PDA

View Full Version : Moslimdocent wenst Kamerlid Wilders dood


Tiuri
24 november 2004, 08:04
Moslimdocent wenst Kamerlid Wilders dood

HILVERSUM - Islamitisch godsdienstleraar Abdul-Jabbar van de Ven wil Tweede-Kamerlid Wilders dood hebben. In het EO-televisieprogramma Het Elfde Uur antwoordde hij dinsdag bevestigend op de vraag van presentator Andries Knevel of hij het Kamerlid binnen nu en twee jaar dood wenst.

De moslimdocent roept niet op tot moord. Hij wil liever dat Wilders sterft aan een ziekte. "Ik ben niet blij met zijn uitlatingen", aldus Knevel na de uitzending.

http://www.ad.nl/images/wil.jpg
Geert Wilders

Ook gaf de tot de islam bekeerde Nederlander in het programma toe dat hij iets van blijdschap voelde toen hij hoorde dat Theo van Gogh was vermoord. De man preekt veel in moskeeën.

De uitzending bracht veel reacties teweeg van voor- en tegenstanders op het forum op de website van het programma. Veel kijkers waren niet blij dat de omroep de man een podium heeft gegeven voor zijn uitspraken.
[Bron: De Telegraaf]

sonofsam
24 november 2004, 16:22
Vrijheid van meningsuiting...

jongen25
24 november 2004, 16:39
Yep...
En ik gebruik mijn vrijheid van meningsuiting vervolgens om te zeggen dat deze man een achterlijke imbeciel is die beschimpt dient te worden om zijn middeleeuwse uitspraken.

Robert18
24 november 2004, 17:27
De 'extreem-rechtse racisten' zeiden al jaaaaaaaaaaren geleden dat dit soort dingen zouden gebeuren. Maar ja, daar mocht niet naar geluisterd worden he?

Blijkt dat ze toch 100% gelijk hadden en dat het nu veel en véél te laat is om het tij te keren. Nederland is een zinkend schip. Alleen kei- en KEIharde actie kan misschien nog helpen. Maar dat zal met veel slagen en stoten gaan.

Haarmannetje
24 november 2004, 17:37
De 'extreem-rechtse racisten' zeiden al jaaaaaaaaaaren geleden dat dit soort dingen zouden gebeuren. Maar ja, daar mocht niet naar geluisterd worden he?

Blijkt dat ze toch 100% gelijk hadden en dat het nu veel en véél te laat is om het tij te keren. Nederland is een zinkend schip. Alleen kei- en KEIharde actie kan misschien nog helpen. Maar dat zal met veel slagen en stoten gaan.
Oh oh oh, dat zijn nu weer typisch die Nederlanders. Het gras bij de buurman is altijd groener en het eigen schip is een modderfregat. Ik ben het ermee eens dat er iets moet gebeuren, Robert18, maar om Nederland nu een "zinkend schip" te noemen, daar wil ik niet in mee gaan. Zo veel hebben we hier nu ook weer niet te klagen hoor.

DHTkiller
24 november 2004, 19:25
In alle rassen, nationaliteiten en religies heb je van die extreme en zeer gevaarlijke figuren die chaos, angst en onzekerheid willen zaaien. Die figuren moeten aangepakt worden!! Slechtheid alleen zit niet in een bepaalde volk of ras, probeer daarom niet zo simpel te denken. Slechtheid en goedheid zit overal in geweven, dus in alle volkeren, rassen en religies. Wat we moeten doen is de rotzooi eruit vissen en zo onze samenleving beter maken, dus Robert18, denk AUB na voordat je hier wat neerzet.

japiejaap
24 november 2004, 20:12
De islam is gewoon een (klote) godsdienst die is blijven hangen in de 17 eeuw.

Haarmannetje
24 november 2004, 20:20
De islam is gewoon een (klote) godsdienst die is blijven hangen in de 17 eeuw.
Japiejaap, dit is nu weer een typische vorm van als een kip zonder kop uit je nek kakelen ;). Als je je wat meer zou verdiepen in de materie, dan zou je tot de conclusie komen dat er een groot verschil bestaat tussen de Islam en de gewoonten van sommige extreme en fundamentalistische moslims.

Robert18
24 november 2004, 20:32
En nog STEEDS zit iedereen hier (behalve JapieJaap dan) met z'n kop diep in de grond.

En straks weer enorm geschokkeerd zijn als de volgende politieke moord plaatsvindt.

*diepe zucht*

Kom eens in mijn 'ghetto' kijken (R'dam-Noord), dan piep je meteen anders en snap je misschien ooit hoe het in elkaar zit.

marly
24 november 2004, 20:43
hey japiejaap....dat vind ik iets te kortzichtig van je hoor....;) . radicalen en extremisten van de islam zijn fout...inderdaad! maar de islam zelf iets heel anders. zijn de godsdiensten die hier in nederland gevolgd worden dan ook blijven hangen? je bent toch zwaar debiel als je islamitische scholen in de fik gaat steken hoor..

enne robert,ik woon in den haag en toch heb ik deze mening;)

marly:)

DHTkiller
24 november 2004, 21:04
De islam is gewoon een (klote) godsdienst die is blijven hangen in de 17 eeuw.De Islam niet, sommige moslims zijn blijven hangen in de 17e eeuw. Wat je bij die mensen ziet, zijn ouderwetse leefregels en tradities die ze uit het land van hun herkomst hebben meegenomen, en heeft NIETS met de Islam zelf te maken.

Tiuri
25 november 2004, 01:39
ik keek net nog eens goed naar dat fragment en ik moet zeggen dat het de "islam-docent" Vd Ven wel erg in de mond wordt gelegd hoor door die Knevel!

Volgens mij ging het ongeveer zo:

Knevel: "Zou je diep in je hart niet ook een beetje blij zijn als Wilders binnen nu en twee jaar dood zou zijn"?
Vd Ven: "Ja, maar ik hoop niet dat een moslim hem vermoordt."
Knevel: "Dus je hebt dan liever dat hij aan iets anders doodgaat, kanker bijvoorbeeld."
Vd Ven: "Ja, bijvoorbeeld."

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo shocking wat die man hier zegt!!

Ik denk soms ook wel eens dat Nederland beter af is zonder bepaalde mensen. Ik vind het alleen wel erg dom van hem dat hij het zo zegt (of beter: "laat" zeggen), hij had kunnen weten dat de media erover zouden vallen en dat het hele land ervan in rep en roer zou komen. Resultaat: nog minder begrip voor elkaar en nog meer haat...

Niet zo slim dus! Maar onacceptabel? Nee.

Robert18
25 november 2004, 02:45
Hij vindt Nederland trouwens een 'kanker'-land en Afghanistan onder de Taliban de enige echte goede moslimnatie.

Deze man haat het westen. Het is overduidelijk een radicaal. Als het erop aankomt vermoordt ie Geert Wilders.

En je had de reacties eens moeten zien op allerlei nederlands islamitische fora op 2 november. Wordt wakker, heel veel mensen op die fora waren harstikke blij en keurden de moord op Theo van Gogh goed.

Zelfs de AIVD bevestigd dat 10% van de moslims radicaal is. Dat zijn er 100.000.

We hebben het paard van Troje binnengehaald. Er staat ons land nog heeeeeeeeeeeel wat nare dingen te wachten uit de moslim-hoek de komende jaren.

Maar ja, mensen zullen er wel weer lacherig over doen, en zeggen dat ik onzin spreek/overdrijf.
Zo deden mensen 5 jaar geleden ook, toen ik zei dat moslims ons met geweld de mond zouden gaan snoeren. Dat er aanslagen zouden komen.
Bleek dat ik toch helemaal gelijk had. Ik zat alleen niet helemaal goed met de timing, ik zei "binnen 20 jaar." Die marge blijkt nu dus veel te groot geschat te zijn want het is nu al begonnen.

Ik woon in een buurt waar de bedreigingen je om de oren vliegen als je een Marokkaan aankijkt. Als er groepjes Marokkanen hier rondhangen vallen ze erg vaak Nederlanders lastig. Of ze knokken gewoon met zichzelf heel de tijd. Dit is niet goed, dit is niet normaal. Nederland had 10-20 jaar al wakker moeten worden en naar het volk moeten luisteren.

Het westen en de islam kunnen niet samen. De Islam is véél te imperialistisch en dat blijkt uit ALLES. Als je dat nu nog steeds niet doorhebt, hoe imperialistisch ze bezig zijn in Nederland dan is het erg triest gesteld met je perceptie.

Nederland loopt altijd achter de feiten aan en dit keer zal de prijs daarvan, vrees ik, erg hoog zijn.

Haarmannetje
25 november 2004, 06:29
En waar ik mij nu weer zo ontzettend aan loop te ergeren is bijvoorbeeld aan Dittrich gisteren. Hij zei zoiets als: "zoiets moet gewoon niet gezegd kunnen worden in dit land." Oh ja, en Theo van Gogh mag wel haat zaaien tegen de moslimcultuur? Wat is dat voor scheefgetrokken waarde-oordeel? Ook met dit soort reacties uit nota bene Den Haag wordt de kloof steeds groter.

Tiuri
25 november 2004, 10:29
Hij vindt Nederland trouwens een 'kanker'-land en Afghanistan onder de Taliban de enige echte goede moslimnatie.
OK dat ie dat allemaal denkt wist ik niet. Dat is inderdaad niet in de haak.

Maar Robert18, zie jij niet net als ik wel een soort ongelijke behandeling in Nederland? Theo van Gogh maakte de ene walgelijke opmerking na de andere. Hij discrimineerde en beledigde. Theo van Gogh was bij uitstek een radicale man te noemen. Hij heeft half Nederland doodgewenst. Ik las wel eens zijn columns in de Metro, godsallemachtig zeg, wat een klootzak. Maar dat moet allemaal kunnen, want "vrijheid van meningsuiting" blablabla. Nu wordt deze moslim Vd Ven wat in de mond gelegd en daar valt het hele land over. Ik vind dat dus meten met twee maten.

Er is nu een soort hetze ontstaan in Nederland. Mensen zijn helemaal opgefokt. Dit zijn allemaal dingen die twee jaar geleden net zo hard geroepen werden en waar toen niemand wakker van lag, en nu valt het hele land erover. Het is stemmingmakerij en er worden twee groepen tegen elkaar opgezet: moslims en niet-moslims. Daar doen beide groepen in mijn ogen net zo hard aan mee.

Zelfs de AIVD bevestigd dat 10% van de moslims radicaal is. Dat zijn er 100.000.
Het westen en de islam kunnen niet samen. De Islam is véél te imperialistisch en dat blijkt uit ALLES.
Deze twee dingen vind ik niet met elkaar kloppen. Eerst zeg je dat 10% radicaal is. Dan zeg je dat de Islam en het westen niet samen kunnen. Maar als 10% radicaal is, betekent dat dat 90% het niet is. Met een overgrote meerderheid valt in mijn ogen dus prima te leven, zelfs hier in het Westen.

Daarbij zou ik wel eens zien hoeveel procent van de niet-moslims radicale ideëen heeft. Het stikt van de orthodoxe joden en christenen met ideeën die gewoon echt te walgelijk zijn. Volgens mij komt dat percentage minstens zo hoog uit. Radicalisme vind je in iedere bevolkingsgroep en in iedere laag van de bevolking.

Maar ik snap wel wat jij bedoelt hoor robert18. Ik bedoel, voor de elite in Amsterdam-Zuid is het makkelijk lullen. Je zult maar in een van die rampenwijken wonen in Rotterdam zoals jij zegt, dan wordt je constant geconfronteerd met de problemen.

Ik hoop echter dat jij inziet dat dit niet maatgevend is voor hoe "de islam" of "de moslims" in elkaar zitten.

Biljartbal
25 november 2004, 12:55
De islam is gewoon een (klote) godsdienst die is blijven hangen in de 17 eeuw.


Jo rot op man kip zonder kop.

Heb je kritiek op de Islam, prima! Maar dan vraag ik van jou dat je je stelling concreet moet onderbouwen anders moet je je smoel houden! Maar dat zal jij niet kunnen produceren, dus bij deze vraag ik om je smoel te houden :D Tenzij je wat zinnigs te vertellen heb...

hetelfde geldt voor Robert18, die gefrusteerd is en geheel wordt bestuurd door de extreem-rechts gedachten.

J

Biljartbal
25 november 2004, 12:58
En waar ik mij nu weer zo ontzettend aan loop te ergeren is bijvoorbeeld aan Dittrich gisteren. Hij zei zoiets als: "zoiets moet gewoon niet gezegd kunnen worden in dit land." Oh ja, en Theo van Gogh mag wel haat zaaien tegen de moslimcultuur? Wat is dat voor scheefgetrokken waarde-oordeel? Ook met dit soort reacties uit nota bene Den Haag wordt de kloof steeds groter.


Precies Haarmannetje, ongelijkheid leidt tot radicalisering.

Dit land is gewoon TE scheef, althans politiek gezien. Toen Van Gogh vermoord werd riep Verdonk dat de vrijheids van meningsuiting niet beperkt mag worden. Met andere worden volgens haar mag je alles zeggen wat je wilt. Nu heeft van de Ven een wens, en komt Verdonk naar de Tweede Kamer huppelen..." Afschuwelijk dat iemand zoiets zegt"...


Pfffffffff je mag wel alles zeggen wat je wilt, maar je mag niet alles wensen wat je wilt....KROMMER KAN HET NIET. :confused:

Vince001
25 november 2004, 13:38
Jo rot op man kip zonder kop.

Heb je kritiek op de Islam, prima! Maar dan vraag ik van jou dat je je stelling concreet moet onderbouwen anders moet je je smoel houden! Maar dat zal jij niet kunnen produceren, dus bij deze vraag ik om je smoel te houden :D Tenzij je wat zinnigs te vertellen heb...

hetelfde geldt voor Robert18, die gefrusteerd is en geheel wordt bestuurd door de extreem-rechts gedachten.

J
:D ...? Bedoel je soms deze :mad: ?

Maareh.. moet dit onderwerp niet effe 'n weekje in de koelkast? Die Knevel stelt zo'n vraag toch ook alleen maar om de aandacht op z'n eigen persoon te vestigen. Staat 'ie weer even met z'n kop in de picture. Sinds wanneer vraag je tijdens een interview aan iemand wie hij allemaal wel of niet dood wil hebben...?? Er wordt hier duidelijk naar een mooie quote gevist en die vd Ven trapt er netjes in....

Applausje voor Knevel! :puke:

Biljartbal
25 november 2004, 13:44
:D ...? Bedoel je soms deze :mad: ?

Maareh.. moet dit onderwerp niet effe 'n weekje in de koelkast? Die Knevel stelt zo'n vraag toch ook alleen maar om de aandacht op z'n eigen persoon te vestigen. Staat 'ie weer even met z'n kop in de picture. Sinds wanneer vraag je tijdens een interview aan iemand wie hij allemaal wel of niet dood wil hebben...?? Er wordt hier duidelijk naar een mooie quote gevist en die vd Ven trapt er netjes in....

Applausje voor Knevel! :puke:

:D , haha deze doet het ook. Want nu lag ik Jaapiejaap uit omdat ie kakelt als een kip zonder kop....


Helemaal mee eens, Knevel was gewoon uit op die reactie. Ik bedoel, kom op...als presentator weet je dat je in deze tijd zulke uitspraken mag uitlokken.

Tiuri
25 november 2004, 13:50
Jo rot op man kip zonder kop.
Ik ben trouwens niet zo blij met dit soort uitspraken. :confused: We hebben hier gewoon normaal een discussie. Als iets je niet bevalt kun je dat ook gewoon zeggen ipv meteen met termen als "rot op" te komen. Dit komt agressief over en zorgt voor een negatieve sfeer in de discussie. Het is erg moeilijk, ik weet het, maar discussies leveren het meeste op als je er emotieloos ingaat en de "tegenstander" niet agressief benadert. Zo hou je de discussie zuiver en voorkom je dat mensen bij voorbaat al geen zin hebben je verhaal serieus te lezen doordat ze op hun tenen getrapt zijn.

Biljartbal
25 november 2004, 14:00
Ik ben trouwens niet zo blij met dit soort uitspraken. :confused: We hebben hier gewoon normaal een discussie. Als iets je niet bevalt kun je dat ook gewoon zeggen ipv meteen met termen als "rot op" te komen. Dit komt agressief over en zorgt voor een negatieve sfeer in de discussie. Het is erg moeilijk, ik weet het, maar discussies leveren het meeste op als je er emotieloos ingaat en de "tegenstander" niet agressief benadert. Zo hou je de discussie zuiver en voorkom je dat mensen bij voorbaat al geen zin hebben je verhaal serieus te lezen doordat ze op hun tenen getrapt zijn.


