiken" aldus de dermatoloog. De dermatoloog waar ik pas na een jaar of 10 aanklooien door de zelfvoldane huisarts, naar werd doorverwezen.
Ik kreeg -voor de plekken rond mijn neus-van de Dermatoloog een helder, gel-achtig goedje genaamd Rozex voorgeschreven. Dit leek wonderen te verrichten. Althans, voor een paar weken.. inmiddels zijn er alweer wat jaren verstreken waarin ik langzaam maar zeker moest gaan accepteren dat er waarschijnlijk nooit iets op de markt zal komen wat me van deze ziekte afgaat helpen.

Natuurlijk heb ik in de afgelopen 20 jaar ook alle niet-pharmaceutische/ homeopathische middelen geprobeerd.
Ook alle mogelijke veranderingen in levensstijl en voedingspratronen zij de revue gepasseerd..maar vrijwel niets is -op langere termijn- werkzaam gebleken.

Ik gebruik geen alcohol, probeer voldoende nachtrust te krijgen en stress te vermijden.
Deze laatste drie dingen zijn naar mijn ervaring wel van grote invloed op het verloop van de aandoening.
Van alcohol afblijven is maar een kleine moeite. De oorzaken van Stress heb je echter niet altijd zelf in de hand. In het leven zijn er nou eenmaal gebeurtenissen die je niet kunt voorkomen. En simpelweg jezelf wijsmaken dat het niet zo is..sorry, maar zo werkt het voor mij dus niet.
Stress heeft vaak een grote invloed op je nachtrust en zo zit je dan al gauw in een cirkeltje dat toch moeilijk te doorbreken is: Je hebt stress van je aandoening, en je aandoening veroorzaakt weer stress..

Mij is door, blijkbaar- totaal- sociaal-ongevoelige personen wel eens indirect verweten dat ik me misschien te druk maak om mijn aandoening. Zij denken blijkbaar dat het iets met" ijdelheid" te maken heeft als je hebt te lijden onder iets wat je aangezicht verstoort..

Tegen diegenen zou ik willen zeggen: Ben maar blij met je gave huidje. Dat is namelijk niet voor iedereen vanzelfsprekend. Ga er maar eens 20 jaar mee leven en vertel me dan maar eens hoe JIJ je voelt.

Goed, genoeg over mij.
Ik kwam onlangs via-via terecht bij een bedrijf genaamd Vochard dermacare.
Zij hebben een nieuw middel tegen Seborroïsch ecxeem gelanceerd, waarvan zij beweren dat het heel erg goed zou moeten helpen.
Mijn vraag is, heeft iemand van jullie dit misschien al geprobeerd?

Ik ben erg benieuwd naar resultaten!

Met vriendelijke groet,

Stephan

SC456
29 november 2013, 21:46
Hey Stephan, ik snap precies wat je bedoelt dat sommige mensen precies niet willen begrijpen dat dit heus geen onschuldige aandoening is.

Bij mij werkte sporanox pillen heel goed maar je kunt het wel alleen krijgen op voorschrift. Dat in combinatie met cutivate creme had ik bijna zo goed als geen last meer van die rotschimmel.

Jammer genoeg kun je sporanox en cutivate niet langdurig gebruiken waardoor die schimmel nu langzaam maar zeker m'n aangezicht terug begint in te palmen.

Maar die medicatie kan je wel een week of 2 even terug een "normaal" leven geven.

Ik ben ook wel benieuwd naar dat nieuwe middel van vochard dermacare. Hopelijk zijn het weer geen loze beloften.

sterkte.

Kalio
2 december 2013, 19:56
Schijnbaar komt er over een paar jaar iets op de markt wat goed zou moeten werken tegen SE, toevallig genoeg wordt dit medicijn of een afgeleide hiervan ook gezien als een sterkere opvolger van Finasteride. De naam is CB-03-01.

Noob
6 december 2013, 16:15
Kalio, dat is toch al op de markt?

Noob
6 december 2013, 16:18
Ik probeer altijd de OORZAAK van het ontstaan van SE te achterhalen!

Want als je de oorzaak aanpakt bestrijd je het probleem (SE) makkelijker.

Weet jullie hoe je SE hebt gekregen.

Er is ook een verband tussen emotionele spanningen en SE, herkennen jullie dit ook?

Persoonlijk maak ik mij snel zorgen en ben stressgevoelig misschien is dit de oorzaak bij mij geweest!

Kalio
6 december 2013, 16:24
Kalio, dat is toch al op de markt?

