PDA

View Full Version : Kom ik hier ooit overheen?


Joney
19 november 2004, 08:48
Sorry hoor meiden, ik heb al vaker zo een threath geopend maar ik ben ten einde raad zie het niet meer zitten, ik slaap al 3 dagen slecht omdat ik gewoon helemaal in paniek raak. Ben aan het einde van me latijn, weet niet meer wat ik moet doen. Ben er nu al zo anderhalf jaar mee bezig met me haar. Zou ik hier ooit mee leren leven? Steeds zie ik het beetje bij beetje dunner worden ben zo bang.
Liefs Joney.

HEIDIKEN
19 november 2004, 09:29
hey joney


het deed me echt wat bij het lezen van je tekst hoor!ik begrijp helemaal hoe jij je voelt,ik leef er trouwens al de heft van mijn leven mee,en geloof me vrij:het is verschrikkelijk!de angst en het verdriet die jij nu voelt,is met geen pen te beschrijven!het is zo onrechtvaardig dat je hier zelf geen zicht op hebt!je moet het maar steeds laten gebeuren,en alles over je heen laten komen!ik hoop echt dat het binnenkort mag betergaan met je,en dat je weer wat rustiger wordt!ik voel me ook al jaren niet meer gelukkig,maar ik ben gaan beseffen dat ik er gewoon mee leven moet,wat me iedere dag een rot gevoel bezorgd!!hopen maar dat er voor jou snel een oplossing mag komen!
groetjes,heidiken

sem
19 november 2004, 10:48
Lieve joney,
ik leef enorm met je mee, ik weet exact hoe je je voelt, ben nu ook meer dan een jaar echt met mijn haar bezig. Eigenlijk ben ik er al mee bezig sinds mijn 17e, maar het laatste jaar is enorm.
Ik krijg ook paniekaanvallen soms, mijn maag die helemaal ondersteboven geraakt, geen zin om buiten te komen, mij lelijk voelen...
Ik hoop dat we allen hier bovenop geraken. Ik wens je veel succes en moed toe, want het vergt veel moed om hier overheen te geraken...
liefs
sem

Lies86
19 november 2004, 11:50
Sorry hoor meiden, ik heb al vaker zo een threath geopend maar ik ben ten einde raad zie het niet meer zitten, ik slaap al 3 dagen slecht omdat ik gewoon helemaal in paniek raak. Ben aan het einde van me latijn, weet niet meer wat ik moet doen. Ben er nu al zo anderhalf jaar mee bezig met me haar. Zou ik hier ooit mee leren leven? Steeds zie ik het beetje bij beetje dunner worden ben zo bang.
Liefs Joney.
Hey lieve joney.

probeer voor zoverre dat kan te ontspannen.
Je haar even te vergeten.
Tuurlijk is het erg dat we kaal worden/zijn en dat er niets aan te doen is.
Maar het leven gaat door.
Zoals je misschien al wel gelezen hebt in andere treads ben ik nu in totaal 6 jaar kaal. (met tussenpozen) en ook bij mij is er niets aan te doen.
Het accepteren hiervan gaat bij de een sneller dan bij de ander.
Maar er komt een dag dat jij het ook minder erg vind,

Ik zou zeggen ga wat leuks doen met je vriendinnen/vrienden.
winkelen filmpie pakken spelletjes spelen enz enz enz
maar probeer er niet continu aan te denken!!
We hebben op deze wereld allemaal wat en bij de een kan je het zien. en bij de ander niet.


Heel veel sterkte meid!!
Hou je taai! en je weet... op haarweb begrijpen we je!!

Lies

sigur
19 november 2004, 12:18
Hé lieve Joney!!!

