PDA

View Full Version : Prins Bernhard overleden


kevin
1 december 2004, 22:45
.K.H. Prins Bernhard is vanavond op 93-jarige leeftijd overleden in het Universitair Medisch Centrum in Utrecht. Prins Bernhard was tot vanmiddag thuis op paleis Soestdijk, maar werd naar het ziekenhuis overgebracht (http://frontpage.fok.nl/nieuws/48904) omdat zijn toestand verder verslechterde. In het ziekenhuis werd in overleg met de prins besloten af te zien van verdere maatregelen.

De gezondheid van de prins ging de laatste dagen sterk achteruit. De prins had longkanker en dat was niet meer te behandelen. Ook werd onlangs een kwaadaardige darmtumor ontdekt.

Afgelopen week ontving Bernhard veel bezoek op paleis Soestdijk. Familie en vrienden namen daar afscheid van hem.

http://frontpage.fok.nl/




Ik weet eigenlijk vrij weining over de man, eigenlijk het enige wat ik mij kan herrineren is het AH incident en natuurlijk WWF.

R.I.P.

Tiuri
2 december 2004, 00:16
.K.H. Prins Bernhard is vanavond op 93-jarige leeftijd overleden in het Universitair Medisch Centrum in Utrecht. Prins Bernhard was tot vanmiddag thuis op paleis Soestdijk, maar werd naar het ziekenhuis overgebracht (http://frontpage.fok.nl/nieuws/48904) omdat zijn toestand verder verslechterde. In het ziekenhuis werd in overleg met de prins besloten af te zien van verdere maatregelen.

De gezondheid van de prins ging de laatste dagen sterk achteruit. De prins had longkanker en dat was niet meer te behandelen. Ook werd onlangs een kwaadaardige darmtumor ontdekt.

Afgelopen week ontving Bernhard veel bezoek op paleis Soestdijk. Familie en vrienden namen daar afscheid van hem.

http://frontpage.fok.nl/




Ik weet eigenlijk vrij weining over de man, eigenlijk het enige wat ik mij kan herrineren is het AH incident en natuurlijk WWF.

R.I.P.
I couldn't care less.... [de rest edit ik ff weg, in een slecht humeur geschreven ;))

Haarmannetje
2 december 2004, 06:47
De beste man is meer dan 90 jaar geworden en we mogen toch wel stellen dat hij een mooi leven heeft gehad met al zijn seksuele escapades, zijn heerlijke Rijkstochtjes op kosten van het volk en al het andere waar hij van heeft kunnen genieten. Maar verder ben ook ik totaal niet gecharmeerd van de konklijke familie. Wat mij betreft mogen ze vandaag de dag nog de geldkraan dichtdraaien. Ik vind het triest dat het volk krom moet liggen onder de bezuinigingen, terwijl de familie - die nota bene zelf belastingvrij is en allerlei voorrechten geniet - wordt gespekt met onze belastingcentjes. Oh my God, en dan te bedenken hoeveel kapitaal de Oranjes hebben!

Dus ten eerste stoppen met het financieren van een familie die zichzelf zonder enig probleem kan bedruipen. En ten tweede zou het ze niet misstaan om ook hun steentje bij te dragen aan de kosten van de samenleving door bijvoorbeeld belasting te gaan betalen, of op een andere manier donaties te verzorgen.

Tiuri
2 december 2004, 11:54
en dan hebben we het nog niet over de vele smerige praktijken van onze "oorlogsheld"...

iemand die voor miljoenen fraudeert in het bedrijfsleven terwijl iedere nederlandse burger (van rijk tot arm) meebetaalt aan zijn paleizen met gouden deurknoppen is in mijn ogen een door en door slecht persoon.

en dan zijn er mensen die zeggen dat de islamitische cultuur achterlijk is, terwijl wij hier met een middeleeuwse monarchie zitten, gewoonweg te gek voor woorden. :confused: En nee, dat is niet alleen ceremonieel, die teef van n Beatrix moet verdorie onder iedere wet haar krabbeltje zetten. Als zij dat niet doet staan de Staten-Generaal buitenspel. Daarbij praat ze iedere week het regeringsbeleid door met onze minister-president.

en nu kun je de TV niet meer aanzetten of die bernhard staat met z'n kop in mn huiskamer. De kranten berichten over niets anders. De wereld staat in brand, op de seconde dat je het leest sterven duizenden kinderen aan honger en wordt een generatie in Zuid-Afrika uitgeroeid door AIDS. En onze volksvertegenwoordigers in de Tweede Kamer gaan een week met reces, om het lijk van een ouwe 93-jarige Duitse fraudeur in een stoffige put te leggen. :confused: ik kan er met mn verstand niet bij.

