PDA

View Full Version : mp3's, films enzo downloaden


Tiuri
17 november 2004, 20:43
jongens en meiden help me ff. ik heb het ff niet gevolgd, wat is nu het beste programmaatje om muziek mee te downloaden?? ik heb nog steeds kazaa (lite) maar dat is nu wel erg gebrekig.

ik las laatst in de krant dat kazaa in populariteit ook al is ingehaald door een ander programma... maar ben de naam vergeten!

wat kunnen jullie me adviseren?

broekie
17 november 2004, 20:51
jongens en meiden help me ff. ik heb het ff niet gevolgd, wat is nu het beste programmaatje om muziek mee te downloaden?? ik heb nog steeds kazaa (lite) maar dat is nu wel erg gebrekig.

ik las laatst in de krant dat kazaa in populariteit ook al is ingehaald door een ander programma... maar ben de naam vergeten!

wat kunnen jullie me adviseren?

finamp3 :D

Henk
17 november 2004, 20:54
Ik heb zelf laatst kazaa lite ook weer geïnstalleerd. Het grote aanbod is wel een voordeel. Maar er zit ook enorm veel rotzooi tussen, heel veel spyware.

Mailman
17 november 2004, 21:43
Ik gebruik zelf ook een uitgeklede Kazaa. Veel aanbod maar idd veel nep spul. Er zijn wel andere programma's maar ik heb te weinig tijd om me daarin te verdiepen. Ik hoor de laatste tijd wel 's wat over suprnova.org. Dat dat helemaal fantastisch is. Maar nog nooit echt naar gekeken.

ingie
17 november 2004, 22:52
jongens en meiden help me ff. ik heb het ff niet gevolgd, wat is nu het beste programmaatje om muziek mee te downloaden?? ik heb nog steeds kazaa (lite) maar dat is nu wel erg gebrekig.

ik las laatst in de krant dat kazaa in populariteit ook al is ingehaald door een ander programma... maar ben de naam vergeten!

wat kunnen jullie me adviseren?Mp3tjes downloaden is illegaal hoor!!!:P

Lies86
17 november 2004, 23:07
Mp3tjes downloaden is illegaal hoor!!!:P
Maar wel handig!!!!

Lies

Mailman
17 november 2004, 23:36
Mp3tjes downloaden is illegaal hoor!!!:P

Wie zegt dat ik mp3's download ;)

japiejaap
18 november 2004, 07:00
bittorent, mirc, nieuwsgroepen, emule/edonkey

ingie
18 november 2004, 09:01
Wie zegt dat ik mp3's download ;)oooh jij download dus "enzo"(zie threadtitel).....= volgens mij net zo illegaal als mp3tjes.....zoiets zou ik nou nooooooit doen!!!:rolleyes:

kevin
18 november 2004, 10:38
LimeWire, het beste programma om muziek te downloaden. LimeWire kan je vinden op suprnova.org of op een officiele site van LimeWire.

ugh
18 november 2004, 15:08
Ik gebruik altijd Emulehttp://www.haarweb.nl/forum/images/icons/icon14.gif, werkt geweldig vind ik. Erg veel op te vinden, maar wel traag in het downloaden. Het systeem werkt namelijk met credits, des te meer je upload, des te sneller je mag downloaden.

Als je Emule gebruikt, zorg dan dat je een high ID krijgt, op een goede server zit zoals razorback2, en search type op global.

Niks illigaals aan, tenzij je copyright stuff gaat downloaden, wat 99% het geval is :P

DHTkiller
18 november 2004, 18:42
Ik heb Shareaza gehad, maar vond het toch niet zo super, het downloaden ging behoorlijk traag. Nu heb ik kazaa lite en ben er best tevereden over, veel snellere downloads dan Shareaza.

Tiuri
19 november 2004, 13:37
Ik gebruik altijd Emulehttp://www.haarweb.nl/forum/images/icons/icon14.gif, werkt geweldig vind ik. Erg veel op te vinden, maar wel traag in het downloaden. Het systeem werkt namelijk met credits, des te meer je upload, des te sneller je mag downloaden.

Als je Emule gebruikt, zorg dan dat je een high ID krijgt, op een goede server zit zoals razorback2, en search type op global.

Niks illigaals aan, tenzij je copyright stuff gaat downloaden, wat 99% het geval is :P
hee ugh, hoe krijg je dan een high ID? ik snap dat hele concept van eMule niet zo :confused: Wat is Kad?

Eefje
19 november 2004, 14:02
www.easymp3s.com hier kun je de nieuwste cd's downloaden

Robert18
19 november 2004, 14:45
Ik download hele discografien van bands met Azureus (BitTorrent client), gewoon lekker alle CDs die een band ooit heeft gemaakt in 1 download :)

En als ik af en toe een los muziekbestandje wil downloaden gebruik ik LimeWire, groot aanbod, en goede snelheid. Absolute topper.

Heb net gisteren met Azureus ook Need for Speed Underground 2 gedownload, en ben nu bezig met Shrek 2 en Half Life 2 :) Sweeeet :)

DHTkiller
19 november 2004, 15:14
Ik download hele discografien van bands met Azureus (BitTorrent client), gewoon lekker alle CDs die een band ooit heeft gemaakt in 1 download :)

En als ik af en toe een los muziekbestandje wil downloaden gebruik ik LimeWire, groot aanbod, en goede snelheid. Absolute topper.

Heb net gisteren met Azureus ook Need for Speed Underground 2 gedownload, en ben nu bezig met Shrek 2 en Half Life 2 :) Sweeeet :)Ik ben net klaar met het downloaden van The Incredibles op Kazaa Lite, leuke animaties :) .

ugh
19 november 2004, 20:00
hee ugh, hoe krijg je dan een high ID? ik snap dat hele concept van eMule niet zo :confused: Wat is Kad?Kad is een bepaald netwerk waarmee je met emule toegang tot kan krijgen, dacht ik.

Een highID krijg je wanneer je een directe Internet connectie hebt. Een router (wanneer je meerdere PC's op dezelfde Internet connectie hebt aangesloten) of firewall kan dit belemmeren, waardoor je een lowID krijgt. Bij een router moeten dan bepaalde porten geforward worden en bij (personal) firwalls moet de porten alleen worden toegestaan.
Als je een lowID hebt, kan je meestal niet snel een server op en heb je minder keuze.

Emule is volgens mij in principe ongeveer hetzelfde als Kazaa, alleen wordt je bij Emule als het ware beloond wanneer je anderen toegang geeft tot je gekozen of gedownloade files. Verder heeft Emule betere features vind ik. Kazaa en andere sharingproggies heb ik al een tijdje niet meer gebruikt, dus heb verder weinig ervaring met andere proggies.

Mastercobra
28 november 2004, 20:34
ik heb mijn poorten getest en de uitslag is dit :

Starting TCP connection test...
http://porttest.emule-project.net/result_err.gifTCP test failed! UDP test will not be performed.

dus heb ik aldus een Low Id(EMULE).
Wat kan ik eraan doen ?? Help me PLEASE.....

ugh
28 november 2004, 20:42
Zit je achter een router of firewall? Maken meerdere PC's gebruik van dezelfde Internet connectie? Gebruikt je XP Service Pack 2?

Als je het niet, kan je dit achterhalen door het volgende te doen:



Start > uitvoeren > cmd intikken > OK > ipconfig intikken > Het resultaat van het IP-adres hier posten. Bijv. 192.168.10.212
Wil je je IP-adres anoniem houden, dan kan je bijv. de laatste getallen een X invullen. Dus bijv. 192.168.x.x

Mastercobra
29 november 2004, 00:19
ik zit achter een router,maar heb ook firewall , ja sorry heb niet zoveel verstand,maar mijn kabel is aangesloten op een router en met firewall bedoel ik dat ik een programma heb die firewall heet,heb laptop pas een week en weet niet wat-wat is.daarom mijn excuses ervoor...

ja er maken meerdere computers gebruik van de zelfde internet connectie.

en het is een XP ja alleen weet niet precies welke..
er staat wel ergens win2k/XP....

IP Adres:192.168.2.XXX
Subnet Masker:255.255.2XX.X
Standaardgateway:192.168.X.X

hoop je genoeg geinformeerd te hebben,en dank je van harte voor de moeite...

Robert18
29 november 2004, 00:35
Waarschijnlijk heb je XP met SP2 en staat je firewall aan. Óf je hebt zelf nog een (extra) firewall geinstalleerd. Anyway, je moet de poort die Emule gebruikt vrijgeven. Ik weet niet welke poort dat is. Moet je effe uitzoeken.

Oh wacht, je hebt ook een router, dan moet je ook in de instellingen van je router de poort voor Emule openzetten. Check daarvoor effe je handleiding.

Mastercobra
29 november 2004, 00:52
het probleem is dat ik niet weet waar ik moet zijn voor de instellingen daarvoor.
waar kan ik die config. vinden om die poorten te instellen ??
want ik weet er bijna niets van af.

in het kort:
hoe/waar doe ik mijn poorten instellen van de router??

alvast bedankt..

Haarmannetje
29 november 2004, 07:04
in het kort:
hoe/waar doe ik mijn poorten instellen van de router??
Dat hangt af van je router en zoals Robert18 zegt, moet je dan even kijken in je handleiding of op internet zoeken naar instructies van jouw type router. Bij mij - en volgens mij werkt dit bij veel zo - moet ik gebruik maken van de telnet-client om "in te loggen" op mijn router. Op die manier kan ik de firewall configureren.

Mastercobra
29 november 2004, 16:28
heb een SMC 7004ABR router.

Maar weet niet hoe die ingesteld moet worden..
ik weet niet waar ik moet zoeken op internet ofzo,kunnen jullie mij daar niet een betje bij helpen?
en welke handleiding??Sorry maar zoals ik eerder heb aangegeven ik heb niet zo veel 'computer'verstand..

Alvast bedankt...

Robert18
29 november 2004, 16:53
Gewoon de handleiding die bij je router zat. In je router zit een hardware-matige firewall die de port(s) van Emule waarschijnlijk blokkeert. Door gewoon een IP adres in je adresbalk van je browser in te vullen kom je bij de instellingen van je router. Echter, dit IP adres verschilt per router, maar begint altijd met 192.168.x.x. Die van mij is bijvoorbeeld 192.168.2.1. Zoek het even op in de handleiding van je router.

Als je in de instellingen zit van je router, moet je de port(s) die Emule gebruikt open zetten. Moet je ook effe opzoeken welke port(s) dit zijn. Dit open zetten doe je bij 'Virtual Server' of 'Port forwarding' in je router, dit weet ik ook niet precies. Ik heb bij mijn router mijn computer ingesteld als DMZ (DeMilitarized Zone) wat betekent dat de router alles toelaat naar mijn computer.

Als je in de router instellingen wijzigt zul je ook de instellingen moeten 'doorverwijzen' naar jouw computer/IP adres. Om achter je IP adres te komen ga je naar de DOS prompt en tik je in: ipconfig.

Het IP adres dat begint met 192.168.x.x is jouw interne IP adres die je nodig zult hebben in de instellingen van je router.

Mastercobra
30 november 2004, 23:33
jah jongens sorry , ben effe 1 daf offline geweest , wist niet meer waar ik mee bezig was en had per ongeluk mijn verbinding verbroken in mijn router(kon het ook niet meer terug zetten)dus heb ik maar effe gebeld naar chello.
hmm maja , en als ik die poorten geopend heb(weet nog niet precies hoe het moet) ben een Lastige/moeilijke:( .....heeft het dan geen nadelen voor de andere computers die ook aangesloten zijn op die router ??

Alvast bedankt.

high
1 december 2004, 09:13
he als jullie wat willen downloaden kan ik DC++ aanraden je download meteen complete albums, dvd-r films, alle spellen ook voor xbox en playstation, divx films noem het maar op, ben erg tevreden met dit progje

greetz high

Mastercobra
13 december 2004, 22:49
Heb nu een High ID en alles gaat heel goed :)

japiejaap
14 december 2004, 06:59
als je je instellingen verkloot in je router moet je hem gewoon ff resetten aansluiten en dan kabelmodem resetten. dan werkt alles gewoon weer.

niek1224
14 december 2004, 10:01
Om MP3tjes te downloaden gebruik ik SoulSeek, te vinden op www.slsknet.org (http://www.slsknet.org).
Hierbij kun je gemakkelijk en overzichtelijk in elkaars mappen kijken. Er zijn verschillende 'rooms' mbt verschillende muziekstijlen, films, etc.
Ook kun je bij de gebruikensnaam (van een ander) al zien of hij/zij een beetje een redelijke (upload)snelheid heeft.
Qua MP3 is er alles wel mee te vinden!:D

japiejaap
14 december 2004, 17:11
is dit trouwens niet illegaal? mischien moet er even een moderator naar kijken :cool: :P ;)

Tiuri
14 december 2004, 22:35
is dit trouwens niet illegaal? mischien moet er even een moderator naar kijken :cool: :P ;)Haha :) Idd zullen we het bespreken!

