PDA

View Full Version : The day after


Hellen
2 december 2004, 10:29
Ik ben gister bij de dermatoloog geweest en ik ben nog een beetje over mijn toeren. Dr. Kockaert, een collega van Boersma bevestigde dus mijn ergste vermoeden: hij vermoedt de vrouwelijke vorm van mannelijke kaalheid. Hij vertelde me ook dat hij er niks aan kan doen en me doorverwijst naar Intermedica voor verder onderzoek.

Ik weet niet meer wat ik nu moet doen. Over Intermedica lees je én berichten van tevreden mensen maar ook hele slechte ervaringen. Over de medicijnen die dan worden voorgeschreven (dr. Kockaert noemde behandeling met medicijnen) lees je net zo weinig goeds. Tuurlijk: laat eerst Intermedica ( Boersma is dat dus) de zaak maar eens onderzoeken. Maar toch. Ik wil nog graag kinderen en ik reageer niet zo lekker op de pil. Ik maak me, ik kan er niks aan doen, dus toch al heel druk over die kinderwens en de te slikken medicatie (en het eventueel tijdelijk stoppen daarvan)En...ook een bron van zorgen: het betreft een privé kliniek. Dus ik zal alle kosten zelf moeten betalen. Dat is voor ons ook wel moeilijk.

Ik vind het overigens wel heel raar dat dergelijke behandelingen kennelijk niet worden vergoed in Nederland. Moet je als 33 -jarige vrouw dan maar met een steeds verder kaal wordend hoofd door het leven???

Nou ja..... ik maak me alleen maar meer en meer zorgen nu:crybaby:

4roluca
2 december 2004, 12:56
Hallo Hellen,

Ik voel met je mee hoor! Heb het zelf al twintig jaar..bij mij helpt niks waardoor ik al 20j behoor tot de haarwerkdragende vrouwen..
Een zeer grote en sterk onderschatte handicap is het, zowel psyschisch als sociaal, waarvoor je geen enkele vergoeding of tegemoetkoming krijgt..als er dan ook nog eens financiele problemen bijkomen..
Toch blijven we innerlijk allemaal hetzelfde hoor! De beste raad = leef je leven hoor, en je kinderen zullen je dat later niet kwalijk nemen.,als je minder haar hebt of een haarstuk..
> Moed moet <

Groetjes --Lu--

sigur
2 december 2004, 14:06
Hé Hellen,

Sorry dat ik het zeg maar ik vertrouw dat hele intermedia en Boersma voor geen cent. Er wordt inderdaad niets vergoed en ze steken alle verdiensten in eigen zak. Ik ben er nog nooit geweest maar heb wel veel gehoord over hen.
Waarom ga je niet naar een goede dermatoloog?
dit wordt wel vergoed en ook de medicijnen die zij voorschrijven. Een goede dermatoloog weet echt minstens net zoveel als Boerma. Boerma schijnt nogal snel de stempel AGA te drukken, kan ie lekker medicijnen voorschrijven en zijn zakken vullen. Misschien dat Boerma succes heeft met bepaalde medicijnen zoals de Diane maar dit is dan dankzij de Diane en deze kun je ook als het nodig blijkt voorgeschreven krijgen door de dermatoloog. Het enige verschil is dat ze voorgeschreven door de dermatoloog vergoed worden en als ze voorgeschreven worden door Boersma je het uit eigen zak moet betalen.

Meid, als ik je een tip mag geven, maak een afspraak met de huisarts en vraag een verwijskaart voor een goede dermatoloog.

Liefs van Sigur

Marsha
2 december 2004, 14:38
Ik ben het helemaal met Sigur eens...alles over die Boerma wat ik gelezen heb..daar is vrijwel niks positiefs bij

Hellen
3 december 2004, 09:58
Waarom ga je niet naar een goede dermatoloog?
dit wordt wel vergoed en ook de medicijnen die zij voorschrijven. Een goede dermatoloog weet echt minstens net zoveel als Boerma. ......


Meid, als ik je een tip mag geven, maak een afspraak met de huisarts en vraag een verwijskaart voor een goede dermatoloog.

Liefs van SigurSigur:

Ik ben juist bij een dermatoloog geweest....op verwijzing van mijn huisarts. En díe dermatoloog verwees me naar Intermedica. Ik word hier wel heel onzeker van. Het hele haargebeuren is al reden genoeg tot wisselend stress, schrik, boosheid en een depri gevoel, maar nu weet ik ook niet meer welke dokter ik wel of niet kan vertrouwen. Waarom zou die dermatoloog me nu doorverwijzen naar die Boersma dan?

Anyway: ik heb daar nu een afspraak voor 22 december. Omdat volgens degene die ik aan de lijn had de diagnose AGA al is gesteld ( nou...dat dacht ik niet!!) betaal ik half consult. En ik durf er nog wel € 75 aan te wagen. Maar over die reeds gestelde diagnose heb ik wel meteen ff een stevig gesprek gehad. Ik zei nog: ik ga ervan uit, dat jullie nu eerst goed gaan onderzoeken of het echt zo is. Want het feit dat het dunner wordt en je mijn hoofdhuid erdoorheen ziet, houdt toch niet automatisch in dat ik AGA heb?? Nee, zei die man toen, maar de kans is wel erg groot en wij gaan kijken of we de diagnose kunnen bevestigen.

Pff..ik ben een beetje misselijk van het hele gedoe. Ik tob ook met andere ( hiervan losstaande maar ook heel vervelende) gezondheidsklachten en ben met één ervan ook al in het second-opiniongedoe beland en ik heb gewoonweg geen puf om nu na een eventueel bezoek aan Intermedica wéér naar een andere dokter te moeten. Maar goed...als het niet anders kan: waar kan ik dan een GOEDE dermatoloog vinden? Iemand tips? Ik zit in de regio Dordrecht.....

Alle hulp is welkom nu :crybaby:

sigur
3 december 2004, 13:33
Hé Hellen,

Hé meid, het spijt me ontzettend als mijn woorden je onzeker hebben gemaakt!
Was echt mijn bedoeling niet! Misschien moet je er dan toch gewoon heen gaan en als hij een diagnose gesteld heeft dan pas een second opinion vragen. Als een andere dermatoloog hetzelfde constateert, kun je via hem de medicijnen krijgen die Boersma je voor wilde schrijven, dan wordt het vergoed. Want als je AGA hebt worden de medicijnen gewoon vergoed door het ziekenfonds, maar inderdaad niet als het je door een particuliere kliniek voorgeschreven wordt.

Succes, Liefs van Sigur

Annelies
3 december 2004, 21:32
Beste Hellen,

Ik begrijp helemaal dat je over je toeren bent, ik wou je graag veel sterkte toewensen.

grtz Annelies

(ik hoop dat je een beetje steun aan ons kunt vinden..!)

trekdrop
4 december 2004, 08:13
Hoi Hellen,

ik denk dat we je gevoel allemaal delen. Ik heb veel geld uitgegeven aan allerlei middeltjes die werkelijk niets helpen. Ik ben ook van mening van je er bij Boersma weinig meer mee zal opschieten. Als er iets was dat helpt, zouden we dat allemaal gebruiken. Ik heb mezelf in elk geval voorgenomen niet aan allerlei pillen en kuren te beginnen. HT is voor mij voorlopig ook een optie, omdat ik niet overtuigd ben van goede resultaten. Ik ben inmiddels aan de haarwerk. Is ook niet leuk, maar heeft bij wel de ergste onzekerheden weggenomen.

Sterkte