PDA

View Full Version : Vreemde krulletjes


malchik
16 november 2004, 22:59
Beste mensen,

Misschien dat iemand van jullie me kan helpen, de laatste tijd is er wat vreemds aan de hand met mijn haar. Het betreft voornamelijk de voorste haren bij de grens met mijn voorhoofd. Die haren beginnen te verkleuren en verkrullen, met van die extreme minikrulletjes aan de uiteindes.

Weten jullie waar het aan ligt, wat ik kan doen, of ik misschien naar de dokter moet of waar ik naartoe zou moeten gaan?

sigur
16 november 2004, 23:09
Heb je stijl haar van jezelf?
Als je krullend/ golvend haar hebt, kan het nieuwe haargroei zijn.

malchik
16 november 2004, 23:25
Nee, ik heb stijl haar. Die verkleurde(wordt veel lichter) en verkrulde haren zijn ook erg droog en breekbaar aan de uiteindes. Als ik ze vastpak, en recht wil maken, bij wijze van spreke, breekt het gewoon af.

malchik
16 november 2004, 23:28
Het is ook iets van de laatste tijd, lijkt alsof het begon sinds ik revite van Guhl gebruik. Maar ik heb hier dus alleen last van bij de voorste haartjes bij de grens met de voorhoofd dus en niet ergens anders, voor zover ik weet, terwijl ik mijn haar dus wel overal besproeit met die Guhl revite conditioner. Dus zal wel niet daaraan liggen.

sigur
16 november 2004, 23:30
Het klinkt als beschadigd haar. Is het chemisch behandeld? Of uitgedroogd door de afgelopen zomer, misschien ben je op vakantie geweest, veel in zee/in de zon? Het klinkt in elk geval wel als een beschadiging.

Groetjes

malchik
16 november 2004, 23:31
Het gebeurt ook heel plotseling. Ik merk het nu opeens weer op, vanochtend had ik dat niet. Wat ik nu doe is mijn haar korter laten knippen, maar het komt steeds terug.

sigur
16 november 2004, 23:31
Alleen de voorste haartjes, hmm..dat is vreemd, misschien gebruik je iets voor je gezicht met wassen ofzo?

malchik
16 november 2004, 23:35
Nee, ik doe niks anders dan normaal. Het enige nieuwe is dus die revite van Guhl? Maar waarom dan alleen zo strict plaatselijk? Helpt het als ik het afknip?

Haarmannetje
17 november 2004, 00:00
Als het echt aan je haarlijn is, dan zou het kunnen betekenen dat de verschuiving van de haarlijn begonnen is. Ben je, zo ver je weet, kalend?

malchik
17 november 2004, 00:06
Nee, maar ja, ik ben al inmiddels 31...

Haarmannetje
17 november 2004, 00:07
Nee, maar ja, ik ben al inmiddels 31... Ik wil je niet bang maken, maar het zijn wel de tekenen van een terugwijkende haargrens. De haartjes vooraan worden zeg maar aangetast door het mannelijk hormoon, totdat ze niet meer zichtbaar groeien en dat proces zet zich voort.

malchik
17 november 2004, 00:15
Dat is wat ik vreesde, maar mijn vader had daar helemaal geen last van en ik zie zoiets ook niet bij de familie van mijn moeder... Maar goed, door het bezoeken van deze site ben ik wel die aminexil bespaard gebleven. Was van plan om het morgen te nemen. In plaats daarvan ga ik wat rozemarijn shampoo nemen... :)

Haarmannetje
17 november 2004, 00:21
Dat is wat ik vreesde, maar mijn vader had daar helemaal geen last van en ik zie zoiets ook niet bij de familie van mijn moeder... Maar goed, door het bezoeken van deze site ben ik wel die aminexil bespaard gebleven. Was van plan om het morgen te nemen. In plaats daarvan ga ik wat rozemarijn shampoo nemen... :) Als het helemaal niet in je familie voorkomt is de kans inderdaad klein, maar de kans is er wel. Toen jij verwekt werd 31 jaren geleden ;), werd jouw genetische code geformuleerd op basis van de genen van je vader en van je moeder. Maar tijdens die formulering zijn er ongetwijfeld ook mutaties ontstaan. Een mogelijke mutatie zou kunnen zijn: androgenetische haaruitval. Maar goed, hou het gewoon in de gaten. Mag ik trouwens vragen waarom de kapper jouw Aminexil wilde aansmeren? Daar was toch wel een reden voor?