Ja klopt, ik geloof dat je dat middel in zijn pure vorm al via een webshop genaamd Kane kon kopen. Alleen schijnt men nog problemen te hebben met een goede manier van toediening en dosis.

Er is echter een commercieel bedrijf bezig met het ontwikkelen en onderzoeken van CB als medicijn tegen SE/Acne en in een later stadium, tegen haaruitval. Cosmo heet dit bedrijf.

Deze schijnen echter pas over 3 a 4 jaar met een commercieel product te komen. Dus dat is nog jammer.

NancyK
6 december 2013, 17:31
Hallo allemaal,

Normaal ben ik een meelezer, maar heb me expres aangemeld omdat ik jullie even wil vertellen over mijn ervaringen met vochard dermacare. Ik moet zeggen dat die zeer positief zijn. Geen loze beloften. Beweren niet dat het bij iedereen voor altijd werkt. Zij zeggen ook gewoon dat SE niet voorgoed te genezen is, maar wel de klachten aangepakt kunnen worden.

Ik was heel wantrouwend zoals de meeste van ons, maar goed je bent ten einde raad dus probeer je weer eens wat. Na wat googlen ben ik bij hen terecht gekomen. HQ Exfolliate en Nourishing Recovery Concentaat tegen SE besteld (beetje lastige naam).

28 flesjes krijg je waaraan je water moet toevoegen. (denk er wel aan om het startpakket te nemen! die applicator heb je nodig).
De eerste paar dagen leken de schilfer erger te worden (en de jeuk misschien ook , maar dat wisselde zowieso al). Ik heb ze toen een email gestuurt en ben geholpen door ene Leon. Hij neemt je heel serieus en lijkt echt te begrijpen hoe vervelend het is.
Hij stelde mij enigszins gerust en gaf mij persoonlijk advies. Inmiddels ben ik een van de gelukkigen die van de klachten af is. Jippie!
Echte aanrader, ik heb daar ook een review achter gelaten.

groetjes Nancy

jord-y
6 december 2013, 21:09
Ben ook heel wantrouwend wat betreft Tell Sell reclames waarvan het ervan afdruipt dat men zieltjes wilt winnen voor hun product,it is al about the money aint it?:o

Maar fijn dat je dit even in je 1e Post nadrukkelijk komt berichten!

Misschien een baantje bij Tellsell?
Wedden dat ze je aannemen! :p

NancyK
7 december 2013, 11:36
@Jord-y
Sorry dat je het zo opvat. Maar ik begrijp je helaas wel. Doe met de informatie wat je wil. Ik heb gepost omdat sc456 en stephan (wanhoopnabij) erom vroegen.

jord-y
7 december 2013, 11:46
Ik doe inderdaad met deze Tellsell informatie wat ik wil, nogmaals dan:



Gisteren 21:09jord-yBen ook heel wantrouwend wat betreft Tell Sell reclames waarvan het ervan afdruipt dat men zieltjes wilt winnen voor hun product,it is al about the money aint it?:o

Maar fijn dat je dit even in je 1e Post nadrukkelijk komt berichten!

Misschien een baantje bij Tellsell?
Wedden dat ze je aannemen! :p

Noob
8 december 2013, 01:36
Ik was heel wantrouwend zoals de meeste van ons, maar goed je bent ten einde raad dus probeer je weer eens wat.

Niemand hier is wantrouwend over jou ik hoop dat je ooit hopeloos ziek wordt/ (ipv gebruik te maken van hopeloze, ten einde raad zijnde mensen)

NancyK
8 december 2013, 11:07
Wow, ik zal nog eens wat voor anderen doen.
ik hoop dat er mensen zijn die de moeite die ik gedaan om heb deze reactie te plaatsen wel waarderen.
De 1e reactie van Jordy begreep ik, de 2e...ach. Maar ik vind het deze reactie van noob heel erg. Dat wens je mensen niet toe. Dat doe je gewoon niet.

Ik hoop echt dat je dit niet meent, want ik heb 20 jaar last gehad van die kutziekte! Op mijn hoofdhuid waarbij mijn haar uitviel, neus, bij mijn oren, wenkbrouwen. Ik sta nu op huilens toe ik dat iemand mij nu enge ziektes toewenst om een goedbedoelde opmerking. Dit kwetst mij ontzettend. Ik vind dit heeel erg. Als je dit meent dan ben je echt een bekrompen &**#@.

Noob
8 december 2013, 14:42
Nancy dit forum is bedoeld om elkaar te helpen en tips te geven. Niet om je eigen commerciële handel (lees troep) over de rug van hulpzoekende te verkopen. Ga nu maar weer weg.

