PDA

View Full Version : Cafeïne (o.a. Alpecin shampoo/Curieux Cosmetics)

Haarmannetje
28 november 2004, 09:17
Mensen, het zwarte goud maakt zijn naam pas echt waar volgens het onderstaande artikel :D.

Caffeine prevents hair loss, claim

Treating hair with caffeine products can stop men from going bald, according to a new German study.

Professor Peter Elsner, part of the team at the Jena University, said that the stimulant has the most effect on men whose hair roots were very sensitive to testosterone, one of the causes of hair loss.

But the research does not mean that coffee drinkers will be spared a bald head in later life, only those who smear it directly on their heads.

Adolf Klenk of Kurt Wolff cosmetic research said: "One would have to drink between 60 and 80 cups of coffee a day for the necessary amount of caffeine to reach the roots."

He said that men who are frightened that they may lose their hair should start treating their scalps with caffeine while they are still young. Bron (http://www.ananova.com/news/story/sm_1189830.html?menu=news.scienceanddiscovery)

Zoals jullie zien is het niet verstandig om het oraal te gaan uitvoeren, want 60 a 80 koppen koffie per dag is natuurlijk zo ongezond als wat.

DHTkiller
28 november 2004, 10:12
Mensen, het zwarte goud maakt zijn naam pas echt waar volgens het onderstaande artikel :D.

Bron (http://www.ananova.com/news/story/sm_1189830.html?menu=news.scienceanddiscovery)

Zoals jullie zien is het niet verstandig om het oraal te gaan uitvoeren, want 60 a 80 koppen koffie per dag is natuurlijk zo ongezond als wat.Ik hou het op zo'n 6 kopjes per dag. Het klinkt in iedergeval echter dan zomaar je hoofd met tandpasta te besmeuren :D. Ik ga morgen dan even langs de super om een paar pakken van dat zwarte goud te kopen, voor uitwendig gebruik dan :D.

Iemand
28 november 2004, 11:14
Vaag, er zijn juist veel berichten waar beweerd wordt dat je kaal wordt van koffie.

kalevandaal
28 november 2004, 11:55
sensitive to testosterone, one of the causes of hair loss.
beetje ongenuanceerd? bedoelen ze niet dihydrotestosterone? :confused:

Promise
28 november 2004, 15:23
Fokzine

Hoofd insmeren met koffie voorkomt kaalheid
Gepost door Gerson (FatalException) - Bron: The Sun
Gepubliceerd: zondag 28 november 2004 @ 12:48
Nieuw onderzoek heeft aangetoond dat cafeïne kaalheid bij mannen kan voorkomen. Dit hebben wetenschappers aan de Universiteit van Jena in Duitsland ontdekt.

De haarwortels zijn gevoelig voor testosteron, en veroorzaakt haaruitval. De gevoeligheid van de haarwortels voor dit hormoon wordt door cafeïne sterk verminderd, aldus professor Peter Elsner. Om voldoende cafeïne in de haarwortels te krijgen, zou je zestig tot tachtig koppen koffie per dag moeten drinken, iets wat gevaarlijk is.

Een beter en directer effect wordt verkregen wanneer men de koffie direct op de hoofdhuid aanbrengt. Elsner adviseert de hoofdhuid met koffie te behandelen wanneer mannen nog jong zijn. Omdat dit niet zo fris is, is het wachten op cafeïnehoudende shampoo

kevin
28 november 2004, 15:30
Nu vernieuwde rooscure met caffeine!

Zou wel leuk zijn als dit binnenkort uit kwam :P

Tiuri
28 november 2004, 15:32
op hairlosshelp.com is dit al een paar keer aan de orde geweest. Drinken van koffie zou ook suikerziekte kunnen voorkomen.

Haarmannetje
28 november 2004, 15:53
Hier een link naar een shampoo waarin caffeine zit verwerkt. En wat is er aan het handje? De shampoo wordt geproduceerd door de cosmetische fabrikant die ook beweert dat caffeine androgenetische haaruitval tegen kan gaan.

http://www.alpecin.de/gegen_haarausfall.html

Haarmannetje
28 november 2004, 16:01
Ik vind het toch wel vaag. Ze suggereren dat een follikel zo ongeveer maar 20 haren in een leven kan produceren en dat wanneer een haar eenmaal niet meer groeit, deze nooit meer zal groeien (omdat de follikel "op" is). Volgens mij zijn de laatste feiten juist anders en dat dat vastgesteld is naar aanleiding van het feit, dat ook op een kaal hoofd nog haar groeit, maar zo klein en fijn dat je het niet zo 1, 2, 3 ziet. Ik twijfel wel enorm aan de waarheid achter dit verhaal.

japiejaap
28 november 2004, 17:24
ik meen mij te herrinneren dat ik laatst is een onderzoek heb gelezen waar koffie juist slecht was voor het haar?
En trouwens ik dronk vorig jaar me de tering aan bullit en goldenpower. per blikje zit daar geloof ik voor 3 kopjes koffie aan caffeine in.

DHTkiller
28 november 2004, 17:36
Donsharen kunnen met minoxidil wel uitgroeien tot normale dikke haren, maar lang niet iedereen heeft daar succes mee. Wat je ook ziet, is dat de hoofdhuid van een kaal persoon anders is dan die van een persoon met een behaarde hoofdhuid, het is gladder en glimmender, de structuur is veranderd door de jaren heen als gevolg van AGA. Het produceert nog wel donshaar, maar de hoofdhuid is niet 'vruchtbaar' meer om dikke haren te produceren doordat de haarfollikels zijn verschrompeld, de huid dunner is geworden, gladder is geworden. Als een haar dunner wordt, betekent dat de hoeveelheid cellen in de dermal papillae afnemen. Die hoeveelheid cellen bepalen dan ook de lengte en dikte van de haren. Ik denk dat gentherapie in de toekomst zeker een heleboel dingen zal veranderen, ook bij die personen die al vele jaren kaal zijn. Gentherapie zou ervoor kunnen zorgen dat er weer voldoende cellen worden aangemaakt in de dermal papillae om weer gezonde en dikke haren te produceren.

sonofsam
28 november 2004, 18:26
Leuke Motto heb je Haarmannetje!

Haarmannetje
28 november 2004, 18:38
Donsharen kunnen met minoxidil wel uitgroeien tot normale dikke haren, maar lang niet iedereen heeft daar succes mee. Wat je ook ziet, is dat de hoofdhuid van een kaal persoon anders is dan die van een persoon met een behaarde hoofdhuid, het is gladder en glimmender, de structuur is veranderd door de jaren heen als gevolg van AGA. Het produceert nog wel donshaar, maar de hoofdhuid is niet 'vruchtbaar' meer om dikke haren te produceren doordat de haarfollikels zijn verschrompeld, de huid dunner is geworden, gladder is geworden. Als een haar dunner wordt, betekent dat de hoeveelheid cellen in de dermal papillae afnemen. Die hoeveelheid cellen bepalen dan ook de lengte en dikte van de haren. Ik denk dat gentherapie in de toekomst zeker een heleboel dingen zal veranderen, ook bij die personen die al vele jaren kaal zijn. Gentherapie zou ervoor kunnen zorgen dat er weer voldoende cellen worden aangemaakt in de dermal papillae om weer gezonde en dikke haren te produceren. Dus jij wilt zeggen dat het eigenlijk vrijwel onmogelijk is om weer haar te laten groeien, tenzij je door een genetische ingreep de cellen weer laat opbouwen?

En hoe bedoel je dat de hoofdhuid van een man zonder en met AGA verschilt? Ik zou niet weten hoe de hoofdhuid van een man zonder AGA met haar eruitziet hoor. Ik ken een jongen die bovenop al helemaal kaal is en ik zie echt niets iets aan zijn hoofdhuid van aantasting ofzo.

Haarmannetje
28 november 2004, 18:38
Leuke Motto heb je Haarmannetje! Hahaha :D! In dezelfde lijn als: wat je niet hebt, kun je ook niet verliezen. Of: van een kale kip kun je niet plukken. Enzovoort...

Haarmannetje
28 november 2004, 18:39
ik meen mij te herrinneren dat ik laatst is een onderzoek heb gelezen waar koffie juist slecht was voor het haar?
En trouwens ik dronk vorig jaar me de tering aan bullit en goldenpower. per blikje zit daar geloof ik voor 3 kopjes koffie aan caffeine in. Maar dat is niet genoeg om de juiste hoeveelheid caffeine bij je haarwortels te krijgen. Vandaar dat men topical caffeine aanraadt.

Haarmannetje
28 november 2004, 18:43
Trouwens, DHTkiller, toch heb ik wel foto's gezien van bijvoorbeeld duta-gebruikers die bovenop al zo goed als kaal waren en toch weer volwaardige haren begonnen terug te krijgen. Jij zelf hebt toch ook al veel bereikt wat betreft hergroei? Hoe verklaar je dat?

DHTkiller
28 november 2004, 19:21
Trouwens, DHTkiller, toch heb ik wel foto's gezien van bijvoorbeeld duta-gebruikers die bovenop al zo goed als kaal waren en toch weer volwaardige haren begonnen terug te krijgen. Jij zelf hebt toch ook al veel bereikt wat betreft hergroei? Hoe verklaar je dat?Dat is ook wel zo, hergroei is mogelijk met de huidige middelen, maar alleen bij de percentage waar het aanslaat is nogal gering (dan bedoel ik hergroei), maar verdere haaruitval wordt meestal wel gestopt of geremd bij de meeste gebruikers. Een 5-ar remmer is behoorlijk goed werkzaam bij beginnende kaalheid, op het kruingedeelte is dat goed merkbaar. Ook is bekend gemaakt dat finasteride (1 mg) het beste werkt bij personen die binnen de 5 jaar lijden aan AGA. Ikzelf heb veel bereikt met finasteride, het heeft bij mij zeer goed gewerkt. Toen ik aan de fina ging, had ik al zo'n 3 jaar last van AGA (dus binnen de 5 jaren). Een tip voor iedereen die recentelijk lijdt aan AGA: begin zo snel mogelijk met fina of duta. Hoe eerder je begint, des te meer effect het zal hebben, dus wacht niet onnodig lang!!!

DHTkiller
28 november 2004, 19:55
Dus jij wilt zeggen dat het eigenlijk vrijwel onmogelijk is om weer haar te laten groeien, tenzij je door een genetische ingreep de cellen weer laat opbouwen?

En hoe bedoel je dat de hoofdhuid van een man zonder en met AGA verschilt? Ik zou niet weten hoe de hoofdhuid van een man zonder AGA met haar eruitziet hoor. Ik ken een jongen die bovenop al helemaal kaal is en ik zie echt niets iets aan zijn hoofdhuid van aantasting ofzo.Oeps, ik had dit niet gezien, zal maar snel antwoord op geven:D . Haarmannetje, onmogelijk niet, maar het wordt wel steeds moeilijker om het AGA-proces om te keren en voor goede cosmetische resultaten te zorgen. Als éénmaal de haarfollikels beginnen te verschrompelen, dan is het noodzakelijk om snel in te grijpen.

En wat betreft gentherarapie, het is hier wel eens eerder gepost dat met de toepassing van gentherapie de haarwortelkernen weer voldoende cellen zouden aanmaken voor nieuwe haargroei mbv een stof genaamd E-Cadherine. Het is en blijft nog onbekend hoever deze gentherapie al ontwikkeld is en wanneer het toegepast zal kunnen worden.

De hoofdhuid van kale mannen is vaak gladder, het heeft meestal dezelfde kleur als het gezicht (vanwege blootstelling aan de zon natuurlijk). Kijk maar eens goed, een volledige kale hoofd is gladder dan het gezicht. Je ziet dat op het hele hoofd tot de vroegere haarlijn toe, terwijl het gezicht en gedeelte van de voorhoofd (waar ook nooit haar was) veel ruwer is.

cees
30 november 2004, 20:47
Lees eerst heel lang op dit forum dat koffie (cafeine), juist heel slecht voor je haar is en nu moet je als het ware 60 koppen per dag drinken, omdat een of andere wetenschapper dit zegt.... Jullie moeten niet te snel achter iemand gaan staan, als er weer iets nieuws wordt ontdekt door een of andere studie... Denk je nou echt dat als je koffiebonen op je hoofd smeer, je haar stimuleert.?

DHTkiller
30 november 2004, 23:53
Koffie of groene thee dat klinkt nog redelijk, tandpasta minder en topical sperma nog minder :D.

Tiuri
23 december 2004, 13:49
Door oplettende HaarWeb-posters (ch77, marx) weten wij nu dat Sp!ts het het nieuws na maanden ook heeft opgepikt:

Koffie zou helpen tegen kaalheid

AMSTERDAM - Mannen die kaalheid willen tegengaan, moeten volgens Duitse medici veel koffie gebruiken. Níet door het te drinken overigens, maar door het op het hoofd te smeren. Volgens de medici namelijk, is het mannelijk hormoon testosteron verantwoordelijk voor kaalheid; hoe meer een man van dit hormoon heeft, hoe groter de kans is dat hij kaal wordt. Door de hoofdhuid al op jonge leeftijd te behandelen met cafeïne, kan een kaal hoofd worden voorkomen. Veel koffiedrinken heeft volgens de Duitse onderzoekers geen zin. Er zouden dan minstens zestig tot tachtig koppen koffie per dag moeten worden gedronken.

Wie weet nou precies hoe het zit? Hier staat juist dat het de werking van minox tegen kan gaan: Dermal papilla express adenosine receptors, which appear to play a role in hair growth. I've also wondered whether caffeine, which is an adenosine antagonist, is detrimental to hair growth. For example, adenosine antagonists appear to block at least some of the effects of minoxidil (see the abstract below).

[B]If you use topical minoxidil, any coffee or cola you drink may be limiting your results.

As the study presented at the conference shows, adenosine is beneficial in MPB, so it stands to reason that adenosine antagonists (like caffeine) may possibly be harmful in MPB, at least a little bit.
[bron (http://www.hairsite4.com/dc/dcboard.php?az=show_mesg&forum=32&topic_id=3400&mesg_id=3437&page=2)]

Robert18
4 januari 2005, 19:39
Dit topic naar aanleiding van berichten zo'n 2 maanden geleden over dat koffie kaalheid zou kunnen voorkomen. (zie o.a. dit topic: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=5008&highlight=koffie)

Is er iemand hier daadwerkelijk bezig met koffie op z'n hoofd aan het smeren?
Weet iemand hoe het precies moet? Dan bedoel ik dus: Hoe vaak, hoe veel, lang/kort in laten trekken? etc.

Maybe I'll give it a shot.

Mcsnip
4 januari 2005, 19:42
haha meen je dat nou? Weet je niet hoe dat stinkt, zelfs katten jaag je ermee weg? :confused:

Robert18
4 januari 2005, 20:46
Dan laat je het toch eerst intrekken en was je je haar met shampoo daarna? Of denk ik dan weer te moeilijk?

DHTkiller
4 januari 2005, 21:10
Eerst tandpasta, toen stoom, daarna sperma en nu koffie! What's next? :D

Robert18
4 januari 2005, 21:30
Je bedoelt: Eerst prostaatverkleiner, toen tandpasta, toen stoom, daarna sperma en nu koffie!

???

Anyway, ik wil graag normale, ipv kinderachtige reacties in deze thread. Wees constructief aub.

Jaapie
4 januari 2005, 21:48
Volgens mij kan het nooit goed zijn. Ik weet niet precies welke stoffen er in koffie zitten, maar caffeine is slecht voor het lichaam. Hoewel, planten groeien ook van koffie..

DHTkiller
4 januari 2005, 21:49
Je bedoelt: Eerst prostaatverkleiner, toen tandpasta, toen stoom, daarna sperma en nu koffie!

???

Anyway, ik wil graag normale, ipv kinderachtige reacties in deze thread. Wees constructief aub.Prostaatverkleiners vallen daar niet onder! :) Dat is een medicijn met bewezen werking, hoort dus daar niet bij. Weet je wat, ga aan de duta en voeg minox toe en vergeet al het andere! ;)

DHTkiller
4 januari 2005, 22:22
Maar even serieus, jongens, topicals alleen kunnen weinig doen qua hergroei. Zelfs topical minoxidil is vaak niet in staat om acceptabele dikke haren te laten hergroeien, slechts hele enkelen hebben daarmee geluk. Dit geldt ook voor topical anti-androgenen zoals spiro, fluridil, RU en flutamide. En zet topical koffie, groen thee, knoflook, citroensap etc uit jullie hoofden, dit zal niets doen en is zonde van je tijd. Als je je serum-DHT met meer dan 90% vermindert (met oraal dutasteride), dan maak je een hele goede kans om je haren te behouden.

Robert18
6 januari 2005, 17:27
Is er dus iemand die koffie op z'n hoofd gebruikt?

Serious
27 januari 2005, 06:32
Koffie wordt afgeraden omdat het stress veroorzaakt/versterkt, wat de haardos negatief beinvloed..

lanne
27 januari 2005, 20:55
Koffie wordt afgeraden omdat het stress veroorzaakt/versterkt, wat de haardos negatief beinvloed..

en bevorderd de verzuring in iemands lichaam bij inname,
dus op die fiets, ook weer de haaruitval

Bootyman
11 februari 2005, 08:00
Hallo peeps, ik wil dat koffie gebeuren wel testen, maar ik dacht van beter espresso koffie dan gewone, ja toch ?
Want het gaat om caffeine en in espresso zit veel meer :D
En je moet koffie combineren met knoflook hehehe natuurlijke wondermiddel :D

high
12 februari 2005, 00:26
Hee lijkt me een goed plan!! Hou ons op de hoogte ok :cool:

pizzacat
14 februari 2005, 13:41
er wordt gesuggereerd dat je dan rond 80 koppen per dag moet drinken.
Dus je kan het beter op je kop smeren, als je tenminste niet aan hartkloppingen en hoge bloeddruk wilt overlijden.