Tiuri
12 augustus 2005, 14:41
Okee ik schop deze weer even naar voren. Ik ben me eens aan het verdiepen in hoe je nu het beste dingen kunt downloaden. Ik ben er al achter dat de volgende twee programma's aardig werken:

- LimeWire
- KaZaA Lite (niet de gewone want die bevuilt je hele pc met spyware).

Nu wil ik graag ook grote softwarepakketten, games en films enzo downloaden, lijkt me vet :P Als ik zo wat rondkijk op internet worden daarvoor de volgende programma's aangeraden:

- Emule
- BitTorrent-clients, zoals Azureus

Nu heb ik die twee dus effe gedownload. Ik dacht: zoekterm intikken en downloaden maar. Maar allemachtig mensen dat is een tegenvaller. Je hebt gewoon een universitaire studie "Downloadprogramma's" nodig om hier wat van te snappen.

Voor Emule heb je een High ID nodig en ik krijg die gewoonweg met geen mogelijkheid. En als ik Azureus download moet je een poort open hebben staan ofzo, en als ik die poort test krijg ik iedere keer de melding: "NAT-fout". Ik heb al wat rond zitten snuffelen op internet en dan lees ik dingen als dat ik een statisch IP-adres moet nemen en dan de NAT-poorten van de router moet forwarden etc etc. Nou ik ben geen sukkel op de computer maar hier snap ik gewoonweg niets meer van.

Kan iemand me hiermee helpen of weet iemand een simpele handleiding die gewoon stap voor stap zegt hoe je dit soort programma's moet installeren?

Henk
12 augustus 2005, 14:47
DC++ kan ik je aanbevelen.

Tiuri
12 augustus 2005, 14:50
Ik moet je trouwens zeggen dat het me vaker opvalt hoe de gebruiksvriendelijkheid nog te wensen overlaat op internet. Zo kocht ik laatst een boek op Amazon.com, nou het was gewoon een enorme queeste om precies uit te vinden wat het me totaal ging kosten incl. verzendkosten enzo. In plaats van één druk op de knop en klaar moest ik allerlei schermen doorworstelen, echt vreselijk.

Daarom ben ik ook zo blij met een website als Google, die hebben het dus echt goed begrepen. Gewoon alleen een zoekbalk en klaar, geen gezeur verder. Simpeler kan niet. Dat zou nou veel vaker moeten. Gewoon een downloadprogramma met alleen een grote zoekbalk en verder helemaal niks.

Maargoed, tot die tijd: wie kan me helpen? :)

Tiuri
12 augustus 2005, 14:55
bittorent, mirc, nieuwsgroepen, emule/edonkeyDat hoor je trouwens ook vaak: nieuwsgroepen. Maar hoe gaat dat dan in z'n werk precies?

Haarmannetje
12 augustus 2005, 15:21
Dat hoor je trouwens ook vaak: nieuwsgroepen. Maar hoe gaat dat dan in z'n werk precies?
Daarvoor kun je bijvoorbeeld het gratis programma GrabIt gebruiken. Je kunt daarmee dan inloggen op de nieuwsgroep server van je provider en daar staan dan allemaal binary groepen op, waarop ontelbaar veel bestanden worden aangeboden, zoals films, muziek en programma's.

GrabIt kun je downloaden van: http://www.shemes.com/

Edit:
Het nadeel van Usenet is echter dat je altijd moet afwachten wat er wordt aangeboden. Op een gegeven moment verdwijnen berichten (en dus de bestanden) weer. Je kunt dan wel een request plaatsen, maar goed, dan moet je altijd afwachten of het er komt en wanneer.

Robert18
12 augustus 2005, 18:56
Azureus, of een andere BitTorrent client gebruikt een poort. Als de NAT-test aangeeft dat de poort gesloten is betekent dat óf je firewall, óf (als je die hebt) je router verkeer via die poort tegenhoudt. Heb je Windows XP? XP heeft een ingebouwde firewall die zo'n poort dichthoudt. Je moet dan effe kijken bij de firewall-instellingen en een exception maken voor de poort die Azureus wil gebruiken.
Hetzelfde geldt voor je router. Daar moet je ook ergens de poort open kunnen zetten. Echter, dit is per router anders, dan moet je echt effe in de handleiding ervoor kijken. Ik heb m'n router gewoon op DMZ staan (DeMilitarized Zone), geen enkele beveiliging, en de Windows XP firewall uitgeschakeld, dat werkt natuurlijk ook gewoon :)

simbah
12 augustus 2005, 19:08
ik gebruik zelf Imesh www.imesh.com (http://www.imesh.com)
lekker handig en nog es zonder spyware.

Mark82
13 augustus 2005, 00:38
Ik heb intussen zo'n beetje alles uitgeprobeert en ben tot de volgende ontdekking gekomen : Voor muziek en snelle downloads kies je KCeasy, voor aanbod(oa films,games) kies je Edonkey. Helaas gaat het downen met Edonkey niet erg rap, al wordt het beter naarmate je het programma langer aan hebt staan.

flappie
13 augustus 2005, 00:56
www.binaries4all.nl (http://www.binaries4all.nl) hier kun je leren wat nieuwsgroepen zijn, hoe je erop kunt komen etc.

rizla
18 augustus 2005, 13:50
je kan bijna alles wat je wilt in een torrent filetje krijgen wat dan shareaza opent en het meestal nog best snel download maar voor echte grote bestanden moet je gewoon ftp(flashFXP) gebruiken dan zijn er zegmaar groepen stoute nerdjes die servers kraken( zoals een tijd terug die van de vu:D ) er bijvoorbeeld xbox spellen opzetten of de livesetjes van feesten naja maakt niet uit als het een paar uur uit is is het meesal al te krijgen zoals halo 2 die downde ik in een paar uurtjes en zette hem zo over op me xbox hdd ook met ftp en had hem uitgespeel 2 weken voordat hij uitkwam:cool: ik heb de mazzel dat ik veel mensen ken die een btje in deze scene zitten en me altijd een servertje geven... ik heb een omgebouwde xbox met een 80gig hdd en hoef nooit een spel te kopen dit alles heb me alleen een xbox,modchip en hdd gekost en een dvd,divx of ander bestand film hoef ik alleen nog maar via me comp op me xbox te zetten en ik kijk het gewoon chill op de bank voor de tv zonder iets op dvd te hoeven zetten en verder speel ik nog gameboy/n64/snes/nes/sega spellen op dat ding dmv roms en ook kan ik met een usb toetsenbord gewoon linux/windows draaien en downloaden dus(is lekker stil,zuinig met de stroom en stabiel, wel zo handig als je hem de hele nacht wil laten downloaden)


kortom als je van films en spelletjes houdt en veel download is een omgebouwde xbox echt ideaal

lex
19 september 2005, 13:26
Ik kan iederen de prachtige debuutcd van Martha Wainwright aanraden. Hele mooie, rustige singer/songwriter muziek in de lijn van Jackson Browne, Rickie Lee Jones en toch ook wel broer Rufus.

Voor mooie rustgevende muziek is de nieuwe Iron and Wine samen met Calexico aan te bevelen (Lays in the Reign heet ie)

En natuurlijk al het werk van Ryan Adams, maar dat spreekt voor zich!

Lies86
19 september 2005, 16:21
Voor muziek gebruik ik SoulSeek.

Prima programma, en je bepaald zelf van wie je t download!!
En in de kroeg (de chatboxen hebben verschillende namen) vind je de Nederlanders!!

Lies

DHTkiller
19 september 2005, 19:24
Voor liefhebbers van de binary nieuwsgroepen, download deze (maak wel een account aan) programma http://www.euronet.nl/users/fl_magic/FTDv36Final.exe

Dit is een online gids waar je kunt zien wie, wat en waar er gepost wordt. Films, games, muziek, alles.

ray
6 mei 2006, 18:42
Ben nu de film ''Half Light'' van Demi Moore aan het binnenhalen, geschatte downloadtijd is 90 minuten. Brand 'm daarna op de schijf en mijn zaterdagavond wordt weer gezellig ;). De film is vanaf 9 mei te huur in de videotheken.

heb je zo vaak met films.

heel veel films die ik al gezien heb een half jaar geleden komen nu pas uit in bios of dvd.
daarnaast vind ik bioscopen smerige oplichters.
laatst een date in de bios. 2 kaartjes a 9 euro (via telefoon reserveren kost niet alleen belminuten maar ook extra 50 eurocent per kaartjes :confused: )

dan wil je wel wat drinken bij de film, krijg je oplosfridrank in bekers die meer gevuld zijn met ijs dan fris voor een absurd hoge prijs.
dan ga je in de zaal zitten om eerst 20 minuten naar reclame te kijken die niemand wil zien.
dan mag je hopen dat er geen irritant kutvolk zit (schreeuwen/pratend/bellend/popcorngooiend).
dan mag je het 2 uur volhouden in rotstoelen waar je niet lekker in kan hangen (de loveseats zijn altijd al weg, dus lekker knus liggen kan niet).

in de pauze heb je weer dorst en dan haal je weer fris en een snack erbij. weer absurde prijzen.

na 2,5 uur sta je weer buiten de bios. per persoon zo'n 16 euro armer en dan mag je hopen dat je een goede film hebt gezien.

als ik thuis een film kijk dan download ik minimaal een goede TC (kopie van de bioscoopfilm, vergelijkbaar met VHS) maar meeste een dvd-rip.
ff ondertiteltje downloaden en afspelen.
lekker knus op mijn bed, een goede fles wijn en wat lekkere dingen. als de film kut is dan pak ik een andere uit mijn collectie (heb altijd zo'n 8 ongekeken films op mijn pc :P).
heerlijk op mijn bank of bed, lekker knus, en nadien lekker rustig napraten of knuffelen.

ben ik nog geen 4 euro pp kwijt.

als ik film kijk met huisgenoten dan word er een bak bier gehaald, chips en dan word er een laptop op de tv aangesloten.

het probleem van de bios is niet alleen de prijs maar wat ze bieden voor dat bedrag en dat is onevenredig.

als je films snel en gratis wilt hebben moet je ff google op "torrent"
nieuwsgroepen zijn ook snel maar voor mensen met weinig verstand vaak moeilijk te leren en daarnaast moet je minimaal 7,5 euro maandelijks aan een nieuwsgroep provider betalen

DHTkiller
6 mei 2006, 19:15
Gelijk heb je Darkstar. Die absurd hoge prijzen waar je tegenwoordig mee te maken krijgt, maakt het leven niet aangenamer. Daarom is het leuker om met je vriend of vriendin, of met een hele clubje thuis :D, lekker gezellig onder het genot van een biertje en wat knabbeltjes een goede film kijken.

Bij die nieuwsgroepen heb je echt veel. Een nadeel is wel als een film net in de bioscoop draait, je dan vaak een camversie hebt om te downloaden (ondertitels zijn er dan wel vaak bijgezet). Soms is er inderdaad ook een TC versie beschikbaar, de bioscoopspoel wordt dan digitaal gekopieerd en omgezet naar dvd formaat, de kwaliteit is duidelijk beter dan de normale camversie.

Die nieuwsgroepen is wat lastiger te leren. Je hebt eerst een goed functionerende newsserver nodig, meestal ontbreekt dat echter bij veel providers, ze laten echter wel tekstdata door. De binary data (encoded data) wordt vaak niet of onvolledig doorgegeven, wat het voor de rest onbruikbaar maakt aangezien binary data (film, muziek etc) vaak uit ''RAR'en ''PAR2 bestanden bestaat. Een payserver biedt dan vaak uitkomst waar ik zelf ook gebruik van maak Een dvd is vaak opgesplitst in 90 RAR bestanden, samen met PAR2 bestanden (reparatiebestanden) worden ze door een poster geupload naar een newsserver waarvan je dan weer als downloader kunt profiteren.

ray
6 mei 2006, 19:27
ach, wij hebben met ons studentenhuis 20 mbit van wanadoo.


verder ben ik en een andere huisgenoot bij de betere torrentsites met ongeveer 1 TB overschot :rolleyes:

als we ff snel een oud filmpje of iets moeten hebben dan word er op het campusnetwerk gezocht.

tot nu toe heb ik nog nooit nieuwsgroepen nodig gehad.
vroeger toen ik nog uploader ergens was had ik wel de beschikking over 100 mbit ftp's, dat was pas het leukere werk :D

DHTkiller
6 mei 2006, 19:35
Hoe zit het eigenlijk met die Torrents? In Amerika hadden ze dat toch aangepakt, ik geloof dat toen zelfs de FBI op de zaak werd gezet om de illegale downloads te stoppen. Weet alleen niet precies hoe de wetgeving in de VS is, hier in Nederland is downloaden niet strafbaar, het uploaden echter wel. Ik denk dat zowel up-als downloaden strafbaar in de VS.

