PDA

View Full Version : Zoontje van 18 maanden met AA


hanspetro
18 november 2004, 22:32
Hallo,

Sinds enige tijd heeft ons zoontje van 18 maanden een kale plek, daar is inmiddels weer haar aangegroeid, maar nu heeft hij een nieuwe kale plek die zich met de dag uitbreid. We zijn bij de dokter geweest en na 10 minuten stonden we daar weer buiten met de mededeling, hij heeft Alopecia Areata en wacht maar af. Afwachten! Dacht het niet, dit werd ons ook geadviseerd toen hij na zijn geboorte een aardbeienvlek zou hebben op zijn beentje maar bij nader onderzoek op eigen aandringen bleek dit een veneuze malformatie te zijn. Dus afwachten willen we niet meer. Nu zijn we aan het zoeken gegaan op internet om ouders te vinden die ervaring hebben hiermee, maar we kunnen niemand vinden met een kindje zo jong als ons zoontje, heeft er iemand ervaring met zo'n jong kindje, een goede dermatoloog of een acedemisch ziekenhuis?

Bedankt!

Lies86
18 november 2004, 23:07
Hallo..................

Ik denk dat ik jullie helaas moet mededelen dat als het echt AA is dat er weinig aan te doen valt... :crybaby:
Kijk maar eens rond op het forum, er is nog nooit iemand met AA 'genezen'
Imuuntherapie helpt bij sommige wel... maar de uitval staat dan stil.
het haar komt vaak niet terug. (eigenlijk nooit)
Veel mensen met jonge kinderen gaan met homeopatie aan de slag.
Maar dit heeft volgens mij ook nog niet aantoonbaar effect gehad.

Misschien een rare vraag.. maar komt het kale plekje niet omdat het kindje veel op zijn achterhoofdje ligt en het haar er dan uitschuurt?? (*dit had ik en hebben mijn oppaskindjes ook!!)

Succes ermee!
En ik hoop dat wij andere forumleden jullie kunnen steunen!!

Annelies

Saar
19 november 2004, 09:15
Ik moet Lies hierin gelijk geven. Tot op heden is er aan AA niks te doen.
Je kan verschillende therapieën proberen maar je moet je ook afvragen of je dat zo'n klein kindje wil aandoen. Imuuntherapie is redelijk pijnlijk en je moet er heel vaak voor naar het ziekenhuis en bewezen dat het helpt is het nooit

De kan is groot dat het haar ooit nog eens terug komt, maar daarna kan het ook weer net zo makkelijk uitvallen. Ik kan me voorstellen dat je als ouder dit niet wilt horen maar er is nog niks uitgevonden waardoor AA stopt of weggaat. Ik zou idd eerder naar een homeopatische arts gaan maar ook daa zijn geen garanties te vinden.

Misschien een steun dat er mee te leren leven valt en dat dit forum bestaat. Ik heb het sinds mn 12de en ben nu 19, ik ben een paar keer helemaal kaal geweest het is een paar keer terug gekomen en nu heb ik weer even haar maar ik weet zeker dat het binnekort weer uitvalt. Ik heb echter een heel leuk leven of ik nou kaal ben of niet. Het hoort gewoon bij me.

Veel succes!

Lies86
19 november 2004, 11:39
Saar ik ben het helemaal met je eens!!!

T hoort bij me... en de mensen nemen me maar zoals ik ben!

Heel veel sterkte met jullie kindje!!

Annelies

hanspetro
19 november 2004, 14:38
Bedankt voor de reacties, inmiddels hebben we via onze kinderarts een afspraak gemaakt met een dermatoloog (kinder) om er ook eens naar te kijken. Maar we zijn in ieder geval niet van plan om te beginnen met allerlei kuren/prikken e.d. We willen gewoon uitsluiten dat dit niets te maken heeft met zijn veneuze malformatie of met het hoofdbonken wat hij behoorlijk veel doet.

HansPetro

Lies86
19 november 2004, 16:19
Bedankt voor de reacties, inmiddels hebben we via onze kinderarts een afspraak gemaakt met een dermatoloog (kinder) om er ook eens naar te kijken. Maar we zijn in ieder geval niet van plan om te beginnen met allerlei kuren/prikken e.d. We willen gewoon uitsluiten dat dit niets te maken heeft met zijn veneuze malformatie of met het hoofdbonken wat hij behoorlijk veel doet.

HansPetro
Het zou heel goed met dat bonken te maken kunnen hebben ja..
Je haar slijt dan weg. dat zie je trouwens wel vaker bij kleine kinderen hoor!!

Hopelijk kan de kinderarts/dermo jullie helpen!!

Hou ons op de hoogte!!

Lies

Janne
22 november 2004, 12:42
Hoihoi!

Misschien heeft het iets te maken met emotionele stres?

groetjes Janneke

hanspetro
24 november 2004, 22:17
Hoi,

Inmiddels zijn we dankzij onze kinderarts in het ziekenhuis al afgelopen dinsdag bij de dermatoloog van het ziekenhuis geweest, na een klein onderzoekje,kijken, lampje erbij bevestigde hij ons toch AA. Omdat ons zoontje nog erg jong is raadde hij ons aan het natuurlijke beloop af te wachten. Hij schatte de haargroei op 50/50, dus het blijft bij afwachten en proberen om het een plekje te geven en er vooral te zijn voor ons zoontje, alhoewel hij er in ieder geval geen hinder van ondervindt, hij is even vrolijk, open en levendig als altijd. We volgen met spanning alle andere verhalen & ervaringen van lotgenoten

HansPetro

Saar
25 november 2004, 11:26
Jammer voor jullie dat het toch AA is maar geloof mij...er is goed mee te leven zonder dat je zwaar getraumatiseerd raakt. Ik denk hoe eerder je ermee leert omgaan hoe makkelijker het is.

Je zou later altijd nog kunnen beginnen met een behandeling maar de standaard behandelingen zijn denk ik echt gewoon nog te zwaar voor zo'n klein ventje. Mijn ervaring is dat ik het op den duur moeilijker had met de behandeling dan met het leven ermee...Dat is ook het moment geweest dat ik het genoeg vond en gestopt ben met alle behandelingen, doktersbezoekjes ed.

Sterkte!