Robert18
14 februari 2005, 14:41
Ik doe het al een tijdje, bijna een maand ofzo. Ik heb alleen niet altijd tijd, en ik weet niet of ik het goed doe. Ik zet gewoon zo'n 2-3x per week wat koffie, doe het in een verstuifer, en spuit het op m'n inhammen. Maar ja, het is nat, en het drupt dus zo weer naar beneden, dus of het nut heeft???

Bootyman
15 februari 2005, 03:38
Nee nee je moet net als mij doen, ik doe wat oploskoffie in een bakje en doe maar een paar druppels water erbij waardoor je een soort gel krijgt, die smeer ik uit over me gehele kruin en inhammen, maar het advies is dan ook heel kort haar anders gaat het een beetje moeilijk, ikzelf heb heel kort haar dus dan gaat het heel simpel, na het aanbrengen laat ik het een tijdje inwerken ongeveer een kwartier, het is een soort haarmasker, het word naderhand hard en je kan het ook heel makkelijk afwassen als je gaat douchen lekkere warme douche, ik ben pas begonnen en ik moet zeggen dat het wel lekker aanvoelt, alsof je creme hebt gebruikt, verazchtend dus :D maar denk eerder dat het haaruitval zou minderen en wat stabiliseren dan dat er echt haar terug gaat groeien. maar voor mij zou dat al geboeg zijn als het voor wat stabilisatie zorgt

Robert18
15 februari 2005, 23:10
Jammer genoeg heb ik eigenlijk niet eens tijd genoeg om er zoveel tijd aan te besteden.

Bootyman
15 maart 2005, 06:21
Hellow,

Ik heb nu al vaak koffie gebruikt op me koppie, maar of het echt werkt durf ik niet te zeggen, ik denk helaas toch dat het echte onzin is om op je kop koffie te smeren, plus je word vet uitgelachen thuis, hehehe me moeder dacht dat ik gek was geworden, en me broertjes lachten me ook vierkant uit, en ik lach me zelf ook uit nu want het is gewoon onbegonnen werk om je haaruitval te stoppen, er bestaat niks tegen, staat gewoon in je lot dat je kaal word God heeft het gewoon zo geschreven en daar kan je hellemaal niks aan doen, dus gewoon accepteren moet je, ik heb me hoofd gewoon kaalgeschoren met een strakke ringbaardje, staat lekker Gangstah !!! hehe en als je denkt dat the bicthes niet komen zo heb je het mis want de lekkerste willen poen zien geen haar ;)

jongen25
15 maart 2005, 15:10
Als de lekkersten echt alleen maar poen willen zien, geef me dan maar de B-categorie:rolleyes: .

Tiuri
29 juni 2005, 08:46
Ik heb dit nog eens even uitgezocht.

De zogenaamde "onderzoeken" die hebben "aangetoond" dat koffie "helpt" tegen haaruitval (";)") zijn hier te vinden:

http://www.alpecin.de/en/research/studies.php

Ze zijn allemaal uitgevoerd door de Jena University in Duitsland. Ik heb sterke twijfels over de onafhankelijkheid van deze onderzoeken. Daarbij zijn ze slecht uitgevoerd en niet echt serieus te nemen. Het feit dat er de hele tijd wordt gesproken over dat testosteron de hoofdoorzaak is zegt eigenlijk al genoeg, want we weten allemaal dat het niet om testosteron gaat maar om DHT en de AR.

Blijkbaar heeft Alpecin dus gewoon een universiteit om weten te kopen om namens hun wat onderzoeken te presenteren die een werking van koffie zouden laten zien. Er zijn - los van de onderzoeken van Jena - geen andere studies die een dergelijke werking van cafeïne laten zien.

In werkelijkheid denk ik dat koffie juist slecht is voor het haar. Zoals eerder te lezen is in deze thread, zorgt het voor een afname van de werking van finasteride/dutasteride en minoxidil. Daarbij is cafeïne simpelweg een gif. Het bevat zogenaamde alkaloïden, stoffen die ook in bijv. cocaïne en morfine voorkomen. Koffie heeft een slechte invloed op de celdeling en het goed functioneren van het menselijk lichaam in het algemeen.

Schrijnend is het wel om te zien dat het overal het nieuws heeft gehaald dat koffie zou zorgen voor een remming van haaruitval. Blijkbaar is een simpel persberichtje van een commercieel bedrijf voldoende om in heel Europa gratis publiciteit te krijgen.

Haarmannetje
29 juni 2005, 10:06
Ik vind het zo erg dat wetenschappelijk onderzoek tegenwoordig ook al niet meer vrij is van commerciele belangen. De glorie van de wetenschap bestond er nu juist uit, dat het onafhankelijk was: van kerk, van staat, van commercie... enkel uit op het verrijken van kennis over de wereld waarin wij leven en het universum waarin onze wereld een plaats heeft. Tegenwoordig is men er maar al te goed achter dat mensen veel eenvoudiger te strikken zijn, wanneer er een label opgeplakt is met iets als "wetenschappelijk getest". Dat er dan ook nog daadwerkelijk wetenschappelijk onderzoek is uitgevoerd met een paar 'publicaties', waarbij alle schijn bestaat dat deze puur gericht zijn op het commercieel bevorderen van het product en waarbij je je dus de kwaliteit van het onderzoek kunt afvragen, vind ik zeer triest.

Mensen, laten we de schoften breken!!!! ;)

ycelik
30 juni 2005, 23:33
Yeahhh:mad:

Guoy
1 juli 2005, 00:37
Hoe dan Haarmannetje?

Deckard
1 juli 2005, 11:39
Tegenwoordig is men er maar al te goed achter dat mensen veel eenvoudiger te strikken zijn, wanneer er een label opgeplakt is met iets als "wetenschappelijk getest". ;)

En de uitslag zetten ze er nooit bij...

Haarmannetje
1 juli 2005, 23:24
Hoe dan Haarmannetje?
Met een hamer.

rizla
2 juli 2005, 12:12
open anders een thread met een hitlist hierzow haarmannetje;)

Bootyman
6 juli 2005, 20:10
Hey is het dan niet beter om Espresso op je kop te smeren is toch sterker dan normale koffie meer caffeine en is in poeder vorm, word creme achtig als je een paar druppels water bij toevoegd kan je beter uitsmeren dan normale koffie dat is net grind, alleen heb ik niet echt het gevoel en vertrouwen dat maar ook een beetje van dit onzin fabel verhaaltje waar is.
Het is net zoiets als die aminixel bullshit, het voorkomt haaruitval, dus je word niet over 10 jaar kaal maar over 9 jaar wowwwww wat een ontdekking sjonge jonge, get the fok out of here

Haarmannetje
12 juli 2005, 19:27
Ik begin toch wel meer geïnteresseerd te raken in eenn cafeïne-therapie :).

hansworst1
3 augustus 2005, 13:24
Hey,

Ik las laatst in de kijk dat cafeïne goed tegen kaalheid werkt. drinken heeft geen zin want dan zou je meer dan 60 koppen koffie moeten nemen. Je haar er bijvoorbeeld mee wassen zou wel goed werken... Weet iemand hier wat meer over?

Haarmannetje
3 augustus 2005, 13:53
Hey,

Ik las laatst in de kijk dat cafeïne goed tegen kaalheid werkt. drinken heeft geen zin want dan zou je meer dan 60 koppen koffie moeten nemen. Je haar er bijvoorbeeld mee wassen zou wel goed werken... Weet iemand hier wat meer over?
Hoi,

Ik zou zeggen, lees dit topic ;).

japiejaap
3 augustus 2005, 14:36
Ik vind het zo erg dat wetenschappelijk onderzoek tegenwoordig ook al niet meer vrij is van commerciele belangen. De glorie van de wetenschap bestond er nu juist uit, dat het onafhankelijk was: van kerk, van staat, van commercie... enkel uit op het verrijken van kennis over de wereld waarin wij leven en het universum waarin onze wereld een plaats heeft. Tegenwoordig is men er maar al te goed achter dat mensen veel eenvoudiger te strikken zijn, wanneer er een label opgeplakt is met iets als "wetenschappelijk getest". Dat er dan ook nog daadwerkelijk wetenschappelijk onderzoek is uitgevoerd met een paar 'publicaties', waarbij alle schijn bestaat dat deze puur gericht zijn op het commercieel bevorderen van het product en waarbij je je dus de kwaliteit van het onderzoek kunt afvragen, vind ik zeer triest.

Mensen, laten we de schoften breken!!!! ;)

" Er komen steeds meer producten, maar wat levert dat nou uiteindelijk op? Word je daar gelukkiger van? D'r is nog nooit zo veel speelgoed geweest, maar gelijkertijd hebben kinderen zich nog nooit zo verveeld. Er zijn wel computers maar ja die lossen ook alleen maar problemen op die er nooit waren geweest zonder dat apparaat. Uitvindingen zijn niks anders dan betere middelen naar een minder doel.

Maar ja, waarom gebeurt het dan toch, waarom gebeurt het dan allemaal toch. Is het de vlotte babbel van de verkoper die zegt: dit product verkoopt zichzelf. Hou je bek dan man! Deze shampoo is dermatologisch getest. Ja okay maar wat is dan de uitslag? Dat vertellen ze er nooit bij. " - theo maassen

Tiuri
24 december 2005, 22:37
De Duitse shampoo Alpecin (www.alpecin.de) wordt veel gebruikt op de Amerikaanse forums. Nu bekeek ik eens de ingrediëntenlijst:

Ingredients:
Aqua, Sodium Laureth Sulfate, PEG-3 Distearate, Cocamidopropyl Betaine, Butylene Glycol, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Sodium Chloride, Fumaric Acid, Sodium Lauroyl Glutamate, Panthenol, Parfum, Sodium Hydroxide, Piroctone Olamine, Sodium Citrate, Allantoin, Polyquaternium-7, Potassium Sorbate, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Caffeine, Menthol, Sodium Benzoate, PEG-200 Hydrogenated Glyceryl Palmate, Limonene, Hexyl Cinnamal, Linalool, Tetrasodium Etidronate, Phenoxyethanol, Methylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, CI 42090.
[bron (http://www.lila-se.de/shop-en/assets/s2dmain.html?http://www.lila-se.de/shop-en/products/personalcare/formen/alpecinactiveshampooa3250ml.html)]Nu zag ik dus dat er ook Piroctone Olamine (PTO) in zit, een middel dat in deze thread wordt besproken en waarvan in een studie is aangetoond dat het de haargroei kan bevorderen. Mij lijkt het dus waarschijnlijker dat de PTO in deze shampoo het goede werk doet dan de cafeïne.

Boris
24 december 2005, 23:21
[QUOTE=Tiuri] Sodium Laureth Sulfate, QUOTE]

ik zie ook hier SLS tussen de ingredienten staan. Dat is toch heel erg slecht voor het haar?????

hoi
27 december 2005, 14:48
Iemand die echt koffie op zijn hoofdhuid smeert? lijkt me niet toch?

kevin
30 december 2005, 10:51
Er zijn btw veel positieve reacties op de shampoo:

http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?catid=10&threadid=53212&FTVAR_MSGDBTABLE=

Ook wel grappig, in Nizoral zit trouwens ook Caffeine ;)

Buutnlander
31 december 2005, 16:52
Precies op hairlosshelp zijn veel positieve reacties. Dus toch het proberen waard, sinds het toch een van de weinige AGA-sites is die je redelijk kunt vertrouwen. Maar hoe zou je het best kunnen combineren met nizoral? Want nizoral wordt weggespoeld als je erna iets gebruikt. Maar is het anders om ook zo?

kevin
31 december 2005, 18:06
Precies op hairlosshelp zijn veel positieve reacties. Dus toch het proberen waard, sinds het toch een van de weinige AGA-sites is die je redelijk kunt vertrouwen. Maar hoe zou je het best kunnen combineren met nizoral? Want nizoral wordt weggespoeld als je erna iets gebruikt. Maar is het anders om ook zo?

Oh ja? Volgens mij wordt Nizoral niet weggespoelt na 5 minuten.

Haarmannetje
31 december 2005, 18:24
Ik ben bereid om een poging te wagen. Ik lees inderdaad veel positieve reacties in die topic en ben erg benieuwd. Ik heb geen verwachtingen, maar ik wil het gewoon eens proberen.

kevin
31 december 2005, 18:40
ik heb de bron weer gevonden:
Dermal papilla express adenosine receptors, which appear to play a fole in hair growth. I've also wondered whether caffeine, which is an adenosine antagonist, is detrimental to hair growth. For example, adenosine antagonists appear to block at least some of the effects of minoxidil (see the abstract below).

If you use topical minoxidil, any coffee or cola you drink may be limiting your results.

As the study presented at the conference shows, adenosine is beneficial in MPB, so it stands to reason that adenosine antagonists (like caffeine) may possibly be harmful in MPB, at least a little bit.
[bron (http://www.hairsite4.com/dc/dcboard.php?az=show_mesg&forum=32&topic_id=3400&mesg_id=3437&page=2)]

Hier ben ik alleen een beetje bang voor, anders had ik het al geprobeerd.

kevin
31 december 2005, 18:47
En de vraag is welke zou je moeten gebruiken tegen haaruival?

De A3 "Dandruff"

Ingredients:
Aqua, Sodium Laureth Sulfate, PEG-3 Distearate, Cocamidopropyl Betaine, Butylene Glycol, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Sodium Chloride, Fumaric Acid, Sodium Lauroyl Glutamate, Panthenol, Parfum, Sodium Hydroxide, Piroctone Olamine, Sodium Citrate, Allantoin, Polyquaternium-7, Potassium Sorbate, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Caffeine, Menthol, Sodium Benzoate, PEG-200 Hydrogenated Glyceryl Palmate, Limonene, Hexyl Cinnamal, Linalool, Tetrasodium Etidronate, Phenoxyethanol, Methylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, CI 42090.

Of de C1 "Caffeine"

Ingredients:
Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Laureth-2, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Sodium Lauroyl Glutamate, Sodium Chloride, Caffeine, Panthenol, Parfum, PEG-120 Methyl Glucose Dioleate, Hydrolyzed Wheat Protein, Citric Acid, Sodium Citrate, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Menthol, Potassium Sorbate, Polyquaternium-7, Disodium EDTA, Sodium Benzoate, Niacinamide, Zinc PCA, Limonene, Tocopherol, Phenoxyethanol, Methylparaben, Propylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, Sodium Hydroxide, CI 60730, CI 42090.

Buutnlander
1 januari 2006, 19:14
Oh ja? Volgens mij wordt Nizoral niet weggespoelt na 5 minuten.

Wat ik bedoel is dat nizoral zijn werking verliest, als je bij het douchen erna nog een shampoo gebruikt.

Buutnlander
2 januari 2006, 16:10
De Alpecin C1 shampoo kost op deze site 8.46 GBP, dat is ong 12.30 euro. Goedkoper heb ik het nog niet kunnen vinden.

bin/lf.storefront/43b94276005fd5ee2741c0a801140687/Search/Display/1 (http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.storefront/43b94276005fd5ee2741c0a801140687/Search/Display/1)

Buutnlander
4 januari 2006, 16:33
De Alpecin C1 is uitverkocht op deze site, blijkbaar gaat het hard met de verkoop ervan. Iemand op haarweb al bezig met deze shampoo?

Buutnlander
11 januari 2006, 03:25
Helemaal niemand?? Ik heb net de C1 en de ASL besteld uit Duitsland:
http://www.hairpoint.de 3.99 euro voor 250 ml C1. Andere sites is het vele malen duurder. Na veelvuldige positieve reacties te hebben gelezen op de Amerikaanse fora, vind ik het het proberen waard.

tellmemore
11 januari 2006, 08:19
Ik ben erg benieuwd naar jou ervaring! De buitenlandse forums zijn inderdaad erg enthousiast!! Hou ons op de hoogte!

kevin
11 januari 2006, 10:27
Helemaal niemand?? Ik heb net de C1 en de ASL besteld uit Duitsland:
http://www.hairpoint.de (http://www.hairpoint.de/) 3.99 euro voor 250 ml C1. Andere sites is het vele malen duurder. Na veelvuldige positieve reacties te hebben gelezen op de Amerikaanse fora, vind ik het het proberen waard.

Die site had ik ook gevonden, maar weer kwijtgeraakt. Maar dat is inderdaad de goedkoopste site voor Alpecin Shampoo. Maar waarom heb je gekozen voor de C1 en niet voor de A3?

Frogg
11 januari 2006, 10:33
Voor de Belgen :
De ALPECIN lijn is beschikbaar in de DI winkels.
C1 shampoo kost een 4.75 €, de after shampoo 9.99€

Ik gebruik het ondertussen al een 2-tal weken. Zal wat feedback geven van zodra ik een effect merk.

Groeten.

Buutnlander
11 januari 2006, 19:58
Die site had ik ook gevonden, maar weer kwijtgeraakt. Maar dat is inderdaad de goedkoopste site voor Alpecin Shampoo. Maar waarom heb je gekozen voor de C1 en niet voor de A3?