Het grappige ervan is dat hier in Nederland het downloaden niet strafbaar is maar het uploaden wel. Natuurlijk kan de wet niet een hele grote groep, de downloaders natuurlijk, aanpakken. Er zijn maar een handje vol uploaders, als dat wordt aangepakt, hebben wij downloaders niets meer :crybaby:, twee vliegen in een klap dus :(.

ray
6 mei 2006, 19:46
Hoe zit het eigenlijk met die Torrents? In Amerika hadden ze dat toch aangepakt, ik geloof dat toen zelfs de FBI op de zaak werd gezet om de illegale downloads te stoppen. Weet alleen niet precies hoe de wetgeving in de VS is, hier in Nederland is downloaden niet strafbaar, het uploaden echter wel. Ik denk dat zowel up-als downloaden strafbaar in de VS.

in amerika is beidde illegaal.
veel amerikanen zijn een beetje huiverig.
toen een paar bekende bittorrentsites werden opgerold waren die amerikanen dan ook doodsbang dat zij als user ook aangepakt zouden worden, wat niet gebeurde.

een afdeling van de FBI is er idd mee bezig, hoe exact weet ik niet.
de servers van de meeste torrentsites staan in landen die geen wetgeving kennen rondom copyrights. aziatische, oost-europese en enkele scandinavische landen.

volgensmij maken amerikanen wel meer gebruik een bepaalde methode die ik ff niet kan noemen en peerguardian (progje die ip's blokkeerd van fbi en copyright organisaties)

DHTkiller
6 mei 2006, 20:03
volgensmij maken amerikanen wel meer gebruik een bepaalde methode die ik ff niet kan noemenZe maken vast kopieen en geven het gewoon aan elkaar door op het werk, tijdens school of in de subway, er zijn vele manieren beschikbaar zonder gebruik te maken van de digitale snelweg :).

flappie
7 mei 2006, 03:10
als we ff snel een oud filmpje of iets moeten hebben dan word er op het campusnetwerk gezocht.

Hoe werkt dat campusnet eigenlijk, aangezien ik volgend jaar ook naar UT ga, ben ik hier eigenlijk wel benieuwd naar. Zijn altijd de nieuwste dingen al via dat interne netwerk te downloaden, of zijn het juist de wat oudere films en series.

Willen jullie mij trouwens een goede torrentsite pm-en? Ik download nu nog altijd via emule, werkt opzich wel, maar torrent gaat volgens mij sneller. Nieuwsgroepen gebruik ik niet, omdat ik bij planet zit, en dus maar een retentietijd van 5 dagen heb...

DHTkiller
7 mei 2006, 08:24
Nieuwsgroepen gebruik ik niet, omdat ik bij planet zit, en dus maar een retentietijd van 5 dagen heb...Vijf dagen is niet zo lang, maar de newsserver van Planet is toch wel bruikbaar. Het haalt niet alle groepen binnen, maar wel de juiste, zoals alt.binaries.nl- boneless- cores etc.

Het downen bij de nieuwsgroepen gaat als volgt: Eerst heb je een newsserver nodig (Planet of zo, of nog beter, een payserver), dan een goede ''newsreader'' (zoiets als outlook, maar dan beter geschikt voor de binaries), verder heb je het in- en uitpakprogramma ''Winrar'' (Winzip kan ook, maar dan kun je alleen uitpakken) nodig, en het reparatieprogramma ''Quickpar''. Om het allemaal nog sneller en beter te laten verlopen moet je met NZB files werken. Normaal gesproken als je flims, games of muziek wilt downloaden, zul je zo'n hele nieuwsgroep moeten binnenhalen, bv je wilt muziek downloaden van de groep alt.binaries.sounds.mp3, dat is niet zo handig, vooral als je een datalimiet hebt op een payserver en of een trage verbinding hebt. Via zo'n NZB file hoef je zo'n hele nieuwsgroep dus niet binnen te halen. Er zijn verschillende binary search engines bruikbaar, zoals ''Binsearch, YABSE en nog een paar anderen waar je zo'n NZB file kunt aanmaken. Maar EERST heb je natuurlijk een onlinegids nodig om natuurlijk te kunnen zien WAT je wilt downloaden. Zo heb je bv FTN, daar kun je gratis een account aanmaken. FTN is wat beperkt en daarom kun je het beste FTD gebruiken, FTD is geen website maar een progje die je handmatig kunt updaten en is veel uitgebreider dan FTN.

flappie
7 mei 2006, 13:19
Dank voor uitleg, maar dat snap ik allemaal al wel :P
Ik heb het wel een tijdje gebruikt, alleen toen ging usenetsearch opeens niet meer de nieuwste geuploade bestanden laten zien. En aangezien ik films via nieuwsgroepen nooit na een zoekactie downloade, maar alleen maar in dat nieuwe lijstje keek en een wat mij leuke film leek ging downloaden, gebruik ik het dus niet meer. Ik heb het nog wel een keer voor elkaar gekregen om me bij FTD aan te melden, alleen toen heb ik niets meer met dat account gedaan...en die is nu dus weer verlopen :rolleyes:.

Maargoed, iemand goeie torrentsites in de aanbieding? :cool:

vrosjnivosj
7 mei 2006, 14:35
www.mininova.org (http://www.mininova.org)

DHTkiller
7 mei 2006, 15:28
http://www.bittorrent.com/

http://download.bittorrent.com/dl/BitTorrent-Stable.exe

ray
7 mei 2006, 19:15
Hoe werkt dat campusnet eigenlijk, aangezien ik volgend jaar ook naar UT ga, ben ik hier eigenlijk wel benieuwd naar. Zijn altijd de nieuwste dingen al via dat interne netwerk te downloaden, of zijn het juist de wat oudere films en series.

Willen jullie mij trouwens een goede torrentsite pm-en? Ik download nu nog altijd via emule, werkt opzich wel, maar torrent gaat volgens mij sneller. Nieuwsgroepen gebruik ik niet, omdat ik bij planet zit, en dus maar een retentietijd van 5 dagen heb...

als je op de campus zelf komt dan heb je een 100 mbit of een 1 gbit (1000 mbit :D) verbinding.

als je gewoon in de stad woont dan kun je een VPN-verbinding instellen met campusnet en zo dus erop surfen.

heb je downloadprogramma's voor zoals dance client en v-direct of gewoon via dance.student.utwente.nl

het aanbod is overweldigend, de nieuwste zooi is vaak 1 a 2 dagen na release beschikbaar, ikzelf heb het net iets sneller.

daarnaast biedt de campus 11 mbit wlan aansluiting op de hele campus of kun je je laptop achter 100 mbit hangen (dat kun je gebruiken om ratio te krijgen door met 12,5 mb/s te uploaden, maar dat mag niet van de wet :P)

goede torrentsites zijn helaas besloten.

http://www.filelist.org is aardig
http://www.filemp3.org/ is leuk voor muziek
http://www.trancetraffic is leuk voor electronic shit (trance dance hardcore house hardstyle etc..)
www.torrentleech.org (http://www.torrentleech.org) is op dit moment de beste.
ik zie net dat mission impossible 3 uit is in TC formaat :D

voor trancetraffic en torrentleech heb je een invite nodig. als je belangstelling hebt kun je me pm-en met een email waar ik invite naar toe kan sturen.

let wel op dat je op torrentsites wel evenveel moet uploaden als downloaden en dat je in het begin wachttijden hebt.

de " troep" die anderen als bittorrent geven zijn niet te vergelijken met de sites die ik noem.
ik trek altijd mijn hele verbinding plat hiero :D

hieronder zie je een screenie van wat er kan gebeuren als je op snelle sites zit en een strakke verbinding hebt.
tis dan wel upload wat je ziet maar de sites die ik heb genoemd hebben vaak minimaal 10 mbit uploaders en veelal 100 mbiters
http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/ZKEH6J4J78DR

DHTkiller
7 mei 2006, 19:31
de " troep" die anderen als bittorrent geven zijn niet te vergelijken met de sites die ik noem.Ach ja, het is en blijft allemaal peer2peer :)

flappie
7 mei 2006, 20:03
als je op de campus [...] veelal 100 mbiters

Thnx! :D

@ plaatje: omfg, 10 MB up!!?! jezus..

Enniehoe, om dit alles weer ontopic te krijgen :P:
Gister Lord of War gekocht, €7,50 voor DVD. Vond ik nog wel te doen, was trouwens wel leuke film. Ook direct ff Black Hawk Down gekocht, was €8,99 en aangezien ik die film echt super gaaf vind, vond ik het dat ook wel weer waard :)
Sowieso wel liefhebber van oorlogsfilms btw

ray
7 mei 2006, 20:52
Thnx! :D

@ plaatje: omfg, 10 MB up!!?! jezus..

Enniehoe, om dit alles weer ontopic te krijgen :P:
Gister Lord of War gekocht, €7,50 voor DVD. Vond ik nog wel te doen, was trouwens wel leuke film. Ook direct ff Black Hawk Down gekocht, was €8,99 en aangezien ik die film echt super gaaf vind, vond ik het dat ook wel weer waard :)
Sowieso wel liefhebber van oorlogsfilms btw

natuurlijk heb is dat plaatje van die upload niet van mij :rolleyes:
het kan nog veel sneller, als je meerdere pc's hebt :D

de laatste film die ik heb gekocht is shawshank redemption, op dvd voor 7,50 euro. dat zijn schappelijke prijzen!

vrosjnivosj
7 mei 2006, 23:18
natuurlijk heb is dat plaatje van die upload niet van mij :rolleyes:

Ik dacht al die darkster toch met z'n anal teens toys.:D Hij houdt ook niets voor zichzelf ;) .
Ik vind mininova geen troep ale ja je kun redelijk gemakkelijk vinden wat je zoekt je kan commentaren lezen en je kan het aantal gebruiker zien.
Maar we gaan hier niet hebben over welk programma/site beter is want anders zitten we hier morgen nog. :)
Daarvoor wou ik wel dat ik op de hogeschool zat veel afhalen en niet letten op m'n download limiet.

Al die illegale praktijken toch op haarweb geneesmiddelen van op internet, films afhalen.NICE!!!

DHTkiller
8 mei 2006, 00:00
Ik dacht al die darkster toch met z'n anal teens toys.:D Hij houdt ook niets voor zichzelf ;) .
Ik vind mininova geen troep ale ja je kun redelijk gemakkelijk vinden wat je zoekt je kan commentaren lezen en je kan het aantal gebruiker zien.
Maar we gaan hier niet hebben over welk programma/site beter is want anders zitten we hier morgen nog. :)
Daarvoor wou ik wel dat ik op de hogeschool zat veel afhalen en niet letten op m'n download limiet.Ik hou 't lekker bij de binary nieuwsgroepen, oftewel de duistere kant van usenet ;). Dit is ook het meest veilige omdat je via usenet anoniem bent. Bij de P2P is dat niet zo, de kans dat je dan gepakt wordt (als uploader), is groot.

ray
8 mei 2006, 00:03
[QUOTE=darkster1981]natuurlijk heb is dat plaatje van die upload niet van mij :rolleyes:
QUOTE]
Ik dacht al die darkster toch met z'n anal teens toys.:D Hij houdt ook niets voor zichzelf ;) .
Ik vind mininova geen troep ale ja je kun redelijk gemakkelijk vinden wat je zoekt je kan commentaren lezen en je kan het aantal gebruiker zien.
Maar we gaan hier niet hebben over welk programma/site beter is want anders zitten we hier morgen nog. :)
Daarvoor wou ik wel dat ik op de hogeschool zat veel afhalen en niet letten op m'n download limiet.

Al die illegale praktijken toch op haarweb geneesmiddelen van op internet, films afhalen.NICE!!!