Over familie gesproken; bij mij in de familie is iedere man kaal/kalend. Werkelijk iedere man. Zowel aan de kant van mijn moeder als aan de kant van mijn vader. Sommige neven zijn niet kalend omdat kaalheid dan weer niet voorkomt bij de desbetreffende aangetrouwde oom (hun vader) of tante (hun moeder). Eigenlijk zouden we ze uit de familie moeten zetten :mad:! ;)

malchik
17 november 2004, 09:50
Die kapper wilde mij amenaxil aansmeren omdat ik naar hem toe kwam om raad te vragen over die krulletjes, dacht dat het niet serieus genoeg was om ervoor naar de dokter te gaan. Hij vroeg toen of ik de laatste tijd veel haaruitval had, wat ik bevestigde, en zei toen dat ik amenaxil moest nemen omdat het ervoor zou zorgen dat ik het haar wat ik nu nog heb zou behouden. Doordat amenaxil ervoor zou zorgen dat het haar beter gevoed zou worden, heb ook een brochure meegekregen en zo.

Haarmannetje
17 november 2004, 10:51
Die kapper wilde mij amenaxil aansmeren omdat ik naar hem toe kwam om raad te vragen over die krulletjes, dacht dat het niet serieus genoeg was om ervoor naar de dokter te gaan. Hij vroeg toen of ik de laatste tijd veel haaruitval had, wat ik bevestigde, en zei toen dat ik amenaxil moest nemen omdat het ervoor zou zorgen dat ik het haar wat ik nu nog heb zou behouden. Doordat amenaxil ervoor zou zorgen dat het haar beter gevoed zou worden, heb ook een brochure meegekregen en zo. Dus zijn conclusie was dus in feite dat je te maken had met kaalheid. Is er verder helemaal niemand in jouw familie (met wie jij genen deelt uiteraard) die kaal of kalend is?

Maar laat Aminexil maar voor wat het is, dat kan ik je al wel vast aanraden.

malchik
17 november 2004, 12:12
Niet in mijn directe familie. Mijn opa aan mijn moeder's kant stierf op een hoge leeftijd met een vol bos haar. Hetzelfde is het geval bij mijn vader's kant. Hoewel, mijn opa, mijn vader en mijn oom allen op redelijke jonge leeftijd stierven, maar da's een andere zorg...

De enige die echt kaal is is een oom die een neef is van mijn moeder. Bij hun tak van de familie komt kaalheid wel voor.

Zal ik toch maar naar de dokter gaan voor de zekerheid? Ik schaam me een beetje eigenlijk om voor zoiets ijdels naar de dokter te gaan... Wat ik misschien ook ga doen is voorlopig die collageen conditioner spray van Guhl niet meer gebruiken en vanmiddag proberen om een fles rozemarijn shampoo te kopen. Maakt het uit welke merk je neemt, of is Weleda de enige die het maakt?

Hmmm... trouwens, ik realiseer me opeens dat die ooms die last hebben van haaruitval zijn toevallig ook de ooms die roken en de oom die bijna helemaal kaal is, is ook degene die het meest rookt. In mijn familie ben ik de enige die rookt... Maar ik ken zoveel mensen die ouder zijn dan ik, die roken en die niet kaal zijn of last daarvan hebben...

Haarmannetje
17 november 2004, 12:59
De enige die echt kaal is is een oom die een neef is van mijn moeder. Bij hun tak van de familie komt kaalheid wel voor. Als jij genen met hem deelt is het mogelijk dat jij ook AGA hebt, maar oke, de kans is wel klein.

Zal ik toch maar naar de dokter gaan voor de zekerheid? Ik schaam me een beetje eigenlijk om voor zoiets ijdels naar de dokter te gaan... Ja ik weet wat je bedoelt :). Het ligt aan je huisarts, maar het blijft lastig, want ja, het is toch wel een beetje een aspect van ijdelheid en heeft nu niet bepaald medische implicaties. Maar als je er onzeker over bent, moet je het zeker doen. Een huisarts is er ook voor psychische klachten, voor als je ergens mee zit. Als hij professioneel is, dan neemt hij je serieus en zal hij er op zijn minst met je over praten.

Wat ik misschien ook ga doen is voorlopig die collageen conditioner spray van Guhl niet meer gebruiken en vanmiddag proberen om een fles rozemarijn shampoo te kopen. Maakt het uit welke merk je neemt, of is Weleda de enige die het maakt? Er zijn meer, waaronder Guhl. Weleda is echter een natuurmerk, die alleen producten op natuurlijke basis aanbiedt. Dat is de reden waarom ik er voor gekozen heb.

Hmmm... trouwens, ik realiseer me opeens dat die ooms die last hebben van haaruitval zijn toevallig ook de ooms die roken en de oom die bijna helemaal kaal is, is ook degene die het meest rookt. In mijn familie ben ik de enige die rookt... Maar ik ken zoveel mensen die ouder zijn dan ik, die roken en die niet kaal zijn of last daarvan hebben... Als je niet genetisch belast bent om kaal te worden, zul je dat ook nooit worden; hoeveel je ook rookt. Als aan de andere kant die ooms van jou wel genetisch belast zijn met haaruitval, dan versnelt roken dat proces en hoe meer je rookt, hoe meer je het proces doet versnellen, dus dat kan een verklaring zijn.

