PDA

View Full Version : Bevorderen lichaamshaar / baardgroei


sjaak13
29 november 2004, 15:26
Hallo mensen k ben een jongenman van 23 en ben niet van nederlandse afkomst.
Nu valt t me op dat al mn (nederlandse)vrienden dikke pluizen op hun gezicht kunnen produceren binnen enkele weken.

Als ik dat probeer dan heb ik stoppels binnen die enkele weken wanneer hun dikke baarden hebben.
Weet iemand hoe dat zit?
Ik heb t al een keertje gevraagd aan de doktor, ik heb een testosteron test gedaan en ik heb zelfs meer dan de gemiddelede man..
Nu weet ik dat het niet abnormaal is, in tegendeel indianen en chinesen staan er bekend om dat ze meestal weinig baardgroei hebben. Zelf ben ik ook van indiaanse afkomst..
Maar hoe zit dat er mee?Weet IEMAND hoe dat nou precies zit en MEEST belangrijk kan je dit veranderen.
Geef mij maar een beetje minder haar op mn hoofd en meer baardgroei!
grt

Robert18
29 november 2004, 16:48
Ben je bekeerd naar de Islam?

Haarmannetje
29 november 2004, 16:49
Volgens mij valt er weinig aan te doen, wanneer het geen medische oorzaak heeft (zoals jij al vermeldde zou het bijvoorbeeld een testosteron-tekort kunnen zijn). Haargroei op je armen, benen, hoofd, borst, baardgroei enzovoort is genetisch en over het algemeen erfelijk. Het wil overigens niet zeggen, dat wanneer je nu niet snel een volle baard hebt, dat ook niet meer komt. Vooral tot je 30ste (dacht ik) kan er wat betreft lichaamshaar nog veel gebeuren. Ik zelf had tot 2 jaar geleden ook weinig baardgroei en opeens in 2 jaar tijd nu enorm veel en moet mij dagelijks scheren (niet dat ik dat elke dag doe ofzo ;)).

Maar goed, had je vader bijvoorbeeld ook weinig baardgroei? Als dat zo is, dan zou je wat dat betreft zijn genen kunnen hebben geërfd.

Mailman
29 november 2004, 16:57
Ik heb je thread-titel ff aangepast Sjaak13

sonofsam
29 november 2004, 20:17
TIP: vaak scheren, ook daar waar nog geen haar zit (wangen bijv.) -> stimuleert haargroei...


Son of Sam

Lies86
29 november 2004, 20:21
TIP: vaak scheren, ook daar waar nog geen haar zit (wangen bijv.) -> stimuleert haargroei...


Son of Sam
???? hoe kan je nou scheren als er geen haar zit?
En waarom bevorderd dat de haargroei???

Annelies

kevin
29 november 2004, 21:23
???? hoe kan je nou scheren als er geen haar zit?
En waarom bevorderd dat de haargroei???

Annelies
er zal wel haar zitten, maar niet direct zichtbaar.

sonofsam
29 november 2004, 21:37
Werkt overigens alleen bij terminale haren en NIET bij vellusharen...

Son of Sam

peter10
29 november 2004, 21:53
TIP: vaak scheren, ook daar waar nog geen haar zit (wangen bijv.) -> stimuleert haargroei...


Son of Sam

Het is toch allang algemeen bekend dat dat een fabeltje is !?

Tiuri
29 november 2004, 22:14
Het is toch allang algemeen bekend dat dat een fabeltje is !?


Iets wat Sam zegt een FABELTJE??? Kom op zeg, denk je dat een fantastisch en alom geprezen wetenschapper als hij zijn kostbare tijd hier gaat besteden om ONZIN te posten???

sonofsam
29 november 2004, 22:29
Dit gaat echt helemaal nergens meer over...

Son of Sam

Tiuri
29 november 2004, 22:29
TIP: vaak scheren, ook daar waar nog geen haar zit (wangen bijv.) -> stimuleert haargroei...


Son of Sam
Krijg je dikker en donkerder haar terug, als je je scheert?
Scheren heeft helemaal geen effect op de groei, de kleur, of de structuur van het haar. In eerste instantie voelt het haar misschien anders aan wanneer het teruggroeit. Maar dat komt omdat het allemaal even kort afgesneden is en dus allemaal tegelijk teruggroeit. Als je het haar weer volledig aan laat groeien, voelt het weer net zo zacht aan als voorheen.
[Bron: gillette (http://www.gillettevenus.com/be/befl/ask/ask.asp#q11)]

Dit verhaaltje zegt dus dat dit onzin is... Niet dat het erg wetenschappelijk verantwoord is hoor, de Gillette-site, maarja, tis beter dan niets. ;)

Ik durf het bijna niet te vragen sam, maar heb jij 'n bron voor jouw stelling? Of beroep je je weer op je onschendbaarheid als ervaringsdeskundige?

sonofsam
29 november 2004, 22:33
Noem je dit een bron?!?!?!

Ga je straks een citaat uit de Donald Duck erbij halen? Een onderzoek uit de Fancy? Enquetes uit de Glossy?

Kom op mensen!

Son of Sam

Tiuri
29 november 2004, 22:33
Noem je dit een bron?!?!?!

Ga je straks een citaat uit de Donald Duck erbij halen? Een onderzoek uit de Fancy? Enquetes uit de Glossy?

Kom op mensen!

Son of Sam
Okee koning van het bronnen erbij halen, waar is jouw bron?

sonofsam
29 november 2004, 22:34
Het gaat berg-afwaarts met dit forum!

sonofsam
29 november 2004, 22:35
Mijn bron staat niet op internet, maar in dermatologische boeken...

Er zijn geen PubMed-artikelen over scheren! Wel teksten over haarstimulatie: intern en extern.

Tiuri
29 november 2004, 22:37
Mijn bron staat niet op internet, maar in dermatologische boeken...

Er zijn geen PubMed-artikelen over scheren! Wel teksten over haarstimulatie: intern en extern.
haha ik vind het wel grappig om te lezen hoe je je meer en meer in de nesten werkt :)

een fout toegeven zit er bij jou niet in he? ;)

sonofsam
29 november 2004, 22:39
haha ik vind het wel grappig om te lezen hoe je je meer en meer in de nesten werkt :)

een fout toegeven zit er bij jou niet in he? ;)
Als ik een fout maak, zal ik de eerste zijn die onder de guillotine zal gaan liggen. Ik heb geen fouten gemaakt, maar sommige mensen willen niet luisteren (koppigheid?)

S.o.S.

Biljartbal
29 november 2004, 23:01
Ben je bekeerd naar de Islam?

wat een idiootachtige vraag, je doet je naam weer eer aan robert :D

Orthodoxe joden hebben ook een baard, waarom niet bekeerd tot het Jodendom? :D

Haarmannetje
29 november 2004, 23:13
Ik pak de borrelnootjes er even bij met een lekker koud biertje ;).

pizzacat
30 november 2004, 11:46
Ik pak de borrelnootjes er even bij met een lekker koud biertje ;).

voorwaar één boeiend hoorspel, komaan mensen, lekker met elkander voor de radio. Het is een klucht, me dunkt.

frederique753
30 november 2004, 21:37
heeft bij veel mensen effect blijkbaar;
lees maar eens op

http://p075.ezboard.com/fjefffsbeardboardfrm9


veel suc6 !

MrM
12 februari 2005, 13:04
ik heb een vraag over lichaamshaargroei. Ik heb, op mijn hoofd na, helemaal geen haargroei op mijn lichaam. Dat vind ik niet zo prettig. Zijn er middelen die lichaamshaargroei kunnen stimuleren?

Kiss
13 februari 2005, 00:26
waarom zou jij meer lichaamshaargroei willen hebben als iedereen het juist weg will hebben?

en ja door bepaalde hormonen te nemen zou je toch een haargroei opstoot teweeg kunnen brengen, vraag raad aan je arts?

pizzacat
13 februari 2005, 00:28
ik heb een vraag over lichaamshaargroei. Ik heb, op mijn hoofd na, helemaal geen haargroei op mijn lichaam. Dat vind ik niet zo prettig. Zijn er middelen die lichaamshaargroei kunnen stimuleren?

Flink sporten verhoogt de testosteron productie, dat kan misschien iets bewerkstelligen, verder is het genetisch bepaald dus kun je weinig uitrichten. Hou oud ben je nu? meestal word je in de loop der jaren ietsje hariger.