:rolleyes: ik wist dat dat zou komen over die xxx film :P.

maar ja die persoon, die ik natuurlijk niet ben was uploader op diverse sites en dan moet hij ook wel eens xxx films sharen ;)

volgens die persoon is dat een paar maanden leuk maar daarna wordt je zo'n pc-junkie dat je echt moet afkicken :confused:

ach, je moet alles een keer meemaken/doen

ray
8 mei 2006, 00:07
Ik hou 't lekker bij de binary nieuwsgroepen, oftewel de duisterse kant van usenet ;).

ik heb me laatst geabboneerd op ewaka.

snelle snelheden maar het zoeken naar films is kut. bittorrent is gewoon sneller en makkelijker als je de goeie sites hebt.
daarnaast ben ik qua internet wel verwend. heb 20 mbit van wanadoo, vpn verbinding met campusnet en remote control van mijn ouders lijn. en dan ook nog een laptop die 100 mbit en 11 mbit gratis heeft op de uni.

maar de nieuwigheid is er wel af, ik down alleen wat ik leuk vind en wil zien/gebruiken. wedstrijdjes wie de meest zieke upload kan halen is er niet meer bij en daarnaast zijn er weinig die 65 mb/s kunnen halen :rolleyes:

DHTkiller
8 mei 2006, 00:17
Voor de doodsbange Amerikanen is volgens mij de nieuwsgroepen de beste en veiligste manier om films etc te downen. De providers zullen daar zeker een stokje voor steken. Ze laten alleen textdata door en sluiten de binaries volledig af. Een buitenlandse payserver zou dan uitkomst kunnen bieden en is dan volgens mij de beste keus voor die Amerikanen.

Tiuri
8 mei 2006, 09:06
Ik heb de discussie over downloaden even afgesplitst van de Filmhuis-discussie.

Al die illegale praktijken toch op haarweb geneesmiddelen van op internet, films afhalen.NICE!!!Sja, niet echt iets om trots op te zijn, vind je wel? Ik zal eens even overleggen wat we met dit soort discussies gaan doen in de toekomst.

kevin
8 mei 2006, 12:05
Ik hou 't lekker bij de binary nieuwsgroepen, oftewel de duistere kant van usenet ;). Dit is ook het meest veilige omdat je via usenet anoniem bent. Bij de P2P is dat niet zo, de kans dat je dan gepakt wordt (als uploader), is groot.

In Nederland niet ;)

kevin
8 mei 2006, 12:08
Ik heb de discussie over downloaden even afgesplitst van de Filmhuis-discussie.

Sja, niet echt iets om trots op te zijn, vind je wel? Ik zal eens even overleggen wat we met dit soort discussies gaan doen in de toekomst.

Niet trots? Zeker wel. Films zijn tegenwoordig veelste duur en de filmmakers, acteurs etc. verdienen al helemaal te veel. En dan zou ik niet trots mogen zijn dat ik film gratis van het internet kan halen als arme student? Zekers wel. Hetzelfde geld voor muziek. Ik heb veel originele cd's, maar tegenwoordig koop ik bijna geen originele cd's doordat de prijs veelste hoog is. Ben bedondert.

Tiuri
8 mei 2006, 15:35
Niet trots? Zeker wel. Films zijn tegenwoordig veelste duur en de filmmakers, acteurs etc. verdienen al helemaal te veel. En dan zou ik niet trots mogen zijn dat ik film gratis van het internet kan halen als arme student? Zekers wel. Hetzelfde geld voor muziek. Ik heb veel originele cd's, maar tegenwoordig koop ik bijna geen originele cd's doordat de prijs veelste hoog is. Ben bedondert.Ja daar zit een kern van waarheid in, dat ben ik met je eens. Maar aan de andere kant is het ook zo dat ook musici en platenmaatschappijen kosten maken, en dat het dus in feite diefstal is als je van al die producten gebruik maakt zonder in deze kosten tegemoet te zien. Ook heeft de hele mp3-industrie vervelende gevolgen voor kleine, niet-commerciële beginnende bandjes zoals je weet, en dat is toch ook een groot nadeel.

Maar of het terecht is of niet vind ik even geen relevante discussie. Het feit is dat we in een rechtstaat leven en het is nu eenmaal niet zo dat je iedere wet die je niet bevalt, kunt negeren. In Nederland is het niet verboden om te downloaden voor eigen gebruik, het is wel verboden om materiaal met copyright te verspreiden. En als je van een BitTorrent-client of een P2P-programma gebruik maakt is dat wel al snel zo. Dus de meesten zijn illegaal bezig, en ik vraag me gewoon hardop af of het goed is als haarweb dit soort illegale praktijken gaat propaganderen.

flappie
8 mei 2006, 15:36
Gewoon disclaimertje in de startpost en klaar :P

ray
8 mei 2006, 15:54
Ja daar zit een kern van waarheid in, dat ben ik met je eens. Maar aan de andere kant is het ook zo dat ook musici en platenmaatschappijen kosten maken, en dat het dus in feite diefstal is als je van al die producten gebruik maakt zonder in deze kosten tegemoet te zien. Ook heeft de hele mp3-industrie vervelende gevolgen voor kleine, niet-commerciële beginnende bandjes zoals je weet, en dat is toch ook een groot nadeel.

Maar of het terecht is of niet vind ik even geen relevante discussie. Het feit is dat we in een rechtstaat leven en het is nu eenmaal niet zo dat je iedere wet die je niet bevalt, kunt negeren. In Nederland is het niet verboden om te downloaden voor eigen gebruik, het is wel verboden om materiaal met copyright te verspreiden. En als je van een BitTorrent-client of een P2P-programma gebruik maakt is dat wel al snel zo. Dus de meesten zijn illegaal bezig, en ik vraag me gewoon hardop af of het goed is als haarweb dit soort illegale praktijken gaat propaganderen.

beginnende bandjes hebben juist voordeel.
mensen downloaden veel makkelijker nieuwe artiesten dan dat ze zomaar ff geld neertellen voor een singeltje of zo.
als de muziek dan aanslaat zullen mensen fan worden en de echte fans kopen de cd's en gaan naar concerten.

de platen-en filmmaatschappijen maken meer winst dan dat normaal is. ze leveren een relatief simpel produkt waarvoor ze belachelijke prijzen vragen.

ikzelf ga sinds ik harstyle/dance/trance download ook geregeld naar festivals of bezoek clubs waar bepaalde dj's speciaal komen draaien.
dus ze verdienen juist aan mij.

wat ik dan weer niet doe is de cd of dvd kopen van een festival waarvoor ik aan het toegangskaartje al minimaal 50 euro kwijt was (komt drank en eten dan nog bij).


hetzelfde is als je partner of ouder een ziekte heeft. de apotheker heeft een medicijn die je dierbare geneest. voor dit medicijn vraagt hij echter 100.000 euro wat jij niet kunt betalen en de apotheker staat je ook niet toe om in termijnen te betalen.

wat doe je dan?

edit: flappie, is het al gelukt ;)

Tiuri
8 mei 2006, 16:00
als de muziek dan aanslaat zullen mensen fan worden en de echte fans kopen de cd's en gaan naar concerten.Sure. :rolleyes:

De praktijk is als volgt: de enige die de financiële klappen ten gevolge van de illegale muziekuitwisseling via internet kunnen opvangen zijn de (zeer) grote artiesten die naast inkomens uit cd's/dvd's ook veel geld binnenhalen met concerten. De kleine, beginnende artiest zonder starterskapitaal is bijna kansloos geworden. De gevolgen: een verdere verschraling en verbritneyspearsing van het muziekaanbod. :eek:

de platen-en filmmaatschappijen maken meer winst dan dat normaal is. ze leveren een relatief simpel produkt waarvoor ze belachelijke prijzen vragen.Hier heb je natuurlijk gelijk in, maar zoals ik al zei gaat het me niet om de discussie of het terecht is of niet, maar of het legaal is of niet. Er is zoveel wetgeving die voor grote groepen mensen niet terecht is, maar dat wil niet zeggen dat je die wetten kunt negeren.

hetzelfde is als je partner of ouder een ziekte heeft. de apotheker heeft een medicijn die je dierbare geneest. voor dit medicijn vraagt hij echter 100.000 euro wat jij niet kunt betalen en de apotheker staat je ook niet toe om in termijnen te betalen.Ik zie de overeenkomsten tussen een levensbedreigende situatie en voor je lol muziek luisteren totaal niet? :confused:

flappie
8 mei 2006, 16:55
[...]
edit: flappie, is het al gelukt ;)
Jep, ik heb het via een vriend van me gedaan. Aangezien hij op een ander ip als mij zit, heeft hij de account voor mij geregistreerd. Wel vaag dat het via mijn ip niet wil, maargoed, het werkt echt top :D. Film binnen anderhalf uur binnen op full speed (320 kB/s vind ik nog snel :P). Dus thnx!

De gevolgen: een verdere verschraling en verbritneyspearsing van het muziekaanbod.
Lol, kijk jij maar eens mtv 2, dan zul je zien dat dat nog wel meevalt ;). Veel van die bands worden juist bekend door internet, waardoor ze makkelijker kunnen doorbreken.

Henk
8 mei 2006, 17:00
verbritneyspearsing van het muziekaanbod.
:D

Ik zit zelf ook wel een beetje in een tweestrijd. Het is zo aanlokkelijk om eventjes een paar nummers te downloaden, en dan doe ik dan ook wel.
Maar het kan eigenlijk niet. De reden dat de cd's en dvd's te duur zijn is natuurlijk onzin. Je hoeft ze niet te kopen.
Dit is dus geen aanval op degenen die downloaden, zoals gezegd daar hoor ik zelf ook bij.

Tiuri
8 mei 2006, 17:04
Lol, kijk jij maar eens mtv 2, dan zul je zien dat dat nog wel meevalt ;). Veel van die bands worden juist bekend door internet, waardoor ze makkelijker kunnen doorbreken.Het valt volgens mij helemaal niet mee. :) Ik heb helemaal geen MTV2 trouwens, wist niet eens dat het bestond. En dat zegt al genoeg: alle goeie muziek is weggestopt op een verre zender, en alle crap wordt de hele dag door gedraaid op tmf en mtv.

En kleine bands kunnen misschien wel bekendheid krijgen via internet, maar daar kun je geen brood van kopen he. Ze hebben uiteindelijk geld nodig, en dat krijgen ze door het internet tegenwoordig veel minder. Met als gevolg dat ze verdwijnen, en dus heb je dan minder onbekende en vernieuwende muziek van kleine bandjes.

kevin
8 mei 2006, 17:36
Ja daar zit een kern van waarheid in, dat ben ik met je eens. Maar aan de andere kant is het ook zo dat ook musici en platenmaatschappijen kosten maken, en dat het dus in feite diefstal is als je van al die producten gebruik maakt zonder in deze kosten tegemoet te zien. Ook heeft de hele mp3-industrie vervelende gevolgen voor kleine, niet-commerciële beginnende bandjes zoals je weet, en dat is toch ook een groot nadeel.

Maar of het terecht is of niet vind ik even geen relevante discussie. Het feit is dat we in een rechtstaat leven en het is nu eenmaal niet zo dat je iedere wet die je niet bevalt, kunt negeren. In Nederland is het niet verboden om te downloaden voor eigen gebruik, het is wel verboden om materiaal met copyright te verspreiden. En als je van een BitTorrent-client of een P2P-programma gebruik maakt is dat wel al snel zo. Dus de meesten zijn illegaal bezig, en ik vraag me gewoon hardop af of het goed is als haarweb dit soort illegale praktijken gaat propaganderen.

Ok, maar dat lijkt mijn niet goed voor HW, inderdaad.

vrosjnivosj
8 mei 2006, 18:11
Ik heb geen zin om te quoten duurt een beetje te lang :D.
Dat van mij was geen propaganda gewoon om te lachen. Tja downloaden van muziek wie heeft het nog niet gedaan? Daarmee keur ik het nog niet goed.
De groepen die veel gedraait worden verliezen ze juist het meeste aan. En dit zijn meestal de grote groepen.
De grote groepen worden meer beluistert dan kleine dus veel meer gedownload.
En goeie groepen hebben meestal een vast clienteel die hun cds blijft kopen dus de rest wordt gedownload omdat de muziek zeker niet goed genoeg is om te kopen.
Henk wat je zei:
De reden dat de cd's en dvd's te duur zijn is natuurlijk onzin.
Ik vind dit niet zo cultuur moet betaalbaar blijven, in Belgie wordt er minder belasting gevraagt op boeken zo zouden ze het moeten doen op full cds van groepen.

