PDA

View Full Version : Lang haar zorgt voor meer haaruitval?


tito
28 november 2004, 21:35
hey, ik ben hier nieuw...

Ik heb gehoord dat als je (als jongen) lang haar heb, je haar steeds zwakker wordt, dan dat je kort haar heb, dus als je lang haar heb later ook meer haar kwijt raakt, op oudere leeftijd..
en aangezien ik liever geen haaruitval wil.. is het het niet waard vin ik..

maar heeft iemand hier ervaring mee? of iemand die hier antwoord op kan geven?
is dat waar? of niet?

Promise
28 november 2004, 21:39
Dat is onzin. Het lijkt misschien alsof je meer haar verliest (er breekt misschien ook wel meer haar), maar je wordt er niet kaal van hoor.

Boris
28 november 2004, 22:26
hee tito dit staat ook haaks op wat er in een andere tread staat. Deze tread heet interessant artikel culturele revolutie. Daar wordt gesuggereerd dat lang haar kaalheid wat tegen zou gaan.

tito
28 november 2004, 22:48
hee tito dit staat ook haaks op wat er in een andere tread staat. Deze tread heet interessant artikel culturele revolutie. Daar wordt gesuggereerd dat lang haar kaalheid wat tegen zou gaan.
thx ik zal het lezen :D

pizzacat
30 november 2004, 11:48
Tito, je kunt zonder problemen je haar lang dragen. Het is een fabeltje dat het later dan sneller uit zou vallen.

DHTkiller
30 november 2004, 18:27
hey, ik ben hier nieuw...

Ik heb gehoord dat als je (als jongen) lang haar heb, je haar steeds zwakker wordt, dan dat je kort haar heb, dus als je lang haar heb later ook meer haar kwijt raakt, op oudere leeftijd..
en aangezien ik liever geen haaruitval wil.. is het het niet waard vin ik..

maar heeft iemand hier ervaring mee? of iemand die hier antwoord op kan geven?
is dat waar? of niet?Dan zou je je haren aan de zijkanten en achter op het hoofd ook kwijt moeten raken, want die zijn dan ook lang. Blijf op deze site, Tito. Lees de posts goed op je gemakje door, dan zul je begrijpen dat androgenetische kaalheid door hele andere factoren worden bepaald.

Haarmannetje
30 november 2004, 18:53
Dat lijkt mij echt pure BS. Waarom zou dat dan bij een man wel zo zijn en bij een vrouw niet? Dat klopt echt van geen kant. Ik zou mij er geen zorgen over maken. Kijk ook eens naar bijvoorbeeld Ozzie die al tig jaren lang haar heeft en kijk eens naar andere rocksterren van weleer.

jongen25
30 november 2004, 18:56
Sixties- en seventies rcokers Mick Jagger, Paul Mc Cartney, David Bowie en Ozzy, ze zitten allemaal nog goed in hun haar.

cees
17 april 2005, 15:25
Beste lotgenoten, ik heb mijn haar nu al een tijdje laten groeien en het is al aardig lang, verder heb ik er highliights in. Ik was mijn haar 1 keer in de week met rozemarijn of met rooscure shampoo, verder ik gebruik ik glans wax en slik al zo een kleine 4 jaar finasteride icm met sp en p5p. Ik merk dat ik sinds mijn haar wat langer is, zeker aan het eind vd week dat ik veel haaruitval heb, maar ook aan de zijkanten en achterkant, mischien daar nog wel meer als bovenop....Hoe kan dit?
na het wassen is mijn haar overigens vrij futloos en doe daarom na het wassen best veel wax in, maar ja..

jongen25
18 april 2005, 12:52
k Heb begrepen dat een bijwerking van DHT-suppressors kan zijn dat je overige lichaamsbeharing wat dunner kan worden. En dat geldt mogelijk dus ook voor je haar aan de zijkanten en achterkant van je hoofd, dat in theorie niet getroffen wordt door AGA. Zelf heb ik dat ook enigszins gemerkt. Mits het binnen de perken blijft, lijkt het me niet iets om je zorgen over te maken.

Christiaan72
18 april 2005, 19:30
Beste Cees,

Vervelend! en herkenbaar die problemen. Hoe lang is je haar en hoe draag je het? Ik heb een tijd een staartje gehad en dat was ook niet al te bevorderlijk voor mijn lange haar. Afwisselen hielp

Jaapie
18 april 2005, 19:46
Beste lotgenoten, ik heb mijn haar nu al een tijdje laten groeien en het is al aardig lang, verder heb ik er highliights in. Ik was mijn haar 1 keer in de week met rozemarijn of met rooscure shampoo, verder ik gebruik ik glans wax en slik al zo een kleine 4 jaar finasteride icm met sp en p5p. Ik merk dat ik sinds mijn haar wat langer is, zeker aan het eind vd week dat ik veel haaruitval heb, maar ook aan de zijkanten en achterkant, mischien daar nog wel meer als bovenop....Hoe kan dit?
na het wassen is mijn haar overigens vrij futloos en doe daarom na het wassen best veel wax in, maar ja..

1 keer in de week wassen is erg weinig als je iedere dag wax in je haar smeert. Dat verstopt je porieen etc. Het lijkt me iig niet gezond. Was je haar eens elke dag voor de verandering. Afwisselend met een milde shampoo als Switzal babyshampoo en de daaropvolgende dag met rooscure.

