PDA

View Full Version : In Memoriam : Wendy.


Webmaster
12 november 2004, 20:24
In MemoriamWendy

Beste lotgenoten,

Met verbijstering hebben wij deze week kennis genomen van het droevige bericht dat Wendy (http://www.haarweb.nl/forum/member.php?userid=80), onze Moderatores van de Hirsutisme-rubriek, onlangs overleden is.

Wendy is sinds oktober 2001 betrokken geweest bij onze website en was de allereerste Moderator op HaarWeb. Een kleine 3 jaar later bracht Wendy in juli 2004 haar laatste bezoek aan HaarWeb. Eind augustus kreeg ik bericht van Wendy dat ze ziek was geworden, maar dat men nog niet wist wat het was. De artsen dachten aan blaasontsteking, maar de kuren die ze daarvoor kreeg sloegen niet aan. Begin november ontvingen wij het bericht dat Wendy in september was overleden aan de gevolgen van een hersentumor.

In die tijd dat ik met haar heb mogen samenwerken, heb ik haar leren kennen als een bijzondere, wijze en krachtige vrouw : ondanks al haar beperkingen (m.b.t. haar lichamelijke gezondheid) zag ze steevast het goede, het licht in haar bestaan. Haar onderstaande gedicht staat symbool voor hoe Wendy in het leven stond.

In mijn persoonlijke contact met Wendy heb ik me altijd enorm gesteund gevoeld door haar woorden, door haar kijk op het leven. Ik hoop ooit zover te komen dat ik datgene wat Wendy mij heeft meegegeven mag gaan ervaren in mijn eigen leven.

Ik ben heel dankbaar dat ik jou heb mogen kennen.

~Webmaster.

http://www.haarweb.nl/images/forum_images/vlinder.gif
De Vlinder


Haargroei…
In de prehistorie essentieel om te overleven
In de bijbel een symbool van kracht
Nu worden mensen er op aangekeken
Als hun lichaam meer haargroei vertoont als gewoon is
Voor vrouwen, maar ook voor mannen: alles moet zo glad mogelijk
En nu maar hopen dat de ijstijd niet onverwacht weer zijn intrede doet…

De vlinder…
Begint haar leven als onooglijk harige rups
Zij staat symbool voor mij
Want ooit hoop ik dat men beseft dat ieder mens
Zo’n prachtige vlinder in zich draagt
Je moet alleen soms wat beter kijken…

Ik wens iedereen met hirsutisme de kracht en de
liefde om voor zichzelf die vlinder te zoeken en haar ook te laten zien


~Wendy

ingie
12 november 2004, 22:14
Bij deze wens ik de familie, vrienden en kennissen van Wendy heel veel sterkte toe met het verwerken van dit verlies.

Marcjacobs
13 november 2004, 10:37
Droevig.... ..................

Bij deze bied ik de familie en vriendenkring van wendy mijn condolences aan.

Saar
13 november 2004, 13:04
Familie, vrienden en bekenden heel veel sterkte met dit verlies....

Lies86
14 november 2004, 14:10
Iedereen die wendy kende... Gecondoleerd!!

We leven met jullie mee
Annelies

Tannie
18 november 2004, 22:07
Ik wens de familie van Wendy, goede vrienden en de overige mensen die dichtbij haar stonden alle sterkte toe.

Tannie

sigur
19 november 2004, 11:49
Ik wens iedereen heel heel veel sterkte toe! Een dikke warme knuffel voor allen!!

Heel veel liefs van Sigur

Tanja
25 november 2004, 10:46
Jeeeeetje wat schrik ik hier van: ik had ook een tijdje email contact met Wendy over het hirsutisme: ze was inderdaad ENORM sociaal en meelevend!!!

Als je nieuw op het Forum kwam, reageerde ze bijna altijd wel even op die nieuweling. Zo ook bij mij. Ik probeerde een paar keer een tweede bijeenkomst voor "lotgenoten" te organiseren, de eerste keer was ze heel enthousiast om er aan deel te nemen. Bij poging twee hoorde ik al wat minder van haar en had ik gevraagd waar dat aan lag. Ik begreep dat dat m.n. te maken had met de sterk gekorte taxi-vergoedingen voor minder-validen. Maar goed, misschien speelden andere, nu bekende, redenen ook een rol: wat droevig!!!