Nee daar heb je gelijk in, ik bedoel het ook niet agressief. ;)

jongen25
25 november 2004, 14:55
Ik vind het ook weer erg ver gaan om Van Gogh en iemand als Van de Ven met elkaar te vergelijken op het gebied van 'haatzaaien'.
Van Gogh had een boosaardig soort humor, kon goed schrijven, meende het in principe goed, maar chargeerde soms - hetgeen hem noodlottig is geworden. Van de Ven lijkt me humorloos, niet gericht op welke constructieve bijdrage voor Nederland dan ook, maar bovenal onbeduidend.

Zelf moest ik eigenlijk altijd wel lachen om de columns van Van Gogh in Metro en op zijn website, 'De Gezonde Roker'. Over het algemeen vond ik zijn bijdragen aan het kabbelende publieke debat een verademing. Vaak had hij inhoudelijk gelijk ook, hoewel hij zijn gelijk erg grof kon opeisen (vrouwenmishandelaar Michael Zeeman, schijnheilige Frits Barend).
Een enkele keer ging hij natuurlijk veel te ver ('Als er iemand kanker verdient is het Paul Rosenmoller, de hopman van progressief Nederland (...) Laten we pissen op zijn graf.'), maar vaker was het gewoon een lading sarcasme die deze zelfverklaarde dorpsgek over zijn slachtoffers heen gooide.
Inderdaad, 'leuk' totdat je zelf het slachtoffer werd van deze bloedhond. Maar meestal vocht Van Gogh gewoon polemische ruzies uit met andere opiniemakers. Soms smaakvol, soms smakeloos. Op zich niets mis mee. Rosenmoller had gewoon naar de rechter moeten stappen, dan had hij zeker gewonnen. Het siert hem dan hij dit niet heeft gedaan. Ultieme zelfbeheersing en beschaving.
'Geitenneukers' vond ik persoonlijk kunnen, want Van Gogh doelde hier overduidelijk op de conservatieve islam, niet op de meer progressieve takken. Hij had soortgelijke kwalificaties over voor de Nederlandse zwarte kousen. Niemand kijkt er meer van op als een of andere columnist meteen weer het woordje 'incest' of het spottende 'Gristus aan het Gruis' van stal haalt.
Ik vind het erg jammer dat de motie Van der Laan (D66) het niet gehaald heeft. En ik herhaal het standpunt dat de Nederlandse moslimgemeenschap eens moet ophouden zich zo lichtgeraakt op te stellen en zich automatisch de slachtofferrol aan te meten. Kritiek en schimpscheuten verstommen vanzelf als je a) je eigen houding t.o.v. de omgeving verbetert, b) de opmerkingen schouderophalend naast je neerlegt, a la Rosenmoller. Emancipatie en tolerantie ten top, mission accomplished. Islamitische opiniemakers zoals Benzakour hadden naar de rechter kunnen stappen, hun schouders kunnen ophalen of met de pen Van Gogh kunnen bestrijden.

Van mij mag die Van der Ven zeggen wat ie wil. Hij mag het 'ongelovige Westen' vervloeken en ons allen voor lager dan varkens uitmaken. Zorgelijk wat die man allemaal zegt - en hij mag zich inderdaad gaan afvragen waarom hij dan hier blijft wonen - , maar laten we alsjeblieft deze man niet de mond gaan snoeren.

Tiuri
25 november 2004, 15:41
Ik vind het ook weer erg ver gaan om Van Gogh en iemand als Van de Ven met elkaar te vergelijken op het gebied van 'haatzaaien'.
Van Gogh had een boosaardig soort humor, kon goed schrijven, meende het in principe goed, maar chargeerde soms - hetgeen hem noodlottig is geworden. Van de Ven lijkt me humorloos, niet gericht op welke constructieve bijdrage voor Nederland dan ook, maar bovenal onbeduidend.

Zelf moest ik eigenlijk altijd wel lachen om de columns van Van Gogh in Metro en op zijn website, 'De Gezonde Roker'. Over het algemeen vond ik zijn bijdragen aan het kabbelende publieke debat een verademing. Vaak had hij inhoudelijk gelijk ook, hoewel hij zijn gelijk erg grof kon opeisen (vrouwenmishandelaar Michael Zeeman, schijnheilige Frits Barend).
Een enkele keer ging hij natuurlijk veel te ver ('Als er iemand kanker verdient is het Paul Rosenmoller, de hopman van progressief Nederland (...) Laten we pissen op zijn graf.'), maar vaker was het gewoon een lading sarcasme die deze zelfverklaarde dorpsgek over zijn slachtoffers heen gooide.
Inderdaad, 'leuk' totdat je zelf het slachtoffer werd van deze bloedhond. Maar meestal vocht Van Gogh gewoon polemische ruzies uit met andere opiniemakers. Soms smaakvol, soms smakeloos. Op zich niets mis mee. Rosenmoller had gewoon naar de rechter moeten stappen, dan had hij zeker gewonnen. Het siert hem dan hij dit niet heeft gedaan. Ultieme zelfbeheersing en beschaving.
'Geitenneukers' vond ik persoonlijk kunnen, want Van Gogh doelde hier overduidelijk op de conservatieve islam, niet op de meer progressieve takken. Hij had soortgelijke kwalificaties over voor de Nederlandse zwarte kousen. Niemand kijkt er meer van op als een of andere columnist meteen weer het woordje 'incest' of het spottende 'Gristus aan het Gruis' van stal haalt.
Ik vind het erg jammer dat de motie Van der Laan (D66) het niet gehaald heeft. En ik herhaal het standpunt dat de Nederlandse moslimgemeenschap eens moet ophouden zich zo lichtgeraakt op te stellen en zich automatisch de slachtofferrol aan te meten. Kritiek en schimpscheuten verstommen vanzelf als je a) je eigen houding t.o.v. de omgeving verbetert, b) de opmerkingen schouderophalend naast je neerlegt, a la Rosenmoller. Emancipatie en tolerantie ten top, mission accomplished. Islamitische opiniemakers zoals Benzakour hadden naar de rechter kunnen stappen, hun schouders kunnen ophalen of met de pen Van Gogh kunnen bestrijden.

Van mij mag die Van der Ven zeggen wat ie wil. Hij mag het 'ongelovige Westen' vervloeken en ons allen voor lager dan varkens uitmaken. Zorgelijk wat die man allemaal zegt - en hij mag zich inderdaad gaan afvragen waarom hij dan hier blijft wonen - , maar laten we alsjeblieft deze man niet de mond gaan snoeren.
prachtig stukje tekst, ik ben het ook voor 99% met je eens.
maar ik vind dat je de zaak een tikje eenzijdig bekijkt. Als Van Gogh iemand kanker toewenst is dat grappig/ironisch en moet dat kunnen, maar als Vd Ven iemand kanker toewenst is dat zorgwekkend. Daar ben ik het niet mee eens. Dat lijkt misschien vanuit jouw visie zo, maar wat je als "ironisch" en "grappig" opvat is zeer persoonsgebonden en subjectief.

In feite zeggen beide heren Van Gogh en Van de Ven hier natuurlijk precies hetzelfde (ze wensen iemand dood door kanker toe). De praktijk is echter dat beide heren niet gelijk werden/worden behandeld, en dat is wel vreemd. Het duidt in mijn ogen op een hetze: mensen willen graag een bepaalde trend zien en mensen willen zich graag zorgen maken waardoor dingen eenzijdig bekeken worden.

jongen25
25 november 2004, 16:23
Bedankt voor je compliment Laurensj.:) Ben het ook helemaal eens met je aanvulling, want ik zei eerder ook al dat Van Gogh met zijn uitlating over Rosenmoller in mijn optiek (en in die van de meeste mensen) te ver ging. Ook zijn opmerking over Leon de Winter (ben geen fan van de man, maar toch) was destijds ronduit walgelijk te noemen.
Letterlijk aan de andere kant (ter linkerzijde van het politieke spectrum) ging Michiel Romeijn ook te ver toen hij, ergens na 11 september en voor de moord op Fortuyn, in de gedaante van Oboema de volgende grap maakte: 'Laten we hopen dat die Pim Fortuyn en Harry Mens business class vliegen. Lekker met z'n tweeen, hup, de torens in.'
Geen enkel 'typetje' rechtvaardigt een dergelijke grap.
De afgelopen dagen is, na het incident met Van der Ven, terecht de opmerking van Van Gogh over Rosenmoller weer opgerakeld. Dittrich c.s. waren 'destijds niet van deze uitspraak op de hoogte.' Met terugwerkende kracht moet zo'n opmerking als die van Van Gogh over Rosenmoller dan ook niet kunnen, vinden de meeste dames en heren politici in Den Haag. Maar ja, censuur in Nederland heeft altijd achteraf plaats (en is terecht niet preventief, vind ik).
Mijns inziens heeft het OP DIT MOMENT weinig zin om de respectievelijke opmerkingen van Van Gogh/ Van der Ven strafrechtelijk aan te pakken. Want waar ligt de grens?? Die zal eerst nauwkeurig geherdefinieerd moeten worden. Weg met dat oude artikel van opa Donner over godslastering.
Mensen kanker/ dood (toe)wensen is weer iets heel anders.

Haarmannetje
25 november 2004, 17:51
Ik ben het er ook in het geheel mee eens, dat er een oneerlijk scheve verhouding bestaat tussen scherpe opmerkingen uit de moslimgemeenschap en scherpe opmerkingen over de moslimgemeenschap. Als je staat voor vrijheid van meningsuiting en je binnen dat kader toelaat dat groepen zonder pardon gestigmatiseerd worden met woorden als "geitenneukers" of "achterlijken", dan moet je niet zeuren, wanneer die groep zelf terugkomt met een kankerwens of iets dergelijks. Het is te triest voor woorden als je het zo bekijkt, maar oke, men wil zich kennelijk ook wat betreft dergelijke meningen kunnen uiten. Maar er moet dan wel gemeten worden met twee maten.

Het valt mij vies tegen dat politiek Den Haag zich op een dergelijke manier uit met betrekking tot deze kwestie. Als een stel pubers proberen ze zich populair te maken bij het volk. En maar haat zaaien tegen de moslims en kijk ze eens deze situatie aangrijpen om in een goed daglicht te komen bij het electoraat.

Bah!

Saar
25 november 2004, 17:57
Je kan onmogelijk zeggen dat alle moslims uitschot zijn...er zijn ook genoeg Nederlanders niet helemaal fris maar daar hoor je niemand over. tuurlijk zijn er genoeg foute moslims en idd met hun ideeën en geloofsovertigingen ben ik het (meestal) niet eens maar ik geloof in het positieve en geloof dat er meer aandacht zou moeten zijn voor de goede moslims (en andere buitenlanders) die hard werken, iets bij dragen aan de sameleving en hun best doen om te leven naar de nederlandse maatstaven.

Vind idd wel dat als ze eenmaal weten wie de rotte appels (extremisten) zijn dat ze die er zonder pardon (en preventief) uit moeten halen en het land uitzetten maar daar hoeft mijn normale, goed geintegreerde (moslim)buurman geen last van te hebben.

Biljartbal
25 november 2004, 19:12
Ik ben het er ook in het geheel mee eens, dat er een oneerlijk scheve verhouding bestaat tussen scherpe opmerkingen uit de moslimgemeenschap en scherpe opmerkingen over de moslimgemeenschap. Als je staat voor vrijheid van meningsuiting en je binnen dat kader toelaat dat groepen zonder pardon gestigmatiseerd worden met woorden als "geitenneukers" of "achterlijken", dan moet je niet zeuren, wanneer die groep zelf terugkomt met een kankerwens of iets dergelijks. Het is te triest voor woorden als je het zo bekijkt, maar oke, men wil zich kennelijk ook wat betreft dergelijke meningen kunnen uiten. Maar er moet dan wel gemeten worden met twee maten.

Het valt mij vies tegen dat politiek Den Haag zich op een dergelijke manier uit met betrekking tot deze kwestie. Als een stel pubers proberen ze zich populair te maken bij het volk. En maar haat zaaien tegen de moslims en kijk ze eens deze situatie aangrijpen om in een goed daglicht te komen bij het electoraat.

Bah!

Woorden die staan...

Robert18
25 november 2004, 19:17
Deze twee dingen vind ik niet met elkaar kloppen. Eerst zeg je dat 10% radicaal is. Dan zeg je dat de Islam en het westen niet samen kunnen. Maar als 10% radicaal is, betekent dat dat 90% het niet is. Met een overgrote meerderheid valt in mijn ogen dus prima te leven, zelfs hier in het Westen.Hier wil ik even kort op ingaan, ik moet zo weg.

Ik woon dus in R'dam-Noord, tussen allemaal buitenlanders. Mijn ervaringen met Marokkanen zijn uiterst negatief. Kleine kinderen schelden je hier al uit voor 'kankerkaaskop', 'kankernederlander'. Als je Marokkanen effe aankijkt, heb je al gauw knallende ruzie. Er is hier een tijdje een groepje hoofddoekjes (12-14jr.) geweest dat keihard de kinderen in de buurt terroriseerden. Echt niet overdreven. En maar vloeken en beledigen. En maar roepen dat de moslims het over gaan nemen, dat Nederlanders ongelovige varkens zijn.
Als je op Islamitische fora kijkt, zie je ook dat de meeste bezoekers ervan Nederland/het westen vanuit de grond van hun hart haten. Dit was vooral te merken na 2 november toen de steunbeteugingen aan Mohammed B. je om de oren vlogen. Niet voor niks gingen enkele Islamitische fora meteen dicht, zodat ze de boel flink konden modereren om de boel te sussen.
In een straal van 250m. rondom mijn huis zijn 2 moskeeen, 0 kerken. In een snel tempo worden er overal moskeeen bijgebouwd, met als klap op de vuurpijl de moskee die gebouwd gaat worden naast de Kuip, dat ding met minaretten van 50m hoog!!! Hoe bedoel je intimiderend?
Veruit de meeste misdaden worden door buitenlanders gepleegd. Dit werd door NOTA BENE de NOS bericht in 2002 (of 2003?) met het nieuwsbericht: In Rotterdam wordt 99% van de straatroven door allochtonen gepleegd, en dan vooral Antillianen en Marokkanen.
Als ik naar het gedrag van groepjes Marokkanen kijk, zie ik dat ze altijd met elkaar aan het knokken zijn. Vooral de kleintjes. Dit is geen kwajongens-gedrag, dit is niet normaal. Het is als een constante strijd om het 'leidersschap'. En het gaat vaak erg ver. Ik vraag me altijd af hoe dit soort superagressieve jongeren later gaan functioneren in de maatschappij.
Als blanke Nederlander wordt je vaak gediscrimineerd in Rotterdam. Simpelweg omdat je ver in de minderheid bent en vooral de Marokkanen van nature erg agressief zijn.
Er zijn uitzonderingen, natuurlijk. Maar deze kom ik helaas niet vaak tegen. Ik zie elke dag veel van die gasten in jurken, met baarden, mutsje, en van die grote zwarte schoenen, precies zoals Mohammed B. Zij bepalen hier het straatbeeld. Ik voel me hier als Nederlander absoluut niet meer thuis.
En over die 10% radicalen... 10% komt neer op zo'n 100.000 moslims. Dit vind ik er al héél erg veel, en de AIVD kennende, zullen het er wel makkelijk 2x zoveel zijn 'in het echt'.
Als het op een burgeroorlog aan komt, welke zijde zullen de 'gematigde' en 'minder gematigde' moslims kiezen? Ik denk niet onze zijde.
En een burgeroorlog staat gewoon om de hoek. Als je dit ontkent is het tijd je oogkleppen af te doen. Er is een ENORME spanning tussen moslims en niet-moslims. Er worden steeds aanslagen op kerken en moskeeen gepleegd. Als er nu weer een opiniemaker/politicus wordt afgeslacht weet ik zeker dat hordes Nederlanders gaan rellen omdat ze het gewoon niet langer meer pikken.

Ik moet nu weg :)

Nog een add-on: Ja, er zijn geintegreerde moslims, ik heb helaas alleen het beeld dat dit misschien maar zo'n 10% of minder is in mijn buurt. De rest haat 'ons' gewoon.

jongen25
25 november 2004, 19:44
Beste Robert, ik meen jouw vrees goed te begrijpen. Ik heb zelf Rotterdamse familie en hoor veelal dezelfde verhalen. Mijn neef woonde in een destijds leuke buurt in de wijk Delfshaven (echt waar!) die met het jaar onleefbaarder werd. Hij werkte bij de reclassering en kon het, naar eigen zeggen, gewoon niet helpen dat hij steeds racistischer werd, of in ieder geval sceptischer werd over de goede bedoelingen van sommige groepen migranten. Het is, zo zegt hij, ontzettend moeilijk om niet bevooroordeeld te raken als zo beangstigend vaak de negatieve ervaringen overheersen.
Iedereen die niet in de grote steden woont en leeft, heeft inderdaad makkelijk praten.
Toch moet je proberen om niet in de bekende valkuilen te lopen. Angst en emoties leiden tot verscherpt zwart-wit denken, en daar is niemand bij gebaat.

Biljartbal
25 november 2004, 20:06
Hier wil ik even kort op ingaan, ik moet zo weg.