NancyK
8 december 2013, 17:46
Noob, ik verkoop niks. Ik weet niet waarom je dat denkt, maar je moet je ogen uit je kop schamen met jij met jouw uitspraken. Probeer je eens serieus in anderen te verplaatsen voordat je iemand veroordeelt en dingen toewenst. Ik ben in mijn leven al genoeg naar beneden gehaald en gepest om mijn eczeem.

jord-y
8 december 2013, 20:07
Altijd dezelfde beloftes Nancy of wie je ook mag wezen.
Elke keer personen hier met 1 of weinig berichten [net aangemeldt zijn] die weer even vol lof zijn over een bepaalde product wat hun probleem natuurlijk even opgelost heeft waar tig mensen al jaren zo niet hun hele leven mee kampen.
Zijn wij dan zo dom en onwetend dat wij nog nooit van dit product hebben gehoord?
Blijkbaar zit het jou/hun zo dwars dat men dit gelijk even moeten melden, want je hebt zoveel compassie met je medemens.
Ik en andere blijkbaar ook gelukkig geloven niet in Sinterklaas, dus ook niet in zogenaamde wondermiddelen.

Neigt naar een zeer slechte TellSell-aftreksel reclame zelfs die vind ik nog aangenamer om aan te horen.

Je verwijt Noob en mij dingen, maar mensen die over lijken gaan en met zo n geweten nog kunnen slapen...dat noem ik pas naar.

Een crimineel/boef weet dat die verkeerd zit [Meestal], maar geniepige mensen die zulke trucjes zoals deze uithalen zijn nog veel erger als je het mij vraagt.

NancyK
8 december 2013, 21:25
@Jordy: Zoals ik al zei in mijn eerste reactie op jou: Dat je mij niet gelooft begrijp ik. En respecteer ik.

Alleen de reacties daarna van Noob (jouw 2e reactie begrijp ik eerlijk gezegt niet zo goed maar dat maakt niet zoveel uit) die gericht zijn op mij als persoon zijn schaamteloos, ongegrond en onredelijk. Ik ben daar enorm mee gekwetst! Ik heb in mijn leven nog nooit iemand iets kwaads aangedaan. En dan wordt naar mijn hoofd geslingerd dat ik maar een erge ziekte moet krijgen. Terwijl ik net heb uitgelegd dat ik er 1 heb! Dat doe je niet. Naar niemand niet. Er wordt totaal ongegrond aangenomen dat ik een slecht mens ben. En vervolgens de grond ingeboord.
Ik heb maar 1 ding gedaan: 2 mensen waren benieuwd, en ik heb ze mijn ervaringen vertelt. In mijn ogen is dat helpen. Ik heb geen enkele belofte gedaan. Ik zeg ook niet dat het het probleem even oplost. Ik zeg zelfs dat se niet te genezen is.
Dat het mijn eerste bericht is zal mijn pech misschien zijn maar dat is toch geen reden om mij meteen met mijn hoofd onder het hakblok te leggen? Zo horen wij toch niet met elkaar om te gaan?
Er zijn nog eerlijke mensen op deze wereld die het echt goed bedoelen en
het spijt mij als mensen het toch als een verkoopverhaal op hebben gevat.

Conditio
14 december 2013, 00:48
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb me speciaal aangemeld om met jullie een wondermiddel te delen dat seborroisch eczeem in een korte periode de nek omdraait...

Nee, was het maar zo.
Ik ben een jongen van twintig jaar en heb inmiddels ook al twee jaar met pieken en dalen last van deze kwaal, begon op mijn neusvleugels spreidde zich vervolgens uit over de gehele zijkant van mijn neus en heeft zich, een half jaar later, tevens op mijn hoofdhuid ontwikkeld. Het ziet er natuurlijk niet fraai uit, maar je went er aan (daarnaast zijn er een heleboel spullen die je op je gezicht kunt smeren). Op mijn hoofdhuid daarentegen is het wat vervelender omdat er niet echt iets is dat helpt en het jeukt verschrikkelijk bij inspanning.
Ik bespaar jullie mijn levensverhaal dus ik hou het kort. Een aantal middelen hebben bij mij, in sommige gevallen weliswaar tijdelijk, geholpen.