Beide bevatten caffeine, maar ik heb geen last van roos. En de A3 is bedoeld als anti-roos shampoo:
Alpecin Active Shampoo effectively treats both your scalp and hair against dandruff, its caffeine based active ingredient complex helps your scalp maintain and stabilise its barrier function against dandruff.</B>

En de C1 is bedoeld voor mensen met erfelijke kaalheid:
Alpecin Caffeine Shampoo is a daily hair wash that strengthens weakened hair roots and prevents hereditary hair loss.

Dus vandaar de keuze voor de C1 en de ASL heb ik er bij genomen, omdat ik om de 2 dagen douche, dus in de tussen dagen gebruik ik de ASL. </B></B>

thermaltaker
8 februari 2006, 20:35
Zijn er al mensen hier die positieve danwel negatieve ervaringen hebben met de Caffeïne shampoo van alpecin?

mar
10 februari 2006, 17:57
Ik gebruik deze inmiddels een week dus te kort voor een effect. Shampoo en de aftershampoo zijn in ieder geval wel lekker. Heb alle shampoo's de duur uit gedaan en ga voorlopig alleen deze gebruiken, heb er wel vertrouwen in en is betaalbaar in tegenstelling al het andere spul dat ik geprobeerd heb:confused:

tellmemore
2 mei 2006, 21:57
Hoe staat het met de gebruikers van deze shampoo?

Iedereen tevreden? Wordt het haar er beter van? Heeft iemand hiermee effectief jeuk bestreden?

Waar kan ik deze shampoo het beste bestellen?

Ik ben benieuwd!!

tellmemore
17 mei 2006, 11:25
Wie wil er nog meer Alpecin shampoo proberen.

Ik ben van plan 2x Alpecin C1 Shampoo en 2x Alpecin After shampoo te kopen via ebay.

http://stores.ebay.nl/salon-barbara

Als er meerdere geinteresseerde zijn kan ik een grotere hoeveelheid bestellen!

Let me know!!

kevin
2 oktober 2006, 22:52
Een studie in het European Hair Research Society laat zien dat Caffeine testosteron erg goed vermindert. Hier (http://content.karger.com/ProdukteDB/produkte.asp?Aktion=ShowPDF&ProduktNr=224164&Ausgabe=231841&ArtikelNr=92842&filename=92842.pdf) is hetgeen na te lezen.

Balou
2 oktober 2006, 23:08
Ik snap dat hier niet echt bewijzen voor zijn, ben gewoon benieuwd naar jullie gevoel en meningen. Wat denken jullie?

Alpecin of Rooscure?

kevin
2 oktober 2006, 23:25
Ik snap dat hier niet echt bewijzen voor zijn, ben gewoon benieuwd naar jullie gevoel en meningen. Wat denken jullie?

Alpecin of Rooscure?

Waarom niet beide? Of gooi wat caffeinepoeder in je Rooscure.

hairobservator
6 januari 2007, 18:45
Mijn haren glanzen met veel volume bij het gebruik van deze shampoo!
Gebruik deze shampoo nu sinds enkele maanden en ben erg tevreden over het resultaat hierdoor - huid & haar zijn goed in balans na mijn gevoel!

http://www.alpecin.de/de/haarausfall/shampoo/doppeleffekt.php

http://www.alpecin.de/doppel/de/index.php

Groet Hairobservator

hairobservator
6 januari 2007, 18:58
Shampoo met koffie? Steeds meer grote merken uit de haarbranche stappen over op de trein van shampoo`s met koffie? Kijk en oordeel zelf.. ik vindt de nieuwe doppeleffekt shampoo van Alpecin uit mijn vorige post één van de beste shampoo´s die ik geprobeerd heb in de laatste jaren!

http://www.plantur.de/de/produkte/shampoo.php

http://www.alpecin.de/de/forschung/index.php

..zelfs Schwarzkopf met Seborin!

www.seborin.de (http://www.seborin.de/)

Groet Hairobservator

Roeltje
7 januari 2007, 22:47
Maar even serieus, jongens, topicals alleen kunnen weinig doen qua hergroei. Zelfs topical minoxidil is vaak niet in staat om acceptabele dikke haren te laten hergroeien, slechts hele enkelen hebben daarmee geluk. Dit geldt ook voor topical anti-androgenen zoals spiro, fluridil, RU en flutamide. En zet topical koffie, groen thee, knoflook, citroensap etc uit jullie hoofden, dit zal niets doen en is zonde van je tijd. Als je je serum-DHT met meer dan 90% vermindert (met oraal dutasteride), dan maak je een hele goede kans om je haren te behouden.

dat komt omdat de gedachte achter minox is dat het een erg goed middel is. maar dat wil niet zeggen dat andere dingen niet werken. ik bedoel ik zet niets uit me hoofd. vooral niet nadat me haar dikker is geworden door de topcials die jij opnoemt en andere natuurlijke dingen. het heeft zeker wel effect bij mij en ik heb AGA.

vraagje
8 januari 2007, 16:57
Een studie in het European Hair Research Society laat zien dat Caffeine testosteron erg goed vermindert. Hier (http://content.karger.com/ProdukteDB/produkte.asp?Aktion=ShowPDF&ProduktNr=224164&Ausgabe=231841&ArtikelNr=92842&filename=92842.pdf) is hetgeen na te lezen.

"dat Caffeine testosteron erg goed vermindert" staat er zeker niet.

Dat het de effecten ervan tegengaat, blijkt wel uit deze studie. Evenals een stimulerende werking op de hair follicle.

Wel goed blijven lezen. En nog beter: de studie zelf lezen en niet alleen de samenvatting (maar daar maak ik mezelf ook schuldig aan... :o ).

kevin
8 januari 2007, 17:27
"dat Caffeine testosteron erg goed vermindert" staat er zeker niet.

Dat het de effecten ervan tegengaat, blijkt wel uit deze studie. Evenals een stimulerende werking op de hair follicle.

Wel goed blijven lezen. En nog beter: de studie zelf lezen en niet alleen de samenvatting (maar daar maak ik mezelf ook schuldig aan... :o ).

Je hebt gelijk, maar wat kom je hier doen? Oude posts controleren? ;)

Roeltje
9 januari 2007, 00:43
Je hebt gelijk, maar wat kom je hier doen? Oude posts controleren? ;)

oude post controlere is zeker handig. zeker als dat k vaak lees: GEBRUIK DE ZOEKMACHINE. dus dan lees je automatisch door de geschiedenis van het forum en je kent de nieuwelingen, geloven alles dus beter verbeter je foute dingen. beter een verbeterde fout dan alleen een fout ;)
daar gaat een forum toch ook deels om ?:P

hairobservator
9 januari 2007, 16:27
..al sinds een tijdje bestaat Alpecin shampoo met koffiecomplex en deze hebben ze nu ook nog maar eens verbeterd maar dat een firma als HENKEL dat Schwarzkopf enkele jaren geleden heeft overgenomen start met een eigen lijn als SEBORIN shampoo zegd mij dat er iets aan moet zijn dat werkt!

http://www.seborin.de/index2.php

Groet Hairobservator

ugh
15 januari 2007, 23:08
Stukje op Ergogenics hierover: http://www.ergogenics.org/medisch7.html#2

Cafeine beschermt haar tegen testosteron
In reageerbuizen heft cafeine het remmende effect van testosteron op humane haarfollikels op. Bovendien verlengt het de levenscyclus van haar, zeggen onderzoekers uit Jena. Maar wat is precies de rol van Alpecin Cosmetic in deze studie?

Cafeïne beschermt haar tegen testosteron (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=17214716) (Int J Dermatol. 2007 Jan;46(1):27-35.) Cafeine stimuleert de groei van haar uit haarzakjes in een reageerbuis. Dat ontdekten onderzoekers van de Friedrich-Schiller-University in het Duitse Jena toen ze proeven deden met haarzakjes van jonge doch kalende mannen.
De onderzoekers ontdekten dat testosteron de groei van het haar afremde in een concentratie van vijf microgram per milliliter. Voegden de onderzoekers daar ook nog eens cafeine aan toe in een concentratie van 0,001 en 0,005 procent, dan verdween het remmende effect.
In reageerbuizen zonder testosteron stimuleerde cafeine de haargroei zelfs. Door behandeling met cafeine groeide het haar bijna de helft sneller, en duurde de levenscyclus van een haar bijna veertig procent langer. Vandaar dat de onderzoekers concluderen dat hun ontdekking misschien een haargroeimiddel voor kalende mannen oplevert.
http://www.ergogenics.org/2006/coffein.shampoo.jpg Wel - dat haargroeimiddel is er al. En dat zullen de onderzoekers ook wel geweten hebben.
Twee jaar geleden publiceerde de website CosmeticsDesign.com een stuk over het Duitse Alpecin Cosmetic, dat sinds 2000 een shampoo met cafeine op de markt brengt. [CosmeticsDesign 1/18/2005] (http://www.cosmeticsdesign.com/news/ng.asp?id=57421-study-claims-caffeine) Een studie die de werking van dat product - After Shampoo Liquid, heet het spul - had bewezen was gedaan door onderzoekers uit Jena.
Dat is een publicatie die lang onderweg is geweest...
De webstek van Alpecin Cosmetics vind je [hier] (http://www.alpecin.de/).

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=17214716
Int J Dermatol. (http://javascript<b></b>:AL_get(this, 'jour', 'Int J Dermatol.');) 2007 Jan;46(1):27-35.
Effect of caffeine and testosterone on the proliferation of human hair follicles in vitro.

Fischer TW (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&itool=pubmed_AbstractPlus&term=%22Fischer+TW%22%5BAuthor%5D),
Hipler UC (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&itool=pubmed_AbstractPlus&term=%22Hipler+UC%22%5BAuthor%5D),
Elsner P (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&itool=pubmed_AbstractPlus&term=%22Elsner+P%22%5BAuthor%5D).Department of Dermatology and Allergology, Friedrich-Schiller-University, Jena, Germany.
Background Androgenetic alopecia (AGA) is a common problem in men of all ages, affecting approximately 50% at 50 years of age. The underlying cause is an androgen-dependent miniaturization of genetically predetermined hair follicles. Here, the hair organ culture model was used to investigate the effects of testosterone and caffeine; the latter being a promising candidate for hair growth stimulation. Methods Hair follicles from 14 biopsies, taken from the vertex areas from male AGA patients, were cultivated for 120-192 h in vitro with normal William's E medium (control) or William's E medium containing different concentrations of testosterone and/or caffeine. Hair shaft elongation was measured daily and at the end of cultivation, cryosections of follicles were stained with Ki-67 to evaluate the degree and localization of keratinocyte proliferation. Results Significant growth suppression was found in hair follicles treated with 5 microg/ml testosterone. This was counteracted by caffeine in concentrations of 0.001% and 0.005%. Moreover, caffeine alone led to a significant stimulation of hair follicle growth. These results were confirmed immunohistochemically by Ki-67 staining. Conclusions Androgen-dependent growth inhibition of ex vivo hair follicles from patients suffering from AGA was present in the human hair organ culture model, a constellation which may serve for future studies to screen new substances against androgen-dependent hair loss. Caffeine was identified as a stimulator of human hair growth in vitro; a fact which may have important clinical impact in the management of AGA.
PMID: 17214716 [PubMed - in process]

De studie van Jena is dus niet echt onafhankelijk; er zijn nog geen onafhankelijke onderzoeken uitgevoerd.

ugh
16 januari 2007, 13:48
Active Shampoo A1 - Normal or dry scalp
Aqua, Sodium Laureth Sulfate, PEG-3 Distearate, Cocamidopropyl Betaine, Butylene Glycol, Sodium Chloride, Sodium Lauroyl Glutamate, Panthenol, Parfum, Glycerin, Sodium Citrate, Allantoin, Potassium Sorbate, Citric Acid, Polyquaternium-7, Sodium Benzoate, Caffeine, Menthol, Limonene, Triticum Vulgare, Hexyl Cinnamal, Linalool, Methylparaben, Propylparaben.
http://www.alpecin.de/en/img/products/product_a1.gif

onzin

Active Shampoo A2 - Oily scalp
Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Butylene Glycol, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Sodium Chloride, Panthenol, Parfum, Sodium Citrate, Allantoin, Potassium Sorbate, PEG-200 Hydrogenated Glyceryl Palmate, Bisabolol, Caffeine, Menthol, Sodium Benzoate, Limonene, Hexyl Cinnamal, Linalool, Phenoxyethanol, Methylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, CI 42090.
http://www.alpecin.de/en/img/products/product_a2.gif

onzin

Active Shampoo A3 - Dandruff
http://www.alpecin.de/en/img/products/product_a3.gif

onzin

Sensitive Shampoo S1 - Sensitive scalp
Aqua, Sodium Laureth Sulfate, PEG-3 Distearate, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Sodium Chloride, Sodium Cocoamphoacetate, Sodium Lauroyl Sarcosinate, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Panthenol, Parfum, Citric Acid, Sodium Citrate, Polyquaternium-7, PEG-200 Hydrogenated Glyceryl Palmate, Allantoin, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Caffeine, Limonene, Hexyl Cinnamal, Linalool, Phenoxyethanol, Methylparaben.
http://www.alpecin.de/en/img/products/product_s1.gif

onzin

Caffeine Shampoo C1 - For noticeably more hair
Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Laureth-2, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Sodium Lauroyl Glutamate, Sodium Chloride, Caffeine, Panthenol, Parfum, PEG-120 Methyl Glucose Dioleate, Hydrolyzed Wheat Protein, Citric Acid, Sodium Citrate, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Menthol, Potassium Sorbate, Polyquaternium-7, Disodium EDTA, Sodium Benzoate, Niacinamide, Zinc PCA, Limonene, Tocopherol, Phenoxyethanol, Methylparaben, Propylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, Sodium Hydroxide, CI 60730, CI 42090.
http://www.alpecin.de/en/img/products/product_c1.gif

onzin

Doppel Effekt - Against dandruff & hair loss
Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Laureth-2, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Sodium Lauroyl Glutamate, Caffeine, Panthenol, Parfum, PEG-120 Methyl Glucose Dioleate, Salicylic Acid, Hydrolyzed Wheat Protein, Sodium Chloride, Piroctone Olamine, Sodium Citrate, Potassium Sorbate, Citric Acid, Polyquaternium-7, Menthol, Sodium Benzoate, Niacinamide, Zinc PCA, Limonene, Tetrasodium Etidronate, Phenoxyethanol, Methylparaben, Propylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, BHT, CI 60730.
http://www.alpecin.de/en/img/products/product_doubleeffect.gif

onzin

After Shampoo Liquid - Strengthens the hair roots, Prevents hair loss
Aqua, Alcohol Denat., Parfum, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Panthenol, Menthol, Caffeine, Niacinamide, Zinc PCA, Limonene, Linalool, Tocopheryl Acetate, Butylphenyl Methylpropional, Citronellol, Citral, Retinyl Acetate.

http://www.alcinka.cz/images/katalog/21510.jpg

kevin
16 januari 2007, 13:57
Die Doppel Effekt lijkt mij wel wat voor een shampoo. Ik vraag mij alleen af of het zin heeft om caffeine in een shampoo te verwerken.

ugh
16 januari 2007, 13:58
(DIY = Do It Yourself)

http://www.hairlosstalk.com/discussions/viewtopic.php?p=185879

BTW for the DIY'ers here is a useful link (transcript of a couple of emails between a poster called Chrome from HLH.com and Prof. Elsner who carried out the caffeine trials vis a vis hairloss) about the amount of caffeine you should or should not be adding to your own solutions, which I attach for your infomation:-

The use of freshly brewed coffee is not really recommmendable, because:

1.....caffeine in coffee is not dermally bioavailable as it is in the " Alpecin After Shampoo Liquid".
2.....you need for a good efficacy a sophisticated formula of synergistic compounds as they are in
.......the "Liquid".
3.....in coffee you have a lot of residues of the roasting process, that are regarded to have a very bad skin
.......tolerance.
4.....There may the risk of skin irritation, if you have permanent contact of coffee on the skin. The "After
.......Shampoo Liquid" contains highly purified caffeine with a very good skin tolerance.

I hope, this information is helpful for you.

Best regards

Dr. Adolf Klenk
director F&E
A L C I N A C O S M E T I C
DR. KURT WOLFF GMBH & CO KG
Stadtheider Strasse 34
33609 Bielefeld

ugh
16 januari 2007, 14:09
Die Doppel Effekt lijkt mij wel wat voor een shampoo. Ik vraag mij alleen af of het zin heeft om caffeine in een shampoo te verwerken.
Ik heb zelf net 5x C1 besteld (5x250ml) voor maar 28 euro (inc verzendkosten uit Duitsland). Al hoewel Doppel Effekt misschien beter is. Dit spul is echt goedkoop.

http://www.hairpoint.de verkoopt C1 voor 4.61 euro.

In NL is Alpecin C1 (1x250ml) verkrijgbaar bij http://www.everywhair.net/index.php?cPath=59 voor 8,50 Euro (ex verzendkosten).

In Belgie is Alpecin verkrijgbaar bij DI winkels. http://www.di.be

ugh
16 januari 2007, 14:21
http://www.hairlosstalk.com/discussions/viewtopic.php?p=185879

Hello

Unfortunately we don't have neither an Englisch abstract nor a summary. We are just going to prepare it.
In January we're going to prepare a scientific paper in a medical journal.

3% caffeine in a lotion is too much. Caffeine penetrates very quickly through the skin. So you can calculate that a 3% leave-on Lotion brings up to 6 cups of coffee into the body. This dosage may be a problem for caffeine-sensitive consumers.

In germany we have a recommendation of maximum 1% caffeine in cosmetics.