Haarmannetje
13 februari 2005, 01:37
waarom zou jij meer lichaamshaargroei willen hebben als iedereen het juist weg will hebben?
Wat is dit nu weer voor zinloze vraag? Hij vraagt er toch om? Wat maakt het uit wat iedereen (niet overdrijven, het is niet eens iedereen) wil? Het gaat erom wat hij wil. Ik zelf zou mijn lichaamshaar ook niet kwijt willen.

DHTkiller
13 februari 2005, 09:38
Het is wel zo dat vooral nu in deze tijd, het begon eigenlijk veel eerder, dat een kale borst, benen en armen een modeverschijnsel is geworden bij mannen. Dit zie je in de bekende bladen, in de reclames op de tv etc (die ik ook nooit serieus neem). Persoonlijk vind ik dit allemaal onzin, je kunt niet doen alsof mannen geen lichaamharen horen te hebben, dit is een mannelijke eigenschap en dat hoor je niet te ontkennen door het af te scheren of weg te laseren.

OK, ik scheer me ook meerdere malen in de week, maar dat doe ik alleen omdat ik niet op Chriet Titulaer wil lijken, niet dat ik iets tegen die man heb, hoor. Ik neem genoegen met een stoppelbaardje, dat vind ik persoonlijk veel mooier (en een heleboel vrouwen ook ;) ).

Haarmannetje
13 februari 2005, 10:11
DHTkiller, ik weet ook dat het een modeverschijnsel is, maar MrM vraagt er expliciet om en dan komt Kiss met zo'n zinloze vraag. Ik bedoel, het gaat erom wat MrM wil en niet wat de rest wil wat MrM doet.

Thierry
8 september 2005, 15:55
Ik ben nu 18, en ik heb nog steeds geen baard. echt HELEMAAL niks zelfs geen lichte dons op de bovenlip.:(
Ik zit er erg naar te snakken omdat het mij GEWELDIG lijkt om mijn bakkebaarden te kunnen laten staan:) . Maar ja het is daar zo zacht als een babyhuidje.
Verder ben ik met ontwikkeling zeer snel dus daar kan het niet aan liggen, erfelijkheid ook niet want mijn vader moet zich bij wijze van spreken wel 2x per dag scheren.

Ik las laatst iets in een krant van baardgroei middel bestaat dat echt? want het wachten wordt ik nu toch echt heel erg beu.:mad:

Weet iemand waar het aan kan liggen of wat ik er aan kan doen?

Mijn haarkleur is bruin.

Rez
8 september 2005, 16:59
Ik ben nu 22 en mijn baardgroei begon pas echt goed op mn 20e door te zetten, maar zelfs nu krijg ik het nog niet voor elkaar een volledige baard te groeien, een sikje kan er net vanaf :P
Maar heb geduld, 18 zegt niets, mijn broertje is 20 en heeft een behoorlijke bouw en is ook snel gegroeid, maar ook hij heeft enkel wat dons op zn gezicht wat pas nu een beetje begint te ontwikkelen.

chriz
8 september 2005, 20:09
Klinkt erg bekend, begon bij mij ook pas rond mijn 20 ste. Ben nu 28 en heb ook geen volledige baard. Ik laat wel bakkebaarden ook staan. Verdr groeit het alleen behoorlijk onder en langs mijn kin, en 2 strookjes naar de bovenlip toe. en een soort plukje in het midden direct onder de onderlip. Verder heb ik behoorlijk wat lichaams beharing dus dat zecht ook niet erg veel. Zal vrij normaal zijn.

+KH+
9 september 2005, 00:25
Wees blij! scheren sucks, gaat veel te veel tijd in zitten.
Ik scheer me hooguit 1x per week, de rest van de week een stoppelbaard. Laten we het maar een fashion statement noemen :cool:

Kretos
9 september 2005, 00:41
Hoe moeilijk het ook misschien in jouw ogen is, probeer het ook van de andere kant te bekijken.

Een schuurpapier dat je minimaal dagelijks moet schreren is ook niet altijd een pretje. (Ja, ik kan het weten.)

drumstick
9 september 2005, 09:01
Hoe moeilijk het ook misschien in jouw ogen is, probeer het ook van de andere kant te bekijken.

Een schuurpapier dat je minimaal dagelijks moet schreren is ook niet altijd een pretje. (Ja, ik kan het weten.)

Ruud Lubbers syndrom???? :D:D:D

Noodlesoup
11 september 2005, 21:19
Yup, baardgroei sucks. Heb al baardgroei vanaf mijn 14e, en is alleen maar erger geworden. Elke dag schuurpapier :crybaby:

luvion
12 september 2005, 20:17
Inderdaad nog even geduld, wie weet wordt het nog wat. Op m'n 18e was m'n baardgroei ook een stuk minder dan nu.

Net als +KH+ laat ik de stoppels meestal lekker staan, hooguit 2x per week scheren. Lekker nonchalant, scheren is zo irritant. Minder baardgroei zou wel relaxed zijn...

rizla
13 september 2005, 00:18
ik heb ook al vanaf ehh... najah ik was jong elk geval toen ik me maar eens moest gaan scheren

maar wat ik nu zo grappig vind is dat degene die het hebben er ook voor het overgrote deel niet echt blij mee zijn en de gene die het niet hebben zich zorgen maken of het nog wel komen gaat:P

Tiuri
13 september 2005, 00:26
maar wat ik nu zo grappig vind is dat degene die het hebben er ook voor het overgrote deel niet echt blij mee zijn en de gene die het niet hebben zich zorgen maken of het nog wel komen gaat:PHet gras bij de buren... ;)

alopeciatic
30 september 2005, 09:33
Thierry, wat niet is kan nog komen. We weten hier allemaal hoe onvoorspelbaar alopecia is. Ik heb (flinke) baardgroei gehad en nu al weer een paar jaar alles kwijt.

Ik ga je niet vertellen dat het zo vervelend is om te scheren - vond ik juist een leuke bezigheid. Gaf me ook het gevoel wat meer normaal te zijn (gedeelde rituelen).

alopeciatic
30 september 2005, 09:44
Ehmmm, Thierry, ik zie dat dit je eerste post was. Is gebrek aan baardgroei jouw enige haarprobleem of heb je ook een vorm van alopecia?

Als je geen alopecia hebt, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand. Of de baardgroei komt nog, of je krijgt weinig (je hebt niet alleen de genen van je vader). Twee van m'n vrienden hebben ook nauwlijks baardgroei - niks bijzonders. In dit geval is het dan ook niet nodig om hier aan de bel te trekken. Gewoon nog even geduld hebben.

Als je wel alopecia hebt, is er een kans dat je geen (of slechts een gedeeltijke) baardgroei krijgt.

toobke
27 oktober 2005, 19:35
ben er mar blij mee, k wil wel met je ruilen.. Ik heb al 4800 euro betaald om van me baardgroei af te komen omdat ik niks als ontstekingkjes heb..


ben blij!!

ray
27 oktober 2005, 20:01
Nou, geen zorgen maken.
ik kreeg ook laat echte baardgroei. vroegah had ik een beetje donshaar op mijn bovenlip die ik na 2 a 3 weken weg schoor. ondertussen ben ik 24 en moet me nu bijna elke dag scheren ...dus het komt wel.
mijn broertje is 19, die hoeft ook alleen zijn bovenlip nog te doen.
mijn papa, al wat ouder, is na een dag schuurpapier.
mijn moeder... ;)

mijn vriendengroep: 22 t/m 24 jaar.
er is een met mega zware baardgroei, een paar met donshaar en een paar zoals mij. echter het overwicht is naar weinig baard. ik ben met die rukkers 3 weken op vakantie geweest dus je krijgt snel een goed beeld van wie zich oa vaak scheert en zo, en baardgroei heeft.

nergens zorgen om maken en geniet nog maar ff van je donshaar, vrouwen vinden dat veel beter ----> ik moet de eerste dame nog tegenkomen die het lekker vind om te zoenen met een kerel die zich vergeten heeft te scheren...

Karel16v
6 december 2005, 19:01
Hoi, Ik ben Karel en ben 22 jaar jong.
Nu heb ik nog geen baardgroei. Alleen een beetje boven mijn lip.
Ook heb nog geen baardgroei bij mijn bakkenbaarden.
Hier baal ik enorm van.Wil graag wat meer bakkenbaard

Moet dit nog komen of komt het nooit meer???
Mijn broertje is 20 en heeft wel al baardgroei.

Zijn er dingen die de baardgroei bevorderen.