Ik woon dus in R'dam-Noord, tussen allemaal buitenlanders. Mijn ervaringen met Marokkanen zijn uiterst negatief. Kleine kinderen schelden je hier al uit voor 'kankerkaaskop', 'kankernederlander'. Als je Marokkanen effe aankijkt, heb je al gauw knallende ruzie..

Hoe weet jij dat het marokkanen zijn? Het kunnen even goed turken zijn. Dragen ze een bord om hun rug met de tekst "MAROKAAN?" :confused:


In een straal van 250m. rondom mijn huis zijn 2 moskeeen, 0 kerken. In een snel tempo worden er overal moskeeen bijgebouwd, met als klap op de vuurpijl de moskee die gebouwd gaat worden naast de Kuip, dat ding met minaretten van 50m hoog!!!..

Iedereen is vrij in dit land om zijn godsdienst te praktiseren, u wordt er toch niet mee lastig gevallen...ik ken genoeg kerken die ik wel heel erg groot vind. Ik stoor mij er niet aan hoor...ik denk dat jij eerder lijdt aan een vorm van xenofobie.


Er zijn uitzonderingen, natuurlijk. Maar deze kom ik helaas niet vaak tegen. ..

Tja als je ze haat en ontwijkt, dan kom je ze zeker niet tegen..nee


Er worden steeds aanslagen op kerken en moskeeen gepleegd. ..een burgeroorlog is om de hoek

Door pikkies van 14 ja! Jij stelt je aan man, ik heb echt veel Nederlandse vrienden en die denken er echt heeel anders over. Maar ja, jij bevindt je natuurlijk in een vriendengroep die een afkeer hebben tegen de Islam/buitenlanders. Dan krijg je zulke verhalen te horen, maar de meeste Nederlanders delen die gedachten echt niet

japiejaap
25 november 2004, 21:24
Ik vind zeker niet dat ik "kakel als een kip zonder kop". De manier waarop moslims vrouwen behandelen vind ik ouderwets, beetje zoals nederland 100 jaar terug. En dan die imam's 'de boegbeelden van de islam' het is toch belachelijk dat sommige amper nederlands kunnen praten en maar roepen dat het westen zo slecht is. Maar ondertussen wonen ze er wel en trekken ze lekker een uitkering. :confused:

Henk
25 november 2004, 21:46
Ik vind wel dat die Moslimdocent zich niet zo had moeten uitdrukken.
Stom van hem, vooral omdat hij een voorbeeldfunctie heeft.
Maar ondanks dat ik het stom, asociaal en absoluut niet passend vind heeft hij natuurlijk ook recht op vrije meningsuiting.
Overigens Knevel heeft die opmerking niet uit hem gezogen, hij had die opmerking al eens eerder gemaakt.
Maar om nu alle allochtonen aansprakelijk te stellen voor zijn opmerking......
Af en toe kijk ik wel eens op www.maroc.nl
Sinds Van Gogh eigenlijk. Tuurlijk zijn daar ook wel extreme type's actief.
Maar het overgrote deel reageert heel verstandig op zulke situatie's.

Robert18
25 november 2004, 22:09
Hoe weet jij dat het marokkanen zijn? Het kunnen even goed turken zijn. Dragen ze een bord om hun rug met de tekst "MAROKAAN?" :confused: Een beetje mensenkennis, algemene levenservaring en een paar ogen en je ziet of iemand Marokkaan of Turk is. Als je niet eens twee compleet verschillende nationaliteiten uit elkaar kunt houden dan is het best zielig gesteld met je perceptie.
Je ziet toch in 99% van de gevallen ook het verschil tussen een Amerikaan en een Nederlander? Jij zeker niet :)


Iedereen is vrij in dit land om zijn godsdienst te praktiseren, u wordt er toch niet mee lastig gevallen...ik ken genoeg kerken die ik wel heel erg groot vind. Ik stoor mij er niet aan hoor...ik denk dat jij eerder lijdt aan een vorm van xenofobie.
Als ik aan xenofobie zou lijden zou ik ook bang zijn van Nederlanders, dus daar gaat heel je kutargumentje. Verder ga ik er niet eens op in, omdat mijn eerdere post helder genoeg uitlegt waarom ik liever niet tientallen/honderden moskeeen in mijn stad zie.


Tja als je ze haat en ontwijkt, dan kom je ze zeker niet tegen..nee
Kansloze assumptie. Ik haat en ontwijk ze niet. Het tegenovergestelde is juist het geval.


Door pikkies van 14 ja! Jij stelt je aan man, ik heb echt veel Nederlandse vrienden en die denken er echt heeel anders over. Maar ja, jij bevindt je natuurlijk in een vriendengroep die een afkeer hebben tegen de Islam/buitenlanders. Dan krijg je zulke verhalen te horen, maar de meeste Nederlanders delen die gedachten echt nietMeneer ziet op TV dat er VERDACHTEN zijn aangehouden in Uden van 14 t/m 17 jaar en meneer trekt meteen zijn ongefundeerde conclusies. Typerend. Dom.

Robert18
25 november 2004, 22:19
Hier, nog een leuke :)


Directeur moslimomroep met dood bedreigd

Frank William, de directeur van de Nederlandse Moslim Omroep (http://nmo.omroep.nl/cgi/nmo/) (NMO), is vandaag via de telefoon met de dood bedreigd. De beller zei dat William binnen één week zal worden vermoord. De dreiger stelde zich voor als Mullah Omar uit Tilburg en hekelde de ''te liberale koers'' van de NMO.

William krijgt al geruime tijd 'waarschuwingsbrieven' van mensen die ontevreden zijn met de kritische houding die de NMO inneemt tegenover de radicale islam. Vorige week werd hij al gebeld door dezelfde woedende man, maar William wist hem toen tot bedaren te brengen.

De NMO heeft bij de politie van het korps Gooi en Vechtstreek aangifte gedaan van de doodsbedreiging. Een woordvoerster zei dat er inmiddels een onderzoek is begonnen.




Maar ja, blijf je oogkleppen maar ophouden totdat je er letterlijk dood bij neervalt.

DHTkiller
25 november 2004, 22:20
Hier wil ik even kort op ingaan, ik moet zo weg.

Ik woon dus in R'dam-Noord, tussen allemaal buitenlanders. Mijn ervaringen met Marokkanen zijn uiterst negatief. Kleine kinderen schelden je hier al uit voor 'kankerkaaskop', 'kankernederlander'. Als je Marokkanen effe aankijkt, heb je al gauw knallende ruzie. Er is hier een tijdje een groepje hoofddoekjes (12-14jr.) geweest dat keihard de kinderen in de buurt terroriseerden. Echt niet overdreven. En maar vloeken en beledigen. En maar roepen dat de moslims het over gaan nemen, dat Nederlanders ongelovige varkens zijn.
Als je op Islamitische fora kijkt, zie je ook dat de meeste bezoekers ervan Nederland/het westen vanuit de grond van hun hart haten. Dit was vooral te merken na 2 november toen de steunbeteugingen aan Mohammed B. je om de oren vlogen. Niet voor niks gingen enkele Islamitische fora meteen dicht, zodat ze de boel flink konden modereren om de boel te sussen.
In een straal van 250m. rondom mijn huis zijn 2 moskeeen, 0 kerken. In een snel tempo worden er overal moskeeen bijgebouwd, met als klap op de vuurpijl de moskee die gebouwd gaat worden naast de Kuip, dat ding met minaretten van 50m hoog!!! Hoe bedoel je intimiderend?
Veruit de meeste misdaden worden door buitenlanders gepleegd. Dit werd door NOTA BENE de NOS bericht in 2002 (of 2003?) met het nieuwsbericht: In Rotterdam wordt 99% van de straatroven door allochtonen gepleegd, en dan vooral Antillianen en Marokkanen.
Als ik naar het gedrag van groepjes Marokkanen kijk, zie ik dat ze altijd met elkaar aan het knokken zijn. Vooral de kleintjes. Dit is geen kwajongens-gedrag, dit is niet normaal. Het is als een constante strijd om het 'leidersschap'. En het gaat vaak erg ver. Ik vraag me altijd af hoe dit soort superagressieve jongeren later gaan functioneren in de maatschappij.
Als blanke Nederlander wordt je vaak gediscrimineerd in Rotterdam. Simpelweg omdat je ver in de minderheid bent en vooral de Marokkanen van nature erg agressief zijn.
Er zijn uitzonderingen, natuurlijk. Maar deze kom ik helaas niet vaak tegen. Ik zie elke dag veel van die gasten in jurken, met baarden, mutsje, en van die grote zwarte schoenen, precies zoals Mohammed B. Zij bepalen hier het straatbeeld. Ik voel me hier als Nederlander absoluut niet meer thuis.
En over die 10% radicalen... 10% komt neer op zo'n 100.000 moslims. Dit vind ik er al héél erg veel, en de AIVD kennende, zullen het er wel makkelijk 2x zoveel zijn 'in het echt'.
Als het op een burgeroorlog aan komt, welke zijde zullen de 'gematigde' en 'minder gematigde' moslims kiezen? Ik denk niet onze zijde.
En een burgeroorlog staat gewoon om de hoek. Als je dit ontkent is het tijd je oogkleppen af te doen. Er is een ENORME spanning tussen moslims en niet-moslims. Er worden steeds aanslagen op kerken en moskeeen gepleegd. Als er nu weer een opiniemaker/politicus wordt afgeslacht weet ik zeker dat hordes Nederlanders gaan rellen omdat ze het gewoon niet langer meer pikken.

Ik moet nu weg :)

Nog een add-on: Ja, er zijn geintegreerde moslims, ik heb helaas alleen het beeld dat dit misschien maar zo'n 10% of minder is in mijn buurt. De rest haat 'ons' gewoon.Wat dit betreft allemaal moet ik je wel gelijk geven. Een groot deel van de allochtone (moslim) jongeren is ontspoord. Er is veel agressie, respectloosheid en geweld in die groepen. De ouders zijn hier verantwoordelijk voor, ze leren hun kinderen de Godsdienst: hoofdoek, bidden vasten etc etc, dit is allemaal prima, maar een klein stukje beschaafdheid, vriendelijkheid, menselijkheid etc dat ontbreekt volledig bij deze mensen, de hele nodige integratie ontbreekt volledig. Naar mijn mening kun je dan ook geen moslim zijn, want ze doen eigenlijk precies het tegengestelde wat in hun heilge boek staat. De slechte mentaliteit valt heel snel op bij deze groep mensen, ook ik woon in Rotterdam (Zuid) en reis iedere dag met bus en metro naar m'n werk en ik zie genoeg.

Tiuri
25 november 2004, 22:28
Hier wil ik even kort op ingaan, ik moet zo weg.

Ik woon dus in R'dam-Noord, tussen allemaal buitenlanders. Mijn ervaringen met Marokkanen zijn uiterst negatief. Kleine kinderen schelden je hier al uit voor 'kankerkaaskop', 'kankernederlander'. Als je Marokkanen effe aankijkt, heb je al gauw knallende ruzie. Er is hier een tijdje een groepje hoofddoekjes (12-14jr.) geweest dat keihard de kinderen in de buurt terroriseerden. Echt niet overdreven. En maar vloeken en beledigen. En maar roepen dat de moslims het over gaan nemen, dat Nederlanders ongelovige varkens zijn.
Als je op Islamitische fora kijkt, zie je ook dat de meeste bezoekers ervan Nederland/het westen vanuit de grond van hun hart haten. Dit was vooral te merken na 2 november toen de steunbeteugingen aan Mohammed B. je om de oren vlogen. Niet voor niks gingen enkele Islamitische fora meteen dicht, zodat ze de boel flink konden modereren om de boel te sussen.
In een straal van 250m. rondom mijn huis zijn 2 moskeeen, 0 kerken. In een snel tempo worden er overal moskeeen bijgebouwd, met als klap op de vuurpijl de moskee die gebouwd gaat worden naast de Kuip, dat ding met minaretten van 50m hoog!!! Hoe bedoel je intimiderend?
Veruit de meeste misdaden worden door buitenlanders gepleegd. Dit werd door NOTA BENE de NOS bericht in 2002 (of 2003?) met het nieuwsbericht: In Rotterdam wordt 99% van de straatroven door allochtonen gepleegd, en dan vooral Antillianen en Marokkanen.
Als ik naar het gedrag van groepjes Marokkanen kijk, zie ik dat ze altijd met elkaar aan het knokken zijn. Vooral de kleintjes. Dit is geen kwajongens-gedrag, dit is niet normaal. Het is als een constante strijd om het 'leidersschap'. En het gaat vaak erg ver. Ik vraag me altijd af hoe dit soort superagressieve jongeren later gaan functioneren in de maatschappij.
Als blanke Nederlander wordt je vaak gediscrimineerd in Rotterdam. Simpelweg omdat je ver in de minderheid bent en vooral de Marokkanen van nature erg agressief zijn.
Er zijn uitzonderingen, natuurlijk. Maar deze kom ik helaas niet vaak tegen. Ik zie elke dag veel van die gasten in jurken, met baarden, mutsje, en van die grote zwarte schoenen, precies zoals Mohammed B. Zij bepalen hier het straatbeeld. Ik voel me hier als Nederlander absoluut niet meer thuis.
En over die 10% radicalen... 10% komt neer op zo'n 100.000 moslims. Dit vind ik er al héél erg veel, en de AIVD kennende, zullen het er wel makkelijk 2x zoveel zijn 'in het echt'.
Als het op een burgeroorlog aan komt, welke zijde zullen de 'gematigde' en 'minder gematigde' moslims kiezen? Ik denk niet onze zijde.
En een burgeroorlog staat gewoon om de hoek. Als je dit ontkent is het tijd je oogkleppen af te doen. Er is een ENORME spanning tussen moslims en niet-moslims. Er worden steeds aanslagen op kerken en moskeeen gepleegd. Als er nu weer een opiniemaker/politicus wordt afgeslacht weet ik zeker dat hordes Nederlanders gaan rellen omdat ze het gewoon niet langer meer pikken.

Ik moet nu weg :)

Nog een add-on: Ja, er zijn geintegreerde moslims, ik heb helaas alleen het beeld dat dit misschien maar zo'n 10% of minder is in mijn buurt. De rest haat 'ons' gewoon.
Robert18, ik vind dit een hele goede post van je. Het komt duidelijk uit je hart, ik denk ook niet dat je overdrijft.

Ik zei het al: het is makkelijk praten voor de elite. (Ik moet zeggen dat mijn vriendenkring vooral bestaat uit welvarende, aan de universiteit studerende blanke mensen.) Ik heb mijn hele leven in een vredig rijkeluisdorpje gewoond, nooit enig conflict gehad (behalve dan ruzie met de buren over een blaffende hond). Vooral in Rotterdam is er duidelijk het een en ander misgegaan met de integratie, en het moet niet onderschat worden wat voor 'n invloed dat heeft op de mensen die er wonen. Je zult er maar middenin zitten.

Daar komen ook Robert18's ideeën vandaan: je baseert je wereldbeeld op je omgeving en de dingen die je meemaakt. Da's heel logisch.

Toch blijf ik er wel bij dat de situatie in Rotterdam niet representatief is voor de rest van Nederland. Ik vind ook niet dat wij niet samen kunnen met moslims. Ik weet zeker dat dat wel kan, want de meeste moslims zijn vredelievende mensen die respect voor elkaar hoog in het vaandel hebben. Ik hoop alleen dat we met z'n allen snel gaan praten en nadenken over een juiste samenlevingsvorm, in plaats van bang zijn voor elkaar en elkaar van alles beschuldigen. Hoe we dat moeten bewerkstelligen is natuurlijk erg moeilijk en dat zou ik zo 1-2-3 ook niet weten, maar laten we alsjeblieft wel met elkaar blijven praten en samen tot goede oplossingen proberen te komen.

Robert18
25 november 2004, 22:30
Biljartbal, ik zal je wat leren over de grote boze wereld:

Bekijk deze site eens: http://cyberdjihad.blogspot.com/

Ook wat quotjes van de website:


21.11.04

Twee strontvliegen in één klap

Het is nu 19 dagen na hét moment en wat is de stand? Theo nog altijd dood en Ayaan nog altijd monddood. Mohammed, je bent een kanjer!