On the other hand we found in our studies, that in the hair follicle there may occur an overboost of energy, that could be toxic to the hair follicle. In this case you can find suppressive effects not stimulative effects.

The concentration of caffeine in the "Alpecin After Shampoo Liquid" is 0.2%.
The test concentration in jena has been much smaller, because in thehair-organ-cultur-modell HOCM there is no penetration barrier as it is innormal skin.

Dr. Adolf Klenk
director F&E
A L C I N A C O S M E T I C
DR. KURT WOLFF GMBH & CO KG
Stadtheider Strasse 34
33609 Bielefeld

thermaltaker
16 januari 2007, 16:12
Ik zag laatst dat je de Alpecin C1 shampoo ook gewoon kunt bestellen bij Schlecker. 4,49 per fles en vanaf 15 euro volgens mij geen verzendkosten... Voor de liefhebbers:D Schlecker (http://www.schlecker.nl/nl_index.htm)

Edit: bedoelde ook 4,49 :)

kevin
16 januari 2007, 16:18
Ik heb zelf net 5x C1 besteld (5x250ml) voor maar 28 euro (inc verzendkosten uit Duitsland). Al hoewel Doppel Effekt misschien beter is. Dit spul is echt goedkoop.

http://www.hairpoint.de verkoopt C1 voor 4.61 euro.

In NL is Alpecin C1 (1x250ml) verkrijgbaar bij http://www.everywhair.net/index.php?cPath=59 voor 8,50 Euro (ex verzendkosten).

In Belgie is Alpecin verkrijgbaar bij DI winkels. http://www.di.be

En niet de Alpecin After Shampoo Liquid (http://www.everywhair.net/product_info.php?cPath=59&products_id=84&miceid=ea61abf9ad2e0541b09758563b64151f)? Of moet je dit niet na een shampoo beurt op je hoofdhuid laten?

ugh
16 januari 2007, 16:46
Ik zag laatst dat je de Alpecin C1 shampoo ook gewoon kunt bestellen bij Schlecker. 14,49 per fles en vanaf 15 euro volgens mij geen verzendkosten... Voor de liefhebbers:D Schlecker (http://www.schlecker.nl/nl_index.htm)
Ik zie dat C1 (250ml) bij Schlecker zelfs maar 4,49 Euro kost :)
En de verzendskosten zijn daar gratis!

Oftewel ik had het beter bij Schlecker kunnen bestellen dan in Duitsland via eBay.

ugh
16 januari 2007, 16:55
En niet de Alpecin After Shampoo Liquid (http://www.everywhair.net/product_info.php?cPath=59&products_id=84&miceid=ea61abf9ad2e0541b09758563b64151f)? Of moet je dit niet na een shampoo beurt op je hoofdhuid laten?
Volgens mij moet je die inderdaad zoals bij minoxidil op je hoofdhuid laten. Vandaar dat ik die niet genomen heb.

Over After Shampoo Liquid:
Alpecin should be used in a timely manner and massaged into the scalp regularly after hair washing.
When applied, it causes a fresh tingling on the scalp, its active ingredients travel along the hair sheath and form a depot sufficient for up to 24 hours.

ugh
16 januari 2007, 19:45
[...]Ze zijn allemaal uitgevoerd door de Jena University in Duitsland. Op de onderzoeksverslagen staat zoals je kunt zien het logo afgebeeld van Alpecin, de producent van een shampoo met cafeïne. De onderzoeken zijn dus zeker niet onafhankelijk te noemen.[...]
Uit andere info zie ik dat ze beiden er ook geen geheim van maken dat ze samenwerken. Maar had inderdaad beter geweest als het onderzoek onafhankelijk was.
Ook andere universiteiten hebben samengewerkt met Alpecin.

[...]Daarbij zijn alle onderzoeken slecht uitgevoerd en niet serieus te nemen. Het feit dat er de hele tijd wordt gesproken over dat testosteron de hoofdoorzaak is zegt eigenlijk al genoeg, want we weten allemaal dat het niet om testosteron gaat maar om DHT en de AR.
Misschien dat ze van testosteron uitgaan vanwege dit:
http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?catid=10&threadid=41723&STARTPAGE=2 (een thread over Alpecin)
J Invest Dermatol. 2001 Jan;116(1):57-61.

Biochemical roles of testosterone and epitestosterone to 5 alpha-reductase as indicators of male-pattern baldness.

Choi MH, Yoo YS, Chung BC.

Bioanalysis and Biotransformation Research Center, KIST, Seoul, Korea.

In establishing a theory to predict male-pattern baldness, we investigated the correlation of testosterone, epitestosterone, and dihydrotestosterone with 5alpha-reductase in hair using gas chromatography-mass spectrometry. One hundred milligram hair samples were obtained from a group of balding subjects and their sons, as well as from a corresponding aged-matched, nonbalding group. The ratio of testosterone to epitestosterone was significantly greater (mean 46.41, p < 0.001; mean 35.83, p < 0.001, respectively) in the hair of balding fathers (n = 19, age 28-50 y) and their sons (n = 16, age 8-16 y) than in the hair of the nonbalding control subjects (mean 9.17 and 10.47, respectively). These findings demonstrate that analysis of terminal hair may not only provide a basis for predicting baldness when the subject is still young, but also for preventing and treating male-pattern baldness by controlling the steroid hormone balance.

PMID: 11168798 [PubMed - indexed for MEDLINE]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

the key sentence here being:

"The ratio of testosterone to epitestosterone was significantly greater (mean 46.41, p < 0.001; mean 35.83, p < 0.001, respectively) in the hair of balding fathers"

it appears that T in hair follicles may indeed play some role ?

Hier ook een grote thread over: "DHT and Testosterone kills hair DIRECTLY........study"
http://www.hairlosstalk.com/discussions/viewtopic.php?t=28809&highlight=alpecin

ugh
16 januari 2007, 19:47
[...]Wel goed blijven lezen. En nog beter: de studie zelf lezen en niet alleen de samenvatting (maar daar maak ik mezelf ook schuldig aan... :o ).
Zie de attachment :P

Het heeft ze ongeveer 2 jaar gekost om dit te schrijven/publiceren, want de resultaten waren 2 jaar geleden al af.

kevin
16 januari 2007, 20:26
Testosteron zorgt ook voor haaruitval, omdat het dezelfde vernietigsacties in werking zet als DHT, alleen heeft Testosteron veel minder affiniteit voor de receptoren. Hierdoor zal Testosteron veel minder schade doen, maar toch doet het schade.

haaribo
17 januari 2007, 00:38
ik vroeg me af hoe de c1 shampoo bevalt? Ik zat er over te denken om de rozemarijn shampoo waar ik nu mijn haar mee was voordat ik was met ketonozal te vervangen met c1 shampoo. Is het hier een geschikte shampoo voor of zal de keto de c1 weer wegspoelen? Ik zit zowiezo nog wel een beetje te twijfelen aangezien ik rozemarijnshampoo ook een hele fijne shampoo vind.

vega24
17 januari 2007, 03:38
Als testosteron slecht is voor het haar... Veel studie's zeggen dat duta het testosteron gehalte omhoog gooit........

Tiuri
17 januari 2007, 11:02
Ugh, ten eerste complimenten voor je goeie speurwerk! :)

Misschien dat ze van testosteron uitgaan vanwege dit:
http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?catid=10&threadid=41723&STARTPAGE=2 (een thread over Alpecin)

Hier ook een grote thread over: "DHT and Testosterone kills hair DIRECTLY........study"
http://www.hairlosstalk.com/discussions/viewtopic.php?t=28809&highlight=alpecinOk, dus je hebt het dan over deze twee studies die zouden aantonen dat niet (alleen) DHT maar (ook) T direct schadelijk is voor het haar:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=11168798
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=16931898

Ik vind dat beide niet echt goede voorbeelden. Ze laten wel zien dat testosteron correleert met haaruitval, maar er staat niet dat dat komt doordat het dat zelf veroorzaakt. Waarschijnlijker is het dat dit wordt veroorzaakt omdat het eerst wordt omgezet in DHT door 5a-reductase.

Ik heb zelf even gesnuffeld in de pubmed-archieven en vond deze (oude) studie die wel precies bevestigt dat T óók aan de receptor kan hechten, net als DHT, maar dat er veel hogere concentraties voor nodig zijn om hetzelfde te bereiken: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=2298157

Hoe dan ook is DHT het belangrijkste hormoon bij AGA, zoals blijkt uit de beroemde voorbeelden van mannen die geboren worden zonder 5a-reductase type 2. Onder deze mannen komt geen AGA voor, terwijl ze juist verhoogde testosteronwaarden hebben .

Maar het rare is dat die knakkers van de cafeïnestudie dit zelf ook wel doorhebben. Ze zeggen namelijk juist dat het niet testosteron is, maar DHT wat verantwoordelijk is voor AGA. Ik quote uit de fulltext die ugh hierboven plaatste:
The development of AGA is predominantly androgendependent and modulated via the testosterone metabolite dihydrotestosterone (DHT) and the expression of hair folliclerelated androgen receptor (AR). DHT, a metabolite of circulating testosterone, is produced systemically and by intrafollicular conversion of testosterone to DHT by 5alphareductase within the hair follicle of genetically predisposed men. The DHT is the effector hormone causing a continuous shortening of hair growth (anagen) cycles in favor of longer telogen phases, followed by miniaturization of the hair follicle and finally visible cessation of hair growth in genetically predetermined areas in the frontal-temporal and vertex regions.
Vervolgens voeren ze hun studie dan toch uit met testosteron en niet DHT, wat natuurlijk een beetje raar is. Ze zeggen hier dan op het einde over:
It may be criticized that testosterone is not the inducer of AGA. Testosterone, however, is the “prerequisite” of AGA and absence of testosterone leads to absence of male-pattern baldness as shown in castrated men. The [B]DHT is the effector substance in AGA, and local DHT levels in the scalp/hair follicle result from systemic and local conversion of testosterone to DHT. In extracted hair follicles from patients with AGA, local testosterone metabolism with production of DHT was significantly higher than in hair follicles isolated from occipital (nonbalding) scalp regions owing to increased 5alpha-reductase activity. In the present in vitro study, the situation with “systemic” testosterone delivered to the hair follicle within the media fluid is imitated and in both systems (in vivo and in vitro) testosterone is then converted to DHT by the follicle itself via the intrafollicular enzyme 5alpha-reductase.Ze hadden het dan beter met DHT kunnen doen. Ze blijven om de een of andere duistere reden dus maar over testosteron praten terwijl dit helemaal niet belangrijk is in AGA, en dat komt nogal onprofessioneel over.

Maar eigenlijk is deze discussie over DHT of T hier helemaal niet relevant. De studie zegt namelijk helemaal niet dat testosteron wordt verlaagd ofzo. Ze melden op het einde dat ze geen idee hebben wat het precies is waardoor cafeïne de haargroei zou stimuleren, maar zo te zien heeft het in ieder geval niets met hormonen te maken:
To date, it is not known which mechanism is relevant for the stimulatory effects of caffeine on hair follicle growth. Different mechanisms of caffeine observed in other models might be responsible: In alveolar macrophages caffeine exerted an antiapoptotic effect at low concentrations while showing proapoptotic effects at high concentrations. The antiapoptotic effect was accompanied by reduced production of super-oxide dismutase. Other mechanisms are the arrest of cell growth (G0/1-arrest), increase of prostaglandin levels or suppression of Cdc2 kinase and MAP kinases. The stimulatory effect of caffeine in lower concentrations (0.001% and 0.005%) may be explained by the classic phosphodiesterase inhibition and by a direct effect against apoptosis, which is induced in AGA.
Ik vind de studie dus niet zo helder, het is geschreven in matig Engels en de resultaten zeggen bovendien weinig omdat het niet in vivo is gedaan. Ik blijf de hele sfeer rond dit middel aardig scammy vinden, ondanks dat ze nu een studie echt hebben gepubliceerd. Alle onderzoeken zijn gedaan door die Jena universiteit in Duitsland en het tijdschrift waarin dit uiteindelijk gepubliceerd is, is niet erg vooraanstaand (lage impact factor, zie hier (http://www.blackwellpublishing.com/journal.asp?ref=0011-9059)). Maar toch, het is in ieder geval wel een publicatie in een internationaal vaktijdschrift en dat is al heel wat, alleen hoop ik dan dus dat dit niet gepaard is gegaan met een leuke afkoopsom van Alpecin. Ik zou graag eens een nieuwe cafeïnestudie zien die ten eerste echt haargroei meet bij echte proefpersonen, en die ten tweede liever niet door Jena wordt uitgevoerd.

Verder was ik nogal verbaasd over dit stukje uit de fulltext:
For caffeine, dose-response experiments showed that a concentration of 0.15% was stimulatory in the MSOCM, but suppressive in the hair follicle model. Also concentrations of 0.05% and 0.01% showed suppression. These high concentrations were regarded as nonphysiologic or toxic, an effect which can be observed in many substances. High concentrations may cause an over-stimulation of hair follicle metabolism resulting in extensive consumption of energy reserves, exhaustion of the proliferation capability and finally lack of hair shaft elongation.En in de Alpecin-shampoo zit dus 0,2%! :confused: Alpecin verdedigt dit door te zeggen dat de cafeïne in de Jena-studie direct op de cellen werd losgelaten, en dat er dus meer nodig is als je voldoende door de huid wil laten opnemen. Maar er is bij mijn weten geen studie gedaan die het effect van verschillende doseringen cafeïneshampoo onderzoekt, dus dit lijkt me een beetje riskant.

kevin
17 januari 2007, 12:08
Als testosteron slecht is voor het haar... Veel studie's zeggen dat duta het testosteron gehalte omhoog gooit........
Testosteron is velen malen MINDER slecht voor het haar als DHT. Hoe meer DHT je weghaalt, des te groter is je kans op succes.

(Goede post trouwens Tiuri)

Balou
17 januari 2007, 12:22
In die topical die ik gebruik zit ook cafeine, zal dus vast wel een interessant stofje zijn, want het zal vast nog in wel meer producten zitten...

Tiuri
17 januari 2007, 15:28
Testosteron is velen malen MINDER slecht voor het haar als DHT. Hoe meer DHT je weghaalt, des te groter is je kans op succes.Precies. Sterker nog: testosteron is in normale hoeveelheden in het geheel niet schadelijk voor het haarzakje. Dus daarom zegt het niets dat ze in die studie testosteron bij de haarcellen gooien en dan beweren dat cafeïne de schadelijke gevolgen van T weer herstelt. De schadelijke gevolgen van T zijn minimaal, dus de herstellende werking van cafëine is dan kennelijk ook minimaal.

In vitro-onderzoeken zeggen normaal al heel weinig, maar deze al helemaal omdat testosteron ipv DHT is gebruikt.

Ik vind dat er geen enkel overtuigend bewijs is dat cafeïne een significante bijdrage kan leveren in het tegengaan van AGA.

kevin
17 januari 2007, 15:47
Nee dat denk ik ook niet, maar het gaat meer om "alle beetjes helpen". En als Dutasteride zijn werk niet goed doet kun je deze beetjes nog wel eens nodig hebben.

ugh
17 januari 2007, 20:15
[...]
Erg interessante punten Tiuri! :)

Over T vs DHT, als ik het zo vlug lees gaan ze uit van:
Als er geen testosteron is, dan is er ook geen DHT. Als testosteron bij de follicle vermindert, dan vermindert daar ook de lokale omzetting naar DHT, waardoor minder DHT de follicle bereikt.

Maar zoals je al zei, weten ze niet eens of T wel verlaagd wordt. Er blijven vraagtekens over de studie.

Dat van die 0.2% is ook wel apart. Ik zou ze eens moeten mailen.

Ook opvallend vond ik dat Jena Alpecin bedankt in de studie. "This study was kindly supported by Dr Kurt Wolff GmbH, Bielefeld, Germany."

hairobservator
21 januari 2007, 10:50
Kijk nu heb ik alle shampoogebruikers toch weer even wakkergeschud!
Alpecin koop ik al jaren om de hoek bij de Duitse drogist DM(geloof 4,98 Euro?) waar tegenwoordig ook Seborin ernaast staat, het valt mij op dat er in Duitsland veel meer aandacht wordt besteed aan haargroeishampoo´s en lotions(supermarkten, drogisten, apotheken, kappers) in Nederland zie ik dit eigenlijk helemaal niet: Waarom ligt Alpecin & Seborin nog niet in de NL apotheek, drogist of bij de kapper?

Over de werking kan ik alléén zeggen dat het doppeleffekt van Alpecin wat ik nu enkele maanden gebruik een zeer goede shampoo is, de liquid geeft wel een heel lekker gevoel op de hoofdhuid die doe ik er soms op voor het slapen gaan(inmasseren en doorkammen!) net als Seborin B-complex die ik combineer met de inname van Ratiopharm B-complex capsules.. in de morgen was ik het haar wel weer met shampoo want na zo´n behandeling ziet het haar er na een nachtje slapen vaak niet meer uit!

Groetjes Hairobservator
"quick inplant technique"

ugh
22 januari 2007, 14:37
Net voor het eerst Alpecin C1 shampoo gebruikt. De shampoo is doorzichtig blauw van kleur, en heeft een licht mannelijk parfum geurtje. De shampoo moet je 2 minuten laten intrekken, en daarna afspoelen.

haaribo
23 januari 2007, 00:01
Net voor het eerst Alpecin C1 shampoo gebruikt. De shampoo is doorzichtig blauw van kleur, en heeft een licht mannelijk parfum geurtje. De shampoo moet je 2 minuten laten intrekken, en daarna afspoelen.