Tiuri
2 december 2004, 12:12
kijk, en dit zegt onze minister-president dan :

Balkenende: Prins was unieke persoonlijkheid

HILVERSUM - Prins Bernhard was een unieke persoonlijkheid, zo herdacht premier Balkenende hem woensdag op radio en televisie: "Een mens om van te houden".

Balkenende herinnerde ook aan de Lockheedaffaire in 1976, een moeilijke periode voor de prins. "Het tekent hem dat hij zich ook daarna met enthousiasme en optimisme is blijven inzetten voor de Nederlandse samenleving."

Het staat er echt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :puke: :puke: :puke: :puke: :puke:

sonofsam
2 december 2004, 12:17
Koningshuis en Leger afschaffen. Geld overhevelen naar Gezondheidszorg en Onderwijs.

Son Of Som,
Toekomstige Wereldleider

Haarmannetje
2 december 2004, 13:57
Koningshuis en Leger afschaffen. Geld overhevelen naar Gezondheidszorg en Onderwijs.

Son Of Som,
Toekomstige Wereldleider
Kijk, SoS, wij tweëen kunnen het wel degelijk met elkander eens zijn ;).

Laurens, inderdaad, dat is weer typisch Nederland. Er gebeurt iets en meteen lijkt het alsof er niets anders mee bestaat. Op zowel Nederland 1, 2 èn 3 werden gisteren de programma's onderbroken! Je kunt maar naar één zender kijken! En ja hoor, direct volgen weer documentaires, beschouwingen enzovoort enzovoort. En inderdaad, ondertussen gaat de hongernood in de derde wereldlanden gewoon door en al het andere gruwelijke dat structureel plaatsvindt.

Robert18
2 december 2004, 14:43
Elk land heeft deze tijden een leger nodig. Heb je dat niet, dan kan het ineens gauw afgelopen zijn.

Tiuri
2 december 2004, 14:56
Elk land heeft deze tijden een leger nodig. Heb je dat niet, dan kan het ineens gauw afgelopen zijn.
sja ik vind het afschaffen van het leger ook een bijzonder onverstandig plan. als je denkt dat dat goed is voor nederland heb je geen kaas gegeten van internationale politiek.

sonofsam
2 december 2004, 15:13
Elk land heeft deze tijden een leger nodig. Heb je dat niet, dan kan het ineens gauw afgelopen zijn.
Nee hoor! Je denkt toch niet dat het Nederlands Leger iets kan uitrichten wanneer het er echt om zal gaan. Effe ter verduidelijking:
1. Laatste oorlog Nederland: 1830 of iets (Veldslagje tegen de Belgen)
2. Politionele Acties (Terroristische Acties) van 1945-1948 effe niet meegerekend
3. Duitsland had ongeveer 1 week nodig om ons briljante leger te verslaan, dat zegt wel genoeg over de kracht.
4. Vredesmissies stellen bitter weinig voor die Nederland uitvoert: Nederland doet altijd voor spek en bonen mee...

Son of Sam: er is geen weg naar vrede, vrede is de weg...

Tiuri
2 december 2004, 16:01
Nee hoor! Je denkt toch niet dat het Nederlands Leger iets kan uitrichten wanneer het er echt om zal gaan. Effe ter verduidelijking:
1. Laatste oorlog Nederland: 1830 of iets (Veldslagje tegen de Belgen)
2. Politionele Acties (Terroristische Acties) van 1945-1948 effe niet meegerekend
3. Duitsland had ongeveer 1 week nodig om ons briljante leger te verslaan, dat zegt wel genoeg over de kracht.
4. Vredesmissies stellen bitter weinig voor die Nederland uitvoert: Nederland doet altijd voor spek en bonen mee...

Son of Sam: er is geen weg naar vrede, vrede is de weg...
Ieder land in de wereld smeekt bij elke militaire actie om de prachtige state-of-the-art, ready-to-use F16's van Nederland. Hiermee heeft Nederland al menigmaal prachtige troef achter de hand gehad om tegenprestaties te eisen... Een klein land als Nederland moet het slim spelen om internationaal niet onder te sneeuwen.