Ook stak hij niet onder stoelen of banken dat hij iets van blijdschap voelde toen hij hoorde dat Theo van Gogh dood was. Oftewel, onze broeder zei slechts wat velen van ons denken en gelijk staat heel Nederland weer op zijn kop (http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=527423/sc=5d59c9).
Open brief aan Mohammed

Salaam Alaikum Mohammed,

Weet je wat ik dacht toen ik het hoorde broeder? Ik dacht: O God, laat het alstublieft dit keer wel een moslim zijn...


en lees dan ook meteen 'De ware moslim':
http://www.websamba.com/rahmetullah/dewaremoslim.htm

Kom daarna terug en plaats hier een reactie :)

Biljartbal
25 november 2004, 22:31
Ik vind zeker niet dat ik "kakel als een kip zonder kop". De manier waarop moslims vrouwen behandelen vind ik ouderwets, beetje zoals nederland 100 jaar terug. En dan die imam's 'de boegbeelden van de islam' het is toch belachelijk dat sommige amper nederlands kunnen praten en maar roepen dat het westen zo slecht is. Maar ondertussen wonen ze er wel en trekken ze lekker een uitkering. :confused:



De Islam behandelt de vrouwen helemaal niet slechts. De vrouw is in de Islam gelijk aan de man. Allah zegt in de Koran:" Ik heb de mens geschapen, en onderverdeeld in verschillende volkeren, doch de beste onder jullie is degene die het meest Godvrezends is"

Nou, er staat dus duidelijk DEGENE! En niet de beste MAN onder jullie. Dus een vrouw kan ver boven alle mannen staan... ;)

Zo dat was het dan maar weer eens :D

Biljartbal
25 november 2004, 22:32
Biljartbal, ik zal je wat leren over de grote boze wereld:

Bekijk deze site eens: http://cyberdjihad.blogspot.com/

Ook wat quotjes van de website:




en lees dan ook meteen 'De ware moslim':
http://www.websamba.com/rahmetullah/dewaremoslim.htm

Kom daarna terug en plaats hier een reactie :)

Nou zulke acties veroordeel ik ook. Dit heeft niks met de ware Islam te maken, maar met een groep extremisten.

Ik snap niet wat je met dat wil zeggen, toch niet dat de Islam zulke acties (zoals de moord op van Gogh) toestaat?

Ik lees ook wel op extreem-rechtse sites dat marokkanen op de brandstapel moet. Maar ik weet dat dit de ware gezicht van de Nederlanders is, maar van een groep extremisten. Ik trek hieruit ook niet de conclusie dat ik Nederlanders moet gaan haten...

Tiuri
25 november 2004, 22:37
De Islam behandelt de vrouwen helemaal niet slechts. De vrouw is in de Islam gelijk aan de man. Allah zegt in de Koran:" Ik heb de mens geschapen, en onderverdeeld in verschillende volkeren, doch de beste onder jullie is degene die het meest Godvrezends is"

Nou, er staat dus duidelijk DEGENE! En niet de beste MAN onder jullie. Dus een vrouw kan ver boven alle mannen staan... ;)
wat vind jij dan van dat hoofddoekengedoe biljartbal? Da's toch wel een beetje denigrerend voor de vrouw, of nie.

Biljartbal
25 november 2004, 22:43
wat vind jij dan van dat hoofddoekengedoe biljartbal? Da's toch wel een beetje denigrerend voor de vrouw, of nie.

Nou kijk, de vrouw dient in de Islam gesluierd te zijn. Niet dat haar gezicht niet te zien is, dat is te extreem. Haar haar dient te worden bedekt, zij het een sjaal zij het aan hoofddoek.

Dit is omdat vrouwen die bedekt zijn niet lastig worden gevallen door sexuele gefrusteerde mannen. Een bescherming, want het is duidelijk dat verkrachters het gemunt hebben op vrouwen die sexuele verlangens opwekken.

Ik vind het een prima een regel...en zeker niet belastend voor de vrouw. Ik heb genoeg vriendinnen met een sluier en daar spreek ik er ook mee over. Ze zien het zeker niet als een beperking, maar als een verlichting.

Tiuri
25 november 2004, 22:45
Nou kijk, de vrouw dient in de Islam gesluierd te zijn. Niet dat haar gezicht niet te zien is, dat is te extreem. Haar haar dient te worden bedekt, zij het een sjaal zij het aan hoofddoek.

Dit is omdat vrouwen die bedekt zijn niet lastig worden gevallen door sexuele gefrusteerde mannen. Een bescherming, want het is duidelijk dat verkrachters het gemunt hebben op vrouwen die sexuele verlangens opwekken.

Ik vind het een prima een regel...en zeker niet belastend voor de vrouw. Ik heb genoeg vriendinnen met een sluier en daar spreek ik er ook mee over. Ze zien het zeker niet als een beperking, maar als een verlichting.
waarom moeten mannen het dan niet op? je hoort het zelden omdat het een taboe is, maar mannen worden ook vaak verkracht hoor. Meestal door andere mannen.

Biljartbal
25 november 2004, 22:50
waarom moeten mannen het dan niet op? je hoort het zelden omdat het een taboe is, maar mannen worden ook vaak verkracht hoor. Meestal door andere mannen.

hahaha :D , dat wist ik echt niet dus. Maar dat is een goede vraag laurenjs, maar ik denk dat dat wel meevalt, althans ik heb niet echt in de Islamitische cultuur gehoord/gezien.

Het zal wel denk ik gebeuren, maar meer om iemand te vernederen en niet omdat iemand er lekker uitziet. Want in veel culturen is het zo dat als een man wordt verkracht vernederd wordt. Het bekende verhaal van Okan O, die deed dat ook bij zijn vijanden.

Biljartbal
25 november 2004, 22:52
wat ik best raar, nou ja raar vind is dat sommige mensen hier best een dialoog aangaan. Ik kom wel eens bij www.rondomtien.nl en 2vandaag.nl, maar als ik daar de dialoog aan wil gaan krijg ik de deur keihard in mijn gezicht dicht gesmeten...

Dialoog brengt mensen dichtbij, en verkleint de kloof ;)

Tiuri
25 november 2004, 22:57
Nou kijk, de vrouw dient in de Islam gesluierd te zijn. Niet dat haar gezicht niet te zien is, dat is te extreem. Haar haar dient te worden bedekt, zij het een sjaal zij het aan hoofddoek.

Dit is omdat vrouwen die bedekt zijn niet lastig worden gevallen door sexuele gefrusteerde mannen. Een bescherming, want het is duidelijk dat verkrachters het gemunt hebben op vrouwen die sexuele verlangens opwekken.

Ik vind het een prima een regel...en zeker niet belastend voor de vrouw. Ik heb genoeg vriendinnen met een sluier en daar spreek ik er ook mee over. Ze zien het zeker niet als een beperking, maar als een verlichting.
Wat ik ook probeer te zeggen is dat ik het wel een beetje ouderwets vind dat vrouwen een "bescherming" (in dit geval in de vorm van een sluier) nodig zouden hebben. Ik vind dat je een samenleving moet creëren waarin het duidelijk is dat mensen met hun fikken van elkaar af moeten blijven als er niet om lichamelijk contact gevraagd wordt. Vrouwen moeten uitstralen dat je het niet hoeft te wagen hun lastig te vallen, ook al zijn ze gekleed in een kort rokje en met een decolete tot aan de navel. Mensen moeten eruit kunnen zien zoals ze zelf willen, en dan moeten ze niet lastig gevallen worden door anderen die toevallig hun emoties niet in bedwang kunnen houden.

Mijn vriendinnen hoeven echt geen hoofddoekje op hoor, zij stralen het wel uit dat geen vent het moet wagen aan hun te zitten. Ze zijn allemaal onwijs goed in knokken en vechten en hebben voor de echte moeilijke sterke mannen een busje pepperspray op zak.

Dat is in mijn ogen dus de oplossing voor de problematiek van het lastig vallen van vrouwen: ten eerste een maatschappij scheppen waarin van de vrouw verwacht wordt dat ze "haar mannetje staat", en ten tweede een maatschappij scheppen waarin het duidelijk is dat de man zijn fikken thuis houdt.

Een hoofddoek dragen vind ik juist een verkeerd signaal geven. De vrouw geeft daarmee in feite haar zwakte toe en verhult zich. Ik vind dat wel een beetje ouderwets en een middel van vóór de emancipatiegolf.

Biljartbal
25 november 2004, 23:01
wat ik ook probeer te zeggen is dat ik het wel een beetje ouderwets vind dat vrouwen een "bescherming" (in dit geval in de vorm van een sluier) nodig zouden hebben. Ik vind dat je een samenleving moet creëren waarin het duidelijk is dat mensen met hun fikken van elkaar af moeten blijven als er niet om lichamelijk contact gevraagd wordt. Vrouwen moeten uitstralen dat je het niet hoeft te wagen hun lastig te vallen, ook al zijn ze gekleed in een kort rokje en met een decolete tot aan de navel. Mensen moeten eruit kunnen zien zoals ze zelf willen, en dan moeten ze niet lastig gevallen worden door anderen die toevallig hun emoties niet in bedwang kunnen houden.

Mijn vriendinnen hoeven echt geen hoofddoekje op hoor, zij stralen het wel uit dat geen vent het moet wagen aan hun te zitten. Ze zijn allemaal onwijs goed in knokken en vechten en hebben voor de echte moeilijke sterke mannen een busje pepperspray op zak.

Dat is in mijn ogen dus de oplossing voor de problematiek van het lastig vallen van vrouwen: ten eerste een maatschappij scheppen waarin van de vrouw verwacht wordt dat ze "haar mannetje staat", en ten tweede een maatschappij scheppen waarin het duidelijk is dat de man zijn fikken thuis houdt.

Een hoofddoek dragen vind ik juist een verkeerd signaal geven. De vrouw geeft daarmee in feite haar zwakte toe en verhult zich. Ik vind dat wel een beetje ouderwets en een middel van vóór de emancipatiegolf.

Het zal nooit zo zijn om een verkrachtvrije wereld te creeren. En al zou een Islamitische vrouw knokken, vechten en allerlei wapens op zak dragen...vrouwen blijven kwetsbaar want er zijn altijd een paar idioten in de maatschappij die net zoveel geweld gaan gebruiken. Dus ik denk dat je nooit een verkachtsvrije wereld kunt creeren, omdat dit meer een persoonlijkheisprobleem van verkrachter is. En je kunt alles behandelen, behalve gekken. Je kunt nooit zien wat iemand verbergt...

DHTkiller
25 november 2004, 23:04
waarom moeten mannen het dan niet op? je hoort het zelden omdat het een taboe is, maar mannen worden ook vaak verkracht hoor. Meestal door andere mannen.Het is best mogelijk dat er vroeger (waarschijnlijk nu ook wel) veel aanranders en verkrachters waren in die Arabische landen en dat het uit voorzorg verplicht werd voor de vrouwen, omdat dus de omgeving onveilg was. Wat overigens wel toegestaan is, is dat moslimvrouwen thuis wel hun hoofddoeken mogen afdoen, ook waar hun broers, schoonbroers, zussen, ooms, tantes etc, dit omdat de omgeving dit keer wel veilig is. Hier in het westen in Nederland gelden andere regels, dit is een totale andere wereld. Een man krijgt geen stijve van een vrouw zonder hoofdoek, tenzij die vrouw een minirok, naaldhakken etc draagt, maar dat is een ander verhaal. Zonder hoofddoek lopen is iets gewoons, iets standaards in onze maatschappij, ik denk dat functie van de hoofddoek hier volledig vervalt en dus overbodig wordt. Ik denk zeker wel dat de Islam adaptief is en dat het zich in elke tijd, cultuur en samenleving kan aanpassen.

Tiuri
25 november 2004, 23:07
Het zal nooit zo zijn om een verkrachtvrije wereld te creeren. En al zou een Islamitische vrouw knokken, vechten en allerlei wapens op zak dragen...vrouwen blijven kwetsbaar want er zijn altijd een paar idioten in de maatschappij die net zoveel geweld gaan gebruiken. Dus ik denk dat je nooit een verkachtsvrije wereld kunt creeren, omdat dit meer een persoonlijkheisprobleem van verkrachter is. En je kunt alles behandelen, behalve gekken. Je kunt nooit zien wat iemand verbergt...
nee goed, je kunt nooit een verkrachtingsvrije wereld creëren, maar dat wil niet zeggen dat je dat doel wel mag nastreven. Je kunt natuurlijk nooit een wereld creëren die geheel vrij van gevaren is.

Kijk, als ik affiniteit aan een jongen laat zien op straat krijg ik vrij vaak gedonder en gescheld op straat. Dat wil niet zeggen dat ik mijn homoseksualiteit ga lopen verbergen ofzo. Ik kijk wel uit. Terwijl ik wel het risico loop (niet eens zo'n gering risico) om een klap te krijgen of zelfs flink in elkaar geslagen te worden.

Ik vind het verbergen van wie je bent een slecht plan, daarmee geef je namelijk toe aan de "daders". Ik denk dat je beter de agressor kunt aanpakken dan het slachtoffer verbergen.

japiejaap
26 november 2004, 06:57
Moslim mannen mogen ook meer vrouwen trouwen, hoe denk jij daar over dan?

Biljartbal
26 november 2004, 08:32
Moslim mannen mogen ook meer vrouwen trouwen, hoe denk jij daar over dan?

Geldt dat in Nederland dan?

Haarmannetje
26 november 2004, 09:18
Ik vind zeker niet dat ik "kakel als een kip zonder kop". De manier waarop moslims vrouwen behandelen vind ik ouderwets, beetje zoals nederland 100 jaar terug. Dus? Welke universele regels (en volgens mij bestaan die niet) zeggen dat iedere cultuur zich aan moet passen aan de westerse cultuur of meer specifiek in dit geval: de Nederlandse cultuur? Jij mag het ouderwets vinden, maar wat is eigenlijk ouderwets? Alleen maar omdat het bij ons ooit zo ging, is het ouderwets? Ik vind het vrij arrogant om te denken dat onze cultuur de maat is.

En dan die imam's 'de boegbeelden van de islam' het is toch belachelijk dat sommige amper nederlands kunnen praten en maar roepen dat het westen zo slecht is. Maar ondertussen wonen ze er wel en trekken ze lekker een uitkering. :confused: Ja, hier ben ik het mee eens.

Haarmannetje
26 november 2004, 09:24
wat vind jij dan van dat hoofddoekengedoe biljartbal? Da's toch wel een beetje denigrerend voor de vrouw, of nie. Waarom is dat denigrerend? Tenzij ze door haar man verplicht wordt natuurlijk, maar de meesten kiezen er zelf voor. Het is toch te belachelijk voor woorden, dat wij hoofddoekjes dan zouden verbieden in naam van bescherming van de moslimvrouw? Willen we dan straks ook de rokken gaan verbieden die de dames in Staphorst dragen?

Haarmannetje
26 november 2004, 09:26
Dit is omdat vrouwen die bedekt zijn niet lastig worden gevallen door sexuele gefrusteerde mannen. Een bescherming, want het is duidelijk dat verkrachters het gemunt hebben op vrouwen die sexuele verlangens opwekken. Dus toch? Zeg je hiermee impliciet dat een uitdagend gekleedde vrouw die verkracht wordt, het in feite aan haar zelf te danken heeft?

Haarmannetje
26 november 2004, 09:32
Wat ik ook probeer te zeggen is dat ik het wel een beetje ouderwets vind dat vrouwen een "bescherming" (in dit geval in de vorm van een sluier) nodig zouden hebben. Ik vind dat je een samenleving moet creëren waarin het duidelijk is dat mensen met hun fikken van elkaar af moeten blijven als er niet om lichamelijk contact gevraagd wordt. Vrouwen moeten uitstralen dat je het niet hoeft te wagen hun lastig te vallen, ook al zijn ze gekleed in een kort rokje en met een decolete tot aan de navel. Mensen moeten eruit kunnen zien zoals ze zelf willen, en dan moeten ze niet lastig gevallen worden door anderen die toevallig hun emoties niet in bedwang kunnen houden.

Mijn vriendinnen hoeven echt geen hoofddoekje op hoor, zij stralen het wel uit dat geen vent het moet wagen aan hun te zitten. Ze zijn allemaal onwijs goed in knokken en vechten en hebben voor de echte moeilijke sterke mannen een busje pepperspray op zak.

Dat is in mijn ogen dus de oplossing voor de problematiek van het lastig vallen van vrouwen: ten eerste een maatschappij scheppen waarin van de vrouw verwacht wordt dat ze "haar mannetje staat", en ten tweede een maatschappij scheppen waarin het duidelijk is dat de man zijn fikken thuis houdt.

Een hoofddoek dragen vind ik juist een verkeerd signaal geven. De vrouw geeft daarmee in feite haar zwakte toe en verhult zich. Ik vind dat wel een beetje ouderwets en een middel van vóór de emancipatiegolf. Maar Laurens, laten we eerlijk zijn, een vrouw is nu eenmaal zwakker dan een man. Ik kan mij niet voorstellen dat wanneer één van jouw vriendinnen helemaal alleen ergens loopt en dan wordt aangevallen, het dan allemaal zo gemakkelijk gaat, zoals jij nu beweert.

En verder heb ik vrij veel een discussie gevoerd met vrienden bijvoorbeeld over dat aspect van het uitlokken van aanranding door kleding van de vrouw. Ik zelf praat aanranding en verkrachting natuurlijk absoluut niet goed, maar een vrouw kan wel een aanleiding zijn. Iedereen moet kunnen dragen wat hij of zij wil, ja, maar er kunnen nu eenmaal consequenties aan kleven. Je zult het nooit voor elkaar krijgen, dat geen enkele man (om even specifiek daar op te wijzen) zich ooit over zal geven aan zijn seksuele lusten bij het zien van een 'lekker wijf'.