Weet je of je na de shampoo nog een andere shampoo kan gebruiken? Of spoel je dan de werking van het middel weer weg? Ik wil het namelijk misschien gaan gebruiken als voorwas voor keto inplaats van rozemarijn shampoo.

ugh
23 januari 2007, 00:30
Weet je of je na de shampoo nog een andere shampoo kan gebruiken? Of spoel je dan de werking van het middel weer weg? Ik wil het namelijk misschien gaan gebruiken als voorwas voor keto inplaats van rozemarijn shampoo.
De cafeine wordt vrij snel opgenomen in de huid. 2 minuten zou al voldoende zijn bij normaal gebruik. Je zou verwachten dat je daarna ook een andere shampoo kan gebruiken, maar ik weet niet zeker of dat de werking kan beinvloeden.

ray
23 januari 2007, 01:00
al meer gemerkt?
droogt het je haar uit, onhandelbaar, rare geur nadien?

wel opmerkelijk dat het zo goedkoop is trouwens...

Lambert
23 januari 2007, 10:15
Vandaag voor het eerst mijn haar gewassen met C1 en daarna behandeld met de After Shampoo Lotion. De shampoo is lekker verfrissend en heeft inderdaad een lekkere mannelijke geur (valt wel op als je Weleda Rozemarijn of RoosCure gewend bent). Van de ASL vond ik dat mijn hoofdhuid er behoorlijk heftig op reageerde. Vanwege de de grote dosseertuut had ik ook behoorlijk wat op mijn hoofdhuid aangebracht, maar het prikkelde mijn hoofdhuid behoorlijk de eerste 15 minuten na het aanbrengen. Overigens geen irritatie ofzo. Ik ga er in ieder geval mee door.

ugh
23 januari 2007, 12:39
al meer gemerkt?
droogt het je haar uit, onhandelbaar, rare geur nadien?[...]
Nope, niet echt. Het voelt aan als een normale shampoo.

De lotion zou misschien wel de haren kunnen uitdrogen, omdat er alcohol in zit.

ugh
23 januari 2007, 12:44
[...]Van de ASL vond ik dat mijn hoofdhuid er behoorlijk heftig op reageerde. Vanwege de de grote dosseertuut had ik ook behoorlijk wat op mijn hoofdhuid aangebracht, maar het prikkelde mijn hoofdhuid behoorlijk de eerste 15 minuten na het aanbrengen. Overigens geen irritatie ofzo. Ik ga er in ieder geval mee door.
Hoe voelt de vloeistof aan? Minoxidil voelt bijv. een beetje vettig aan, maar is verder wel vrij vloeibaar. Ook de haren worden er iets vettig van. Hoe zit dit bij ASL? Merk je bijv. 30 min na het aanbrengen nog of het spul op de haren/hoofdhuid zit? En heeft ASL ook een licht geurtje?

Lambert
24 januari 2007, 09:52
ASL is echt een vloeistof met hetzelfde luchtje als de parfum. Het voelt koel aan, waarschijnlijk door de menthol. Het wordt volledig opgenomen en is niet vet. Ik heb wel het gevoel dat het prikkelende effect door de alcohol wordt veroorzaakt. Dit lijkt me geen goede zaak.

Daarnaast vind ik het nog steeds vreemd dat een product dat zo gepromote wordt voor nog geen 5 euro bij de Schlecker verkrijgbaar is. Weet iemand hoe lang dit product als in Duitsland verkrijgbaar is? Ik heb het gevoel dat het product bij onze Oosterburen toch niet echt aangeslagen is (wellicht door tegenvallende resultaten) en om die reden nu voor dumpprijzen verkrijgbaar is.

tellmemore
24 januari 2007, 10:16
Volgens mij is het in Duitsland net zo duur als hier in Nederland!

Heb je overigens de shampoo in een schlecker winkel gekocht of online? Ik was gister in een schlecker winkel maar ze hadden de shampoo daar helaas niet! Nu vroeg ik me af of iemand van haarweb in een schlecker winkel in nederland alpecin shamphoo heeft aangeschaft?!?!?

thermaltaker
24 januari 2007, 14:17
Ik koop het in ieder geval ook altijd online, omdat onze plaatselijke Schlecker het ook niet in haar assortiment heeft.

cees
24 januari 2007, 14:28
In het kruidenwinkeltje (Erica's) op het CS van Amsterdam verkopen ze ook verschillende shampoo's die ze onder hun eigen naam uitbrengen! Zo hebben ze shampoo's met brandnetel, groene thee en volgens mij zag ik ook met cafeine staan...Heeft iemand al ervaring met 1 van deze zelfgemaakte shampoo's van Erica? Ik zal van de week ff wat beter informeren over de shampoo's! Volgens mij is de brandntelel shampoo ook heel goed voor het haar, omdat brandnetel thee dit ook is...!

Lambert
24 januari 2007, 14:54
Ik heb mijn eerste flesje C1 via de site van Everywhair besteld voor euro 8.50. Kwam er pas later via deze site achter dat de Schecker goedkoper is. Overigens heb ik niet het idee dat de After Shampoo Lotion via Schlecker verkrijgbaar is.

Over caffeine shampoos gesproken. De HEMA heeft een mannen verzorgingslijn (herkenbaar aan de bruine verpakkingen) met een shamppo die ook caffeine bevat.

muchacho
25 januari 2007, 14:57
Vandaag toevallig ook een stukje in de telegraaf:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/57563041/Koffie_goed_voor_kalende_mannen.html?p=8,1

Tiuri
25 januari 2007, 16:25
Vandaag toevallig ook een stukje in de telegraaf:

Koffie goed voor kalende mannen

AMSTERDAM - Recent Duits onderzoek heeft aangetoond dat cafeïne wel eens dé oplossing zou kunnen zijn voor kalende mannen.

Een onderzoeksteam van dokter Tobias Fischer van de Jena Universiteit in Duitsland nam kleine stukjes huid van kalende mannen weg en zette deze op de kweek. Door cafeïne toe te voegen, bleek de groei van de haarzakjes te worden gestimuleerd.

Vijftig procent van de mannen boven de vijftig heeft last van kaalheid. Maar wie denkt met bakkies leut weer een weelderige haardos te kunnen kweken, heeft het mis. Volgens de wetenschappers zijn dagelijks minstens zestig bakken koffie nodig om aan de nodige hoeveelheid cafeïne te komen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/57563041/Koffie_goed_voor_kalende_mannen.html?p=8,1Mijn god, dit is bijna identiek aan het bericht dat 2 jaar geleden al in de Sp!ts verscheen! :confused: :confused: :confused: En dat kwam al een paar maanden te laat. Er slingerde blijkbaar nog een oud persbericht op de redactie van de campingkrant. :P

Slimme free publicity trouwens van Alpecin, jammer dat die kranten niet doorhebben het onderzoek zo nietszeggend is dat er geen enkele conclusie uit getrokken kan worden. :(

ugh
25 januari 2007, 19:21
Mijn god, dit is bijna identiek aan het bericht dat 2 jaar geleden al in de Sp!ts verscheen! :confused: :confused: :confused: En dat kwam al een paar maanden te laat. Er slingerde blijkbaar nog een oud persbericht op de redactie van de campingkrant. :P

Slimme free publicity trouwens van Alpecin, jammer dat die kranten niet doorhebben het onderzoek zo nietszeggend is dat er geen enkele conclusie uit getrokken kan worden. :(
Ook zetten ze het weer lekker neer. Nu krijg je mensen die bereid zijn grote ladingen koffie te gaan drinken, wat ook weer kan leiden tot problemen.

ray
25 januari 2007, 20:06
Ook zetten ze het weer lekker neer. Nu krijg je mensen die bereid zijn grote ladingen koffie te gaan drinken, wat ook weer kan leiden tot problemen.

mwah, 60 koppen koffie op een dag is niet echt reeel he :D

trouwens lijkt me ook slecht voor je tikker zoveel caffeine.

cop
28 januari 2007, 00:41
heb vandaag een flesje gekocht bij de DI winkel (belgië) voor 6,30 euro...heb een shampooke meer om aan mijn regimen toe te voegen

hairobservator
28 januari 2007, 10:38
..alpecin shampoo tegen erfelijke kaalheid ken ik al sinds ik haaruitval heb, ongeveer begonnen begin jaren negentig! Toen nog wel niet met caffeïne!
Birkenwasser & alpecin waren mijn eerste remedies tegen haarverlies, het heeft uiteindelijk niet geholpen maar ze zijn er nog steeds met weer opnieuw verbeterde formules waaronder de laatste jaren de koffieshampoo! Nu dus alpecin & seborin, welke grote shampoomerken zullen volgen?

Dit kan niet lang meer duren of appie heyn, het kruidvat en verschillende kappers hebben koffieshampoo in hun rekken staan!

Groetjes Hairobservator

vrosjnivosj
28 januari 2007, 13:25
Het is nog altijd niet bewezen, maar het heeft al in de krant gestaan dat caffeine werkt dus zullen de mensen het wel geloven. Ook al helpt ketoconazole tegen AGA dan nog staat het in Belgie niet in de winkelrekken van kruidvat(wel nl). En waarom steken ze dat er ook niet in bij die shampoos, het is bewezen.(Jep het is eig tegen roos bedoelt)(of misschien moeten ze er rechten op betalen)
Eigenlijk zit er al in veel shampoos groene thee en daar zit ook een variant in van caffeine.(Misschien in een veel kleinere hoeveelheid) Zou dit dan ook hetzelfde werken? Als het dan werkt.

Hairobservator waarom zo positief? Gewoon omdat het je haar mooi maakt?

hairobservator
28 januari 2007, 15:30
Hoezo positief ik vertel alléén dat het gebruik mij wel bevalt(alpecin doppeleffect!) en ik dit shampoomerk al jaren ken! Vraag me alléén af waarom het niet in NL te koop is terwijl het in de BRD bij supermarkt, drogist, kapper etc.. wel het geval is? Verder is de prijs ook OK!

Positief maakt mij vooral het instappen van Schwarzkopf & Henkel met Seborin koffieshampoo en meer - dit is een echte grote multinational in de BRD en die hebben echt wel onderzoek gedaan voordat men met deze nieuwe haarshampoolijn de markt wil veroveren!

Groet Hairobservator

Lambert
28 januari 2007, 15:45
Ik heb het gevoel dat het toevoegen van caffeine in verzorgende producten een beetje en hype is de laatste tijd. Tegenwoordig word ik vaka gconfronteerd met dergelijke producten. Een aantal voorbeelden: anti-wallen creme met caffeine, douche gel met caffeine, zonneband creme met caffeine, etc.

tellmemore
28 januari 2007, 23:45
Positief maakt mij vooral het instappen van Schwarzkopf & Henkel met Seborin koffieshampoo en meer - dit is een echte grote multinational in de BRD en die hebben echt wel onderzoek gedaan voordat men met deze nieuwe haarshampoolijn de markt wil veroveren!

Groet Hairobservator

Vergis je niet hoor Schwarzkopf is een merk van Henkel en Henkel is net zo'n marketing boef als bv l'Oréal!! Dus waarschijnlijk is een of andere clinische proef onder 20 mensen voldoende bewijs...
caffeine is gewoon nu even een hype en dat wil nog niet zeggen dat het geen positieve effecten heeft...
De toekomst zal het leren!

Balou
31 januari 2007, 14:27
Denk dat ik binnekort die ASL maar eens aan ga schaffen. Gebruik nu een andere topical die verhoudingsgewijs veel duurder is en wil eigenlijk niet te veel geld meer uit gaan geven aan die idiote kaalheid...

Maar er zijn hier niet echt mensen die dit product langere tijd gebruikt hebben volgens mij, of wel?

tellmemore
4 maart 2007, 16:08
Vorig weekeinde was ik toevallig in Duitsland! In de supermarkt en drogisterij verkopen ze de hele Alpecin lijn. Ik heb alleen de C1 variant gekocht voor 4,50. De ASL en nog een sterk geconsentreerde shampoo waren beide iets duurder. Rond de 6 a 8 euro.
De C1 shampoo gebruik ik als voorwas shampoo dus ik verwacht er geen super effecten van. Het is een fijne shampoo in het gebruik en geeft mijn hoofdhuid een rustig gevoel.
Prima product voor een prima prijs waar je alleen geen super resultaat mee hoeft te verwachten. Maar toch een prima ondersteuning in een regime.

Vince001
3 april 2007, 20:15
Naar aanleiding van de in vitro studies die zouden aantonen dat cafeine een positief effect heeft op de groei en levensduur van de haarfollikel, heeft men in Duitsland nu ook de penetratiemogelijkheden van cafeine getest. En met positief resultaat, naar het schijnt...

Aan de andere kant, als ze nu gewoon even hadden getest wat cafeine in vivo precies doet voor de haren, dan was dat wel wat interessanter geweest. Ipv twee losse onderzoekjes. Study proves caffeine in shampoo does penetrate to the hair follicle
Posted on April 3rd, 2007 in Hair Loss News, Hair Loss Studies by admin | 8 Views |
Caffeine is being used as an ingredient in some hair loss shampoos.

The reason for this is that an in-vitro study was done where follicles were treated with a caffeine solution. The follicles that were being treated with caffeine saw their average growth increase by around 46 per cent and the life cycle of the hair extended by 37 per cent, when compared to the control group.

This study prompted some manufacturers to add caffeine to their hair loss products.

In this study, researchers in Germany wanted to see if topically applied caffeine could be delivered to the follicle when being part of a shampoo.

According to their study they were able to prove that after 2 minutes of shampooing, the caffeine in the shampoo was able to penetrate into the scalp via the hair follicles and stratum corneum (the outermost layer of the skin).

This proves that shampoo is an effective delivery vehicle for caffeine, provided that it’s left on the scalp for 2 minutes or more.Bron:http://news.hairlosshelp.com/hair-loss-news/study-proves-caffeine-in-shampoo-does-penetrate-to-the-hair-follicle/

Lambert
4 april 2007, 08:35
Die inwerktijd van 2 minuten is ook exact de tijd welke op de gebruiksaanwijzing van Aplecin C-1 staat. Verdacht?

vrosjnivosj
15 april 2007, 20:48
In this study, researchers in Germany wanted to see if topically applied caffeine could be delivered to the follicle when being part of a shampoo.

According to their study they were able to prove that after 2 minutes of shampooing, the caffeine in the shampoo was able to penetrate into the scalp via the hair follicles and stratum corneum (the outermost layer of the skin).

This proves that shampoo is an effective delivery vehicle for caffeine, provided that it’s left on the scalp for 2 minutes or more.
Even de studie posten waar vince het over had
Hier wordt alleen gezegt dat de caffeine wordt opgenomen niet dat het werkt.
Maar die opname is een van de voorwaaarden dat het zou kunnen werken bij AGA dus het is niet uitgesloten dat het niet werkt.
Aims: Follicular drug delivery is the prerequisite for an effective treatment of androgenetic alopecia or other reasons of premature hair loss. Methods: The follicular penetration of caffeine, applied topically in a shampoo formulation for 2 min, was measured with highly sensitive surface ionization in combination with mass spectroscopy, a selective method for the detection of very small quantities of transcutaneously absorbed substances in the blood. An experimental protocol, developed to selectively block the follicular pathway within the test area, was used. Based on this principle, a clear distinction between interfollicular and follicular penetration of topically applied caffeine was feasible. Results: After 2 min, caffeine penetrated via the hair follicles and stratum corneum. Conclusion: It was found that the penetration via hair follicles was faster and higher compared with the interfollicular route and that hair follicles are the only pathway for fast caffeine absorption during the first 20 min after application. Copyright (c) 2007 S. Karger AG, Basel.

Corry
25 april 2007, 17:11
Ik ben zelf kapper en heb verschillende klanten die Alpecin Caffeine producten gebruiken. Bij de eerste kennismaking van dit product was ik heel sceptisch, maar ik zie bij diegene die het consequent gebruiken dat het haar steviger is geworden en minder dun. Het is echter niet geschikt voor mensen die niet consequent zijn want hier ligt wel de sleutel. Ook moet je geduldig kunnen zijn want het duurt weken voor je resultaat ziet.

ray
15 mei 2007, 00:56
Ik ben zelf kapper en heb verschillende klanten die Alpecin Caffeine producten gebruiken. Bij de eerste kennismaking van dit product was ik heel sceptisch, maar ik zie bij diegene die het consequent gebruiken dat het haar steviger is geworden en minder dun. Het is echter niet geschikt voor mensen die niet consequent zijn want hier ligt wel de sleutel. Ook moet je geduldig kunnen zijn want het duurt weken voor je resultaat ziet.
zitten siliconen in, zelfde als american crew thining hair shampoo.

ik denk dat die siliconen voor een visueel goed effect zorgen.

heb wel de alpecin C1 shampoo gekocht, 4.69 of zo.
eens zien wat het doet, het is iig erg goedkoop.

Hanna
2 september 2007, 17:50
Wie heeft er echt een geweldig resultaat geboekt met caffeïne shampoo?
Dus, geen haaruitval meer? En nog hergroei ook?

ray
2 september 2007, 20:48

heb ee bus gebruikt maar kan niet echt zeggen dat het werkt.
maar ja, heb al een heel regime

Hanna
2 september 2007, 21:38
heb ee bus gebruikt maar kan niet echt zeggen dat het werkt.
maar ja, heb al een heel regime

Jammer!