Hé meid ook deze hier begrijpt heel erg goed hoe je je voeld!!
Ik word er ook stront ziek van! Maar weet je Jo, het is toch heel belangrijk dat je je probeerd te ontspannen vooral als je een hoofdhuid probleem hebt, van stress word het alleen maar erger, maar ja makkelijker gezegd dan gedaan! Het lukt mij ook amper. Weet je wat de huisarts zelfs tegen mij zei: Als ik ophou met stressen kan ik een wonder verwachten. Nu geloof ik niet dat stress de gehele oorzaak is maar het heeft het zeker erger gemaakt, dat weet ik zeker. Maar ja, hoe doorbreek je het dan weer he? Het lijkt een circeltje waarin we ons bevinden. stress-nog meer haaruitval-nog meer haaruitval-nog meer stress-nog meer en ga zo maar door.
Ik ga nog even een tijdje door met de speciale shampoos en dergelijke en als er geen verbetering optreedt zit ik er serieus aan te denken om het nog één keer te proberen met de androcur maar dan langer en met een hogere dosis, weet niet of ik hier wel verstandig aan doen zal, maar ja ik wil toch alles geprobeerd hebben. Ik heb contact gehad met een vrouw die nu bijna 7 maanden androcur gebruikt (10 mg.) en die de laatste maanden een enorme hergroei van haren heeft. Het is haar door de dermatoloog voorgeschreven en ze is heel erg dankbaar dat het middel bestaat.
Maar ja, ik weet natuurlijk ook dat niet iedereen goed op dit middel reageerd en ik ben zeker mijn vorige ervaring niet vergeten, alleen moet ik je ook zeggen dat mijn hoofdhuid er in die tijd echt heel slecht aan toe was waardoor het heel goed het eczeem heeft kunnen zijn die voor de extra haaruitval zorgde. Tevens staat dit produkt ook in de lijst met veroorzakers van haaruitval weliswaar vaak als men er mee stopt maar ja je moet maar net zulke bijwerkingen hebben dat je ermee moet stoppen.
En toch, en toch... houd ik de androcur in mijn achterhoofd. Allicht zal het ook helpen tegen mijn seboroe.
Ach ja..soms weet je het even niet meer he! Was er maar iemand die tegen ons zei: dit is het en dit geneest het!

Liefs van Sigur

Joney
19 november 2004, 15:07
Bedankt voor jullie lieve woorden, Als ik het terug lees voel ik me een aansteller maar zo is het hoe ik me voel op het moment en dat moment duurt me gewoon te lang. Ik hoop dat ik binnenkort gewoon heel sterk ga worden en dat ik me hierover heen kan gaan zetten. Ben vanmorgen naar de kapper gegaan was echt nodig maar ik durfde gewoon niet omdat het zo uitvalt en omdat ik zoveel schilfers heb was bang dat de kapper iets zou zeggen maar gelukkig ze zei niks ondanks dat het wel behoorlijk uitviel zeg! het zit nu weer iets beter.

Sterkte allemaal he Joney.

sigur
19 november 2004, 16:06
Hé Joney!!

Je bent absoluut geen aansteller!! Het is toch ook niet niks!! Gelukkig dat je je iets beter voeld! Vanmiddag ging het ook iets minder met mij. Ik ben net terug uit de stad en toen ik in de wind liep rook ik mezelf gewoon en dat terwijl ik pas mijn haar had gewassen. Wat is dit toch?? Heb ik nooit eerder last van gehad (ja, nu inmiddels alweer een paar maanden) Is dit talg? Maar ik had het net gewassen. Misschien moet ik wel aan de antibiotica, misschien is het een infectie?
Ik zal het maandag eens aan mijn dermatoloog vragen, want die shampoos lijken er niet zo veel aan te doen.
O ja en nog meer verdrietig nieuws, mijn haren reiken niet meer tot aan mijn billekes, ik heb er zo'n 20 cm afgeknipt...:crybaby: Maar ja, nu krult het meer doordat er minder gewicht is en lijkt het weer voller:). En dan denk ik als ik nooit de Diane had geslikt of er nooit mee was gestopt dan ....ach ja, heeft niet zoveel zin om zo te denken he? Moeilijk, moeilijk.

Hé Heidiken,
Merk je dat je hoofdhuid iets vetter word door het stoppen met de Androcur?


Liefs van Sigur

Lies86
19 november 2004, 16:17
Bedankt voor jullie lieve woorden, Als ik het terug lees voel ik me een aansteller maar zo is het hoe ik me voel op het moment en dat moment duurt me gewoon te lang. Ik hoop dat ik binnenkort gewoon heel sterk ga worden en dat ik me hierover heen kan gaan zetten. Ben vanmorgen naar de kapper gegaan was echt nodig maar ik durfde gewoon niet omdat het zo uitvalt en omdat ik zoveel schilfers heb was bang dat de kapper iets zou zeggen maar gelukkig ze zei niks ondanks dat het wel behoorlijk uitviel zeg! het zit nu weer iets beter.