La Roche-Posay DS creme (gezicht)
Vaseline Cetomacrogolcreme FNA (gezicht)
Guhl anti-roos rozemarijn (hoofdhuid)
Neutral shampoo (hoofdhuid)
...natuurlijk, helaas... ketoconazol Sandoz (hoofdhuid)

Ik ben sinds kort met een nieuw 'middel' begonnen voor mijn gezicht namelijk rauwe honing, en dan niet het suikerwater met een honingsmaakje van de supermarkt maar zelfgemaakte honing van de imker, heeft al goede resultaten laten zien.
Daarnaast vertik ik het simpelweg om hormoonmiddelen te gebruiken.

theo sluis
14 december 2013, 01:16
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en heb me speciaal aangemeld om met jullie een wondermiddel te delen dat seborroisch eczeem in een korte periode de nek omdraait... Nee, was het maar zo.

Ik ben een jongen van twintig jaar en heb inmiddels ook al twee jaar met pieken en dalen last van deze kwaal, begon op mijn neusvleugels spreidde zich vervolgens uit over de gehele zijkant van mijn neus en heeft zich, een half jaar later, tevens op mijn hoofdhuid ontwikkeld. Het ziet er natuurlijk niet fraai uit, maar je went er aan (daarnaast zijn er een heleboel spullen die je op je gezicht kunt smeren). Op mijn hoofdhuid daarentegen is het wat vervelender omdat er niet echt iets is dat helpt en het jeukt verschrikkelijk bij inspanning.
Ik bespaar jullie mijn levensverhaal dus ik hou het kort. Een aantal middelen hebben bij mij, in sommige gevallen weliswaar tijdelijk, geholpen.


La Roche-Posay DS creme (gezicht)
Vaseline Cetomacrogolcreme FNA (gezicht)
Guhl anti-roos rozemarijn (hoofdhuid)
Neutral shampoo (hoofdhuid)
...natuurlijk, helaas... ketoconazol Sandoz (hoofdhuid)

Ik ben sinds kort met een nieuw 'middel' begonnen voor mijn gezicht namelijk rauwe honing, en dan niet het suikerwater met een honingsmaakje van de supermarkt maar zelfgemaakte honing van de imker, heeft al goede resultaten laten zien.
Daarnaast vertik ik het simpelweg om hormoonmiddelen te gebruiken.

Waarom geen apart topic aangemaakt voor dit bericht?
Waarom ga je niet naar een dermatoloog voor een betere diagnose en behandeling?
Gebruik je geen ketoconazol-crème op je gezicht? Waarom niet? En wel keto-shampoo op je behaarde hoofdhuid?
Heb je al geprobeerd om je hoofdhuid onder je haar te behandelen met azijn? Bijvoorbeeld een half uur in laten trekken en dan uitspoelen met schoon water.
Kan stress een mede-oorzaak zijn?
In noodgeval kun je je hoofdhaar afscheren en de huid dagelijks behandelen met ketoconazol-crème.
Hydrocortison-crème kun je wel veilig op je huid gebruiken, als je het beperkt tot uitzonderingen, bijvoorbeeld als je een feestje hebt en ketoconazol-crème niet genoeg helpt.
Een corticosteroïde-lotion is meestal verantwoord op de behaarde hoofdhuid, als je het slechts af en toe gebruikt, indien andere middelen niet helpen, en je anders littekens gaat krabben.

jehan
15 december 2013, 16:32
Sinds 6 weken gebruik ik Calcitriol (Silkis) en voor mij is dit voorlopig DE oplossing. De rode plekken in mijn gezicht zijn langs de haargrens en tussen mijn wenkbrauwen helemaal weg en langs de neus en ook in mijn hals grotendeels weg. Het enige nadeel is dat de zalf vrij vet is en je dus een beetje glimt.
Voordeel is dat het geen bijwerkingen heeft (geen corticosteroiden) en je het kunt blijven gebruiken.
Je moet daarvoor wel naar de dermatoloog en ik durf niet te stellen dat dit bij iedereen helpt, waarschijnlijk gaat het bij mij namelijk om een (lichte) vorm van psoriasis.

LavenderRose
2 januari 2014, 12:31
Ik ben een vrouw, 29 jaar, heb 15 jaar Seborroïsch eczeem. In begin periode dokters, dermatologen etc. Veel standaard ziekenhuismiddeltjes gebruikt. Het beste hielp bij mij de Topicorte. Gewoon even smeren en klaar. Helaas is dit niet iets wat je altijd maar kunt gebruiken. De stoffen zijn niet zo goed voor je gezondheid, dus ik gebruik het maximaal 1x per maand als het eczeem op zichtbare plekken te voorschijn komt. Vooral achter mijn oren, want dat is zo'n stom gezicht.