Ik ben er ook voorstander van dat Nederland in de havens van Rotterdam een enorm vliegdekschip gaat bouwen. Die dingen zijn hartstikke zeldzaam en iedereen in de wereld schreeuwt erom. Nederland is een van de weinige landen ter wereld die de capaciteiten heeft zo'n schip te maken vanwege de unieke logistieke en geografische mogelijkheden van onze haven. Bouwen die handel, is goed voor de werkgelegenheid en economie en het is een prachtige troef bij internationale onderhandelingen.

Ik heb het er dan niet over dat dat ding ingezet moet worden bij belachelijke oorlogen als Irak, maar ook gewoon bij de goede VN Vredesmissies zijn ze broodnodig.

Als Nederland zijn complete defensie zou afschaffen zou het in no time helemaal het lachtertje van Europa en de wereld zijn, nog meer dan het nu al is met die tuinkabouter aan het roer.

Robert18
2 december 2004, 16:20
Nee hoor! Je denkt toch niet dat het Nederlands Leger iets kan uitrichten wanneer het er echt om zal gaan. Effe ter verduidelijking:
1. Laatste oorlog Nederland: 1830 of iets (Veldslagje tegen de Belgen)
2. Politionele Acties (Terroristische Acties) van 1945-1948 effe niet meegerekend
3. Duitsland had ongeveer 1 week nodig om ons briljante leger te verslaan, dat zegt wel genoeg over de kracht.
4. Vredesmissies stellen bitter weinig voor die Nederland uitvoert: Nederland doet altijd voor spek en bonen mee...

Son of Sam: er is geen weg naar vrede, vrede is de weg...
Waarom sluit jij altijd je posts op zo'n vage manier af? :)

1 & 2. Oorlog is oorlog. 1948 voor het laatst oorlog dus. Vind ik niet zo lang geleden.
3. Dat soort dingen krijg je dus als je de krijgsmacht wilt afschaffen. Verder kun je de krijgsmacht van toen absoluut niet vergelijken met die van nu, natuurlijk.
4. ABSOLUTE ONZIN. Laat je eens beter informeren, ipv door SP/GroenLinks aanhangers. De Koninklijke Luchtmacht is na die van de VS, de beste luchtmacht ter wereld. De Koninklijke Landmacht hoort kwalitief gezien ook bij de absolute top. Met zo'n 140-150 F16's, 30 Apaches, en weet ik hoeveel tanks,zelfs MLRS's en 70.000 goed-opgeleide militairen kun je trouwens enorm veel schade toebrengen/jezelf enorm goed verdedigen.

Tiuri
2 december 2004, 16:23
4. ABSOLUTE ONZIN. Laat je eens beter informeren, ipv door SP/GroenLinks aanhangers. De Koninklijke Luchtmacht is na die van de VS, de beste luchtmacht ter wereld. De Koninklijke Landmacht hoort kwalitief gezien ook bij de absolute top. Met zo'n 140-150 F16's, 30 Apaches, en weet ik hoeveel tanks,zelfs MLRS's en 70.000 goed-opgeleide militairen kun je trouwens enorm veel schade toebrengen/jezelf enorm goed verdedigen.
inderdaad, onze F16's en apaches zijn fameus!!! van groot belang voor ons land.

Robert18
2 december 2004, 16:29
Volgens mij, maar dit weet ik niet 100% zeker, zijn de Nederlandse Apaches zelfs de meest state-of-the-art Apaches TER WERELD. Er zit namelijk enorm veel extra electronica in de Nederlandse Apaches, vandaar dat ze veel breder zijn dan 'gewone' Apaches.

Verder zijn de F16's ook state-of-the-art en volledig gemoderniseerd om ook vandaag de dag nog een van de beste multirole toestellen te zijn. En Nederland blijft helemáál krachtig door de JSF aan te schaffen.

Dus onderschat de Nederlandse 'power' niet.

Tiuri
2 december 2004, 16:40
Volgens mij, maar dit weet ik niet 100% zeker, zijn de Nederlandse Apaches zelfs de meest state-of-the-art Apaches TER WERELD. Er zit namelijk enorm veel extra electronica in de Nederlandse Apaches, vandaar dat ze veel breder zijn dan 'gewone' Apaches.Nederland heeft onlangs zeer gemoderniseerde apaches aangeschaft (de zogenaamde "D-uitvoering"). Die dingen zijn gewoonweg prachtig, bij mijn weten beschikt zelfs Amerika alleen nog over de oudere A-uitvoering. Apaches zijn bijzonder schaars. Ze zijn onmisbaar, vooral bij geweldloze vredesmissies.