Noodlezzz
6 december 2005, 19:13
Hoi, Ik ben Karel en ben 22 jaar jong.
Nu heb ik nog geen baardgroei. Alleen een beetje boven mijn lip.
Ook heb nog geen baardgroei bij mijn bakkenbaarden.
Hier baal ik enorm van.Wil graag wat meer bakkenbaard

Moet dit nog komen of komt het nooit meer???
Mijn broertje is 20 en heeft wel al baardgroei.

Zijn er dingen die de baardgroei bevorderen.

waarschijnlijk heb je een laag testosterongehalte?
Heb je ook weinig haargroei op je benen, borstkas en buik?

ray
6 december 2005, 19:13
Hoi, Ik ben Karel en ben 22 jaar jong.
Nu heb ik nog geen baardgroei. Alleen een beetje boven mijn lip.
Ook heb nog geen baardgroei bij mijn bakkenbaarden.
Hier baal ik enorm van.Wil graag wat meer bakkenbaard

Moet dit nog komen of komt het nooit meer???
Mijn broertje is 20 en heeft wel al baardgroei.

Zijn er dingen die de baardgroei bevorderen.

Baardgroei verschilt per persoon en ook in mate van groei.

simpel voorbeeld is om eens naar films/tv te kijken zie je ook verschillende mannen met verschillende baardgroei. de een heel zwaar grof en de ander fijn en op bepaalde plekken.

daarnaast begint de baardgroei bij de een eerder en anderen later. een jaar geleden kon ik me nog 1 keer in de twee dagen scheren, nu elke ochtend. een vriend van dezelfde leeftijd hoeft zich nauwelijks te scheren...

persoonsgebonden en ik zou blij zijn dat het niet hard groeit. scheren is behoorlijk irri en hoe zwaarder de baard hoe meer mesjes je nodig hebt (die ook al mega duur zijn)

Karel16v
6 december 2005, 19:16
Heb inderdaat niet veel haar op de benen en borst. WEl gewoon normaal in de schaamstreken.

Maar wil graag wat bakkenbaarden.
Komt dit nog of krijg ik geen baardgrooei meer verder. Ik word in de zomer 23.
Is er niks aan te doen ofzo???

Noodlezzz
6 december 2005, 21:28
Misschien eens bezoekje aan dermatoloog brengen

Persian
6 december 2005, 23:00
gewoon scheren, je hebt vast donshaartjes die niet zichtbaar zijn. Als je ze scheert worden ze meer zichtbaar, dikker.

ray
7 december 2005, 01:56
gewoon scheren, je hebt vast donshaartjes die niet zichtbaar zijn. Als je ze scheert worden ze meer zichtbaar, dikker.

dit zeiden mijn ouders ook. als je begint met scheren dan moet je vaker... of dit ouwe wijsheid is of echt wetenschappelijk bewezen weet ik niet. ik ben iig niet de enige die dat gehoord heeft

AnthonieH
7 december 2005, 07:02
dit zeiden mijn ouders ook. als je begint met scheren dan moet je vaker... of dit ouwe wijsheid is of echt wetenschappelijk bewezen weet ik niet. ik ben iig niet de enige die dat gehoord heeftOp zich is het waar. Je begint je te scheren als je baard zich ontwikkelt, die ontwikkeling gaat door en al gauw moet je je daarom vaker scheren. Het is dus niet zo dat er meer haren gaan groeien omdat je je scheert, je moet je gewoon vaker scheren omdat er meer haren beginnen te groeien. Wat je aan de oppervlakte met je haar uitspookt heeft op de haarwortel volgens mij niet veel effect, zeker niet op haren die er nog niet eens zijn.

DragonWorshippe
2 januari 2006, 15:16
Nadat ik ben begonnen met MSM merk ik een sterkere groei van mn sikkie, borst- en buikhaar. Op mn benen was het al niet om aan te zien. Owja, mn okselharen zijn ook al (jammer genoeg) snel aan het groeien.
Normaal heb ik ook geen enkele vorm van baardgroei e.d.
Dat scheerverhaal is naar mijn idee geklets. Ik heb geschoren en geschoren, maar sneller groeien ho maar. Nee, sinds ik aan die biozwavel zit begon het scheren pas :D

Noodlezzz
2 januari 2006, 17:01
Mja sommige mensen denk ik ontwikkelen weinig tot geen baardgroei in heel hun leven.
Overlaatst nog eens de DVD bekeken van de red hot chili peppers van hun greatest hits, bij de extra's kun je een filmpje zien van hoe anthony (de zanger) naar de kapper gaat en vraagt om het haar wat langer te laten aan z'n slapen (zodat het een beetje lijkt op bakkebaarden) omdat hij geen bakkebaarden kon groeien zij ie.
Ik schat dat hij toen ergens midden de 30 jaar was dusja...

jongen25
3 januari 2006, 09:55
Hij heeft een fikse scheut Native American-bloed, dus ja, dan wordt baardgroei vaak een moeilijk verhaal.;)

Noodlezzz
5 januari 2006, 13:19
Hij heeft een fikse scheut Native American-bloed, dus ja, dan wordt baardgroei vaak een moeilijk verhaal.;)

Thanx, vroeg me altijd af waarom eigenlijk.

ben24
16 februari 2006, 00:36
Is er dan uiteindelijk een oplossing voor Karel?
Ikzelf ben 24 en zit met hetzelfde probleem: nauwelijks baardgroei en amper bakkebaarden...

En ja, ik ben er mij van bewust dat het ferm gemakkelijk is, maar NEE dat lost mijn probleem niet op. Iemand al eens bij stilgestaan hoe leuk het is als ze je amper 20 schatten op een sollicitatie voor een belangrijke functie? Trust me, dan voel je je echt slecht!

Dus als er mensen zijn die ons kunnen helpen... Graag!

kevin
16 februari 2006, 11:30
Is er dan uiteindelijk een oplossing voor Karel?
Ikzelf ben 24 en zit met hetzelfde probleem: nauwelijks baardgroei en amper bakkebaarden...

En ja, ik ben er mij van bewust dat het ferm gemakkelijk is, maar NEE dat lost mijn probleem niet op. Iemand al eens bij stilgestaan hoe leuk het is als ze je amper 20 schatten op een sollicitatie voor een belangrijke functie? Trust me, dan voel je je echt slecht!

Dus als er mensen zijn die ons kunnen helpen... Graag!

Waar maak je je in hemelsnaam druk om :eek:

Guoy
16 februari 2006, 14:02
Waar maak je je in hemelsnaam druk om :eek:

Hij wil er denk ik wat ouder uitzien.

Ben24, ik denk niet dat je zelf invloed kan uitoefenen op de snelheid van je baardgroei. Sommige mannen krijgen nou eenmaal niet zoveel. Van Anthony Kiedis van de RHCP klopt idd. Hij heeft alleen haar rond zijn mond maar niet in de buurt van zijn bakkebaarden of wangen. Ik zit ook in de klas bij een man van 33 en hij heeft minder baardgroei dan ik. Ik denk niet dat je er veel aan kunt doen. Als je er ouder uit wilt zien dan moet je gewoon laten staan wat je hebt. Als dit er vies en vlassig uit ziet zou ik het niet doen. Geen idee of je ergens nep bakkebaarden ofzo kunt kopen. Als je het niet zo belangrijk vind zou ik het gewoon laten zitten. Met alle respect, maar het is inderdaad niet een gigantisch probleem.

Karel16v
17 februari 2006, 19:00
Ja vind het nog steeds vet irritant dat ik niks heb. Mijn broertje van 2 jaar jonger heeft al een Complete baard. Wil gewoon wat bakkenbaard.

Denk dat ik anders maar eens dat MSM moet gaan proberen.

Guoy
17 februari 2006, 19:28
Ja vind het nog steeds vet irritant dat ik niks heb. Mijn broertje van 2 jaar jonger heeft al een Complete baard. Wil gewoon wat bakkenbaard.

Denk dat ik anders maar eens dat MSM moet gaan proberen.

Nee, dat zal sowiezo niets helpen. Misschien moet je eens aan je huisarts vragen of er wat aan te doen valt?