Sterkte allemaal he Joney.

Je bent geen aansteller Joney.. dat wat je voelde zijn je gevoelens en het is heel normaal dat je die hebt!!

En fijn dat je je wat beter voelt nadat je naar de kapper bent geweest.
Hopelijk krijg je snel wat meer kracht!

hou je taai
Lies

Cloud
19 november 2004, 16:31
Hoi Joney,
Zoals iedereen hier al zei: je bent helemaal geen aansteller en je gevoelens zijn niet meer dan normaal. Elke vrouw hier snapt maar al te goed wat je doormaakt. Het is zo rot om energie in je haarproblemen te moeten steken, terwijl je die veel liever in andere dingen zou investeren.
Fijn dat je bezoek aan de kapper zo goed meeviel. Ik zie ook altijd erg op tegen het kappersbezoek (hoewel ik wel ongeveer elke maand ga). Ben gisteren ook geweest, en ben ook tevreden over de snit.

Veel sterkte iedereen!
Cloud

sigur
19 november 2004, 16:41
Hé Cloud,
weeet jij misschien waardoor ik last kan hebben van een ruikende hoofdhuid, zelfs wanneer mijn haar pas gewassen is?
En wat ik eraan kan doen? Denk je dat het geinfecteerd is en dat antibiotoca mogelijk helpen kan? Ik stink naar een nat geregende hond!!!!:eek:

Cloud
19 november 2004, 16:52
Hoi sigur,

Ja, ik had je berichten al gelezen in medicijnen/haargroeimiddelen. Ik zou het helaas totaal niet weten. Goed dat je maandag je dermatoloog ziet... hoop echt dat ie je kan helpen.

Joney
19 november 2004, 18:54
Meiden, bedankt!

Sigur dat je je eigen ruikt zeg maar dat is denk ik talg dat heb ik ook wel eens, ik weet niet of antbiotica zal helpen ben benieuwd wat je dermatoloog daarover te vertellen heeft.

Liefs Joney.

HEIDIKEN
19 november 2004, 23:22
hey sigur!


je vroeg me of mijn hoofdhuid vetter was geworden na het stoppen met de androcur! neen hoor,volgens mij is er totaal niets veranderd!!ik ben nu toch al een 7tal weken gestopt,maar weet op dit moment helaas niet welke kant ik nu juist uitga!het zag er de laatste weken echt heel goed uit(verloor nog steeds teveel,maar een pak minder dan voorheen!).vandaag bij het wassen zat ik gelijk weer op 16O haren,en nu met kammen bij weer dicht tegen de 2OO!ik mag en kan me dat echt niet meer permiteren,want nog een heel klein beetje,en mijn hoofdhuid wordt zichtbaar!zonder het echt te willen kwamen er gelijk weer traantjes!ik weet nu heel zeker dat ik "nooit" meer van die haaruitval afkom,en die gedachte haalt me zo naar beneden,maar het is wel waarheid!ik verwacht echt na 17 jaar geen ommekeer meer,geloof na al die jaren van teleurstelling niet meer in een mirakel!meiden hier allemaal op dit forum,ik weet echt wat het is,want ik sta ermee op,en ga ermee slapen,zoals jullie ook wel zullen ervaren!sterkte aan iedereen,hoe leeg en hopeloos het ook kan aanvoelen!
groetjes,heidiken

sigur
20 november 2004, 11:42
Hé Heidiken!

Misschien ging het de laatste tijd ook wel dubbel zo goed met je haar omdat je weinig stresste wat betreft je haar, dus probeer dat nog even vol te houden meid!! Stress vreet de haarwortels aan, om het maar even zo te zeggen.
Ik denk dat je pas echt kunt zien wat het stoppen met de Androcur doet over zo'n 2.5 á drie maand omdat een haar achterloopt. Dus hou nog even hoop he! Vind het wel vreemd zeg! Ik heb jarenlang de Diane geslikt waar maar 2 mg cypro in zit en jij jarenlang 10 x deze hoeveelheid en ik krijg ineens vet haar als ik stop en jij hebt nergens last van, wel raar he? Misschien ben ik heel gevoelg voor hormoonveranderingen. Of komt het omdat jij minox gebruikt dat je een drogere hoofdhuid hebt?
Waar was je tegenwoordig je haren mee?