Een vrouw die om die reden vervolgens verkracht wordt moet uiteraard geholpen worden, maar ze had het kunnen voorkomen, door niet zo gekleed te gaan.

Haarmannetje
26 november 2004, 09:37
nee goed, je kunt nooit een verkrachtingsvrije wereld creëren, maar dat wil niet zeggen dat je dat doel wel mag nastreven. Je kunt natuurlijk nooit een wereld creëren die geheel vrij van gevaren is.

Kijk, als ik affiniteit aan een jongen laat zien op straat krijg ik vrij vaak gedonder en gescheld op straat. Dat wil niet zeggen dat ik mijn homoseksualiteit ga lopen verbergen ofzo. Ik kijk wel uit. Terwijl ik wel het risico loop (niet eens zo'n gering risico) om een klap te krijgen of zelfs flink in elkaar geslagen te worden.

Ik vind het verbergen van wie je bent een slecht plan, daarmee geef je namelijk toe aan de "daders". Ik denk dat je beter de agressor kunt aanpakken dan het slachtoffer verbergen. Ik snap het wel en dat zou ook een mooie samenleving zijn, maar ook ik geloof er niet in. Denk overigens ook aan het volgende:
- Waarom beveilig je je huis met sloten?
- Waarom gebruik je een geheime pincode?
- Waarom verzeker je je tegen inbraak?
- Enzovoort...

Ons hele leven staat in het teken van zelfbescherming om niet aangevallen te worden op welke manier dan ook.

Mag ik dan vragen wat de reden is voor een meisje om zich zo uitdagend te kleden? Ik kan geen enkele andere reden bedenken dan sekueel te prikkelen en als er dan een man is die daar praktisch op in gaat, kan het opeens niet. Ik keur het geenzins goed, vergeet dat niet, maar ergens klopt er hier natuurlijk iets niet.

Tiuri
26 november 2004, 10:15
En verder heb ik vrij veel een discussie gevoerd met vrienden bijvoorbeeld over dat aspect van het uitlokken van aanranding door kleding van de vrouw. Ik zelf praat aanranding en verkrachting natuurlijk absoluut niet goed, maar een vrouw kan wel een aanleiding zijn. Iedereen moet kunnen dragen wat hij of zij wil, ja, maar er kunnen nu eenmaal consequenties aan kleven. Je zult het nooit voor elkaar krijgen, dat geen enkele man (om even specifiek daar op te wijzen) zich ooit over zal geven aan zijn seksuele lusten bij het zien van een 'lekker wijf'.
Ach kom nou, een vrouw moet toch lekker in een minirokje kunnen lopen zonder dat ze wordt lastiggevallen? Iedereen moet kunnen dragen waar ie zin in heeft. Als ik op het strand ben en ik zie al die lekkere beach boys lopen kan ik me ook wel inhouden hoor. Er zijn vast mensen die dat niet kunnen, nou die moeten dan door de vrouw op de vingers worden getikt en naar de politie worden gebracht.

Ik snap het wel en dat zou ook een mooie samenleving zijn, maar ook ik geloof er niet in. Denk overigens ook aan het volgende:
- Waarom beveilig je je huis met sloten?
- Waarom gebruik je een geheime pincode?
- Waarom verzeker je je tegen inbraak?
- Enzovoort...
Dat zijn allemaal dingen waar je niet zelf bij bent. Ik ben ervan overtuigd dat de vrouwen zichzelf prima kunnen verdedigen. Natuurlijk is het zo dat mannen van nature meer lichaamskracht kunnen ontwikkelen, maar verkrachters zijn zelden bodybuilders hoor. En bovendien komt het bij zelfverdediging helemaal niet aan op kracht. Al die cursussen leren je juist met zo min mogelijk kracht te verdedigen.

Hoofddoek vind ik daarom ook nergens voor nodig.

Haarmannetje
26 november 2004, 10:22
Ach kom nou, een vrouw moet toch lekker in een minirokje kunnen lopen zonder dat ze wordt lastiggevallen? Iedereen moet kunnen dragen waar ie zin in heeft. Als ik op het strand ben en ik zie al die lekkere beach boys lopen kan ik me ook wel inhouden hoor. Er zijn vast mensen die dat niet kunnen, nou die moeten dan door de vrouw op de vingers worden getikt en naar de politie worden gebracht. Tuurlijk, daar ben ik het mee eens. We leven nu eenmaal in een cultuur waarbij aanranding en verkrachting strafbaar zijn en strafbare feiten, moeten ook bestraft worden. Ik zeg alleen, dat de oorzaak in zo'n geval wel bij de vrouw ligt. Ze had het kunnen voorkomen in principe. Ik vind het overigens een verschil wanneer je op strand ligt, of wanneer je door de stad loopt of in het uitgaansleven. Iedereen moet kunnen dragen wat hij of zij wil, maar er zijn nu eenmaal mogelijke consequenties en dat zal altijd zo blijven. Maar Laurens, waarom mag iemand dan niet bepalen, of hij uberhaupt iets aan doet?

Dat zijn allemaal dingen waar je niet zelf bij bent. Ik ben ervan overtuigd dat de vrouwen zichzelf prima kunnen verdedigen. Natuurlijk is het zo dat mannen van nature meer lichaamskracht kunnen ontwikkelen, maar verkrachters zijn zelden bodybuilders hoor. En bovendien komt het bij zelfverdediging helemaal niet aan op kracht. Al die cursussen leren je juist met zo min mogelijk kracht te verdedigen. Ja oke, dit is ook zo. Maar even over die kracht in het algemeen. Je hoeft echt geen bodybuilder te zijn, om nog steeds sterker te zijn dan gemiddelde vrouw.

Hoofddoek vind ik daarom ook nergens voor nodig. Jij niet, maar een vrouw die er eentje draagt misschien wel. Als je vindt dat iedereen zelf moet weten wat hij of zij draagt, dan moet je natuurlijk ook toestaan, dat zo'n moslima een hoofddoek wil dragen. Ook al staat dat voor jou gelijk aan onderdrukking.

Tiuri
26 november 2004, 10:33
Tuurlijk, daar ben ik het mee eens. We leven nu eenmaal in een cultuur waarbij aanranding en verkrachting strafbaar zijn en strafbare feiten, moeten ook bestraft worden. Ik zeg alleen, dat de oorzaak in zo'n geval wel bij de vrouw ligt. Ze had het kunnen voorkomen in principe.
Dit kan je dus echt niet zeggen vind ik. De oorzaak ligt natuurlijk niet bij de vrouw, maar bij de agressor. Die is de schuld. Tuurlijk had het voorkomen kunnen worden als de vrouw een broek aan had getrokken (hoewel die natuurlijk dan ook niet te strak mag zijn omdat de billen dan te mooi uit kunnen komen en stel je voor dat een man daar opgewonden van wordt!), maar dat is verkeerd beredeneerd vind ik. Ik kan ook voorkomen dat ik uitgescholden word op straat, dat wil niet zeggen dat ik m'n homoseksualiteit ga verbergen. Ik had ook kunnen overwegen niet te gaan studeren aan de universiteit, want stel je voor dat ik het niet af had kunnen maken, dan had ik met een geweldige studieschuld gezeten.

Je kunt een hoop voorkomen door nergens aan te beginnen, maar laat het in godsnaam nooit zover komen.

Ik vind het overigens een verschil wanneer je op strand ligt, of wanneer je door de stad loopt of in het uitgaansleven. Iedereen moet kunnen dragen wat hij of zij wil, maar er zijn nu eenmaal mogelijke consequenties en dat zal altijd zo blijven. Maar Laurens, waarom mag iemand dan niet bepalen, of hij uberhaupt iets aan doet?
Hahahaha :D Goeie vraag! Ik denk dat je moet kijken naar wat binnen sociale conventies nog acceptabel is. Ik vind het volstrekt acceptabel als een vrouw een minirokje draagt, daar vind ik niets raars aan. Maar onze cultuur (en de meeste andere culturen op aarde) vindt een naakt persoon nou eenmaal erg raar, dus als je in je Adamskostuum naar de AH gaat is er wel iets mis met je ;)

Ja oke, dit is ook zo. Maar even over die kracht in het algemeen. Je hoeft echt geen bodybuilder te zijn, om nog steeds sterker te zijn dan gemiddelde vrouw.
Da's waar, maar nogmaals: het hoeft niet op spierkracht aan te komen.

Jij niet, maar een vrouw die er eentje draagt misschien wel. Als je vindt dat iedereen zelf moet weten wat hij of zij draagt, dan moet je natuurlijk ook toestaan, dat zo'n moslima een hoofddoek wil dragen. Ook al staat dat voor jou gelijk aan onderdrukking.
Helemaal waar, en ik ben ook sterk tegen een verbod! Iedereen mag dragen wat hij/zij wil! Ik leg alleen uit waarom ik het nergens voor nodig vind. Ik zie het niet zozeer als vrouwenonderdrukking, maar wel als "ongeëmancipeerdheid" (als dat een woord is ;))

Haarmannetje
26 november 2004, 10:49
Dit kan je dus echt niet zeggen vind ik. De oorzaak ligt natuurlijk niet bij de vrouw, maar bij de agressor. Die is de schuld. Tuurlijk had het voorkomen kunnen worden als de vrouw een broek aan had getrokken (hoewel die natuurlijk dan ook niet te strak mag zijn omdat de billen dan te mooi uit kunnen komen en stel je voor dat een man daar opgewonden van wordt!), maar dat is verkeerd beredeneerd vind ik. Ik kan ook voorkomen dat ik uitgescholden word op straat, dat wil niet zeggen dat ik m'n homoseksualiteit ga verbergen. Ik had ook kunnen overwegen niet te gaan studeren aan de universiteit, want stel je voor dat ik het niet af had kunnen maken, dan had ik met een geweldige studieschuld gezeten.

Je kunt een hoop voorkomen door nergens aan te beginnen, maar laat het in godsnaam nooit zover komen. Ja, dat is waar en als je de parallel trekt met homoseksualiteit op straat, dan heb je zeker gelijk vind ik. Tuurlijk moet jij ook je homoseksualiteit op straat kunnen uiten, door bijvoorbeeld iemand te laten weten dat je hem leuk vindt. Net zoals bij heteroseksuelen. Helemaal mee eens.

Maar toch vind ik seksueel gekleed gaan wat anders. Daarmee zend je niet een subtiel gebaar uit naar iemand in het bijzonder, maar naar iedereen. Je profileert je als een seksueel lustobject. Dat is de belangrijkste reden van zo'n meisje, dat kan niet anders. Wij mensen worden voor een groot gedeelte gedreven door onze seksuele lusten en tja, als je dan als meisje die lusten ook nog eens gaat prikkelen is het net alsof je een heerlijke worst voorhoudt voor een hond. Om vervolgens dan de praktisering van die lust bij de mannen te verbieden staat gelijk aan het ophangen van de wordt op een niveau, waar de hond niet bij kan komen.

De oorzaak ligt bij de prikkeling en dat is de kleding van de vrouw. Daarmee zeg ik dus niet, dat de vrouw schuldig is. Een man is rationeel en weet heel goed dat het niet mag, dus hij is schuldig.


Hahahaha :D Goeie vraag! Ik denk dat je moet kijken naar wat binnen sociale conventies nog acceptabel is. Ik vind het volstrekt acceptabel als een vrouw een minirokje draagt, daar vind ik niets raars aan. Maar onze cultuur (en de meeste andere culturen op aarde) vindt een naakt persoon nou eenmaal erg raar, dus als je in je Adamskostuum naar de AH gaat is er wel iets mis met je ;) Maar waarom? 100 jaar geleden werd je als meisje met een kort rokje ook niet geaccepteerd en dan kon je ook nog eens een fikse straf verwachten. Sociale conventies zijn dynamisch en ik vind, dat wanneer we accepteren dat iemand er uitdagend gekleed over loopt, we ook niet moeten zeuren, wanneer iemand er compleet naakt over loopt ;).

Da's waar, maar nogmaals: het hoeft niet op spierkracht aan te komen. Nee, dat klopt. Meestal leren ze ook technieken om een man op zijn zwakke plekken te kunnen raken. And we all know, where that would be ;).

Helemaal waar, en ik ben ook sterk tegen een verbod! Iedereen mag dragen wat hij/zij wil! Ik leg alleen uit waarom ik het nergens voor nodig vind. Ik zie het niet zozeer als vrouwenonderdrukking, maar wel als "ongeëmancipeerdheid" (als dat een woord is ;)) Ja oke, begrepen :). Maar kijk, ik ben een echte cultuurrelativist, ik vind het heel naar wanneer mensen zeggen dat onze cultuur de maat der dingen is. Want wat is bijvoorbeeld emancipatie? Bestaat er zoiets als universele emancipatie? Kunnen we zeggen: die vrouw draagt een hoofddoekje, dus ze is niet geëmancipeerd? We kunnen wat mij betreft alleen zeggen: die vrouw draagt een hoofddoekje, dus ze is binnen de context van ONZE cultuur niet geëmancipeerd.

Wanneer je redeneert vanuit een universeel perpectief, dan vind ik het nogal arrogant overkomen.

Tiuri
26 november 2004, 11:02
Maar toch vind ik seksueel gekleed gaan wat anders. Daarmee zend je niet een subtiel gebaar uit naar iemand in het bijzonder, maar naar iedereen. Je profileert je als een seksueel lustobject. Dat is de belangrijkste reden van zo'n meisje, dat kan niet anders. Wij mensen worden voor een groot gedeelte gedreven door onze seksuele lusten en tja, als je dan als meisje die lusten ook nog eens gaat prikkelen is het net alsof je een heerlijke worst voorhoudt voor een hond. Om vervolgens dan de praktisering van die lust bij de mannen te verbieden staat gelijk aan het ophangen van de wordt op een niveau, waar de hond niet bij kan komen.
hahah :) mooi gezegd. Ik denk ook wel dat je worst-vergelijking opgaat. Maar dan nog, mensen weten toch inmiddels wel dat ze niet alles kunnen doen waar ze zin in hebben? Zo'n meisje die zich uitdagend kleedt doet dat gewoon om zichzelf lekker te voelen en om aandacht te krijgen in de vorm van blikken enzo. Dat is goed voor je zelfvertrouwen. Maar zo'n meisje doet dat niet om aangerand te worden! :) Ik vind het ook belangrijk mezelf goed te kleden en er "lekker" uit te zien, maar daarmee vind ik niet dat ik een verkrachting uitdaag.

De oorzaak ligt bij de prikkeling en dat is de kleding van de vrouw. Daarmee zeg ik dus niet, dat de vrouw schuldig is. Een man is rationeel en weet heel goed dat het niet mag, dus hij is schuldig
OK nu snap ik het, hier ben ik het wel mee eens.

Maar waarom? 100 jaar geleden werd je als meisje met een kort rokje ook niet geaccepteerd en dan kon je ook nog eens een fikse straf verwachten. Sociale conventies zijn dynamisch en ik vind, dat wanneer we accepteren dat iemand er uitdagend gekleed over loopt, we ook niet moeten zeuren, wanneer iemand er compleet naakt over loopt ;).
Ik vind iemand die naakt loopt niet zozeer uitdagend, meer gewoon gestoord! :) Ik zou daar niet zo snel geil van worden, ik zou eerder heel raar opkijken.

Ja oke, begrepen :). Maar kijk, ik ben een echte cultuurrelativist, ik vind het heel naar wanneer mensen zeggen dat onze cultuur de maat der dingen is. Want wat is bijvoorbeeld emancipatie? Bestaat er zoiets als universele emancipatie? Kunnen we zeggen: die vrouw draagt een hoofddoekje, dus ze is niet geëmancipeerd? We kunnen wat mij betreft alleen zeggen: die vrouw draagt een hoofddoekje, dus ze is binnen de context van ONZE cultuur niet geëmancipeerd.

Wanneer je redeneert vanuit een universeel perpectief, dan vind ik het nogal arrogant overkomen.
Da's waar, maar het is natuurlijk onmogelijk om los van cultuur te denken, omdat de cultuur om ons heen ons nu eenmaal heeft gevormd. We kunnen dus niet anders. Dingen om ons heen beoordelen we met onze referentie, en dat is gewoon onze cultuur.
Cultuur en denken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, toch? Als je redeneert zoals jij kun je niets meer zeggen. Je kunt dan moord of verkrachting ook niet meer afkeuren, omdat dat alleen maar fout is in onze cultuur. In een andere cultuur kan dit juist een teken van respect voor elkaar zijn oid.

Biljartbal
26 november 2004, 14:09
Dus toch? Zeg je hiermee impliciet dat een uitdagend gekleedde vrouw die verkracht wordt, het in feite aan haar zelf te danken heeft?

Nee dat zeg ik, maar het is toch wel bekend dat halfnaakte vrouwen eerder worden verkracht of niet?

Biljartbal
26 november 2004, 14:17
Moslim mannen mogen ook meer vrouwen trouwen, hoe denk jij daar over dan?

