PDA

View Full Version : vraagje diane-pil


Marsha
4 december 2004, 12:18
Hey iedereen,

Ik heb ff een vraagje... ik ben nu 4 maanden aan de diane pil..eerst drie maanden de echte diane en toen een maand de naamloze en nu weer sinds een week de echte diane. Nu heb ik sinds ik weer aan de echte diane ben last van hoofdpijn, terwijl ik dit eerder nooit heb gehad. Kan dit toeval zijn of komt dit door de diane-pil? Zoja...blijft die hoofdpijn of gaat die wel weer over. Ik durf namelijk niet zo goed te stoppen...ik weet namelijk niet hoe mijn haar daaop reageerd. Verder ben ik ook heel moe/koud enzo..dus misschien dat ik een griepje onder de leden heb..maja misschien komt het ook door die pil.

gr. Marsha

bouman60
4 december 2004, 22:01
Hoi Marsha,

Ik had ook altijd veel last van hoofdpijn bij het slikken van de diane. Bij mij is het hormonaal, ik kan niet tegen de maandelijkse schommelingen. Sinds ik de pil doorslik is mijn hormoonspiegel stabiel en heb ik bijna geen hoofdpijn meer.

groetjes bouman60

Andastra
5 december 2004, 11:10
Ik had in het begin ook last van hoofdpijn, maar dat gaat over na paar weekjes, wees gerust :)

Annelies
5 december 2004, 15:53
Heej Marsha,

Dus je twijfelt ook of het verschil kan liggen in de echte Dianepil en en de naamloze?? Want dat mag nl. geen verschil maken, alleen de naam en prijs, niet de inhoud!

grtz Annelies

sigur
12 december 2004, 14:32
Hé Marcha!

Ik heb ook sinds een week lichte hoofdpijn. Maar ik vind het 'prettige hoofdpijn' dat betekent dat de Diane weer zijn werk gaat doen. Er zit gewoon echt verschil in die twee pillen! Want dit is 'beginnershoofdpijn' en behoort weg te trekken na 2 weken/2 maanden.

Liefs van Sigur

Marsha
12 december 2004, 14:42
hey Sigur!

MIjn hoofdpijn wordt gelukkig al minder...maar het kon ook zijn dat het van een griepje kwam...want mijn moeder is nu ook misselijk/hoofdpijn/koud...en die is niet aan de pil maargoed...mijn haaruitval viel gisteren en eergisteren reuze mee...maar vandaag was het weer erger..helaas helaas. Ik hoop dat het met jouw haar ook snel beter gaat.

groetjes Marsha

Hellen
20 december 2004, 09:44
Ik had dus ook altijd hoofdpijn in de stopweek. Mede daarom ben ik met de pil gestopt. Nu ik woensdag naar Intermedica ga, wil ik me vantevoren zo goed mogelijk informeren over allerlei mogelijkheden. Ik bedacht me dan ook: is doorslikken inderdaad geen oplossing tegen de hoofdpijnklachten? Doet iemand van jullie dat en hoe zijn de ervaringen?

bouman60
20 december 2004, 13:17
Hoi Hellen,

Zoals ik hier al eerder gepost heb, ik doe dat sinds maart en mij bevalt het heel goed, ik ben migraine patient en heb geen andere keus dan doorslikken, de kwaliteit van mijn leven is enorm verbeterd. Er zijn nu wel artikelen verschenen dat migraine patienten die de pil slikken een hoger risico hebben op een beroerte/hersenbloeding. Dat is dus wel een risico! Er zijn ook onderzoeken geweest waaruit dit niet is gebleken, dus het is niet zeker....

groetjes

Hellen
20 december 2004, 16:30
Dank je Bouman voor je reactie. Jouw ervaring geeft me dan weer moed om het gewoon weer te proberen mocht het door de dokter als optie worden gezien, maar dan wel met doorslikken.

De pil heeft wel meer risico's dan alleen beroerten, natuurlijk. Trombose is er ook één van. Toch denk ik dat ik liever de pil zou verkiezen dan al die andere "enge" medicijnen die ik hier af en toe voorbij zie komen. Want volgens mij zijn die ook niet misselijk, qua bijwerkingen....of heb ik het mis?

sigur
20 december 2004, 19:22
Hé meiden, ik wil jullie niet bang maken hoor maar heb al meerdere keren op het internet gelezen dat het maandenlange/jarenlange doorslikken van de pil toch risico's met zich meebrengen. Ik las iets over celgroei dat ongehinderd verder groeit.

Liefs

Hellen
21 december 2004, 08:38
Hmm....da's op zich wel weer vreemd want er zijn toch ook dames die jarenlang de prikpil gebruiken en ook velen die een mirena spiraaltje hebben worden niet ongesteld. Ik zou denken dat dat dezelfde risico's met zich meebrengt.

En over de lange termijn gevolgen van sommige andere op de hormonen inwerkende medicijnen die bij AGA aan vrouwen worden voorgeschreven is toch ook nog niks bekend? Wie weet wat dat nog "oplevert"..

Ik denk nu dat het middel toch misschien nog wel erger is als de kwaal:confused:

bouman60
21 december 2004, 13:50
Ik heb van meerdere gyneacologen het advies gekregen om door te slikken. Mijn vriendin kreeg het zelfs ongevraagd geadviseerd toen ze bevallen was. Haar gyneacoloog stelde zelf voor dat ze voortaan de pil wel kon gaan doorslikken. Dan mag je toch aannemen dat daar geen risico's aan zitten?

sigur
21 december 2004, 16:06
Als je op google dit intypt: pil doorslikken celgroei, dan staat bovenaan: medicijngids of iets dergelijks: doorslikken pil Diane.
Hier kun je lezen wat ik bedoel, ook heb ik het elders nog gelezen.

bouman60
22 december 2004, 13:35
Ik heb het gelezen. Jammer dat er niet meer bij staat, bijvoorbeeld wat voor celgroei en wat het gevaar is. Zouden ze er kanker mee bedoelen?
Ik moet zeggen dat ik wel vaak doorbraakbloedingen heb, dus dan ben ik zeg maar wel een beetje ongesteld en verlies ik bloed, misschien genoeg om die celgroei te voorkomen?
Ik moet misschien maar weer eens een stopweek inlassen, ook ivm de doorbraakbloedingen ed, maar helaas wordt ik er zo ziek van. Ik lig 4 dagen op bed met migraine, dus het moet gepland worden in een periode dat ik niet teveel afspraken/verplichtingen heb. Nu komt de kerstvakantie eraan, dan wil ik graag leuke dingen doen met mijn kinderen. Ik denk dat ik maar dagen wegstreep in mijn agenda, half januari bijvoorbeeld, zodat ik ongegeneerd ziek kan zijn en een stopweek kan inlassen.

sigur
22 december 2004, 17:25
Hé Bouman,

Erg vervelend voor je, dat je er zoveel last van hebt. Ik denk dat het wel scheelt dat je doorbraakbloedingen hebt, dan ruimt het zich toch wel op denk ik. Toch denk ik ook dat het belangrijk is eens in de zoveel tijd een menstruatie op te wekken anders blijft je baarmoeder steeds in dezelfde situatie (ofzo?...)

Liefs van Sigur!