Ik ben pas nog bij een defensiebijeenkomst van het parlement geweest, en het is prachtig om iedere keer weer te zien dat alle grote landen door het stof kruipen om de Nederlandse apaches te mogen lenen ;)

Oh wacht, we hadden het over prins bernhard :)

sonofsam
2 december 2004, 16:55
Waarom sluit jij altijd je posts op zo'n vage manier af? :)

1 & 2. Oorlog is oorlog. 1948 voor het laatst oorlog dus. Vind ik niet zo lang geleden.
3. Dat soort dingen krijg je dus als je de krijgsmacht wilt afschaffen. Verder kun je de krijgsmacht van toen absoluut niet vergelijken met die van nu, natuurlijk.
4. ABSOLUTE ONZIN. Laat je eens beter informeren, ipv door SP/GroenLinks aanhangers. De Koninklijke Luchtmacht is na die van de VS, de beste luchtmacht ter wereld. De Koninklijke Landmacht hoort kwalitief gezien ook bij de absolute top. Met zo'n 140-150 F16's, 30 Apaches, en weet ik hoeveel tanks,zelfs MLRS's en 70.000 goed-opgeleide militairen kun je trouwens enorm veel schade toebrengen/jezelf enorm goed verdedigen.
Ik laat mij niet informeren door groen links / sp. Ik heb ook nooit beweerd dat de nederlands luchtmacht weinig voorstelt. Ik heb geroepen dat ned. voor spek en bonen meedoet. Met of zonder Ned. inbreng; de wereld draait wel door. Bovendien: al die wapens zijn leuk en schattig, maar wat heb je eraan?

Ik zeg: Den Haag, schaf de Symbolen Van De Vernietiging af, en ga je met iets nuttigs bezig houden, bijv. voor de Economie, of zet een forum op voor mensen met lelijke moedervlekken. Pick something.

Son of Sam,
Voer eendjes, geen oorlog

Tiuri
2 december 2004, 16:57
Ik laat mij niet informeren door groen links / sp. Ik heb ook nooit beweerd dat de nederlands luchtmacht weinig voorstelt. Ik heb geroepen dat ned. voor spek en bonen meedoet. Met of zonder Ned. inbreng; de wereld draait wel door. Bovendien: al die wapens zijn leuk en schattig, maar wat heb je eraan?

Ik zeg: Den Haag, schaf de Symbolen Van De Vernietiging af, en ga je met iets nuttigs bezig houden, bijv. voor de Economie, of zet een forum op voor mensen met lelijke moedervlekken. Pick something.
Je kunt F16's en apaches ook zien als symbolen van de vrede....

Son of Sam,
Voer eendjes, geen oorlog
die is van loesje :P

jongen25
2 december 2004, 18:01
Ik pleng geen traan om het overlijden van ZKH Bernard. Die man heeft 20 jaar langer geleefd dan 'normale' mensen met een soortgelijk gestel, simpelweg omdat hij altijd over de beste artsen kon beschikken. 93 is een hele mooie leeftijd om heen te gaan, zeker voor zo'n oude boef die tientallen dingen heeft gedaan die het daglicht niet konden verdragen. De Majesteit moet haar bitse karakter wel van hem georven hebben, van de kant van Juultje kan het in ieder geval niet komen. Claus kon wel op mijn sympathie rekenen.

Vince001
2 december 2004, 18:33
Ik pleng geen traan om het overlijden van ZKH Bernard. Die man heeft 20 jaar langer geleefd dan 'normale' mensen met een soortgelijk gestel, simpelweg omdat hij altijd over de beste artsen kon beschikken. 93 is een hele mooie leeftijd om heen te gaan, zeker voor zo'n oude boef die tientallen dingen heeft gedaan die het daglicht niet konden verdragen. De Majesteit moet haar bitse karakter wel van hem georven hebben, van de kant van Juultje kan het in ieder geval niet komen. Claus kon wel op mijn sympathie rekenen.
Hier kan ik juist wel om lachen. Dat hele koningshuis mag van mij op de schop. Maar aangezien dat toch niet gebeurt, had ik liever een foute charlaten-achtige dandy als Bernhard om ons internationaal te vertegenwoordigen. Kijk nou naar Willem Alexander, een fietsenmaker heeft nog meer uitstraling. (edit: eh, niets tegen onze oer-Hollandse fietsenmakers, natuurlijk :) )
Claus vond ik ook wel een charmante kerel...