Waarom hoor ik jou dan niet over partnerruil of parenclubs in Nederland, waar iemand wordt toegevoegd bij het stel?

japiejaap
26 november 2004, 17:42
Geldt dat in Nederland dan?
Nee dit kan niet in nederland nee... maakt dat uit? ik heb het over de islam in het algemeen. En paren clubs lijken me heel wat anders, of mogen moslim vrouwen ook met meer mannen trouwen. Dan heb ik nix gezegd.....

Biljartbal
26 november 2004, 19:53
Nee dit kan niet in nederland nee... maakt dat uit? ik heb het over de islam in het algemeen. En paren clubs lijken me heel wat anders, of mogen moslim vrouwen ook met meer mannen trouwen. Dan heb ik nix gezegd.....

Nou nou parenclubs heel wat anders...

maar efin,

Met een toestemming van een vrouw mag een moslims man in een islamitische land trouwen met nog een vrouw. Mits hij ze alletwee gelijk behandeld.

Marcjacobs
2 december 2004, 22:39
Op zo'n moslimleraar kon ik mijn meest sadistische trekjes wel botvieren, dat weet ik wel. Diegene die de scene van Sloth kenne uit Seven en dat zo ongeveer tot de macht biljoen, ja dat leek me wel leuk. Islamieten zijn een bergbevolking die allen diene te worden aangepakt. ik kom uit venlo en ieder die weet hoe het daar aan te gaat weet hoe fout het is.

EDIT: heerlijk toch vrijheid van meningsuiting

Equilibrium
2 december 2004, 23:41
En nog STEEDS zit iedereen hier (behalve JapieJaap dan) met z'n kop diep in de grond.

En straks weer enorm geschokkeerd zijn als de volgende politieke moord plaatsvindt.

*diepe zucht*

Kom eens in mijn 'ghetto' kijken (R'dam-Noord), dan piep je meteen anders en snap je misschien ooit hoe het in elkaar zit.

Ik woon ook in Rotterdam-Noord..ik vind alleen wel dat je erg overdrijft, ghetto?:confused: ik ben er nooit lastiggevallen en vind het totaal onzin wat je nu uitkraamt. Volgens mij ben jij diegene met zijn kop diep in de grond..

sonofsam
3 december 2004, 13:05
Waarom worden alle moslims over 1 kam geschoren?

Son of Sam

Biljartbal
3 december 2004, 13:31
Op zo'n moslimleraar kon ik mijn meest sadistische trekjes wel botvieren, dat weet ik wel. Diegene die de scene van Sloth kenne uit Seven en dat zo ongeveer tot de macht biljoen, ja dat leek me wel leuk. Islamieten zijn een bergbevolking die allen diene te worden aangepakt. ik kom uit venlo en ieder die weet hoe het daar aan te gaat weet hoe fout het is.

EDIT: heerlijk toch vrijheid van meningsuiting

Mensen zoals jij mogen de pluris krijgen :D (EDIT: heerlijk toch vrijheid van meningsuiting :D) , en dat is geen meningsuiting wat jij doet.

Een mening dien je concreet te kunnen onderbouwen. Kijk zoals dit in jouw geval:" Alle moslims dienen aangepakt te worden, want Mohammed B was een moslim :rolleyes: "

sonofsam
3 december 2004, 13:40
Er is een verschil tussen "vrijheid van meningsuiting" en "vrijheid om een idioot te zijn". Laten we aub mensen niet over 1 kam scheren, maar elk individu apart beoordelen op zijn daden.

Er is geen moslimfundamentalisme: je hebt moslims en daarnaast heb je mensen die kwaad in de zin hebben en daarnaast maar roepen dat ze moslims zijn.

Son of Sam

Robert18
3 december 2004, 13:45
Wat een naive mensen hier :)

Ik ga d'r verder niet eens op in. Sommige zullen het wel nooit zien. Mensen, blijf maar lekker met je kop onder de grond of doe gewoon je oogjes dicht, dan is alles harstikke goed.

Biljartbal
3 december 2004, 13:47
Er is een verschil tussen "vrijheid van meningsuiting" en "vrijheid om een idioot te zijn". Laten we aub mensen niet over 1 kam scheren, maar elk individu apart beoordelen op zijn daden.

Er is geen moslimfundamentalisme: je hebt moslims en daarnaast heb je mensen die kwaad in de zin hebben en daarnaast maar roepen dat ze moslims zijn.

Son of Sam

Kijk dit is nou een reactie.

En ja Robert18 als je niks te zeggen hebt, dan kruip je inderdaad stilletjes weg. Want deze woorden van sonofsam staan zeker.

Iemand die mensen vermoord kan geen moslim zijn. Als ik straks een vrouw verkracht en roep dan "Ik ben Joods"...moeten we dan ook alle Joden het land uitschoppen?

Robert18
3 december 2004, 13:56
Kijk dit is nou een reactie.

En ja Robert18 als je niks te zeggen hebt, dan kruip je inderdaad stilletjes weg. Want deze woorden van sonofsam staan zeker.

Nee, denk eens na man, ik heb al GENOEG in dit topic gezegd. Kijk het maar eens door, ik heb al genoeg getypt in dit topic. Ik heb geen zin om m'n hele verhaal opnieuw te typen. Als mensen het niet WILLEN begrijpen, dan ZULLEN ze het ook nooit begrijpen. Ik kruip niet stilletjes weg, ik geef gewoon de hoop op dat dat soort linkse schorum ooit nog het licht zal zien.


Iemand die mensen vermoord kan geen moslim zijn. Als ik straks een vrouw verkracht en roep dan "Ik ben Joods"...moeten we dan ook alle Joden het land uitschoppen?Wat een onzin... Hopeloos gewoon. Voor zover ik weet zjin er GENOEG passages uit de Koran waarin tot vermoorden word opgeroepen. Homo's moeten afgemaakt worden, ongelovige honden moeten afgemaakt worden en hun landen moeten veroverd worden.

Is het zo moeilijk toe te geven dat de die godsdienst achterlijk is? Zowiezo vind ik alle godsdiensten achterlijk, maar de Islam staat nu het meest in de spotlights, en vormt de grootste dreiging voor het Westen. Want wij zijn hun vijand.

Biljartbal
3 december 2004, 14:11
Wat een onzin... Hopeloos gewoon. Voor zover ik weet zjin er GENOEG passages uit de Koran waarin tot vermoorden word opgeroepen. Homo's moeten afgemaakt worden, ongelovige honden moeten afgemaakt worden en hun landen moeten veroverd worden.

.

Oh ja, kijk..nu mag jij dat bewijzen. Breng het bewijs indien je de waarheid spreekt.

Veel verzen waarin wordt opgeroepen de ongelovigen te doden sloegen op het feit dat de Profeet oorlog voerde met de ongelovige arabieren. Niet zomaar, omdat de arabieren alle moslims wilden weg hebben uit Mekka.Deze verzen dienen dus in een historische context te worden geplaatst. In een oorlog mag je je vijand doden!!!!! Of denk jij daar anders over?

Punt 2) Breng de vers naar voren uit de Koran die zegt dat homo'd dood moeten! Dit wil ik echt dus zien...(lang zoeken trouwens :D )

Punt3) Waar staat in de Koran dat je andermans land mag inpikken?

En Robert kom nou niet met die onzin van :" Ja maar Moumni heeft dat gezegd, ja maar Bin laden heeft dat gezegd". Mensen kunnen zoveel zeggen, ik wil NU bewijzen zien uit de Koran!

Als je dat niet kunt leveren, dan ben je een LEUGENAAR!

Kom op met die teksten...ik wacht :D

Biljartbal
3 december 2004, 14:14
ROBERT deze twee verzen uit de Koran zeggen genoeg. Ik verklaar je hierbij tot leugenaar van Haarweb :D

Allah verbiedt jullie niet om met degenen die jullie niet bestrijden in de godsdienst, en die jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen.”
(Al-Moemtahanah: 8)

En Allah zegt (Interpretatie van de betekenis):,,En gaat niet in overtreding (tegenover anderen). Voorwaar, Allah heeft de overtreders niet lief.”
(Al Baqarah: 190)

jongen25
3 december 2004, 14:19
Dat geluid hoor je vaker de laatste tijd.
'Zo iemand kan geen moslim zijn'.
Ik ben er best van overtuigd dat de mensen die dit zeggen brave gelovigen zijn die menen wat ze zeggen, maar toch is en blijft het een beetje struisvogelgedrag. Het valt gewoon niet te ontkennen dat er extremistische types voortkomen van onder de brede paraplu die het label 'islam' krijgt opgeplakt.
Waar, ook het Christendom en Jodendom kennen extremisten. Maar het probleem zit m op het moment toch vooral bij de extremistische moslims. Voor mijn part noem je ze genuanceerd 'extremistische uitwassen van de brede islamitische cultuur', maar ik vind dat de moslimgemeenschap wel moet erkennen dat er monsters uit hun midden komen. Als een soort van bezweringsformule zeggen dat 'deze mensen geen moslim zijn', is klassiek ontkenningsgedrag. Zelf beweren ze wel degelijk dat ze moslim zijn, en ze beroepen zich wel op de koran. Moslims moeten erkennen dat er rotte appels in hun midden zijn en deze met chirurgische precisie verwijderen.

Biljartbal
3 december 2004, 14:24
Dat geluid hoor je vaker de laatste tijd.
'Zo iemand kan geen moslim zijn'.
Ik ben er best van overtuigd dat de mensen die dit zeggen brave gelovigen zijn die menen wat ze zeggen, maar toch is en blijft het een beetje struisvogelgedrag. Het valt gewoon niet te ontkennen dat er extremistische types voortkomen van onder de brede paraplu die het label 'islam' krijgt opgeplakt.
Waar, ook het Christendom en Jodendom kennen extremisten. Maar het probleem zit m op het moment toch vooral bij de extremistische moslims. Voor mijn part noem je ze genuanceerd 'extremistische uitwassen van de brede islamitische cultuur', maar ik vind dat de moslimgemeenschap wel moet erkennen dat er monsters uit hun midden komen. Als een soort van bezweringsformule zeggen dat 'deze mensen geen moslim zijn', is klassiek ontkenningsgedrag. Zelf beweren ze wel degelijk dat ze moslim zijn, en ze beroepen zich wel op de koran. Moslims moeten erkennen dat er rotte appels in hun midden zijn en deze met chirurgische precisie verwijderen.

In de Koran is er niks terug te vinden over geweld tegenover onschuldigen. En als je afwijkt van de Koran dan ben je toch geen moslim meer? Toch? Jongen25 leg mij eens uit hoe je je eigen moslim kunt noemen, als je handelt in strijd met de Koran?

Maar efin,

Moslimsorganisaties hebben genoeg gedaan vind ik. Er is een veroordeling gekomen van alle moskeeorganisaties. Er zijn tochten geregeld. Ik snap niet wat wij nog meer moeten doen hoor?

jongen25
3 december 2004, 14:56
Wat moslims moeten doen? Heel simpel: erkennen dat er monsters voortkomen uit hun midden. Monsters die de boel op scherp zetten en de naam van de islam bezoedelen. Kritische zelfreflectie en deze mensen aanpakken. Goed opvoeden, met als belangrijkste vuistregel: respecteer de ander, en gebruik NOOIT geweld, zelfs niet als je geprovoceerd wordt.
Het probleem zit m niet in de koran. Het probleem zit m in hoe de koran door deze mensen geinterpreteerd wordt. Feitelijk mogen de mensen dan wel gelijk hebben als ze beweren dat MOhammed B. 'geen echte moslim' is, hij is wel afkomstig uit de islamitische cultuur.
Tuurlijk, hij is niet in een vacuum opgegroeid en hij heeft net zo goed goede en slechte elementen van het 'Nederlander zijn' geincorporeerd (zoals fietsen jatten!). Maar de reden waarom hij tot geweld is overgegaan, is dat hij de koran op een extreme manier interpreteerde. Onlosmakelijk met deze interpretatie verbonden zijn woorden als intolerantie, rancune (en haat) tegen het westen, geen incasseringsvermogen enz.
Ook ergerde ik me aan de volgende uitspraak: 'Van Gogh was natuurlijk een nare man, maar... (dat rechtvaardigt het niet hem te vermoorden)'. Onzin! De mening dat Van Gogh een nare man was doet helemaal niet ter zake! Geweld tegen individuen is NOOIT gerechtvaardigd en staat los van iemands persoonlijkheid.

Biljartbal
3 december 2004, 15:08
Wat moslims moeten doen? Heel simpel: erkennen dat er monsters voortkomen uit hun midden. Monsters die de boel op scherp zetten en de naam van de islam bezoedelen. Kritische zelfreflectie en deze mensen aanpakken. Goed opvoeden, met als belangrijkste vuistregel: respecteer de ander, en gebruik NOOIT geweld, zelfs niet als je geprovoceerd wordt.


Ik denk zelf dat je nooit het extremisme kunt aanpakken. Mensen worden gedreven door hun ideologieen en zijn dan niet meer vatbaar voor commentaar binnen de Islamitische gemeenschap. Daarnaast worden deze radicale jongeren "bestuurd" vanuit het Midden-Oosten.

Maar de moslims hebben zeker toch erkend dat Mohammed B uit hun gemeenschap is voortgekomen? Moskee-organisaties hebben een veroordeling uitgesproken, tochten die werden georganiseerd die kenbaar moesten maken dat er geen plaats is voor extremisme binnen de Islam. Hiermee heeft de moslimsgemeenschap tcoh erkend dat Mohammed B uit hun gemeenschap komt? Ik bedoel, ik heb nergens een veroodeling gezien van een Hindoe-tempel...waarom? Domweg, omdat Mohammed B geen hindoe was.

Robert18
3 december 2004, 15:08
ROBERT deze twee verzen uit de Koran zeggen genoeg. Ik verklaar je hierbij tot leugenaar van Haarweb :D

Allah verbiedt jullie niet om met degenen die jullie niet bestrijden in de godsdienst, en die jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen.”
(Al-Moemtahanah: 8)

En Allah zegt (Interpretatie van de betekenis):,,En gaat niet in overtreding (tegenover anderen). Voorwaar, Allah heeft de overtreders niet lief.”
(Al Baqarah: 190)
1-7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald (zoals de Joden), noch dat der dwalenden (zoals de Christenen).

2-24. Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zijn.

2-191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

2-193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

3-10. Voorzeker zullen de bezittingen en kinderen der ongelovigen hun tegen Allah in het geheel niet baten: dezen zullen brandstof voor het Vuur zijn,

3-12. Zeg tot de ongelovigen: "Gij zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.

3-56. Doch de ongelovigen zal Ik in deze wereld en in de volgende streng straffen en zij zullen geen helpers hebben."

3-131. En vreest het Vuur dat voor de ongelovigen is bereid.

3-151. Wij zullen de harten der ongelovigen met ontzag vervullen omdat zij aan Allah deelgenoten toeschrijven waarvoor Hij geen gezag heeft nedergezonden. Hun verblijfplaats is het Vuur en slecht is de woning der overtreders.

3-152. En Allah heeft Zijn belofte aan u gehouden, toen gij hen met Zijn verlof dooddet totdat gij onstandvastig werdt en het over het gebod onder elkander oneens werdt en gij niet gehoorzaamdet, nadat Hij u hetgeen u behaagde had laten zien. Onder u waren er die deze tegenwoordige wereld begeerden en er waren onder u die het Hiernamaals begeerden. Toen wendde Hij u van hen af, opdat Hij u mocht beproeven; maar Hij heeft het u vergeven. Allah is Genadevol jegens de gelovigen.

3-195. En hun Heer verhoorde hen, zeggende: "Ik zal het werk van iedere werker onder u, hetzij man of vrouw, niet verloren doen gaan. - Gij behoort tot elkander. - En Ik zal van hen, die hun land verlieten en van hun huizen zijn verjaagd en voor Mijn zaak zign vervolgd en die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen: een beloning van Allah en bij Allah is de beste beloning

4-56. Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs

4-151. Dezen zijn inderdaad de ongelovigen en Wij hebben voor de ongelovigen een vernederende straf bereid.

5-33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

5-36. Voorzeker, al hadden de ongelovigen al hetgeen op aarde is en nog eens zoveel, om zich daarmede van de straf op de Dag der Opstanding vrij te kopen, dan zou het van hen toch niet worden aanvaard; er wacht hen een pijnlijke straf.

5-37. Zij zullen uit het vuur willen komen, maar zij zullen er niet kunnen uitgaan en dit zal voor hen een blijvende straf zijn.

5-38. En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs.

5-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

5-86. Maar de ongelovigen die Onze tekenen verloochenen zullen de bewoners der hel zijn.

7-4. Hoeveel steden hebben Wij vernietigd! Onze straf overviel hen gedurende de nacht of tijdens de middagslaap.

7-95. Daarna verwisselden Wij het boze met het goede, totdat zij groeiden en zeiden: "Lijden en geluk wedervoeren onze vaderen ook." Dan grepen Wij hen plotseling terwijl zij er niet aan dachten.