Iemand anders die wel succes met caffeïne shampoo heeft te melden?

kevin
2 september 2007, 21:41

De caffeine shampoo doet niks aan DHT. Het zou de effecten van testosteron tegen kunnen gaan. Veel zal het dus niet doen tegen haaruitval, wellicht een beetje.

Strider
2 september 2007, 22:12
De caffeine shampoo doet niks aan DHT. Het zou de effecten van testosteron tegen kunnen gaan. Veel zal het dus niet doen tegen haaruitval, wellicht een beetje.

Offtopic
Gestopt met tricom spray?

kevin
3 september 2007, 15:44
Offtopic
Gestopt met tricom spray?

Ja inderdaad. Af en toe gebruik ik het nog wel, maar ik probeer zo weinig mogelijk alcoholische middelen te gebruiken en alles te redden met 1 of 2 topicals met nano. tech.

Norwood_III
8 december 2007, 11:49
Het klinkt belachelijk en het zal wel toeval zijn, maar ik wissel Nizoral de laatste weken af en toe af met Alpecin C1. Na gebruik van Alpecin vind ik de volgende morgen steevast geen enkel haartje terug in m'n kam, terwijl dat met Nizoral toch al gauw 10 haren is.

Hairy Potter
10 december 2007, 21:24
Caffeine doet niks aan DHT ? Is het wetenschappelijk correct een dergelijke stelling te poneren ?

Over de werking van caffeine bestaan reeds verscheidene meningen en opvattingen op de verscheidene fora. Vaker eerder op "massa-hysterie" berust dan daadwerkelijk op ratio en feiten:

Zo bestaat er bij een groot deel van de fora bezoekers de opvatting dat caffeine een soort teflon laag vormt rond het haar follikel en zodoende het haartje tegen de schadelijke invloeden van DHT beschermd.
Vermoedelijk is deze opvatting geinterpreteerd uit de bijgeleverde Ki-67 foto's in het artikel van Fischer et al. hetgeen slechts een marker is voor de mate van activiteit van het immuun systeem.
Weer anderen beweren dat caffeine slechts tegen testosteron zou beschermen en niet tegen DHT. Waar is dit in hemelsnaam opgebaseerd ?
De studie van Fischer et al. was inderdaad in-vitro, echter werd hier wel het haar follikel als volledig orgaan bestudeerd, dat wil zeggen dat reductases, AR-receptoren gewoon in hun model aanwezig waren ondanks de verdere in-vitro opzet van de studie. DHT bevond zich inderdaad niet in het externe medium zelf, maar de conversie van testesteron naar DHT was zeer vermoedelijk wel mogelijk in het haar follikel zelf, hetgeen ook duidelijk in het artikel zelf vermeld staat.

" In the present in vitro study, the situation with "systemic" testosterone delivered to the hair follicle within the media fluid is imitated and in both systems (in vivo and in vitro) testosterone is then converted to DHT by the follicle itself via the intrafollicular enzyme 5alpha-reductase."

Goed men zou het argument aan kunnen voeren dat het effect van systemisch DHT ontbrak (Al vraag ik mij sterk af of een dergelijke opzet in zo'n model wel relevant is omdat de hoeveelheid beschikbare testosteron (medium) voor de haar follikel in zo'n model qausi ongelimiteerd is en er dus door conversies vermoedelijk een verzadigings concentratie van DHT in het haar follikel optreed.) maar dan snap ik eerlijk gezegt de hysterie rondom het gebruik van Dutasteride als pure topical niet.

Het precieze mechanisme van caffeine op AGA is simpel weg niet bekent maar wel zeer interessant. Hoedan ook, al met al lijkt topical Caffeine een zeer veilig en plausibel alternatief tegen AGA dat zeker de verdere aandacht verdient.

Het moraal van dit verhaal:
Het probleem is dat de meeste stellingen vaak klakkeloos door anderen wordt overgenomen ongehinderd door ratio, waardoor er rages voor of tegen bepaalde producten onstaan onafhankelijk van de eigenlijke werking van het product. Anderen bevestingen dan weer lukraak deze stellingen, puur op hun eigen vaak niet statistisch verantwoorde referentie kader.

"If losing your hair isn't allready enough............"

Tiuri
1 januari 2008, 15:58
Caffeine doet niks aan DHT ? Is het wetenschappelijk correct een dergelijke stelling te poneren ?
[...]

Dag Hairy,

Als jij zo gesteld bent op een wetenschappelijke benadering zul je toch zelf ook wel zien dat het bewijs voor cafeine als haargroeimiddel heel matig is. Jena universiteit heeft wat in vitro-onderzoekjes gedaan waaronder deze (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17214716) (fulltext (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=120327&postcount=95)). Daar begint het probleem al, want in vitro-onderzoek is interessant als verkenning maar niet als middel om conclusies voor medicijngebruik uit te trekken.

Het grote probleem van in vitro-onderzoek is dat de cellen uit het lichaam zijn gehaald en dus niet meer zo reageren als in een echt lichaam. Jij gaat ervan uit dat de hele natuurlijke conversiecyclus dan nog wel intact is, maar dat is natuurlijk allerminst zeker. Als dat zo zou zijn, waarom zouden ze dan nog testosteron moeten toevoegen aan de cellen? Dat zou dan toch ook al bij voorhand in de cellen moeten zitten, net als 5a-reductase? Het antwoord staat in de fulltext:

Higher levels of testosterone were necessary in the hair organ culture model owing to the fact that vascular nutrition was missing and therefore testosterone had to reach the papilla by diffusion through outer and inner hair root sheath requiring higher concentrations.

Niet alleen 'vascular nutrition' ontbreekt in vitro, maar nog veel meer processen waardoor de resultaten van een dergelijk onderzoek zoals gezegd voor niets meer gebruikt kunnen worden dan voor een eerste verkenning.

Verder blijft het verhaal rond de concentraties van cafeine wel erg eigenaardig. Zie bijvoorbeeld hier:

Caffeine was tested in parallel with testosterone, either in combination or alone. In the first three experiments, caffeine at the concentration of 0.15% was used in combination with testosterone which resulted in stronger suppression than testosterone alone. Also, the lower concentration of 0.05% showed a suppression (data not shown). As a consequence of the observed inhibitory effects in high concentrations of caffeine, lower concentrations of 0.005% and 0.001% were used in further experiments. In the majority of the experiments with these low concentrations, a stimulatory effect was noted, but some experiments showed neutral or slightly inhibitory effects. However, statistically significant differences compared with control were only observed in experiments in which caffeine showed stimulation of hair follicle growth. The cumulative significant effect in these experiments after 120 h in culture was an increase of 33% and 39.4% for incubation with caffeine at concentrations of 0.005% and 0.001%, respectively (Fig. 2).Hieruit blijkt dus dat cafeïne zelfs in een zeer bescheiden dosering van 0.05% (in vitro) alleen maar voor VERSLECHTERING zorgt. Bovendien blijkt 0,001% zelfs nog beter te werken dan 0,005%. Als uiteindelijk 0,001% (één honderdduizendste deel!) van het goedje uit cafeïne bestond, kunnen we dan echt nog wel met zoveel zekerheid zeggen dat cafeïne goed is voor het haar? Of is het eerder: hoe minder cafeïne hoe beter?

Als de concentratie zo nauw komt, dan is dat reden te meer om gewoon een goed in vivo-onderzoek te starten. Dus gewoon met een groep van minstens 50 mannen die cafeïnetopical gebruiken en een evengrote groep die een placebo gebruiken, en dan zien of de verschillen nog steeds significant zijn en zo ja in welke concentratie.

Zolang zo'n studie niet is gedaan zou ik iedereen af willen raden cafeïnetopicals te gebruiken, zeker als de concentratie hoog is (zoals in Alpecin (0,2%) of Revita (4% maarliefst!).

Norwood_III
1 januari 2008, 22:33
Wel nog even opmerken dat een concentratie van bijvoorbeeld 0,2 % caffeïne in Alpecin niet betekent dat de concentratie aan de haarwortels ook 0,2 % is. Deze concentratie in vivo zal uiteraard veel lager zijn. En wat caffeïne betreft is dat maar goed ook, voor andere stoffen is dat misschien minder goed.

Tiuri
2 januari 2008, 00:44
Wel nog even opmerken dat een concentratie van bijvoorbeeld 0,2 % caffeïne in Alpecin niet betekent dat de concentratie aan de haarwortels ook 0,2 % is. Deze concentratie in vivo zal uiteraard veel lager zijn. En wat caffeïne betreft is dat maar goed ook, voor andere stoffen is dat misschien minder goed.Dat is waar, maar dan nog is de vraag waarom Alpecin heeft gekozen voor die 0,2%. Het is maarliefst 200 keer de hoeveelheid die het meest efficient was in de studie (0,001%). Het lijkt mij een compleet willekeurig gekozen dosering met de nodige risico's van dien.

Dat krijg je ervan als je middelen gaat baseren op vage reageerbuisstudietjes.

Hairy Potter
4 januari 2008, 23:56
Zeg Tiuri waarom wil je geen Caffeine in je topical ? :confused:

Omdat de werking van minoxidil tegen zou gaan ?:crybaby:

Een stelling die ik op vele fora reeds gelezen heb maar die echt nergens op gebasseerd is. Er is geen enkel bewijs voor. :)

In lage concentraties is caffeine nauwelijks een vasoconstrictor.
Bovendien is het nooit aangetoond dat een vasolidators over het algemeen werkzaam zijn tegen AG.

De werking van minoxidil berust zich met name op het generen van een actiepotentiaal door KATP-channel kunstmatig te openen en waardoor de cell verscheidene "anti-apoptotische" factoren genereerd en enkele positieve groeifactoren (en ook negatieve :-()

Caffeine heeft een dual werking op KATP-channels.

ajpcell.physiology.org/cgi/reprint/292/6/C2239.pdf

Opgrond hiervan kun je dus niet zeggen dat het de effecten van minoxidil te niet zou doen.
Sterker nog caffeine is een PCK down-regulator.
PKC up-regulatie is een van de bottle neck's van minoxidil !.
En Caffeine reguleerd PKC in een hoog K+ milieu !

http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6T2M-3V3HPSH-6&_user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&view=c&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=dca9887ae82c8697fec733a3f43cd43e
http://www.springerlink.com/content/t83682038v555206/

Caffeine werkt tegen AG vermoedelijk anti-apoptotisch o.a door het down-reguleren van PKC.

Taurine (ook potent anti-apoptotisch (zowel PKC,TNF-a en TGF-b regulerend) ) daar en tegen is een uitermate goede KATP-blocker op alle SUR-sites om over bijv. creatine maar niet te spreken, hetgeen zelfs de werking van een KATP-opener neutraliseerd.

http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6T4P-4CXDV2B-B&_user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&view=c&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=2e816ad1d6f33046d4dbb0d7d0b25add

http://www.fasebj.org/cgi/content/full/14/13/1943/F5

Oftewel caffeine weren maar taurine accepteren lijkt me dus niet echt logisch. Toch zal het me niks verbazen wanneer iemand goede resultaten beweert te halen met zowel creatine, taurine als minoxidil. Verscheidene effecten wegen elkaar af, de totale uitwerking is vaak onvoorspelbaar.

Zelf ben ik van mening dat topical combinaties uit het rijtje :

caffeine, creatine, l-carnitine-l-tartrate, taurine, pepermunt olie en zoethout extract.

De werking van monixidil kan evenaren zoniet overtreffen.

Tiuri
5 januari 2008, 01:41
Zeg Tiuri waarom wil je geen Caffeine in je topical ? :confused:

Omdat de werking van minoxidil tegen zou gaan ?:crybaby:

Nee, hierom.

Hairy Potter
5 januari 2008, 17:30
Tiuri schreef:

"Het grote probleem van in vitro-onderzoek is dat de cellen uit het lichaam zijn gehaald en dus niet meer zo reageren als in een echt lichaam. Jij gaat ervan uit dat de hele natuurlijke conversiecyclus dan nog wel intact is, maar dat is natuurlijk allerminst zeker."

Incorrect, enzymen werken alleen katalitisch.
Dit in-vitro onderzoek betrof geen enkele cellen, maar een compleet orgaan, het haar-follicel. Enzymen als a-5-reductase diffuderen niet door het cel membraan en blijven intact c.q worden vermoedelijk zelfs gesynthetiseerd. Bovendien de toediening van testosteron beinvloede de groei negatief, hetgeen mij toch een zeer sterke aanwijzing lijkt op de aanwezigheid van DHT.

"Als dat zo zou zijn, waarom zouden ze dan nog testosteron moeten toevoegen aan de cellen? Dat zou dan toch ook al bij voorhand in de cellen moeten zitten, net als 5a-reductase? Het antwoord staat in de fulltext:

Citaat:
Higher levels of testosterone were necessary in the hair organ culture model owing to the fact that vascular nutrition was missing and therefore testosterone had to reach the papilla by diffusion through outer and inner hair root sheath requiring higher concentrations. "

Het antwoord staat hier helemaal niet.
Verdiep je a.u.b eens in de theorie achter diffusie en stroomingsleer.
Wanneer een 'flow' ontbreekt zoals in het William's medium is de effectieve opgenomen testosteron hoeveelheid per tijdseenheid (flux) lager dan wanneer er sprake is van 'flow'. Een hogere concentratie testosteron composeerd voor het ontbreken van flow.

De aanwezigheid van slechts een instantane concentratie van testosteron (welke van nature laag is) in het follicel zal snel weg diffuderen in het medium c.q metaboliseren en zal geen blijvende effecten veroorzaken gedurende 8 dagen veroorzaken.
Vandaar dat een voortdurende aanvoer van testosteron noodzakelijk is om een dergelijke hypothese te toetsen.

Het enige nadeel van een dergelijke in-vitro opzet is het ontbreken van realistische concentratie fluctuaties. In-vivo is er nooit bloodstelling aan een constante concentratie. Dit verschijnsel zou overigens ook heel goed in het voordeel kunnen spreken van de in-vitro opgetreden negatieve meer op brengst bij hogere concentraties.

Hairy Potter
5 januari 2008, 17:48
Okee ,

Zie repliek op het zelfde forum.

kevin
5 januari 2008, 18:20
Er is echt wel bewijs voor het feit dat Caffeine de werking van Minoxidil tegen gaat. Minoxidil stimuleert VEGF met behulp van Adenosine receptoren. Deze receptoren worden geblokt door Caffeine.

Meer info (http://regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=18955).

Tiuri
6 januari 2008, 00:39
Tiuri schreef:

"Het grote probleem van in vitro-onderzoek is dat de cellen uit het lichaam zijn gehaald en dus niet meer zo reageren als in een echt lichaam. Jij gaat ervan uit dat de hele natuurlijke conversiecyclus dan nog wel intact is, maar dat is natuurlijk allerminst zeker."

Incorrect, enzymen werken alleen katalitisch.
Dit in-vitro onderzoek betrof geen enkele cellen, maar een compleet orgaan, het haar-follicel. Enzymen als a-5-reductase diffuderen niet door het cel membraan en blijven intact c.q worden vermoedelijk zelfs gesynthetiseerd. Bovendien de toediening van testosteron beinvloede de groei negatief, hetgeen mij toch een zeer sterke aanwijzing lijkt op de aanwezigheid van DHT.

"Als dat zo zou zijn, waarom zouden ze dan nog testosteron moeten toevoegen aan de cellen? Dat zou dan toch ook al bij voorhand in de cellen moeten zitten, net als 5a-reductase? Het antwoord staat in de fulltext:

Citaat:
Higher levels of testosterone were necessary in the hair organ culture model owing to the fact that vascular nutrition was missing and therefore testosterone had to reach the papilla by diffusion through outer and inner hair root sheath requiring higher concentrations. "

Het antwoord staat hier helemaal niet.
Verdiep je a.u.b eens in de theorie achter diffusie en stroomingsleer.
Wanneer een 'flow' ontbreekt zoals in het William's medium is de effectieve opgenomen testosteron hoeveelheid per tijdseenheid (flux) lager dan wanneer er sprake is van 'flow'. Een hogere concentratie testosteron composeerd voor het ontbreken van flow.

De aanwezigheid van slechts een instantane concentratie van testosteron (welke van nature laag is) in het follicel zal snel weg diffuderen in het medium c.q metaboliseren en zal geen blijvende effecten veroorzaken gedurende 8 dagen veroorzaken.
Vandaar dat een voortdurende aanvoer van testosteron noodzakelijk is om een dergelijke hypothese te toetsen.

Het enige nadeel van een dergelijke in-vitro opzet is het ontbreken van realistische concentratie fluctuaties. In-vivo is er nooit bloodstelling aan een constante concentratie. Dit verschijnsel zou overigens ook heel goed in het voordeel kunnen spreken van de in-vitro opgetreden negatieve meer op brengst bij hogere concentraties.

Hey Hairy,

Bedankt voor je post. Als moderator van dit forum wil ik je vragen wat minder vaak onnodig moeilijke woorden te gebruiken. Je bent duidelijk vertrouwd met een jargon waar de meesten op dit forum niet zo bekend mee zijn. Je zit hier niet op de afdeling geneeskunde van een universiteit maar op een openbaar forum. Het communiceert dus niet zo handig als je dat jargon niet loslaat en wat meer uitlegt wat je met bepaalde termen bedoelt. Misschien kun je hier in toekomstige posts rekening mee houden?

Als ik je goed begrijp zeg je 1) dat het toevoegen van testosteron in die laboratoriumsetting (in vitro) noodzakelijk is om te compenseren voor de natuurlijke toevoer van testosteron via het bloed, en 2) dat enzymen niet via het bloed worden aangevoerd maar allemaal al ter plekke aanwezig zijn. Dat eerste geloof ik meteen, dat tweede wist ik niet dus moet ik van je aannemen.

