PDA

View Full Version : Weer eentje!


*Joy*
2 juni 2002, 22:18
Hoi,
Joepie joepie! Wat een herkenning. Ik ben ook net een aapje.
Wat geweldig dat deze site bestaat : ik ben niet alleen! Een hele ontdekking zeg. Zo, ik ga even spuien hoor, daar heb ik tien jaar op gewacht joh.
Ik ben 25 jaar en heb overbeharing sinds mijn 13e. Ik schaam me er echt helemaal te pletter voor. Loop als een mummie rond en voel me gevangen. Ik moet echt moeite doen om niet continu gefocused te zijn op mensen die heerlijk kaal zijn en dan mezelf met hen te vergelijken en te denken: dat soort kleren kan ik nooit dragen. Daar word je niet vrolijk van heb ik gemerkt. Ik gedraag me soms echt neurotisch: trekken aan mouwen en broeken om maar zoveel mogelijk te verbergen, oppassen met bukken want een blote rug dat kan echt niet, etc. Zucht. Zwemmen heb ik sinds mijn 13e niet meer gedaan. Het maffe is ook dat je die dingen dan juist heel graag wil doen: ik WIL zwemmen, ik WIL in korte broeken en shirtjes lopen! GRRRR!
Ik ben hard bezig mijn lijf te accepteren zoals ie is, maar het gaat heeeeel langzaam. Wat ik heel tof vind is dat er een programma hierover op tv komt! Groetjes, *Joy*

Magnolia
3 juni 2002, 10:57
Hoi Joy,

Allereerst welkom op dit forum natuurlijk. Ik heb ook pas dit forum ontdekt. Ik heb ook heel lang gedacht dat ik de enige was met overbeharing. Niet dus. Ik heb er gelukkig geen moeite mee om mezelf te accepteren. Hoewel ik ook dagen heb dat ik denk waarom ik. Ach ik denk maar zo; iedereen heeft zo zijn afwijkingen en bij mij is het zichtbaar.

Groetjes Magnolia

Diana
3 juni 2002, 15:22
Hai Joy!!!!

Lekker he om je hart te kunnen luchten, heb ik ook gedaan toen ik dit forum ontdekte. Alhoewel er toen nog maar weinig leden waren die erop konden reageren, luchtte het toch op en maakte het het probleem overbeharing toch iets draaglijker. Alhoewel ik er meteen bij zeg, niet gaan wanhopen meteen hoor, dat ook dit op een gegeven moment ophoudt. Je bent uitgezeurd en gefoeterd, en je loopt weer tegen de muur aan , die aangeeft dat de haren er niet door verdwijnen. Althans in deze fase bevind ik me nu...........gefrusteerd over het feit dat ik geen oplossing kan vinden voor hirsutisme!
Je verhaal, je emoties en gedachten erover zijn heel herkenbaar. Zeker nu in de zomer weer zie je alleen maar mooie gladde vrouwen die zorgeloos alle luchtige zomerkleren kunnen dragen die jij zo graag zou willen dragen, en vraag je je soms (onterecht) af wat voor ontzettend tof leven zij toch wel moeten hebben...een zorgeloos leven, ook al weet je dat dat nergens op slaat......het leven kent natuurlijk veel meer problemen dan overbeharing alleen, maar toch schieten die gedachten dan door je hoofd....hoeveel mooier zou het leven zijn, en hoeveel gelukkiger zou ik zelf zijn als ik geen last had van ovebeharing? Hier denk ik vaak aan........en kom altijd tot dezelfde conclusie.......veel en veel gelukkiger!

Groetjes Diana!

Francien
5 juni 2002, 17:14
Hoi Joy,
dit is ook mijn eerste bericht hier. Fijn he dat er een plek is waar mensen komen met hetzelfde probleem.
Als ik je berichtje zo lees heb je er heel veel last van. Ik kan het grotendeels makkelijk bedekken. Het irritantste vind ik het in mijn gezicht, dat kan je niet bedekken en gaat vaak irriteren als ik het epileer en nog meer als ik het wegscheer. Overigens is het bij mij wel verminderd toen ik de (diane) pil slikte maar daar kreeg ik migraine van dus daar ben ik nu tijdelijk mee gestopt. Ik zou zelf wel willen laten weghalen maar het kost veel geld wat ik ervan zag.