Darkster zei dat je juist de dj steunt maar als je het doortrekt en je zegt ik ga naar werchter of naar pinkpop gaat steun je enorm veel clear channel en verdienen de groepen er ook niet zoveel aan. Dus steun je eigenlijk ook maar de platenmaatschappij.

En dat het niet goed voor HW is is niet zo want het is een maatschappelijk thema en ik vind dat dit overal mag aangekaard worden. Alleen geen reclame voor die site we hadden deze gewoon beter gepmt.

kevin
8 mei 2006, 18:12
De reden dat de cd's en dvd's te duur zijn is natuurlijk onzin.

Waarom is dit onzin?

Henk
8 mei 2006, 18:41
Waarom is dit onzin?

Ze zijn wel duur. Maar om het downloaden te rechtvaardigen omdat ze te duur zijn dat is natuurlijk onzin. Je hoeft geen cd's of dvd's te kopen.
Ik vind een Ferrari ook wel mooi, maar om hem nu te gaan stelen omdat die te duur is.....

DHTkiller
8 mei 2006, 18:41
De prijzen moeten aangepast worden aan de consument van tegenwoordig. Als de prijzen zijn aangepast voor de verkoop van dvd's en cd's, dan zullen consumenten eerder geneigd zijn het te kopen. Ik betaal geen 20 euries voor een film, dat doe ik niet. Ik hoef me niet aan te passen, het zijn die uitbuiters die zich moeten aanpassen.

kevin
8 mei 2006, 19:39
Ze zijn wel duur. Maar om het downloaden te rechtvaardigen omdat ze te duur zijn dat is natuurlijk onzin. Je hoeft geen cd's of dvd's te kopen.
Ik vind een Ferrari ook wel mooi, maar om hem nu te gaan stelen omdat die te duur is.....

Een Ferrari kost veel meer als een cd EN is veel minder toegankelijk voor de gewone burger, terwijl bijna iedere burger met muziek of film te maken heeft tegenwoordig. Je wordt er tegenwoordig mee doodgegooid zelfs. Daarom kopen mensen veel eerder cd's en dvd's. Je hoeft ze niet te kopen, daar heb je gelijk in ja, dan maar downloaden.

vrosjnivosj
8 mei 2006, 21:22
Ze zijn wel duur. Maar om het downloaden te rechtvaardigen omdat ze te duur zijn dat is natuurlijk onzin. Je hoeft geen cd's of dvd's te kopen.
Ik vind een Ferrari ook wel mooi, maar om hem nu te gaan stelen omdat die te duur is.....
Ja maar een Ferrari is een luxe artikel en een cd zou dit zeker niet mogen zijn.
Dus die vergelijking gaat zeker niet op.
En soms vind ik de regel van arm studentje een beetje overdreven.
Sommige studenten geven veel uit voor weg te gaan gsm kledij. Waar heb je meer aan die broek van 60 euro of die 3 goeie cd's...

Henk
8 mei 2006, 21:29
Ja maar een Ferrari is een luxe artikel en een cd zou dit zeker niet mogen zijn.
Dus die vergelijking gaat zeker niet op.
En soms vind ik de regel van arm studentje een beetje overdreven.
Sommige studenten geven veel uit voor weg te gaan gsm kledij. Waar heb je meer aan die broek van 60 euro of die 3 goeie cd's...

Die Ferrari is maar een voorbeeld, het gaat om het principe. En een cd behoort toch echt niet tot de primaire levensbehoeften. Het gaat erom dat je het downloaden niet kunt rechtvaardigen door te zeggen dat het te duur is.

kevin
8 mei 2006, 21:43
Die Ferrari is maar een voorbeeld, het gaat om het principe. En een cd behoort toch echt niet tot de primaire levensbehoeften. Het gaat erom dat je het downloaden niet kunt rechtvaardigen door te zeggen dat het te duur is.

Ik vind dat je dat wel kunt doen. Ik ga niet iemand aan zijn 10e miljoen helpen. Heeeeell no.

flappie
8 mei 2006, 22:35
deze thread ook weer opsplitsen in de "ethiek van films/mp3's/games downloaden"? :P

Bas6562
23 mei 2006, 16:00
Ik download ook regelmatig films, maar kijk ze altijd zonder ondertiteling... dat gaat best zolang t Engels of Duits is :cool: .

Maar goed..ik wil nu wel s ondertiteling hebben, hoe download ik dat eigenlijk en waar vind ik ondertitels van films? Kan iemand mij dat ff precies uitleggen, bvd :)

ray
23 mei 2006, 16:02
Ik download ook regelmatig films, maar kijk ze altijd zonder ondertiteling... dat gaat best zolang t Engels of Duits is :cool: .

Maar goed..ik wil nu wel s ondertiteling hebben, hoe download ik dat eigenlijk en waar vind ik ondertitels van films? Kan iemand mij dat ff precies uitleggen, bvd :)

google ff op vobsub.
download dat progje en installeer het.

http://www.nlondertitels.com
hier vind je bijna alle nl ondertitels. moet je wel ff de goede versie downloaden die bij je film past.
zet film en ondertitel in dezelfde map en benoem de ondertiteling zelfde als de film. dan start de film en de ondertitel komt ook automatisch...

Bas6562
23 mei 2006, 16:14
ah ja..bedankt :cool:

DHTkiller
25 mei 2006, 21:54
The Da Vinci Code is geupload, je kunt 'm nu direct van de nieuwsgroepen afhalen. Het is een TC versie met NLsubs. TC houdt in dat de filmband digitaal is gekopieerd en overgezet op een dvd, het is dus nog geen echte dvd, maar de kwaliteit is goed.

ray
31 mei 2006, 13:05
eergisteren met vriend en vriendin maar weer eens een biosje gedaan.

we zijn naar x-men 3 the last stand gegaan.

meestal met sequels valt het tegen, dit deel was echter wel goed.
leuke film, redelijk verhaal en best wel goede actie scenes.

in de film komt er een meisje voor die door muren heen kan lopen en zo.
alleen al om die meid te zien is de film de moeite waard:

http://www.filmweb.no/bilder/multimedia/archive/00094/Ellen_Page_som_Kitty_94692e.jpg

we waren er met zijn drieen unaniem over eens dat dit een heel mooi meisje is :D

(ps, Guoy, ik denk dat jij ook helemaal gek wordt als je die meid ziet, lijkt me wel jouw smaak ;))
http://i.imdb.com/mptv1.gif
http://i.imdb.com/mptv1.gif

Guoy
31 mei 2006, 14:18
http://www.filmweb.no/bilder/multimedia/archive/00094/Ellen_Page_som_Kitty_94692e.jpg

(ps, Guoy, ik denk dat jij ook helemaal gek wordt als je die meid ziet, lijkt me wel jouw smaak ;))
http://i.imdb.com/mptv1.gif
http://i.imdb.com/mptv1.gif

Ja inderdaad! Anna Paquin? Speelt ze Marie/Rogue? Ja leuk meisje! 1,65 m. zelfde geboorte jaar als ik. Works for me. :)

Guoy
31 mei 2006, 14:28
Trouwens, is er iemand die weet hoe Azureus werkt? Ik begin een beetje te downloaden met torrents enzo, maar snap er nog weinig van. Als ik naar een site ga zoals bijvoorbeeld www.torrentspy.com en ik wil wat downloaden dan wordt het geladen naar Azureus zoals ik wil, maar gaat vervolgens niet downloaden! :eek: Het blijft maar staan in een tweede window genaamd "Open Torrent(s)" Waar ik de wachtrij positie van de torrent moet bepalen. Maar of ik het nou op de eerste of laatste positie zet. Hij gaar niet downloaden! :( Iemand die een newbie met torrents kan helpen? Mijn dank zal groot zijn! :)

ray
31 mei 2006, 15:04
Trouwens, is er iemand die weet hoe Azureus werkt? Ik begin een beetje te downloaden met torrents enzo, maar snap er nog weinig van. Als ik naar een site ga zoals bijvoorbeeld www.torrentspy.com (http://www.torrentspy.com) en ik wil wat downloaden dan wordt het geladen naar Azureus zoals ik wil, maar gaat vervolgens niet downloaden! :eek: Het blijft maar staan in een tweede window genaamd "Open Torrent(s)" Waar ik de wachtrij positie van de torrent moet bepalen. Maar of ik het nou op de eerste of laatste positie zet. Hij gaar niet downloaden! :( Iemand die een newbie met torrents kan helpen? Mijn dank zal groot zijn! :)

azureus deinstalleren en utorrent downloaden --> www.utorrent.com (http://www.utorrent.com)
als je een torrent opent dan zal hij automatisch ook utorrent opstarten. moet je alleen nog ff de download locatie aangeven.
ik heb zelf op mijn c schijf een map aangemaakt waar hij standaard alle downloads ingooit.

nog wat tips om utorrent goed te laten werken:

je moet naar options --> preferences gaan

hier moet je ff wat instellingen veranderen.

folders--> put new downloads in-> maak ff een map aan waar je je downloads wil hebben
network--> zorg ervoor dat je een poort hebt die openstaat. in je router of modem en firewall moet je ff een poort openzetten/forwarden zodat hij betere connecties kan maken

nu moet je ff kijken naar je max upload en download speed van je internet verbinding. ikzelf heb 20 mbit down en 1 mbit up. dat betekend dat ik 2 mb/s downen kan en 120 kb/s up. ik limiteer hem altijd op 1 mb/s down en 40 kb/s up (studentenhuis, anders leg ik de lijn plat).

-torrents: max number connections=100
max connected peers per torrent=50
uploadslots per torrent=25
-seeding priority
seed while ratio is< 150% seeding time ignore
when torrent has reached goal limit the upload 0 kb/s

daarnaast is torrentspy niet echt een goede site om te downen.
je moet bij een registratie site zitten. kun je ubersnel downloaden

als je me ff pm-ed dan kan ik wel een invite sturen naar je email voor torrentleech.org

(ps, azureus vreet geheugen en processorkracht terwijl utorrent dat niet doet.)

tips voor films downen:

Cam- rotzooi, nooit nemen
TS= rotzooi nooit downen
TC= kan goed zijn, download eerst de sample om kwaliteit te bekijken
dvdscreener=goede kwaliteit
dvdrip=goede kwaliteit

vrosjnivosj
31 mei 2006, 17:22
Dank je voor de tip van uttorrent.:)

Zal deze afhalen en installeren eerst de laatste downloads afmaken.
Cam haat ik echt, m'n broer download dat dan zorgeloos en hij vind het dan niet erg om er zo naartoe te kijken.:confused:
Is dat een goeie site torrentleech.org. (ja zeker anders zou je deze niet vermelden :D )
Darkster the downloadmen ;)

ray
31 mei 2006, 17:40
Dank je voor de tip van uttorrent.:)

Zal deze afhalen en installeren eerst de laatste downloads afmaken.
Cam haat ik echt, m'n broer download dat dan zorgeloos en hij vind het dan niet erg om er zo naartoe te kijken.:confused:
Is dat een goeie site torrentleech.org. (ja zeker anders zou je deze niet vermelden :D )
Darkster the downloadmen ;)

torrentleech is een goede site.
ontzettend veel aanbod voor films en commerciele muziek.
tevens ook alle mogelijke tv-series.

daarnaast gebruik ik nog filelist en torrentbytes.

voor oude meuk zoek ik via isohunt.com

edit: heb nog 2 invites voor torrentleech... dus pm maar een email voor een invite als je interesse hebt

Guoy
31 mei 2006, 19:57
network--> zorg ervoor dat je een poort hebt die openstaat. in je router of modem en firewall moet je ff een poort openzetten/forwarden zodat hij betere connecties kan maken


Ik geloof dat het is gelukt! Thanks! Ik snap alleen niet je bovenstaande opmerking. Hoe kan ik dit doen? Ben niet een enorme computer held. :confused:

Tiuri
31 mei 2006, 20:00
Ik geloof dat het is gelukt! Thanks! Ik snap alleen niet je bovenstaande opmerking. Hoe kan ik dit doen? Ben niet een enorme computer held. :confused:voor een uitgebreide instructie per modem, zie http://www.portforward.com/

flappie
1 juni 2006, 01:14
Ik geloof dat het is gelukt! Thanks! Ik snap alleen niet je bovenstaande opmerking. Hoe kan ik dit doen? Ben niet een enorme computer held. :confused:
Ik gok dat je adsl hebt met een modem waar meerdere pc's op aangesloten zijn (dat is dus een router).
1.) Kijk in het gebruiksaanwijzingboekje ff wat het ip is van de router. Bij mij is dat bijv. 10.0.0.2
2.) Dit typ je in je de URL-balk van internet explorer (of firefox etc.) en log je in op de router (indien dat moet)
3.) Dan ga je naar (bij mij iig) een tabblad of iets dat Virtual Server heet.
4.) Hier vul je de poort in die je nodig hebt voor utorrent (weet zo niet uit m'n hoofd) bij public en private port.
5.) Als je dit gedaan hebt, klik je op Start in de taakbalk en klik je op Uitvoeren.
6.) Dan typ je in: cmd. Er springt dan een zwart venster opeens voor je op het scherm.
7.) Hier typ je in: ipconfig. Wat achter IP-adres staat (bij mij 10.0.0.5) moet je onthouden.
8.) Nu ga je weer naar het venster van je router en vul je dat ip-adres in wat je net vond.
9.) Nu selecteer je Port type: TCP en klik je op Add setting.
10.) Herhaal dit allemaal alleen selecteer nu Port type: UDP.
11.) Sla de instellingen op en voila, de router heeft de poorten naar je pc geforward.