Karel16v
17 februari 2006, 19:28
maarja als ik dit weer lees heeft het denk ik ook geen effect.

http://www.ergogenics.org/msm.html

Guoy
17 februari 2006, 20:16
Daarom moet je het ook niet doen! tenzij je geld over hebt. Kijk als er haarzakjes zitten dan komt dit wel, als ze er niet zitten dan kan je er geen fuck aan doen. Je kan hoogstens een haartransplantatie naar je wangen overwegen maar dat lijkt me een beetje vreemd. Kan je wel de perfecte bakkebaarden maken! :D Maargoed, ik heb geen idee hoe je haar sneller kan laten groeien, maar MSN lijkt me crap dus daar zou ik als ik jou was geen geld aan uit geven. Vraag eens aan een deskundige op dit gebied? Je kapper ofzo? geen idee. :confused: Succes in ieder geval!

omerta62
17 februari 2006, 21:22
Hij wil er denk ik wat ouder uitzien.

Ben24, ik denk niet dat je zelf invloed kan uitoefenen op de snelheid van je baardgroei. Sommige mannen krijgen nou eenmaal niet zoveel. Van Anthony Kiedis van de RHCP klopt idd. Hij heeft alleen haar rond zijn mond maar niet in de buurt van zijn bakkebaarden of wangen. Ik zit ook in de klas bij een man van 33 en hij heeft minder baardgroei dan ik. Ik denk niet dat je er veel aan kunt doen. Als je er ouder uit wilt zien dan moet je gewoon laten staan wat je hebt. Als dit er vies en vlassig uit ziet zou ik het niet doen. Geen idee of je ergens nep bakkebaarden ofzo kunt kopen. Als je het niet zo belangrijk vind zou ik het gewoon laten zitten. Met alle respect, maar het is inderdaad niet een gigantisch probleem.

Ik vrees dat jij daar een waar woord uit,Guoy...
Veel zal er niet aan te doen zijn denk ik...
En aan de andere kant....Ik scheer mij elke dag en ik word er werkelijk dood en doodziek van...
Het lijkt mij heerlijk om dat eens een tijd niet te hoeven doen..
Echter..dan is het helemaal geen doorkomen meer aan en loop ik de hele dag met uitslag...das minder..geloof me..
Gegroet
Omerta

kevin
17 februari 2006, 21:45
Nee, dat zal sowiezo niets helpen. Misschien moet je eens aan je huisarts vragen of er wat aan te doen valt?

Je kan minoxidil gebruiken, hier (http://p075.ezboard.com/fjefffsbeardboardfrm9) hebben veel mensen het al uitgeprobeert.

mvuem
15 mei 2006, 02:22
Hallo allemaal,

Hoewel het mij een gekke vraag lijkt op het forum (omdat iedereen problemen heeft met te veel of geen haar en het is niet echt een 'probleem'...) stel ik toch de volgende vraag:

Ik heb een man van 28 en ben lichtbehaard. Ik vroeg mij af op welke manier het mogelijk is om de groei van lichaamshaar te bevordenen. Op mijn armen en borstkas ben ik namelijk (over het algemeen) heel lichtblond behaard, mijn oksels, benen en schaamstreek zijn juist weer wat donkerder van kleur en meer behaard. Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt!

kas
21 mei 2006, 21:37
ehh.. minoxidil erop smeren?

Padrenos
6 augustus 2006, 16:40
Hallo,

Ik ben bijna 23 jaar en ik heb amper baardgroei. Op mijn kin zitten wel haartjes maar als ik me 4 dagen niet scheer dan zie je dat niet van 2 meter afstand bij wijze van spreken. Op mijn wangen zit helemaal geen haar en als ik me 4 dagen niet scheer dan zitten er wat kleine donshaartjes.

Nu heb ik genoeg dingen gelezen als:

*Komt vanzelf.
*Baardgroei is toch irritant?? Wees blij dat je het niet hebt!
*Erfelijk bepaald.
*Genetisch bepaald.
*Etc.

Nu begrijp ik de bovenstaande 'verklaringen' wel, maar het is toch wel een beetje frustrerend dat je op het werk komt en ziet dat iemand van 16/17 gewoon z'n wangen vol stoppels heeft zitten en ik 6,7 jaar ouder ben en nog geen haartje tegenkom.
Het kan niet met sport of voeding te maken hebben want ik beoefen 4 sporten en eet goed. Mijn hoofdhaar groeit ook als de bliksem, maar er is geen spoor van bakkebaarden te bekennen.
Is het niet een beetje raar dat je bijna 23 bent en zelfs nog geen stoppels op je wangen krijgt? Ik zit er sterk over na te denken om naar de huisarts te gaan puur om het feit dat ik er een beetje moe van word.

* In afwachting van wat serieuze reacties *

PS: Ik ben gewoon NL , mocht iemand dat gaan vragen.

AnthonieH
6 augustus 2006, 19:02
Ik ben bijna 23 jaar en ik heb amper baardgroei. Op mijn kin zitten wel haartjes maar als ik me 4 dagen niet scheer dan zie je dat niet van 2 meter afstand bij wijze van spreken. Op mijn wangen zit helemaal geen haar en als ik me 4 dagen niet scheer dan zitten er wat kleine donshaartjes.

Nu heb ik genoeg dingen gelezen als:

*Komt vanzelf.
*Baardgroei is toch irritant?? Wees blij dat je het niet hebt!
*Erfelijk bepaald.
*Genetisch bepaald.
*Etc.

Nu begrijp ik de bovenstaande 'verklaringen' wel, maar het is toch wel een beetje frustrerend dat je op het werk komt en ziet dat iemand van 16/17 gewoon z'n wangen vol stoppels heeft zitten en ik 6,7 jaar ouder ben en nog geen haartje tegenkom.
Het kan niet met sport of voeding te maken hebben want ik beoefen 4 sporten en eet goed. Mijn hoofdhaar groeit ook als de bliksem, maar er is geen spoor van bakkebaarden te bekennen.
Is het niet een beetje raar dat je bijna 23 bent en zelfs nog geen stoppels op je wangen krijgt? Ik zit er sterk over na te denken om naar de huisarts te gaan puur om het feit dat ik er een beetje moe van word.

* In afwachting van wat serieuze reacties *

PS: Ik ben gewoon NL , mocht iemand dat gaan vragen.Hoi Padrenos, ik kan me heel goed voorstellen dat je het erg vervelend vindt. Maar helaas, het is niet raar. Ik ken zelfs dertigers zonder noemenswaardige baardgroei. Je geeft zelf al alle mogelijke reacties, dus moet je denk ik niet te veel van de input hier verwachten.

Het kan nog komen, maar het is genetisch bepaald en je kunt er niks aan veranderen. Behalve dan met een haartransplantatie (een heel enkele keer zie je die wel eens, vooral voor de snor of bakkebaarden).

Ik denk dat je vooral aan je frustratie zult moeten werken, daar is wel wat aan te doen.

another
6 augustus 2006, 19:47
minoxidil?

(sorry dat ik alles probeer te verhelpen met dit middel, maar ik heb de werking <of meer wat er gebeurt als je het niet meer neemt> gezien,)

Minox op de plaats smeren waar je haar wil, en dan zal het (kunnen) gaan groeien

(iemand toevoegingen?)

Jaapie
6 augustus 2006, 22:15
*Baardgroei is toch irritant?? Wees blij dat je het niet hebt!

another
6 augustus 2006, 23:02
een baard misschien, maar een sikje is wel vet.
Daarnaast (vind ik bij mezelf) beter staan dat je zo'n grijze tint heb, waar je baard hoort te groeien

(schreef ik nou net baard met een t :S)

ray
8 augustus 2006, 02:13
tja vroeger was een baard krijgen een teken van mannelijkheid en volgensmij konden ze het toen niet zo makkelijk scheren als nu.

mijn baardgroei kwam ook laat en ook mijn broertje van bijna 20 heeft nu nog donshaar. mijn vader heeft een echte baard. ondertussen ga ik ook al richting een echte baard.

moet me nu elke dag scheren. en scheren is echt niet fijn. het kost tijd en veel geld aan die kutmesjes en scheerschuim en balsem.
daarnaast vinden de meeste vrouwen een baard onverzorgd staan en moet je eerst je scheren alvorens een dame het fijn vind om te kussen en te knuffelen.

dus ik vraag me af wat het ideale van een baard is... een baard heeft geen toegevoegde waarde aan je status of aantrekkelijkheid

Jkkezh
8 augustus 2006, 13:04
Waarschijnlijk heb je een tekort aan DHT Padrenos. Je mag wel wat van mij lenen :P

Padrenos
8 augustus 2006, 22:39
Niet echt reacties die me verder helpen. Deze reacties had ik ook al in de openingspost gezet zo'n beetje.

En wat is DHT?

Padrenos
8 augustus 2006, 22:46
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoppelbaard

Dit krijg ik dus nooit voor mekaar, wel wat op mn kin en snor, en t begint een heel klein btje te groeien naar de zijkanten van onderen gezien, maar je kunt de haren tellen bij wijze van. Ik snap er nix van.

AnthonieH
8 augustus 2006, 23:05
Niet echt reacties die me verder helpen. Deze reacties had ik ook al in de openingspost gezet zo'n beetje.

En wat is DHT?Andere reacties zijn er gewoon niet. Niemand kan je vertellen wat je graag zou willen horen, helaas voor jou. Mopperen erover helpt niet, je moet er mee leren leven.

DHT is het stofje dat verantwoordelijk is voor je 'mannelijke' haargroei en wat ook verantwoordelijk is voor het mannelijke patroon van kaler worden (iets wat overigens ook vrouwen kan treffen).

DHTkiller
9 augustus 2006, 01:16
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoppelbaard

Dit krijg ik dus nooit voor mekaar, wel wat op mn kin en snor, en t begint een heel klein btje te groeien naar de zijkanten van onderen gezien, maar je kunt de haren tellen bij wijze van. Ik snap er nix van.Je hebt gewoon de aanleg niet voor een volle baardgroei, dat is helemaal niet moeilijk om dat te begrijpen hoor.

Jaapie
9 augustus 2006, 10:29
De enige mogelijkheid om baardgroei te krijgen is wachten en hopen totdat het eindelijk eens gaat groeien, of anabole steroiden gebruiken. Met anabole steroiden bedoel ik testosteron esters en DHT derivaten. Mannelijke androgenen zorgen o.a. voor lichaamshaargroei en andere mannelijke kenmerken zoals spiergroei, verlaging van de stem etc. Als je er heel erg mee zit, zou een "verantwoorde kuur" onder begeleiding van een arts uitkomst kunnen bieden.

Een aantal anabole steroiden die kunnen helpen zijn:
Primobolan (DHT derivaat),
Testosteron enthaat, cypionaat, propionaat etc. (testosteron esters, zetten om in DHT)
Anavar (DHT derivaat)
Sustanon (Mix van testosteron esters)
Winstrol (DHT derivaat)

Edit:
Haartransplantatie is ook een mogelijkheid.

ray
9 augustus 2006, 11:41
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoppelbaard

Dit krijg ik dus nooit voor mekaar, wel wat op mn kin en snor, en t begint een heel klein btje te groeien naar de zijkanten van onderen gezien, maar je kunt de haren tellen bij wijze van. Ik snap er nix van.

niet iedereen heeft van nature een dikke stoppelbaard.
verschilt echt bij mensen onderling.
de meeste mannen scheren zich zodat je het niet ziet maar toch zijn er veel onderlinge verschillen.

bij mijn vrienden is er eentje die een gigantische baard kan kweken binnen no-time. de rest heeft meer zacht haar dan dat stugge haar.

let maar eens op bij vrienden.

trouwens ik krijg de laatste tijd ook een stuggere baard. dat is echt niet fijn scheren hoor. moet nu elke dag en de mesjes vliegen er doorheen omdat ze zo bot zijn.

Padrenos
9 augustus 2006, 12:10
De enige mogelijkheid om baardgroei te krijgen is wachten en hopen totdat het eindelijk eens gaat groeien, of anabole steroiden gebruiken. Met anabole steroiden bedoel ik testosteron esters en DHT derivaten. Mannelijke androgenen zorgen o.a. voor lichaamshaargroei en andere mannelijke kenmerken zoals spiergroei, verlaging van de stem etc. Als je er heel erg mee zit, zou een "verantwoorde kuur" onder begeleiding van een arts uitkomst kunnen bieden.

Een aantal anabole steroiden die kunnen helpen zijn:
Primobolan (DHT derivaat),
Testosteron enthaat, cypionaat, propionaat etc. (testosteron esters, zetten om in DHT)
Anavar (DHT derivaat)
Sustanon (Mix van testosteron esters)
Winstrol (DHT derivaat)

Edit:
Haartransplantatie is ook een mogelijkheid.

Bedankt voor de reacties mensen. Is het raar als ik mijn huisarts hier over zou raadplegen? Ik heb natuurlijk goede hoop dat het allemaal wel op z'n pootjes terechtkomt, maar je weet maar nooit. Het zou in prinicipe zomaar volgend jaar rond deze tijd helemaal goed zijn.

Jaapie
9 augustus 2006, 12:41
Bedankt voor de reacties mensen. Is het raar als ik mijn huisarts hier over zou raadplegen? Ik heb natuurlijk goede hoop dat het allemaal wel op z'n pootjes terechtkomt, maar je weet maar nooit. Het zou in prinicipe zomaar volgend jaar rond deze tijd helemaal goed zijn.

Aangezien jij niet ziek bent of dergelijke, ben ik bang dat je huisarts niet mee zal werken. Ben je voor de rest wel goed ontwikkeld qua mannelijke kenmerken? Als ik jou was zou ik nog ff een paar jaar wachten, want je bent pas 22. Je kan al wel langs een aantal haartransplantatie klinieken gaan om informatie te winnen, en desnoods een consulatiegesprek aanvragen.
Ik ben ook 22, en heb weinig baardgroei. Hoewel ik wel merk dat het elk jaar meer wordt.

another
9 augustus 2006, 13:22
Aangezien jij niet ziek bent of dergelijke, ben ik bang dat je huisarts niet mee zal werken

Waarom?

Een huisarts doet meer (in mijn ogen) dan fysieke 'schade' verhelpen
Als jij ergens mee zit, en dat op medische wijze kan worden opgelost, dan zou ik het raar vinden als de huisarts niet mee werkt.

en nogmaals, is minox niet het antwoord?

Padrenos
9 augustus 2006, 13:24
Aangezien jij niet ziek bent of dergelijke, ben ik bang dat je huisarts niet mee zal werken. Ben je voor de rest wel goed ontwikkeld qua mannelijke kenmerken? Als ik jou was zou ik nog ff een paar jaar wachten, want je bent pas 22. Je kan al wel langs een aantal haartransplantatie klinieken gaan om informatie te winnen, en desnoods een consulatiegesprek aanvragen.
Ik ben ook 22, en heb weinig baardgroei. Hoewel ik wel merk dat het elk jaar meer wordt.

Verder helemaal top ontwikkeld. Overal haar, wat minder op mn borst, maar daar hou ik toch niet van. Maar benen, armen, oksels etc. dus allemaal wel. Ik ben ook niet ziek ofzo verder indd, het baart me gewoon enige zorgen dat het bij mij zo langzaam gaat. Ik heb trouwens donderbruin haar dus t.o.v. blond haar is dat ook weer een btje een voordeel denk ik.

Jaapie
9 augustus 2006, 13:29
Waarom?

Een huisarts doet meer (in mijn ogen) dan fysieke 'schade' verhelpen
Als jij ergens mee zit, en dat op medische wijze kan worden opgelost, dan zou ik het raar vinden als de huisarts niet mee werkt.

en nogmaals, is minox niet het antwoord?

Je denkt toch niet dat een huisarts anabole steroiden voorschrijft voor cosmetische behandeling?

another
9 augustus 2006, 13:53
hmmm, dàt niet nee...maar ik bedoelde dat een huisarts wel de moeite hoort te nemen om samen met je het probleem aan te pakken (minox?)

ray
9 augustus 2006, 14:53
hmmm, dàt niet nee...maar ik bedoelde dat een huisarts wel de moeite hoort te nemen om samen met je het probleem aan te pakken (minox?)

je gaat toch geen minox op je gezicht smeren omdat je geen "bad-guy" baard hebt?

als je kalend op je kop bent is dat zwaar kut omdat dat gewoon geen "mode" is en het er vaak niet uit ziet.

ik ken eigenlijk weinig mannen/modellen/acteurs die een gigantische stoppelbaard hebben als mooi-makend atribuut of statussymbool.

anders open op een groot fora een topic over:
[vrouwen] gaat jullie voorkeur uit naar een gladgeschoren man of een man met baard!

als daar ook maar 20% zegt naar een man met baard dan neem ik mijn woorden terug!

