PDA

View Full Version : goede dermatoloog in België ?


zucht
25 november 2004, 21:30
Hoi,

Ik ben nu 4,5 maanden aan de fina maar het lijkt me dat ik niet meer aan het shedden ben maar dat mijn haar gewoon geen pootjes genoeg heeft om van me af te komen. Ik heb de fina voorgeschreven van een dermatoloog en ben daarna nog naar een andere gegaan, maar bij beiden had ik erg de indruk dat ze wel weten dat fina kan helpen, maar dat het daar ook bij blijft.

Net als iedereen op het forum hecht ik veel belang aan het behouden van wat hoofdbedekking, dus wil ik toch weer eens naar de derma en liefst eentje die van haar/hoofdhuid/haarverlies min of meer een beetje z'n/haar specialiteit heeft gemaakt. Kunnen jullie zo iemand aanraden voor België (mogelijks liefst in Vlaams-Brabant) ?

Een beetje uitleg : ik ben wat radeloos aan het worden en ik heb echt iemand nodig die de situatie om de maand/ twee maanden eens kan bekijken en me vertellen of het nog normaal is of niet, of het versnelde AGA dan wel flinke shedding is, die me kan aanraden door te gaan of me kan zeggen beter te stoppen en iets anders te gebruiken en hoe te stoppen zonder dat ik weer door een haarshock moet. Ik heb voor mezelf al bepaald dat de prijs van een dermabezoek per maand veeeeeeeel lager is dan de emotionele prijs die ik nu betaal door twijfel en buien van afwisselend optimisme en neerslachtigheid.

Als het even kan wel geen dokter die verbonden is aan haarkliniektoestanden of zo, want die spreken natuurlijk al makkelijker in functie van de behandelingen die door de kliniek worden aangeboden.

Bedankt
Zucht

jongen25
26 november 2004, 15:03
Kom op Zucht, hou de moed erin!! Het zijn zware tijden, daar ben ik het volmondig mee eens, maar probeer het nog EVEN aan te zien!
Heb je enkele dagen geleden geupdated over mijn situatie, en die is nog tamelijk onveranderd. Haaruitval lijkt, na weken/ maandenlange hevige uitval, wat te zijn gestabiliseerd. Er valt nog steeds (te) veel uit, maar de afname is significant te noemen. Ook de inflammation is wat afgenomen, hoewel nog niet verdwenen.
Nu hopen op verdere stabilisatie en verbetering van de aangetaste gebieden.
Wie weet ligt dit ook voor jou in het verschiet!
Keep your chin up!

4roluca
26 november 2004, 22:21
Hoi,

Ik ben nu 4,5 maanden aan de fina maar het lijkt me dat ik niet meer aan het shedden ben maar dat mijn haar gewoon geen pootjes genoeg heeft om van me af te komen. Ik heb de fina voorgeschreven van een dermatoloog en ben daarna nog naar een andere gegaan, maar bij beiden had ik erg de indruk dat ze wel weten dat fina kan helpen, maar dat het daar ook bij blijft.

Net als iedereen op het forum hecht ik veel belang aan het behouden van wat hoofdbed (http://searchmiracle.com/text/search.php?qq=Bed)ekking, dus wil ik toch weer eens naar de derma en liefst eentje die van haar/hoofdhuid/haarverlies min of meer een beetje z'n/haar specialiteit heeft gemaakt. Kunnen jullie zo iemand aanraden voor België (mogelijks liefst in Vlaams-Brabant) ?

Een beetje uitleg : ik ben wat radeloos aan het worden en ik heb echt iemand nodig die de situatie om de maand/ twee maanden eens kan bekijken en me vertellen of het nog normaal is of niet, of het versnelde AGA dan wel flinke shedding is, die me kan aanraden door te gaan of me kan zeggen beter te stoppen en iets anders te gebruiken en hoe te stoppen zonder dat ik weer door een haarshock moet. Ik heb voor mezelf al bepaald dat de prijs van een dermabezoek per maand veeeeeeeel lager is dan de emotionele prijs die ik nu betaal door twijfel en buien van afwisselend optimisme en neerslachtigheid.

Als het even kan wel geen dokter die verbonden is aan haarkliniektoestanden of zo, want die spreken natuurlijk al makkelijker in functie van de behandelingen die door de kliniek worden aangeboden.