Stel dat dat inderdaad zo is dan is het toevoegen van testosteron inderdaad zinnig, hoewel ik het vreemd blijf vinden dat ze niet gewoon direct DHT hebben aangebracht ipv testosteron. Ben je meteen van al het gezeik af.

Maar hoe dan ook is het verhaal niet zo interessant, het blijft een fluttig in vitro-onderzoekje en je zult het met me eens zijn dat dit voor verkenning aardig kan zijn, maar dat het niet gebruikt mag worden om de werking van een geneesmiddel in vivo op te baseren. Dat lijkt me een van de eerste lessen van de geneeskunde.

Ik ben dus allerminst overtuigd van we werking van cafeïne. Sterker nog, het feit dat in vitro alleen resultaten worden gevonden met extreem lage doseringen laten mij vrezen dat deze stof al snel een toxisch (giftig) effect heeft op de haarcellen. En dan heb ik het nog niet gehad over het mogelijke negatieve effect dat het heeft op de werking van minoxidil (zie post Kevin hierboven). Maar daar heb ik me verder ook nog niet echt in verdiept.

Ik blijf in ieder geval ver van cafeïnetopicals vandaan zolang er geen beter onderzoek naar gedaan wordt. Helaas is dat een beetje moeilijk omdat het momenteel in zowat elke nieuwe topical wordt gedumpt. :confused:

MOD EDIT:
Heb trouwens wat posts over cafeïne in de carnitinetartraat-discussie verplaatst naar deze discussie.

Norwood_III
6 januari 2008, 16:04
Er is echt wel bewijs voor het feit dat Caffeine de werking van Minoxidil tegen gaat. Minoxidil stimuleert VEGF met behulp van Adenosine receptoren. Deze receptoren worden geblokt door Caffeine.

Meer info (http://regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=18955).

Eigenlijk is dat geen bewijs dat caffeïne de werking van minoxidil tegengaat, alleen dat caffeïne de adenosinereceptoren blokkeert. Vraag is of dat een irreversibele blokkade is. Zou een interessant onderzoek kunnen zijn, lijkt me.

Minoxidil heeft trouwens als nadeel dat het PKC (dat apoptose veroorzaakt) upreguleert en dus onrechtstreeks eigenlijk AGA versnelt. Caffeïne downreguleert PKC, zodat dit een positief effect is van het "tegenwerken" van minoxidil.

Hairy Potter
20 januari 2008, 23:18
Dat een caffeine en adenosine zowel antagonisten als agonisten bij receptoren kunnen zijn hoef ik geen eerste jaars farmacie student meer uit te leggen. De vraag is echter is er een omsluitend bewijs dat caffeine de werking van minoxidil tegen zal gaan ? ....en dat is er ABSOLUUT niet.

Evenals de vraag hoe belangrijk VEGF is voor de werking van minoxidil zelf en hoe positieve effecten van caffeine hierbij op wegen werken tegen de negatieve.

Of caffeine een irreversible blokkade veroorzaakt bij een receptor active site zoals bijv. cyanide ? Daar kan ik kort en krachtig een 100% nee op antwoorden. Tenzij caffeine onlangs als sterk (neurotoxisch) gif gekwalifiseerd is.

Zowel caffeine als adenosine verhogen intracellulair cAMP (PDE-agonist)
hetgeen o.a de ERK pathway activeerd dat zorgt voor cel profilatie.

http://jasn.asnjournals.org/cgi/content/full/13/11/2723

Door het opreguleren van cAMP verlaagt caffeine hierbij o.a ook TNF-a.

http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6W7N-4CVR24M-2&_user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&view=c&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=e09551517eee61b1e1c2dd66d57a6459

Daarbij reguleerd cAMP (2de messager) weer FGF-7.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=17301835)...

En dit is nou juist de meest up-to-date verklaring vast gesteld met microarray's voor de werking van nota bene adenosine in het AGA proces.

Caffeine en Adenosine lijken mogelijk dus eerder volgens hetzelfde princiepe werken.

Hairy Potter
21 januari 2008, 20:51
Oh ja, mijn excuses voor mijn soms wat ingewikkelde jargon.
Sorry, Ik ben een gepromoveerd biophysicus die dagelijks in zijn eigen academische wereldje processen in cellen onderzoekt, maar ik vergeet wel eens dat niet iedereen daar in het dagelijks leven veel mee te maken heeft.

Ik ben met name geintereseerd in het grote vraagstuk.......Waarom ?
Ik ben niet van plan deze site storm te lopen. Af en toe is interessant.
Des te meer je hier komt, des te meer patient/slachtoffer je wordt.
Tuurlijk leuk is anders, maar echte kaalheid zit in je hoofd.
Zelf vind ik het onbegrijpelijk hoe makkelijk mensen zich vergrijpen aan 'onzekere' middelen als finasteride en dutasteride. Met name omdat deze middelen eigenlijk een kanon afschieten om een mug te doden.

Ik kom zelf uit een medisch geschoolde familie, maar ben van mening dat de meeste artsen en dermatologen hopeloos bij de feiten achterlopen.
Ik vind het in mijn dagelijks werk soms onbegrijpelijk welke verbanden artsen leggen of juist helemaal niet willen leggen. Koppig en conservatief.
Mij wordt steeds meer duidelijk hoe AG gelijkenis met auto-imuum ziektes vertoont. De gemiddelde huisarts denkt helaas nog steeds dat DHT zelf direkt het haarzakje aantast.

De recentelijke inzichten over Caffeine, Carnitine Taurine en Creatine vind ik van een enorme waarde. Het zijn zuivere stoffen en dus redelijk inzichtelijk.
Ze zijn veilig, goedkoop en makkelijk verkrijgbaar.
En met name.....hun werking is vooral anti-apoptotisch gericht op het proces van AG zelf, terwijl een minoxidil eerder 'stimulerend' werkt maar het AG proces niet of nauwlijks remt.

freddie
22 januari 2008, 00:36
Nee sorrie, ik vind je posts juist bere-interessant!!! Zet ook aan om zelf wat op te snorkelen!
Blijven doen man!

Norwood_III
22 januari 2008, 11:25
Zéér interessante post, Hairy. Keep it up ! ;)

Tiuri
22 januari 2008, 11:51
Oh ja, mijn excuses voor mijn soms wat ingewikkelde jargon.
Sorry, Ik ben een gepromoveerd biophysicus die dagelijks in zijn eigen academische wereldje processen in cellen onderzoekt, maar ik vergeet wel eens dat niet iedereen daar in het dagelijks leven veel mee te maken heeft.

Ik ben met name geintereseerd in het grote vraagstuk.......Waarom ?
Ik ben niet van plan deze site storm te lopen. Af en toe is interessant.
Des te meer je hier komt, des te meer patient/slachtoffer je wordt.
Tuurlijk leuk is anders, maar echte kaalheid zit in je hoofd.
Zelf vind ik het onbegrijpelijk hoe makkelijk mensen zich vergrijpen aan 'onzekere' middelen als finasteride en dutasteride. Met name omdat deze middelen eigenlijk een kanon afschieten om een mug te doden.

Ik kom zelf uit een medisch geschoolde familie, maar ben van mening dat de meeste artsen en dermatologen hopeloos bij de feiten achterlopen.
Ik vind het in mijn dagelijks werk soms onbegrijpelijk welke verbanden artsen leggen of juist helemaal niet willen leggen. Koppig en conservatief.
Mij wordt steeds meer duidelijk hoe AG gelijkenis met auto-imuum ziektes vertoont. De gemiddelde huisarts denkt helaas nog steeds dat DHT zelf direkt het haarzakje aantast.

De recentelijke inzichten over Caffeine, Carnitine Taurine en Creatine vind ik van een enorme waarde. Het zijn zuivere stoffen en dus redelijk inzichtelijk.
Ze zijn veilig, goedkoop en makkelijk verkrijgbaar.
En met name.....hun werking is vooral anti-apoptotisch gericht op het proces van AG zelf, terwijl een minoxidil eerder 'stimulerend' werkt maar het AG proces niet of nauwlijks remt.Er is natuurlijk ook een reden dat artsen koppig en conservatief zijn. Hoe vaak zijn ons geen gouden bergen beloond op basis van oppervlakkige laboratoriumstudies? Ik heb geleerd dat als je je haarverlies tegen wilt gaan, je je moet richten op middelen waarvoor keihard bewijs bestaat. Niet op middelen waarvan misschien aanwijzingen zijn dat ze eventueel wat goed zouden kunnen doen.

De werking van cafeïne tegen AGA is vooralsnog hypothetisch en zeer matig onderbouwd. Mooie verhalen over hoe goed een middel zou kunnen werken hebben we iets teveel gezien op de haarforums. Ik zie dus werkelijk geen enkele reden voor enthousiasme. Ik denk echt dat het beter is je in minder positieve bewoordingen over dit middel uit te laten zolang het bewijs zo ontzettend mager is.

The proof of the pudding is in the eating.

tellmemore
22 januari 2008, 15:08
@Hairy Potter: Blijf vooral langskomen zo af en toe een post die heel diep op de stof in gaat vind ik juist interessant en uitdagend. Vergeet niet dat het laboratorium onderzoek een onderdeel is van een veel groter proces voor het ontwikkelen van haargroeimiddelen.

DHTkiller
22 januari 2008, 22:52
Er is natuurlijk ook een reden dat artsen koppig en conservatief zijn. Hoe vaak zijn ons geen gouden bergen beloond op basis van oppervlakkige laboratoriumstudies? Ik heb geleerd dat als je je haarverlies tegen wilt gaan, je je moet richten op middelen waarvoor keihard bewijs bestaat. Niet op middelen waarvan misschien aanwijzingen zijn dat ze eventueel wat goed zouden kunnen doen.

De werking van cafeïne tegen AGA is vooralsnog hypothetisch en zeer matig onderbouwd. Mooie verhalen over hoe goed een middel zou kunnen werken hebben we iets teveel gezien op de haarforums. Ik zie dus werkelijk geen enkele reden voor enthousiasme. Ik denk echt dat het beter is je in minder positieve bewoordingen over dit middel uit te laten zolang het bewijs zo ontzettend mager is.

The proof of the pudding is in the eating.Hoewel ik het niet altijd met je eens bent wat betreft haargroeimiddelen, ben ik het hier 100% met je eens.

Hairy Potter
24 januari 2008, 00:54
Bedankt voor de vele steun betuigingen.:)

Tiuri ook ik ben het hier met jou eens:

Een theoretische oplossing die in de praktijk niet werkt is geen goed middel. Maar, meten is weten !

Ik ben een caffeine fan echt niet door die ene caffeine in-vitro studie. Ik ben een caffeine-fan doordat ik langzamerhand meer en meer verband zie in een wir-war van informatie.

Laat ik mijn enthousiasme verklaren:

Want wat weten we van AG middelen ?

Naast de middelen die DHT verlagen is er een ander middel aan het AG front die met er kop en schouder al 20 jaar lang met kop en schouders boven uit steekt:

Minoxidil.

De meesten zullen weten dat minoxidil ( waarin de "no" voor stikstofoxide staat) een KATP-opener is.

Maar waarom werkt een KATP-opener tegen AG ?

Recentelijk is er een nobel-prijs uitgerijkt voor de ontdekking van phosphodiesterase inhitor effect door NO mimicers (Viagra, minoxidil etc).
Het effect van een phosphodiesteraser is het opreguleren van cAMP en daardoor o.a het verwijderen van bloedvaten (errectie problemen, hoge bloeddruk etc).

Maar minoxidil is niet onwikkelt voor AG: Minoxidil = phosphodiesterase inhibitor.

Ook weten wij dat lage cAMP levels in de cel inherent gekoppeld zijn aan vele auto-imuum ziektes (o.a psoriasis en waarom niet AG ????).

De wijze waarop Minoxidil cAMP opreguleerd is o.a door het openen van KATP-channels waardoor het millieu van elektrolieten in de cell veranderd en werking van phosphodiesterase geremt wordt (indirekte inhibitie).
En dat is precies waarvoor monixidil ontwikkeld is.
Wij weten uit 10 tallen studies dat upregulering van cAMP TNF-a (DE negatiefe groeifactor en DE target van het imuum systeem) verlaagt.
Alle tot nu beschreven mechanismes over de werking van minoxidil tegen AG is een finger-print (o.a bax/bcl2 verhouding) van wat een NO phosphodiesterase inhibitor doet. Helaas heeft de verandering in K+ en Ca2+ milieu ook een aantal negatieve aspecten o.a PKC.

Maar waarom zou andenosine en caffeine dan tegen AG werken ?

Er bestaat in de natuur een tweede en nog direktere en slimmere manier van inhibitie zonder daarbij KATP te hoeven openen:

COMPETETIVE INHIBITIE van phosphodiesterase !!!!!!

AMP staat voor Adenosine-monophosphate, Caffeine en Adenosine hebben een gelijksoortige molekuul structuur en ondergaan competetive inhibitie met AMP bij de active site van phosphodiesterase waardoor cAMP niet kan binden en AMP niet gevormd kan worden. Een direktere van vorm van inhibitie is er eigenlijk niet.

En behalve een in-vitro AG studie bestaan er ook al verscheidene topical IN-VIVO studies op mensen van caffeine aan dit front.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16249145

http://www.ingentaconnect.com/content/bsc/ics/2006/00000028/00000005/art00004

en vergeet ook deze niet,

http://www.freepatentsonline.com/EP0325969.html

Caffeine is goedkoper en veiliger dan Adenosine, maar in principe heb ik beide stoffen even hoog. Zelfs mengsels van beiden zijn waarschijnlijk mogelijk.

Goed dit was slechts een hypothese van een eenzaam doctortje in nota-bene de Beta-wetenschappen. En al ben ik geen autoriteit op het gebied van dermatologie, het onrafelen van mechanismes is mijn werk.
Ik ben mijn eigen proefkonijn en ben reeds een maand begonnen.

Hopelijk komt er binnenkort een studie uit die duidelijk laat zien dat onder invloed van DHT de cAMP concentratie in DP-cellen significant lager is bij mensen met AG. Gezien de hoeveelheid aanwijzingen kan dit eigenlijk niet missen.

Maar Tiuri zeg eens eerlijk hoeveel kans heeft Caffeine verkregen door de vele spookverhalen, slecht gebruik, vaak lage concentraties en weinig tot geen onderzoek aan een optimaal delivery-vehicle.
Hoeveel succes verhalen lees ik over Adenosine op alle Fora ? Niet of nauwlijks, en toch werkt het fantastisch in de experimentele groepen in de verrichte studies. Hoevaak lees ik uberhaupt goede resultaten over een middel ?
Ik denk dat de statistische groep op fora niet representatief is. En wat is bovendien een objectief goed resultaat ? En wat mogen mensen uperhaupt verwachten wanneer zelfs Duta en minoxidil ook al niet goed werkte.

kevin
24 januari 2008, 09:11
Caffeine is goedkoper en veiliger dan Adenosine, maar in principe heb ik beide stoffen even hoog. Zelfs mengsels van beiden zijn waarschijnlijk mogelijk.

Volgens mij ga je hier de fout in. De volgende studie is gedaan met mensen, laat duidelijk resultaat zien en laat zien dat Adenosine veilig is. Dit moet ik nog tegenkomen voor Cafeïne.

"A RANDOMIZED TRIAL OF ADENOSINE IN ANDROGENETIC ALOPECIA"

www.hair2004.com/download/HairAbstracts_Teil_II.pdf (http://www.hair2004.com/download/HairAbstracts_Teil_II.pdf)
(Scroll to page 33 to poster P9.123 .)

The Watanabe study was an randomized double-blind trial with 104 volunteers with AGA which used a adenosine (0.75%) topical lotion or a niacin amide (0.1%) topical lotion twice daily for 6 month. The results showed that adenosine was significantly superior to niacin amide and both treatments resulted in a significantly decreased ratio of vellus-like hair and also significantly increased the ratio of thick hair, but did not change hair density. Adverse effects were not found. Since adenosine up-regulates the expression of fibroblast growth factor 7 (FGF7/KGF) and vascular endothelial growth factor (VEGF) on cultured dermal papilla cells via adenosine receptors, the authors assume this as the mechanism of action.
The working mechanism by which adenosine likely mediates in part the Minoxidil-induced hair growth is described in the article [23]:

"Minoxidil-induced hair growth is mediated by adenosine in cultured dermal papilla cells: possible involvement of sulfonylurea receptor 2B as a target of minoxidil."Bron: hier (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=11886528&query_hl=8).

Josie
27 januari 2008, 16:37
Is er misschien iemand die bovenstaande berichten kan vertalen voor dummies? (al heb ik zelf ook de universiteit met goed gevolg afgelegd: na het lezen van alles bekruipt me toch het gevoel; volgens mij heb ik de conclusie niet....). En het is volgens mij toch heel interessant nl.

Josie
27 januari 2008, 16:37
En dan bedoel ik met name de H. Potter posts;-)

Balende
6 februari 2008, 20:08
is die 4% caffeine die in Revita shampoo zit (mogelijk) schadelijk?

