PDA

View Full Version : Jeuk


Anjo
11 november 2004, 23:15
FF een vraagje. Sinds kort heb ik dus wat dons op mijn hoofd en een nieuwe (synthetische) pruik. Helaas heb ik voor het eerst ook last van jeuk en thuis gooi ik natuurlijk mijn pruik direct in de hoek om eens heerlijk op mijn hoofd te krabben. Heeft iemand een tip voor de jeuk?

Groetjes,

Anjo

Saar
12 november 2004, 09:28
Nope...jeuk was 1 van de redenen dat ik een afkeer voor mn pruik kreeg en toen kaal ben gaan lopen. Helemaal als het van de zomer weer warm is...echt een hel.
Behalve een pruik die goed ventileerd (veel gaten, luchtdoorlatende stukken erin) is er bij mijn weten weinig aan te doen. Ik hoop voor je dat je dons lekker verder groeit dan heb je binnekort geen last meer van je pruik :D

Succes!

Assie
12 november 2004, 15:00
hoi Anjo,
ik weet dat je er een hekel aan hebt, maar was even de nieuwigheid eruit!hahahaha, proberen hoor. ;)
Het rare is dat ik altijd 's avonds na het eten jeuk krijg en dan echt mijn pruik af wil. Als dat niet kan vanwege visite o.i.d. dan maar even naar de badkamer en een koude natte washand erover. Help bij mij altijd heel goed. Maar ik heb helaas geen dons, dus ik weet niet of het bij jou uitmaakt.
Fijn weekend,
gr. Assie

Anjo
12 november 2004, 20:40
Bedankt Saar, dat geeft moed.. gewoon mijn pruik afzetten, dus. Helaas, dat is voor mij nog geen optie.

Assie, wassen? Wat is dat? Hahahaaa.. En na het eten? Wat eet je dan? Ik heb ook 's avonds meer kriebel. Wel raar, ik heb dat met mijn andere pruiken eigenlijk niet echt gehad, alleen als het heel warm was ofzo. Nu, ik neem je tip toch voor lief en zal hem eens lekker soppen...

Doei,

Anjo

Mariska22
13 november 2004, 11:20
Hoi Anjo!

Ik herken helemaal wat je beschrijft, ook ik heb weer wat dons en toch een jeuk. Nu heb ik ook een hele droge huid, en nu ook erg op me hoofd. 's avonds zet ik me haar af en smeer me hoofd weleens in met een beetje vaseline, dan jeukt het niet zo erg meer.

gr. mariska

Janne
26 november 2004, 20:02
Hoihoi

Ik heb sinds een paar dagen ook hele erge last van jeuk. Mijn haar is zo goed als terug, en hoe vaak ik het ook was, de jeuk blijft. Misschien heeft het te maken met de shampoo, dat die te agresief is voor mijn hoofd. (vooral na die immuuntherapie). Dus ik denk dat ik voor de zwitsal shampoo ga, misschien iets voor jullie?
xx Janneke

Lies86
26 november 2004, 23:07
Hoi hoi...

Ik had ook erg veel last van jeuk...
Ben naar de arts gegaan en kreeg een middeltje...
Weet helaas even niet meer hoe het heet.
Het werd veroorzaakt door een bacterie/exzeem/schilvers.
Na 3 dagen smeren was het over.
Gewoon even langs de arts dus@!!

Lies

SanderK
27 november 2004, 23:30
grappig om te lezen, jeuk komt bij mij ook voor, maar alleen als ik m'n kop langer dan 2 dagen niet scheer.... dan beginnen die haartjes te groeien en begint het zo erg te jeuken dat ik er gek van wordt... dus dan maar ff lekker met het scheermes eroverheen.... hoppa.... geen last meer :)

Lies86
28 november 2004, 10:17
HAHA maar als je je haar laat groeien... ga je het niet weer afscheren!!
Ik blijf erbij... ff naar de arts en na een kuurtje is het over!!

X Lies

Helene
28 november 2004, 11:32
Hallo, ik weet niet of ik dit helemaal goed doe want dit is mijn eerste keer dat ik een reply stuur maar ik probeer het.
Ik heb 7 jaar van top tot teen onder de exceem gezeten en het enige wat mij tegen de jeuk hielp was in bad met een kilo zout. Het maakte niet uit of het zee zout was of keuken zout en daarna heel dun insmeren met olijfolie. De olie haalde ik bij de Turkse winkel omdat die het meest geconcentreerd is. Wellicht dat je dat ook met je hoofd kunt doen, deppen met zout water en het insmeren laten als je geen vet op je hoofd wilt.
Nu heb ik al weer 6 jaar geen exceem meer maar heb ik alopecia areata. De helft van mijn haar nog, nieuwe plukken haar, hele kale plekken en dons plekken maar gelukkig nog geen jeuk.
Succes en ik hoop dat het je zal helpen.
Helene

Anjo
29 november 2004, 23:09
Wauw, wat een tips! Wat is dat toch handig! Ik heb ondertussen mijn pruik gewassen, mijn vent mijn koppie laten scheren (help! Eerste keer!), zalf erop gesmeerd en mijn hoofd lekker laten luchten en jawel: naar mijn idee heb ik minder jeuk op mijn hoofd! Al krijg ik, terwijl ik dit schrijf weer kriebels..

Ik houd het in de gaten en ga anders gewoon naar de dokter. Echt bedankt allemaal!

Doei,

Anjo

Blauwtje
7 januari 2005, 19:05
Hoi allemaal,

ik heb een haarwerk dat vastzit. Ik kan dus niet bij mijn eigen haar als ik jeuk heb (en die jeuk heb ik maar al te vaak) Ik heb wel een tonic nu die erg goed helpt. Die kan ik tussen mijn haarwerk laten lopen en de jeuk gaat daardoor weg. Het is op pure alcoholbasis en heet tonic refresing van het merk Kérastase. Misschien een optie voor sommigen. Je kunt het ook eerst op een doekje of watje doen en het over je hoofd vegen als je je pruik af wilt doen.

Liefs,
Hayat

yasmine
18 februari 2005, 21:21
FF een vraagje. Sinds kort heb ik dus wat dons op mijn hoofd en een nieuwe (synthetische) pruik. Helaas heb ik voor het eerst ook last van jeuk en thuis gooi ik natuurlijk mijn pruik direct in de hoek om eens heerlijk op mijn hoofd te krabben. Heeft iemand een tip voor de jeuk?

Groetjes,

Anjo


hoi anjo



ik heb wel een paar tips!!!!:D
voor als je je pruik op hebt
als je met je vinger wrijft op je pruik dat helpt
of als je talk poeder op de pleken wrijft dat helpt ook niet op je ''pruik'' maar op de huid

groetjes yasmine:cool: