PDA

View Full Version : harsen


anne40
1 juni 2002, 20:35
Hallo Magnolia,

Ik heb gelezen dat je elke week je bovenlip harst. Ik epileer voorlopig maar overweeg ook mjn bovenlip te ontharen maar ik vraag me af of na een week de haren niet te kort zijn zodat ze niet voldoende in de hars kleven.
Zie je dat dan nog niet te sterk.
Welk systeem van harsen gebruik jij. Vloeibaar ? Merk ?

Dank bij voorbaat.

Anne40

Magnolia
1 juni 2002, 21:43
Hoi Anne,

De haren zijn na een week niet tekort om weg te halen, het gaat juist prima. Ik gebruik geen echte hars, maar het lijkt er wel op. Ik koop het bij een turkse winkel. Ik zal het merk nog wel voor je opzoeken. Het werkt als volgt: je warmt het tonnetje op in heet water, de hars wordt dan vloeibaar. Je kan dan met een lepel een beetje uit het tonnetje halen. Dit doe je tussen je vingers om het los te maken. Eventueel een paar druppels water toevoegen en dan kan je het gebruiken. Het moet net als kauwgom aanvoelen. Je smeert het dus niet op je bovenlip zodat je het met een ruk eraf haalt, je moet juist met kleine bewegingen over je bovenlip gaan. Je moet er even handigheid in krijgen, maar als je dat eenmaal hebt is het zo gebeurt. Het spul wat ik gebruik is een mengsel van citroen, suiker en een beetje water. Het wordt daarom ook wel suiker genoemd. Ik heb laatst van die kant en klare strips gebruikt, maar dat is echt helemaal niks. Veel te chemisch en het irriteert alleen maar meer. Ik ben zelf erg tevreden over de methode die ik gebruik en ik doe het al een jaar of twee ondertussen.

Ik laat je nog weten wat het merk is.

Groetjes Magnolia

Diana
3 juni 2002, 15:27
Hey Magnolia!

Ik heb inderdaad al vaker over deze methode van ontharen gehoord en dat het ook goed schijnt te werken. Veel turkse vrouwen gebruiken het inderdaad. Ik zou het zelf ook weleens willen proberen en ben dus benieuwd naar de naam van het mengsel. Je schijnt het trouwens ook erg makkelijk zelf te kunnen maken. Is het alleen te koop in turkse winkels? Ik zou namelijk niet weten of er zo'n winkel bij mij in de buurt is. Voorals omdat het alleen natuurlijke ingredienten zijn die erin zitten spreekt het me veel meer aan dan al die chemicalien troep. Is het ook handig voor grotere oppervlaktes????

Ik hoop er nog iets van te horen.........

Grts Diana!

Magnolia
3 juni 2002, 18:17
Hoi Diana,

Voor zover ik weet kan je het alleen in Turkse winkels kopen en het is zeker gechikt voor grote oppervlaktes, ik gebruik het voor mijn benen, armen, oksels en bikinilijn. Het is even wennen maar het werkt perfect. Ik moet wel even opzoek naar de naam van het potje wat ik gebruik, maar ik laat het zo snel mogelijk weten op dit forum. In de meeste grote steden zitten wel turkse winkels waar je het kan kopen, gewoon even zoeken.

Groetjes Magnolia

Magnolia
5 juni 2002, 11:28
Hoi,

Zoals beloofd is hier het merk van de "hars" die ik gebruik.
Het heet: Camasakizi, het is een goud/groen tonnetje met een boompje erop.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben,

Groetjes,

Magnolia

Diana
5 juni 2002, 13:56
Hai Magnolia!!!

Hartelijk bedankt voor deze info! Ik ga zeker een sin de buurt kijken om het te vinden...

Een goud groen tonnetje met een boompje erop??? Kan me van heel vroeger herinneren dat mijn vader scheerscuim in zo'n bakje had zitten........was ook iets met een boompje erop....

Groetjes Diana!

Magnolia
5 juni 2002, 22:36
Hai Diana,

Ik mag hopen dat het niet hetzelfde spul is als waarmee je vader zich vroeger schoor :D . Er is ook een ander merk, maar daar kan ik de naam niet van vinden. Het tonnetje is, helder blauw. Let wel er zijn verschillende soorten. Ik hoop dat je het kan vinden.

Groetjes Magnolia