Hoewel ik vroeger veel stress had, ben ik nu een erg rustig persoon, slaap ontzettend veel, en ga er vanuit dat stress nu dus geen factor meer speelt. Ik heb er ook geen moeite mee om over straat te gaan met mijn eczeem. Alleen bij de kapper heb ik soms wat uit te leggen. Ik heb overigens heel lang dik blond haar met krullen. Ik verlies bij iedere wasbeurt veel haren, maar die groeien altijd wel weer aan (de haarzakjes zitten er immers nog), het zijn alleen de haren die klem komen te zitten tussen de schilfers, die ik samen met de schilfers onder de douche verlies. Zodra ik een rustige periode heb groeit het zo weer aan.

Mijn slechte dingen zijn: te vaak mijn haar wassen, te veel shampoo, te heet water, te veel suiker eten. Het is nu 2 januari 2014 en mijn goede voornemens zijn dus minder douchen en minder suikers..Ook krijg ik erg weinig vlees en vis binnen omdat ik dat niet veel eet. Meer visolie is dan ook een voornemen.

Ik ben erg dankbaar voor de vele verhalen op dit forum, geeft weer nieuwe hoop. Vandaag ga ik eens op zoek naar een aantal producten. Ik ben benieuwd naar de Guhl Shampoo, de Tea Tree oils, azijn, olijfolies etc etc. Het heeft me 4 uur gekost maar het is wel de moeite waard om alle 99 pagina's even te lezen vind ik. Ik zal niet alles tegelijk proberen, ben benieuwd naar het heksenmiddel ;)

Nog twee puntjes: Je hoeft je niet te schamen, want in deze maatschappij mankeert iedereen wel wat. Er over praten en een oplossing zoeken is beter.

En als tweede: heeft er iemand ervaring met het effect van koffie op het eczeem? En ik bedoel niet het inademen van de geur zoals iemand eerder voorstelde. Ik merk dat als ik koffie gedronken heb ik de volgende dag meer last heb. Maar ik weet niet of dit echt van de koffie is of dat het stom toeval is. Ik hou zo veel van koffie :( en van suiker... :p

Ik zal proberen om de resultaten over een aantal weken/maanden te posten.

Edit: P.S. Ik vergat nog even te vermelden:
- Ik heb de ziekte van Crohn, hoewel ik dat het laatste jaar behoorlijk onder controle heb. (Gebruik weinig medicijnen meer, wel speciale vitamine B12 injecties)
- Mijn familie heeft veel eczeem roos en darm problemen, grootouders gebruikten dagelijks Klitwortel, dit is een olie van de drogist waarmee ze iedere dag hun hoofdhuid masseerden. Ik werd zelf behoorlijk gek van dat lelijke vette haar dat je er van krijgt....
- Ik heb teershampoo's gebruikt maar ben gestopt omdat mijn haar onhandelbaar werd. Zoveel klitten dat ik het niet meer kon kammen. Moest er dan weer een hoop shampoo doorheen doen, wat niet goed is voor je huid.
- Ik heb de pil gebruikt, maar ben daar na iets van 10 jaar mee gestopt
- Heb al enkele periodes gehad waarin ik absoluut geen suiker, koffie, alcohol nam en toen verdween het eczeem voor ongeveer 50% zonder speciale shampoo of medicijnen

SC456
4 januari 2014, 20:38
Heeft er iemand al ervaring met licht-therapie? Ik ben aan het overwegen om zo'n uv-lamp te kopen aangezien het eczeem verbetert tijdens de zomer, lijkt me dat een logische stap.

jehan
6 januari 2014, 15:02
Heeft er iemand al ervaring met licht-therapie? Ik ben aan het overwegen om zo'n uv-lamp te kopen aangezien het eczeem verbetert tijdens de zomer, lijkt me dat een logische stap.

Ik zou heel erg uitkijken om zelf te experimenteren met UV-lampen, overleg dit tenminste eerst met een dermatoloog.

Zonnetjes
13 februari 2014, 23:19
Ik heb van de dermatoloog het middel xamiol gekregen om op mijn hoofdhuid te smeren heeft iemand daar ervaring mee?
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat ik psoriasis had, maar na een tijdje kwam ik erachter dat dat het SE is. Ik heb namelijk ook veel last van haar uitval. Dat is gelijk mijn tweede vraag heeft iemand ervaring met haarstukken om de kale plekken op te vullen....

valentijn
16 februari 2014, 18:47
Heeft er iemand al ervaring met licht-therapie? Ik ben aan het overwegen om zo'n uv-lamp te kopen aangezien het eczeem verbetert tijdens de zomer, lijkt me dat een logische stap.

Bij mij helpt het enigszins om een keer per week onder de zonnehemel te gaan. Meeste effect zal je bereiken als je de haren zo kort mogelijk hebt.