Heel veel liefs van Sigur

HEIDIKEN
20 november 2004, 12:17
hey sigur,


even laten weten dat ik de laatste jaren nauwelijks minox gebruikt heb,omdat ik er heel allergisch aan geworden was!ik gebruikte het dan ook al een 6tal jaren,en ook al vond ik het een wondermiddel,door de jeuk en het "stro" worden van mijn haren ben ik er dan ook defenitief moeten mee stoppen!ik ben dan na een aantal keren terug willen herbeginnen,maar na een paar dagen was die vreselijke jeuk er weer,en zag je mijn haren weer uitdrogen!(ik heb van nature van kleinsaf steeds een droge huid en haren gehad!ik gebruik nu al een hele tijd "le chat" shampoo,en daar voel ik me het beste bij!niet dat de jeuk helemaal verdwenen is,maar ik merk wel verbetering!jammer dat ik nu helemaal "niets " meer aan mijn haaruitval kan doen,dat geeft mij ergens wel een slecht gevoel!bij het stoppen van de andro,dacht ik echt dat het terug goed zou komen,maar nu twijfel ik daar weer sterk aan!mijn haren staan op dit moment zooooooo dun,dat ieder haartje teveel is dat uitvalt!ik heb haast geen haren meer,en dat doet me verschrikkelijk pijn!nu ik niets meer gebruik tegen die haaruitval geeft het mij zo,n gevoel alsof ik het aanvaard heb,maar dat is helemaal niet zo!geen enkele dermatoloog weet nog raad met me,en dat is de reden dat ik ook niets meer smeer of slik!ik heb in die voorbije 17jaar alles wel getest denk ik,maar tot op vandaag blijf ik haren verliezen!je mag er echt niet teveel bij stilstaan,want dan heeft het leven geen enkele zin meer(voor mij althans!).als je echt een oorzaak hebt kan je er aan werken,maar bij mij kunnen ze geen diagnose vaststellen!het is "chronisch" zeiden ze,dus dat wil zeggen dat ik er spijtig genoeg mijn hele leven last van zal hebben:crybaby: !het blijft iedere dag een strijd,en een marteling om een welgemeende glimlach op je gezicht te laten verschijnen!dit wou ik toch weer even kwijt.ik wens jullie allemaal betere tijden toe!
heidiken

Andastra
20 november 2004, 19:39
Lieve Joney, tuurlijk kom je hier ooit overheen, 't kan je leven overheersen, ja, en 't is absoluut niet leuk, maar als je 't echt wil zal je 't wel kunnen verwerken en weer normaal beginnen leven... Ik wens je er echt alle succes en sterkte voor toe...

sigur
20 november 2004, 21:03
Hé Heidiken,

Weet je, ik heb ook altijd een enorm droge hoofdhuid gehad samen met een droge huid. Van top tot teen heb ik altijd een zeer droge huid gehad. Mijn haren waren ook nooit vet, echt nooit! Ik heb altijd zeer droog krullend, pluizig haar gehad. Sinds ik gestopt ben met de pil is het ineens vet geworden en zelfs nu terwijl ik dezelfde pil alweer 15 maanden slik. Waarom kan ik het niet meer terug veranderen, baal er gigantisch van!!! Wil zo graag mijn oude haartjes terug!!!

Liefs Sigur

feb
20 november 2004, 23:45
Hoi Joney,

Ik weet hoe je je voelt, het blijft erg, vooral omdat je elke keer die haren ziet en niet weet wanneer het eindigt. Zou minoxidil niet iets voor je zijn. Je kunt het natuurlijk altijd proberen he. Meid heel veel sterkte!!!
Liefs Feb

4roluca
27 november 2004, 21:40
Sorry hoor meiden, ik heb al vaker zo een threath geopend maar ik ben ten einde raad zie het niet meer zitten, ik slaap al 3 dagen slecht omdat ik gewoon helemaal in paniek raak. Ben aan het einde van me latijn, weet niet meer wat ik moet doen. Ben er nu al zo anderhalf jaar mee bezig met me haar. Zou ik hier ooit mee leren leven? Steeds zie ik het beetje bij beetje dunner worden ben zo bang.
Liefs Joney.
Hallo Joney,