Helaas verdwijnen de markante koppen binnen ons koningshuis om plaats te maken een wat tammere generatie... Heb ik toch liever een oude boef :)

Ps. Gister Barend & vd. Dorp gezien? Genant hoe J. Krabbee zichzelf op de borst zat te kloppen over zn vriendschap met de prins :puke:

sonofsam
2 december 2004, 18:36
F16 als symbool van vrede? Denk het niet. Die dingen zijn gebouwd om dood en verderf te zaaien...

S.O.S.

Robert18
2 december 2004, 18:44
Effe nog een update voor je, SonOfSam:

De 3 hoofdtaken van de Koninklijke Luchtmacht:

1. PEACEkeeping
2. PEACEenforcing
3. Search and rescue

En lees dit ook eens:


Bij de bescherming en bevordering van de internationale rechtsorde en stabiliteit door deelname aan humanitaire crisisbeheersingsoperaties en militaire interventies hebben luchtstrijdkrachten de afgelopen jaren een belangrijke rol gespeeld. Tijdens de Golfoorlog, 'Deliberate Force' in het voormalig Joegoslavië en 'Allied Force' in Kosovo vormden luchtstrijdkrachten het belangrijkste militair instrument voor het bereiken van de politieke doelstelling. Na ondertekening van de Dayton-akkoorden in december 1995 werd naleving ervan mede afgedwongen door de luchtoperatie 'Joint Endeavour'. Bij al deze operaties speelden wapensystemen van de Koninklijke Luchtmacht een belangrijke rol.
De 'Search and Rescue'-eenheid (SAR) van de Koninklijke Luchtmacht is uitgerust met drie reddingshelikopters en gestationeerd op de Vliegbasis Leeuwarden. De belangrijkste taak van de SAR is het redden van vliegers in nood, uit de zee. Verder zet de luchtmacht de SAR-eenheid in bij een groot aantal andere operaties. Bijvoorbeeld: incidentele medische spoedtransporten en patiëntenvluchten van de Waddeneilanden naar ziekenhuizen op het vasteland. Daarnaast staat op Vlieland een toestel van de SAR paraat, wanneer het schietterrein van de luchtmacht op dit eiland in gebruik is. Dit bespoedigt het opsporen en redden van vliegers die bij de oefeningen op en rond Vlieland in problemen zijn geraakt.

Om effectieve hulp te kunnen verlenen is betrouwbare en actuele informatie over het rampgebied essentieel. Voor verkenningstaken kan de luchtmacht helikopters en jachtvliegtuigen inzetten. F-16's kunnen voor deze taken met fotoapparatuur worden uitgerust. Bijvoorbeeld om vluchtelingenstromen in kaart te brengen. Een ander voorbeeld van een verkenningstaak is het gebruik van infraroodcamera's om de toestand van de dijken vast te leggen.

Transportvliegtuigen en -helikopters van de Koninklijke Luchtmacht zijn inzetbaar voor uiteenlopende hulpoperaties. Voorbeelden hiervan zijn diverse hulpoperaties op de Nederlandse Antillen na de orkaan ‘Mitch’ en evacuaties van Nederlanders in het buitenland. Zo heeft een KDC-10 toestel van de luchtmacht tijdens de crisis in Indonesië begin 1999 ruim 300 Nederlandse burgers van het eiland Bali geëvacueerd. Zeer recent zijn de hulpvluchten voor Afghaanse vluchtelingen in 2001.