Ik heb nu zo'n 8 jaar deze aandoening, helaas nooit een oplossing gevonden. Het wordt gelukkig niet erger. Ik kan maar weinig factoren vinden die bij mij samen lijken te hangen met de ernst van de aandoening.

wjm68
18 februari 2014, 15:59
hallo allemaal
met grote interesse heb ik een aantal pagina`s gelezen van deze discussie.het gaat bij mij om mijn zoon van net 9 jaar.

toen hij geboren werd had hij een ruwe huid op zijn benen en armen met kleine rode puntjes, dit is tot op de dag van vandaag zo, hij heeft hier echter geen last van.volgens de huisarts hoort een ruwe huid erbij.
op zijn hoofd had hij last van ,berg, zoals dat dan bij baby`s heet. dit is ook altijd gebleven, vorig jaar ben ik naar de huisarts geweest en zij constateerde seborrisch eczeem.
ik kreeg keto- shampoo mee om te proberen, dit heb ik 2 keer gedaan maar we vonden dat het alleen maar erger werd, in elk geval mijn zoon begon steeds meer te krabben, tot bloedens toe.
nu heeft hij sinds een maandje ook plekken in zijn gezicht. langs de neus en op de wangen.

mijn vraag aan jullie is, eigenlijk vind ik hem te jong om te gaan smeren met allerlei middeltjes voorgeschreven door de huisarts, ik wil proberen zoveel mogelijk met natuurlijke middelen een beetje de zaak onder controle te houden.
ik las al dat iemand geprobeerd had met azijn op de hoofdhuid de plekken weg te krijgen, dit ga ik zeker proberen.
misschien weten jullie nog veel meer.
ik hoop dat iemand mij nog wat tips kan geven.
alvast bedankt.

Chris2211
19 februari 2014, 22:59
Geen koemelk gebruiken, niks met tarwe geven en een goede probiotica geven voor kinderen. Dit zal een positief effect hebben op zijn huid :-)

SC456
20 februari 2014, 21:10
hallo allemaal
met grote interesse heb ik een aantal pagina`s gelezen van deze discussie.het gaat bij mij om mijn zoon van net 9 jaar.

toen hij geboren werd had hij een ruwe huid op zijn benen en armen met kleine rode puntjes, dit is tot op de dag van vandaag zo, hij heeft hier echter geen last van.volgens de huisarts hoort een ruwe huid erbij.
op zijn hoofd had hij last van ,berg, zoals dat dan bij baby`s heet. dit is ook altijd gebleven, vorig jaar ben ik naar de huisarts geweest en zij constateerde seborrisch eczeem.
ik kreeg keto- shampoo mee om te proberen, dit heb ik 2 keer gedaan maar we vonden dat het alleen maar erger werd, in elk geval mijn zoon begon steeds meer te krabben, tot bloedens toe.
nu heeft hij sinds een maandje ook plekken in zijn gezicht. langs de neus en op de wangen.

mijn vraag aan jullie is, eigenlijk vind ik hem te jong om te gaan smeren met allerlei middeltjes voorgeschreven door de huisarts, ik wil proberen zoveel mogelijk met natuurlijke middelen een beetje de zaak onder controle te houden.
ik las al dat iemand geprobeerd had met azijn op de hoofdhuid de plekken weg te krijgen, dit ga ik zeker proberen.
misschien weten jullie nog veel meer.
ik hoop dat iemand mij nog wat tips kan geven.
alvast bedankt.


Met keto-shampoo werd het ook alleen maar erger bij mij , het begon vooral meer te jeuken en te irriteren. Misschien is dat bij de meeste mensen niet zo maar ik had hier toch serieus last van. Seb. eczeem wordt vooral veroorzaakt door een te vettige huid, ik zou eens naar een dermatoloog gaan voor zekerheid te scheppen vooraleer met dingen te experimenteren, want dat kan het juist erger maken.

Ik neem nu roaccutane pillen die m'n huid minder vettig maken en heb er bijna of geen last meer van nu, maar het droogt ook uit dus je kunt last hebben van droge lippen etc. Ook minder douchen en/of minder zeep gebruiken kan enorm veel helpen.

wjm68
23 februari 2014, 10:24
dankjewel voor jullie reacties, de link leggen met voeding had ik zelf ook al eens aangedacht, ga ik zeker proberen.
en wat zijn hoofdhuid betreft, ik heb vorige week een avond bio olie op zijn hoofd ingemasseerd en de dag daarna zijn hoofd met azijn behandeld. niet alleen zijn de korsten eraf, hij heeft ook geen jeuk meer, voor hem even een verademing.
groetjes

ZeynepA
6 maart 2014, 23:19
Hey allemaal,

Ik heb ook al jaren, namelijk meer dan 10 jaar, last van sebh. eczeem.
Verschillende shampoos, crèmes, lotions gebruikt niets maar dan ook niets geholpen! Daarna aan de antibiotica gezeten. Ook geen uitkomst.