Vreselijk voor jou hoor meid!
Ben hier nieuw...-->Lu-54-V-
Begrijp je volledig hoor. (was liever 3 vingers kwijt)
Maar we moeten nu eenmaal leren relatieveren..zit in het zelfde schuitje, ben al twintig jaar met mijn haar bezig...
:) >MOED!!!!< :) ---Lu---

Namia
25 december 2005, 00:02
Lieve Joney,

Op dit moment voel ik me precies hoe jij je gevoeld hebt. Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik mijn haar gekamd had, echt een bos viel eruit en het bleef maar uitvallen, ik ben maar gestopt met kammen want ik was zo bandg dat alles uit ging vallen :crybaby: ..............ben ten einde raad......................

Ik wens iedereen die dit meemaakt veel sterkte!

groetjes,

Namia

Joney
26 december 2005, 09:02
Hoi Lieve Mania,

Ik weet dat het ontzettend moeilijk is Mania! En het is ook verschrikkelijk haaruitval! ben je al onder behandeling bij een dermatoloog? bij mij gaat het inmiddels wel beter met mijn haar en met mijn zelf! Dus hou vol he meis! ik hoop voor je dat je je snel beter mag voelen hoor! heel veel sterkte van mij!!!

Joney

kas
27 december 2005, 14:36
Namia!

Ook ik begrijp volkomen hoe je je kunt voelen onder haarverlies. Gebruik deze plek om lekker van je af te schrijven en informatie op te doen!
Voorzover je dat nog niet al gedaan hebt.... zoek een goede dermatoloog!
Veel sterkte
Kitty

ritzje
2 januari 2006, 16:53
Jeetje, het erge is dat ik nog wanhopiger wordt van al die verhalen. Ja ik weet dat ik de enige ben, maar toch. Er si blijkbaar geen hoop. Wordt er geen haarwerk of pruik gedragen. Of gaan jullie echt kaal door het leven? Wat doen jullie verder dan nu je weet dat er weinig aan gedaan kan worden?

Sterkte lotgenoten!!

Georgie
2 januari 2006, 18:10
Kom op Ritzje, met de meeste van ons gaat het best. Volgens mij heeft vrijwel iedereen hier nog geen haarwerk nodig, en er treedt ook nog wel eens verbetering op (o.a. bij mij).

Dus niet al te somber!

kas
2 januari 2006, 20:22
Misschien geeft het bezoek aan de dermatoloog straks wat meer duidelijkheid. Als je eenmaal voor een regime gekozen hebt zul je zien dat dat een bepaalde rust met zich brengt en uiteindelijk zal ook bij jou het
relativerings vermogen, geholpen door de factor TIJD, .. boven komen drijven hoor!!

Ik werd ook regelmatig depri van het lezen van andermans posten hoor, maar inmiddels ben ik zover dat ik andermans situatie niet meer op mezelf projecteer want dat is eigenlijk waardoor je je rot gaat voelen. En andermans situatie hoeft bij stukken na niet de jouwe te zijn c.q. te worden.

Mijn regime, hetgeen waar jij inmid. mee gestopt bent ; andro + diane geeft momenteel bij mij nog geen significante vermindering van haarverlies, doch wat ik wel zie is dat de enorme talgafscheiding + schilfertjes die ermee gepaard gaan bij mij, weldegelijk behoorlijk afnemen nu. Ik zou ook liever hebben dat het morgen allemaal stopt, al die maanden (andro duurt 7-9 maanden voordat ik uberhaupt iets kan verwachten) ... maar dat is nu eenmaal niet zo... Ik heb hiervoor gekozen en wil minstens de tijd volmaken om e.e.a. danook de tijd te geven die er voor staat.
Maandje dit, maandje dat middel zet absoluut geen zoden aan de dijk met welk middel dan ook.


En als het je kan zou helpen... waarom ga je dan niet eens kijken bij een hw-instituut. Ik heb het gedaan, wilde per se weten wat voor wereldje dat is. Mocht het zover komen dan zijn er echt prachtige aanvullingen hoor, volkomen onzichtbaar voor de buitenwereld...

Sterkte meid!:D
Kitty

jooltje
3 januari 2006, 19:10
Hoi Kitty,

Gooi je mailbox weer eens leeg.

Groetjes
Jolande

kas
3 januari 2006, 22:20
Yep is geleegd inmiddels, brand maar los!
kitty