The Dude
18 april 2005, 21:20
Ik heb ook al wel langer haar. Ik was mijn haar om de 2 dagen met Nizoral. Mijn haar is meestal na 2 dagen terug vettiger dat ik het moet wassen. Kan toch geen kwaad dat ik om de 2 dagen was met Nizoral??

cees
19 april 2005, 12:19
Ik draag het een beetje warrig naar voren! Ik heb een tijd gehad dat ik mijn haar 3 keer in de week waste en toen had ik beduindend mionder haaruitval. Het is nu echt meer eind van de week als me haar wat vettig begint te worden! En kijk als je het 1 keer in de week wast, valt er zoiezo meer uit in 1 keer dan dat je het bijvoorbeeld drie keer per week wast!

dagobert
20 april 2005, 10:46
Als ik mijn haren kam als het langer is dan heb ik mijn kam ook snel vol met haren , alsof de kam ze eruit trekt.

cees
20 april 2005, 11:40
ja precies dat heb ik nou ook. Ik kam het na elke douchebeurt (2x per dag) en dan neem ik vooral als het wat vetter is veel haren mee, dit heb ik vooral nu het wat langer/ lang is!

AnthonieH
20 april 2005, 15:28
ja precies dat heb ik nou ook. Ik kam het na elke douchebeurt (2x per dag) en dan neem ik vooral als het wat vetter is veel haren mee, dit heb ik vooral nu het wat langer/ lang is!Ik vraag me wel eens af of het niet gewoon afgebroken stukken haar zou kunnen betreffen. Het is dan niet noodzakelijk een hele haar, maar slechts een deel. Ik kan me voorstellen dat een lange haar wat makkelijker breekt ('ouderdom').

cees
8 mei 2005, 17:57
Heb net weer m'n haar gewassen en jeutje er kwamen weer een flink aantal uit m'n hoofd, godver degodver, voel me nu weer klotu! Wou ik gewoon ff kwijt, sorry!

Haarmannetje
8 mei 2005, 19:16
Cees, dat zegt echt he-le-maal niets, maar dan ook wer-ke-lijk niets!

Jeroen Schreurs
31 mei 2005, 12:31
Ik draag het een beetje warrig naar voren! Ik heb een tijd gehad dat ik mijn haar 3 keer in de week waste en toen had ik beduindend mionder haaruitval. Het is nu echt meer eind van de week als me haar wat vettig begint te worden! En kijk als je het 1 keer in de week wast, valt er zoiezo meer uit in 1 keer dan dat je het bijvoorbeeld drie keer per week wast!

Dit lijkt zo, omdat haaruitval bij het wassen veel meer opvalt!
Ik gerbruik ook veel wax en heb zonder gebruik van haarmiddelen ook last van uitval aan de zij en achterkant! Kan me niet voorstellen dat ik op deze plekken ook kaal wordt, misschien heeft het met dunner wordend haar te maken :crybaby:

Indodani
14 juni 2005, 12:04
dag iedereen,

Ik loop nu al een tijdje rond met een kort kapsel. Ik ben weer van plan om het lang te laten groeien (van voren tot aan mun neus ongeveer). Alleen vraag ik me af of je dan wel meer haaruitval heb want ik weet nog toen ik een tijdje geleden met lang haar liep ik onder het wassen echt een pluk verloor. Nu merk ik ook wel dat ik veel haaruitval heb maar lijkt wel minder. Als je van een kort kapsel minder haaruitval krijgt dan draag ik het liever kort...

PS: Mensen die niet serieus antwoord geven en gelijk anderen proberen af te kraken zovan "pfff alweer deze vraag of dit of dat...." hoef ik geen reply van te krijgen...

Tiuri
14 juni 2005, 12:10
dag iedereen,

Ik loop nu al een tijdje rond met een kort kapsel. Ik ben weer van plan om het lang te laten groeien (van voren tot aan mun neus ongeveer). Alleen vraag ik me af of je dan wel meer haaruitval heb want ik weet nog toen ik een tijdje geleden met lang haar liep ik onder het wassen echt een pluk verloor. Nu merk ik ook wel dat ik veel haaruitval heb maar lijkt wel minder. Als je van een kort kapsel minder haaruitval krijgt dan draag ik het liever kort...

PS: Mensen die niet serieus antwoord geven en gelijk anderen proberen af te kraken zovan "pfff alweer deze vraag of dit of dat...." hoef ik geen reply van te krijgen...Samengevoegd met bestaande thread over dit onderwerp.

ycelik
24 juni 2005, 20:48
Ik laat mijn haren ook lang groeien , reden: voel me comfortabeler, vindt het stoer, en natuurlijk ik vindt het super als de windt het dan raakt.
Maar jah terug op het feit dat iemand haar van de achterkant en zijkant ook tegenkwam.
Kijk ik bedoel ik kom haar van de achterkant en voorkant netzo goed tegen als de haar bovenop, en mijn borsthaar nou dat valt me als een gek uit maar toch zie ik niet dat het dunner wordt.
Waarom , je hoort haar te verliezen, 100 wel per dag, schrikwekkend i know maar mijn zusje's haar zie ik overall en damn zij heeft echt diiiiik haar, kan ik nu zeggen omdat ik veel haar zie dat ze kalend is tuurlijk niet.
Haar hoort uit te vallen, probleem is dat de wortels verschrompelen haar pigment verliest korter wordt , steeds vaker uitvalt, dunner wordt, das onze probleem niet het uitval , tenminste dat denk ik.

cees
27 juni 2005, 11:55
Het lijkt wel of mijn haar in de zomer ook z'n pigment verliest, is dit normaal!

ycelik
27 juni 2005, 22:54
Ik denk dat het komt door dat er nu zware zon erop schijnt en dan lijk het veel lichter te zijn , terwijl de zijkanten nog steeds een donkere kleur hebben.
Dit komt door de densiteit van het haar, bovenop is het wat dunner dan aan de zijkanten en daar door lijkt het lichter.