Ik gebruik nu al een jaar de ROACCUTANE en dat werkt prima! maar tis wel een zwaar medicijn (bijv. je mag niet zwanger raken, elke keer als je herhalingsrecept krijgt bloed laten prikken, etc).

Alleen wil ik dit niet meer gebruiken, omdat ik ook gewoon kinderen wil krijgen, etc. Zodra ik ermee stop komt het terug. Heel sneu want ik heb het eczeem op mijn hoofdhuid :(

dZinee
7 maart 2014, 10:01
Hopelijk zal het idee van kinderen de last een beetje verlichten; en zullen de kinderen zelf het geheel doen vergeten :)!

Wat voor shampoo's en lotions heb je allemaal al geprobeerd?

natal
6 april 2014, 15:40
Hallo lotgenoten,

Ik ben tegen een website tegen gekomen die voor ons nuttig kan zijn:
www.trustnature.com (http://www.trustnature.com)

Hier kun je een natuurlijke middel tegen SD bestellen: Derm-essentials, die vrij efficient blijkt te zijn (zie talloze referenties van de gebruikers). Ik heb besteld, zal jullie op de hoogte houden.
De prijs valt mee, maar het wordt verzonden uit VS, kan zijn dat er invoerrechten betaald moeten worden op de postkantoor.
Wordt vervolgd.:crybaby:

mlsbutt
7 april 2014, 08:13
Ik heb gisteren dus ook 2 gezichtsrollertjes besteld via die Trust Nature site. (Ik zal mijn bevindingen hier ook posten al het over +- 10 d. binnen is)

Voor mijn zeer lichte vorm van ''SE'' die af en toe wat heftiger is.

Maar sins ik 31/2 j. bijna 100% Biologisch eet veel ''Raw-Foods'' etc. Geen koffie meer geen *chocolade/cacao (*wat bij mij echt een ''trigger'' is!!)

Geen koffie omdat dit vocht onttrekt maar vooral ook ''mineralen'' uit je systeem! Ik dronk ''slechts'' 1 á 2 bakjes p.d. maar toch:)...

Is deze toen ''lichte vorm'' van toen, echt met ''90/95''% afgenomen met name in de ''vlambaarheid'' periodes bij met name kunstmatige droge warmte , met daardoor overmatig transpireren daarbij.

Ik kreeg dan geregeld van die ontsierende schilferende ''bultjes'' ''papels'' ''mesthoopjes'' noemde de ''Huidarts'' (lees: vertegenwoordiger van de pharmaceutische industrie!, chemische smeersels aan smeren!! waarom zouden ze je ook vertellen waar de oorzaak zit laat de kass$ maar rinkelen!) dat toen.. met soms echt van die kleine sneetjes erin..

Zeer ''beurs''/ruw waren die plekjes ook.
Als ik dan ging zweten werd het daarom omheen knalrood! (dat rood worden vond ik dan nog het ergste!!

Was net of ik van die ''mega-muggenbulten'' had!!
En branden het zoute zweet in die sneetjes.

Ik heb deze ''SE'' alleen in me gezicht. (had ik het maar ''elders''.. en juist niet daar:) Als die ''mesthoopjes'' opkomen zijn het ook altijd bijna de zelfde plaatsen. Plaatsen als onder de ogen/wang gebied langs de neusvleugel(s) en en de zijkant(en) naast het/de ogen op je ''slapen'' zeg maar voor het haar gebied nog.

Het trekt ook altijd wel weer helemaal weg zonder ooit litteken(s) te hebben achter gelaten gelukkig maar verder jeukt het ook nooit!
Als het komt ''opzetten'' ben dan altijd wel +- 1,5 w. ''zoet'' met deze ''SE-spots'' Maar ik gebruik dan ook helemaal niets meer:) Ja licht een natuurlijke huidcrème van het merk ''Weleda '' via de Natuurwinkel(s)

Maar het komt niet meer zo vaak voor als voorheen.

En ook niet op alle plaatsen tegelijk, wat dus wel eens het geval was!