Naast het verlenen van hulp in rampsituaties, levert de Koninklijke Luchtmacht ook andere hulp, zoals patiëntenvervoer, hulp bij onderzoek van misdrijven, vervoer van zeer grote stukken materieel per helikopter naar onbereikbare plaatsen. Tijdens de UNMEE-operatie in het Afrikaanse Djibouti zette de luchtmacht Apache-helikopters in om te assisteren bij een eventuele ontzetting van UNMEE-militairen in Eritrea en Ethiopië. Bij omvangrijke nationale behoefte aan militaire bijstand zet de luchtmacht mankracht in, bijvoorbeeld bij de watersnoodramp van 1995, bij het transport van varkens tijdens de varkenspestcrisis en in 2001 tijdens de de Mond- en Klauwzeer epidemie.(En nog veel meer, anders kijk je zelf effe op www.luchtmacht.nl (http://www.luchtmacht.nl/) :))


Hopelijk is jouw uiterst scheve en beperkte kijk op de Nederlandse strijdkrachten iets rechtgezet :)

sonofsam
2 december 2004, 18:46
Effe nog een update voor je, SonOfSam:

De 3 hoofdtaken van de Koninklijke Luchtmacht:

1. PEACEkeeping
2. PEACEenforcing
3. Search and rescue

En lees dit ook eens:

(En nog veel meer, anders kijk je zelf effe op www.luchtmacht.nl (http://www.luchtmacht.nl/) :)


Hopelijk is jouw uiterst scheve kijk op de Nederlandse strijdkrachten iets rechtgezet :)
Hoezo scheef?
Ik geef alleen mijn mening.

SoS

Robert18
2 december 2004, 18:48
Hoezo scheef?
Ik geef alleen mijn mening.

SoS
Een mening die op onjuiste aannames is gebaseerd.

japiejaap
2 december 2004, 18:54
Nee hoor! Je denkt toch niet dat het Nederlands Leger iets kan uitrichten wanneer het er echt om zal gaan. Effe ter verduidelijking:
1. Laatste oorlog Nederland: 1830 of iets (Veldslagje tegen de Belgen)
2. Politionele Acties (Terroristische Acties) van 1945-1948 effe niet meegerekend
3. Duitsland had ongeveer 1 week nodig om ons briljante leger te verslaan, dat zegt wel genoeg over de kracht.
4. Vredesmissies stellen bitter weinig voor die Nederland uitvoert: Nederland doet altijd voor spek en bonen mee...

Son of Sam: er is geen weg naar vrede, vrede is de weg...
De schepen van de nederlandse marine zijn state of the art. Er zijn niet veel schepen op de wereld die zich kunnen meten met de Zeven Provinciën klasse fregatten van ons.

sonofsam
2 december 2004, 19:33
Een mening die op onjuiste aannames is gebaseerd.
Zit jij bij het leger toevallig ? :D

SoS

Marcjacobs
2 december 2004, 22:05
Nee hoor! Je denkt toch niet dat het Nederlands Leger iets kan uitrichten wanneer het er echt om zal gaan. Effe ter verduidelijking:
1. Laatste oorlog Nederland: 1830 of iets (Veldslagje tegen de Belgen)
2. Politionele Acties (Terroristische Acties) van 1945-1948 effe niet meegerekend
3. Duitsland had ongeveer 1 week nodig om ons briljante leger te verslaan, dat zegt wel genoeg over de kracht.
4. Vredesmissies stellen bitter weinig voor die Nederland uitvoert: Nederland doet altijd voor spek en bonen mee...

Son of Sam: er is geen weg naar vrede, vrede is de weg...
Onze tij komt nog als we tegen die klote extremistische moslims moeten vechten en dan ben ik de eerste die een wapen pakt en deze mensen naar hun nephemel stuurt. Fuck monarchie, schaf religie maar af. Luisteren naar een god en een boek... oh man, wat schaam ik me soms om mens te zijn.... wacht.. maak van dat soms maar altijd

Haarmannetje
2 december 2004, 22:23
Onze tij komt nog als we tegen die klote extremistische moslims moeten vechten en dan ben ik de eerste die een wapen pakt en deze mensen naar hun nephemel stuurt. Fuck monarchie, schaf religie maar af. Luisteren naar een god en een boek... oh man, wat schaam ik me soms om mens te zijn.... wacht.. maak van dat soms maar altijd Dit is natuurlijk weer een staaltje ongefundeerde onzin. Ten eerste sta je er voor om de religie af te schaffen. Hoe denk je dat voor elkaar te krijgen? Verbieden? Nee, daarmee los je de zaken op :confused:. Als je staat voor persoonlijke vrijheid (en daar ga ik vanuit aangezien jij je afkeert van het moslimextremisme), dan kun je natuurlijk niet staan voor een verbod op religie.