malchik
17 november 2004, 14:26
Nou, ben net terug van zo'n natuurwinkel. Misschien ben ik wel te makkelijk beinvloedbaar. Was vastbesloten om rozemarijn shampoo te nemen, maar ik was de enige daar en dus begon de verkoopster een praatje met me, die zei toen dat ik beter de kastanjeshampoo moest nemen, aangezien ik nog dik haar had en niet elke dag mijn haar waste. Kastanjeshampoo zou de gezonde haargroei moeten stimuleren en het natuurlijke evenwicht moeten herstellen... maar ja, ik begin onderhand een deja vu gevoel te krijgen, ditzelfe wordt ook bij zoveel andere shampoos gezegd, maar goed, ik wil erin geloven...

sigur
17 november 2004, 19:19
Succes Malchik met de shampoo! Ik hoor wel van veel gebruikers (van de kastanje shampoo van Weleda) dat het een erg prettige shampoo is, dus wie weet!

sigur
17 november 2004, 19:22
O ja, en wat betreft de huisarts, ik zou er gewoon heengaan als je graag wilt weten wat er aan de hand kan zijn, of naar een goede kapsalon die hebben er misschien ook wel een antwoord voor. Deze mensen zijn ervoor om vragen van hun patienten te beantwoorden. Er bestaan geen domme rare vragen alleen een niet gestelde vraag is dom, zo moet je maar denken! Succes!

malchik
17 november 2004, 20:34
Nou heb net mijn haar gewassen met kastanje shampoo. Het ruikt een beetje vreemd, maar ja, ik ben waarschijnlijk te veel gewend aan synthetische chemische spul... :D Het haar is niet zo glad bij het uitspoelen ivm de vorige chemische shampoos die ik heb gebruikt. Maar goed, ik ben benieuwd.

Oh ja, ik voelde ook geen tinteling of zo op mijn hoofdhuid, wat wel het geval zou zijn bij rozemarijn shampoo.

pizzacat
18 november 2004, 01:08
geen veranderingen in je voeding of stress de laatste tijd?

malchik
18 november 2004, 20:35
Nou, ben ook al een tijdje aan het dieten, maar dat is vooral minder eten. Maar geen verandering in de voedingssupplementen die ik normaal neem.

Maar iets anders, normaal gebruik ik wax voor mijn haar om het een beetje vettig te maken, zodat het in model blijft, maar ik heb kortgeleden "clay 'n play" van wella gekregen, en ik gebruik dat soms als ik de wax niet kan vinden en ik smeer het vooral aan de voorkant van mijn haar om het op te houden... maar ik gebruik dat heel zelden. Kan het misschien ook daaraan liggen, dat het een soort chemische reactie is van de wella op mijn normale wax? Oh en meestal slaap ik een nachtje of twee met die wax op, is het beter om telkens je haar te wassen als je gel of wax gebruik? Ik gebruik dus al zo'n 4 jaar die wax en nooit daarvan last gehad.

Over de kastanjeshampoo, het is misschien te voorbarig om er iets over te zeggen, maar het lijkt alsof mijn hoofdhuid minder droog is. Soms masseer ik mijn hoofd in de avond, om de spanning weg te werken en normaal krijg ik dan zo'n droog/pijnlijk gevoel, en nu is dat minder. Of misschien wil ik te graag geloven dat het iets uitmaakt...

malchik
21 november 2004, 14:00
Net toen ik dacht dat het begon te werken, krijg ik nu opeens die vreemde krulletjes plaatselijk geconcentreerd aan de linkervoorzijkant(linkerinham). Het lijkt wel alsof het gebeurde terwijl ik zat te slapen. vanochtend viel het me opeens op, terwijl het vrijdag, laatste keer dat ik er aandacht aan besteedde, duidelijk nog afwezig was.

Het heeft ook een hele vreemde geur, alsof het verbrand is. Het is verkleurd, droog en erg breekbaar. Ik had de vorige keer de bovenste stuk dus afgeknipt, toen het meer centraal was, maar nu lijkt het alsof het hele haartje is aangetast... :(

cees
29 november 2004, 10:50
Ik heb precies hetzelfde, ik heb namelijk ook een vreemde slag bij mijn linker inham, ik verf mijn haar wel eens, mischien dat het daarvan komt, maar het is daar ook iets dunner....Verder heb ik best veel kleine haartjes op mijn haar grens...Wat houdt dit in? hoe kan ik die weer langer maken, want ze zijn wel redelijk dik en ze hebben weldegelijk pigment...!
thanx

malchik
3 februari 2005, 14:45
Ik zou het niet weten Cees. Ik gebruik nu al bijna 3 maanden kastanje shampoo, en het lijkt alsof mijn haaruitval veel minder is geworden (misschien kwam het in November inderdaad door de seizoenwisseling?). Ben er dus zeer tevreden over.

ugh
4 februari 2005, 13:55
Zou misschien ook gebrek aan bepaalde voedingstoffen kunnen zijn.