DHTkiller
9 augustus 2006, 14:59
hmmm, dàt niet nee...maar ik bedoelde dat een huisarts wel de moeite hoort te nemen om samen met je het probleem aan te pakken (minox?)Je kunt hoofdharen niet dikker maken, je kunt ze in dit geval wel beschermen tegen de gevolgen van AGA door gewoon de medicatie te gebruiken die er beschikbaar voor is, maar dus niet dikker maken. Voor de baardgroei geldt dit ook, namelijk dat de dikte en stugheid van de baard genetisch is vastgelegd. Het kan met de jaren wat verder toenemen, maar als je na je 23e weinig tot niets hebt, zal het op latere leeftijd niet veel verder meer toenemen. Het ligt ook niet aan je hormonen, want soms kan een persoon veel lichaamsbeharing hebben terwijl de baardgoei maar gering is of andersom.

Als je dit met je huisarts bespreekt en vraagt voor een middel, dan is de kans erg groot dat hij je wegstuurt (en terecht).

Jaapie
9 augustus 2006, 15:23
Je kunt hoofdharen niet dikker maken, je kunt ze in dit geval wel beschermen tegen de gevolgen van AGA door gewoon de medicatie te gebruiken die er beschikbaar voor is, maar dus niet dikker maken. Voor de baardgroei geldt dit ook, namelijk dat de dikte en stugheid van de baard genetisch is vastgelegd. Het kan met de jaren wat verder toenemen, maar als je na je 23e weinig tot niets hebt, zal het op latere leeftijd niet veel verder meer toenemen. Het ligt ook niet aan je hormonen, want soms kan een persoon veel lichaamsbeharing hebben terwijl de baardgoei maar gering is of andersom.

Als je dit met je huisarts bespreekt en vraagt voor een middel, dan is de kans erg groot dat hij je wegstuurt (en terecht).

Hormonen kunnen zeker wel helpen. Ik ken zat jongens die na een paar kuren als bijwerking veel meer baardgroei hebben gekregen. En niet alleen baardgroei, ook veel meer lichaamshaar.

DHTkiller
9 augustus 2006, 16:37
Hormonen kunnen zeker wel helpen. Ik ken zat jongens die na een paar kuren als bijwerking veel meer baardgroei hebben gekregen. En niet alleen baardgroei, ook veel meer lichaamshaar.Lichaamsbeharing en volle baardgroei komt het meest voor bij het Kaukasische- en Saksische ras, bij Indianen en Chinezen ontbreekt dat vaak geheel.

een feit is wel dat als je op je 23e behoorlijke lichaamsbeharing hebt terwijl je gezicht op een paar donshaartjes na glad is, hormonen nauwelijks wat voor je zullen doen, behalve de kans dan op andere vervelende bijwerkingen

Jaapie
9 augustus 2006, 20:31
Lichaamsbeharing en volle baardgroei komt het meest voor bij het Kaukasische- en Saksische ras, bij Indianen en Chinezen ontbreekt dat vaak geheel.

een feit is wel dat als je op je 23e behoorlijke lichaamsbeharing hebt terwijl je gezicht op een paar donshaartjes na glad is, hormonen nauwelijks wat voor je zullen doen, behalve de kans dan op andere vervelende bijwerkingen

Natuurlijk is het genetisch bepaald, maar bij hormooninname ga je geheid baardgroei krijgen. Ik heb het met eigen ogen gezien, tevens hoor ik het vaak van gebruikers. Ze klagen over extra baardgroei en andere lichaamsbeharing.
Inname van hormonen zorgt voor toename secundaire mannelijke kenmerken.

ray
9 augustus 2006, 20:33
Natuurlijk is het genetisch bepaald, maar bij hormooninname ga je geheid baardgroei krijgen. Ik heb het met eigen ogen gezien, tevens hoor ik het vaak van gebruikers. Ze klagen over extra baardgroei en andere lichaamsbeharing.
Inname van hormonen zorgt voor toename secundaire mannelijke kenmerken.

hallo zeg, jezelf inspuiten met hormonen om baardgroei te krijgen???

jullie zijn echt niet goed wijs denk ik soms

Padrenos
9 augustus 2006, 21:28
hallo zeg, jezelf inspuiten met hormonen om baardgroei te krijgen???

jullie zijn echt niet goed wijs denk ik soms

Hormonen hoef je toch niet per se in te laten spuiten? Ik zie in jou 'signature' dat jij iets zoekt voor inhammen. Dus we zitten in hetzelfde schuitje. Jij wilt daar haar, ik wil ergens anders haar.

Het is een medisch probleem waar een huisarts meer over zal weten, tenminste daar ga ik van uit. Misschien kan hij me gerust stellen? Misschien is het wel een trend tegenwoordig dat mannen veel later baardgroei krijgen, ik weet het niet.
In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal.

ray
9 augustus 2006, 21:32
Hormonen hoef je toch niet per se in te laten spuiten? Ik zie in jou 'signature' dat jij iets zoekt voor inhammen. Dus we zitten in hetzelfde schuitje. Jij wilt daar haar, ik wil ergens anders haar.

Het is een medisch probleem waar een huisarts meer over zal weten, tenminste daar ga ik van uit. Misschien kan hij me gerust stellen? Misschien is het wel een trend tegenwoordig dat mannen veel later baardgroei krijgen, ik weet het niet.
In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal.

nou, het ontbreken van haar op je kin/wangen is toch anders dan op je bovenkant.
ben jij van plan dan om altijd met een stoppelbaard te gaan lopen?
een volle kop haar is normaal en een baard scheer je. wou dat ik met je kon ruilen.

Karel16v
30 september 2006, 19:37
Zo we zijn nu een jaar verder, en heb helaas nog steeds geen baardgroei.
baargroei opzich is niet zo erg maar ik wil die bakkenbaarden. Heb er wel wat dun blondhaar zitten maar niks donkers.

Ik heb eens gelezen over een soort shampoo die bij de drogisterij te koop is.
Die zou ook goed moeten werken maar hoe heet die ook al weer

ray
30 september 2006, 20:01
Zo we zijn nu een jaar verder, en heb helaas nog steeds geen baardgroei.
baargroei opzich is niet zo erg maar ik wil die bakkenbaarden. Heb er wel wat dun blondhaar zitten maar niks donkers.

Ik heb eens gelezen over een soort shampoo die bij de drogisterij te koop is.
Die zou ook goed moeten werken maar hoe heet die ook al weer

je bedoeld rooscure.
dat is een ontstekingsremmer.

de mate van baardgroei lijkt me genetisch bepaald.
sommigen hebben gewoon nauwelijks baardgroei en anderen veel.

enigste wat je zou kunnen doen is een HT maar dat lijkt me wel heel overdreven.

edit, toevallig vanochtend met mijn paer nog over gehad.
dat de baard zo had groeide.
mijn vader kan echt een ruige baard kweken maar heeft dit pas gekregen na zijn diensttijd. daarvoor donshaar.
zelfde bij mij, ik moet mij eigenlijk elke dag scheren terwijl ik vroeger het om de 3 a 4 dagen kon doen.

mijn broertje is nu 20 maar die heeft ook alleen nog donshaar.

het kan dus ook gewoon zijn dat het pas laat bij jouw komt netzoals bij mij in de familie...

Kniekous
1 oktober 2006, 19:49
Wat is weinig baardgroei? Ik heb an twee dagen wat stoppels (zwarte puntjes) en na een week een beetje baard, dat is vrij weinig dacht ik. Gewoon blijven opsparen dan krijg je vanzelf een baard.

FearTheHair
10 oktober 2006, 14:11
Ik ben 24 en ook geen echte baard....

sik, snor en beetje bakkenbaarden. verder in de nek.

Rest van mijn lichaam zit wel goed.....

Ik heb er niet echt moeite mee en het zal ook niet meer verder groeien.

Padrenos
18 maart 2007, 11:14
Zo, half jaar na mijn eerste post hier:

GEEN ENKELE VERBETERERNG t.o.v. een half jaar geleden. Er is geen haartje bijgekomen en mn wangen zijn nog steeds kaal kaal kaal ook al zou ik me 4 maand niet scheren.

Hanna
18 maart 2007, 13:18
Padrenos,
Heb jij misschien Aziatisch bloed?

INT
18 maart 2007, 13:19
Zo, half jaar na mijn eerste post hier:

GEEN ENKELE VERBETERERNG t.o.v. een half jaar geleden. Er is geen haartje bijgekomen en mn wangen zijn nog steeds kaal kaal kaal ook al zou ik me 4 maand niet scheren.

Ik weet dat dit vast een probleem voor je is maar je moet gewoon denken kwa haar heb je het beter als de meeste hier want geef toe; Je hebt liever geen baardgroei dan geen hoofdhaar. Je baargroei zal ook nog wel wat toenemen door het ouder worden, en dan ben je van je probleem af. Bij de mensen met (hoofd)haaruitval zal het probleem met het ouder worden alleen nog maar groter worden.
Ben blij met wat je hebt, je had het erger kunnen treffen...