Ondanks dat de Dermatoloog toen zei, dat het een lichte variant was...
Wondt ik het toen wel heel heftig! Door de ''SE'' werden toen echt mijn gezichtsuitdrukkingen contouren vervaagt ondermijnd vondt dit niet mijn ''favoriete visitekaartje'' toen.

''Ik weet'' het is allemaal maar.. esthetisch (:Def: Volgens de schoonheidsleer:) En er zijn malen ergere dingen! En daar ben ik me zeker van bewust!:) Maar het is wel je gezicht/zelfbeeld!

Daar mijn gezichtshuid normaal zeer mooi en egaal is.
Met nog geen ''sproet:) moedervlekje'' of wat dan ook:) Met de ''sproet en moedervlek'' is overigens niets mis hoor:) Is maar om een ''beeld'' te geven.

Het ergste van dit alles toen, vond ik toen eigenlijk toen ik nog niet wist. Waar het nu door zou komen. Dit was toen in '10 toen ik net aan die chemische cremé zooi was begonnen en daar over begon te lezen!

Later leerde ik zeker mijn ''triggers'' in kaart te krijgen hierdoor kwam het steeds vaker heftig op. Mede natuurlijk ook door de enorme veranderingen in mijn voedingsgewoontes! Eerst was het vullen!.. Nu voeden:)

Chemische sh#t van de Dermatoloog gebruik ik allang niet meer.
Heb toen in '10 wel eens die lichtste cortisone zooi gebruikt is echt troep voor je inmuumsysteem! Las ik later pas

Het werkte dan wel maar is alleen symptoom bestrijding en gaan aanpak bij te ''root''/kern is is slecht daar waar ''het eruit komt weer erin stoppen'' onderdrukken dus..

Die enkele spot die ik nu nog soms heb is goed te handelen zo:)
Door dit hele ''gebeuren'', G@@P..:o:) ben ik dus wel me in ''Natuurvoeding'' gaan verdiepen. En heb toen ook wel eens als test een week of zou ''expres geëxperimenteerd'' met ''junk-food'' en al het ''verboden voedsel''

Met uitzondering van chocolade dus en koffie.
''En wonder boven wonder'' kwam er geen ''SE opwelling''

Ben toen wel gelijk weer gaan voeden/Bio-food i.p.v. ''vullen'' ''Monsant:mad:-''Food''... Was meteen weer veel energieker! met minder te eten echter veel en veel hoogwaardiger!!

Wat anderen er ook vaak van vinden, voor velen met mij werkt dit!
Zoals Hippocrates al zei > ''Laat voeding uw medicijn zijn!''

VapoChill
12 april 2014, 23:02
In de medicijnwijzer van de consumentenbond stond nog een uitgebreid artikel over Seborroïsch eczeem.
Wel interessant om te lezen.
En een lijst met middelen.

http://212.204.195.57/medicijn/html/inhoud.html?trefwoord=ketoconazol&paragraaf=10.2.3&letter=E&searchType=stof&prodId=501&productId=1208&stofId=501&aandoeningId=158&order=stof&#par10.2.3

natal
29 april 2014, 11:54
Hallo lotgenoten,

Ik ben tegen een website tegen gekomen die voor ons nuttig kan zijn:
www.trustnature.com (http://www.trustnature.com)

Hier kun je een natuurlijke middel tegen SD bestellen: Derm-essentials, die vrij efficient blijkt te zijn (zie talloze referenties van de gebruikers). Ik heb besteld, zal jullie op de hoogte houden.
De prijs valt mee, maar het wordt verzonden uit VS, kan zijn dat er invoerrechten betaald moeten worden op de postkantoor.
Wordt vervolgd.:crybaby:

Sinds ik dermessentials gebruik, geen last meer van SE, de huid is mooi en glad geworden. Op mij werkt het 100% dus. Ook goed om in het hoofdhuid in te smeren, tegen haar uitval en roosvorming.

dZinee
29 april 2014, 23:38
Je gaat jezelf citeren?

Ziet er uit als een typisch gevalletje google translate...

SC456
1 mei 2014, 09:40
Sinds ik dermessentials gebruik, geen last meer van SE, de huid is mooi en glad geworden. Op mij werkt het 100% dus. Ook goed om in het hoofdhuid in te smeren, tegen haar uitval en roosvorming.

Weer iemand met het ei van columbus, en die hele zever lijkt ook nog eens vertaald te zijn met een een of ander programma. Ik hoop in de grond van m'n hart dat deze gebruiker ook eens een echte chronische ziekte krijgt en daar ook voor misbruikt wordt voor commerciële doeleinden. Aan de gebruiker, have fun translating this...