Ik heb geen flauw idee als je een firewall hebt en hoe je die goed moet instellen, maar dat mag iemand anders maar mooi gaan uitleggen :)

Succes.

/Edit: Waarschijnlijk heb je een andere router als mij, maar ik gok dat de benamingen wel hetzelfde zijn. Zoniet, plaats hier maar een screenshotje van het routermenu.

Guoy
1 juni 2006, 01:39
Thanks boys! :) Ik ga morgen eens proberen de downloadsnelheid op te krikken. Nu maar slapen. Je kunt trouwens echt alles downloaden met die torrents! :) Ik ben nu dat boek "the mystery method" aan het downloaden waarmee de "verleid elke vrouw" thread mee begon. Zie hier. (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=8810&page=1)

We waren toen nogal benieuwd naar de inhoud van dat boek, en je kunt het gewoon gratis downloaden! En misschien steek ik er nog wat van op! :D

ray
1 juni 2006, 12:23
filelist.org
filemp3.org

ook twee goede sites alleen moet je wel een beetje f5-en omdat user-limit bereikt is.

edit: heb 4 invites over voor torrentleech. pm me maar met een email adres als je er een wil hebben.
edit: nog 3 invites voor trancetraffic. dit is een site met alleen maar electronic muziek. je moet er wel van houden anders heb je niks aan een invite
http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/QW3HWF9IZ4Q5

vrosjnivosj
24 juni 2006, 12:32
Moet je eventjes een zot filmpje zien?
Je ziet wel eventjes een geslachtorgaan maar het is niet echt in beeld gebracht.
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=Pornenmeer.nl_Presents_Chinese_Girl_Comes_Out .wmv

DHTkiller
24 juni 2006, 14:21
Voor mij zijn de nieuwsgroepen nog steeds nummer 1. Samen met een goede newsreader (Newsleecher), FTD en binary search engines, heb je ontzettend veel keus wat betreft films, games muziek en programma's + de bijbehorende keygens :P.

Hier een voorbeeld hoe je zelf een ''NZB file'' kunt aanmaken, in dit geval de film ''Silent Hill'' gebruikt in de search string:

http://www.binsearch.info/?q=Silent+Hill&max=25&adv_age=21&server=

Via FTD kun je zien dat je in dit geval deze moet hebben: http://www.binsearch.info/?server=&b=silent+hill+ewf&g=alt.binaries.boneless&p=Yenc%40power-post.org+%28Debbie34%29&max=250

ray
24 juni 2006, 14:49
kun je misschien ook nog aan beyond remote komen van datapples inclusief keygen/hack?

ik zoek dat ding al een tijdje en heb nog niks kunnen vinden.

DHTkiller
24 juni 2006, 15:02
kun je misschien ook nog aan beyond remote komen van datapples inclusief keygen/hack?Je bedoelt beyond remote van dataplus?

kevin
26 december 2006, 12:27
Hier vanaf te downloaden http://www.binsearch.info/?q=Apocalypto.2006&max=25&adv_age=14&server= Jammer dat de subs alleen Duits en Russisch zijn, en aangezien er in de film de maya-taal wordt gebruikt, hebben wij er weinig aan. Voor degenen die Russisch of Duits kennen zou ik zeggen: downen die hap.

Bah, een Telesync :(

Ik heb trouwens de film Little Miss Sunshine vorige week gezien. Echt een geweldige film, dikke aanrader :worship:

Imdb (http://www.imdb.com/title/tt0449059/).

DHTkiller
26 december 2006, 12:33
Bah, een Telesync :(Het is ook vanaf 11-01-2007 te zien in de bios, een betere versie is er nu niet op usenet.

kevin
26 december 2006, 14:40
Het is ook vanaf 11-01-2007 te zien in de bios, een betere versie is er nu niet op usenet.

Tja, ik wacht meestal op een Telecine of een DVD Screener (of tegenwoordig een R5). Lager ga ik niet ;)

vrosjnivosj
26 december 2006, 15:13
Tja, ik wacht meestal op een Telecine of een DVD Screener (of tegenwoordig een R5). Lager ga ik niet ;)
Telecine en R5 over wat voor kwaliteit spreken we dan?

kevin
26 december 2006, 16:54
Telecine en R5 over wat voor kwaliteit spreken we dan?

Erg goede kwaliteit. Ze zijn beiden ongeveer gelijk aan een DVD Screener, alhoewel een Telecine iets minder is, vooral qua kleuren.

DHTkiller
26 december 2006, 18:07
Heb enkele dagen geleden m'n verbinding geupgrade bij Chello. Over enkele dagen ga ik over van ''Chello classic'' naar ''Chello extreme'' met 20 Mbps down en 2 Mbps up, dit betekent dus dat ik een dvd in minder dan een half uur binnen kan halen :D.

flappie
27 december 2006, 00:45
Ach, op de campus in enschede waar ik woon heb ik 100Mbit up en down :D

Tiuri
28 december 2006, 18:54
Vraagje aan de downloadexperts,

Wat werkt op dit moment volgens jou het beste voor het binnenhalen van grote bestanden: Torrents of toch nieuwsgroepen... of iets anders?

DHTkiller
28 december 2006, 19:01
Vraagje aan de downloadexperts,

Wat werkt op dit moment volgens jou het beste voor het binnenhalen van grote bestanden: Torrents of toch nieuwsgroepen... of iets anders?Nieuwsgroepen zijn de beste, daarmee haal je de maximale downloadsnelheid van je verbinding. Vandaar dat ik overga op een 20 mbit verbinding. Ik blijf bij Chello omdat adsl niet voordelig is bij mij, woon te ver van de centrale af en dat halveert bijna de downloadsnelheid.

simbah
28 december 2006, 19:05
Torrents

ongetwijfeld;)

simbah
28 december 2006, 19:13
eergisteren met vriend en vriendin maar weer eens een biosje gedaan.

we zijn naar x-men 3 the last stand gegaan.

meestal met sequels valt het tegen, dit deel was echter wel goed.
leuke film, redelijk verhaal en best wel goede actie scenes.

in de film komt er een meisje voor die door muren heen kan lopen en zo.
alleen al om die meid te zien is de film de moeite waard:

http://www.filmweb.no/bilder/multimedia/archive/00094/Ellen_Page_som_Kitty_94692e.jpg

we waren er met zijn drieen unaniem over eens dat dit een heel mooi meisje is :D

(ps, Guoy, ik denk dat jij ook helemaal gek wordt als je die meid ziet, lijkt me wel jouw smaak ;))
http://i.imdb.com/mptv1.gif
http://i.imdb.com/mptv1.gif

Echt niet mijn smaak:confused:. Ik vind haar lelijk

DHTkiller
28 december 2006, 19:14
Deze site is erg handig voor beginners http://www.binaries4all.nl/beginners/

Als je eigen provider een goede newsserver heeft, en dus de belangrijke groepen doorgeeft, hoef je geen payserver als ik te nemen (ik zit bij Chello, he :D, dus ik moet wel).

kevin
28 december 2006, 19:58
Vraagje aan de downloadexperts,

Wat werkt op dit moment volgens jou het beste voor het binnenhalen van grote bestanden: Torrents of toch nieuwsgroepen... of iets anders?

Nieuwsgroepen als je provider het toelaat inderdaad ;)

Tiuri
28 december 2006, 20:11
Ik heb tiscali en die laat dat inderdaad niet toe.

Nu heb ik gehoord van Torrentsites waar je lid van moet worden om toegang te krijgen tot de torrents. Deze torrents zouden dan ook veel vruchtbaarder zijn dan die op openbare sites, omdat je gedwongen wordt zelf ook te sharen.

Weet iemand zulke afgeschermde sites?

DHTkiller
28 december 2006, 20:27
Ik heb tiscali en die laat dat inderdaad niet toe.De payservers zijn redelijk betaalbaar, ik geloof dat het bij Eweka 7.5 euro kost per maand. Zelf gebruik ik Xsnews met 36 dagen retentie voor de binaries met een goede compleetheid, is ietsje duurder.

Nu heb ik gehoord van Torrentsites waar je lid van moet worden om toegang te krijgen tot de torrents. Deze torrents zouden dan ook veel vruchtbaarder zijn dan die op openbare sites, omdat je gedwongen wordt zelf ook te sharen.

Weet iemand zulke afgeschermde sites?Darkster is een torrentexpert, die zou het wel weten.

Jaapie
28 december 2006, 20:41
Ik download van nieuwsgroepen af, dat is beter dan die trage torrents of p2p.

Mijn setup:
- Chello extreme (20mbit connectie, max. download snelheid +/- 2.4 megabyte/sec.)
- Eweka usenet payserver (20mbit connectie, ongelimiteerd downloaden, 40 dagen retentie)
- Newsleecher
- FTD

Een DVDtje van 4.7GB is binnen 30 a 40 minuten gedownload :cool:.

DHTkiller
28 december 2006, 20:59
Ik download van nieuwsgroepen af, dat is beter dan die trage torrents of p2p.

Mijn setup:
- Chello extreme (20mbit connectie, max. download snelheid +/- 2.4 megabyte/sec.)
- Eweka usenet payserver (20mbit connectie, ongelimiteerd downloaden, 40 dagen retentie)
- Newsleecher
- FTD

Een DVDtje van 4.7GB is binnen 30 a 40 minuten gedownload :cool:.Nieuwsgroepen zijn inderdaad de beste, je bent gegarandeerd met de maximale constante downloadsnelheid. Voor mij wordt 't binnenkort (zou al morgen moeten zijn) Chello extreme met 20 mbit verbinding.

Verder heb ik Newsleecher als newsreader en FTN, FTA, en FTD om te zien wat er te downen valt. :)

Gebruik af en toe Limewire Pro om muziek af te halen als het niet op usuenet te vinden is, is erg handig en ideaal voor kleine bestanden.

Tiuri
28 december 2006, 23:15
Ik download van nieuwsgroepen af, dat is beter dan die trage torrents of p2p.

Mijn setup:
- Chello extreme (20mbit connectie, max. download snelheid +/- 2.4 megabyte/sec.)
- Eweka usenet payserver (20mbit connectie, ongelimiteerd downloaden, 40 dagen retentie)
- Newsleecher
- FTD

Een DVDtje van 4.7GB is binnen 30 a 40 minuten gedownload :cool:.
Hoeveel betaal jij dan voor die payserver Jaapie? En wat betekent 40 dagen retentie?

ray
28 december 2006, 23:41
Hoeveel betaal jij dan voor die payserver Jaapie? En wat betekent 40 dagen retentie?

heb het ook wel eens genomen bij ewaka.

kun je gewoon per maand betalen, dus ook eenmalig.
een abbo voor 1 jaar is natuurlijk ook voordelig.

http://www.eweka.nl/usenet.php

retentietijd betekend de tijd dat bestanden online staan.
als ik morgen saw3 op een ewaka server zet blijft dat bestand 40 dagen staan voordat het verwijderd word.

ik vond nieuwsgroepen een beetje omslachtig.
veel zelf zoeken, nbz files pakken en dan ook nog de incomplete bestanden repareren.

torrents heb je veel gemakkelijker, kost geen ruk en vaak helemaal compleet.

wil je een film binnen een half uur hebben of ben jij iemand die best een paar uur wil wachten?

utorrent is rete makkelijk:

www.utorrent.com

je spul zoeken op:
http://isohunt.com
http://minonova.org
http://piratebay.org

nieuwe bestanden in de "scene" checken bij:
http://www.nforce.nl
http://www.mp3shitter.com (muziek)

gesloten community's
rete snelle verbindingen (1 gb downen=1gb uploaden om je ratio goed te houden:
http://www.torrentbytes.net
http://www.filelist.org
http://www.torrentleech.org (heb ik nog invites voor als je wil)
http://www.filemp3.org (alle muziek)
http://www.trancetraffic.com (electronic(stampwerk))



ben zelf een jaartje uploader geweest, had toegang tot ftp-kring en draaide zelf wat fraais.
nieuwsgroepen ook geprobeerd maar vond dat echt bagger...maar ja smaken verschillen.

(anders vraag je aan flappie of hij geen ftp wil openen voor ons, hij heeft 100 mbit ;) )

Tiuri
28 december 2006, 23:45
heb het ook wel eens genomen bij ewaka.

knipBedankt Darkster, nuttige info!



ben zelf een jaartje uploader geweest, had toegang tot ftp-kring en draaide zelf wat fraais.
nieuwsgroepen ook geprobeerd maar vond dat echt bagger...maar ja smaken verschillen.

(anders vraag je aan flappie of hij geen ftp wil openen voor ons, hij heeft 100 mbit ;) )Ja flappie, doe eens sociaal en deel wat van die 100mbit. :rolleyes: :D

DHTkiller
28 december 2006, 23:59
ik vond nieuwsgroepen een beetje omslachtig.
veel zelf zoeken, nbz files pakken en dan ook nog de incomplete bestanden repareren.Daar zijn die PAR2 bestanden ook voor, die worden altijd in ruime hoeveelheden meegepost. Een eventuele raparatie duurt zo'n 10 minuten. Op giganews had ik daar bijna nooit last van. Giganews is heel goed +90 dagen retentie, maar duur. Heb ook een tijdje Usenetserver gebruikt, ook niet slecht, alleen kreeg ik wat meer reparatiewerk vanwege incomplete bestanden. Overigens als je Newsleecher met een supersearchfunctie gebruikt, hoef je geen NZB bestanden aan te maken, is dus ook erg handig.

ray
29 december 2006, 00:13
Daar zijn die PAR2 bestanden ook voor, die worden altijd in ruime hoeveelheden meegepost. Een eventuele raparatie duurt zo'n 10 minuten. Op giganews had ik daar bijna nooit last van. Giganews is heel goed +90 dagen retentie, maar duur. Heb ook een tijdje Usenetserver gebruikt, ook niet slecht, alleen kreeg ik wat meer reparatiewerk vanwege incomplete bestanden. Overigens als je Newsleecher met een supersearchfunctie gebruikt, hoef je geen NZB bestanden aan te maken, is dus ook erg handig.

tja, ik vind torrent gewoon makkelijker werken.

-1 simpel download programma
-alle bestanden in 99% van de gevallen meteen goed
-gratis
-sneller dan troep als kazaa
-snelheid iets minder dan nieuwsgroepen
-overzichtelijke interface van community's. alles is netjes geordend itt nieuwsgroepen.
-iedere leek kan binnen 15 minuten torrenten.
-retentietijd is oneindig. ik kan zelfs windows 3.11 downloaden als ik wil :P

tja, als je een film perse binnen 30 minuten wilt hebben moet je nieuwsgroepen hebben.
ben je bereid iets langer te wachten, zeg 4 uur. (ikzelf haal een film met gemak binnen een uur binnen op tbytes) dan is torrent voldoende.

hier een screenie van tbytes. alles overzichtelijk geordend per subgroep: klik hier (http://tinypic.com/view/?pic=2evg7lf)

Tiuri
29 december 2006, 00:15
tja, als je een film perse binnen 30 minuten wilt hebben moet je nieuwsgroepen hebben.
ben je bereid iets langer te wachten, zeg 4 uur. (ikzelf haal een film met gemak binnen een uur binnen op tbytes) dan is torrent voldoende.[/img]
[/url]Met gezonde torrents kan het ook erg snel gaan hoor. En ik vind het inderdaad ook totaal geen probleem om de PC een nachtje aan te laten en de volgende ochtend keurig alle bestandjes op mijn HD te vinden. :cool:

DHTkiller
29 december 2006, 00:26
Ik maak soms wel een nzb filetje van een muzieknummer die ik dan op dat moment wil beluisteren, op binsearch typ ik de titel van die nummer of naam van de zanger/zangers, dan verschijnt de nzb file. Het opent automatisch je newsreader en de download begint. Bij mij duurt de download van een mp3 met een bestandsgrootte van 5 of 6 MB ongeveer 7 seconden, dan heb ik 'm binnen en kan ik het meteen beluisteren :)

flappie
29 december 2006, 01:00
[...]
Ja flappie, doe eens sociaal en deel wat van die 100mbit. :rolleyes: :D
Zit helaas met upload limiet naar buiten, geen idee hoe hoog dit is trouwens, dacht iets van 15-20GB per week (daarom zei je dus dat ik mensen van buiten de campus niet moest blokken darkster :P). Ik heb trouwens ook geen ftp bakkie in enschede staan, dus dat wordt ehm sowieso al niet :rolleyes:.

Torrentleech.com werkt trouwens echt poep... Ik heb een ratio van maar .5 ofzo, terwijl ik 100Mbit up heb ffs.. Niemand wil bij mij downloaden blijkbaar... Nja, boeiend, alle belangrijke dingen staan wel op borft (nieuwsgroep wat als forum wordt gebruikt door UT-ers), dus ik heb ehm niet echt nodig :cool:

DHTkiller
7 januari 2007, 19:03
Voor degenen die 'm willen downen, binnen enkele dagen is het mogelijk in de nieuwsgroepen:

Apocalypto 2006

Bron: DVDSCREENER
Audio:2.0 (DD5.1??)
SUbs: NL ingebakken
Postinformatie
Categorie : Beeld
Formaat : DVD
Bron : Promo-DVD

ray
7 januari 2007, 19:25
Voor degenen die 'm willen downen, binnen enkele dagen is het mogelijk in de nieuwsgroepen:

Apocalypto 2006

Bron: DVDSCREENER
Audio:2.0 (DD5.1??)
SUbs: NL ingebakken
Postinformatie
Categorie : Beeld
Formaat : DVD
Bron : Promo-DVD

ik heb hem al 10 uur binnen met torrent :)

binnen een uurtje :D

hier kun je hem via torrent downen:
http://isohunt.com/torrents/?ihq=apocalypto

is wel traag maar als je lid bent van een community dan heb je retesnelle verbindingen.

flappie
7 januari 2007, 19:31
Ah, hij staat ook alweer op cnet :), zal morgen wel ff kijken als het iets is. Waar gaat de film trouwens over :P

DHTkiller
7 januari 2007, 19:48
Ah, hij staat ook alweer op cnet :), zal morgen wel ff kijken als het iets is. Waar gaat de film trouwens over :PHet gaat over de Maya-beschaving die aangevallen wordt, volop actie dus. Lijkt me een erg spannende film. Het verbaast mij dat er nu al een dvdscreener is van de film, vaak duurt het wat langer.

ray
7 januari 2007, 20:51
trouwens je ziet vele soorten versies.
voor de mensen die het niet weten:

Cam = supperbagger kwaliteit. zonde om te downen
TS (telesync)=slechte kwaliteit, vaak kopie van de bioscoopfilm. kwaliteit is iets beter dan cam
TC=geen idee waar het een kopie van is, volgensmij ook van de biosfilm maar dan vaak betere kwaliteit. dit valt vaak nog wel te kijken als je niet te kieskeurig bent.

(DVD)screener= dit is vaak een dvd die produktiemaatschappijen naar bioscopen sturen om te bekijken. de kwaliteit is super alleen heb je soms dat het ff zwart-wit word of een tijdsbalk ergens in de hoek

dvdrip=een kopie van de echte dvd. de kwaliteit is optimaal. dit is hetgene wat de meesten downloaden.

DHTkiller
7 januari 2007, 21:20
trouwens je ziet vele soorten versies.
voor de mensen die het niet weten:

Cam = supperbagger kwaliteit. zonde om te downen
TS (telesync)=slechte kwaliteit, vaak kopie van de bioscoopfilm. kwaliteit is iets beter dan cam
TC=geen idee waar het een kopie van is, volgensmij ook van de biosfilm maar dan vaak betere kwaliteit. dit valt vaak nog wel te kijken als je niet te kieskeurig bent.

(DVD)screener= dit is vaak een dvd die produktiemaatschappijen naar bioscopen sturen om te bekijken. de kwaliteit is super alleen heb je soms dat het ff zwart-wit word of een tijdsbalk ergens in de hoek

dvdrip=een kopie van de echte dvd. de kwaliteit is optimaal. dit is hetgene wat de meesten downloaden.Cam is inderdaad superslecht, down het meestal niet omdat je zo niet kan genieten van de film. Een TC is een directe kopie van de bioscoopspoel en is zeker wel te kijken.

ray
7 januari 2007, 22:56
net ff snel door de film heen geblazen.

wat me al weer opviel zijn de "gore" momenten.

je ziet echt smerige stukken waar krijgsgevangenen op een altaar worden ontdaan van hun hard en hoofd waarna hoofd en lijk van een 100 meter hoge trap naar beneden worden getrapt.

natuurlijk berust dat op waarheid net als de geseling van jezus in de andere film van mel gibson, maar een toegevoegde waarde heeft het niet.

ik kijk een film voor ontspanning en niet voor slagerij taferelen, ik weet zo ook wel dat de mens wreed was en is en een film is juist iets voor mij om mijn geest rust te geven.

vrosjnivosj
7 januari 2007, 22:56
(DVD)screener= dit is vaak een dvd die produktiemaatschappijen naar bioscopen sturen om te bekijken. de kwaliteit is super alleen heb je soms dat het ff zwart-wit word of een tijdsbalk ergens in de hoek

This is property of ...
Call us at 0365-452-455 ofzo :D .
Blablabla.
ALs de film dan eens van kleur verandert is het wel speciaal. Dan zie je dat zwart wit eigenlijk ook nog mooi kan zijn.

DHTkiller
7 januari 2007, 23:11
net ff snel door de film heen geblazen.

wat me al weer opviel zijn de "gore" momenten.

je ziet echt smerige stukken waar krijgsgevangenen op een altaar worden ontdaan van hun hard en hoofd waarna hoofd en lijk van een 100 meter hoge trap naar beneden worden getrapt.

natuurlijk berust dat op waarheid net als de geseling van jezus in de andere film van mel gibson, maar een toegevoegde waarde heeft het niet.

ik kijk een film voor ontspanning en niet voor slagerij taferelen, ik weet zo ook wel dat de mens wreed was en is en een film is juist iets voor mij om mijn geest rust te geven.Ik ga 'm zeker binnenhalen. Ik hou eigenlijk niet zo veel van slachtpartijen, maar dat hoort er nu éénmaal bij omdat het dus in het echt ook zo ging.

DHTkiller
7 januari 2007, 23:11
This is property of ...
Call us at 0365-452-455 ofzo :D .
Blablabla.
ALs de film dan eens van kleur verandert is het wel speciaal. Dan zie je dat zwart wit eigenlijk ook nog mooi kan zijn.Dat had ik ook toen ik verleden week de film Rocky had gedownload, kreeg te zien ''property of MGM''. Ik had echter geen zwart/wit stukken erin.

ray
7 januari 2007, 23:15
Ik ga 'm zeker binnenhalen. Ik hou eigenlijk niet zo veel van slachtpartijen, maar dat hoort er nu éénmaal bij omdat het dus in het echt ook zo ging.

zou ff wachten. de twee releases die er nu zijn zijn allebei genuked

This is our proper rls, because the pre of IMBT is out
of sync many times. It got many glitches and ar could
be better. Here is our noble proper. Enjoy!.

waarna hun eigen release ook glitches heeft :rolleyes:

[XVID/NUKED] :: APOCALYPTO PROPER DVD SCREENER XVID NOBLE :: [42m 29s] :: [no.ivtc_same.video.glitches.cd2.24m.56sec.etc]

die lui worden ook steeds slechter he :P

DHTkiller
7 januari 2007, 23:42
zou ff wachten. de twee releases die er nu zijn zijn allebei genuked

This is our proper rls, because the pre of IMBT is out
of sync many times. It got many glitches and ar could
be better. Here is our noble proper. Enjoy!.

waarna hun eigen release ook glitches heeft :rolleyes:

[XVID/NUKED] :: APOCALYPTO PROPER DVD SCREENER XVID NOBLE :: [42m 29s] :: [no.ivtc_same.video.glitches.cd2.24m.56sec.etc]

die lui worden ook steeds slechter he :PHet beste is natuurlijk de retail-dvd, maarja, dat kan nog best eens een maand of twee duren.

simbah
8 januari 2007, 00:26
jammer dat ik geen moderator ben! ik zou niets toelaten hier op haarweb. illegaal binnenhalen van films en muziek links verwijderen

ray
8 januari 2007, 00:54
Het beste is natuurlijk de retail-dvd, maarja, dat kan nog best eens een maand of twee duren.
2 jaar met die klungels:

[NUKED][Apocalypto.2006.DVDSCR.XviD.SYNCFIX-MIGRAINE][ XViD / MIGRAINE ][ 0.5MB in 1F ][ was pred 1 hour 44 minutes 59 seconds ago [2007.01.07] ][ doenst.fix.bad.video ]

zelfs de fix is nuked :D:eek:

another
8 januari 2007, 01:00
jammer dat ik geen moderator ben! ik zou niets toelaten hier op haarweb. illegaal binnenhalen van films en muziek links verwijderen

het gaat hier alleen maar over de discussie van interessante films.
Daarbij wordt ook verteld waar bepaalde mensen hun kopiën van films op het internet zetten, en hoe dat in z'n werk gaat:rolleyes:

flappie
8 januari 2007, 09:00
jammer dat ik geen moderator ben! ik zou niets toelaten hier op haarweb. illegaal binnenhalen van films en muziek links verwijderen
Downloaden van films is naar mijn weten nog steeds niet illegaal in Nederland, het wordt je immers aangeboden. Als je het upload is het idd een ander verhaal.

Lichtelijk offtopic: Vanwaar je signature? Ik heb het gevoel dat je er bepaalde mensen mee probeert te provoceren.. Misschien dan maar een suggestie aan de mods: alle religie gerelateerde posts/sigs/whatever verwijderen, aangezien er blijkbaar niet met respect met andersmans geloven kan worden omgegaan :crybaby:

kevin
8 januari 2007, 10:25
Lichtelijk offtopic: Vanwaar je signature? Ik heb het gevoel dat je er bepaalde mensen mee probeert te provoceren.. Misschien dan maar een suggestie aan de mods: alle religie gerelateerde posts/sigs/whatever verwijderen, aangezien er blijkbaar niet met respect met andersmans geloven kan worden omgegaan :crybaby:

Inderdaad. Het doet mij verder niets, maar ik vind het ronduit sneu dat je zulke teksten in je signature moet zetten :confused:.

DHTkiller
8 januari 2007, 17:59
jammer dat ik geen moderator ben! ik zou niets toelaten hier op haarweb. illegaal binnenhalen van films en muziek links verwijderenIs niet illegaal, hoor. In Nederland ieder geval niet.

Meld je zelf ook aan bij de nieuwsgroepen, kijk hier maar waarom: http://www.binsearch.info/?q=tupac&max=25&adv_age=50&server=

BomB
8 januari 2007, 19:39
Wie weet hoe je bij youtube videootjes kan downloaden?!
Het kan zie deze link (http://www.cameltoe-forum.com/showthread.php?t=9933&highlight=youtube)en kijk bij de post van OnkelOlly! Je moet inloggen dan maar even ditte als je geen zin hebt om in te loggen, dit stond er o.a.:
__________________________________________________ _________
Re: youtube ^^
for no members:

i'm download and convert in divx: http://www.gigasize.com/get.php/242699/camel_toe.avi (http://www.gigasize.com/get.php/242699/camel_toe.avi)

thanks http://www.cameltoe-forum.com/images/smilies/wink.gif
__________________________________________________ _________

Heb ook op andere forum dit gelezen. Er zijn wel steeds problemen mee.
Er wordt een bestand downgeloaden in de map:

C:\WINDOWS\Local Settings\Temporary Internet Files.

Had gisteren met programma riva een stap ondernomen. Reseltaat geen videoscerm meer in het youtube.com programma.
Opera (ook een internet browser deed het wel maf genoeg. Opnieuw internet explorer gewist en geinstalleleed. Hielp geen moer. Wat bleek flash player defect. Dus nu met nieuwe gienstalleerde flashplayer gaat het weer.

Gelukkig heb ik het snel gevonden.
Maar weet iemand het hoe je het moet doen wat het kan. of zitten hier alleen kaalangst mietjes en geen internet nerds?

Met vr. grrr. Der Bomber!
---------------------------------------
Ja doe simbah is natuurlijk tegen al dat soort westers film geweld en imprialisme. Het is een echte unfreedom figther. Maar houdt de site wel levendig.
Dank je Simbah! (Die Hollywood stars zijn al rijk genoeg een beetje gratis downloaden is gewoon een vrijetijdsport van het vrije westerse mens. Kijk jij verhuurd een kamer voor 400 euro aan een dagloner en loopt dan de moskee in vraagt Allah om vergiffenis. Luistert naar de teksten van gangster rapper 2Pac en leest dan weer wat in de Koran.
Nou het gaat van links naar rechts bij. Houdt je 'm op de rails.
Fasten Your Saftybelts!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jaapie
8 januari 2007, 19:58
Voor de usenet gebruikers:

Saw 3 DVD-retail rip met NL subs :) :

SAW.III.UNRATED.DVDR
RiPPER......: Replica
ViDEO TYPE..: R1 NTSC
AUDiO TYPE..: DD5.1
iMDB RATiNG.: 6.5
THEATRE DATE : 10.29.06 (USA)
RELEASE DATE : 01.23.07
STORE DATE : 01.05.07
RUNTiME....: 114 min

Main Movie .....:
Video - 3600 kbps avg, 6 pass cce
Audio - English 5.1
Subs - English & Spanish & Dutch Custom

NZB: http://www.binsearch.net/?q=286438&max=25&adv_age=7

DHTkiller
8 januari 2007, 20:01
Voor de usenet gebruikers:

Saw 3 DVD-retail rip met NL subs :) :

SAW.III.UNRATED.DVDR
RiPPER......: Replica
ViDEO TYPE..: R1 NTSC
AUDiO TYPE..: DD5.1
iMDB RATiNG.: 6.5
THEATRE DATE : 10.29.06 (USA)
RELEASE DATE : 01.23.07
STORE DATE : 01.05.07
RUNTiME....: 114 min

Main Movie .....:
Video - 3600 kbps avg, 6 pass cce
Audio - English 5.1
Subs - English & Spanish & Dutch Custom

NZB: http://www.binsearch.net/?q=286438&max=25&adv_age=7Die ga ik binnenhalen, maar niet voor mezelf. :P Draait ie al in de bios?

Tiuri
8 januari 2007, 20:03
We hebben op dit moment nog geen duidelijke richtlijn over het downloaden van films en muziek, maar die gaat er wel komen binnenkort. Als ik jullie was zou ik maar eens beginnen met niet zo expliciet links naar copyrightmateriaal vermelden, dit zou er wel eens toe kunnen leiden dat we beslissen om discussies hierover compleet te verbieden. Ik ken trouwens geen enkel forum waarbij dit allemaal mag. Wees dus verstandig en doe een beetje terughoudend graag.

BomB
8 januari 2007, 20:06
http://keepvid.com/
Hier kun je ook videooos mee opslaan van het internet. Heb nog niet mee geeXperimenteerd.

simbah
8 januari 2007, 20:07
Kijk jij verhuurd een kamer voor 400 euro aan een dagloner en loopt dan de moskee in vraagt Allah om vergiffenis. Luistert naar de teksten van gangster rapper 2Pac en leest dan weer wat in de Koran.
Nou het gaat van links naar rechts bij. Houdt je 'm op de rails.
Fasten Your Saftybelts!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit slaat helemaal nergens op. tupac de gangster:eek: :eek: :eek: tupac zelf is zeer gelovig en een gelovige kan altijd naar tupac liusteren, er is niets verkeerds aan. als persoon kan je juist wat van hem leren. je komt weer met onzin bomb

over kamer gesproken...zoals eerder vermeld;) heb haar 100 euro korting gegeven.

Jaapie
8 januari 2007, 20:09
We hebben op dit moment nog geen duidelijke richtlijn over het downloaden van films en muziek, maar die gaat er wel komen binnenkort. Als ik jullie was zou ik maar eens beginnen met niet zo expliciet links naar copyrightmateriaal vermelden, dit zou er wel eens toe kunnen leiden dat we beslissen om discussies hierover compleet te verbieden. Ik ken trouwens geen enkel forum waarbij dit allemaal mag. Wees dus verstandig en doe een beetje terughoudend graag.

Ik ken zat fora waar het mag. Downloaden is nog altijd legaal in Nederland, het uploaden daarintegen niet.

Tiuri
8 januari 2007, 20:11
Ik ken zat fora waar het mag. Downloaden is nog altijd legaal in Nederland, het aanbieden/uploaden daarintegen niet.Toch vraag ik me af of HaarWeb het wint als Brein of Buma/Stemra het forum voor de rechter sleept. :eek:

DHTkiller
8 januari 2007, 20:12
We hebben op dit moment nog geen duidelijke richtlijn over het downloaden van films en muziek, maar die gaat er wel komen binnenkort. Als ik jullie was zou ik maar eens beginnen met niet zo expliciet links naar copyrightmateriaal vermelden, dit zou er wel eens toe kunnen leiden dat we beslissen om discussies hierover compleet te verbieden. Ik ken trouwens geen enkel forum waarbij dit allemaal mag. Wees dus verstandig en doe een beetje terughoudend graag.Downloaden is inderdaad niet strafbaar, uploaden wel.

Moet je voor de gein dit eens installeren en een accountje aanmaken, is gratis!!
http://members.home.nl/ftd-tools/SetupFTDv3.7.3.zip

simbah
8 januari 2007, 20:18
Toch vraag ik me af of HaarWeb het wint als Brein of Buma/Stemra het forum voor de rechter sleept. :eek:

yup. het is verstandig om geen hulp te bieden aan illegaal gedownload software/films/muziek. Wij doen dat oook niet als team op een forum.

BomB
8 januari 2007, 20:20
Toch vraag ik me af of HaarWeb het wint als Brein of Buma/Stemra het forum voor de rechter sleept. :eek:
En die videoclip filmpje op youtube dan?
Zijn in mono maar dat was vroeger ook zo (en sommige klinken dof en laden langzaam down (1,5 mbps verbinding heb ik ook maar):
http://www.youtube.com/watch?v=zMRSIPk7-ng&mode=related&search=


Schel:
http://www.youtube.com/watch?v=yorzYBBKMFo&mode=related&search=

--------
Hey "Simbah op verzoek verwijderd. Jij zat toch op vechtsport. Moet ook wel in Amsterdam hë?

ray
8 januari 2007, 21:31
Toch vraag ik me af of HaarWeb het wint als Brein of Buma/Stemra het forum voor de rechter sleept. :eek:

brein is idd een irritante kut organisatie waarvan ik hoop dat ze allemaal daar een pijnlijke langzame dood sterven, maar idd kunnen ze zwaar irritant zijn.

directe links is misschien niet handig.

deze post:
http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=117584&postcount=123

is genoeg voor mensen die de theorie achter torrents willen weten.
natuurlijk is het verboden en raad ik iedereen aan om gewoon zijn spul legaal te kopen voor de belachelijk hoge prijzen zodat ze bij brein elke week een personeelsfeest kunnen geven :)

@Tiuri, misschien kun je als moderator de bron van het kwaad, de topic-starter, aanpakken :D

DHTkiller
8 januari 2007, 21:51
Brein is bezig aanbieders van software, films etc aan te pakken. Maar om te achterhalen wie de uploaders zijn, moet BREIN wel eerst info krijgen van de ISP van de uploaders, een ISP zal dat niet zo snel doen. UPC Chello is een uitzondering, die doet het echter wel :( . Gelukkig ben ik geen uploader.

BomB
8 januari 2007, 21:52
brein is idd een irritante kut organisatie waarvan ik hoop dat ze allemaal daar een pijnlijke langzame dood sterven, maar idd kunnen ze zwaar irritant zijn.

Als dit de taal van een corpsbal/studie hoofd is kunnen we de maatschappij wel opdoeken (Tiuri taal). Schandalig. Dit is pas geweld.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4863

kevin
8 januari 2007, 22:07
@Tiuri, misschien kun je als moderator de bron van het kwaad, de topic-starter, aanpakken :D

:D :D :D

DHTkiller
8 januari 2007, 22:07
Tiuri is moderator van Haarweb en directeur van BREIN.:D :D.

Tiuri
8 januari 2007, 22:11
@Tiuri, misschien kun je als moderator de bron van het kwaad, de topic-starter, aanpakken :D :o :D