Padrenos
18 maart 2007, 13:46
Padrenos,
Heb jij misschien Aziatisch bloed?


Nope, ben 100% Hollands.

Strider
18 maart 2007, 14:29
Indeed, ik zie het probleem ook niet echt, ik zou graag willen ruilen.

Het komt bij jouw gewoon een stuk later op gang.

Hanna
18 maart 2007, 14:55
Nope, ben 100% Hollands.

Volgens mij bestaat een 100% Hollander niet eens....duik maar eens in je stamboom. Mijn partner beweert ook 100% Hollander te zijn, maar heeft bloedgroep B rhesusfactor D negatief, wat hoofdzakelijk in Azië voorkomt ;)

Maar als je een volle haardos hebt en verder gezond bent, mag je de goden op je knieën danken. Serieus!

kevin
18 maart 2007, 15:34
Volgens mij bestaat een 100% Hollander niet eens....duik maar eens in je stamboom. Mijn partner beweert ook 100% Hollander te zijn, maar heeft bloedgroep B rhesusfactor D negatief, wat hoofdzakelijk in Azië voorkomt ;)

Maar als je een volle haardos hebt en verder gezond bent, mag je de goden op je knieën danken. Serieus!

Daarom is het ook veel belangrijker om de onderliggende oorzaak op te lossen (eveneens bij AGA). Als het het één niet is, is het het ander wel en zo blijft men aan de gang als het echte probleem niet wordt opgelost.

Hanna
18 maart 2007, 16:28
Als Padrenos verder gezond is en een mooie haardos heeft, dan heeft hij toch helemaal geen probleem?
Balkenende ziet ernaar uit dat-ie zich nog nooit heeft hoeven te scheren, met als gevolg een heel jong koppie terwijl hij al bijna 50 is.
Dat zie ik alleen maar als groot voordeel.

Spiderman
18 maart 2007, 22:07
Ik zie het probleem eigenlijk ook niet. Als ik mocht kiezen tussen geen baardgroei hebben of geen inhammen hebben, dan zou de keuze heel makkelijk zijn voor mij.

FearTheHair
20 maart 2007, 00:33
ey hey,


misschien de gouden tip:

broer van mn zwager had dit ook. Niet goed functionerende schildklier. Een alternatieve arts kan hier een beter oordeel over geven.


Ikzelf heb ook geen volle baard: Kin en zeg maar onderkin wel haar, beetje bakkenbaarden en snor. Het boeit me totaal niet al heb ik liever ook een "echte" baard. Ik geloof zelf dat bij mij vroeger door drugsgebruik de pubertijd afgekapt is geworden.... (trek je eigen conclusie maar...)


Dus ga eens naar een andere doctor en misschien ziet hij wat er evt. niet goed is =)

FearTheHair
20 maart 2007, 00:34
Als Padrenos verder gezond is en een mooie haardos heeft, dan heeft hij toch helemaal geen probleem?
Balkenende ziet ernaar uit dat-ie zich nog nooit heeft hoeven te scheren, met als gevolg een heel jong koppie terwijl hij al bijna 50 is.
Dat zie ik alleen maar als groot voordeel.


minder goed voorbeeld Hanna :P
maar goed punt :D

Padrenos
20 maart 2007, 12:50
Ik zie het probleem eigenlijk ook niet. Als ik mocht kiezen tussen geen baardgroei hebben of geen inhammen hebben, dan zou de keuze heel makkelijk zijn voor mij.


Ik heb het ook niet over vergelijkingen of iets dergelijks. Ik mis gewoon iets wat iedere andere vent van mijn leeftijd al jaren heeft en dat is frustrerend. Dit is ook geen topic over inhammen of kaalheid op je hoofd, het gaat om baardgroei. En ja, ik denk dat ik ermee naar de dokter ga binnenkort.

Thnx voor de reacties mensen.

Hanna
20 maart 2007, 13:06
Ik denk dat de dokter je voor gek zal verklaren.
Ben je dan van plan om hiervoor levenslang medicijnen te gaan slikken?
En, wat als je door eventuele behandeling onregelmatige baardgroei krijgt, met hier en daar kale plekken?

Padrenos
3 april 2007, 15:12
Ik denk dat de dokter je voor gek zal verklaren.
Ben je dan van plan om hiervoor levenslang medicijnen te gaan slikken?
En, wat als je door eventuele behandeling onregelmatige baardgroei krijgt, met hier en daar kale plekken?


Ik vind het ook belachelijk dat mensen medicijnen slikken als ze kaal worden..... dat is net zo kortzichtig als jouw opmerking.

Hanna
3 april 2007, 15:32
Nee, een onvrijwillige kale kop is toch heus véél erger!

Als je baard- en snorgroei zo belangrijk blijft vinden, ja, dan moet je maar medicijnen gaan uittesten.

Heb jij al minoxidil geprobeerd? Bij mij veroorzaakte slechts 2% al haargroei op het voorhoofd(zwarte babyhaartjes), wangen(blonde haartjes) en ik kreeg een zwarte snor(dikke haren), terwijl ik de minox echt alleen op de top van mijn schedel had aangebracht...

CA.
3 april 2007, 19:03
Nee, een onvrijwillige kale kop is toch heus véél erger!

Als je baard- en snorgroei zo belangrijk blijft vinden, ja, dan moet je maar medicijnen gaan uittesten.

Heb jij al minoxidil geprobeerd? Bij mij veroorzaakte slechts 2% al haargroei op het voorhoofd(zwarte babyhaartjes), wangen(blonde haartjes) en ik kreeg een zwarte snor(dikke haren), terwijl ik de minox echt alleen op de top van mijn schedel had aangebracht...

hoe kan dat dan?

Hanna
3 april 2007, 19:30
CA,
Hoe kan wat nou? Ik ben echt niet de enige die door minoxidil ongewenste haargroei in het gezicht kreeg. Maar wat voor vrouwen ongewenst is, kan voor mannen dus leuk zijn.

Minox komt gewoon in de bloedbaan terecht; bij de één waarschijnlijk erger dan bij de ander.

CA.
4 april 2007, 01:12
CA,
Hoe kan wat nou? Ik ben echt niet de enige die door minoxidil ongewenste haargroei in het gezicht kreeg. Maar wat voor vrouwen ongewenst is, kan voor mannen dus leuk zijn.

Minox komt gewoon in de bloedbaan terecht; bij de één waarschijnlijk erger dan bij de ander.

oh,. dat wist ik niet (dat het in de bloedbaan werd opgenomen). dat verklaart het idd.

vroeg het me gewoon af :)

Dundee
4 april 2007, 18:27
Ik kreeg er zelfs haren op men oorschelpen van , om nog maar te zwijgen van wat het me nadien aangedaan heeft natuurlijk.... het lijkt wel of ik napalm gebruikt heb ipv minox :confused:

Padrenos
19 juni 2007, 21:49
Hallo,

Ik ben bijna 23 jaar en ik heb amper baardgroei. Op mijn kin zitten wel haartjes maar als ik me 4 dagen niet scheer dan zie je dat niet van 2 meter afstand bij wijze van spreken. Op mijn wangen zit helemaal geen haar en als ik me 4 dagen niet scheer dan zitten er wat kleine donshaartjes.

Nu heb ik genoeg dingen gelezen als:

*Komt vanzelf.
*Baardgroei is toch irritant?? Wees blij dat je het niet hebt!
*Erfelijk bepaald.
*Genetisch bepaald.
*Etc.

Nu begrijp ik de bovenstaande 'verklaringen' wel, maar het is toch wel een beetje frustrerend dat je op het werk komt en ziet dat iemand van 16/17 gewoon z'n wangen vol stoppels heeft zitten en ik 6,7 jaar ouder ben en nog geen haartje tegenkom.
Het kan niet met sport of voeding te maken hebben want ik beoefen 4 sporten en eet goed. Mijn hoofdhaar groeit ook als de bliksem, maar er is geen spoor van bakkebaarden te bekennen.
Is het niet een beetje raar dat je bijna 23 bent en zelfs nog geen stoppels op je wangen krijgt? Ik zit er sterk over na te denken om naar de huisarts te gaan puur om het feit dat ik er een beetje moe van word.

* In afwachting van wat serieuze reacties *

PS: Ik ben gewoon NL , mocht iemand dat gaan vragen.