Integrale
11 mei 2008, 20:49
Hallo,toevallig nog iemand die de alpecin c1 shampoo gebruikt?En er ook goede resultaten mee boekt?Ik heb hem nu een week.Kan er nog niet veel over zeggen.Maar wil gewoon eens wat andere gebruikers hun ervaringen horen..
Thanks

adam80
12 mei 2008, 20:18
Cafeïne: Dit stimuleert de adrenaline activiteit en verminderd de opname van (mineralen) ijzer in ons lichaam.
Ook vergroot het de hoeveelheid calcium dat het lichaam verlaat. Wat weer een negatief effect heeft op de haargroeihormonen. (Decafe koffie is niet veel beter daar dit Theobromine en Theophyline bevat, wat hetzelfde
effect heeft als cafeïne).
Er bestaat een verband tussen stress en haaruitval. Wat veel mensen niet beseffen is dat voeding ook stress kan veroorzaken. Cafeine is een voorbeeld van een stof die stress veroorzaakt in het lichaam. Cafeine doet de adrenaline activiteit in het lichaam toenemen, wat een negatieve werking op de haargroeihormonen heeft. Ook stoffen als theobromine en theophyline, die in cafeïnevrije koffie zitten, hebben diezelfde nadelen.

is dat waar? :(

Tiuri
1 juni 2008, 11:23
Een nieuwe studie die het over andere voordelen van cafeine op de huid heeft:

Caffeine improves barrier function in male skin.
Brandner JM, Behne MJ, Huesing B, Moll I.
Department of Dermatology and Venerology, University Medical Center Hamburg-Eppendorf, Martinistrasse 52, 20246 Hamburg, Germany.

The influence of androgens, especially testosterone and its effector dihydrotestosterone, results in a constitutive disadvantage for male skin, e.g. reduced viability of hair at the scalp and reduced epidermal permeability barrier repair capacity. Dihydrotestosterone can act, among others, as an adenyl cyclase inhibitor. Caffeine on the other hand is an inexpensive and (in regular doses) harmless substance used in various cosmetic products, which can act as a phosphodiesterase inhibitor. To prove the hypothesis that caffeine as a phosphodiesterase inhibitor is able to override testosterone-induced effects on barrier function, we performed a double-blind placebo controlled study with healthy volunteers. In this study, 0.5% caffeine in a hydroxyethylcellulose gel preparation (HEC) was applied on one forearm, HEC without caffeine on the other forearm of male and female volunteers for 7 days and transepidermal water loss (TEWL) was measured before and at the end of the treatment period. Basal TEWL did not differ significantly between male and female subjects but the application of caffeine significantly reduced TEWL in male skin compared with female skin. We conclude that caffeine is beneficial for barrier function in male skin.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18489298

Haarkloon
1 juni 2008, 20:42
Een nieuwe studie die het over andere voordelen van cafeine op de huid heeft:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18489298

oftwel, die alpecin-shampoo zal wel degelijk effect hebben? Maar wat mij dan als vraag rest, werkt het dan als een adrogene blokkade zoals fina of als een groeimiddel zoals minox. Ik probeer trouwens niet te impliceren dat de shampoo net zo sterk effect zal hebben als fina.

Wat ik trouwens wel frappant vind is dat Hairy potter in het ene topic active-w loopt af kraken maar in dit topic weer loopt op te hemelen. Ook het niet onderbouwde maar wel erg wetenschappelijke ondertoon van die berichten is denk niet goed voor het forum, krijg er een beetje SonofSam gedachten door (mede omdat jullie ook beide films characters gebruiken die beide dezelfde groep bereiken). Wat ik mij nou afvraag: wat heeft je gedachten zo verandert over active-w? en heb je misschien wat meer studies die uitwijzen dat cafeïne-shampoos inderdaad een goed antwoord kunnen zijn.

Hairy Potter
4 augustus 2008, 18:10
Ik heb het middel active-m zelf nooit bestreden. Ik probeerde de ongegronde hetze tegen caffeine en het hier hysterische enthousiasme voor l-cartnitine-l-tartraat gewoon te relativeren. Het is overigens active-m en niet active-w, hetgeen eigenlijk al genoeg zegt over de nauwkeurigheid van de lezers hier.

Ik geloof dat in een correct delivery systeem zowel l-cartnitine-l-tartraat als caffeine van waarde kunnen zijn. Eerlijk gezegt vind ik de active-m discussie hier op haarweb enorm hysterisch en ik heb nog weinig betrouwbare postings gezien. Zowel aan de negatieve als aan de positieve verhalen ziten allerlei haken en ogen. Een dergelijke verwachting op een een dergelijk forum is misschien gewoon niet realistisch.

Maar okee, mijn visie op active-M:

Wat doet Echinacea force in een dergelijke middel ?

Echinacea reguleert tnf-a, echter kan het tnf-a ook opreguleren in aanwezigheid van antistoffen of lichaamsvreemde stoffen/cellen/virusen. Theoretisch zou het allerlei allergieen en onstekings reacties ook kunnen versterken en toepassing op AG is dus uiterst controversieel en nooit ondersteunt.

Met behulp van l-carnitine-l-tartrate in een coventioneel medium bedraagt de concentratie l-carnitine-l-tartrate slechts 0.013 ng/mg (wat is de fout?) na 5 uur absorptie hetgeen nog steeds in de orde grote zit van de placebo en dus de detector resolutie. En dus vraag ik mij af hoe significant dergelijke waardes zijn. Conclusie niet liposomaal verpakt l-carnitine-l-tartrate (active-m) wordt nauwlijks opgenomen.

De vergelijking van de trichoscan van liposomaal l-carnitine-l-tartrate was ietsje minder dan die van minoxidil.(zie forum) Echter betrof het bij minoxidil in de vermelde bron puur het frontale gebied waar minoxidil doorgaans minder effectief is. Ook werd de standaart error in de trichoscan in beide gevallen niet vermeld. Goed, het neemt echter niet weg dat liposomaal l-carnitine-l-tartrate significant effectief werkt.

haargek
4 augustus 2008, 18:49
Ik heb het middel active-m zelf nooit bestreden. Ik probeerde de ongegronde hetze tegen caffeine en het hier hysterische enthousiasme voor l-cartnitine-l-tartraat gewoon te relativeren. Het is overigens active-m en niet active-w, hetgeen eigenlijk al genoeg zegt over de nauwkeurigheid van de lezers hier.

Active-M = Men
Active-W = Women

:)

Sven Bos
4 december 2008, 01:15
Je hoeft geen koffie te gebruiken
caffeine wordt verkocht in poedervorm en is erg goed koop.

http://www.marktplaza.nl/Pure-caffeine-poeder-6823775.php

Dit zou je dan in je shampoo kunnen doen voor sterke
haarwortels als de duitse medici gelijk hebben.

Het is het proberen waard, toch ?

Sterkte iedereen !!:)

Sven Bos
4 december 2008, 01:28
Je hoeft geen koffie te gebruiken
caffeine wordt verkocht in poedervorm en is erg goed koop.

http://www.marktplaza.nl/Pure-caffei...er-6823775.php (http://www.marktplaza.nl/Pure-caffeine-poeder-6823775.php)

Dit zou je dan in je shampoo kunnen doen voor sterke
haarwortels als de duitse medici gelijk hebben. Alleen de hoofdhuid
zo gestimuleerd moeten worden.

Het is het proberen waard, toch ?

Sterkte iedereen !!:)

Hairy Potter
14 december 2008, 18:59
Zeer goede tip ! Caffeine is redelijk moeilijk in poedervorm te verkrijgen. Zelf extraheer ik het uit caffeine pillen maar zuiver poeder lijkt me veel beter. Haal een fles goedkope klitwortel haarlotion en meng hier 1% caffeine in. De 0.2% in alpecin lijkt mij aan de lage kant, een 0.8-1% opl. (evenals in de adenosine studie) is mijn inziens veel effectier. De klitwortel is een uitstekend dermatoligisch uitgebalanceerd vehicle met penetratie bevoorderaars als salicylzuur en resorcinol. En veel goedkoper dan alcohol.
Bij PH 7 is caffeine matig oplosbaar in alcohol en water (< 1.6% oplossing). Ook Carnitine en creatine oplossingen zijn eenvoudig zelf te maken. Creatine monophosphaat is wel degelijk chemisch stabiel in tegenstelling tot wat velen beweren. Creatine vormt hoogstens kristallen in oplossing.

De meeste spookverhalen over caffeine zijn ontstaan door massa hysterie of omdat sommige idiooten het met DMSO gaan mengen. Ik gebruik het al een jaar en ben erg tevreden over het resultaat. Zichtbare verbetering van het aantal haren in anagene fase langs de haarlijn. Placebo effect of niet.

Het meganisme van caffeine wordt mij ook steeds meer duidelijk. In de alopecia scalp is reeds aangetoond dat het schadelijke pro-inflammatory PGD2 level 10 keer hoger is dan normaal. PGE2 is de 'tegenhanger' van PGD2. Het ophogen van PGE2 vermindert de Th1/Th2 immuun response geinduceerd door PGD2.

Volgens de laatste wetenschappelijke opvattingen is het ophogen van PGE2 en verlagen van PGD2 is essentieel in de strijd tegen AG om de immuun response te verlagen. Deze vinding is gelijk in vrijwel alle andere autoimmuun ziektes (astma, MS etc.)

Caffeine verhoogt FGF-2 (basic fibroblast grow factor) d.m.v PDE inhibitie (cAMP ophoging).
Dit is goed gedocumenteerd. FGF speelt de sleutel rol in de door tnf-a geinduceerde onstekings reactie.

http://www.springerlink.com/content/g028826818q81747/

"Fibroblast growth factor increases TNFα-mediated prostaglandin E2 production and TNFα receptor expression in human fibroblast"

Oftewel FGF-2 verhoogt PGE2 onderinvloed van tnf-a. En dit effect lijkt erg sterk. Ook bij adenosine bestonden al sterke bewijzen dat het effect op haargroei met name te wijten was aan de ophoging van FGF (in dit geval FGF-6). De credits die ik PDE-inhibitors als caffeine en adonesine geef groeien alleen maar.

donniedarko
10 februari 2009, 17:07
Zeer goede tip ! Caffeine is redelijk moeilijk in poedervorm te verkrijgen. Zelf extraheer ik het uit caffeine pillen maar zuiver poeder lijkt me veel beter. Haal een fles goedkope klitwortel haarlotion en meng hier 1% caffeine in. De 0.2% in alpecin lijkt mij aan de lage kant, een 0.8-1% opl. (evenals in de adenosine studie) is mijn inziens veel effectier. De klitwortel is een uitstekend dermatoligisch uitgebalanceerd vehicle met penetratie bevoorderaars als salicylzuur en resorcinol. En veel goedkoper dan alcohol.
Bij PH 7 is caffeine matig oplosbaar in alcohol en water (< 1.6% oplossing). Ook Carnitine en creatine oplossingen zijn eenvoudig zelf te maken. Creatine monophosphaat is wel degelijk chemisch stabiel in tegenstelling tot wat velen beweren. Creatine vormt hoogstens kristallen in oplossing.

De meeste spookverhalen over caffeine zijn ontstaan door massa hysterie of omdat sommige idiooten het met DMSO gaan mengen. Ik gebruik het al een jaar en ben erg tevreden over het resultaat. Zichtbare verbetering van het aantal haren in anagene fase langs de haarlijn. Placebo effect of niet.

Het meganisme van caffeine wordt mij ook steeds meer duidelijk. In de alopecia scalp is reeds aangetoond dat het schadelijke pro-inflammatory PGD2 level 10 keer hoger is dan normaal. PGE2 is de 'tegenhanger' van PGD2. Het ophogen van PGE2 vermindert de Th1/Th2 immuun response geinduceerd door PGD2.

Volgens de laatste wetenschappelijke opvattingen is het ophogen van PGE2 en verlagen van PGD2 is essentieel in de strijd tegen AG om de immuun response te verlagen. Deze vinding is gelijk in vrijwel alle andere autoimmuun ziektes (astma, MS etc.)

Caffeine verhoogt FGF-2 (basic fibroblast grow factor) d.m.v PDE inhibitie (cAMP ophoging).
Dit is goed gedocumenteerd. FGF speelt de sleutel rol in de door tnf-a geinduceerde onstekings reactie.

"Fibroblast growth factor increases TNFα-mediated prostaglandin E2 production and TNFα receptor expression in human fibroblast"

Oftewel FGF-2 verhoogt PGE2 onderinvloed van tnf-a. En dit effect lijkt erg sterk. Ook bij adenosine bestonden al sterke bewijzen dat het effect op haargroei met name te wijten was aan de ophoging van FGF (in dit geval FGF-6). De credits die ik PDE-inhibitors als caffeine en adonesine geef groeien alleen maar.

mmmm dit verhaal kan ik echt niet volgen... ik drink gewoon m'n dagelijkse koffie (4 a 5 koppen) en ik overweeg nog een caffeine shampoo.
ik hoor/lees de laatste tijd alleen maar positiefe verhalen over koffie...

Balou
11 februari 2009, 10:41

De prijs is inderdaad best laag van dit caffeine poeder, vraag blijft echter in hoeverre je zeker weet dat het om 100% caffeine gaat.

Maar waar ik eigenlijk voor kwam, wellicht dat je dat ook weet dan, in hoeverre in caffeine dan 'stabiel' in een minoxidil oplossing? Daar zit immers ook een redelijk vehikel in, bij mij PPG, maar in hoeverre kun je caffeine daarbij doen?

Bvd.

illuminatie
3 juni 2009, 00:47
Zijn er nog mensen die resultaat hebben geboekt met Alpecin? Of is er al wat meer bekend over het gebruik van caffeine?

Mahone
3 juni 2009, 08:46
Zijn er nog mensen die resultaat hebben geboekt met Alpecin? Of is er al wat meer bekend over het gebruik van caffeine?

Ik gebruik zelf Revita shampoo daar zit ook veel caffeine in..

Of het werkt kan ik helaas niks over zeggen

dude85
8 augustus 2009, 18:52
Iemand die mij kan vertellen waar ik Alpecin kan kopen? Liefst niet via internet...

Masta
17 augustus 2009, 20:07
Na het lezen van enkele berichten over cafeïnehoudende shampoo kwam ik Curieux Cosmetics tegen. Op de site biedt men 2 exclusieve shampoos aan. Een voor vrouwen en een voor mannen. Een flesje van 250 ml kost wel zo'n €40. Niet alleen zit er cafeïne maar ook lecithine en creatine in het goedje. Dit alles om haaruitval optimaal tegen te gaan.

http://www.curieux.nl/anti_rimpel_creme_heren.htm

Masta
18 augustus 2009, 17:18
Ik heb deze thread niet helemaal gelezen, dus het kan zijn dat dit al ter sprake is gekomen. Na het lezen van dergelijke berichten als deze kwam ik deze site tegen: http://www.curieux.nl/anti_rimpel_creme_heren.htm. Op deze site bieden ze 2 "exclusieve" shampoos aan: één voor damen en één voor heren. In de shampoo zit cafeïne, lecithine en creatine. Meer info vind je op de site zelf. O.a. de cafeïne zou dus haaruitval moeten tegengaan. Een flesje shampoo van 250 ml kost wel €40. Ik twijfel zelf aan het bestellen hiervan. Niemand reageerde tot nu toe op mijn vorig bericht hierover.

Nu wil ik ook nog even kwijt dat ik geen haaruitval heb maar inhammen. Ik heb deze al heel mijn leven. Ik ontdekte het op 15-jarige leeftijd (ben nu 18). Na het bestuderen van foto's van vroeger (11 jaar e.a.) merkte ik dat ik toen al zo'n haarlijn had. Ik had daarvoor ook altijd kort haar. Enfin om dit verhaal af te maken. Is het goed om zo'n shampoo te gebruiken? Want daar zit mijn probleem. Ik vind niet de goede shampoo. Nu gebruik ik garnier ultra doux met pompelmoes en groen thee extracten. Mijn haar is veel dikker dan daarvoor (misschien iets te dik, het staat soms recht). Ik zoek de juiste shampoo en vraag mij dus af of het deze van curieux zou kunnen zijn?

Hanna
18 augustus 2009, 18:57
Masta,
Als je geen haaruitval hebt, heb je ook geen speciale shampoo of andere middeltjes nodig.
Je zou kunnen proberen om te zorgen dat de inhammen niet groter worden; daartoe zou je minoxidil op de inhammen kunnen gaan smeren.

Masta
18 augustus 2009, 19:45
Nu heb ik al gelezen dat je minoxidil 2%, 5% en 15% hebt. Welke moet je dan gaan gebruiken. Heb je daarvoor toestemming nodig van een dermatoloog? Hoe geraak je eraan? Moet je het je hele leven gebruiken?

Hanna
18 augustus 2009, 20:52
Rogaine Foam is het handigste om op de inhammen te doen, juist omdat het foam is, en het is 5% minoxidil zonder propyleenglycol.
Als je geen hartaandoening hebt en ook geen te lage bloeddruk, kun je er gewoon mee beginnen. Te bestellen zonder recept via ebay.

Masta
18 augustus 2009, 23:12
Bedankt Hanna, ik had er nog nooit van gehoord.

dkhalid
25 april 2010, 15:07
Is er iemand bekend met dit product?
heb het vier maanden terug uit de aldi gehaad.

dkhalid
25 april 2010, 16:43
is het nou wel of niet aan te raden?

Hanna
25 april 2010, 16:54
Het kan geen kwaad, maar je kunt van een shampoo niet veel antihaaruitval-werking verwachten; je wast 't er immers direct weer uit.

dkhalid
25 april 2010, 17:14
Het kan geen kwaad, maar je kunt van een shampoo niet veel antihaaruitval-werking verwachten; je wast 't er immers direct weer uit.

Oh oke, Ik denk dat ik maar vanaf morgen met die Hair recharge ga beginnen.