7-182. En degenen, die Onze tekenen verwerpen zullen Wij geleidelijk aangrijpen, op een wijze die zij niet verwachten.

8-39. En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen.

8-57. Als gij hen in de oorlog ontmoet, jaagt dan degenen die achter hen zijn vrees aan wegens hen, opdat zij er lering uit mogen trekken.

9-1. Dit is de verklaring van ontheffing door Allah en zijn boodschapper tegenover degenen der afgodendienaren met wie gij een verdrag hebt gesloten.

9-5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

9-23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

9-29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

9-68. Allah belooft de huichelaars, mannen en vrouwen en de ongelovigen het Vuur der hel, waarin zij zullen vertoeven. Het zal hun genoeg zijn. Allah heeft hen vervloekt, en zij zullen een blijvende straf ontvangen.

9-73. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.

9-101. Van de u omringende woestijn-Arabieren zijn sommigen huichelaars evenals van het volk van Madina, dezen volharden in huichelarij. Gij kent hen niet; Wij kennen hen en Wij zullen hen hier dubbel straffen, daarna zullen zij aan een grote straf worden overgeleverd.

9-123. O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.

47-4. Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

47-5. Hij zal hen leiden en hun toestand verbeteren.

47-6. En hen in het paradijs, dat Hij hun heeft bekend gemaakt, toelaten.

60-13. O gij die gelooft, bevriendt u niet met een volk op hetwelk Allah vertoornd is; zij wanhopen aan het Hiernamaals zoals de ongelovigen wanhopen aan hen, die in de graven liggen.

66-9. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars en wees streng tegen hen. Hun woning is de hel en dit is een kwade bestemming!





Zeg maar dagdag Biljartbal.

Biljartbal
3 december 2004, 15:15
[b][color=black][font=Arial]1-7. Het pad dergenen...color]

hahah even snel gekopieerd van Nieuwsrechts.nl :D

Je kunt niet echt begrijpend lezen he Robert? Nog een keer dan maar; :rolleyes:

DIE VERZEN WAARIN ALLAH ROEPT DE ONGELOVIGEN TE DODEN, DUIDEN OP DE OORLOG DIE DE PROFEET VOERDE TOEN HIJ WERD ONDERDRUKT. IN EEN OORLOG MAG JE DE VIJAND DODEN!!!!!!!!!!!!!TENZIJ DE VIJAND ZOCH OVERGEEFT



Zo misschien snap jet het nu wel. Bovendien zie ik daar niet terug dat je homo's mag doden? :D ...daar wacht ik ook nog op he! Jongen, als je die vers niet naar voren schuift, weet iedereen hier dat je een leugenaar bent (hoewel de meeste dat toch al weten)

Zeg maar DAGDAG ROBERT. Als je voor elke leugen een haartje terugkreeg dan was je net een van de Jackson5 ;)

Robert18
3 december 2004, 15:23
Doe eens even normaal. Ten eerste heb ik die zooi niet van NieuwRechts.nl. Misschien ken jij die site veel beter dan ik???

En om te zeggen dat al die verzen alleen geldig zijn in tijden van oorlog is wel heel erg vergezocht :)

Maar ga jij nou maar lekker SP/GL stemmen. Ga vooral door met het kop onder de grond houden :)

Biljartbal
3 december 2004, 15:25
Doe eens even normaal. Ten eerste heb ik die zooi niet van NieuwRechts.nl. Misschien ken jij die site veel beter dan ik???

En om te zeggen dat al die verzen alleen geldig zijn in tijden van oorlog is wel heel erg vergezocht :)

Maar ga jij nou maar lekker SP/GL stemmen. Ga vooral door met het kop onder de grond houden :)

hahaha Robert18, daar ga je dan...u bent de zwakste schakel :D

Kon je die vers niet vinden waarin staat dat je homo's mag doden?

Robert18 ;) Ik neem je het niet kwalijk...maar dit duidt de werkelijkheid aan. Veel mensen roepen zulke dingen als jij, maar als je om bewijs vraagt...komt er niks. ;)

sonofsam
3 december 2004, 15:29
Het niveau daalt met de seconde!

Son of Sam

Biljartbal
3 december 2004, 15:31
Het niveau daalt met de seconde!

Son of Sam

Ja inderdaad, daar heb je gelijk in...maar er zijn nog geen scheldwoorden gevallen...dus het gaat nog goed :D Ik ga ook niet meer in discussie met Robert :P

Tiuri
3 december 2004, 15:31
Het niveau daalt met de seconde!

Son of Samvind je? ik vind het, los van al het "geflame", wel een aardige discussie.

Biljartbal
3 december 2004, 15:33
vind je? ik vind het, los van al het "geflame", wel een aardige discussie.

ja best aardig, maar die Robert is toch een leugenaar vind ik. Hij roept loze kreten, maar als je hem het bewijs vraagt...joost mag het weten wanneer dat komt.

sonofsam
3 december 2004, 15:38
Er is maar een groep extremisten op de aarde:

Zij die anderen over 1 kam scheren!

Mensen: elk individu is anders!

Son of Sam

Haarmannetje
3 december 2004, 15:52
Robert, in de Bijbel staan ook passages die niet bepaald homoseksueelvriendelijk zijn. Wat moet er dan volgens jou met de Bijbel gebeuren?

Biljartbal
3 december 2004, 16:44
Robert, in de Bijbel staan ook passages die niet bepaald homoseksueelvriendelijk zijn. Wat moet er dan volgens jou met de Bijbel gebeuren?

En daarnaast het Joodse Heilige schrift Talmoed die sommige schokkende passages bevat, maar daar horen we Robert niet over praten :confused:

Robert18
3 december 2004, 16:48
Biljartbal, ik heb je al heel veel bewijs gegeven, maar dat negeer je maar effe voor het gemak. Verder had ik geen tijd om verder te zoeken naar bewijs over het doden van homo's, ik heb ook nog andere dingen te doen weet je.

En jullie denken toch niet dat ik achterlijk ben? Ik zal ook echt niet de Bijbel verdedigen hoor, eerder bestrijden. Ik ben net zo tegen de Bijbel als tegen de Koran. Alleen heeft het westen een factor 1000x meer last van moslim-(extremisten) dan van christen-extremisten.

Haarmannetje
3 december 2004, 16:53
Tja Robert, en misschien hebben de moslims en christen vooral last van seculiere extremisten, die het liefst de religie willen bestrijden. Zie dan in dat het om gelijkwaardige partijen gaat. Niemand heeft gelijk, er bestaan enkel collectieve overtuigingen.

Biljartbal
3 december 2004, 16:56
Biljartbal, ik heb je al heel veel bewijs gegeven, maar dat negeer je maar effe voor het gemak. Verder had ik geen tijd om verder te zoeken naar bewijs over het doden van homo's, ik heb ook nog andere dingen te doen weet je.

En jullie denken toch niet dat ik achterlijk ben? Ik zal ook echt niet de Bijbel verdedigen hoor, eerder bestrijden. Ik ben net zo tegen de Bijbel als tegen de Koran. Alleen heeft het westen een factor 1000x meer last van moslim-(extremisten) dan van christen-extremisten.


Nou nou, ik heb niks genegeerd. Ik heb je echt het tegendeel bewezen met de volgende vers:

,,Allah verbiedt jullie niet om met degenen die jullie niet bestrijden in de godsdienst, en die jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen.” (Al-Moemtahanah: 8)

Dit zegt toch genoeg. Hiermee heb ik toch aangetoond dat je niet de mensen mag doden waarmee je niet in oorlog bent? Of niet?

Robert18
4 december 2004, 09:06
Ik zie dit als een alleenstaande vers, die verder van geen toepassing is op de enorme lijst verzen die ik heb gequote.

Anyway, wist je dat volgens de AIVD 10% van de moslims radicaal is? Wat te denken van de periferie daarvan die semi-radicaal is?
Wat moet ik denken van die jurken met lange baarden en soms zelfs burka's die door m'n straat schuffelen? Wat moet ik denken als TELKENS als er iets crimineels gebeurt in mijn omgeving de dader een buitenlander is?

Er zitten enkele goede tussen, maar dat zijn er echt maar weinig en die spreken zich te weinig/niet uit tegen de slechte dingen die hun volk doen.

Biljartbal
4 december 2004, 12:26
Ik zie dit als een alleenstaande vers, die verder van geen toepassing is op de enorme lijst verzen die ik heb gequote.

Anyway, wist je dat volgens de AIVD 10% van de moslims radicaal is? Wat te denken van de periferie daarvan die semi-radicaal is?
Wat moet ik denken van die jurken met lange baarden en soms zelfs burka's die door m'n straat schuffelen? Wat moet ik denken als TELKENS als er iets crimineels gebeurt in mijn omgeving de dader een buitenlander is?

Er zitten enkele goede tussen, maar dat zijn er echt maar weinig en die spreken zich te weinig/niet uit tegen de slechte dingen die hun volk doen.

Voel je je bedreigd dan door mensen met een baard en een lange jurk?

Marcjacobs
4 december 2004, 12:52
Allah zegt....... God zegt.......... maar man, ben eens mens en luister naar jezelf in plaats van een verzinsel, Diegene die die boeken geschreven heeft pist zichzelf onder van het lachen in zijn graf. Mens.... heeft dat woord nog een betekenis

sonofsam
4 december 2004, 13:55
De naam van deze thread klopt niet meer met de inhoud.

Ik dacht meer aan een titel als:
"Het relaas van een moslim en een atheist die elkaar chronisch beledigen"

Son of Sam

Marcjacobs
4 december 2004, 14:09
Of een wetenschapper die meent overal zijn neus ergens in te steken

sonofsam
4 december 2004, 14:14
Of een wetenschapper die meent overal zijn neus ergens in te steken
Ook dat is een mooie naam, maar dat dekt niet de lading van deze thread...

Henk
4 december 2004, 18:29
Allah zegt....... God zegt.......... maar man, ben eens mens en luister naar jezelf in plaats van een verzinsel, Diegene die die boeken geschreven heeft pist zichzelf onder van het lachen in zijn graf. Mens.... heeft dat woord nog een betekenis
:D Ik ben zelf Christen, maar ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat.
Inderdaad het is de hele tijd "Allah zegt" "God zegt", laten we eerst maar eens proberen (als iemand daar belang bij heeft) om te luisteren wat God of Allah tegen jezelf probeert te zeggen. Neem niet alles te serieus wat er in de Bijbel of Koran staat. Als ik het mis heb zal God mij waarschijnlijk later voor deze uitspraak wel weer pakken :D .

Marcjacobs
4 december 2004, 18:34
Kijk als je christen bent, zo zij het. Het is jouw geloof en dergelijke, maar je bent een mens en je hebt de wereld. Ontdek jezelf, ontdek de wereld en ontdek wie JIJ bent zonder dat je je constant beroept op een boek of een entiteit. Als er daadwerkelijk een God bestaat, dan zie ik het wel, zo niet, des te beter. Ik leef en dat kan ik van gelovigen helaas niet altijd zeggen. De christenen hebben echter de Verlichting gezien, de moslims nog zeker niet. Of ze zijn gewoon dom of ze volgen graag, ik weet het niet. Een ding weet ik zeker, een moslim die atheist wordt is ver beter af dan een moslim. Deze mensen leven niet door constant te bidden, naar Mekka te gaan( gooi DAAR maar eens een bom op) of iets anders.De christenen met hun kruistochten,. heksenjachten en weet ik veel. miljoenen gestorven omdat a) de mens dom is b) de mens niet kan interpreteren c) de mens machtswellustig is d) alle drie tegelijk. Ik geef religie niet zozeer de schuld, maar eerder de mens.

jolinda
4 december 2004, 21:24
In de bijbel lees ik:
"De ure komt dat een ieder die u doodt zal menen God een heilige dienst te bewijzen".
joh. 16 vs 20.

Moslimextremisten denken dit werkelijk.



In de koran lees ik:
"Hak de hoofden af van de ongelovigen in de strijd.
soera 47 vs 4

en
"Snij hun hoofden af , en de toppen van hun vingers.
soera 8 vs 12.


misschien staat het hier wel al ergens,ik heb niet alles gelezen.

sonofsam
4 december 2004, 21:48
In de bijbel lees ik:
"De ure komt dat een ieder die u doodt zal menen God een heilige dienst te bewijzen".
joh. 16 vs 20.

Moslimextremisten denken dit werkelijk.



In de koran lees ik:
"Hak de hoofden af van de ongelovigen in de strijd.
soera 47 vs 4

en
"Snij hun hoofden af , en de toppen van hun vingers.
soera 8 vs 12.


misschien staat het hier wel al ergens,ik heb niet alles gelezen.
Ik weet alles van zowel de Bijbel als van de Koran (heb me in beide verdiept):

Die verzen die jij uit de Koran citeert kloppen wel, alleen vermeld jij (gemakshalve) niet het context waarin deze citaten staan: namelijk deze teksten slaan op een situatie van OORLOG en niet in een situatie in het algemeen...

Laat ik het dan maar volledigheidshalve wél noemen...

Son of Sam

Onthoud altijd hoe je "nieuws" brengt: voorkom misverstanden...

jolinda
4 december 2004, 22:04
ja,maar het staat wel in de koran,en dat heeft Theo van Gogh wel het leven gekost.
Als een beest afgeslacht voor allah.


Maar ja,eigenlijk kan ik alleen maar medelijden hebben met mensen die zo n god dienen.


En misschien kunnen we met Jezus zeggen:"Vader vergeef het hun,want ze weten niet wat ze doen".

Theo van Gogh spotte evengoed met het christelijk geloof,voor christenen een reden om voor die man te bidden,niet om hem als een beest af te slachten.

Henk
4 december 2004, 22:04
Ik weet alles van zowel de Bijbel als van de Koran (heb me in beide verdiept):

Je weet ook echt alles hé. ;)

Laat ik het dan maar volledigheidshalve wél noemen...

Son of Sam

Onthoud altijd hoe je "nieuws" brengt: voorkom misverstanden

Bedankt voor je aanvullende informatie.

Henk
4 december 2004, 22:12
Theo van Gogh spotte evengoed met het christelijk geloof,voor christenen een reden om voor die man te bidden,niet om hem als een beest af te slachten.

Ik heb voor die man nooit gebeden hoor.

sonofsam
4 december 2004, 22:16
En misschien kunnen we met Jezus zeggen:"Vader vergeef het hun,want ze weten niet wat ze doen".
Als Jezus nu zou leven, zou Theo tot die mensen behoren die hem zouden kruisigen...

Henk
4 december 2004, 22:18
Als Jezus nu zou leven, zou Theo tot die mensen behoren die hem zouden kruisigen...

Theo is al dood dus dat zou een beetje moeilijk worden. Daarbij zie ik van Gogh als een grote hond die wel blafte maar niet beet.

sonofsam
4 december 2004, 22:19
Voor de duidelijkheid: Son of Sam is GEEN christen...

sonofsam
4 december 2004, 22:20
Theo is al dood dus dat zou een beetje moeilijk worden. Daarbij zie ik van Gogh als een grote hond die wel blafte maar niet beet.
En iedereen had achter Judas ook geen kwaad gezocht...

jolinda
4 december 2004, 22:20
Ja,en ik waarschijnlijk ook.

Henk
4 december 2004, 22:21
Nee, je bent geen christen, maar als die s.o.s-pil echt werkt, wordt je wel als de nieuwe verlosser binnengehaald hier. :D

Biljartbal
4 december 2004, 22:21
In de bijbel lees ik:
"De ure komt dat een ieder die u doodt zal menen God een heilige dienst te bewijzen".
joh. 16 vs 20.

Moslimextremisten denken dit werkelijk.



In de koran lees ik:
"Hak de hoofden af van de ongelovigen in de strijd.
soera 47 vs 4

en
"Snij hun hoofden af , en de toppen van hun vingers.
soera 8 vs 12.


misschien staat het hier wel al ergens,ik heb niet alles gelezen.

Weer een geval van onzin uitkramen en woorden uit hun verband rukken :rolleyes:

Biljartbal
4 december 2004, 22:22
Sonsam wat is jouw geloof eigenlijk, als ik vragen mag?

sonofsam
4 december 2004, 22:48
Nee, je bent geen christen, maar als die s.o.s-pil echt werkt, wordt je wel als de nieuwe verlosser binnengehaald hier. :D
Hahaha, zolang ik maar niet gekruisigd wordt, vind ik alles best...

Son of Sam

sonofsam
4 december 2004, 22:50
Sonsam wat is jouw geloof eigenlijk, als ik vragen mag?
Son of Sam gelooft in rechtvaardigheid, passie, liefde, ratio, eerlijkheid, zorgzaamheid en affectie...

sonofsam
4 december 2004, 22:52
The Passion of Son of Sam

Haarmannetje
5 december 2004, 08:25
ja,maar het staat wel in de koran,en dat heeft Theo van Gogh wel het leven gekost.
Als een beest afgeslacht voor allah. Tja en zo werden de moslims door Theo zelf als beesten afgeschilderd voor zijn eigen plezier en het plezier van andere respectlozen.