Ze heeft mij ZEKER ook heel erg geholpen, gewoon door zo vaak en zo snel (dat voelde heel betrokken!!) te reageren op mijn mailtjes. (we hebben een tijdje prive gemaild en zouden bijna een keer bij haar hebben afgesproken, maar dat is niet doorgegaan.)

Het verwaterde, maar goed, ik weet dan nu ook waarom.
Wel heel fijn dat de Webmaster dit bericht dan openbaarmaakt op het Forum.

Aan familieleden en vrienden, ik hoop dat jullie dit allemaal lezen: HEEL VEEL STERKTE toegewenst met het verwerken van dit verlies!!

(Mochten jullie nog iets willen weten van die mailtjes van ons, mail me dan even terug.)

Met vriendelijke groeten,

Tanja

Daniella
29 november 2004, 23:56
Famillie & vrienden van Wendy heel veel sterkte toegewenst. Ik sluit me helemaal bij de woorden van Tanja aan. Ik heb Wendy helaas nooit persoonlijk kunnen ontmoeten maar wel veel steun gehad aan haar reacties op het haarwebforum en in de persoonlijke mailtjes die ik van haar ontvangen heb.
Daniella

Sanne
13 december 2004, 17:05
ik wens iedereen sterkte met dit verlies.

ik kom hier niet echt meer vaak, maar ik verschoot me kapot toen ik dit las. ik kende wendy via hier en praatte veel met haar op msn. zij heeft me er bij geholpen om mezelf te accepteren zoals ik ben. ze was zo meelevend en open en sociaal. jeetje, ik vond het al zo raar dat ze nooit meer online kwam, maar dit, dat verwacht je gewoon niet. :crybaby:

moge de vlinder rust hebben gevonden.

sanne

sonofsam
13 december 2004, 17:35
Hoe oud is ze geworden en waaraan is ze gestorven?

SoS

Lies86
15 december 2004, 18:51
Toen ik dit gedichtje las moest ik opeens aan Wendy denken..
Ik heb haar niet gekent maar volgens mij was ze een fantastische vrouw!!

Ik wilde het jullie niet ontnemen en post het daarom ook hier:

Vlinder

Nu ontwaakt, spreid je vleugels maar
En ga, ga nu maar
De nog onbekende wereld in
Wachten heeft geen zin


Lies

hoi
27 januari 2005, 00:35
krijg hier echt kippevel van. sterkte aan familie.
Mooi gedicht! geweldig!

Janne
10 maart 2005, 13:46
Heel veel succes iedereen

erao
3 juni 2005, 16:50
Heel mooi gedicht.. droevig dat de artsen niet de tumor hebben kunnen ontdekken.. beter laat dan nooit: mijn condolences aan familie en kenniskring.

Thekriek
14 september 2005, 21:49
Veel sterkte aan haar familie, vrienden, kenissen.

marly
14 september 2005, 22:05
Ik wil jullie allemaal er even op wijzen,dat deze post al een jaar oud is. Persoonlijk vind ik het niet zo gepast om hier nog reacties te plaatsen.

Marly

Thekriek
14 september 2005, 22:23
Mijn excuses. Ik had pas na mijn post gezien dat het inderdaad al een jaar oud was. Wat niet wegneemt dat familie, vrienden en kennissen haar waarschijnlijk nog steeds niet zullen vergeten zijn...

Thijs2
30 oktober 2005, 23:26
Sterkte aan iedereen die haar kende

DCarmen
5 mei 2006, 23:28
ik wens ook de familie , vrienden en kennissen heel veel sterkte..may God be with her:o

Coop
6 mei 2006, 01:57
Zeer droevig dit.

Veel sterkte en medeleven met je famile, vrienden en kennisen.