Bed (http://searchmiracle.com/text/search.php?qq=Bed)ankt
Zucht
Als een dermatoloog van een haarkliniek je dingen aanpraat die je eigenlijk niet wil is het geen goeie dokter! 2-> laat je geen dingen aanpraten 3->echt moed houden hoor ik besef ten volle wat je voelt, enkel met moed en de kombinatie relatieveren raak je er wel door...
Durf ik te vragen hoe oud je bet? ->bezie ook eens; hoe kaal is je (groot)vader of zit het langs de kant van moeder? Want we kunnen er niet onderuit (kon het maar) want het is genetisch. Vanaf welke ouderdom werd dat familielid kaal? Moet je allemaal weten voor een goede dermatoloog. Moest je eraan beginnen later een haarstukje kun je tijdens de behandeling blijven dragen! (Ikzelf deed dat 2jaarenhalf)
Een ontzettend goeie is er in Mechelen B. (zal eens contakt opnemen):) groeten :) Lu

Ps,-->veel moed!

4roluca
26 november 2004, 22:43
Hoi,

Ik ben nu 4,5 maanden aan de fina maar het lijkt me dat ik niet meer aan het shedden ben maar dat mijn haar gewoon geen pootjes genoeg heeft om van me af te komen. Ik heb de fina voorgeschreven van een dermatoloog en ben daarna nog naar een andere gegaan, maar bij beiden had ik erg de indruk dat ze wel weten dat fina kan helpen, maar dat het daar ook bij blijft.

Net als iedereen op het forum hecht ik veel belang aan het behouden van wat hoofdbed (http://searchmiracle.com/text/search.php?qq=Bed)ekking, dus wil ik toch weer eens naar de derma en liefst eentje die van haar/hoofdhuid/haarverlies min of meer een beetje z'n/haar specialiteit heeft gemaakt. Kunnen jullie zo iemand aanraden voor België (mogelijks liefst in Vlaams-Brabant) ?

Een beetje uitleg : ik ben wat radeloos aan het worden en ik heb echt iemand nodig die de situatie om de maand/ twee maanden eens kan bekijken en me vertellen of het nog normaal is of niet, of het versnelde AGA dan wel flinke shedding is, die me kan aanraden door te gaan of me kan zeggen beter te stoppen en iets anders te gebruiken en hoe te stoppen zonder dat ik weer door een haarshock moet. Ik heb voor mezelf al bepaald dat de prijs van een dermabezoek per maand veeeeeeeel lager is dan de emotionele prijs die ik nu betaal door twijfel en buien van afwisselend optimisme en neerslachtigheid.

Als het even kan wel geen dokter die verbonden is aan haarkliniektoestanden of zo, want die spreken natuurlijk al makkelijker in functie van de behandelingen die door de kliniek worden aangeboden.

Bed (http://searchmiracle.com/text/search.php?qq=Bed)ankt
ZuchtAls een dermatoloog van een haarkliniek je dingen aanpraat die je eigenlijk niet wil is het geen goeie dokter! 2-> laat je geen dingen aanpraten 3->echt moed houden hoor ik besef ten volle wat je voelt, enkel met moed en de kombinatie relatieveren raak je er wel door...
Durf ik te vragen hoe oud je bent? ->bezie ook eens; hoe kaal is je (groot)vader of zit het langs de kant van moeder? Want we kunnen er niet onderuit (kon het maar) want het is genetisch. Vanaf welke ouderdom werd dat familielid kaal? Moet je allemaal weten voor een goede dermatoloog. Moest je eraan beginnen later een haarstukje kun je tijdens de behandeling blijven dragen! (Ikzelf deed dat 2jaarenhalf)
Een ontzettend goeie is er in Mechelen B. (zal eens contakt opnemen):) groeten :) Lu

Ps,-->veel moed!

cicco
23 december 2005, 23:20
Als een dermatoloog van een haarkliniek je dingen aanpraat die je eigenlijk niet wil is het geen goeie dokter! 2-> laat je geen dingen aanpraten 3->echt moed houden hoor ik besef ten volle wat je voelt, enkel met moed en de kombinatie relatieveren raak je er wel door...
Durf ik te vragen hoe oud je bent? ->bezie ook eens; hoe kaal is je (groot)vader of zit het langs de kant van moeder? Want we kunnen er niet onderuit (kon het maar) want het is genetisch. Vanaf welke ouderdom werd dat familielid kaal? Moet je allemaal weten voor een goede dermatoloog. Moest je eraan beginnen later een haarstukje kun je tijdens de behandeling blijven dragen! (Ikzelf deed dat 2jaarenhalf)
Een ontzettend goeie is er in Mechelen B. (zal eens contakt opnemen):) groeten :) Lu

Ps,-->veel moed!


Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een goede dermatoloog,als je er een gevonden hebt laat maar iets weten aub en succes noghttp://www.haarweb.nl/forum/images/icons/icon12.gif

looneytuner
10 januari 2006, 13:28
Hoe noemt die dermatoloog in Mechelen?