Marcjacobs
5 december 2004, 15:13
Son of Sam gelooft in rechtvaardigheid, passie, liefde, ratio, eerlijkheid, zorgzaamheid en affectie...
Yeah right

Marcjacobs
5 december 2004, 16:22
Nou nou, ik heb niks genegeerd. Ik heb je echt het tegendeel bewezen met de volgende vers:

,,Allah verbiedt jullie niet om met degenen die jullie niet bestrijden in de godsdienst, en die jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen.” (Al-Moemtahanah: 8)

Dit zegt toch genoeg. Hiermee heb ik toch aangetoond dat je niet de mensen mag doden waarmee je niet in oorlog bent? Of niet?
Moslims zijn met iedereen in oorlog,zal hun nog snel genoeg opbreken

Haarmannetje
5 december 2004, 17:20
Moslims zijn met iedereen in oorlog,zal hun nog snel genoeg opbreken
Nee, iedereen lijkt met de moslims in oorlog te zijn. Slechts een handjevol idioten die toevallig moslim zijn heeft oorlog met de rest; niet de moslims an sich.

Biljartbal
5 december 2004, 18:25
Moslims zijn met iedereen in oorlog,zal hun nog snel genoeg opbreken

Het verbaast mij nog steeds dat er zulke idioten als marcjacobs rondlopen :D

Zoals Haarmannetje zegt slechts een klein deel is in oorlog. Heel Noord-afrika is islamitische....er woedt da ar geen oorlog hoor. :rolleyes:

Marcjacobs
5 december 2004, 18:47
idioten, wat is het toch met moslims en direct op de tenen getrapt te zijn, dat laat toch echt wel wat over jullie onzekerdheid tonen. Geen wonder dat steeds meer mensen er een schijthekel aan krijgen, moskeen affikken en dergelijke want de meeste moslims die ik ken( ik kom dan uit venlo) zijn voor geen meter opgevoed en menen alles te zijn.

Biljartbal
5 december 2004, 20:01
idioten, wat is het toch met moslims en direct op de tenen getrapt te zijn, dat laat toch echt wel wat over jullie onzekerdheid tonen. Geen wonder dat steeds meer mensen er een schijthekel aan krijgen, moskeen affikken en dergelijke want de meeste moslims die ik ken( ik kom dan uit venlo) zijn voor geen meter opgevoed en menen alles te zijn.

Nee jij bent lekker opgevoed zeg :D

Als je elke keer de boel generaliseert en je wordt erop aangesproken en je blijft doorgaan...dan ben je toch ook een idioot of niet? :D

Biljartbal
5 december 2004, 20:02
idioten, wat is het toch met moslims en direct op de tenen getrapt te zijn, dat laat toch echt wel wat over jullie onzekerdheid tonen. Geen wonder dat steeds meer mensen er een schijthekel aan krijgen, moskeen affikken en dergelijke want de meeste moslims die ik ken( ik kom dan uit venlo) zijn voor geen meter opgevoed en menen alles te zijn.

maar ja, ik wacht nog steeds op het bewijs dat moslims in de hele wereld in conflict zijn met anderen...of kun je dat niet meer leveren? :rolleyes:

Net zoals Robert die riep dat de Koran vertelt dat alle homo's doodmoeten. Na een week moet hij nog steeds het bewijs leveren :D

Jij moet pas opgevoed worden denk ik.

jolinda
5 december 2004, 20:04
Tja en zo werden de moslims door Theo zelf als beesten afgeschilderd voor zijn eigen plezier en het plezier van andere respectlozen.

Dus moest hij als een beest afgeslacht worden?

Biljartbal
5 december 2004, 20:11
Dus moest hij als een beest afgeslacht worden?

Zegt hij dat dan? :rolleyes:

Marcjacobs
5 december 2004, 20:20
maar ja, ik wacht nog steeds op het bewijs dat moslims in de hele wereld in conflict zijn met anderen...of kun je dat niet meer leveren? :rolleyes:

Net zoals Robert die riep dat de Koran vertelt dat alle homo's doodmoeten. Na een week moet hij nog steeds het bewijs leveren :D

Jij moet pas opgevoed worden denk ik.
generaliseren is zo'n leuk woord he........ iedereen doet het, en telkens wordt het toch als verdiging gebruikt. iedereen gebruikt het. maar niemand begrijpt het......... gebruik je hersens eens man. Iedereen die een boek volgt is in mijn ogen niks waard en kan net zo goed dood zijn, beter wordt je niet. ben maar een slaaf, een instrument maar val niemand lastig met die kutkerken of moskeeen. Ik zou wel eens de eerste wille zien die een kerk mag bouwen in een moslimland........... jullie zijn gewoon allen bang wie de hell en om eerlijk te zijn zou ik dat ook maar zijn als ik moslim was....... de normale mens pikt dit gezeik niet langer meer en dat zie je. Ik hoop serieus dat wilders of hirsi ali door een moslim gedood wordt, liefst beiden op een dag........ martelaren of niet, het betekent wel het einde van elke buitenlander, moslim of niet, in dit land......... je kunt erover praten of niet........ gebeuren doet het zowiezo. Wat kan ik zeggen, dat is de mens en ja, daar horen moslims ook bij he

jolinda
5 december 2004, 20:22
maar ja, ik wacht nog steeds op het bewijs dat moslims in de hele wereld in conflict zijn met anderen...of kun je dat niet meer leveren? :rolleyes:

Net zoals Robert die riep dat de Koran vertelt dat alle homo's doodmoeten. Na een week moet hij nog steeds het bewijs leveren :D

Jij moet pas opgevoed worden denk ik.


In Soedan werden(en worden nog steeds) duizenden mensen vermoord,voornamelijk christenen,omdat ze weigerden voor Allah te buigen.

jolinda
5 december 2004, 20:24
O ja,en een meisje dat door haar moslimvader met benzine werd overgoten,en in brand gestoken,omdat ze de islam de rug had toegekeerd.
Te erg voor woorden!!

Biljartbal
5 december 2004, 20:31
O ja,en een meisje dat door haar moslimvader met benzine werd overgoten,en in brand gestoken,omdat ze de islam de rug had toegekeerd.
Te erg voor woorden!!

Wie zegt dat de Islam dat toestaat Miep?
Toon mij aan dat je een ongelovige moet vermoorden? Bronnen uit de Koran!

En haal geen woorden uit hun context. En kom niet met de teksten die op de oorlog slaan.

Ik wacht op uw antwoord.

Biljartbal
5 december 2004, 20:33
generaliseren is zo'n leuk woord he........ iedereen doet het, en telkens wordt het toch als verdiging gebruikt. iedereen gebruikt het. maar niemand begrijpt het......... gebruik je hersens eens man. Iedereen die een boek volgt is in mijn ogen niks waard en kan net zo goed dood zijn, beter wordt je niet. ben maar een slaaf, een instrument maar val niemand lastig met die kutkerken of moskeeen. Ik zou wel eens de eerste wille zien die een kerk mag bouwen in een moslimland........... jullie zijn gewoon allen bang wie de hell en om eerlijk te zijn zou ik dat ook maar zijn als ik moslim was....... de normale mens pikt dit gezeik niet langer meer en dat zie je. Ik hoop serieus dat wilders of hirsi ali door een moslim gedood wordt, liefst beiden op een dag........ martelaren of niet, het betekent wel het einde van elke buitenlander, moslim of niet, in dit land......... je kunt erover praten of niet........ gebeuren doet het zowiezo. Wat kan ik zeggen, dat is de mens en ja, daar horen moslims ook bij he

He Marc wist je dat er een superkerk staat in Tanger, Marokko? :D

Ik denk echt niet dat als die Wilders de pijp uit wordt geholpen door een moslim dat dit het einde is van de moslims? Wat wil je met mij doen dan? Wil je mij het land uitzetten dan? :D

"Ieder is vrij in zijn geloof...artikel huppelpup van de grondwet". Of wil je daar verandering inbrengen als wilders doodgaat?

Jongen, jij weet echt niks van de wereld. :D

jolinda
5 december 2004, 20:35
Wat maakt mij dat nou uit.
Het word gedaan in de naam van allah,daar gaat het om.

Enne,je mag me gewoon bij mijn naam noemen hoor.

Henk
5 december 2004, 20:35
Ik hoop serieus dat wilders of hirsi ali door een moslim gedood wordt, liefst beiden op een dag........

Sorry Marc, maar deze opmerking zegt meer over jou dan over Moslims.
Tuurlijk vind ik ook dat er veel verkeerde dingen gebeuren op deze aarde, ook door Moslims. Maar je kunt in plaats van hopen dat Wilders of Hirsi Ali wordt vermoord ook hopen dat mensen hun gezond verstand gaan gebruiken, zodat deze dingen niet meer kunnen gebeuren.

japiejaap
5 december 2004, 20:35
Wie zegt dat de Islam dat toestaat Miep?
geweldig dat de islam het niet toe staat...... toch denken veel moslims dat het wel mag want dat soort dingen komen veel vaker voor.

Biljartbal
5 december 2004, 20:35
Wat maakt mij dat nou uit.
Het word gedaan in de naam van allah,daar gaat het om.

Enne,je mag me gewoon bij mijn naam noemen hoor.

Moet je dan niet die mensen aanpakken ipv de Islam?

Bovendien kraam je onzin uit wat betreft de situatie in Soedan..daar worden mensen helemaal niet onthoofd die de Islam tegenwerken.

Biljartbal
5 december 2004, 20:36
geweldig dat de islam het niet toe staat...... toch denken veel moslims dat het wel mag want dat soort dingen komen veel vaker voor.

Horen we dan niet die mensen aan te pakken ipv de Islam?

jolinda
5 december 2004, 20:47
In nigeria is het trouwens ook heel erg.
Daar worden ook mensen gemarteld en vermoord,omdat ze niet voor allah willen buigen.

Het volgende verhaal heb ik gehoord van een kennis van mij die in Nigeria was.

Kuwari was als gevolg van zijn overgang van de islam naar het christelijk geloof zo zwaar gemarteld,dat hij op sterven lag.

Op zijn sterfbed in zijn hutje bad hij hardop tot God,waarbij hij zijn folteraars vergeving schonk.
Deze folteraars stonden aan zijn bed,maar dat wist Kuwari niet.


De nacht daarop kregen de 2 moellahs een visioen,waarin Jezus tot hen sprak.

Dit greep hun zo aan,dat ze niet meer in staat waren om mensen te martelen.


Wat ik hiermee wil zeggen is,dat je met vergevende liefde meer bereikt dan met geweld.

De twee bekeerden zich ook tot het christendom,en zijn het land uitgevlucht.

Een van hen heeft dit verteld op de Amerikaanse tv.

jolinda
5 december 2004, 20:51
Moet je dan niet die mensen aanpakken ipv de Islam?

Bovendien kraam je onzin uit wat betreft de situatie in Soedan..daar worden mensen helemaal niet onthoofd die de Islam tegenwerken.

Oh nee?
Ik dacht dat je zo goed van alles op de hogte was?

Biljartbal
5 december 2004, 20:52
Oh nee?
Ik dacht dat je zo goed van alles op de hogte was?

Oh Ja?

Al jarenlang wordt Soedan geteisterd door verschillende interne conflicten. Het afgelopen jaar laaide de strijd op in de westelijke regio Darfur. De zwarte boerenbevolking wordt systematisch verdreven door de 'Janjaweed' :P

Maar ja mensen zoals jij zetten ipv van het woordje Janjaweed "Moslims die iedereen opdragen moslim te worden". :rolleyes:


Maar antwoord nu eens op mijn vraag:

Moeten wij niet die mensen aanpakken ipv de Islam??????????

Want ik hoor je de hele tijd moslims afkraken...dus leg maar uit.

jolinda
5 december 2004, 21:00
Natuurlijk moeten de mensen die dit veroorzaken aangepakt worden.

Maar ja, zolang men dit uit de koran blijft halen zal er nooit een einde aan komen,helaas.....................

jolinda
5 december 2004, 21:01
Nee,het zijn wel degelijk moslims.

Biljartbal
5 december 2004, 21:01
Natuurlijk moeten de mensen die dit veroorzaken aangepakt worden.

Maar ja, zolang men dit uit de koran blijft halen zal er nooit een einde aan komen,helaas.....................

Nu zeg je weer iets onzinnigs. Die mensen halen dat niet uit de Koran. Die mensen zien dingen anders. Dat zijn twee verschillende dingen Jolinda.

Ik heb je wel op een LEUGEN betrapt he Jolinda. Je zei dat mensen in soedan werden afgeslacht omdat ze geen moslims willen worden he. Dat zegt maar eens hoe sluw sommige mensen te werk willen gaan, om andere mensen te doen dwalen. :P

Tiuri
5 december 2004, 21:18
Maar ja mensen zoals jij zetten ipv van het woordje Janjaweed "Moslims die iedereen opdragen moslim te worden".
Maar ja, zolang men dit uit de koran blijft halen zal er nooit een einde aan komen,helaas.....................
Jolinda, kijk even naar het volgende voorbeeld:

Stelling 1: Alle mensen zijn sterfelijk
Stelling 2: Jolinda is een mens
Conclusie: Jolinda is sterfelijk

Dat klopt, maar jij volgt een verkeerde redenering:

Stelling 1: De 'Janjaweed' plegen gruwelijke moorden
Stelling 2: De 'Janjaweed' zijn moslims
Conclusie: Moslims plegen gruwelijke moorden

Dat kun je dus niet zeggen. Je bent aan het generaliseren.

jolinda
5 december 2004, 21:20
Nu zeg je weer iets onzinnigs. Die mensen halen dat niet uit de Koran. Die mensen zien dingen anders. Dat zijn twee verschillende dingen Jolinda.

Ik heb je wel op een LEUGEN betrapt he Jolinda. Je zei dat mensen in soedan werden afgeslacht omdat ze geen moslims willen worden he. Dat zegt maar eens hoe sluw sommige mensen te werk willen gaan, om andere mensen te doen dwalen. :P

Sorry hoor,maar dat is helemaal geen leugen!
Informeer maar eens bij stichting ""open doors"",daar kunnen ze je haarfijn vertellen wat daar precies gaande is.

Biljartbal
5 december 2004, 21:29
Sorry hoor,maar dat is helemaal geen leugen!
Informeer maar eens bij stichting ""open doors"",daar kunnen ze je haarfijn vertellen wat daar precies gaande is.

Je bedoelt hiermee dat de tekst die ik daarboven heb geplaatst, afkomstig van www.2vandaag.nl onzin is?

Biljartbal
5 december 2004, 21:36
Jolinda, kijk even naar het volgende voorbeeld:

Stelling 1: Alle mensen zijn sterfelijk
Stelling 2: Jolinda is een mens
Conclusie: Jolinda is sterfelijk

Dat klopt, maar jij volgt een verkeerde redenering:

Stelling 1: De 'Janjaweed' plegen gruwelijke moorden
Stelling 2: De 'Janjaweed' zijn moslims
Conclusie: Moslims plegen gruwelijke moorden

Dat kun je dus niet zeggen. Je bent aan het generaliseren.

Ja precies Laurensj!

Als zij dit perse op deze manier wilt doen. Dan moet ze ook de crisis in Congo erbij halen. Dat zijn geen moslims. Maar oh nee, daar hoor ik niks over. Nee tuurlijk niet, dat zijn christenen. :rolleyes:

Marcjacobs
6 december 2004, 10:55
Ja precies Laurensj!

Als zij dit perse op deze manier wilt doen. Dan moet ze ook de crisis in Congo erbij halen. Dat zijn geen moslims. Maar oh nee, daar hoor ik niks over. Nee tuurlijk niet, dat zijn christenen. :rolleyes:
Jonge christenen zijn vroeger nog ergere zwijnen geweest dan de moslims nu. het is allemaal fout. mens en religie. In my opinion both should be destroyed

sonofsam
6 december 2004, 14:06
Dit is zonder meer de meest hopeloze thread die ik ooit heb gelezen...

SoS

Haarmannetje
6 december 2004, 14:11
Jonge christenen zijn vroeger nog ergere zwijnen geweest dan de moslims nu. het is allemaal fout. mens en religie. In my opinion both should be destroyed
Bespaar je de moeite, "destroy" enkel de mens en daarmee "destory" je tegelijkertijd ook de religie. Is efficiënter, geloof mij ;).

Marcjacobs
7 december 2004, 13:12
:D:D, ja lijkt mij ook haarmannetje, maar ja, als ik het zo begrijp he, de mens heeft voor deze planeet nog nooit iets goed gedaan. Het enige wat de mens kan is eigenlijk vernietigen

Haarmannetje
7 december 2004, 17:43
:D:D, ja lijkt mij ook haarmannetje, maar ja, als ik het zo begrijp he, de mens heeft voor deze planeet nog nooit iets goed gedaan. Het enige wat de mens kan is eigenlijk vernietigen
Ja inderdaad, het klinkt misschien cru, maar het zou voor planeet Aarde beter zijn, wanneer de mensheid haar niet meer zou bevolken.