Bijna een jaar later. Wel wat haartjes erbij op mn kind en t begint ook wat meer te groeien richting mijn wangen. Maar bakkebaarden en haar op mn wangen zal ik wel nooit krijgen...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Stubbly_face.jpg

Ja, 2 haartjes op mn linkerwang en that's it, voor de rest flashaartjes...

Ed1
23 juni 2007, 15:13
Ik vind het er goed, mannelijk, uitzien hoor.. Ikzelf ben 21 bijna en ook weinig baardgroei, een beetje op de kin en ik zag dat het eindelijk ook dikker begon te worden op de bakkebaarden. De wangen gewoon 'kaal' nog, dus ik ben opzich ook best laat met het krijgen ervan in vergelijking met sommige andere jongeren, maar niet zo erg.. ;)

Shukie
19 juli 2007, 02:26
Ik ben ook 22 en als ik me een maand niet zou scheren zou niemand het merken, maar om eerlijk te zijn maakt me dat echt niet uit. Een bad-boy stoppelbaard zou mij toch al niet staan :P

Padrenos
17 mei 2008, 16:40
Hallo,

Ik ben bijna 23 jaar en ik heb amper baardgroei. Op mijn kin zitten wel haartjes maar als ik me 4 dagen niet scheer dan zie je dat niet van 2 meter afstand bij wijze van spreken. Op mijn wangen zit helemaal geen haar en als ik me 4 dagen niet scheer dan zitten er wat kleine donshaartjes.

Nu heb ik genoeg dingen gelezen als:

*Komt vanzelf.
*Baardgroei is toch irritant?? Wees blij dat je het niet hebt!
*Erfelijk bepaald.
*Genetisch bepaald.
*Etc.

Nu begrijp ik de bovenstaande 'verklaringen' wel, maar het is toch wel een beetje frustrerend dat je op het werk komt en ziet dat iemand van 16/17 gewoon z'n wangen vol stoppels heeft zitten en ik 6,7 jaar ouder ben en nog geen haartje tegenkom.
Het kan niet met sport of voeding te maken hebben want ik beoefen 4 sporten en eet goed. Mijn hoofdhaar groeit ook als de bliksem, maar er is geen spoor van bakkebaarden te bekennen.
Is het niet een beetje raar dat je bijna 23 bent en zelfs nog geen stoppels op je wangen krijgt? Ik zit er sterk over na te denken om naar de huisarts te gaan puur om het feit dat ik er een beetje moe van word.

* In afwachting van wat serieuze reacties *

PS: Ik ben gewoon NL , mocht iemand dat gaan vragen.

Bijna 2 jaar na mijn openingspost. Ben nu 24 1/2 jaar en heb nog geen haar op mijn wangen. Geen stoppels op mijn wangen. Niets wat er op lijkt.

Vraag me toch af wat er aan de hand is.

Spiderman
17 mei 2008, 17:27
Vraag me toch af wat er aan de hand is.

Niets. De ene man heeft bijna geen lichaamsbeharing en de ander heeft het juist in overvloed. Dit is gewoon genetisch bepaald. Zelf heb ik bijvoorbeeld geen borsthaar en mijn vader ook niet. Baardgroei heb ikzelf wel, maar dit zal wel van de familie van mijn moederskant komen, want mijn vader heeft ook bijna geen baardgroei. Ik denk dat je jezelf erbij neer moet leggen dat je nooit een baard kunt laten staan, helaas...

Padrenos
2 juni 2009, 00:33
Niets. De ene man heeft bijna geen lichaamsbeharing en de ander heeft het juist in overvloed. Dit is gewoon genetisch bepaald. Zelf heb ik bijvoorbeeld geen borsthaar en mijn vader ook niet. Baardgroei heb ikzelf wel, maar dit zal wel van de familie van mijn moederskant komen, want mijn vader heeft ook bijna geen baardgroei. Ik denk dat je jezelf erbij neer moet leggen dat je nooit een baard kunt laten staan, helaas...

Het lijkt me wel dat er iets aan de hand is. Het is namelijk niet zo dat ik weinig baardgroei heb, maar gewoon totaal helemaal niets, nada, noppes. Zeg maar 8 donshaartjes. Mijn neefje van 13 heeft meer stoppels zo'n beetje.

Misschien dat ik dit maar eens op m'n gezicht ga smeren:

http://www.haargroei.nu/product_info.php/cPath/21_22/products_id/34

Hanna
2 juni 2009, 01:37
Dat is een veel te duur adres en bovendien zul je met 5% meer succes hebben.
Neem dan maar nr. 540 van dit adres:
http://www.minoxidil.com/subpages/products/products.php?c=eu_Netherlands (http://www.minoxidil.com/subpages/products/products.php?c=eu_Netherlands)

of Rogaine Foam via ebay.

Fin
6 juni 2009, 02:38
Het lijkt me wel dat er iets aan de hand is. Het is namelijk niet zo dat ik weinig baardgroei heb, maar gewoon totaal helemaal niets, nada, noppes. Zeg maar 8 donshaartjes. Mijn neefje van 13 heeft meer stoppels zo'n beetje.

Misschien dat ik dit maar eens op m'n gezicht ga smeren:

http://www.haargroei.nu/product_info.php/cPath/21_22/products_id/34


Hey Padrenos

Ik heb zojuist het gehele thread gelezen en als het ware meegeleefd met je verhaal door de jaren heen!
Ik zelf ben een man van 23 jaar oud en heb behalve een prima volle snor en wat tientallen haartjes op mijn kin verder niks op de wangen/bakkebaarden.

In weze zit ik met hetzelfde als jou. Ook ik wacht al jaren op de baardgroei, niet eens zozeer een baard, maar gewoon het kunnen laten groeien ervan. En ik ook ken de verhalen van; "het komt wel", " geduld" etc etc.

Ben 2 weken geleden bij de huissarts geweest. Deze heeft eigenlijk voor mij bevestigd wat ik zelf al 100 x heb kunnen lezen op internet; "genetisch bepaald", "afkomst", "erfelijk" e.d. Vervolgens heeft hij me met een lach weggestuurd en raadde mij het gebruik van "middeltjes" sterk af. Niet echt een superhulp dus!

Nu las ik dat jij op het punt staat misschien minoxidil te gebruiken.. Heb erover gelezen en ben erg benieuwd. Hoewel ik zelf niet het type bent dat grijpt naar middeltjes, want ergens vind ik dat voor mezelf tever gaan. Maar ben toch ondertussen ook wel erg nieuwschierig geworden naar jou volgende ervaringen!

Succes.

Tato
6 juni 2009, 03:02
Kan je eigenlijk lichaamshaar transplanteren naar je baard-gedeelte? Dat zou misschien een optie zijn al is het natuurlijk wel een gedoe.

Padrenos
5 januari 2012, 22:53
Bijna 2 jaar na mijn openingspost. Ben nu 24 1/2 jaar en heb nog geen haar op mijn wangen. Geen stoppels op mijn wangen. Niets wat er op lijkt.

Vraag me toch af wat er aan de hand is.

Het is bijna 3,5 / 4 jaar na mijn laatste post en ik heb letterlijk en figuurlijk de hoop opgegeven. Ja, ik heb haar op mijn kin, wat richting mijn wangen en een snor die k voor 60/65% volgroeid vind, maar ik heb nog geen 10 zwarte haartjes op mijn 2 wangen samen. Ik heb er tevens de afgelopen jaren eens flink op gelet en de meeste beweringen in dit topic dat er 'niets aan de hand zouden zijn' zijn compleet uit de lucht gegrepen door mensen die de situatie niet helemaal doorhebben volgens mij. Ik ben sinds mijn laatste post hier niemand in real life tegen gekomen die hetzelfde heeft als ik. Iedereen, maar dan ook iedereen heeft meer baardgroei dan ik. Volgende maand word ik 28, maar ook al zou ik 280 worden, dan heb ik nog geen haren op mijn wangen. Jammer dat we wel mensen naar de maan kunnen schieten, vrouwen die zich om laten bouwen tot mannen baardgroei kunnen bezorgen maar dat een volledig gezonde Nederlandse man van 28 'iets' mist waardoor zijn moraal soms wat naar beneden wordt gebracht. U, als lezer moet weten dat men er zo terloops wel eens grapjes over maakt. Zoiets als dit gaat niet onopgemerkt natuurlijk.

Mocht er tegenwoordig een middeltje zijn waarvan iemand hier op de hoogte is, dan zou ik dat graag vernemen.