En verder zeg je "luisteren naar een God en een boek... oh man...". Dat slaat echt werkelijk nergens op. Niemand luistert naar een God of een boek, maar mensen die geloven handelen naar de leefregels uit eigen keuze. Je doet net alsof jij de Waarheid in pacht hebt en op basis daarvan het religieus gedrag af kunt keuren, maar jij weet ook helemaal niets. Net zo als iedereen. Een tip: denk even na voordat je wat zegt en probeer je er op zijn minst eerst in te verdiepen.

Marcjacobs
2 december 2004, 22:37
Ik weet meer dan jij denkt hoor. Maar jullie snappen het denk ik niet allemaal. Het komt nog wel, alleen dan is het te laat, niet dat mij het een reet interesseert.

Robert18
3 december 2004, 08:41
Zit jij bij het leger toevallig ? :D

SoS
Ik wil piloot worden bij de Koninklijke Luchtmacht, en ben al in de laatste stadia van het erg lange en erg uitgebreide selectie-proces.

Haarmannetje
3 december 2004, 10:08
Ik weet meer dan jij denkt hoor. Maar jullie snappen het denk ik niet allemaal. Het komt nog wel, alleen dan is het te laat, niet dat mij het een reet interesseert. Iemand die zegt dat wanneer je religie verbiedt, daarmee de problemen verholpen zijn, heeft naar mijn idee er niet veel over bestudeerd. Hetzelfde geldt voor het idee dat gelovigen als kippen zonder koppen een boek naleven en alles doen wat hun geloof hen opdraagt. Die mensen zijn er ook wel, maar dat zijn slechts extremen. Maar net zoals nu veel gebeurd bij de moslimproblematiek, wordt alles gegeneraliseerd: één moslim is crimineel en dus zijn alle moslims crimineel. Met andere woorden: één christen is een slaaf van zijn geloof en dus zijn alle christenen slaaf van hun geloof.

sonofsam
3 december 2004, 12:52
Ik wil piloot worden bij de Koninklijke Luchtmacht, en ben al in de laatste stadia van het erg lange en erg uitgebreide selectie-proces.
Ik hoop dat je dan een piloot wordt die met zijn hart en hersenen handelt en niet klakkeloos doet wat anderen willen.

Ik heb een wat ongenuanceerde mening over het leger etc, das waar. Dat komt wellicht omdat ik de voortdurende afbraak van de mensheid zat ben.

Son of Sam
"Doodgaan is ophouden met sterven"

Robert18
3 december 2004, 13:29
Als ik het tot piloot schop, zal ik niet handelen met mijn hart. Dan zou ik wel piloot worden voor Artsen Zonder Grenzen ofzo. Ik handel dan alleen met hersenen en voer de opdrachten uit zoals die worden gegeven. Alleen met die instelling werkt de luchtmacht effectief en alleen met die instelling kun je luchtmachtpiloot worden.

Je mag in de lucht als elke seconde leven of dood kán betekenen natuurlijk niet gaan twijfelen of je wel goed bezig bent. Gewoon doen. Snel en vastberaden. :)
Het denken met de hart is niet aan de orde als je aan het vliegen bent. Dat kan gewoon niet. Daarmee kom je niet bij de luchtmacht. Je hebt je opdracht, en die moet je uitvoeren. De opdrachtgevers hebben de pro's en con's al bekeken en dat is verder jouw zaak niet.

Anyway, zo zie ik het.

Robert18
3 december 2004, 13:31
Heel mooi verwoord:


Ik ben bereid een opdracht tot het gebruik van geweld, zorgvuldig en weloverwogen, uit te voeren.

jongen25
3 december 2004, 13:38
Robert, heb jij de film 'dr Strangelove' van Kubrick wel eens gezien? Eigenlijk een 'must see' voor elke piloot in opleiding, al is het alleen maar vanwege de karikaturen die daar geschetst worden.:)

Robert18
3 december 2004, 13:47
Nee, anders download ik 'm wel effe. Waar gaat het precies over dan?

EDIT: Laat maar, al opgezocht op IMDB.
Hij staat te downloaden :)

jongen25
3 december 2004, 14:21
t Is een klassieker. In grote lijnen gebaseerd op het 'eigenzinnige' optreden van generaal MacArthur tijdens de Korea-oorlog. Mijn hoogtepunt van de film: Dr. Strangelove die zijn rechterarm niet onder controle krijgt..:rolleyes: